NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰

Gulltider
NAS 01.08.2022 kl 09:48 170102

Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
04.08.2022 kl 15:28 4010

De som er negative til dette her framover, bommer kraftig
Lighter
04.08.2022 kl 16:38 3978

Kan forstå at mange er fornøyd med +20% siste måned eller +10% siste uken, og dermed tar gevinsten.

Det har gitt en rimelig inngangs mulighet for de som tror dagens tall kunn er starten, eller bekreftelsen på at Norwegian er selskapet de andre må strekke seg etter.

Alt er på stell i Norwegian. SAS, Lufthansa, Ryanair og andre har store problemer med missfornøyde ansatte som streiker. I Ryanair kan mindre streiker, 4 dager i uken, potensielt vare til januar.
Dette gjør selvfølgelig deres kunder svært usikre, så de vil sikkert søke andre alternativ i et vist omfang.
Kanskje viktigst for Norwegian er om de må gi de ansatte bedre betingelser og dermed svekke sin konkurransekraft.

Til og med Flyr og Norse, hvor de ansatte har arbeidsvilkår SAS ble hudflettet for å tilby sine ansatte, må regne med noe bråk fra sine ansatte etter hvert.

Over 1 mrd i pluss i juli, kanskje en milliard til for august og september samlet. Dette vil gi et overskudd på driften i 2022.
I tillegg kommer de små pene 2 milliardene i erstatning fra Boeing🎊👍🎊
Neste år topper vi hele dritten 😁

NB: pass på å være inne før det tar av !!


Kåre Grønn
04.08.2022 kl 18:16 3926

Kommer back. Merkelig fall mot slutten :)))
Hakki
04.08.2022 kl 23:42 3804

Oljeprisen ned mot 80 tallet...
Alt går for NAS vei...
NAS vil doble seg innen 1 år. Ser gode utsikter for NAS
coccoman
05.08.2022 kl 07:31 3759

Ja, da blir fort fuelkostnadene lavere enn forventet i august ;O). Det er mange gode nyheter nå, og dobbelt gøy når vi akkurat nu har fått en ny kjøpsanledning. Nå er det bare å laste enda flere billigaksjer så nære bunnen som mulig før vi igjen snur opp mot neste topp! Nas-kua svinger som et seilskip i tung sjø på vei nordover mot Arktis, og forventes å være framme om et par kvartaler, hørte jeg Q2 og Q3?

Voleon har ikke dekket short siden 29.7 og satt onsdag kl 15.30 fortsatt med 13 mill. som ønskes dekket før Q2-resultatet.
Dnb har kursmål 13, det blir justert opp utover høsten selv om lanserte kursmål her på forumet er 5,15 (teknisk skivebom!) og kr 1 !!! ( riktignok uten beregninger eller annen dokumentasjon ;O) Joda, det gøy og mye gratis underholdning å være norwegian-gambler for tiden. Ha en fornøyelig børsdag!
Hau, hau
Redigert 05.08.2022 kl 07:34 Du må logge inn for å svare
Hakki
05.08.2022 kl 09:24 3670

Gratis underholdning;-)
Gøy å være med på lasset. Det er kun en vei for NAS...Opp
Hakki
05.08.2022 kl 09:29 3696

Jeg ser at Frodon vil holde liv i det useriøse tråden han har opprettet, skriver til seg selv og kommer med idioti spørsmål slik at folk biter i den. Oppfordrer alle dere om å holde dere vekk.

Takk
coccoman
05.08.2022 kl 12:01 3611

Jeg er forundret av den store salgsviljen i nas i dag, dagen før dagen, og har igjen benyttet anledningen. Kan vi håpe på kjøp på 9-tallet igjen? Jeg er klar!, har lagt inn en kjøpsordre på 9,98 ;O))) Tirsdag, onsdag, torsdag og i dag har vi sett samme handlemønster, selg ved børsåpning og prøv så treffe bunnen etter lunch.

Skjebnedagen for SAS er i morgen, og alle pilotforeningene i norden må si ja! Kan de som har programmert handlerobotene ha glemt av det faktum? Tror jammen det! Jeg håper for alle at SAS kan fortsette uten streik! Om det værst tenkelige skjer får vi en forsterket reprise av juli .... og hva blir da åpningskursen til nas på mandag? Langt høyere enn 10 blank og sikkert over 11! La oss ikke håpe på det, det er for ille! Aksjen skal over 11 i august samma fan, men det trenger ikke skje i et jokk pga. sas-streik! https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/08/05/7909742/sas-fraktet-1-3-millioner-passasjerer-i-juli
Hau, hau
Redigert 05.08.2022 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2022 kl 12:59 3598

Ingen tvil om at NAS har nådd toppen nå. At den har vært så vidt over 10 er forbigående. Utover i august nå skal den ned på 9 tallet og kanskje ned på 8. De som mener denne skal opp mot 13 og mer enn det, kan umulig ha bena på jorda. Det er totalt urealistisk
coccoman
05.08.2022 kl 13:35 3594

Hvorfor? Har du ingen forklaringer på hvorfor du mener den skal ned, bare surretall fra eget hode ?

Alle tre kjøpsordrene mine til under 10 gikk inn, fantatisk ;O). Jeg har aldri eid flere nas-akser enn nuh! Jeg klar for 11+. Bare gode nyheter har tikket inn, og det er ingen skyer i horisonten. Selv fuelprisene faller! De som selger billigaksjer nå er på bærtur! Kursfall uten grunn og negative nyheter vil resultere i en kraftig rekyl. Fortsatt er det millioner av shortende nas-aksjer, og oppdriften er enorm etter en fantastisk sommer.
Hau, hau
Redigert 05.08.2022 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Marianne
05.08.2022 kl 14:18 3569

Jeg har holdt meg borte fra tråden lenge. Mye pga Frodon som på en ondskapsfull måte forsøker å få folk til å selge aksjer. Mesteparten av det han har skrevet er feil. Samtidig er det ingen tvil om at shorterene har kontroll på denne aksjen og jeg tror Frodon samarbeider med disse om å snakke mest mulig negativt om aksjen. Håper st folk holder seg borte og knapt leser trådene hans. Den har en agenda.
Har lyst å kommentere noen av innspillene til Frodon:
1. aksjen ga teknisk salgssignal skrev Frodon det var feil. Den steg vel ca 10 prosent etterpå.
2. Ryainair leverte elendige tall i følge Frodon. Dete var heller ikke riktig . De leverte svært gode kvartalstall og aksjen steg.
3 Wizz air leverte dårlige tall. Nei Wizz air gjorde kkke det. De steg faktisk ca 10 prosent den dagen.
4. Tallene til Flyr var ok men Norwegian leverte mye bedre tall. Å sammenligne et selskaps verdi med det ene som har 10 fly og det andre som er 70 fly er helt på viddene.
Norwegian leverte knall tall i går og skuffende at den falt slik tilbake. Tallene kunne ikke vært bedre.
Det er ikke bare NAS som har falt alle flyselskapene har falt. Det gambles på resesjon og nye problemer. Oljen og valutakurs er et problem men allerede før SAS streiken var nesten halvparten av dette tatt ut i økte kilometer per kjørte sete. Det er mange som bommer her med både teknisk analyse og andre ting på begge sider. Vi har sett flere eksempler på hvor dårlig teknisk analyse egner seg for dette selskapet. Det er en god stund til kvartals tall og mangel på nyheter gjør denne lett å shorte. Det er mye usikkerhet knyttet til flyaksjer.Det er mye usikkerhet rundt oss. Mitt håp er gode kvartals tall Q 2 . Greier de pluss for kvartalet tross høye Oljepriskurser og lav krone . Har begynt som Cocoman med en del tradingaksjer og en fast stamme. Når NAS går så skjer det når man minst aner det.
Redigert 05.08.2022 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
fjettis
05.08.2022 kl 14:27 3568

Ca 1 milliard i overskudd i Juli. Q2 blir kanon bra.
Dette er basert på 3,3 milliarder i inntekter. 0,95 pr aksje.
Utgifter på 0,6-0,65 pr aksje.
Jeg gleder meg. Shorten sørger bare for større rekyl, så ingenting å sutre over at den shortes når driften går såpass bra. NAS er utrolig dyktig
Slettet bruker
05.08.2022 kl 14:49 3564

Men du vet like godt som meg at selv om tall og nyheter er gode, så stiger ikke aksjen. Da kjøper folk masse aksjer og som følge av det, så synker den igjen. Gode nyheter er ikke ensbetydende med at aksjen stiger..snarere tvert i mot. Noen sier utsiktene er gode, kanskje de er det, men aksjen kommer aldri opp på 13 som noen innbiller seg. Greit nok at de tror på julenissen 365 dager i året, men kan berolige dem at den kommer til å holde seg mellom 9 og 10.50 en stund før den etterhvert faller
coccoman
05.08.2022 kl 15:00 3551

Neida, ingen har påstått at hønseflokken på Oslo børs handler rasjonelt. Når aksjer faller på gode nyheter pga at shortere og løker som velger å selge seg ned må man være på alerten og plukke billigaksjene! Før eller siden, senest ved kvartalspresentasjoner, så vil de underliggende verdiene og resulltatforbedringer påvirke kursen. Punktum! At nas nå trades ned er en gavepakke til oss som stokker litt om i portefølgen, selger litt bcs og laster nas. Aksjen er faktisk fortsatt priset som under corona, nå er den faktisk 10,65 % ned siden samme tid i fjor ;O)) Hønseflokken springer snart etter mot dnb sine nøkterne kursmål på 13!

Vent å se Kalle, tusenlappene fra nas hagler snart inn ;O) Nas er 2022 - sommerens melkeku på ose. Stå på og baiss, jeg har fortsatt litt i reserve, siste kjøp 9,88.

Hau, hau
Redigert 05.08.2022 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Marianne
05.08.2022 kl 15:01 3555

Vet ikke hva din rolle er her heller Kalle Q. Hvor aksjen går vet hverken du eller jeg. Kommer det resesjon faller alt og ikke minst flyaksjer.. Jeg råder folk til å være forsiktige begge veier. Tjener NAS penger skal kursen opp om vi har normale forhold rundt oss. Hvilken begrunnelser har du for at aksjen ikke kan gå i 13 ?
Redigert 05.08.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2022 kl 15:25 3571

Jeg tror den tiden er over at småaksjonærer tjener penger på aksjer som blir mye omsatt. Om selskapene går bra eller ikke på virker ikke aksjen nevneverdig. Det er ting som skjer rundt oss her i verden. Jeg foretok en relativt stor investering i både NAS og Flyr her for noen dager siden. Kjøpte 2500 flyraksjer og 300 NAS aksjer. Men er forberedt på å tape her. Egentlig som forventet, men det skal jeg leve med.
Marianne
05.08.2022 kl 15:37 3548

300 NAS aksjer og du kaller det stor investering?Jeg skulle gjerne hatt en begrunnelse på hvorfor den ikke kan gå i 13 eller 15 eller 20?
Redigert 05.08.2022 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.08.2022 kl 15:54 3559

Ja, det var jo en investering på 3000 kroner. Jeg forklarte deg nettopp hvorfor. De som setter kursmål er folk som ikke har greie på aksjer. DNB gjør det vel bare for at de skal få folk til å kjøpe. Men som regel stemmer ikke disse kursmålene. Som sagt, hvordan selskaper gjør det betyr lite på kursen. bare vent å se. Den kommer aldri til 13 eller høyere
Marianne
05.08.2022 kl 16:16 3541

Jeg har fulgt gamle NAS fra de startet. Fra 30 kroner ned til 6,8 nå opp til 350 og ned til 22 så opp til ca 400 og ned til ca 0. Når NAS falller så faller den kraftig og når den stiger så er den en rakett. Mange nøler enda på flyaksjer. Det er mye uro rundt oss. Så alt kan skje men aksjen kan også stige kraftig om ting rundt oss hår rette veien.Siden di har kjøpt aksjer er det en liten del som tror at også positive ting kan skje.Har vi normale forhold rundt oss skal aksjen opp. De gjør alt riktig.Flyr kan stige litt kortsiktig men der kommer nok mange emisjoner fremover.
I dag faller flyaksjer og mange vekstaksjer. Frykt for ny trippel renteheving kan føre til resesjon . USD har steget mye men den har da falt fra 12 kroner i 2021 til 9.7 i dag. Den siste måneden har vel NOK mot USD styrket seg 10 prosent ca. Det er ikke bare Oljen som har falt.NOK har styrket seg. Det er krig i Europa og da er USD en trygg havn. Når krigen er over vil vi se et kraftig USD fall på 10-20 prosent som vil styrke NAS.
I tillegg vil oljen falle rett ned til 60USD. Vi har sett nå at når oljen stiger så har NOK svekket seg. Når krigen er over vil Nok styrke seg mot USD og oljen falle. Begge vil styrke NAS.
Vi har sett en USD/ mot Euro styrke seg 20 prosent på kort tid. Ved resesjon kan ikke USA leve med så sterk USD. Bare et tidsspørsmål før den vil falle kraftig. Siden 2008 har USD styrket seg over 60 prosent mot Euro.

Lærdommen min denne måneden er å ha en fast base man ikke selger Ta gevinster på en trading portefølje ikke sitte og se på at kursen faller tilbake 10 prosent.
Redigert 05.08.2022 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Lighter
05.08.2022 kl 16:57 3523

Prøver å finne en logisk forklaring på dette kurs fallet i dag. Når jeg ser at SAS stiger, forstår jeg at det kan bli vanskelig 🥵
Marianne
05.08.2022 kl 17:46 3567

SAS aksjen stiger på at pilotene sier ja til avtalen og at dette svekker NAS. Markedet vet at pilotene sier ja. Det var trampeklapp da forhandlingslederene møtte pilotene. De har heller ikke noe valg. Selv om fristen løper ut i kveld har de fleste sikkert allerede stemt og at resultatet er lekket allerede.
Redigert 05.08.2022 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Hakki
05.08.2022 kl 19:31 3571

Oppfordrer alle andre om å ikke skrive på tråden som er opprettet av Frodon.
Han vet like godt selv hvor useriøs han spiller.
Bedre å ikke nevne han engang.
Kåre Grønn
05.08.2022 kl 21:19 3532

Ingenting å si hva noen skriver. Får man fortsatt Nas for under 10 kr utover neste uke, blir jeg overrasket. Dette bør holdes ett års tid.. dagens ned er for å få ut folk som ikke har ICE. Går bra det her! God helg!
coccoman
06.08.2022 kl 09:33 3427

Veldig gode, reflekterte og balanserte kommentarer fra deg angående flyaksjer, valuta, ukrainakrigen og lekkasjer om avstemmingsresultatet til SAS-pilotene som forklaring på fredagens kursfall. Takk for at du deler tankene dine, de er godt grunnlag for diskusjon her på forumet slik at vi alle blir klokere;O). Selv har jeg en tendens til å være for optimistisk og å gå litt for tidlig inn i aksjer før de vender opp, og fkk velfortjent tyn for det en stund på nas-trådene men jeg lastet opp åttekronsesakser ;O). Nå er tusenlappene begynt å hagle inn og mer blir det framover mot Q2 og Q3.

Hau, hau
Redigert 07.08.2022 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
coccoman
07.08.2022 kl 08:47 3236

Lurer på hva SAS-streiken og de tusenvis av misfornøyde kundene som krever erstatning vil koste SAS utover høsten? Merkevaren SAS er skadet og med like mye gjeld som eiendeler og enorme uoppgjorte erstatningskrav etter sommeren har de søkt om konkursbeskyttelse. SAS skal slite i lang tid med å gjøre opp alt de skylder og kommer til å tape konkuransen om markedsandelene framover.

Restrukturerte Norwegian derimot er rigget for vekst. Shorteregisteret viser ingen endringer, fortsatt 13 mill for Voleon, bra, da vil aksjen fortsette å svinge og lage trademulighter på vei opp. Whiskey er kjøpt inn på Skottlandturen i juli med Norwegian ;O) Jeg er klar for kursdoblingen som kommer. Ja, Norwgian leverer.

Hau, hau
Redigert 07.08.2022 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
07.08.2022 kl 10:20 3177

Nas hadde fått annen konkurranse uansett.. spiller ingen rolle om sas fortsetter m skakk - kjørt økonomi. Sas går samme veien som Nas, dvs i null.. vente på tall nå:))
coccoman
07.08.2022 kl 11:20 3132

Null? Du mener vel q2 i milliardpluss for nas? Hæ? Fantastisk at superresultatet vil komme som julekvelden på kjerringa. Kom deg inn i aksjen mens det er billigaksjer å fiske før markedet våkner ;O))
Hau, hau
Redigert 07.08.2022 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
coccoman
08.08.2022 kl 07:15 2875

Nja, det tar jo tid og koster penger å etablere seg på innenlandsrutene i Norge, det fikk jo polske Wiss Air erfare før de ga opp. Konkret angående innenlandsmarkedet så er det denne jeg tenker på og som hønseflokken på Ose har glemt å prise inn etter coronaen :O) Klagefristen er ute og effekten kommer utover høsten ... pluss cashpoint smitte-effekt til privatmarkedet !

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2022/05/25/7872718/kjempeavtale-for-norwegian

Nas prises lavere nå enn under coronaen i fjor, -10% !!! Noen som virkelig tror at disse fantastiske gi-vekk-billigaksjer-prisene på nas vil vare særlig lenge? Nå, i forkant av milliardresultatene som kommer? Hæ? Det er vel å tro på julenissen! ;O).

Advarsel: Det er maks 13 handledager igjen med "pandemiprising" (nas under 11), ha en morsom børsdag!

Hau, hau
Redigert 08.08.2022 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Hakki
08.08.2022 kl 09:50 2767

👍
Slettet bruker
08.08.2022 kl 16:32 2655

Stupte på fredag og enda mer ned i dag, akkurat som forventet. Raringene(julenissene) som fortsatt mener denne skal opp i 13 kroner holder seg klokelig unna tastaturet for tiden. Hvor mange ganger skal jeg si at denne aksjen ikke har noen fremtid. Vanskelig for enkelte å la det synke inn. Uansett hvilke tall og resultater det legges frem, så vil ikke kursen øke. Verre er det faktisk ikke.
Marianne
08.08.2022 kl 19:30 2594

https://e24.no/naeringsliv/i/KzJMMG/norwegian-vil-kjoepe-50-nye-fly-etter-forlik-med-boeing
Siden Frodon forsøker å villede rundt flyene til NAS legger jeg ved info her. Aksjekursen steg 10 prosent den dagen. I tillegg var det et stort aksjekjøp av styreleder.
Omsetning den dagen var 20 mil. I dag var omsetningen 3 mill.
Artikkelen forklarer godt hvordan de skal finansiere flyene. Vi ser også at kursen faller på lite volum og stiger på høyt.
Redigert 08.08.2022 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Rassen
08.08.2022 kl 20:51 2564

Frodon er jo bare en liten gutt som tror han klarer å manipulerer markedet 😂😂😂 Ingen av dere her inne bør ha noen som helst bekymring for at den guttungen har noe som helst å ai for kursen.
Marianne
09.08.2022 kl 11:29 2425

Han kan neppe påvirke kursen men han kan påvirke småsparere til å selge på å manipulere og lyve. Vi får holde oss til fakta.
Voleon capitalism management den største shorter på 1.39 prosent har ikke hatt så veldig suksess med shortingen sin i Norwegian. Totalt har de tatt et tap i Norwegian short på 20,5 millioner. De har et tap på short Oslo børs på 110 millioner. I tillegg 1,39 prosent short med inngangkurs 9,37 og et urealisert tap på 6 mill om jeg har tolket tallene riktig. Hvordan i all verden skal de komme seg ut av denne shorten med gevinst? Kursen må vel ned i 7 for at dette kan være mulig? I tillegg er alle de andre som sitter short og ikke vises. Blir de presset til å kjøpe er aksjen fort på 15.
De har tapt penger på shorting i Dannnark og Finland. De har har suksess med å shorte SAS i Sverige . Utover det ville de ha tapt på shortingen også i Sverige.

Slik jeg ser det ligger det an til et giganttap her. I tillegg til dette komme rentekostnadene på lån av aksjer . Med stigende renter vil shorting reduseres på Oslo børs. Jeg tolker tallene slik. Noen synspunkter på dette?
Redigert 09.08.2022 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2022 kl 12:27 2375

Både Flyr og NAS kollapser igjen i dag som forventet. Det finnes ikke noen fremtid for disse selskapene selvsagt.. Før jul er begge halvert. Fjøsnissene ssom tror på opver 13 kan man jo bare le av. De har ikke peiling, ikke de som setter kursmål heller. Man trenger ikke utdannelse for slike jobber
Marianne
09.08.2022 kl 12:56 2372

Ser inndekningen fra 2.2 til 1.39 før trafikktall august så taper Voleon penger. De turte ikke ta sjansen på å sitte over trafikktallene.

NAS leverte gode trafikktall for august. Hvem vil sitte short over tallene for Q2? Leverer NAS et overskudd for Q 2 tross høy oljepris og valuta? Hva skjer med kursen da?
Redigert 09.08.2022 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
09.08.2022 kl 13:04 2372

Voleon Capital dukket opp i Finanstilsynet sitt shortregistert første gang 9. mars 2020 med 844 309 aksjer.
Husker du hva kursen stod i da?

mvh
Marianne
09.08.2022 kl 13:10 2380

Jeg snakker om nye NAS ikke det gamle.De har ii hvertfall ikke tjent noe siden 2021.Tvert i mot har de tapt over 100 millioner på Oslo børs
Redigert 09.08.2022 kl 13:14 Du må logge inn for å svare