Okeanis - hvor skal dette ende?
Er det ingen som sitter på OET her? Eller er det bare FRO som gjelder?
OET handles nesten daglig på ath, er opp 15% siste måned og 75% hittil i år. FRO har i samme periode gått hhv 0% og 47%.
På Twitter spekuleres det i voldsomme utbytter i 2023, kanskje allerede per 2q22. Noen som har innsikt i dette?
OET handles nesten daglig på ath, er opp 15% siste måned og 75% hittil i år. FRO har i samme periode gått hhv 0% og 47%.
På Twitter spekuleres det i voldsomme utbytter i 2023, kanskje allerede per 2q22. Noen som har innsikt i dette?
Redigert 29.07.2022 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
ibyx
20.09.2024 kl 15:30
4114
Så du tenker at for fx OET har de inkludert utbytte og for FRO ikke osv? Høres jo litt pussig ut det.
Men la oss nå si at tallene her er kommet til på like betingelser, hva tenker du da om forskjellene? Det var kanskje hovedpoenget mitt.
Men la oss nå si at tallene her er kommet til på like betingelser, hva tenker du da om forskjellene? Det var kanskje hovedpoenget mitt.
desirata
20.09.2024 kl 16:03
4085
Da jeg kjøpte disse to i 2021, var forskjellen ca.15%, idag er den 45%. Samme tendens siden nyttår som du nevner. Kan ikke se annen grunn enn at Okeanis er flinkere, bedre utbytte også. De har grafer på sine presentasjoner som viser hvor mye de outpermforer peers. Ingen tvil om hvem Peer no.1 de sikter til. Selvsagt lettere med 14 skip enn hundre
ibyx
20.09.2024 kl 16:09
4074
De kom vel litt "på sporet" igjen etter å ha bli litt shortkjørt på NYSE nylig bla? Litt som vi ser i "peer" Hafnia nå? De er jo enda ferskere med å "finne sin plass" der.
Og jeg tenker mest på "peer" i utbyttestørrelse i sektoren.
Og jeg tenker mest på "peer" i utbyttestørrelse i sektoren.
ibyx
25.09.2024 kl 13:27
3839
Da ser det ut som OET er betydelig mer motstandsdyktig enn peer FRO.
Slik det framgår av dn.no er nå OET kun 5% ned fra årsbeste for dem som har fått utbyttene.
Tilsvarende for FRO er ca 22% ned.
Faktisk tangerte slik sett OET nesten årsbeste 19. september.
Slik det framgår av dn.no er nå OET kun 5% ned fra årsbeste for dem som har fått utbyttene.
Tilsvarende for FRO er ca 22% ned.
Faktisk tangerte slik sett OET nesten årsbeste 19. september.
ibyx
01.10.2024 kl 10:23
3707
Er det litt slik at OET faller mer enn FRO idag fordi det er hyggeligere og enklere å ta gevinst her fordi den har gått ganske mye bedre?
Tenker på signalene fra denne streiken som sannsynligvis opptar amerikanerne mer enn annet evt positivt for å si det slik?
Og hva skjer dersom US stortradere reagerer ganske negativt på streiken? Vel, da går gjerne likt og ulikt i dragsuget som det pleier når såkalte "makrofaktorer" regjerer?
Tenker på signalene fra denne streiken som sannsynligvis opptar amerikanerne mer enn annet evt positivt for å si det slik?
Og hva skjer dersom US stortradere reagerer ganske negativt på streiken? Vel, da går gjerne likt og ulikt i dragsuget som det pleier når såkalte "makrofaktorer" regjerer?
ibyx
17.10.2024 kl 08:17
3514
Det var den streiken? 4 dager.
https://edition.cnn.com/2024/10/04/business/port-strike-ends-whats-next/index.html
Men er dette en tendens eller tildeldigheter?
5.10:
Nissos Despotiko (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) BP Kyklades Maritime (TCE: RV USD 58K @ 43 days / Actual USD 57K @ 43 days)
Igår:
Nissos Keros (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Chevron Houston Kyklades Maritime (TCE: RV USD 49K @ 43 days / Actual USD 42K @ 49 days)
Ifølge dn.no er likevel OET opp over det dobbelte av FRO siste året.
https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/
https://edition.cnn.com/2024/10/04/business/port-strike-ends-whats-next/index.html
Men er dette en tendens eller tildeldigheter?
5.10:
Nissos Despotiko (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) BP Kyklades Maritime (TCE: RV USD 58K @ 43 days / Actual USD 57K @ 43 days)
Igår:
Nissos Keros (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Chevron Houston Kyklades Maritime (TCE: RV USD 49K @ 43 days / Actual USD 42K @ 49 days)
Ifølge dn.no er likevel OET opp over det dobbelte av FRO siste året.
https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/
https://www.dn.no/investor/aksje/S1725/FRO/
Redigert 17.10.2024 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
ibyx
17.10.2024 kl 12:13
3434
Riktignok presterer OET kursmessig en god del bedre enn FRO, men det er vel ikke noen stor grunn til å furte så mye for denne:
Nissos Anafi (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: E 🔴) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 56K @ 14 days / Actual USD 46K @ 18 days)
Suezmaxer gjør det også bedre.
OET har VLCC + Suezmax i flåten sin. Alle ganske nye og med høy standard.
Nissos Anafi (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: E 🔴) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 56K @ 14 days / Actual USD 46K @ 18 days)
Suezmaxer gjør det også bedre.
OET har VLCC + Suezmax i flåten sin. Alle ganske nye og med høy standard.
ibyx
24.10.2024 kl 10:03
3255
Shorten er betydelig mer på hugget i form av økning her enn i FRO.
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/eco/short-interest/
Det kan man kanskje forstå ettersom OET fortsatt er opp ca 17% vs FRO ca 1% siste år. (kilde: dn.no)
"But make no mistake" som man sier?
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/eco/short-interest/
Det kan man kanskje forstå ettersom OET fortsatt er opp ca 17% vs FRO ca 1% siste år. (kilde: dn.no)
"But make no mistake" som man sier?
ibyx
24.10.2024 kl 12:18
3194
På "papiret" kan det godt være minst 10% nedside her nå uten at ratene faller ytterligere?
Pga den lave likviditeten går denne mer i rykk og napp hit og dit mer enn FRO og Hafnia.
Atypisk var foreløpig HOY kun for et par uker siden! (kilde: https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS)
Bunningen i august var antagelig for mye shortdrevet? Men i prinsippet er lite som står i veien for å havne ned mot 300 igjen på kort sikt?
Ser man også på korrelasjonen med FRO siste år eller YTD så er den sterk fram til ca 20. august hvor FRO falt og OET steg.
Dersom korrelasjonen skal opprettholdes må enten FRO nå snu opp eller OET "må" ned til 300, kanskje lavere?
Pga den lave likviditeten går denne mer i rykk og napp hit og dit mer enn FRO og Hafnia.
Atypisk var foreløpig HOY kun for et par uker siden! (kilde: https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS)
Bunningen i august var antagelig for mye shortdrevet? Men i prinsippet er lite som står i veien for å havne ned mot 300 igjen på kort sikt?
Ser man også på korrelasjonen med FRO siste år eller YTD så er den sterk fram til ca 20. august hvor FRO falt og OET steg.
Dersom korrelasjonen skal opprettholdes må enten FRO nå snu opp eller OET "må" ned til 300, kanskje lavere?
Redigert 24.10.2024 kl 15:20
Du må logge inn for å svare
ibyx
25.10.2024 kl 14:40
3099
Men den kommer. Litt mer eruptiv pga av lav likviditet antagelig.
Men når "noen" bestemmer seg får det fort litt utslag både i prosent og volum:
Volume: 45.71K
65 Day Avg: 49.12K
93% vs Avg
Det er nesten 3 ganger volum relativt sett som i FRO og Hafnia idag.
Men når "noen" bestemmer seg får det fort litt utslag både i prosent og volum:
Volume: 45.71K
65 Day Avg: 49.12K
93% vs Avg
Det er nesten 3 ganger volum relativt sett som i FRO og Hafnia idag.
Redigert 25.10.2024 kl 14:40
Du må logge inn for å svare
ibyx
30.10.2024 kl 11:21
2942
Dersom vi har en lignende falltrend foran oss som ifjor da det bunnet i midten av desember så kan OET ha en potensiell nedside nå på hele 30%?
Tilsvarende for FRO kan være 15%?
https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
For at dette skal "slå inn" må ratene ikke øke nevneverdig nå. En stillstand så langt fram som medio desember vil kunne knekke Q4 i shipping kraftig.
edit.
Slik ser det ut nå:
298>233 OET ca 22%
211>186 FRO ca 12%
Altså kurs forhold til desemberbunningen ifjor.
OET oppnår vel antagelig fortsatt bedre rater, men dagens fall under 300 var nok å slå inn åpne dører mtp på sannsynlighet?
Man kan trygt si at Q3 + guiding blir interessant!
Kan være tid for å friske opp Q3-guiding?
In Q3 2024 to date, 58% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $46,100 per day and
53% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $58,000 per day. The TCE rate includes
certain short term (less than 90 days) time-charters fixed on our vessels.
Ifjor raste kursen ved Q3. Det kan den gjøre også i år, men da mest fordi bekymringen for Q4 er årsaken? For Q3 blir ganske ok?
Tilsvarende for FRO kan være 15%?
https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
For at dette skal "slå inn" må ratene ikke øke nevneverdig nå. En stillstand så langt fram som medio desember vil kunne knekke Q4 i shipping kraftig.
edit.
Slik ser det ut nå:
298>233 OET ca 22%
211>186 FRO ca 12%
Altså kurs forhold til desemberbunningen ifjor.
OET oppnår vel antagelig fortsatt bedre rater, men dagens fall under 300 var nok å slå inn åpne dører mtp på sannsynlighet?
Man kan trygt si at Q3 + guiding blir interessant!
Kan være tid for å friske opp Q3-guiding?
In Q3 2024 to date, 58% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $46,100 per day and
53% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $58,000 per day. The TCE rate includes
certain short term (less than 90 days) time-charters fixed on our vessels.
Ifjor raste kursen ved Q3. Det kan den gjøre også i år, men da mest fordi bekymringen for Q4 er årsaken? For Q3 blir ganske ok?
Redigert 30.10.2024 kl 15:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
31.10.2024 kl 13:02
2784
Fallet fortsetter. Ganske heftig ned fra den noe pussige HOY 374NOK 7. oktober. Ca 22% ned.
Fortsatt litt tidlig å kjøpe antagelig?
Kanskje forsiktig ved 270 om/når vi når dit?
Fortsatt litt tidlig å kjøpe antagelig?
Kanskje forsiktig ved 270 om/når vi når dit?
Redigert 31.10.2024 kl 13:06
Du må logge inn for å svare
ibyx
08.11.2024 kl 09:19
2573
Ja, det var nok litt tidlig å kjøpe.
Raterealitene synker inn i OET også.
Er vel mer på linje med FRO siste år nå?
Fx med utgangspunkt i utvikling siden bunn 13. desember ifjor.
Spennende å se om dette trigger FRO. OET er jo ofte vurdert som å levere litt bedre?
På grunn av det lavere overskuddet kuttet OET utbytteutbetalingen til $0,45 per aksje fra $1,10 per aksje den utbetalte i de to foregående kvartalene.
Raterealitene synker inn i OET også.
Er vel mer på linje med FRO siste år nå?
Fx med utgangspunkt i utvikling siden bunn 13. desember ifjor.
Spennende å se om dette trigger FRO. OET er jo ofte vurdert som å levere litt bedre?
På grunn av det lavere overskuddet kuttet OET utbytteutbetalingen til $0,45 per aksje fra $1,10 per aksje den utbetalte i de to foregående kvartalene.
Redigert 08.11.2024 kl 09:57
Du må logge inn for å svare
JonasKr
09.11.2024 kl 08:34
2422
Hvis du klarte å selge før fallet, gratulerer! Når det er sagt er det kun panikksalg nå, de som kan tank laster nå opp (blant annet Hannisdahl og OB på twitter). Jeg har sittet i denne aksjen siden den sto i 50-60kr under Covid, og det kommer alltid overkorreksjoner. Når panikken legger seg, og fundamentale forhold kommer fram, så går kursen opp igjen. Hannisdahl melder på Twitter om langt strammere marked for VLCC allerede, med sannsynlig kraftig rateoppgang fremover. De fleste analytikere har ikke peiling dessverre, og markedet hører alt for mye på dem. Å selge på disse nivåene kommer du til å angre på.
Ser noen mener Trump kan være negativt for tank, noe jeg ikke kan fatte og begripe. Samme hvordan jeg vrir og vender på det er Trump positivt for tank:
- økt US produksjon, mer olje og lange fraktdistanser
- tøffere linje mot Irans skyggeflåte
- noe vil skje i Russland/Ukraina - Kina konstellasjonen. Tar krigen slutt er det superbull fordi skyggeflåten blir skrapet. Uansett vil Trump legge press på Kina. Xi vil seff ha både pose og sekk (billig Putinolje samt selge all dritten sin til EU og US). Det kommer ikke Donald til å godta, og han veit at Xi MÅ velge EU/US, som er 100x viktigere for Kina enn Putin.
Vet mange er uenige her, men US vinner kampen mot Kina. Et diktatur kommer aldri til å ta over rollen til US, glem det! Hvis Xi ikke skjerper seg kommer US/EU til å bytte ut Kina med India/Sør-Korea osv, så kan Kineserne drukne i all den billige Putinoljen og dritten de produserer, men ikke får eksportert lenger.
Ser noen mener Trump kan være negativt for tank, noe jeg ikke kan fatte og begripe. Samme hvordan jeg vrir og vender på det er Trump positivt for tank:
- økt US produksjon, mer olje og lange fraktdistanser
- tøffere linje mot Irans skyggeflåte
- noe vil skje i Russland/Ukraina - Kina konstellasjonen. Tar krigen slutt er det superbull fordi skyggeflåten blir skrapet. Uansett vil Trump legge press på Kina. Xi vil seff ha både pose og sekk (billig Putinolje samt selge all dritten sin til EU og US). Det kommer ikke Donald til å godta, og han veit at Xi MÅ velge EU/US, som er 100x viktigere for Kina enn Putin.
Vet mange er uenige her, men US vinner kampen mot Kina. Et diktatur kommer aldri til å ta over rollen til US, glem det! Hvis Xi ikke skjerper seg kommer US/EU til å bytte ut Kina med India/Sør-Korea osv, så kan Kineserne drukne i all den billige Putinoljen og dritten de produserer, men ikke får eksportert lenger.
Redigert 09.11.2024 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
10.11.2024 kl 14:15
2213
"Vet mange er uenige her, men US vinner kampen mot Kina. Et diktatur kommer aldri til å ta over rollen til US, glem det! Hvis Xi ikke skjerper seg kommer US/EU til å bytte ut Kina med India/Sør-Korea osv, så kan Kineserne drukne i all den billige Putinoljen og dritten de produserer, men ikke får eksportert lenger."
USA med T i spissen har vel sagt ganske tydelig at de ikke er interessert i å være verdens nr 1 lenger, det eneste som betyr noe er å være USAs nr 1...
Så det er ikke så mye om de "klarer" å ta plassen fra USA, det blir mer et spørsmål om hvem som tar plassen amerika gir fra seg. Soft power er helt ut i USA nå.
USA med T i spissen har vel sagt ganske tydelig at de ikke er interessert i å være verdens nr 1 lenger, det eneste som betyr noe er å være USAs nr 1...
Så det er ikke så mye om de "klarer" å ta plassen fra USA, det blir mer et spørsmål om hvem som tar plassen amerika gir fra seg. Soft power er helt ut i USA nå.
ibyx
11.11.2024 kl 11:25
2003
OET har heldigvis ikke "24 nye VLCCer" å bekymre seg for?
Det er gjerne Suezmaxene de tjener best på vs kostnader?
Men det er kanskje litt mindre FOMO her enn i FRO?
Derfor går det "den veien det må gå" når ratene svikter *over tid*?
Det er ingen gratis lunsj her?
Det er gjerne Suezmaxene de tjener best på vs kostnader?
Men det er kanskje litt mindre FOMO her enn i FRO?
Derfor går det "den veien det må gå" når ratene svikter *over tid*?
Det er ingen gratis lunsj her?
ibyx
11.11.2024 kl 13:17
1946
Tok kanskje noe feil mtp Suezmaxene? Er visst VLCC som er bedre nå, men det skal de vel helst også i USD mtp skipskostnad?
Sammenlignet med i fjoråret da:
In Q4 2023 to date, 90% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $40,900 per day and 49% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $56,600 per day.
In Q4 2024 to date, 63% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $46,900 per day and 70% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $40,200 per day.
Kanskje synd at andelen VLCC-slutninger ikke er høyere og Suezmax lavere? men det blir jo bare gjetninger i et nervøst og ganske kleint marked?
https://www.okeanisecotankers.com/fleet/
Sammenlignet med i fjoråret da:
In Q4 2023 to date, 90% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $40,900 per day and 49% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $56,600 per day.
In Q4 2024 to date, 63% of the available VLCC spot days have been booked at an average TCE rate of $46,900 per day and 70% of the available Suezmax spot days have been booked at an average TCE rate of $40,200 per day.
Kanskje synd at andelen VLCC-slutninger ikke er høyere og Suezmax lavere? men det blir jo bare gjetninger i et nervøst og ganske kleint marked?
https://www.okeanisecotankers.com/fleet/
ibyx
13.11.2024 kl 09:41
1777
Eller kanskje ikke?
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
En svale gjør ingen sommer sies det. Men OET har jo ikke så mange fugler.
Blir dette veldig feil?
63% av 8 til 46,9K utgjøres av 5 skip
Dersom de 3 siste blir som Nissos Kea gir det et Q4-resultat på ca 48,3K for VLCC. Hvilket igjen blir en forbedring vs Q3 på ca 12%.
"Fleetwide daily TCE rate of $43,900 per operating day in Q3 2024; VLCC and Suezmax TCE rates of $43,100 and $44,800 per operating day,
respectively, in Q3 2024."
Og slik gikk med Q4 23:
Fleetwide daily TCE rate of $45,400 per operating day; VLCC and Suezmax TCE rates of $45,200 and
$45,600 per operating day, respectively.
Kursen var 29.2 på Q4-dagen 314NOK. Dvs ca 20% høyere kurs med potensielt 6% lavere VLCC resultat...
Så bortsett ifra resultatet for Q4 VLCC, "hva er det vi ikke vet"? (fx at Suezmax er skrekkelig tilsvarende sammenlignet?) Annet?
Forbehold om feil.
Nissos Kea (2022 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Unipec (Bei) Kyklades Maritime (TCE: RV USD 38K @ 49 days / Actual USD 51K @ 41 days)
En svale gjør ingen sommer sies det. Men OET har jo ikke så mange fugler.
Blir dette veldig feil?
63% av 8 til 46,9K utgjøres av 5 skip
Dersom de 3 siste blir som Nissos Kea gir det et Q4-resultat på ca 48,3K for VLCC. Hvilket igjen blir en forbedring vs Q3 på ca 12%.
"Fleetwide daily TCE rate of $43,900 per operating day in Q3 2024; VLCC and Suezmax TCE rates of $43,100 and $44,800 per operating day,
respectively, in Q3 2024."
Og slik gikk med Q4 23:
Fleetwide daily TCE rate of $45,400 per operating day; VLCC and Suezmax TCE rates of $45,200 and
$45,600 per operating day, respectively.
Kursen var 29.2 på Q4-dagen 314NOK. Dvs ca 20% høyere kurs med potensielt 6% lavere VLCC resultat...
Så bortsett ifra resultatet for Q4 VLCC, "hva er det vi ikke vet"? (fx at Suezmax er skrekkelig tilsvarende sammenlignet?) Annet?
Forbehold om feil.
Redigert 13.11.2024 kl 10:26
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.11.2024 kl 10:30
1737
Dette var kanskje ikke så meningsløst da?
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/11/13/06413710/oet-cfo-kjopt-2.235-aksjer
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/11/13/06413710/oet-cfo-kjopt-2.235-aksjer
JonasKr
13.11.2024 kl 10:41
1724
Ratene kommer, det er ikke noe å tenke på. Hannisdahl er Bull, sjefen kjøper i OET og Freddy har kjøpt flere nye VLCCer med levering i 2026/2027, viktig å overse midlertidig støy ;-)
Redigert 13.11.2024 kl 10:42
Du må logge inn for å svare
ibyx
13.11.2024 kl 10:48
1712
Har falt mye nå og ikke sannsynlig med rakett-rekyl, men mulig det bunner litt her i crude nå?
Verre er det med produkt. Skjer det ikke noe der snart så er bunnen dypere er jeg redd.
Blir avstanden mellom produkt og crude for stor kan det også dempe crude noe i "seg selv"?
Men ting tyder på at vi kan få noen uker(?) med økende sprik?
Verre er det med produkt. Skjer det ikke noe der snart så er bunnen dypere er jeg redd.
Blir avstanden mellom produkt og crude for stor kan det også dempe crude noe i "seg selv"?
Men ting tyder på at vi kan få noen uker(?) med økende sprik?
ibyx
13.11.2024 kl 11:24
1677
Husk siste dag inkl. utbytte imorgen.
Skal gjerne opp litt mer i forkant med innsidekjøp på lasset også?
Skal gjerne opp litt mer i forkant med innsidekjøp på lasset også?
JonasKr
13.11.2024 kl 11:43
1656
Ja har ingen tro på at det skal videre ned.
Jeg tror skyggeflåten ødelegger en del, masse skrapjern som hadde vært skrotet under normale forhold. Håpet er at Trump vil sette litt hardt mot hardt her. Xi vil jo ha i både pose og sekk, men det er jo helt uholdbart at det kjøres massevis av uforsikrede gamle tankskip, det er jo en potensiell miljøkatatrofe. Jeg tror ikke det vil vare. Dessuten er jo ordreboken på VLCC fortsatt lav, og etterspørselenbetter olje vil stige etter hvert.
Jeg tror skyggeflåten ødelegger en del, masse skrapjern som hadde vært skrotet under normale forhold. Håpet er at Trump vil sette litt hardt mot hardt her. Xi vil jo ha i både pose og sekk, men det er jo helt uholdbart at det kjøres massevis av uforsikrede gamle tankskip, det er jo en potensiell miljøkatatrofe. Jeg tror ikke det vil vare. Dessuten er jo ordreboken på VLCC fortsatt lav, og etterspørselenbetter olje vil stige etter hvert.
ibyx
15.11.2024 kl 08:56
1438
Reference is made to the key information relating to Q3 2024 dividend announced by Okeanis Eco Tankers Corp. ("OET" or the "Company") (NYSE: ECO / OSE: OET) on November 8, 2024. The Company's shares will be traded ex dividend USD 0.45 per common share on the Oslo Stock Exchange from today, November 15, 2024 and on the New York Stock Exchange from November 18, 2024.
Står fortsatt sluttkurs 275 i min trader...
En liten anledning der kanskje?
NYSE close: 269,90 NOK
Står fortsatt sluttkurs 275 i min trader...
En liten anledning der kanskje?
NYSE close: 269,90 NOK
Redigert 15.11.2024 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
ibyx
15.11.2024 kl 09:05
1423
Ingen fikk gratis lunsj...
Følger boka og faller under utbytteverdien....
Følger boka og faller under utbytteverdien....
ibyx
15.11.2024 kl 10:18
1379
OET har kun gjort det ca 3% bedre enn FRO siste år. Er det for lite? Sett i lys av siste slutninger på https://app.tankersinternational.com kan man undres på det?
Kilde for målt sammenligning: https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
Kilde for målt sammenligning: https://www.dn.no/investor/aksje/S1456/OET/OKEANIS%20ECO%20TANKERS
ibyx
15.11.2024 kl 14:53
1298
Maran Antiope (2021 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Petroineos Maran Tankers Management (TCE: RV USD 31K @ 110 days / Actual USD 63K @ 67 days)
Der røk OETs november-rekord med 12K
Det er jo ikke et dårlig signal egentlig, mtp en mulig trend?
Der røk OETs november-rekord med 12K
Det er jo ikke et dårlig signal egentlig, mtp en mulig trend?
ibyx
21.11.2024 kl 15:04
988
Høstens svakeste fra OET?
Nissos Anafi (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Tupras Kyklades Maritime (TCE: RV USD 28K @ 68 days / Actual USD 29K @ 79 days)
De 5 slutningene siden 20.9 har fortsatt et snitt på 47 da. Godt over FRO.
https://app.tankersinternational.com
Forbehold om feilregning.
Nissos Anafi (2020 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: A 🟢) Tupras Kyklades Maritime (TCE: RV USD 28K @ 68 days / Actual USD 29K @ 79 days)
De 5 slutningene siden 20.9 har fortsatt et snitt på 47 da. Godt over FRO.
https://app.tankersinternational.com
Forbehold om feilregning.
desirata
21.11.2024 kl 16:34
940
Ser skummelt ut med oppgang så lenge Kina importerer mindre crude og det de importerer kommer i økende grad med skyggeflåte skip. Fortsetter dette vil ratene gå under break-even dvs 20k Poten rater og 30k for moderne. Viser når Okeanis tar rater under 30k allerede. Har de kasta korta -
ibyx
27.11.2024 kl 16:02
605
Nissos Despotiko (2019) 64K sist fredag skaper litt trendusikkerhet rundt dagens brede bearkonsensus i crude?
Den har nå stoppet fallet på NYSE -0,18%
Den har nå stoppet fallet på NYSE -0,18%
Redigert 27.11.2024 kl 16:02
Du må logge inn for å svare
ibyx
I går kl 13:01
292
Da "roper vi i skogen" til KI-orakelet ChatGPT om OET! Ta forbehold å les med kritiske briller...
OET looks cheap now compared to it´s low breakeven and an average of 48.500USD pr day for it´s 6 last VLCC contracts since 4. October?
Okeanis Eco Tankers (OET) does appear attractively priced relative to its strong operational performance, particularly given the breakeven rates of ~$9,389/day and recent VLCC contracts averaging $48,500/day since early October. Here’s why this could represent an opportunity:
Favorable Revenue vs. Costs
High TCE Rates:
With recent VLCC charter contracts at ~$48,500/day, OET is generating a significant margin above its breakeven rate. This translates to robust cash flow potential, even amid rate volatility.
Scrubber-Fitted Fleet:
The scrubber advantage continues to allow cost-effective fuel usage, preserving strong profitability despite market shifts.
Valuation Context
Historical and Peer Comparisons:
If OET's share price undervalues its earning potential compared to peers with higher breakeven rates or similar TCEs, this could signal a mispricing.
Key Risks to Consider
Market Cyclicality:
Tanker rates are highly cyclical, and while recent contracts are strong, global economic shifts or oil production changes could affect demand.
Fleet Concentration:
OET’s reliance on VLCCs could amplify exposure to sector-specific downturns.
If investors are confident in stable or rising VLCC rates and the company maintains its cost advantage, OET indeed looks undervalued relative to its earnings power.
OET looks cheap now compared to it´s low breakeven and an average of 48.500USD pr day for it´s 6 last VLCC contracts since 4. October?
Okeanis Eco Tankers (OET) does appear attractively priced relative to its strong operational performance, particularly given the breakeven rates of ~$9,389/day and recent VLCC contracts averaging $48,500/day since early October. Here’s why this could represent an opportunity:
Favorable Revenue vs. Costs
High TCE Rates:
With recent VLCC charter contracts at ~$48,500/day, OET is generating a significant margin above its breakeven rate. This translates to robust cash flow potential, even amid rate volatility.
Scrubber-Fitted Fleet:
The scrubber advantage continues to allow cost-effective fuel usage, preserving strong profitability despite market shifts.
Valuation Context
Historical and Peer Comparisons:
If OET's share price undervalues its earning potential compared to peers with higher breakeven rates or similar TCEs, this could signal a mispricing.
Key Risks to Consider
Market Cyclicality:
Tanker rates are highly cyclical, and while recent contracts are strong, global economic shifts or oil production changes could affect demand.
Fleet Concentration:
OET’s reliance on VLCCs could amplify exposure to sector-specific downturns.
If investors are confident in stable or rising VLCC rates and the company maintains its cost advantage, OET indeed looks undervalued relative to its earnings power.
Blue Cow Group
I går kl 13:10
283
Prøv å spørre uten å fortelle den at kontrakter snitter på 48,500, AI hallusinerer som de kaller det på fagspråket, altså at den dikter vilt der den ikke vet noe annet enn hva du har fortalt. Unngår du å gi underliggende info så prøver den å finne ut av det selv.
Prøv f.eks å spørre den om den norske multikunstneren Ibyx sitt bidrag til verdensfreden hvis du vil ha eksempler på hallusinering, usikker på de siste oppdateringer men jeg har sett noen helt ville svar tidligere.
Prøv f.eks å spørre den om den norske multikunstneren Ibyx sitt bidrag til verdensfreden hvis du vil ha eksempler på hallusinering, usikker på de siste oppdateringer men jeg har sett noen helt ville svar tidligere.
ibyx
I går kl 19:03
189
😅 Joda. Men samtidig er snittet for 6 siste VLCCer via https://app.tankersinternational.com likefullt ca 48.500 da.
Og fra Q3: Daily vessel operating expenses (“Opex”, a non-IFRS measure) of $9,811 per calendar day, including management fees, in Q3 2024.
Så kan man jo sette igang sin egen "robot" og undres over at den stiger litt på NYSE idag:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eco
😉
Og fra Q3: Daily vessel operating expenses (“Opex”, a non-IFRS measure) of $9,811 per calendar day, including management fees, in Q3 2024.
Så kan man jo sette igang sin egen "robot" og undres over at den stiger litt på NYSE idag:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/eco
😉
JonasKr
I går kl 20:21
139
Stiger først og fremst fordi US har gått til frontalangrep mot Iran. Skyggeflåten skal knuses.
https://gcaptain.com/u-s-imposes-sweeping-sanctions-on-shadow-fleet-moving-iranian-oil/
https://gcaptain.com/u-s-imposes-sweeping-sanctions-on-shadow-fleet-moving-iranian-oil/