NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰
Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
sisterx
17.02.2023 kl 08:14
5298
Fantastisk! Det måtte komme, så er allikevel ikke veldig overrasket over oppjusteringen av kursmålet!
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/16/7986563/norwegian-lanserer-gullkort-kahoot-vil-fa-opp-veksten-og-hegnar-skal-pa-arstalen-uten-klarinett
https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/16/7986563/norwegian-lanserer-gullkort-kahoot-vil-fa-opp-veksten-og-hegnar-skal-pa-arstalen-uten-klarinett
Redigert 17.02.2023 kl 08:16
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
25.02.2023 kl 10:42
4934
coccoman
07.04.2023 kl 12:20
4255
Q1 i boks, trafikktalla for mars kommer over helga! Forrige måned ble bra "Norwegian had 1,173,408 passengers in February, up 83 percent from February 2022. "
Klar for ramp up og produksjonsvekst i Q2 med flere fly enn i fjor .... med reprising av aksjen. “We are eager and well prepared to head into the summer. Our summer schedule starts rolling from the end of March, and we are currently busy taking in new aircraft and new colleagues to match the strong demand we see in our bookings.
Fortsatt go påsk, hau, hau
Klar for ramp up og produksjonsvekst i Q2 med flere fly enn i fjor .... med reprising av aksjen. “We are eager and well prepared to head into the summer. Our summer schedule starts rolling from the end of March, and we are currently busy taking in new aircraft and new colleagues to match the strong demand we see in our bookings.
Fortsatt go påsk, hau, hau
Kåre Grønn
09.04.2023 kl 17:57
4101
Pehrsson
10.04.2023 kl 07:25
3957
Kommer det gode tall på Tirsdag, en fin års presentasjon og større inntjening enn forventer når q1 blir lagt frem kommer denne nyheten om at sas kanskje går av på børs som en ekstra bonus. Spørsmålet er bare om billett prisene blir så dyre at færre vill fly.
Redigert 10.04.2023 kl 07:26
Du må logge inn for å svare
coccoman
10.04.2023 kl 08:40
3964
No worries! Det fantastiske med dymaisk prising av flybilletter er at priene justerer seg etter etterspørsel og kapasitet. Slik det har vært i Q1 har billettene blitt solgt til dobbel pris og flyene har vært fulle, det tror jeg også marstalla vil vise.
Når flyturen mellom Oslo og Bergen blir for dyr er det bare å sette seg å på toget noen timer. Værre er det for Tromsøværingen. Jo, han kan sette seg på Jernbanestasjonen og drikke øl, men til noe nytt sted kommer han ikke. At Tromsøværingan ikke har råd til å fly merkes ikke, flyene er peise fulle av asiater som skal se nordlyset og kval som svømmer og av Italierere som skal kjøre randonee der det er størst skredfare. Og nå er krona så blillig at selv amerikarnerne er begynt å komme....
Politikerne har surra i over 100 år, nærmest realisering var Hitler, mens Jonas har startet enda en utredning av konsekvensene. Trenering atter en gang, neida. Hadde han vist samme handlekraft som strømstøtta til søringa som ikke trenger den så hadde de vært i gang for lenge sida. Enda et museum, bibliotek eller galleri i hovedstaden er jo mye mer nyttig, ja det trenger vi virkelig!!! Transport at gods, mat og forsvarsmateriell i gokk er ikke så nøye, det prises til null av samfunnøkonomene og til alle prosjekter nordpå hyler en samlet oslopressa om ulønnsomhet. En sykkesti i Sandnes og 100-miilarsprekk på Fornbu er mer samfunnøkonomisk lønnsomt sier utrederne fra Oslogryta som alltid brukes, to minutters kortere reisetid er verdt millioner der. At politikene kommer til å surre i 100 år til er helt sikkert, så det er ingen fare for tomme fly eller billige billetter her nord.
Flyr er vekk. SAS må hente friske penger, gamle aksjer settes til null og selskapet og tas av børs. Markedsandelene er i spill, og alle ser hvem vinneren blir. Reprisingen starter i morgen, men du står vel ikke igjen på perrongen uten nas-aksjer ???? Hæ?
Fortsatt gul påske, i kveld er det kamp i Sarpsborg. Hau, hau.
Når flyturen mellom Oslo og Bergen blir for dyr er det bare å sette seg å på toget noen timer. Værre er det for Tromsøværingen. Jo, han kan sette seg på Jernbanestasjonen og drikke øl, men til noe nytt sted kommer han ikke. At Tromsøværingan ikke har råd til å fly merkes ikke, flyene er peise fulle av asiater som skal se nordlyset og kval som svømmer og av Italierere som skal kjøre randonee der det er størst skredfare. Og nå er krona så blillig at selv amerikarnerne er begynt å komme....
Politikerne har surra i over 100 år, nærmest realisering var Hitler, mens Jonas har startet enda en utredning av konsekvensene. Trenering atter en gang, neida. Hadde han vist samme handlekraft som strømstøtta til søringa som ikke trenger den så hadde de vært i gang for lenge sida. Enda et museum, bibliotek eller galleri i hovedstaden er jo mye mer nyttig, ja det trenger vi virkelig!!! Transport at gods, mat og forsvarsmateriell i gokk er ikke så nøye, det prises til null av samfunnøkonomene og til alle prosjekter nordpå hyler en samlet oslopressa om ulønnsomhet. En sykkesti i Sandnes og 100-miilarsprekk på Fornbu er mer samfunnøkonomisk lønnsomt sier utrederne fra Oslogryta som alltid brukes, to minutters kortere reisetid er verdt millioner der. At politikene kommer til å surre i 100 år til er helt sikkert, så det er ingen fare for tomme fly eller billige billetter her nord.
Flyr er vekk. SAS må hente friske penger, gamle aksjer settes til null og selskapet og tas av børs. Markedsandelene er i spill, og alle ser hvem vinneren blir. Reprisingen starter i morgen, men du står vel ikke igjen på perrongen uten nas-aksjer ???? Hæ?
Fortsatt gul påske, i kveld er det kamp i Sarpsborg. Hau, hau.
Redigert 10.04.2023 kl 13:21
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
10.04.2023 kl 13:40
3862
Aksjen ligger alt for lavt priset med allt av resultater som tikker inn framover. Alle skal reise og folk kommer til Norge så det holder. Aksjen kan skyte som en rakett direkt, men det er bare å holde da det kommer til å bli luftig mot dagens latterlige 10èr-kurs. Passasjertall mars??. Hau hau
Redigert 10.04.2023 kl 17:39
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
11.04.2023 kl 08:10
3742
https://e24.no/boers-og-finans/i/l3erOA/norwegian-fraktet-15-millioner-passasjerer-i-mars
300 000 flere enn februar.
300 000 flere enn februar.
Redigert 11.04.2023 kl 08:32
Du må logge inn for å svare
coccoman
11.04.2023 kl 08:36
3676
Skarve 2-0 etter et sjansesløseri av dimensjoner ;O).
Ha en flott take off denne uka, aksjen synes å starte med billigsalg.... men skal vel fort til 11 - tallet. Hau, hau.
Ha en flott take off denne uka, aksjen synes å starte med billigsalg.... men skal vel fort til 11 - tallet. Hau, hau.
coccoman
11.04.2023 kl 10:40
3491
Jepp, jepp, da ble det jammen plass til noen flere billigaksjer, et kjøp til 10,53 før hønseflokken endelig skjønner hvor vi skal hen ;O)))).
Iata viser at jetfuelprisene nå er 33% billigere enn i fjor. Nas har dermed fått en drømmestart på Q2 med "Our booking numbers are significantly higher than at this point last year". Prisene merker alle som skal ut og fly.
Det kommer nok noen seriøse analyser med relevante kursmål tikkende inn snart og vekker forvirrede høner skal dere se. Jeg er nå mer enn fullastet.
Den enes død er den andres brød heter det, medførte at nas overtok leieavtalerne til flere Flyr-maskiner. I tillegg sier de at "Ahead of the summer 2023 season, Norwegian will take delivery of a total of 11 modern and fuel-efficient Boeing 737 MAX 8 aircraft" .Nå er det SAS-aksjonærene som bør ha vett til å berge stumpene mens de enda kan få litt igjen ..... The winner is: Nas som nå er mer enn klar for reprising, om ikke i dag så i morgen! Hau, hau.
Iata viser at jetfuelprisene nå er 33% billigere enn i fjor. Nas har dermed fått en drømmestart på Q2 med "Our booking numbers are significantly higher than at this point last year". Prisene merker alle som skal ut og fly.
Det kommer nok noen seriøse analyser med relevante kursmål tikkende inn snart og vekker forvirrede høner skal dere se. Jeg er nå mer enn fullastet.
Den enes død er den andres brød heter det, medførte at nas overtok leieavtalerne til flere Flyr-maskiner. I tillegg sier de at "Ahead of the summer 2023 season, Norwegian will take delivery of a total of 11 modern and fuel-efficient Boeing 737 MAX 8 aircraft" .Nå er det SAS-aksjonærene som bør ha vett til å berge stumpene mens de enda kan få litt igjen ..... The winner is: Nas som nå er mer enn klar for reprising, om ikke i dag så i morgen! Hau, hau.
Redigert 11.04.2023 kl 10:46
Du må logge inn for å svare
NASLover
11.04.2023 kl 12:21
3450
Hva er årsaken til aksje drop selv om med gode nyheter og knusende talene over forventning?
coccoman
11.04.2023 kl 13:37
3438
Bra omsetning med 2,25 mill aksjer omsatt så langt i dag, og tilbudet har altså vært større enn etterspørselen i dag til tross for flotte trafikktall. For meg ser ut til å være en og annen større aksjonær som velger å selge seg ned i aksjen. Det finnes jo andre investeringsmuligheter enn nas og om timingen til å selge nå er så god vil kommende dager vise. Uten negative nyheter fisker jeg på slike kjøpsanledninger, gøy å treffe nære bunn. Jeg regner med at aksjen fyker opp når de har frigjort nok antall millioner kr til nye eventyr og det "kunstig skapte" salgstrykket forsvinner? Flere må ha skjønt at aksjen er billig! ;O).
Lykke til nasgamblere! Hau, hau
Lykke til nasgamblere! Hau, hau
HerbM
11.04.2023 kl 15:53
3360
Begynnte å savne nas, kjøpte en post på 20 000 aksjer nå. Skal vurdere å øke hvis den faller mer. Etter flyr som gikk konkurs, og sas som er en døende hest tror jeg alt nå ligger til rette for nas 🛫
coccoman
11.04.2023 kl 20:04
3300
Grattis med god timing, allerede i pluss ;O)) Selv har jeg skummet fløte siden nyttår og blir med videre opp.
Ja, etter å ha nullet ut aksjonærene kommer SAS til å snu hver sten i forsøket på å skape lønnsomhet. De må kvitte seg med gamle kostbare sjeletter som gnager på driftsresultatet og kritisk gå gjennom hvilke ruter de må prioritere å beholde. Nas kommer til dekket bord, les: honningkrukka. Flott at ikke flere har innsett det enda ;O))) Hau, hau
Ja, etter å ha nullet ut aksjonærene kommer SAS til å snu hver sten i forsøket på å skape lønnsomhet. De må kvitte seg med gamle kostbare sjeletter som gnager på driftsresultatet og kritisk gå gjennom hvilke ruter de må prioritere å beholde. Nas kommer til dekket bord, les: honningkrukka. Flott at ikke flere har innsett det enda ;O))) Hau, hau
HerbM
11.04.2023 kl 23:17
3196
Hehe, er så vidt i pluss ja. Ventet på en større korreksjon, men det kan virke som prisen nå har stabilisert seg på 10 tallet. Gode nyheter kommer som pærler på en snor, og jeg har lagt merke til at kursen har falt med syltynnt volum. Kan det være småsparerne som selger seg ut?
coccoman
13.04.2023 kl 08:30
2985
Bortsett fra dyr dollar er det bare gode nyheter for nas som tikker inn. Gjeld i flybransjen generelt skaper negativ stemning, og her på berget er Sas i finansielt trøbbel, og Norse utvanner og henter inn mer penger. Virker som dette også påvirker nas som jo er fantastisk posisjonert foran vår og sommer-sesongen. Usikkerheten ser ut til å råde og imens er det jo bare å plukke billigaksjer! Hau, hau
StephanDerrick
13.04.2023 kl 08:54
2992
Flyaksjene hadde en tung dag på WallStreet i går. American Airlines Group Inc. (AAL) falltl 9% og United Airlines Holdings, Inc. (UAL) var ned over 5%.
Økende kostnader ser ut til å være bekymringen.
.
Økende kostnader ser ut til å være bekymringen.
.
coccoman
13.04.2023 kl 09:15
5843
Ja, og der er kanskje ikke billettprisene doblet slik som her på berget? Aksjen er jo 15% billigere enn i fjor og fuelprisene lavere selv men høy dollarkurs. Fantastisk!. Og nå fikk jeg inn en brukbar kjøpsordre til 9,8166 ;O). God fiskelykke, kanskje det blir et kjøp til i dag, må første selge noen av de andre aksjene.... Lykke til nas-gamblere.
Redigert 13.04.2023 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
13.04.2023 kl 09:32
5831
3mnd chart/6mnd chart:
Teknisk sett så ser det nå ut som om NAS har brutt ned under det støttenivået som den hadde på rundt 10,10. Da kan den fort falle massivt videre ned.
Teknisk sett så ser det nå ut som om NAS har brutt ned under det støttenivået som den hadde på rundt 10,10. Da kan den fort falle massivt videre ned.
StephanDerrick
13.04.2023 kl 09:49
5844
Bekymringene er likevel følgende:
A: Oljeprisene er spådd høye og videre opp i tiden fremover. Det samme er ikke minst lønningene.
B: Nordmenn og sikkert også i stor grad andre nasjonaliteter som flyr med NAS, har hatt oppsparte midler fra Covid-tiden som de har prioritert brukt til ferier/reiser. Dette har gjort at de har kunnet opprettholde forbruket selv med kraftig økte renter. Problemet er at disse oppsparte midlene ja de begynner det å ta slutt på. Dette gir dog sansynligvis først effekt godt etter sommersesongen.
C: Teknisk så ser NAS nå ikke bra ut. I et chart over de siste 3mnd/6mnd så har aksjen nå brutt ned under en viktig støtte på ca 10,10. Under her er det lite støtte.
Spesielt mtp A og C så syntes jeg ikke dette ser særlig bra ut i det korte bildet.
PS!
Det er meget mulig at vi raskt skal opp å teste den tidligere støtten på ca 10,10.
A: Oljeprisene er spådd høye og videre opp i tiden fremover. Det samme er ikke minst lønningene.
B: Nordmenn og sikkert også i stor grad andre nasjonaliteter som flyr med NAS, har hatt oppsparte midler fra Covid-tiden som de har prioritert brukt til ferier/reiser. Dette har gjort at de har kunnet opprettholde forbruket selv med kraftig økte renter. Problemet er at disse oppsparte midlene ja de begynner det å ta slutt på. Dette gir dog sansynligvis først effekt godt etter sommersesongen.
C: Teknisk så ser NAS nå ikke bra ut. I et chart over de siste 3mnd/6mnd så har aksjen nå brutt ned under en viktig støtte på ca 10,10. Under her er det lite støtte.
Spesielt mtp A og C så syntes jeg ikke dette ser særlig bra ut i det korte bildet.
PS!
Det er meget mulig at vi raskt skal opp å teste den tidligere støtten på ca 10,10.
coccoman
13.04.2023 kl 09:51
5891
Jo, men fundamentalt sett for NAS er situasjonen er helt annen. Oljeprisen er lavere enn i fjor, selv om du regner dårligere valuta. Gambler på billigere fuel i Q2 og Q3 enn i fjor, det er langt opp til 120 dollar fatet for brentolja. Gjeld til flyselskaper i usa og finansielle problemer for Sas og Norse som må hente inn ny kapital har ingenting å si for nas mener nå jeg, utover at de akkurat nå rammes av dårlig stemning og negativitet i bransjen. Ser på dette som en flott kjøpsanledning og laster opp i påvente av at markedet skal se det samme ;O)))) Lykke til.
Redigert 13.04.2023 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
13.04.2023 kl 09:54
5966
Norse er ikke så relevant mtp NAS, men det er klart at problemene til SAS vs det faktum at NAS nå er sollid rigget, ja det er til sistnevntes fordel.
Matros
13.04.2023 kl 11:03
5957
Utfordringene i flybransjen har over tid vært at det har vært for mange fly. Etterspørselen har med noen få unntak vært god og relativt stabil. Tenk bare på nas, som hadde langt flere fly enn de klarte å sette opp gode ruter til.
I etterkant av covid har det nesten ikke vært bestilt fly, og massevis av eldre fly ble vraket. Når Europa og etterhvert Asia nå kommer tilbake, vil tilgjengeligheten av fly være langt mindre globalt.
Dette ser vi allerede i det norske markedet nå, hvor flykapasiteten er den samme som i fjord…¨……….altså NULL tilbudsidevekst, samtidig som etterspørselen tar seg kraftig opp. I tillegg styres markedet av to store aktører, hvor fokus er inntjening og ikke markedsandeler.
En slik situasjon har man ikke hatt tidligere i det norske markedet, og estimatene til analytikerne ligger trolig alt for lavt.
Bare å kjøpe
I etterkant av covid har det nesten ikke vært bestilt fly, og massevis av eldre fly ble vraket. Når Europa og etterhvert Asia nå kommer tilbake, vil tilgjengeligheten av fly være langt mindre globalt.
Dette ser vi allerede i det norske markedet nå, hvor flykapasiteten er den samme som i fjord…¨……….altså NULL tilbudsidevekst, samtidig som etterspørselen tar seg kraftig opp. I tillegg styres markedet av to store aktører, hvor fokus er inntjening og ikke markedsandeler.
En slik situasjon har man ikke hatt tidligere i det norske markedet, og estimatene til analytikerne ligger trolig alt for lavt.
Bare å kjøpe
Kåre Grønn
13.04.2023 kl 12:10
5915
Handler ikke om Nas. Tidenes mulighet med inntjening og utviding. Rake motsetningen av SAS.. går nok opp et kys etterhvert.. aksjen kommer å bli høyeksplossiv! Selg de som vil og ikke tåler dette!
coccoman
13.04.2023 kl 12:25
6120
Jepp, er helt enig i din virkelighetsforståelse, og har nå fått inn kjøpsordre nummer tre i dag, enda flere billignas ;O))).
Veldig interessant situasjon nå markedet er så negativt, aksjen faller og utløser tekniske salgssignaler til kurs langt under fjoråret samtidig som nas la fram kanongode trafikktall og inntjening per setekm og sier "Den positiva bokningstrenden fortsätter och ligger långt över antalet bokningar samma tid förra året", skriver Norwegian i ett pressmeddelande".
Ja, ja, her bommer markedet fullstendig og rekylen kommer i morgen eller i neste uke! Gøy når det skjer. Ha noen interessante børsdager, nå har jeg mer enn nok nas - aksjer! Hau, hau
Veldig interessant situasjon nå markedet er så negativt, aksjen faller og utløser tekniske salgssignaler til kurs langt under fjoråret samtidig som nas la fram kanongode trafikktall og inntjening per setekm og sier "Den positiva bokningstrenden fortsätter och ligger långt över antalet bokningar samma tid förra året", skriver Norwegian i ett pressmeddelande".
Ja, ja, her bommer markedet fullstendig og rekylen kommer i morgen eller i neste uke! Gøy når det skjer. Ha noen interessante børsdager, nå har jeg mer enn nok nas - aksjer! Hau, hau
Pølsebua
13.04.2023 kl 13:25
6148
Jeg har økt beholdningen i NAS med 50% i dag under 10 kr. Jeg er enig med cocoman i hans fundamentale betraktninger. Nas er vinneren i Norge og nordmenn flyr mest i verden. Nå er yielden (inntektene) på 0,64, som er det høyeste noen gang. Samtidig som kostnadene er betydelig ned fra i fjor pga fuel-prisen. De har sikret mye fuel, så kostnadsnivået holder seg lavt ut året. Legg til at kapasiteten øker uten tilsvarende økning i faste kostnader slik at enhetsprisen går ned.
En metafor til badekaret: Du struper sluket og øker inntappingen. Hva skjer?
En metafor til badekaret: Du struper sluket og øker inntappingen. Hva skjer?
M Miner
13.04.2023 kl 16:17
6055
Har ikke Norwegian de fleste av sine utgifter, inkludert jetfuel, i USD? På et år har kursen endret seg 20%, har prisen på jetfuel flyttet seg mer eller mindre enn det?
coccoman
13.04.2023 kl 17:43
6060
https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/
Sjekk nest øverste røde graf. Prisen på jetfuel var 60% høyere i mai, juni og juli i fjor enn i dag, i snitt ca 40% høyere i fjor enn nå (uten valutajustering). Det spiste jo opp overskuddet på drifta i fjor. I tillegg har jo Nas nå hedget 25% av fuelbehovet i år og til neste år til enda lavere priser. Billettprisene er nærmest doblet, langt flere billetter er solgt enn på samme tid i fjor, kapasiteten økes med ca 10 fly dvs. ca 15% og aksjekursen er ca 14% lavere. Flyr som i fjor 'dumpet' prisene for å etablere seg er vekke, mye av markedsandelene og seks av flyene er overtatt av nas. Inngangen til åreste høysesesong er mye bedre enn i fjor, ja kanonbra ;O)))
PS, aksjen falt 3,5% i dag til stor omsetning (over 6 mill aksjer) har utløst tekniske salgssignaler og er livsfarlig. Lykke til med egne vurderinger, hau, hau!
Sjekk nest øverste røde graf. Prisen på jetfuel var 60% høyere i mai, juni og juli i fjor enn i dag, i snitt ca 40% høyere i fjor enn nå (uten valutajustering). Det spiste jo opp overskuddet på drifta i fjor. I tillegg har jo Nas nå hedget 25% av fuelbehovet i år og til neste år til enda lavere priser. Billettprisene er nærmest doblet, langt flere billetter er solgt enn på samme tid i fjor, kapasiteten økes med ca 10 fly dvs. ca 15% og aksjekursen er ca 14% lavere. Flyr som i fjor 'dumpet' prisene for å etablere seg er vekke, mye av markedsandelene og seks av flyene er overtatt av nas. Inngangen til åreste høysesesong er mye bedre enn i fjor, ja kanonbra ;O)))
PS, aksjen falt 3,5% i dag til stor omsetning (over 6 mill aksjer) har utløst tekniske salgssignaler og er livsfarlig. Lykke til med egne vurderinger, hau, hau!
Redigert 13.04.2023 kl 20:02
Du må logge inn for å svare
NASLover
14.04.2023 kl 12:35
5977
M Miner
14.04.2023 kl 13:58
5946
Det har vært mye snakk om nordmenns reiselyst, men hva med reiseevnen?
Jeg har nettopp kjøpt billetter til PMI. Selv om man viser til at billettprisene har økt med 55%, så er det ikke der jeg ser den største forskjellen fra sist jeg booket dit. Det er prisene for overnatting som virkelig har tatt en himmelflukt, og det er målt i euro. Legg til effekten av en svakere krone, sammen med mindre råderom i privatøkonomien, og jeg forstår ikke helt hvem det er som skal fly hvor.
Det skal et rimelig heftig lønnsoppgjør til for å kompensere bare for kronefallet, så jeg sliter med å se hvordan Norwegian skal klare å fylle setene utover året. Det må være hvis SAS tar ned sin produksjon drastisk.
Jeg har nettopp kjøpt billetter til PMI. Selv om man viser til at billettprisene har økt med 55%, så er det ikke der jeg ser den største forskjellen fra sist jeg booket dit. Det er prisene for overnatting som virkelig har tatt en himmelflukt, og det er målt i euro. Legg til effekten av en svakere krone, sammen med mindre råderom i privatøkonomien, og jeg forstår ikke helt hvem det er som skal fly hvor.
Det skal et rimelig heftig lønnsoppgjør til for å kompensere bare for kronefallet, så jeg sliter med å se hvordan Norwegian skal klare å fylle setene utover året. Det må være hvis SAS tar ned sin produksjon drastisk.
coccoman
14.04.2023 kl 18:14
6009
Ja, NAS tar vel over brorparten av Flyr sitt marked og seks fly. SAS går nå inn i streikesesongen, så hvem tør bestille Mallorcabillitter og ferietur med Sas i sommer når returen må tas av annet selskap? NAS-ansatte som har avviklet ferie i lavsesong skal på jobb, så utfordringen er vel heller å ha nok kapasitet framover nå som også forretningsreisende flytter over fra Sas til Nas. Statsansatte får ikke lenger Eurobonuspoeng ved jobbreiser med Sas. Når ikke SAS-flyet går flytter også privat virksomhet over. "Den positiva bokningstrenden fortsätter och ligger långt över antalet bokningar samma tid förra året", skriver Norwegian i ett pressmeddelande.
Sas håper å bli reddet av den danske staten denne gangen og vil vel deretter måtte konsentrere sin virksomhet omkring København-huben framover? Min spådom er at Nas er største flyselskap innenlands fra august i år. Hau, hau
Sas håper å bli reddet av den danske staten denne gangen og vil vel deretter måtte konsentrere sin virksomhet omkring København-huben framover? Min spådom er at Nas er største flyselskap innenlands fra august i år. Hau, hau
Redigert 15.04.2023 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
M Miner
15.04.2023 kl 11:04
5937
På litt lengre sikt, så har jeg virkelig troen på at Norwegian vil få en større del av markedet, noe avhengig av hva Apollo og den danske stat bestemmer seg for.
På kort sikt er jeg mer skeptisk, og det var også derfor at jeg solgte meg ut, og fremdeles sitter på gjerdet. For et par måneder siden så var jeg i ferie i Asia, og ute på en øy ble jeg stående bak to norske jenter som sto ved ølskapet på den lokale 7-11. Det var dyrt, sa den ene av de. Jeg hadde sett for meg noen andre priser, svarte den andre. En time senere så jeg de sittende på et fortau mens de stirret tomt ut i luften, uten en øl i hånden.
På loungen på CPH hørte jeg for noen dager siden noen tilsynelatende velstående nordmenn klage over hvor dyrt alt hadde blitt i København.
Når jeg leser avisene så ser jeg at Stadssalg har sin fulle hyre med å hente inn biler og båter fra folk som ikke kan betale avdragene.
Og det er da jeg tenker, om de først klarer å hoste opp 55% mer for flybillettene, så vil de når de kommer frem oppdage at alt er mye dyrere enn hva det pleier å være, og etter en uke med å sitte på fortauet og stirre tomt ut i luften, så vender de hjem til Norge og finner ut at Stadssalg i mellomtiden har tauet inn teslaen.
Det er ikke fordi jeg ikke gjerne vil sette penger på Norwegian, men på kort sikt så sliter jeg med å se hvor de skal finne kunder
På kort sikt er jeg mer skeptisk, og det var også derfor at jeg solgte meg ut, og fremdeles sitter på gjerdet. For et par måneder siden så var jeg i ferie i Asia, og ute på en øy ble jeg stående bak to norske jenter som sto ved ølskapet på den lokale 7-11. Det var dyrt, sa den ene av de. Jeg hadde sett for meg noen andre priser, svarte den andre. En time senere så jeg de sittende på et fortau mens de stirret tomt ut i luften, uten en øl i hånden.
På loungen på CPH hørte jeg for noen dager siden noen tilsynelatende velstående nordmenn klage over hvor dyrt alt hadde blitt i København.
Når jeg leser avisene så ser jeg at Stadssalg har sin fulle hyre med å hente inn biler og båter fra folk som ikke kan betale avdragene.
Og det er da jeg tenker, om de først klarer å hoste opp 55% mer for flybillettene, så vil de når de kommer frem oppdage at alt er mye dyrere enn hva det pleier å være, og etter en uke med å sitte på fortauet og stirre tomt ut i luften, så vender de hjem til Norge og finner ut at Stadssalg i mellomtiden har tauet inn teslaen.
Det er ikke fordi jeg ikke gjerne vil sette penger på Norwegian, men på kort sikt så sliter jeg med å se hvor de skal finne kunder
coccoman
16.04.2023 kl 09:58
5783
Ja, nas har steget 37% siden nyttår hurra!!!, men har falt 5% siste måned. Du og markedet er mer skeptisk på kort sikt enn meg som mener dette er en forbigående kjøpsdupp, en nydelg anledning til å laste opp billignas ;O) Det har jeg gjort fordi jeg mener at nas til under 10 er billig. Nas er blitt størst i min portefølge akkurat nå. Jeg ser ingen grunn til at aksjen skal være 1 til 2 kroner billigere enn i fjor. Jeg skjønner ikke hvorfor markedet er så negativ til nas nå når prisdumpingskonkurenten Flyr er historie og den største konkurrenten er avhengig av redningsaksjon fra den danske staten.
Nå har jeg gamblet på Glimt i cupfinalen og nettopp cashet ut 6500 NOK for to flybilletter t/r tigerstaden finalehelga. Er ikke særlig bekymret for manlende kunder i mai i alle fall, ei heller for lave priser på flybilletter i vår og sommer. Jeg tror at flere bedriftskunder finner veien over til nas når kundefordelene forstekes her og forsvinner i sas. Jeg finner heller ingen større shorteposisjoner i nas som vi gjorde på denne tida i fjor.
Jepp, jepp, kommende uker vil gi oss kort-sikt-fasit, lykke til ! Fall eller bare sidelengs utvikling vil skuffe meg, markedet er treigt, men ikke helt hjernedødt ;O))) Hau, hau
Nå har jeg gamblet på Glimt i cupfinalen og nettopp cashet ut 6500 NOK for to flybilletter t/r tigerstaden finalehelga. Er ikke særlig bekymret for manlende kunder i mai i alle fall, ei heller for lave priser på flybilletter i vår og sommer. Jeg tror at flere bedriftskunder finner veien over til nas når kundefordelene forstekes her og forsvinner i sas. Jeg finner heller ingen større shorteposisjoner i nas som vi gjorde på denne tida i fjor.
Jepp, jepp, kommende uker vil gi oss kort-sikt-fasit, lykke til ! Fall eller bare sidelengs utvikling vil skuffe meg, markedet er treigt, men ikke helt hjernedødt ;O))) Hau, hau
Redigert 16.04.2023 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
Matros
16.04.2023 kl 17:14
5714
Du kjenner tydeligvis hverken tidspunktet for når du skal skal by damer på øl eller kjøpe aksjer. Billettprisen er på full fart opp fordi etterspørselen etter fly øker, uten at tilbudet av fly øker. Sånt blir det penger av.
Mado
19.04.2023 kl 08:53
5382
NAS har sikret drivstoff pris.
Flyene er fortsatt over 80% fylle
Billett etterspørsel er på topp og dyrere.
Trafikktallene har økt sammenlignet med i fjor.
Ingen megler hus anbefaler salg.
Fallet skjedde etter bank uroen, men dette ikke gjelder bankene i Norge.
Jeg forstår heller ikke om hvorfor aksjen er i 10,- tallet den skulle over 12,- nå.
Flyene er fortsatt over 80% fylle
Billett etterspørsel er på topp og dyrere.
Trafikktallene har økt sammenlignet med i fjor.
Ingen megler hus anbefaler salg.
Fallet skjedde etter bank uroen, men dette ikke gjelder bankene i Norge.
Jeg forstår heller ikke om hvorfor aksjen er i 10,- tallet den skulle over 12,- nå.
Redigert 19.04.2023 kl 11:02
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
19.04.2023 kl 08:57
5476
Blir Norges råeste aksje dette her flere år på rad framover. Dette er det norske!!
Mado
19.04.2023 kl 11:07
5515
Kåre Grønn skrev ..skal du selge på 12?? :))))
Nei, jeg har sterk tro på ledelse og framtiden i fabrikken, det enste negativt er 1kv, men trafikktallene på Januar, Februar og Mars var bedre in i fjor, derfor spår jeg bedre 1kv enn mange venter.
coccoman
20.04.2023 kl 07:35
5491
Hva er reglene for resultatvarsler / profit warnings på ose? Mer enn 15% avvik i forhold til guiding, eller hva? "Oslo (Infront TDN Direkt): EasyJet forventer å overgå markedsforventningene for resultatet helåret 2023 på 260 millioner pund basert på nåværende høye etterspørselsnivåer og sterke bestillinger."
Iata mandag denne uka: "The jet fuel price ended last week down 4.5% at 101.6/bbl". Det utgjør ca 35% lavere fuelpris i dollar enn samme tid i fjor (ps, 25% dyrere valuta), og da var aksjekursen omtrent 12% høyere og Flyr pressa ned billettprisene....finn fram kalkulatoren!
Noen i bransjen er overpriset, andre underpriset, no names ;O))))) Ha en vanskelig dag med valgets kvaler, hau, hau
Iata mandag denne uka: "The jet fuel price ended last week down 4.5% at 101.6/bbl". Det utgjør ca 35% lavere fuelpris i dollar enn samme tid i fjor (ps, 25% dyrere valuta), og da var aksjekursen omtrent 12% høyere og Flyr pressa ned billettprisene....finn fram kalkulatoren!
Noen i bransjen er overpriset, andre underpriset, no names ;O))))) Ha en vanskelig dag med valgets kvaler, hau, hau
Redigert 20.04.2023 kl 09:25
Du må logge inn for å svare
Mado
20.04.2023 kl 11:20
5394
Jeg tror også at 1KV blir bedre enn vi forventer, men som vanlig alle flyselskapene levere dårlig 1KV.
coccoman
22.04.2023 kl 07:52
5216
Flyanalytiker Olav Gram Degnes har skjønt det, hør intervjuet "Er Norwegian en framtidig utbyttemaskin?" til FA: Nas i egen liga i Norden, 7 milliarder i kontantbeholdning, leveranseavtaler med Boing i boks, ingen gjeld og fulle fly. Og man kan enda plukke billigaksjer til skarve 10 kr ;O))) Have a seat før hønseflokken oppdager hvor billig nas-aksjen er, kommende uke er absolutt siste sjanse !!!
Ha en vakker april med vårsalg, hau hau!
Ha en vakker april med vårsalg, hau hau!
Redigert 22.04.2023 kl 08:43
Du må logge inn for å svare
coccoman
24.04.2023 kl 13:17
5069
Ja, det var det da?
https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=588305&attachmentId=259336&obsvc.item=1
Slik jeg toker totaltalla fra Avinor for uke 1 tom 13 i 2023 (gul linje) mot q1 2022 (sort) lå trafikken ca 20% over fjoråret. Med ca 55% høyere billettpriser og 10% lavere drivstoffutgifter i NOK bør jo det kunne løfte aksjekursen noe ? Sammelignet med i fjor prises aksjen nå hele 18% lavere. Det er jo nesten utrolig ! Regner med at Nas har tatt sin andel Flyr-trafikken, minst ;O). Ha en sval stigning framover med kommende triggere, trafikktall for april og Q1-resultatet. Reprisingen bør vel ha startet i dag, eller .... ;O) Hau, hau
https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=588305&attachmentId=259336&obsvc.item=1
Slik jeg toker totaltalla fra Avinor for uke 1 tom 13 i 2023 (gul linje) mot q1 2022 (sort) lå trafikken ca 20% over fjoråret. Med ca 55% høyere billettpriser og 10% lavere drivstoffutgifter i NOK bør jo det kunne løfte aksjekursen noe ? Sammelignet med i fjor prises aksjen nå hele 18% lavere. Det er jo nesten utrolig ! Regner med at Nas har tatt sin andel Flyr-trafikken, minst ;O). Ha en sval stigning framover med kommende triggere, trafikktall for april og Q1-resultatet. Reprisingen bør vel ha startet i dag, eller .... ;O) Hau, hau
Redigert 24.04.2023 kl 13:27
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
24.04.2023 kl 21:56
5166
På kort sikt (1 år) kursmål 20. På lang sikt kursmål 60-80.. Vent å se..
Singa
25.04.2023 kl 09:07
5062
Håper du får rett men enn så lenge er det noen som ikke er interesert i at kursen går oppover. Jeg ser ingen short posisjoner over 0.5%, eller?
coccoman
25.04.2023 kl 09:36
5075
Iata: Fuel Price Analysis The jet fuel price ended last week down 7.5% at 95.6/bbl. Uten at det ser ut til å hjelpe noe særlig på kursen ;O) Hau, hau
coccoman
30.04.2023 kl 07:18
5017
Da er april med superbilligsalget av 9-kronerssaksjer historie. Det er ni handledager igjen før kvartalsresultatet kommer som julekvelden på kjerringa ;O). Ha ni interessante dager med ti-øresstigniger før sommersesongen og reprising av Norwegian er et faktum.
Utbytte???? Slik snikknakk liker vi, det reflekterer økonomien hos markedsvinneren. Hau, hau
Utbytte???? Slik snikknakk liker vi, det reflekterer økonomien hos markedsvinneren. Hau, hau