NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰
Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
10.06.2023 kl 13:49
8420
https://www.nettavisen.no/nyheter/tv-2-sj-norge-stanser-salget-av-freia-produkter/s/5-95-1151072
Norwegian dropper FREIA. Viser bare den norske motstanden mot krigen. Synd at Freia også egentlig er Det Norske...
Norwegian dropper FREIA. Viser bare den norske motstanden mot krigen. Synd at Freia også egentlig er Det Norske...
coccoman
11.06.2023 kl 07:40
8243
Man kan jo ikke annet enn å gratulere Qube med flott short, satt før og rundt månedskiftet da kursen var over 13 samtidig som både Pareto og Nordea kom men høynede kursmål og like i forkant av at Sundt startet å pøse ut millioner av Nas - aksjer daglig og senket kursen med et par kroner. Grattis igjen!
Nå mistenker jo ikke jeg Sundt eller meglerhuset som har stått for nedsalget at noen har informert nøkkelpersoner hos Qube om forestående salg / gevinsrealisering, så igjen, atter en gang. Graturlerer Qube, dere var de eneste! Kanskje benytte annet megerlhus neste gang? Det kan fort lønne seg, glipper under en bedre middag skjer og shortnedsalget i forkant kostet fort Sundt et par millioner kroner! Nå får vi se om Sundt trenger mer feriepenger eller stopper nedsalget. Qube har anslagvis ca 4 mill shortaksjer igjen, så vi får se.
Ha en samvittighetsren uke på børsen, hau, hau ;O)))
Nå mistenker jo ikke jeg Sundt eller meglerhuset som har stått for nedsalget at noen har informert nøkkelpersoner hos Qube om forestående salg / gevinsrealisering, så igjen, atter en gang. Graturlerer Qube, dere var de eneste! Kanskje benytte annet megerlhus neste gang? Det kan fort lønne seg, glipper under en bedre middag skjer og shortnedsalget i forkant kostet fort Sundt et par millioner kroner! Nå får vi se om Sundt trenger mer feriepenger eller stopper nedsalget. Qube har anslagvis ca 4 mill shortaksjer igjen, så vi får se.
Ha en samvittighetsren uke på børsen, hau, hau ;O)))
Redigert 11.06.2023 kl 07:49
Matros
11.06.2023 kl 10:22
8175
Vg har en artikkel om de høye flyprisene i dag. Der vises det til en uttalelse fra konsulentselskapet McKinsey, som sitter med noen av de beste databasene for flyindustrien global. De sier at flyprisene vil være høye……og de vil være høye leeenge……..fordi det er for få seter (ASK eller antall fly) globalt. Airbus og Boeing sliter massivt med å få oppjustert produksjonen etter kraftig nedbemanning under covid. Ryanair sjefen sier det enkelt……vi vil ta markedsandeler fordi vi er de eneste som får nye fly betydning. Det er mye gnål om høye renter og svak krone……det betyr selvsagt noe, men er ikke hovedpoenget. Prisene er gått i taket selv om vi i år flyr vesentlig mindre enn i 2019. Utfordringen er ikke etterspørselen, men at det er alt for få fly globalt og prisene stiger overalt, og nå skal Asia på vingene igjen. Vi har aldri opplevd en tilbudsdrevet syklus i flyindustrien, flymarkedet er ikke bare nasjonalt, men også globalt fordi de store flyselskapene stadig flytter på kapasitet. Dette blir het likt det vi har sett i shipping, rekordinntjening og mangedobling av aksjekurser tross slapp vekst i Kina, hoveddrivkraften i shipping. Analytikerene brukte minst et år på å få estimatene sånn noenlunde riktig i shipping, og i fly vil det også ta tid. Ingen tør ta innover seg det enkle faktum at nas lett kan tjene 5 kroner i 2025. Da har kursen tredoblet seg, eller selskapet blitt kjøpt opp. Kursen til et annet flyselskap, Norse, kan lett ha stege opp mot 100 kroner, fra dagens 21. Så ja, krona er svak, rentene er høye, reallønnsvekst i år…….tror ikke det……det er vanlig folks tur til å bli flådd. Men mye av dette ligger i dagens flypriser. Skulle vi flydd like mye som i 2019, vil flyprisene vært vesentlig høyere. I usa har flytrafikken nå passert 2019 nivået……og prisene der er opp det dobbelte av i Norge, kun 52 % tross enda høyere renter og inflasjon enn i fedrelandet. FASTEN YOUR SEATBELT, WE ARE ENTERING A SUPER CYCLE
Kåre Grønn
11.06.2023 kl 13:24
8136
Der kommer nye nivåer framover. Bare å holde. Truseskvetterne må bare ut først.. hau hau coco!!
Kåre Grønn
11.06.2023 kl 13:35
8168
Der kommer nye nivåer framover. Bare å holde. Truseskvetterne må bare ut først.. hau hau coco!!
NASLover
19.06.2023 kl 22:22
7379
Ja ser lite aktivitet her.....hva synes dere med kurs ila uka.....drar seg den opp eller skal falle lit til
#NAStilMARS
#NAStilMARS
Kåre Grønn
20.06.2023 kl 00:28
7306
Flott oppslag om nytt fly med Kim Friele på halepartiet i kveldsnytt NRK 1 kl. 23 ikveld. Viser igjen Norwegian som flyselskap for alle! Dette skal på sikt høyt, men alt kan skje i ferieperioden. Slapp av uansett, så ser vi ;)
Redigert 20.06.2023 kl 00:30
coccoman
20.06.2023 kl 12:35
7027
Sommerstemning uten kurstriggere for øyeblikket. Det har ikke skjedd noe spesielt siste tiden, fortsatt betydelig billigere jetfuel gjennom hele Q2 enn i fjor, god trafikk i følge avinor og doble billettpriser. Sundt har pøst ut aksjer og skapt flott kjøpsanledningen, 11,6 er billig nok for meg så jeg har nettopp fisket noen billigaksjer igjen som jeg tenker å selge i august.... God sommer ! Hau, hau
Redigert 20.06.2023 kl 12:35
Bullen
20.06.2023 kl 13:07
7063
Melding fra selskapet 14 juni:
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle har mottatt konverteringsvarsler fra obligasjonseiere for å konvertere deler av deres utestående obligasjoner til totalt 26.402.573 nye aksjer i Norwegian.
Konverteringskursen er 9,39
Lett å tenke at dise aksjene skal selges nokså kjapt og vil legge litt press på aksjen.
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle har mottatt konverteringsvarsler fra obligasjonseiere for å konvertere deler av deres utestående obligasjoner til totalt 26.402.573 nye aksjer i Norwegian.
Konverteringskursen er 9,39
Lett å tenke at dise aksjene skal selges nokså kjapt og vil legge litt press på aksjen.
Fjellbris
23.06.2023 kl 10:52
6657
Barclays gjenopptar dekning av Norwegian med overweight-anbefaling og kursmål på 18 kroner pr aksje, ifølge Bloomberg News fredag. Aksjen er opp 1,7 prosent.
Fjellbris
23.06.2023 kl 15:37
6549
Nå også omtalt i Finansavisen:
Storbank spår kraftig kursoppgang
«Best i Norden» er konklusjonen fra Barclays, som tar opp dekning av Norwegian med en soleklar kjøpsanbefaling.
Publisert 23. juni 2023 kl. 14.27
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/06/23/8017609/barclays-tar-opp-dekning-av-norwegian
Storbank spår kraftig kursoppgang
«Best i Norden» er konklusjonen fra Barclays, som tar opp dekning av Norwegian med en soleklar kjøpsanbefaling.
Publisert 23. juni 2023 kl. 14.27
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/06/23/8017609/barclays-tar-opp-dekning-av-norwegian
Redigert 23.06.2023 kl 15:38
Fjellbris
24.06.2023 kl 00:08
6407
Ja, gleder meg til trafikk tallene for juni kommer, og juli blir enda bedre, ikke mange ledige seter i juli sa Karlsen allerede for 3-4 uker siden, og ikke minst til langt høyere priser vs tidligere år!😀
Redigert 24.06.2023 kl 00:09
Newbe75
24.06.2023 kl 19:08
6195
Hadde vært fint om Norwegian fløy fra Moskva nå, bra trykk der i dag:-D
Newbe75
24.06.2023 kl 22:47
6112
Realisten2 skrevInnlegget er slettet
Ale fly fra Moskva var fulle i dag.
Fjellbris
26.06.2023 kl 12:02
5717
Ser enorm oppside i norsk flyselskap
Andrew Loddenberg i Barclays lar seg ikke stoppe av at aksjekursen har falt 15 prosent den seneste måneden. Han har initiert dekning av fly-aksjen og sender kursmålet til himmels.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/26/8017944/barclays-tar-opp-dekning-av-flyselskap
Andrew Loddenberg i Barclays lar seg ikke stoppe av at aksjekursen har falt 15 prosent den seneste måneden. Han har initiert dekning av fly-aksjen og sender kursmålet til himmels.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/26/8017944/barclays-tar-opp-dekning-av-flyselskap
Redigert 26.06.2023 kl 12:03
Newbe75
26.06.2023 kl 12:02
5883
Barclay med kursmål på 18 i dag
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/26/8017944/barclays-tar-opp-dekning-av-flyselskap?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/26/8017944/barclays-tar-opp-dekning-av-flyselskap?internal_source=sistenytt
Kåre Grønn
27.06.2023 kl 11:09
5799
Dette er akkurat hva Norwegian trenger og ikke minst Strawberry (Choice kjeden). Klassesamarbeid og komplementært samabeid som vil sende Norwegian til himmels. Dette blir luksus for kunden i sentrum. Nordmenn liker å se hva de får!! Reiselivet vil eksplodere de neste årene. Norwegian tar hele Norden! Folk forstår ikke ennå hva dette er.
Redigert 27.06.2023 kl 11:19
Fjellbris
27.06.2023 kl 11:30
5778
Bare det at Stordalen og Karlsen finner tonen sammen er fantastisk, begge finansgenier som får til de utroligste ting, både alene men ikke minst også samnen med andre👌
Redigert 27.06.2023 kl 11:30
coccoman
27.06.2023 kl 12:02
5940
At meldinga er så dårlig at den forsvarer kursfall på 5,5% skjønner jeg ikke !!! Måtte derfor stokke om og laste opp billig - nas igjen.
Kos dere med kommende trafikktall for mai i neste uke i flott kombo med rimelig fuelpriser og fulle fly til doble billettpriser ;O)))). Hau, hau
Kos dere med kommende trafikktall for mai i neste uke i flott kombo med rimelig fuelpriser og fulle fly til doble billettpriser ;O)))). Hau, hau
Fjellbris
27.06.2023 kl 12:06
5959
Måtte også laste mer, uforståelig dagens fall ja. Vet du hvilken dag trafikktall juni slippes neste uke?😀
coccoman
27.06.2023 kl 12:18
5935
Ser at noen mener de kommer torsdag den 6, sikkert riktig.
Stordalen er jo en hyggelig kar, så jeg antar at kursfallet skyldes salg konverterte "obligasjons - aksjer"? Meldt 14.6: "... konverteringsvarsler fra obligasjonseiere for å konvertere deler av deres utestående obligasjoner til totalt 26.402.573 nye aksjer i Norwegian", konverteringskurs på 9,39 kroner pr aksje.
Rekylen kommer vel når feriepenga er i boks? Hau, hau
Stordalen er jo en hyggelig kar, så jeg antar at kursfallet skyldes salg konverterte "obligasjons - aksjer"? Meldt 14.6: "... konverteringsvarsler fra obligasjonseiere for å konvertere deler av deres utestående obligasjoner til totalt 26.402.573 nye aksjer i Norwegian", konverteringskurs på 9,39 kroner pr aksje.
Rekylen kommer vel når feriepenga er i boks? Hau, hau
Redigert 27.06.2023 kl 12:24
livsstil
27.06.2023 kl 12:55
5915
I tillegg til at DnB Markets nedgraderer kursbilde på NAS fra kr. 18,- til kr. 15,-, men jeg er helt enig, altfor store kursutslag i dag med tanke på de siste dagers nedgang.
Zolly
27.06.2023 kl 13:58
5886
Utvilsomt tøffere makrobilde pga høyere renter og lavere kronekurs. Derfor var det smart å selge på 13 tallet. Nå på 10 tallet begynner den å se fristende ut igjen selv om det nesten er umulig å treffe bunn.
Fin samarbeidsavtale mellom Strawberry og NAS!
Hvor lenge overlever SAS...?
Fin samarbeidsavtale mellom Strawberry og NAS!
Hvor lenge overlever SAS...?
Bullen
27.06.2023 kl 14:38
5838
Ja, vil nok få en rekyl når konverterings aksjene er solgt. Det som også kanskje er litt negativt er kombinasjonen av høye renter og lav kronekurs. Tror at det kan få lavere etterspørsel et flyreiser utenlands for mange nordmenn utover høsten og kommende vinter.
Kåre Grønn
27.06.2023 kl 14:38
5905
Selger man på dette nivået så værsågod. Heng på de som tør
Redigert 27.06.2023 kl 14:39
coccoman
27.06.2023 kl 15:32
5827
Nydelig salgstrykk i aksjen i dag, flott omsetning på over 7 mill så lagt, og alt for få småkjøpere som oss til å motvirke fallet. Rart om ikke noen større fond eller investorer finner prisen gunstig nå og kommer på banen snart?
Joda, etterspørselen etter flyreiser fra nordmenn og svensker kan nok gå noe ned utover året? Interessen for norgesferie fra resten av verden rapporteres økende, så hvordan det blir til slutt får vi se. GK har sørget for at gamle fly leveres tilbake på høsten og nye mottas om våren, det sørger for fleksibilitet. Videre leases fly med PBH, så ingen er så godt rustet til varisasjoner som NAS. Kjøpte nettopp flytur til Italia oktober, og her var det stor spredning i prisene fra dag til dag, så det fylles opp i høst også. Tør jo ikke kjøpe sas så det ble selvfølgelig nas ;O))).
Greide nettopp å snappe noen superbillige til under 10,3 så jeg håper det viser seg å være en innertier ? Ha en artig dag på skytebanen, aksjejegere! Hau, hau
Joda, etterspørselen etter flyreiser fra nordmenn og svensker kan nok gå noe ned utover året? Interessen for norgesferie fra resten av verden rapporteres økende, så hvordan det blir til slutt får vi se. GK har sørget for at gamle fly leveres tilbake på høsten og nye mottas om våren, det sørger for fleksibilitet. Videre leases fly med PBH, så ingen er så godt rustet til varisasjoner som NAS. Kjøpte nettopp flytur til Italia oktober, og her var det stor spredning i prisene fra dag til dag, så det fylles opp i høst også. Tør jo ikke kjøpe sas så det ble selvfølgelig nas ;O))).
Greide nettopp å snappe noen superbillige til under 10,3 så jeg håper det viser seg å være en innertier ? Ha en artig dag på skytebanen, aksjejegere! Hau, hau
Redigert 27.06.2023 kl 15:37
Fjellbris
27.06.2023 kl 16:14
5785
Spår godt år for luftfartsaksjer
Flyanalytiker Hans Elnæs er generelt «bull» på europeiske og nordamerikanske flyaksjer. I Norge har han særlig tro på ett selskap.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/27/8018253/spar-godt-ar-for-luftfartsaksjer
Flyanalytiker Hans Elnæs er generelt «bull» på europeiske og nordamerikanske flyaksjer. I Norge har han særlig tro på ett selskap.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/06/27/8018253/spar-godt-ar-for-luftfartsaksjer
Redigert 27.06.2023 kl 16:16
Zolly
27.06.2023 kl 18:22
5683
Pen avslutning på dagen.
Bare de 25 siste minuttene av handelen i dag ble det omsatt hele 2 535 579 aksjer for tilsammen kr 26 574 644, og dette på økende kurs. Mao så var det stort kjøpspress fra kl 1600-1625.
https://invst.ly/10hxpj
Rent teknisk så KAN det tyde på at bunnen er satt.
Bare de 25 siste minuttene av handelen i dag ble det omsatt hele 2 535 579 aksjer for tilsammen kr 26 574 644, og dette på økende kurs. Mao så var det stort kjøpspress fra kl 1600-1625.
https://invst.ly/10hxpj
Rent teknisk så KAN det tyde på at bunnen er satt.
Redigert 27.06.2023 kl 18:28
NASLover
27.06.2023 kl 23:25
5483
DNB er den dårligste/idiotiske meglerhuset jeg har sett i hele livet mitt. Når andre spår 90% kursoppgang senker de deres estimater . Jeg klarer ikke å huske hvor mange ganger de har endret kursmålet på NAS, har null kontroll og kan ikke noka om regnskap. Har erfaring fra de andre et par aksjer der DNB har også bomba mye.
Jeg er helt sikker at etter neste måneds tall kommer de til å endre kursmålet på nytt. Helt tåpelig
#NAStilMARS
Jeg er helt sikker at etter neste måneds tall kommer de til å endre kursmålet på nytt. Helt tåpelig
#NAStilMARS
Newbe75
28.06.2023 kl 07:28
5381
Samme skjedde i PGS og etter at de kjører kursen ned, handler de med begge hendene, Jeg trodde ikke Aksje manipulasjon er lovlig, men det gjelder tydeligvis ikke alle...
coccoman
28.06.2023 kl 09:06
6782
Slapp nå av, pust med magen og nyt anledningen, kjøp og salg av aksjer er ikke ulovlig. Mekanismen er enkel, når flertallet selger synker kursen og når det er flest kjøpere stiger kursen. Når det kommer 26 mill konvertere aksjer inn og eierne ser ut til å gevinstsikre deler av dette oppstår det jo en flott kjøpsanledning ;O). Å kalle det kursmanipulasjon mener jeg er feil.
Jeg har gamblet på rekyl tilbake til 12+ når dette nedsalget er over. Begrunnelsen er enkel, aksjen faller men bare gode nyheter og ferske kursmål fra 15 - 18 kr tikker inn. Selv DnB med noe senket kursmål til 15 sier kjøp! Rekylen kan ha startet i går kl 15? (se flott situasjonsbeskrivelse til Zolly litt lenger opp i tråden. Det ble omsatt hele 10,8 mill aksjer i går! ) Men kanskje skal det ut noen mill aksjer til, vi får se? Da starter rekylen i morgen eller fredag. Om alt skal ut senest onsdag i neste uke. Neste torsdag smeller kursen i været okke som! For tiden er jo nas den beste traderaksjen ;O) Ha en flott fisketur, hau, hau
Jeg har gamblet på rekyl tilbake til 12+ når dette nedsalget er over. Begrunnelsen er enkel, aksjen faller men bare gode nyheter og ferske kursmål fra 15 - 18 kr tikker inn. Selv DnB med noe senket kursmål til 15 sier kjøp! Rekylen kan ha startet i går kl 15? (se flott situasjonsbeskrivelse til Zolly litt lenger opp i tråden. Det ble omsatt hele 10,8 mill aksjer i går! ) Men kanskje skal det ut noen mill aksjer til, vi får se? Da starter rekylen i morgen eller fredag. Om alt skal ut senest onsdag i neste uke. Neste torsdag smeller kursen i været okke som! For tiden er jo nas den beste traderaksjen ;O) Ha en flott fisketur, hau, hau
Redigert 28.06.2023 kl 09:19
coccoman
28.06.2023 kl 13:31
6680
Vanskelig å verdisette et slikt samarbeid, ser at markedet sier det er verdiløst eller vil koste penger da vi fikk et artig kursfall i går! Jeg håper på en inkluderende bookbuildingsprosess for oss med rewards - historie og årevis nordic-choise-club-medlemskap når selskapet stables på bena, jeg er klar ;O))). Ser i alle fall for meg kjøp av prisgunstige "pakketurer" og "konsertturer" til byer som Stockholm, Helsinki og Vilnius når de legges ut engang, det er jo da noe godt krydder i hverdagen.
Få kommentarer på tråden om dagen, så jeg trår til igjen. Det er langt bedre balanse mellom kjøps og salgssiden i dag enn i går, ok omsetning med nesten 3,2 mill aksjer så langt. Slik kan det jo fortsette ut dagen, og da ender vi vel rundt 10,7? Eller så kan plutselig selgerne pøse ut 2 mill aksjer og skape enda en dupp på slutten av dagen, da laster jeg flere! Jeg tror nå mest på økende kjøpsinteresse av 10-kronersaksjer slik at rekylen som startet i går fortsetter. Kanskje ser noen i "Strawberry-familien" større potensiale enn markedet i avtalen og laster opp billignas? Får vi en lignende avslutning som i går ser vi 11. Ikke umulig. Lykke til, hau, hau
Få kommentarer på tråden om dagen, så jeg trår til igjen. Det er langt bedre balanse mellom kjøps og salgssiden i dag enn i går, ok omsetning med nesten 3,2 mill aksjer så langt. Slik kan det jo fortsette ut dagen, og da ender vi vel rundt 10,7? Eller så kan plutselig selgerne pøse ut 2 mill aksjer og skape enda en dupp på slutten av dagen, da laster jeg flere! Jeg tror nå mest på økende kjøpsinteresse av 10-kronersaksjer slik at rekylen som startet i går fortsetter. Kanskje ser noen i "Strawberry-familien" større potensiale enn markedet i avtalen og laster opp billignas? Får vi en lignende avslutning som i går ser vi 11. Ikke umulig. Lykke til, hau, hau
Redigert 28.06.2023 kl 13:53
Kåre Grønn
28.06.2023 kl 22:46
6570
Det lukter bedre tider og en bedre verden. Himmels med NAS mon tro? Buen spennes...
Newbe75
29.06.2023 kl 07:21
6487
Hehe, flott svar, takk skal du ha, disse nye aksjene som er trykket, er det noen som vet kursen på dem?
Kåre Grønn
29.06.2023 kl 11:42
6350
Trykk kokeren faller ikke ned, men vil ta av når som helst. De som selger nå tar stor risk. Kursmål 20 er høyst realistisk innen 2023
coccoman
30.06.2023 kl 10:58
6148
Jepp, jepp. Har dere rigget dere godt for neste ukes rekyl ?
Etter seks handledager med "dobbel" omsetning ser det ut til at billigsalget av konverterte obligajonsaksjer kan være over? Skarve 1,5 mill omsatt fram til lunch i dag. Siste måneds utvikling viser nas med minus 20%! , norse er opp 25% og til og med sas er pluss 4%. Fantastisk, helt fantastisk! Om de driver i samme bransje kan det jo være et uforløst potensiale for enkeltaksje? Håper du ikke er blitt helt paralysert av markedet og utolmodig solgt aksjene til underpris, analysene 5 - 7 kroner opp fra dagens kurs er seriøse selv om en i dag kan lure på edrueligheta ;O)))
Spendt på om trafikktalla i neste uke vil bringe med seg noen guiding .... milliardoverskudd i kvartalet er vel bankers. Hau, hau
Etter seks handledager med "dobbel" omsetning ser det ut til at billigsalget av konverterte obligajonsaksjer kan være over? Skarve 1,5 mill omsatt fram til lunch i dag. Siste måneds utvikling viser nas med minus 20%! , norse er opp 25% og til og med sas er pluss 4%. Fantastisk, helt fantastisk! Om de driver i samme bransje kan det jo være et uforløst potensiale for enkeltaksje? Håper du ikke er blitt helt paralysert av markedet og utolmodig solgt aksjene til underpris, analysene 5 - 7 kroner opp fra dagens kurs er seriøse selv om en i dag kan lure på edrueligheta ;O)))
Spendt på om trafikktalla i neste uke vil bringe med seg noen guiding .... milliardoverskudd i kvartalet er vel bankers. Hau, hau
Redigert 30.06.2023 kl 11:07