NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰
Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
coccoman
28.06.2023 kl 09:06
6536
Slapp nå av, pust med magen og nyt anledningen, kjøp og salg av aksjer er ikke ulovlig. Mekanismen er enkel, når flertallet selger synker kursen og når det er flest kjøpere stiger kursen. Når det kommer 26 mill konvertere aksjer inn og eierne ser ut til å gevinstsikre deler av dette oppstår det jo en flott kjøpsanledning ;O). Å kalle det kursmanipulasjon mener jeg er feil.
Jeg har gamblet på rekyl tilbake til 12+ når dette nedsalget er over. Begrunnelsen er enkel, aksjen faller men bare gode nyheter og ferske kursmål fra 15 - 18 kr tikker inn. Selv DnB med noe senket kursmål til 15 sier kjøp! Rekylen kan ha startet i går kl 15? (se flott situasjonsbeskrivelse til Zolly litt lenger opp i tråden. Det ble omsatt hele 10,8 mill aksjer i går! ) Men kanskje skal det ut noen mill aksjer til, vi får se? Da starter rekylen i morgen eller fredag. Om alt skal ut senest onsdag i neste uke. Neste torsdag smeller kursen i været okke som! For tiden er jo nas den beste traderaksjen ;O) Ha en flott fisketur, hau, hau
Jeg har gamblet på rekyl tilbake til 12+ når dette nedsalget er over. Begrunnelsen er enkel, aksjen faller men bare gode nyheter og ferske kursmål fra 15 - 18 kr tikker inn. Selv DnB med noe senket kursmål til 15 sier kjøp! Rekylen kan ha startet i går kl 15? (se flott situasjonsbeskrivelse til Zolly litt lenger opp i tråden. Det ble omsatt hele 10,8 mill aksjer i går! ) Men kanskje skal det ut noen mill aksjer til, vi får se? Da starter rekylen i morgen eller fredag. Om alt skal ut senest onsdag i neste uke. Neste torsdag smeller kursen i været okke som! For tiden er jo nas den beste traderaksjen ;O) Ha en flott fisketur, hau, hau
Redigert 28.06.2023 kl 09:19
coccoman
28.06.2023 kl 13:31
6434
Vanskelig å verdisette et slikt samarbeid, ser at markedet sier det er verdiløst eller vil koste penger da vi fikk et artig kursfall i går! Jeg håper på en inkluderende bookbuildingsprosess for oss med rewards - historie og årevis nordic-choise-club-medlemskap når selskapet stables på bena, jeg er klar ;O))). Ser i alle fall for meg kjøp av prisgunstige "pakketurer" og "konsertturer" til byer som Stockholm, Helsinki og Vilnius når de legges ut engang, det er jo da noe godt krydder i hverdagen.
Få kommentarer på tråden om dagen, så jeg trår til igjen. Det er langt bedre balanse mellom kjøps og salgssiden i dag enn i går, ok omsetning med nesten 3,2 mill aksjer så langt. Slik kan det jo fortsette ut dagen, og da ender vi vel rundt 10,7? Eller så kan plutselig selgerne pøse ut 2 mill aksjer og skape enda en dupp på slutten av dagen, da laster jeg flere! Jeg tror nå mest på økende kjøpsinteresse av 10-kronersaksjer slik at rekylen som startet i går fortsetter. Kanskje ser noen i "Strawberry-familien" større potensiale enn markedet i avtalen og laster opp billignas? Får vi en lignende avslutning som i går ser vi 11. Ikke umulig. Lykke til, hau, hau
Få kommentarer på tråden om dagen, så jeg trår til igjen. Det er langt bedre balanse mellom kjøps og salgssiden i dag enn i går, ok omsetning med nesten 3,2 mill aksjer så langt. Slik kan det jo fortsette ut dagen, og da ender vi vel rundt 10,7? Eller så kan plutselig selgerne pøse ut 2 mill aksjer og skape enda en dupp på slutten av dagen, da laster jeg flere! Jeg tror nå mest på økende kjøpsinteresse av 10-kronersaksjer slik at rekylen som startet i går fortsetter. Kanskje ser noen i "Strawberry-familien" større potensiale enn markedet i avtalen og laster opp billignas? Får vi en lignende avslutning som i går ser vi 11. Ikke umulig. Lykke til, hau, hau
Redigert 28.06.2023 kl 13:53
Kåre Grønn
28.06.2023 kl 22:46
6324
Det lukter bedre tider og en bedre verden. Himmels med NAS mon tro? Buen spennes...
Newbe75
29.06.2023 kl 07:21
6241
Hehe, flott svar, takk skal du ha, disse nye aksjene som er trykket, er det noen som vet kursen på dem?
Kåre Grønn
29.06.2023 kl 11:42
6104
Trykk kokeren faller ikke ned, men vil ta av når som helst. De som selger nå tar stor risk. Kursmål 20 er høyst realistisk innen 2023
coccoman
30.06.2023 kl 10:58
5902
Jepp, jepp. Har dere rigget dere godt for neste ukes rekyl ?
Etter seks handledager med "dobbel" omsetning ser det ut til at billigsalget av konverterte obligajonsaksjer kan være over? Skarve 1,5 mill omsatt fram til lunch i dag. Siste måneds utvikling viser nas med minus 20%! , norse er opp 25% og til og med sas er pluss 4%. Fantastisk, helt fantastisk! Om de driver i samme bransje kan det jo være et uforløst potensiale for enkeltaksje? Håper du ikke er blitt helt paralysert av markedet og utolmodig solgt aksjene til underpris, analysene 5 - 7 kroner opp fra dagens kurs er seriøse selv om en i dag kan lure på edrueligheta ;O)))
Spendt på om trafikktalla i neste uke vil bringe med seg noen guiding .... milliardoverskudd i kvartalet er vel bankers. Hau, hau
Etter seks handledager med "dobbel" omsetning ser det ut til at billigsalget av konverterte obligajonsaksjer kan være over? Skarve 1,5 mill omsatt fram til lunch i dag. Siste måneds utvikling viser nas med minus 20%! , norse er opp 25% og til og med sas er pluss 4%. Fantastisk, helt fantastisk! Om de driver i samme bransje kan det jo være et uforløst potensiale for enkeltaksje? Håper du ikke er blitt helt paralysert av markedet og utolmodig solgt aksjene til underpris, analysene 5 - 7 kroner opp fra dagens kurs er seriøse selv om en i dag kan lure på edrueligheta ;O)))
Spendt på om trafikktalla i neste uke vil bringe med seg noen guiding .... milliardoverskudd i kvartalet er vel bankers. Hau, hau
Redigert 30.06.2023 kl 11:07
KanonBra5
01.07.2023 kl 14:09
5580
Sjekk Norwegians rutekart i Europa her:
https://www.norwegian.no/rutekart/København-Alledestinasjoner?D_Month=202307&IncludeTransit=True&ShowPrice=False
Man må ikke glemme at det ikke bare flys ut av Norge. Men masse inn til Norge og mellom byer i Europa. Glem heller ikke samarbeidet Norwegian har med Norse og Widerøe med connection flyvninger i Europa /Asia/USA. Her triller bokstavlig talt millionene inn med den reiselysten vi ser i verden i dag. Og som vi vet er Norge og Scandinavia enormt populært å reise til for folk over hele verden. Jeg får si som Geir CEO i Norwegian sier. Aksje analytikerene må regne en gang til på Norwegian aksjen. For i dag er den nesten gratis sammenliknet med andre flyselskaper!!!!!
https://www.norwegian.no/rutekart/København-Alledestinasjoner?D_Month=202307&IncludeTransit=True&ShowPrice=False
Man må ikke glemme at det ikke bare flys ut av Norge. Men masse inn til Norge og mellom byer i Europa. Glem heller ikke samarbeidet Norwegian har med Norse og Widerøe med connection flyvninger i Europa /Asia/USA. Her triller bokstavlig talt millionene inn med den reiselysten vi ser i verden i dag. Og som vi vet er Norge og Scandinavia enormt populært å reise til for folk over hele verden. Jeg får si som Geir CEO i Norwegian sier. Aksje analytikerene må regne en gang til på Norwegian aksjen. For i dag er den nesten gratis sammenliknet med andre flyselskaper!!!!!
Redigert 01.07.2023 kl 14:11
KanonBra5
02.07.2023 kl 09:53
5416
Og nå blir det heller ikke noe av streikene som man fryktet på europeiske flyplasser i sommer😀 Dette går bare en vei👍✈️💵
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8JVgA2/strejk-avblast-pa-flygplatserna
https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/gExxK1/fryktet-kaossommer-for-flyreisende-saa-kom-to-gode-nyheter
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8JVgA2/strejk-avblast-pa-flygplatserna
https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/gExxK1/fryktet-kaossommer-for-flyreisende-saa-kom-to-gode-nyheter
KanonBra5
02.07.2023 kl 17:10
5242
Og til informasjon var Geirs (CEO Norwegian) uttalelse om at analytikerne måtte regne på Norwegian kursen en gang til sagt når den var 11 kroner. I dag er den 10.30.-!!!!!!! og ikke blir det fly streiker i Europa i sommer heller. Noe som selvfølgelig hadde lagt en liten demper på det hele.
Personlig tror jeg det snart kommer et bud på Norwegian. Da kan man forvente en bud pris på mellom 15-20 (+) kroner aksjen. Det er jo tross alt her alle analytiker estimatene ligger😀
Personlig tror jeg det snart kommer et bud på Norwegian. Da kan man forvente en bud pris på mellom 15-20 (+) kroner aksjen. Det er jo tross alt her alle analytiker estimatene ligger😀
Matros
02.07.2023 kl 18:12
5214
Svak krone og høye renter legger nok en demper på etterspørselen. Men jeg tror mange glemmer at vi fortsatt ligger godt under 2019 nivå. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen………flyprisene er ikke opp 20% pga sterk etterspørsel, men fordi man for første gang har alt for få fly i verden. Selv i Tyskland som nå er i resesjon, så stiger flybillettene……de stiger overalt. Dette vil være situasjonen i lang tid fremover, og vi skal inn i en supersyklus. Norwegian kan gå i 30-40 kroner om alt klaffer.
coccoman
03.07.2023 kl 07:44
5031
https://www.dn.no/utenriks/norwegian/barclays/petter-stordalen/london-analytiker-om-norwegians-stordalen-samarbeid-vi-har-sett-noen-lojalitetsprogrammer-oppna-svart-hoye-verdier/2-1-1460906?abtest=a
Tre milliader på drifta !!! Det er da noe. Dere har vel lastet til ripa i forrige uka mens markedet flommet over av lånekonverte aksjer ? ;O))). 10.3 er latterlig billig. Nå er det bare å lene seg tilbake i feriestolen og vente på at også hønseflokken på OSE innser hvilken vei de skal flakse, det er nordover !!!! Ha en luftig sommer nas-gamblere. Hau, hau
Tre milliader på drifta !!! Det er da noe. Dere har vel lastet til ripa i forrige uka mens markedet flommet over av lånekonverte aksjer ? ;O))). 10.3 er latterlig billig. Nå er det bare å lene seg tilbake i feriestolen og vente på at også hønseflokken på OSE innser hvilken vei de skal flakse, det er nordover !!!! Ha en luftig sommer nas-gamblere. Hau, hau
Redigert 03.07.2023 kl 07:46
Newbe75
03.07.2023 kl 08:02
5019
En spaniatur lik den vi tok i fjor koster nå kr 15 000.- mer en vi betalte da.
Fjellbris
03.07.2023 kl 10:05
4944
London-analytiker om Norwegians Stordalen-samarbeid: – Vi har sett noen lojalitetsprogrammer oppnå svært høye verdier
Ikke siden 2013 har en så høy andel av analysemiljøene anbefalt kjøp av Norwegian-aksjen. London-analytiker Andrew Lobbenberg er blant de aller mest optimistiske.
https://www.dn.no/utenriks/norwegian/barclays/petter-stordalen/london-analytiker-om-norwegians-stordalen-samarbeid-vi-har-sett-noen-lojalitetsprogrammer-oppna-svart-hoye-verdier-norwegian-aksjen-pa-sitt-mest-populare-pa-ti-ar/2-1-1460906
Ikke siden 2013 har en så høy andel av analysemiljøene anbefalt kjøp av Norwegian-aksjen. London-analytiker Andrew Lobbenberg er blant de aller mest optimistiske.
https://www.dn.no/utenriks/norwegian/barclays/petter-stordalen/london-analytiker-om-norwegians-stordalen-samarbeid-vi-har-sett-noen-lojalitetsprogrammer-oppna-svart-hoye-verdier-norwegian-aksjen-pa-sitt-mest-populare-pa-ti-ar/2-1-1460906
Redigert 03.07.2023 kl 10:06
KanonBra5
03.07.2023 kl 10:31
4918
Vi har nok definitivt sett bunnen nå. Denne skal opp 20-30% de neste ukene!!!!!!
Realisten2
03.07.2023 kl 13:18
4846
...basert på noen analyse eller data? Tror du har rett i at NAS kan gå om setetallene for Juni er bra (kommer på Torsdag), men utover dette så sliter jeg med å se at der er andre datapunkt som tilsier oppgang.. Har kjøpt mer de siste dager, men er rimelig usikker her..
KanonBra5
04.07.2023 kl 21:01
4491
Fremtiden ser lys ut for Norwegian ✈️💵👍
https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/04/8020111/venter-hoyere-billettpriser?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/04/8020111/venter-hoyere-billettpriser?internal_source=sistenytt
minsin
05.07.2023 kl 19:19
4188
Stille i fjøset ??
Fikk kjøpt noen lodd i NAS i dag , grei inngang...
Tror Geir Karlsens indikasjoner vil synlig gjøres i morgen.. Oppgang på 5-10 pst bær være innenfor rekkevidde , kortsiktig.
På lengere sikt tror jeg Oljeprisen vil være tyngende i høst , ergo er kortisktig - max en mnd inne
Fikk kjøpt noen lodd i NAS i dag , grei inngang...
Tror Geir Karlsens indikasjoner vil synlig gjøres i morgen.. Oppgang på 5-10 pst bær være innenfor rekkevidde , kortsiktig.
På lengere sikt tror jeg Oljeprisen vil være tyngende i høst , ergo er kortisktig - max en mnd inne
Realisten2
05.07.2023 kl 20:54
4084
Jeg tror der er noen utfordringer med NAS som holder en oppgang tilbake. Markedet er bra, inntjeningen kommer til å være sterk i Q2 og enda bedre i Q3, der er knapphet på fly, hovedkonkurrenten lider og sliter med høye kostnader og eksterne Chapt 11 prosesser, prisene er steget og reiselysten globalt er stor, også for utlendinger som vil besøke Norge. Men likevell er der noen utfordringer.... Noen større investorer vil ut og salgstrykket er høyt. Jeg tror der er i hovedsak oss småinvestorer som vil inn, de store ser mer på makrobilde som ikke er bra. Jeg har selv økt mye og NAS er nå min største post, men jeg ser også at vi har en mulig brutal landing foran oss til vinteren. En rekke analyser fra meglere indikerer en solid oppgang, men disse er ikke verd noe - snarere har de en negativ effekt.... de skal vi ikke tro på.
Jeg tror markedet i sommer kombinert med at Sas kan gå over ende og at NAS kan være en oppkjøpskandidat til Lufthansa (ol), gjør oppsiden størst. Med en verdi på 10Mrd, og en rekke (ca 120 000) mindre aksjonærer som fort kan komme til å akseptere et påslag på 25-30% - så kan et oppkjøp være et aktuelt senario. Dette ville i så fall gitt eks Lufthansa (og andre) en tilgang til en større flyflåte som de trenger for å frakte kunder til hubbene for langdistanse. I dag er en utfordring at kapasiteten inn til Frankfurt, Amsterdam, London, Paris osv begrenset av tilgang på fly samt at inntjeningen havner i lommen på Ryan Air.
Når Ryan nå tjener mer enn noen gang, samt er et av verdens 5 største selskap, så går det utover langdistanse-satsningen til de andre store som Delta, Lufthansa osv... Dette er slike moment som gjør at jeg tror på NAS.... ikke analysene fra DNB osv som kun ønsker å dra prisen opp for de store kundene deres som er selgere.... Lykke til med tallene i morgen!
Jeg tror markedet i sommer kombinert med at Sas kan gå over ende og at NAS kan være en oppkjøpskandidat til Lufthansa (ol), gjør oppsiden størst. Med en verdi på 10Mrd, og en rekke (ca 120 000) mindre aksjonærer som fort kan komme til å akseptere et påslag på 25-30% - så kan et oppkjøp være et aktuelt senario. Dette ville i så fall gitt eks Lufthansa (og andre) en tilgang til en større flyflåte som de trenger for å frakte kunder til hubbene for langdistanse. I dag er en utfordring at kapasiteten inn til Frankfurt, Amsterdam, London, Paris osv begrenset av tilgang på fly samt at inntjeningen havner i lommen på Ryan Air.
Når Ryan nå tjener mer enn noen gang, samt er et av verdens 5 største selskap, så går det utover langdistanse-satsningen til de andre store som Delta, Lufthansa osv... Dette er slike moment som gjør at jeg tror på NAS.... ikke analysene fra DNB osv som kun ønsker å dra prisen opp for de store kundene deres som er selgere.... Lykke til med tallene i morgen!
minsin
05.07.2023 kl 21:05
4100
Vel knapphet på fly - gjør billettene dyre , og kabin faktoren øker...
Tror selv på en oppgang til over Q3 , men tror vi får en klar indikasjon på hva Geir Karlsen mente når han sa at analytikerne måtte ta frem kalkulatoren sin.
Har blir det nok en grei gevinst
Tror selv på en oppgang til over Q3 , men tror vi får en klar indikasjon på hva Geir Karlsen mente når han sa at analytikerne måtte ta frem kalkulatoren sin.
Har blir det nok en grei gevinst
KanonBra5
06.07.2023 kl 08:16
3821
Veldig sterke tall for Norwegian!!!. Og det etter en meget bra mai måned med masse fridager.
https://newsweb.oslobors.no/message/594834
https://newsweb.oslobors.no/message/594834
Kåre Grønn
06.07.2023 kl 08:37
3978
https://e24.no/boers-og-finans/i/wAJkMM/norwegian-fraktet-to-millioner-passasjerer-i-juni
Dette er helt ville tall. Norwegian vil fortsette på samme måte utover høsten. Nyheter er like om hjørnet og de vil få en større flåte. Fyllingsgraden er super og prisene kan holdes oppe. Hau hau!!!
Dette er helt ville tall. Norwegian vil fortsette på samme måte utover høsten. Nyheter er like om hjørnet og de vil få en større flåte. Fyllingsgraden er super og prisene kan holdes oppe. Hau hau!!!
Kåre Grønn
06.07.2023 kl 08:39
3947
coccoman
06.07.2023 kl 08:44
3960
Gode tall var forventet ! Det var ikke oppkjøpet av Widereøe.
Når vi vet at Sas driver for kreditors regning under konkursbeskyttelse er Widereø-oppkjøpet en gamechager i norsk luftfart. Jeg lurer om det finnes politisk vilje til å bruke milliarder av svenske og danske skattekroner til å holde liv i sas framover? For ikke å snakke om private midler? Vi får se. Geir Karlsen får det til i alle fall, det er helt sikkert! Gratulerer! Hau, hau
Når vi vet at Sas driver for kreditors regning under konkursbeskyttelse er Widereø-oppkjøpet en gamechager i norsk luftfart. Jeg lurer om det finnes politisk vilje til å bruke milliarder av svenske og danske skattekroner til å holde liv i sas framover? For ikke å snakke om private midler? Vi får se. Geir Karlsen får det til i alle fall, det er helt sikkert! Gratulerer! Hau, hau
Realisten2
06.07.2023 kl 08:57
3802
Nas har 8mrd på bok. Det er nok økt fra q1. Dette gjør Nas enda mer attraktiv for eks Lufthansa da dette nå kan bety at Lufthansa og andre kan bety mer end-to-end flyvninger.
Ovenfor SAS så er dette et sjakktrekk.. styr trafikken over på egne ruter og stop tilflytting fra Widerø til SAS.
Ovenfor SAS så er dette et sjakktrekk.. styr trafikken over på egne ruter og stop tilflytting fra Widerø til SAS.
coccoman
06.07.2023 kl 09:01
3774
Og et sjakktrekk ovenfor de som har pøst ut millioner av superbillige 9-kronersaksjer til 10 kr i juni ;O))))) Veldig artig! Gratulerer nas-gamblere!
Realisten2
06.07.2023 kl 09:56
3463
Det er det samme fremdeles. Stor aktør vil ut, ingen større fond tørr gå inn... tror makro bilde er det som ødelegger, det underliggende er bra. Jeg venter nyhet om oppkjøp/tilbud på Norwegian.
Større aktører renner over av frisk cash, men får ikke kjøpt fly... skal de betale utbytte?
Større aktører renner over av frisk cash, men får ikke kjøpt fly... skal de betale utbytte?
Kåre Grønn
06.07.2023 kl 10:29
3319
Dette er ikke kortsiktig. Gå ut om du tenker gevinst nå. Det er truseskvettere som gjør at ting er som nå... Dette skal til himmels over tid. Og Norwegian skal ikke kjøpes opp.. Glem det
Redigert 06.07.2023 kl 10:30
KanonBra5
06.07.2023 kl 12:03
3097
Det neste er at Strawberry (Stordalen og Co) kjøper Norwegian. Bare vent å se!!! Stordalen ser at Norwegian aksjen er nå ekstremt billig. Dette ville vært en perfect match for hans selskaper. Og nå en enda bedre match når Widerøe blir innlemmet i konsernet 👍
Som dere hørte Karlsen si under pressekonferansen ønsker Norwegian å ikke betale for Widerøe med aksjer. Da som han sier at Norwegian aksjen er altfor billig priset i dag til det. Dette hadde han aldri sagt om han ikke viste at denne vil gå opp snart. Og dette ville da vært en dårlig deal for Norwegian og aksjonærene.
Som dere hørte Karlsen si under pressekonferansen ønsker Norwegian å ikke betale for Widerøe med aksjer. Da som han sier at Norwegian aksjen er altfor billig priset i dag til det. Dette hadde han aldri sagt om han ikke viste at denne vil gå opp snart. Og dette ville da vært en dårlig deal for Norwegian og aksjonærene.
NASLover
06.07.2023 kl 13:11
2887
Det som jeg ser med dette selskapet er at den reagaerer veldig svakt med gode nyheter.......hadde det kommet en slik melding i et annet selskap kunne askjen ha gått over 20% med engang.
Det bler store innkjøp på over 4mil aksjer rundt 10.5 kr som sier at noe laster seg opp tungt.... kansjke Strawberry, hvem vet
#NAStilMARS hau hau
Det bler store innkjøp på over 4mil aksjer rundt 10.5 kr som sier at noe laster seg opp tungt.... kansjke Strawberry, hvem vet
#NAStilMARS hau hau
Kåre Grønn
06.07.2023 kl 14:42
2760
Strawberry er like happy med Norwegian. Så til de grader vinn vinn eller Wing Wing!! :))))
Er det shorting eller selg som skjer nå!!!!!!,gode nyhter og kursen behandler some en vanlig dag.