NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰
Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
Frodon
25.08.2022 kl 08:03
4500
Kr 851 mill i underskudd vettu…har du ikke lest rapporten…?
Redigert 25.08.2022 kl 08:09
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
25.08.2022 kl 08:11
4532
Alt er kalkulert og full kontroll. NAS blir en pengemaskin da reiselivet aldri tar slutt.
Kåre Grønn
25.08.2022 kl 08:13
4579
Å ligge å vase nedpå 9 og 10 nå er bare tull. Vis tålmodighet uansett. Lykke til mot 2023! Mer guiding kommer!
nad.oslo
25.08.2022 kl 08:15
4562
Det har dnb skrevet om sin rapport i july, noe man visste fra før. Men q3 vil bli veldig bra driftsoverskudd med økte billett priser. Derfor dnb økte fra kr.12 til kr 13.
Forstår ikke hvorfor su bruker så mye tid på en aksje du er negativt til?
Forstår ikke hvorfor su bruker så mye tid på en aksje du er negativt til?
Kimmi41 skrev Kommer til å stige noen prosenter i dag...er fornøyd jeg
Ja, det stiger veldig bra i dag. Er så mye fjøsnisser her som tror at gode resultater fører til at kursen går opp. De er det bare å le av. De har ikke peiling som jeg har vært inne på mange ganger. Som forventet kollapser deg i dag etter milliardoverskudd
Redigert 25.08.2022 kl 10:36
Du må logge inn for å svare
Gulltider skrev Hopper lett opp til 14 kr torsdag 💰👍
Nesten bedre at du ikke kommenterer her når du ikke har mer innsikt. Den hoppet lett til 14 i dag? Som jeg har sagt før, så påvirker aldri resultater aksjekursen i Norwegian ( som i andre selskaper).
Gulltider
25.08.2022 kl 12:04
4237
Kjære KalleQlown, ikke gjør deg dummere enn nødvendig.
Alle vet at de store bruker momentumet ved fantastiske tallfremleggelser til å benytte volumet for å sikre litt gevinst.
Og alle vet at NAS skal veldig høyt i tiden fremover.
God bedring 🤣🤣
Alle vet at de store bruker momentumet ved fantastiske tallfremleggelser til å benytte volumet for å sikre litt gevinst.
Og alle vet at NAS skal veldig høyt i tiden fremover.
God bedring 🤣🤣
Investman
25.08.2022 kl 13:12
4102
De flyprisene Norwegian har hatt nå i sommer skal dem vel slite med å opprettholde fremover. Samtidig så øker konkurransen utover høsten.
Redigert 25.08.2022 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
Rassen
25.08.2022 kl 13:39
4090
«Når vi ser fremover, er Norwegian godt posisjonert for å befeste posisjonen som et ledende nordisk flyselskap,» kommenterer adm. direktør Geir Karlsen i kvartalsrapporten.
«Avtaler inngått med Widerøe og Norse Atlantic Airways i juli vil bidra til å øke attraktiviteten til vårt tilbud ytterligere.»
«Avtaler inngått med Widerøe og Norse Atlantic Airways i juli vil bidra til å øke attraktiviteten til vårt tilbud ytterligere.»
Haha..i såfall så er du den eneste som tror at denne skal opp
Investman
25.08.2022 kl 14:31
4136
Var det et motsvar til meg?
Du må huske at Norwegian omtrent har hatt monopol på flytrafikken i sommer og har priset billettene deretter. Nå øker konkurransen samtidig som verden står foran kjempeutfordringer økonomisk. Er vel et signal på at fly ikke er noe å satse på, eller?
Du må huske at Norwegian omtrent har hatt monopol på flytrafikken i sommer og har priset billettene deretter. Nå øker konkurransen samtidig som verden står foran kjempeutfordringer økonomisk. Er vel et signal på at fly ikke er noe å satse på, eller?
Med tanke på den fantastike snuoperasjonen forstår jeg ikke hvorfor den blir sendt så mye ned idag.
Redigert 25.08.2022 kl 16:41
Du må logge inn for å svare
sisterx
25.08.2022 kl 16:33
4226
Satser på at trafikktall og 3. kvartal gjør susen. Jeg ser 2. kvartal og 3. kvartal under ett
Pølsebua
25.08.2022 kl 17:38
4166
Her har jeg gått på en smell og feilberegnet. Kjøpte meg kraftig opp i forkant av kvartalspresentasjonen og tilbakeskriving av 2mrd. Men så var det for høye kostnader, gitt. Nå må jeg vente på trafikktallene for august og muligens helt til kvartalstallene for Q3. Et kortsiktig bet ble plutselig mer langsiktig. Sånn går det. Jeg treffer noen og bommer på andre. Skitt au.
Stabukk
25.08.2022 kl 18:14
4135
Samme her! Blir mest sannsynlig sittande til Q3 og håpar kursen snur opp. Synest Karlsen gjer ein god jobb som toppsjef.
Quick
25.08.2022 kl 19:34
4146
Dagens kursnedgang er grei etter Geir Karlsen sin forklaring. For de tolmodige strammes buen før den skal skyte oppover💰 Selskapet har gode forutsetninger for å kunne få til et bra resultat mot Q3. Kursen har motstand på rundt kr. 8,90. Det er bare å fylle på. Blir morsomt å se hvor kursen ligger om ett års tid.... kr. 20,-?? 😅
arnterik
25.08.2022 kl 21:22
4075
Enig med deg quick det er bare å være tolmodig, tror mange som ikke helt skjønner at nas er jo under en enorm endring, alt tar tid, de bygger opp selskapet igjen med en langsiktig perspektiv det liker jeg. Bull på lang sikt 🤗
Hakki
26.08.2022 kl 11:55
3839
Ikke selg folkens... NAS kommer med rekord passasjertall for August og samme på Q3
Det er bare å laste på. NAS er på billig salg...
Det er bare å laste på. NAS er på billig salg...
Kollapser i dag også som forventet. Den skal mye lenger ned, mellom 1 0g 2 vl være en riktig kurs for denne aksjen. Den er kunstig høy nå. De som setter disse kursmålene på f.eks 13, har ingen utdannelse og således ingen kunnskaper til å uttale seg om sånt. Vi må huske på det
Frodon
26.08.2022 kl 14:28
3826
Rekord?? Hahahaha, hvis NAS klarer rekord passasjertall for august og Q3 skal jeg sette alle pengene mine inn i NAS. Tenker du overbooke alle setene ca 20 ganger pr fly...?
Hakki
26.08.2022 kl 17:20
3781
26.08.2022 16:53:51: Norwegian Air Shuttle ASA (NAS) - Mandatory notification of trade, Employee Share Savings Plan
On 26 August 2022, a total of 136,990 shares were purchased on behalf of
employees in Norwegian Air Shuttle participating in the company's Employee Share
Savings Plan. The average purchase price was NOK 8.7748 per share.
On behalf of primary insider Eric Holm, the company has purchased 510 shares.
The new holding is 2,359 shares.
On behalf of primary insider Magnus Thome Maursund, the company has purchased
510 shares. The new holding is 2,100 shares.
Please see attached notifications for persons discharging managerial
responsibilities in accordance with Regulation EU 596/2014 (MAR) article 19 and
section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
On 26 August 2022, a total of 136,990 shares were purchased on behalf of
employees in Norwegian Air Shuttle participating in the company's Employee Share
Savings Plan. The average purchase price was NOK 8.7748 per share.
On behalf of primary insider Eric Holm, the company has purchased 510 shares.
The new holding is 2,359 shares.
On behalf of primary insider Magnus Thome Maursund, the company has purchased
510 shares. The new holding is 2,100 shares.
Please see attached notifications for persons discharging managerial
responsibilities in accordance with Regulation EU 596/2014 (MAR) article 19 and
section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Pølsebua
27.08.2022 kl 09:46
3882
Jeg har i ro og fred på en lørdag morgen sett gjennom presentasjonen fra Q2. Jeg liker det jeg ser. Karlsen er god, men også CFO. Ser du nøye etter smiler de litt i skjegget begge to. Det betyr at de er godt fornøyd med hvor Norwegien er og hvor de skal.
Det har vært høye kostnader i Q2 på opplæring av mannskap, få dem inn i tide etter ID-sjekk, flyplasskøer, som fører til innleie av bemannede fly for å fly forsinkelser, fuelkostnaden mm. N har bestemt seg for, og klart, å fly hele (så godt som) flyprogrammet uten kanselleringer. Det bygger tillit på lang sikt, men har kostet et par hundre millioner ekstra. Hvem velger jeg neste gang jeg skal ut å fly? Det selskapet som flyr som lovet. SAS kansellerer mye mer...
Nå er de i gang med en drift som er stor nok, og som derfor ikke krever store ekstrakostnader. De kan fokusere på effektiviseringer og kostnadsreduksjoner. De tar sågar ned volumet med en fjerdedel i vinter for å tilpasse kostnadene til etterspørselen. Finansene er supergode. De tok en ca 500 mill forskuddsbetaling nå i juli for kommende fly. Selv med denne vil CF bli positiv for måneden. Så har de satt seg tøffe mål for reduksjon av utslipp. Det er bra. Widerøeavtalen må også nevnes som veldig positiv for Q3 og framover. Norseavtalen likeså, men i mindre skala. Karlsen nevner også at de har tatt en bit av bedriftsmarkedet, og at de skal jobbe hardt og målrettet for å øke den.
Jeg ser N som et solid selskap. Det beste flyselskapet i Norge, og med en posisjon ut over landets grenser. Flyindustrien er vanskelig, men når jeg skal være investert her, ser jeg på Norwegian som det beste stedet å være.
Det har vært høye kostnader i Q2 på opplæring av mannskap, få dem inn i tide etter ID-sjekk, flyplasskøer, som fører til innleie av bemannede fly for å fly forsinkelser, fuelkostnaden mm. N har bestemt seg for, og klart, å fly hele (så godt som) flyprogrammet uten kanselleringer. Det bygger tillit på lang sikt, men har kostet et par hundre millioner ekstra. Hvem velger jeg neste gang jeg skal ut å fly? Det selskapet som flyr som lovet. SAS kansellerer mye mer...
Nå er de i gang med en drift som er stor nok, og som derfor ikke krever store ekstrakostnader. De kan fokusere på effektiviseringer og kostnadsreduksjoner. De tar sågar ned volumet med en fjerdedel i vinter for å tilpasse kostnadene til etterspørselen. Finansene er supergode. De tok en ca 500 mill forskuddsbetaling nå i juli for kommende fly. Selv med denne vil CF bli positiv for måneden. Så har de satt seg tøffe mål for reduksjon av utslipp. Det er bra. Widerøeavtalen må også nevnes som veldig positiv for Q3 og framover. Norseavtalen likeså, men i mindre skala. Karlsen nevner også at de har tatt en bit av bedriftsmarkedet, og at de skal jobbe hardt og målrettet for å øke den.
Jeg ser N som et solid selskap. Det beste flyselskapet i Norge, og med en posisjon ut over landets grenser. Flyindustrien er vanskelig, men når jeg skal være investert her, ser jeg på Norwegian som det beste stedet å være.
Frodon
28.08.2022 kl 08:27
3838
Dvs du fant utelukkende kun positive ting i rapporten, selv om selskapet tapte over kr 800 mill i det som skal være et av to bra kvartaler i året?
Ikke en eneste negativ ting med selskapet….? Vil det si at dere ikke er klar over de negative tingene eller vil dere bare ikke skrive om de…?
Ikke en eneste negativ ting med selskapet….? Vil det si at dere ikke er klar over de negative tingene eller vil dere bare ikke skrive om de…?
Marianne
28.08.2022 kl 09:44
3835
Tror du får gå i deg selv før du kritiserer andre . Du er gjennomsyret av negativitet og jeg har ikke hørt deg skrive et positivt ord om selskapet Frodon . Du spår død og faenskap uansett. Det er ingenting fra din side som viser forståelse for at selskapet også er lavt priset og priset høy oljepris og voksekostnader. I tillegg sitter også korona og krig veggene på selskapet.
Din agenda er å få småsparere til å selge istedenfor å diskutere selskapet på en ordentlig måte.
La oss se om et år. Da er forhåpentligvis både USD og oljen lavere. De er ferdig med å vokse. Renten har roet seg. Du spår jo selv både resesjon og lavere oljepris og da regner jeg med at du også vet hva som skjer med renten? Vi så fredag at allerede nå i USA at det også er en sannsynlighet for bare 0.5 prosent rentehopp. Det var bare et lite sukk i euro/USD fredag kveld. Snart snur den og renten også .Det er ingen som ønsker at verden går på dunken. Inflasjonen er også kommet pga mangel på varer. Dette er noe som vil endre seg. I Norge har NAS en unik posisjon i forhold til Flyr og SAS. Emisjon er rett rundt hjørnet igjen. Merker allikevel Frodon at du er såpass int i selskapet at du også kan ende opp som aksjonær. Tenk så mange ganger NAS kan bruke det samme personalet på turer Oslo Bergen i motsetning til SAS pga snutiden. Vi får håpe på bedre tider og gi det litt tid men det aller viktigste for et selskap er å gå med overskudd . Uten det er de ingenting.Så er spørsmålet om hva som er riktig kurs for et NAS som går med overskudd ? 15-20 kroner? Eller er 150. Kroner mer riktig?.På et punkt er jeg helt enig med deg. Dette resultatet var ren triksing med tall.
Kalle Q! Det er en ting jeg også er enig med deg i er at analytikerene har ikke peiling . Når kursen stod i 450 kroner var det riktig i følge analytikerene . Hvorfor er kursmålet til DNB på 13 nå når gjelden er 5 milliarder og ikke 40 når gjelden var 70 milliarder . Tenker vi at selskapet er halvert så hvorfor ikke 20?
Et annet forhold er hva er aksjekursen i dag i forhold til hva den var på topp i 2015. Det har vært en gigantisk utvanning som ikke er til å forstå. På CMC ser det ut som om 450 kroner på gamle NAS var tilsvarende nesten 40000 som er blitt til under 9 i dag. Så deler vi den gamle kursen på 100 så er kursen i realiteten 9 øre ca.
Hva vil en halvering av drivstoffkostnadene si for inntjeningen til selskapet. Her er etkvartal med moderat antall reisende . Hvilke tall ville vi ha fått da Frodon?
Din agenda er å få småsparere til å selge istedenfor å diskutere selskapet på en ordentlig måte.
La oss se om et år. Da er forhåpentligvis både USD og oljen lavere. De er ferdig med å vokse. Renten har roet seg. Du spår jo selv både resesjon og lavere oljepris og da regner jeg med at du også vet hva som skjer med renten? Vi så fredag at allerede nå i USA at det også er en sannsynlighet for bare 0.5 prosent rentehopp. Det var bare et lite sukk i euro/USD fredag kveld. Snart snur den og renten også .Det er ingen som ønsker at verden går på dunken. Inflasjonen er også kommet pga mangel på varer. Dette er noe som vil endre seg. I Norge har NAS en unik posisjon i forhold til Flyr og SAS. Emisjon er rett rundt hjørnet igjen. Merker allikevel Frodon at du er såpass int i selskapet at du også kan ende opp som aksjonær. Tenk så mange ganger NAS kan bruke det samme personalet på turer Oslo Bergen i motsetning til SAS pga snutiden. Vi får håpe på bedre tider og gi det litt tid men det aller viktigste for et selskap er å gå med overskudd . Uten det er de ingenting.Så er spørsmålet om hva som er riktig kurs for et NAS som går med overskudd ? 15-20 kroner? Eller er 150. Kroner mer riktig?.På et punkt er jeg helt enig med deg. Dette resultatet var ren triksing med tall.
Kalle Q! Det er en ting jeg også er enig med deg i er at analytikerene har ikke peiling . Når kursen stod i 450 kroner var det riktig i følge analytikerene . Hvorfor er kursmålet til DNB på 13 nå når gjelden er 5 milliarder og ikke 40 når gjelden var 70 milliarder . Tenker vi at selskapet er halvert så hvorfor ikke 20?
Et annet forhold er hva er aksjekursen i dag i forhold til hva den var på topp i 2015. Det har vært en gigantisk utvanning som ikke er til å forstå. På CMC ser det ut som om 450 kroner på gamle NAS var tilsvarende nesten 40000 som er blitt til under 9 i dag. Så deler vi den gamle kursen på 100 så er kursen i realiteten 9 øre ca.
Hva vil en halvering av drivstoffkostnadene si for inntjeningen til selskapet. Her er etkvartal med moderat antall reisende . Hvilke tall ville vi ha fått da Frodon?
Redigert 28.08.2022 kl 11:31
Du må logge inn for å svare
Pølsebua
28.08.2022 kl 11:58
3825
Hei, Jeg prøver å finne ut antall millioner tjent i juli, og snart kommer augusttallene..
Jeg har antall kilometer og enhetsinntekter, samt utgifter (Cask) uten fuelcost.
Men hva er fuelcost pr kilometer? Er det noen som kan gi meg det tallet?
Jeg har antall kilometer og enhetsinntekter, samt utgifter (Cask) uten fuelcost.
Men hva er fuelcost pr kilometer? Er det noen som kan gi meg det tallet?
Lighter
28.08.2022 kl 12:12
3880
Flyr har gitt sine « foreløpige « juli tall. Der har de satt kr 0,30 pr ASK. Norwegian og Flyr har ca samme forbruk pr. ASK
Var veldig overrasket over at prisen fortsatt var så høy. Prisen representerer lik gjennomsnittet av Q2.
Var veldig overrasket over at prisen fortsatt var så høy. Prisen representerer lik gjennomsnittet av Q2.
Marianne
28.08.2022 kl 17:58
5080
Men Frodon det jeg spurte deg om var at hva ville resultatet ha bært med en normal oljepris? På 60USD? Med ca samme USD kurs
Lighter
28.08.2022 kl 22:20
4975
Stokk Dum skrev Og fortsatt tror du på 2 mrd i overskudd i Q3? mvh
He he Stokk Dum 😊 Fortsatt ikke umulig 👍
Blir likevel rundt milliarden i overskudd i juli om en bruker kostnadene Flyr har for juli.
1 mrd i pluss for august og september sammen, har jeg fortsatt tro på.
Har fått litt mindre tro på målet om kr. 0,- for året uten Boeing kompensasjonen.
Skal vi gi det et forsøk 🙏
Regnestykket blir da 900 mill i pluss fra og med august og ut året.
August + 750 mill
Sept. + 450 mill
Q4 - 300 mill
(Her blir det 2,2 mrd pluss i Q3)
Ser at det kan bli tøft 🙏
Blir likevel rundt milliarden i overskudd i juli om en bruker kostnadene Flyr har for juli.
1 mrd i pluss for august og september sammen, har jeg fortsatt tro på.
Har fått litt mindre tro på målet om kr. 0,- for året uten Boeing kompensasjonen.
Skal vi gi det et forsøk 🙏
Regnestykket blir da 900 mill i pluss fra og med august og ut året.
August + 750 mill
Sept. + 450 mill
Q4 - 300 mill
(Her blir det 2,2 mrd pluss i Q3)
Ser at det kan bli tøft 🙏
Redigert 28.08.2022 kl 22:22
Du må logge inn for å svare
Frodon
28.08.2022 kl 22:54
4958
Stokk Dum skrev Og fortsatt tror du på 2 mrd i overskudd i Q3? mvh
Jeg skjønner ikke hvordan NAS skal klare overskudd på driften for hele 2022....og da må alle meglerhus ned justere....igjen
Marianne
29.08.2022 kl 11:25
4834
Nei det må de ikke. Kursmålet er satt om et år. Kusen i dag gjenspeiler på ingen måte noe overskudd .
Ja, men disse meglerhusene har jo ikke filla greie på aksjer. Det er jo Norwegian et godt eller dårlig eksempel på. Jeg som ikke har noen utdannelse angående dette ( noe man forøvrig ikke trenger for å jobbe i meglerhus), har sagt hele tide at denne skal langt nedover. Vi kommer aldri til å se 10 igjen. Det er helt sikkert. Full kollaps igjen i dag. Men folk kjøper mer og mer når den går nedover og kursen synker enda mer. Pengene som blir investert går rett i lommene på de store aksjonærene. Bare å styre unna dette useriøse greiene
nad.oslo
29.08.2022 kl 15:57
4839
NORWEGIAN AIR: SEB kutter kursmålet til NOK 15 (17), gjentar kjøp.
SEB har ikke peiling på dette. Hvilke fjøsnisser tror at denne skal opp til 15? Blir bare for dumt. De som kan aksjer, vet jo at denne skal nedover og nedover. Vi har sett 10 for siste gang
Frodon
29.08.2022 kl 18:25
4843
Kursmålene ble ned justert igjen....akkurat som forventet ;)
Fortsatt er det ingen som har fått med seg de viktigste tallene i rapporten....eller så er det ingen som vil skrive om det
Fortsatt er det ingen som har fått med seg de viktigste tallene i rapporten....eller så er det ingen som vil skrive om det
coccoman
29.08.2022 kl 20:44
4806
Jepp, jepp. Back in business etter en velfortjent langhelg i Stockholm med norwegian og fullt fly på alle fire strekningene ;O). Og hva skuer mitt øye? Tidenes kjøpsanledning! Tok gevinst i 1/4 av sd-portefølgen of har nå lastet nas med begge henda. Nå er jeg klar for augustalla, de kommer om en ukes tid. Blir det millardoverskudd i august og ? Tror det, fuelprisene var 15% ned i forhold til tidligere. To milliarder i pluss er en fiiiin start på Q3 etter skuffende Q2-drift og konkursprisingen vi nå ser. Skulle ikke tro at Q2 - resultatet var milliardpluss og H1-22 viser pluss før Q3-milliardene strømmer inn. Nå er markedet fullstendig på bærtur, takker og bukker !!!!! Kursmål 15 er for pessimistisk, her treffer nok tråden bedre ;O)))
Hau, hau
Hau, hau
Redigert 29.08.2022 kl 21:00
Du må logge inn for å svare
Frodon
29.08.2022 kl 21:16
4789
Resultatet må være bedre enn forventet for å forsvare en høyere pris. Til nå har NAS skuffet på alle kvartalene siden selskapet kom ut av konkurs beskyttelse. Kursmålene er ned justert fra kr 30 og så lenge NAS taper penger på driften, vil kursmålene bli lavere og lavere