🤑🤑SUPERSYKLUS I JACKUPPSEGMENTET🤑🤑
Supersyklusen i Rigg er Godt igang. Ledelsen er overasket over den sterke økningen i ratene i det siste.
Sterkere Kjøpssignal Av en Innsider som Tor Olav Trøim med et kjøp på ca 200 millioner kroner i emisjonen skal du lete lenge etter.
Pareto Securities tror på en varig Supersyklus i olje og gass. 12.09.22.
Etter Q3 RESULTATET SÅ HAR VI FÅTT FØLGENDE NYE KURSMÅL.
Fearnley Securities kroner 56.
ABG. Kroner 58
EVERCORE 8 Dollar.
Alle 3 meglerhusa har oppgraderte kursmål etter q3👍👍👍
Sterkere Kjøpssignal Av en Innsider som Tor Olav Trøim med et kjøp på ca 200 millioner kroner i emisjonen skal du lete lenge etter.
Pareto Securities tror på en varig Supersyklus i olje og gass. 12.09.22.
Etter Q3 RESULTATET SÅ HAR VI FÅTT FØLGENDE NYE KURSMÅL.
Fearnley Securities kroner 56.
ABG. Kroner 58
EVERCORE 8 Dollar.
Alle 3 meglerhusa har oppgraderte kursmål etter q3👍👍👍
Redigert 24.11.2022 kl 14:37
Du må logge inn for å svare
kongen på hau
16.09.2022 kl 01:13
2043
Etter et raskt møte med en av de store operatørene på norsk sokkel, så var ordren klar det skal borres 180 brønner. Møtet var seriøst, men fra den tekniske siden av møte ( de som skal faktisk skal borre 180 brønner) de la nok hode på skakke og tenkte på hvor lang tid det vil ta, utifra knapphet!!
Etter at møte var over tok jeg kontakt med en av ingeniørene, han bare ristet på hodet. Han sa det veldig enkelt: Hvor mange rigger er egentlig tilgjengelig i nordsjøen....
Etter at møte var over tok jeg kontakt med en av ingeniørene, han bare ristet på hodet. Han sa det veldig enkelt: Hvor mange rigger er egentlig tilgjengelig i nordsjøen....
Vergil
16.09.2022 kl 05:46
1998
Nå har akkurat TO sendt to,tre i opplag pga manglende oppdrag, så kan jo starte der🥳Mvh
Fuglen tipper kroner 45 idag.Olja opp over 1% nå Det skal vel komme en Vinter også?
🤑🤑🤑
🤑🤑🤑
Redigert 16.09.2022 kl 09:22
Tja
Har tatt endel penger av bordet rundt om, har en feeling på at det kommer et større børs fall snart, et der det dundrer ned noe voldsomt.
Kan være feil beslutning, men har gjort de desidert største børs gevinstene ved å ha mye cash, kjøpe ved store markeds fall.
Har tatt endel penger av bordet rundt om, har en feeling på at det kommer et større børs fall snart, et der det dundrer ned noe voldsomt.
Kan være feil beslutning, men har gjort de desidert største børs gevinstene ved å ha mye cash, kjøpe ved store markeds fall.
Sluttkurs I Usa var 42.95,men da var olja lavere enn nå.litt opp fra Oslo igår.😁
Og embargo og stopp spr slipp må jo begynne å bli svært Bull for oljepris.
Men tydeligvis sell off i papirmarkedet ang frykt for redusert etterspørsel og resesjon.
Men det fysiske tighte markedet samsvarer jo ikke med papirmarkedet.
Var det 2.4 mill bpd beregnet bortfall av russisk olje ved embargo aktivering.
Men joda, nå må det sluttes en kontrakt her.
Med 130 K dagrate og to årskontrakt blir det revenue på tett opptil 1 mrd nok på en rigg( men rater er jo økende)
Og husk vi hadde en kjip dag igår, men ting snur fort.
Men tydeligvis sell off i papirmarkedet ang frykt for redusert etterspørsel og resesjon.
Men det fysiske tighte markedet samsvarer jo ikke med papirmarkedet.
Var det 2.4 mill bpd beregnet bortfall av russisk olje ved embargo aktivering.
Men joda, nå må det sluttes en kontrakt her.
Med 130 K dagrate og to årskontrakt blir det revenue på tett opptil 1 mrd nok på en rigg( men rater er jo økende)
Og husk vi hadde en kjip dag igår, men ting snur fort.
Hver gang du tar av bordet så er mitt inntrykk at kursen stiger videre. 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Viktige poenger der Rep.
Vi har jo tidligere den diskusjon vdr olje pris, jeg mener dog olje pris har mindre betydning på f.eks Pgs og Borr, i det minste på disse tross alt høye olje nivåene.
men aksje markedene deler ikke den opfatining, der det kun olje retning som spiller inn.
verdens markedene glir ned, Oslo børs har i større grad blitt skånet så langt, spørsmålet blir om det kan vedvare over tid.
Det er et lite hyppelig skue det vi ser på Amerikanske aksje markeder nå.
Velger å være defensiv og forsiktig, selv om det på papiret virker rosenrødt i Borr, vil et større globalt fall dra alt ned.
Vi har jo tidligere den diskusjon vdr olje pris, jeg mener dog olje pris har mindre betydning på f.eks Pgs og Borr, i det minste på disse tross alt høye olje nivåene.
men aksje markedene deler ikke den opfatining, der det kun olje retning som spiller inn.
verdens markedene glir ned, Oslo børs har i større grad blitt skånet så langt, spørsmålet blir om det kan vedvare over tid.
Det er et lite hyppelig skue det vi ser på Amerikanske aksje markeder nå.
Velger å være defensiv og forsiktig, selv om det på papiret virker rosenrødt i Borr, vil et større globalt fall dra alt ned.
Redigert 16.09.2022 kl 09:55
Det har vært mange hyggelige fredager i borr Long.😁
Slettet brukerskrev Hver gang du tar av bordet så er mitt inntrykk at kursen stiger videre. 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
For min del spiller det liten rolle hva du tror og mener, handler papirer på egne premisser og gir langt f i hva alle andre mener å tror.
Så langt ser det ut som dine spådommer om 45 er et stykke unna.
Du er entaktet i dine innlegg, noe som er kjedelig over tid, Borr er bull, det betyr likevel ikke at det bare kan gå opp.
Så langt ser det ut som dine spådommer om 45 er et stykke unna.
Du er entaktet i dine innlegg, noe som er kjedelig over tid, Borr er bull, det betyr likevel ikke at det bare kan gå opp.
Redigert 16.09.2022 kl 10:03
Det er rein tipping og helt vilt idag. Dersom jeg sier ordet skal,det er anderledes.Du må gjøre det som er fornuftig Long.
Her har vi det litt gøy også😁
Her har vi det litt gøy også😁
Dollar er nå i 10.28.
Sluttkurs I usa 4.22 dollar.
I Usa så er det et standard utrykk på borr forumet der.Borr Loves Friday.
Sluttkurs I usa 4.22 dollar.
I Usa så er det et standard utrykk på borr forumet der.Borr Loves Friday.
Redigert 16.09.2022 kl 10:18
Uansett Long, så er jeg 100% enig med deg at cash er en STOR STOR fordel å sitte på nå, egentlig alltid, men spesielt nå.
Jobber for det sjøl.
Jobber for det sjøl.
Enig med det.fuglen har vært ute av alle fond også pensjonsfond i lenger tid.
Nå er olja og dollar opp.det liker de over there
Det hadde passet fint med en ny kontrakt nå når så mange har tatt penga av bordet 🤑
Nå er olja og dollar opp.det liker de over there
Det hadde passet fint med en ny kontrakt nå når så mange har tatt penga av bordet 🤑
Redigert 16.09.2022 kl 10:41
Igår når olja var på 90.10 og gikk opp over 91 dollar så gikk borr fra 4.03 dollar til 4.28 dollar og slutter påske 4.22.🤣
Bevegelse i positiv retning på oljeprisen viser seg å ha noe å si også.
Det kan bli en hyggelig ettermiddag med oljeprisen.Nå 91.18 dollar.
Bevegelse i positiv retning på oljeprisen viser seg å ha noe å si også.
Det kan bli en hyggelig ettermiddag med oljeprisen.Nå 91.18 dollar.
Redigert 16.09.2022 kl 11:11
Tar inn litt på 41,3
Nesten 4 under det Fuglen trodde:-)
Nesten 4 under det Fuglen trodde:-)
Redigert 16.09.2022 kl 11:22
Ja men jeg har truffet 4 av 5 ganger på borr etter hverandre
Dagens lyspunkt 2 riggselskaper er i pluss nå,så det er noe positivt her Long.😷😷😷😷
Dagens lyspunkt 2 riggselskaper er i pluss nå,så det er noe positivt her Long.😷😷😷😷
Redigert 16.09.2022 kl 11:25
Ned 5 ern på 2 dager nå :-)
Etter at Tot satte politikerene på plass.
Etter at Tot satte politikerene på plass.
Redigert 16.09.2022 kl 11:33
Slettet brukerskrev Jeg vil herved utrope en Skål for alle Borrere her 💯 KRONER ER NESTE KURSMÅL
Noen som husker forrige fredags kveld Party, mye latter å glede, store glass og høy sigar føring?
Det ente med bak rus :-)
Men siste del i Borr sagaen er jo definitivt enda ikke skrevet.
Det ente med bak rus :-)
Men siste del i Borr sagaen er jo definitivt enda ikke skrevet.
Redigert 16.09.2022 kl 12:02
Det gjorde det ikke for kursen gikk videre opp til 46.60.👍
Børs psykologi er Godt å kunne Long.
Fuglen er aldri full.
Børs psykologi er Godt å kunne Long.
Fuglen er aldri full.
Redigert 16.09.2022 kl 12:02
Men hva hjalp det, når en ikke solgte aksjer på 46, men igjen var med ned til 40
Fra spøk til alvor, er vel mest sannsynlig en real kjøps anledning dette her.
Kanskje skåler vi allerede i kveld igjen.
Usa børsene har falt hele uka, forundrer meg med ikke om det børsene ender uka med en pen oppgang i kveld.
Fra spøk til alvor, er vel mest sannsynlig en real kjøps anledning dette her.
Kanskje skåler vi allerede i kveld igjen.
Usa børsene har falt hele uka, forundrer meg med ikke om det børsene ender uka med en pen oppgang i kveld.
Redigert 16.09.2022 kl 12:06
Ondi05
16.09.2022 kl 12:12
2392
Ordtak: "Når Diamantfuglen kvitrer om seg selv i tredje person, da er det bare å lukke ørene"
De som tror at Borr skal opp når USA smeller til med en kvadruppel neste uke, er veldig optimistisk. Ingenting galt med Borr, men sentimentet er nå bearish. -just saying.
Kursmål=emisjonkurs.. fyr løs! 😊
De som tror at Borr skal opp når USA smeller til med en kvadruppel neste uke, er veldig optimistisk. Ingenting galt med Borr, men sentimentet er nå bearish. -just saying.
Kursmål=emisjonkurs.. fyr løs! 😊
Er der derfor Amerikanerne handler Valaris og Noble på ATH?
Nå må du ta deg en luftetur ut.
Borr kommer før du aner det.🤑🤑
Borr kommer før du aner det.🤑🤑
Redigert 16.09.2022 kl 12:20
Blir oppriktig bekymret når de rikeste må slå av varmen i bassenget og ta på genser, da er det krise altså.
Føler stor sympati, som den følsomme og omsorgsfulle karen jeg er:-)
En av få problem løsere er å borre som Fa..n
https://www.dn.no/magasinet/marked/strom/sveits/skatt/slik-stalsetter-de-rike-seg-for-den-toffe-vinteren/2-1-1298338?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr
Føler stor sympati, som den følsomme og omsorgsfulle karen jeg er:-)
En av få problem løsere er å borre som Fa..n
https://www.dn.no/magasinet/marked/strom/sveits/skatt/slik-stalsetter-de-rike-seg-for-den-toffe-vinteren/2-1-1298338?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr
Redigert 16.09.2022 kl 13:19
Nå har jeg tatt penger inn på bordet å handlet noen tusen kahoot aksjer på 20.77.Kahoot har jeg gode opplevelser med tidligere. Kommentaren til Haudeman var viktig for at det ble et kjøp.
Ha en God Helg rep 🤑🤑🤑
Ha en God Helg rep 🤑🤑🤑
Redigert 16.09.2022 kl 14:05
Ville ikke tatt i Kahoot med nebbtang engang
Et par dager er den u der 20 igjen
Et par dager er den u der 20 igjen
Redigert 16.09.2022 kl 14:20
Nei men fuglen kunne ikke holde seg vekk.
God Helg
God Helg
Da ble det litt mere borr i sluttausjonen.Det fortsetter i Usa nå til kl 2200 ondi05.
Redigert 16.09.2022 kl 16:46
Hvilke aksjer har du da som har gjort det bra idag?
Vi legger ikke opp til fest i fjøset hver dag, men ikke lenge til neste gang, så får vi se om du blir invitert.
Som regel blir ikke grinebitere det
Vi legger ikke opp til fest i fjøset hver dag, men ikke lenge til neste gang, så får vi se om du blir invitert.
Som regel blir ikke grinebitere det
Bra trekk det. Cash is king, simple as that Fuglen.
Da det ikke er noe vits å ta helg enda rep,så tipper jeg at oljeprisen kommer seg opp over 93 dollar idag,og at borr går i pluss i Usa rep.Den Gode stemningen blir ikke ødelagt av litt rusk i maskineriet.Snur usa børsen utover kvelden så blir det livat igjen.
Ondi05
16.09.2022 kl 17:05
4376
Kvadruppel renteheving og resesjon i USA i neste uke. Sann mine ord. Kom ikke å si at dere ikke ble advart. 😉
Det Gleder jeg meg veldig til hehe.Det ser nå ut som 90.22 er en bunn for denne gangen. I borr er det ingen frykt for mange som har vært med i gamet lenge.
Ingen advarer noen her.Husk det er forskjell å si tippe og tror, Spøkelse nede på den mørke bunnen hvem kan det være ondi05? Opptimistene i borr vinner i lengden.Flere har vært med siden i fjor sommer. Du må ikke ta sorgene på forskudd ondi05
92,41 på olja nå og nærmer seg 93 dollar.Så lenge det er håp så er det muligheter,også for nervøse sjeler.
Ingen advarer noen her.Husk det er forskjell å si tippe og tror, Spøkelse nede på den mørke bunnen hvem kan det være ondi05? Opptimistene i borr vinner i lengden.Flere har vært med siden i fjor sommer. Du må ikke ta sorgene på forskudd ondi05
92,41 på olja nå og nærmer seg 93 dollar.Så lenge det er håp så er det muligheter,også for nervøse sjeler.
Redigert 16.09.2022 kl 17:23
StephanDerrick
16.09.2022 kl 18:15
4350
Denne gangen er det NYSE som har sviktet.
Vi hadde Borr oppe på 46,6 i Oslo på Onsdag, men WallStreet valgte å sende Borr ned samme ettermiddag og har kjørt kursen videre ned hver dag siden.
Vi ser mye av den samme nedturen i de andre rigg-aksjene som er notert i NY de siste dagene.
Sansynligvis er det et av de større meglerhusene over there som har salg på sektoren av en eller annen grunn.
Vi hadde Borr oppe på 46,6 i Oslo på Onsdag, men WallStreet valgte å sende Borr ned samme ettermiddag og har kjørt kursen videre ned hver dag siden.
Vi ser mye av den samme nedturen i de andre rigg-aksjene som er notert i NY de siste dagene.
Sansynligvis er det et av de større meglerhusene over there som har salg på sektoren av en eller annen grunn.
Riktig observert.Så snur det vel samtidig også.
Riggtelling idag.
olja og dollar er positivt. Det har vært god medisin tidligere dager.
Riggtelling idag.
olja og dollar er positivt. Det har vært god medisin tidligere dager.
Ta deg tiden til å studere slutt aksjonene i de største mest omsatte papirene på Oslo børs i dag.
Det er ekstreme slutt auksjoner, det forundrer meg ikke om noen vedder milliard beløp på at Oslo børs skal krakke i tiden fremover.
Jeg så et lignende fenomen skje på Oslo børs få dager før Corona krakket.
Det siste Ose trenger nå, er eventuelt om oljen faller ned enda et hakk i trading rangen, da smeller det fort i Oslo.
Just saying, tiden vil vise om antagelsen er rett eller gal.
Det er ekstreme slutt auksjoner, det forundrer meg ikke om noen vedder milliard beløp på at Oslo børs skal krakke i tiden fremover.
Jeg så et lignende fenomen skje på Oslo børs få dager før Corona krakket.
Det siste Ose trenger nå, er eventuelt om oljen faller ned enda et hakk i trading rangen, da smeller det fort i Oslo.
Just saying, tiden vil vise om antagelsen er rett eller gal.
Redigert 16.09.2022 kl 18:44
Skumle tider, bloody mary Usa rigg.
Cash is king
Cash is king
Redigert 16.09.2022 kl 22:21
StephanDerrick
16.09.2022 kl 23:26
4057
PWen til bjellesauen/temperaturføleren FedEx tilsier at FED holder seg til opprinnelig plan/rentebane og "bare" øker med 75 basispoeng.
Trolig/ kanskje veddes det milliard beløp på at Oslo børs skal falle tungt.
Rigg bransjen i Usa fredag var jo definitivt et grisete skue.
Rigg bransjen i Usa fredag var jo definitivt et grisete skue.
Redigert 17.09.2022 kl 07:55
StephanDerrick
17.09.2022 kl 09:28
3821
Ja, sluttauksjonene ble voldsomme i de mest likvide papirene/største selskapene på OSE. På den positive siden skjedde det uten at kursene fallt nevneverdig. Det betyr at der har vært store kjøpergrupperinger også med motsatt syn.
Selgerne er nok primært utlendinger, kanskje primært amerikanere som ruster seg for turbulens. Da vil de gå ut av utenlanske papirer og ikke minst små marginale valutaer som NOK.
Så får vi se hva som skjer til uken. Historien gjennom våren/sommeren så langt har jo vært at WallStreet har blitt sendt kraftig ned forut for rentebeslutningene for så å gå bananas opp når rentebeslutningen faktisk foreligger.
PWen til Fedex er forøvrig et "godt" tegn på at rentepolitikken nå virker. Den kan ha lagt grunnen for at FED nå "bare" øker renten med 75 basispunkter til uken, og ikke som mange frykter 100 basispunkter.
Mitt bett er at vi får et sedvanlig lettelsesrally når rentebeslutningen foreligger på onsdag, men at det kan bli turbulent de første dagene til uken.
Selgerne er nok primært utlendinger, kanskje primært amerikanere som ruster seg for turbulens. Da vil de gå ut av utenlanske papirer og ikke minst små marginale valutaer som NOK.
Så får vi se hva som skjer til uken. Historien gjennom våren/sommeren så langt har jo vært at WallStreet har blitt sendt kraftig ned forut for rentebeslutningene for så å gå bananas opp når rentebeslutningen faktisk foreligger.
PWen til Fedex er forøvrig et "godt" tegn på at rentepolitikken nå virker. Den kan ha lagt grunnen for at FED nå "bare" øker renten med 75 basispunkter til uken, og ikke som mange frykter 100 basispunkter.
Mitt bett er at vi får et sedvanlig lettelsesrally når rentebeslutningen foreligger på onsdag, men at det kan bli turbulent de første dagene til uken.
olew69
17.09.2022 kl 14:41
3631
Ser man på handelen i usa igår.gikk det over 6.mill aksjer siste 1/2 timen.det var"6 mill short pr31/8-22. får håpe de ble innløst igår😎👍gikk over 900000 aksjer i etterhandelen også.blir en spennende uke som kommer