Thin 2018


Lite skriverier om Thin. Et selskap som siden midten av 2000 tallet har overlevd på emisjoner. Nok om det. Kan 2018 bli et vendepunkt? Selskapet har i alle fall nok av cash en god stund fremover, så vi får håpe båten bærer og ikke atter en gang trenger nytt skrog. Alle meldingene siste tiden om avtaler med diverse selskaper er intetsigende, all den stund vi lite aner om potensielle inntekter disse vil generere. Teknologien fremstår som både relevant og fremtidsrettet men er det en gamechanger? Teknisk ser det aldeles utmerket ut, og om ikke lenge vil de nødvendige aksjer være lempet ut, og kursen vil gå opp. Det er jeg helt sikker på.....ryggmargsrefleks! Vel, nå er det mange andre enn meg som kan både selskapet, teknologien og markedet. Jeg lytter gjerne!
01.01.2018 kl 04:14 17780

Ja, denne hadde nok vært et godt plukk nede på 1,60-tallet, og dit burde fallet ha gått også om det ikke var for de som ikke kunne vente med å kjøpe såpass som de gjorde, samt den irriterende nyheten i desember på Hegnar.no om THIN som doblingskandidat for 2018 ut ifra grunnet de fleste kunne ha dagdrømt seg til. Men... First Generator var jo med i emisjonen da, og kanskje er strategien deres i THIN å tjene penger på flokkens tro på selskapet. Ikke sikkert de har en sånn fundamental tro på selskapet, slik nyheten ga inntrykk av. Ok, mest av alt er jeg litt grinete for at kursen ikke falt lengre, for det ville den fort ha gjort om nok aktører bare hadde lent seg tilbake uten å stresse med kjøp, samt at Hegnar.no hadde hatt gaffateip over tastaturet mot varme THIN-nyheter i den avgjørende perioden.

Vel... Jeg kan finne andre aksjer å plukke...
Redigert 01.01.2018 kl 04:15 Du må logge inn for å svare
EnAksjeTil
01.01.2018 kl 22:32 17548

Thin er et spennende case. Økende kapasitet gir muligheter for at de virkelig store kundene nå kan tilbys produktene. Utfordringen ligger i å få de til å bite på. Meldingene før jul er neppe av stor betydning. Selskapet trenger en gigantisk kontrakt som får folket til å oppdage teknologien (Coca Cola??) Først da vil vi virkelig kunne se nytteverdien av hva thin har å tilby. Dersom det slår an er det bare å si opp jobben!!! :-)
icanfly
03.01.2018 kl 23:38 17260

Thin kommer fremover tror jeg. 2018 blir et veldig viktig år hvor både kontraktene må komme og produksjonskapasiteten mangedobles.

I tillegg kan jo hele selskapet naturlig nok komme i spill som har skjedd med en rekke IT selskaper på Oslo børs gjennom årene.
Blackwhite
08.01.2018 kl 23:24 16961

Etter en liten dupp, back on track! Flere kunder er viktig, men hvor mye cash det generer blir spennende å se.
Nå lusker nok Investtech i buskene med sine analyser, og det er heller ikke ueffent når man sitter i den rette båten. Før januar er omme ser vi 3 tallet. Januar er vanligviscen god måned for thin.


«Thin Film Electronics - Ny nyhet i kategori ALL 08.01.2018 22:57

08.01.2018 22:57:55: Campari America Taps Thinfilm's NFC Mobile Marketing Solution to Drive eCommerce

Consumers Can Order Campari America's Spirits Brands via Drizly

by Touching Smartphone to NFC-enabled Refrigerator Magnet



OSLO, Norway, January 8, 2018 - Thin Film Electronics ASA ('Thinfilm') (OSE: THIN; OTCQX: TFECY), a global leader in NFC (near field communication) mobile marketing and smart packaging solutions, today announced Campari America as a new customer. Campari America is using Thinfilm's NFC mobile marketing solution to enable consumers to purchase its spirits brands by tapping their smartphone to a 'connected' refrigerator magnet. Once tapped, the magnets - which feature Thinfilm's NFC SpeedTap(TM) tags and fully integrate with its CNECT(TM) cloud-based platform - take consumers to a product page on Drizly, the popular beer, wine, and spirits consumer-delivery platform. Consumers are then able to add the item to their cart and immediately check out, all in one cohesive mobile experience.

Click here to view the press release published by Campari America.

The Campari collaboration marks a strong start to 2018 for Thinfilm and builds on the momentum the Company established through the fourth quarter of last year. Key announcements, transactions, and updates include the following:



Growing customer base - Thinfilm now has a total of over two dozen in-market customers covering a range of vertical markets, including wine & spirits, craft beer, beverages, OTC pharma, cosmetics, tobacco, consumer electronics, and specialty foods



Compelling case studies - Thinfilm has now published four case studies that demonstrate the effectiveness of using NFC for mobile marketing; consumer tapping activity is on the rise and NFC has been shown to outperform conventional marketing channels like social platforms and display banners



CNECT(TM) Platform enhancements - Version 2.0 of the software is targeted for release in Q2 and will feature functionality enhancements and a new user interface; as of year-end 2017, 441 companies had registered on the cloud-based portal



More conversion partners and standard NFC conversion options - Thinfilm continues to add to its list of qualified conversion partners around the globe; the Company now offers more than a dozen NFC tag conversion options, including converted labels, folded cartons, ElastiTags®, conventional hang tags, drink coasters, bottle neck-collars, coupons, magnets, and direct mailers. (...)»


icanfly
09.01.2018 kl 00:03 16906

Caspari er jo en stor deal! Alle kjenner jo til dette merket!

Nå kom endelig en skikkelig stor spiller som har høye salgstall! Utrolig viktig avtale!

Enig med siste taler, vi skal over 3 kroner i løpet av januar!

Spennende å se hvor vi åpner imorgen! 2,60-2,65?
OZZY
09.01.2018 kl 08:00 16786

Caspari ? ja det er jo kjent. Du mener vel Campari.
drammen
09.01.2018 kl 08:22 16749


OUT OF ESPOLÒN® TEQUILA OR APEROL®? TOUCH YOUR PHONE TO YOUR NEW CAMPARI AMERICA REFRIGERATOR MAGNET TO AUTOMATICALLY ORDER MORE


Campari America Partners with Thin Film Electronics ASA to Develop Near Field Communication-enabled Button For Instant Ordering of Products Through Drizly

SAN FRANCISCO (January 8, 2018) – Refrigerator magnets will never be the same. One touch and you can have Wild Turkey® Bourbon, SKYY® Vodka, or any number of Campari America products delivered automatically to your front door. The innovative spirits company is piloting a program to simplify the consumer purchase cycle by leveraging near field communication (NFC) technology. It will allow consumers to order and re-order spirits by tapping their smartphone to an NFC-enabled refrigerator magnet. Campari America is the first spirits company to work with Thinfilm to develop a branded magnet NFC solution that immediately takes consumers to a product page on Drizly, the leading beer, wine, and spirits on-demand online marketplace.

“Campari America is always seeking innovative methods that increase the speed and efficiency of getting our products into consumers’ hands, and integrating NFC into our marketing materials is another way we’re looking to lead the mobile marketing trend,” said Melanie Batchelor, Vice President of Marketing, Campari America. “We’ve streamlined the purchasing experience for consumers, so now ordering and receiving Campari America’s brands is almost easier than making a Negroni.”

When consumers want to order or re-order their favorite Campari America brand, they simply touch their iPhone or Android smartphone to one of six available branded ‘smart’ magnets. The NFC chip embedded in the magnet then prompts Drizly to open the specific website page for that brand and gives the consumer the option to add the item to their cart and immediately check out, with the product being delivered by local retailers – all in one cohesive mobile experience.

Currently, Campari America offers instant-order NFC magnets for six brands: Campari®, SKYY® Vodka, Wild Turkey, Aperol, Appleton® Estate Jamaican Rum, and Espolòn Tequila. Consumers can find the magnets at their favorite liquor stores in the New York City metro area.

Android smartphone users will automatically read the branded NFC-enabled magnet if they have turned on NFC capabilities in their phone’s settings. Consumers using an iPhone can download an NFC reader app from the Apple App Store and use it to read the magnet.

“Thinfilm’s NFC mobile marketing solutions empower companies like Campari America to connect directly with consumers and deliver unique digital experiences,” said Davor Sutija, CEO of Thinfilm. “We are pleased Campari America chose Thinfilm’s NFC solution to help grow their mobile presence and further establish themselves as an innovative and forward-looking company.”

About Campari America

Campari America is a wholly owned subsidiary of Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI – Bloomberg CPR IM). At the heart of Campari America are two legends in the American spirits industry. The first, Skyy Spirits, was founded in San Francisco back in 1992 by the entrepreneur who invented iconic SKYY Vodka. The second is the world-famous Wild Turkey Distillery in Lawrenceburg, Kentucky, where they have been making the world’s finest whiskies since the 1800’s. Both companies were purchased by Davide Campari-Milano and together they form Campari America, which has built a portfolio unrivaled in its quality, innovation and style, making it a top choice among distributors, retailers and consumers. Campari America manages Campari Group’s portfolio in the US with such leading brands as SKYY® Vodka, SKYY Infusions®, Grand Marnier®, Campari®, Aperol®, Wild Turkey® Straight Kentucky Bourbon, American Honey®, Russell’s Reserve®, Glen Grant® Single Malt Scotch Whisky, Forty Creek® Canadian Whisky, BULLDOG® Gin, Cabo Wabo® Tequila, Espolón® Tequila, Appleton® Estate Rum, Wray & Nephew® Rum, Coruba® Rum, Ouzo 12®, X-Rated® Fusion Liqueur®, Frangelico®, Cynar®, Averna®, Braulio® and Jean-Marc XO Vodka®.

Campari America is headquartered in San Francisco, California. More information on the company can be found at www.campariamerica.com, www.facebook.com/campariamerica, Twitter: @CampariAmerica and www.camparigroup.com. Please enjoy Campari America brands responsibly and in moderation.

About Campari Group

Campari Group is a major player in the global spirits industry, with a portfolio of over 50 premium and super premium brands, spreading across Global, Regional and Local priorities. Global Priorities, the Group’s key focus, include Aperol, Appleton Estate, Campari, SKYY, Wild Turkey and Grand Marnier. Campari Group was founded in 1860 and today is the sixth-largest player worldwide in the premium spirits industry. It has a global distribution reach, trading in over 190 nations around the world with leading positions in Europe and the Americas. Campari Group’s growth strategy aims to combine organic growth through strong brand building and external growth via selective acquisitions of brands and businesses.

Headquartered in Milan, Italy, Campari Group owns 18 plants worldwide and has its own distribution network in 20 countries. Campari Group employs approximately 4,000 people. The shares of the parent company Davide Campari-Milano S.p.A. (Reuters CPRI.MI – Bloomberg CPR IM) have been listed on the Italian Stock Exchange since 2001. For more information: http://www.camparigroup.com/en

Please enjoy our brands responsibly.

###

Press Contacts:

Dave Karraker Ben Palos

Campari America Benson Marketing Group

Dave.karraker@campari.com palos@bensonmarketing.com

(415) 315-8000 (707) 254-1167
Date published:
January 8, 2018
icanfly
09.01.2018 kl 08:24 16791

Skrivefeil fra meg i euforien over denne viktige kontrakten !
OZZY
10.01.2018 kl 22:17 16414

ser at shorten er løst inn. ja nå er ingen short i Thin.
babols79
10.01.2018 kl 23:05 16356

Fra Richard Paulsen sin morgenrapport i dag onsdag:
"THINFILM har steget fra 2 kroner til 2.53 siden november. Det er en oppgang på 25% som skyldes nye avtaler. Senest i går meldte de om en storavtale med Campari America, som nå integrerer deres NFC mobile marketings solution, der man kan «tappe» telefonen på et «connected» kjøleskap og dermed kjøpe drikken gjennom en online opplevelse. Det viktige her er at ThinFilm signerer med store aktører, noe som betyr at de ligger helt tet med produktene sine, i et marked som skifter raskt. Vinner du én, øker sannsynligheten for å vinne mange."

Jeg har vært ute av denne siden jeg solgte rundt 4kr, men selv om det fortsatt ikke oppgis noe potensiell verdi på avtalene så er faktum nå at det har blitt mange avtaler den siste tiden, noe som gjør at denne igjen virker fristende. Martin Mølseter i FIRST har denne som årets aksje 2018 - ingen smågutt det.
icanfly
10.01.2018 kl 23:58 16295

Må si meg helt enig med Paulsen her.

Selv de mest hardbarka baissere kan ikke nekte for at det har kommet veeldig mange nye kontrakter, akkurat hva som trengtes for å løfte aksjen. Bruddet over 2,50 er også etablert nå, så veien videre mot 3 kroner i første omgang har startet.

Ha i mente at aksjen ikke har løftet seg sammen med markedet i sørlig grad, da emisjonen før jul ble gjort på 2,50.

Jeg finner det merkelig at ikke aksjen står langt høyere allerede. Januar har historisk vært en sterk måned for Thinfilm.
icanfly
11.01.2018 kl 09:36 16171

Lavere interesse enn caset fortjener for Thin. Mye annet her gått kraftig, reprising venter i Thin.
Blackwhite
11.01.2018 kl 16:33 16001

Berettigede forventninger om fremtiden i kombinasjon med TA, trygger ferden oppover.
Blackwhite
23.01.2018 kl 11:14 15433

Investing24 har i dag en analyse og beskrivelse av Thins virksomhet som kan være verdt å lese for informasjonens del. For mitt vedkommende styrker analysen min tro på en positiv kursutvikling i tiden som kommer.
Her er lenken: https://investing24h.com/2018/01/22/thinfilm-thin-pre-q4-2017-fullfinansiert-og-break-even-i-q2-2019/6/
Blackwhite
06.02.2018 kl 08:56 14920

Hoi, hoi.....spennende dager nå!

06.02.2018 08:30:05: Thinfilm Announces British American Tobacco Global Travel Retail as New Customer
Thin Film Electronics ASA ("Thinfilm") today announced British American Tobacco Global Travel Retail ("BAT GTR") as a new customer. BAT GTR is launching a "connected" edition of its Dunhill brand products using Thinfilm's NFC (near field communication) SpeedTap(TM) tags.
The 'on-carton' tags, which integrate with Thinfilm's CNECT(TM) cloud-based platform, convert each physical Dunhill product into a digital channel that facilitates direct brand-to-consumer connections. BAT GTR will use Thinfilm's NFC solutions to engage with adult consumers, delivering unique content and digital experiences through the tap of a smartphone.
It is anticipated that the initial Dunhill campaign will launch in February at the world's largest travel retail hub at Dubai International Airport, with follow-on campaigns expected at other major airports thereafter.

6 February 2018
Thin Film Electronics ASA
For more information, contact:
Bill Cummings, SVP Corporate Communications: +1 408-503-7312 / bill.cummings@thinfilm.no
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


________________________________________


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Thin Film Electronics ASA via Globenewswire

omans
06.02.2018 kl 11:19 14801

På salg nå.
Dobbel bunn teknisk, og holder seg i pluss.

Det er trolig slike aksjer som er best å kjøpe under panikk dager.
Ikke de som faller mest.
pusimiga
06.02.2018 kl 13:04 14661

Her kommer snart i minste fall DOBBLING av kursen...kjempebra anledning for billig kjøp nå...selger ikke en eneste aksje,flere positive meldingen står i kø...om noen månaer står vi på 10 kr
icanfly
07.02.2018 kl 10:38 14385

Kuriosa; American Tobacco selger 33 milliarder pakker per år...
pusimiga
07.02.2018 kl 12:22 14574

Bare siter i ro,THIN er beste case på OB...her er sjansene for mange dobbling.
"

".OSLO, Norge, 7. februar 2018 - Thin Film Electronics ASA ('Thinfilm') (OSE: THIN; OTCQX: TFECY), en global leder innen mobilmarkedsføring og smart emballasjeløsninger i NFC (nær feltkommunikasjon), kunngjorde i dag at John McNulty har sluttet seg til organisasjonen som EVP Marketing. Selskapet annonserte også fremme av Christian Delay til EVP Software.

Mr. McNulty bringer over 25 års markedserfaring til Thinfilm med lang erfaring i SaaS-baserte markedsførings- og annonseringsteknologier. Hans erfaring inkluderer interne markedsstillinger ved oppstart og etablerte teknologibedrifter, samt store og små reklamebyråer der han jobbet med kunder i ulike bransjer, inkludert teknologi, detaljhandel, bilindustri, farmasi, telekommunikasjon og finans. I EVP Marketing-rollen vil han være ansvarlig for å overvåke og gjennomføre Thinfilms globale markedsføringsarbeid, inkludert branding og strategier for markedsføringsstrategi.

Før han ble med i Thinfilm, var Mr. McNulty Vice President Global Marketing for Marin Software, en ledende SaaS-annonsestyringsplattform som brukes av digitale markedsførere til å administrere søk, sosiale og displayreklame. Han hadde også ledende markedsstillinger med Beanstock Media, VerticalResponse og Hub Strategy"

HALELUJA.....


"
Redigert 07.02.2018 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
omans
07.02.2018 kl 15:49 14456

Hvorfor så svak?
tynnslitt
07.02.2018 kl 22:27 14299

Thin vil være svak så lenge det ikke meldes om noen ordre av betydning.
icanfly
07.02.2018 kl 23:01 14282

Lettere komisk å melde sånn tullball dagen etter de melder om avtale med American Tobacco...
tynnslitt
07.02.2018 kl 23:28 14237

Tullball?
Avtalen sier ingen ting om volum (som alltid). Det er kun snakk om noen "tags" i forbindelse med en kampanje (som alltid).

En annen/bedre forklaring mottas med takk.
Redigert 08.02.2018 kl 00:42 Du må logge inn for å svare
Jono
08.02.2018 kl 02:30 14181

Nei, ikke så kjekt å være aksjonær om dagen. Selv har jeg ingen panikk, men sikkert andre med belånte aksjer, og om de ikke vil -- må selge når kursen faller, og resten sier seg selv.

Ja, det er lett å være etterpåklok, av og til lettere enn å kjøpe aksjer også, ikke like lett å selge, ikke minst å velge hvilke aksjer og hvor mange. Enkelt forklart, om jeg f.eks. hadde solgt mine ARCHER aksjer for noen dager siden, og med penger i banken, kanskje ville kjøpt flere "billige" THIN og NEL aksjer, men kommer ikke på tale å belåne noen ting, bare penger jeg har råd til å tape!.

Nei, jeg er ikke noen super optimist, men selv om både NEL og THIN har et stort eller lite forsprang, skal det ikke mye til for at f.eks. Kina eller USA kommer opp med noe bedre, kanskje, eller som noen har vært inne på -- at Shell eller Exxon Mobile sine styrer skulle finne det lettere å kjøpe opp NEL, eller andre, men når det kommer til THIN -- vet jeg ikke mer enn at det ligger milliarder i bunn for både forskning, og ikke minst bygging av en "milliard fabrikk" i CA, USA.

Mye som kan gå galt, ikke minst om den "nye" fabrikken leverer sine første produkter med store feil, og «worst case» -- at noen måtte komme til å saksøke med USA lover, og alle vet hva slike saker kan koste,.

Ja, jeg har aksjer i REC m.fl. også, men og som gikk helt til mer enn 1.50 -- før den nå kan handles for under en krone, og hvorfor det -- at det nå er en usikkerhet mindre, og forhåpentligvis ikke behov for å finansiere ferdig denne fabrikken lengre med flere emisjoner, og ja -- har fått med meg at noen stiller spørsmål om REC vil få, igjen investerte penger, og ikke minst "tenker" mens jeg skriver -- det meste kostbare, har overført/lagt sin egen lange erfaringer og teknologi igjen i Kina, og sitter igjen med 15%, ikke mer enn en stor "trøste premie", for hva jeg vet, men som sagt -- ikke vet noen ting, og bare synser jeg :)

Den nye super fabrikken i Kina -- kanskje den største konkurrenten til nåværende REC i framtiden, for hva jeg vet....

Godt natt til alle som gadd å lese mine tanker for kvelden....
Redigert 08.02.2018 kl 04:52 Du må logge inn for å svare
12.02.2018 kl 14:53 13683

Ok... Stock-Holm ser THIN kraftig opp, med en vår og forsommer med mange nye spennende kontrakter. Kan komme giganter inn i bildet, ikke glem det.
12.02.2018 kl 15:08 13676

Kursmål 3,25 ultimo april 2018. Potensial for mer å hente.
hango
13.02.2018 kl 12:48 13401

Faller under kr.2 når børsen får et nytt dykk?
icanfly
14.02.2018 kl 10:43 13263

Stiger den over 3 kroner når melding om produksjonsopppstart av nye linjene kommer?
14.02.2018 kl 12:31 13156

THIN stiger på rød børs UTEN positiv melding. Kan dere da fatte hva som skjer på revansjerende grønn børs MED positiv melding..?

Ja, oppslag om fabrikk og verdensherredømme vil kunne sende kursen høyt opp, selv om det bare måtte være oppslag i media uten forbindelse til noen børsmelding.

Hvis man må ha alt tvangsfora med teskje før man foretar seg noe, så har man ikke mye på børsen å gjøre.
15.02.2018 kl 14:17 13004

Den store våren for THIN er under oppseiling. Mye skal skje, mye må skje, og THIN-aksjen er slettes ikke den mest rentesensitive.

Grafen begynner å føle seg vesentlig opp, tror jeg. Evolusjonen i THIN, og realiteten i verden, er fullstendig modnet for at det kan bli kursfest her. For en årrekke siden kunne man virkelig kalle THIN et luftslott, men det var den gang da... Nå er det substans i bunnen. Innen IT er THIN på en måte NEL i å være spennende og fascinerende, men jeg tror nok det store gjennombruddet kommer for THIN først. Tynnfilm før hydrogen! Det er spådommen min for i dag.
Blackwhite
17.02.2018 kl 16:10 12829

Jaja, Stock-Holm. Vi er enige om at Thin har noe å fare med. Men det store spørsmålet er om markedet har den samme oppfatning som oss! Din iver og interesse har vel kommet etter at du nå er inne igjen. Jeg har vært aksjonær over lang tid, on&off, men nå long! Vi får se, men foreløpig vil jeg vite mer om hva alle disse kontraktene har av potensiale til å genere topplinje. Inntil videre er Thin litt som Axa, Rec, Opera m.fl. Kanskje skyter vi gullfuglen, men det gjenstår å se. Uansett er trenden på vei til å skifte retning, og historisk sett er vi lavt. Jeg har stor tro på kursopppgang i løpet av året. Og ja, en dobling vil fort kunne skje. Cash er det nok av. Og rullering av aksjer etter siste emisjon er en forutsetning for det!
Redigert 17.02.2018 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
omans
19.02.2018 kl 09:49 12367

Kursen har sperre på 2.36
Avventer brudd opp av dette.
Serboss
20.02.2018 kl 10:01 12126





19/02-2018 09:59:43: (CFISH.ST) Crunchfish och ClearOn gör kuponger aktiva i hyllan och löser in dem sömlöst i kassan
Nasdaq First North-noterade Crunchfish och ClearOn inleder samarbete och erbjuder handeln nya möjligheter att skapa merförsäljning med mobilkuponger som aktiveras när kunden närmar sig produkten i hyllan. Lösningen möjliggörs genom Crunchfishs patenterade teknologi för närhetsbaserad interaktion och ClearOns innovativa clearingsystem som finns i fler än 20 000 kassor i cirka 6 000 mat-, service- och trafikbutiker.

Lösningen möjliggör ett nytt sätt att hantera kuponger i mobilen. Utan att användaren interagerar med mobilen kan kuponger aktiveras vid hyllkanten och sedan lösas in sömlöst i kassan med automatiskt avdrag av rabatterna på kvittot. En annan möjlighet är att kunderna tar del av erbjudanden som är relevanta för dem och aktiverar sina kuponger innan de går och handlar. I butiken påminner lösningen kunderna om att handla produkterna när de befinner sig i närheten av dem vid butikshyllan.

-----

Er ikke CFISH en direkte konkurent til THIN ?
tynnslitt
20.02.2018 kl 11:45 12063

Etter hvert som årene går er det ikke unaturlig at det dukker opp flere aktører, uten at disse nødvendigvis er direkte konkurrenter til Thin.
omans
20.02.2018 kl 14:19 11979

På tide med en nyhet, en trigger som sender kurs over 2.36 på bra volum.