NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰

Gulltider
NAS 01.08.2022 kl 09:48 176797

Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
HerbM
26.09.2023 kl 13:39 3927

"Fakta er at folk vil reise mindre, de kommende par årene - er helt naturlig . Dette ble også underbygget i dagens "morgensending" i finansavisen"

Ikke fakta, synsing fra din side, Det går i mot alle analytikere, og en trend som har vist det motsatte, nemlig at folk reiser mer. Økende rente og resesjonsfrykt er ikke nytt, det har vært tema i mange år. Ideen om at dette plutselig skal ødelegge folks økonomi så mye at de slutter å reise er slett ikke basert på fakta, men heller et forsøk på å forklare dagens nas kurs.

Kursen styres nå av en slags irrasjonel frykt i markedet. Nas som folkeaksje er ekstra sårbar for negative nyheter og presses ned.
Ransen
26.09.2023 kl 14:00 3922

Forklar utviklingen fra okt 22 da.....Hvorfor tror du aksjen ikke skal stige igjen? Hvorfor steg den 84 prosent i april-mai i år når norges bank sa at vi kunne vente 3-4 rentehevinger i sommer??
Kåre Grønn
26.09.2023 kl 14:22 3900

Det er ikke riktig. Fakta er at folk har forstått hvor liten verdi penger har framfor opplevelser og fritid. Reiselivet kommer til å eksplodere. Norwegian har mestret å omstille ved Geir Karlsen som er en rå næringslivsleder. Karlsen som Kjos i sin tid har vinnende vesner. De når sine mål og opptrer realistisk. Nedturen nå er at shortere tar plass og buksevannfolk lar de herje. Spiller ingen rolle, nyhetene starter allerede på denne siden av jula. Nas kommer igjen til å bli Norges beste aksje, som selskapet
Redigert 26.09.2023 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
26.09.2023 kl 15:37 3866

Norwegian har vel nesten ikke hatt lavere børs verdi enn vi har i dag etter restruktureringen hvis man måler i dollar eller euro. Dette er ganske ekstremt når man vet at året vil lande med et millardoversudd og 10-12 milliarder kroner i kontantbeholdning. Men rettferdigheten vil seire til slutt. Dette er bare for ulogisk og ekstremt til å være sant!!!!. Selvfølgelig kikker potensielle kjøpere (Lufthansa osv) på dette nå. Noe som kan resultere i en børsmelding snart😉
minsin
26.09.2023 kl 15:50 3847

Hehe ... fornuftig kar du ja...

At folk får dårligere råd når renten heves, er faktisk en naturlig konsekvens...

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rapport-12-prosent-regnes-som-mat-usikre-i-norge/16075879/

Du tror vel ikke at disse menneskene(12 prosent av norske husholdningene) hopper over måltidene , for at de skal få råd til å reise med NAS??
Redigert 26.09.2023 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Ransen
26.09.2023 kl 15:53 3841

Vi vet jo at IAG la inn bud på NAS rett før pandemien. Budet var da 2x børsverdien da, men ble avvist. I dag drives selskapet mye mer kostnadseffektivt og er bedre strukturert for tilpassninger til flyenes fyllingsgrad og ruter.
I tillegg kommer de gode avtalene med Staten, forsvaret og Strawberry ved Petter Stordalen. Bare Strawberryavtalen alene er verd ca 2 milliarder.
Redigert 26.09.2023 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
26.09.2023 kl 16:01 3858

Alle får vel ikke dårligere råd? Hva med deg? Blir det dårlig med turer på deg også fremover? Se deg litt i speilet. I Norge og ellers i skandinavia har folk fastisk ganske god råd i forhold til andre deler av verden og europa. Glem nå heller ikke at vi er en energi nasjon. Og mye av reisingen er knyttet opp til dette. Og her går det virkelig bra for tiden. Slutt å svartmale alt. Det er også de som får mer penger om rentene stiger!!!

Og en annen ting. Tror du virkelig at KLM/Air France hadde lagt inn ordre på 50 nye fly om de så at alt går veldig gale fremover? Jeg vil vel anta at de kikker litt ekstra på utsiktene fremover når de tar slike avgjørelser..

https://www.finansavisen.no/transport/2023/09/25/8038701/airbus-mottok-kjempeordre-fra-air-france-klm.
Redigert 26.09.2023 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
minsin
26.09.2023 kl 16:54 3787

Har ikke sagt noe om at alle får dårligere råd.... selv om alle merker inflasjonen.
Men det er klart 12 prosent av husholdningene kommer til å være nødt å omprioritere , fly & ferie reiser havner langt ned på lista hos de...
Rente spøkelset kommer til å være heftig de neste 1-2 åra... da er det mange boliger som er "tvangssolgt "
Stort sett så er det vel olje og laks som egentlig går bra i norge...
Men mister NAS 10-15 pst av belegget - så kommer regnskapene til å vise kraftig minus fremover..

KLM/ Airfrance er nødt til å omstille seg i forhold til nye klima fremtidige krav... de tenker langsiktig.


Strategi
26.09.2023 kl 18:00 3787

Frodon
Dagens
Markedsverdi 8,12 mrd.
Cash beholdning over 10 milliarder med margin.
Henger ikke på greip dette.
Bud kan komme når det skal være, selskapet har aldri, "gjentar" aldri vært i bedre forfatning enn nå.
Fremtidsutsiktene er meget gode med nedskalering av rutene til SAS, forsvars kontrakten og kontrakten med statsansatte.
Vinteren ser det ut til at de har god kontroll på med en kommunisert nedskalering på 30-40 % på rutenettet.

Det lukter Champagne lang vei for aksjonærene.

Som Karlsen sa når kursen var over 10 kr.
Han anbefalte analytikerne med kursmål 13- 14 kr om å ta frem kalkulatoren og regne over 1 gang til.
Etter min mening bør kalkulatoren tas frem og kanskje man bør regne over både 2 og 3 ganger.
Dagens kurs har ingen sammenheng med verdien.

Dette vil vise seg ved Q-3.

Redigert 26.09.2023 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.09.2023 kl 19:44 3682

For et år siden opplevde vi nasere over 30% stigning fra 28 sept til 18 november. Da var fuelprisen (spot) omtrent som nå (jada - nas har hedget billigere i år og til neste), konkurransen hardere med Flyr som dumpet billetter som bare kostet cirka 2/3 av i år. Avinor melder om litt større trafikk nå enn i fjor, og nas har vel tatt over mesteparten av flyr sine reisende....

Gjør som Fredriksen og last opp 1 krones "cash-askjer" for 81 øre stykket og len dere tilbake i godstolen og bli med markedsvinneren på oppgangen fram mot Q3 - resultatet. ;O))). I dag plukka jeg superbilligaksjer til skarve 8,4 og fikk kakka ned snittet. Happy trading, nas-gamblere !
Redigert 26.09.2023 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
27.09.2023 kl 00:12 3671

Det ligger noe stort rett rundt hjørnet
Ransen
27.09.2023 kl 09:29 3600

Tallene for august viser at det er i underkant av 15 ledige seter per 100 seter- Veldig bra
Videre så er punkligheten 99,6 prosent- og er blant topp 10 i verden.
Geir karlsen ser nok for seg en aksjekurs på rundt 25 kroner i NAS, så her er det bare å selge og gi plass til store aksjonærer....
Tro om det går inn for folk at konverteringskursen er på 9,39 kroner og at det nå er over 1,5 mrd i kassa
Redigert 27.09.2023 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Artige
27.09.2023 kl 09:53 3575

Du som ligger rundt hjørnet?
Adam05
27.09.2023 kl 12:49 3482

Det finnes ingen håp at aksjen skal stige.
Ransen
27.09.2023 kl 12:52 3483

Den holdes godt, men slippes taket så går den fort og høyt.
NASLover
27.09.2023 kl 15:32 3348

Gule dager til Voleon .....aksjen har fatbestemt å falle minst 1-2 % hver eneste dag hva som helst. Ikke noe grunn til å være optimistisk på en dritt aksje 😡
Største feil i livet mitt å eie NAS Aksjer
Redigert 27.09.2023 kl 15:34 Du må logge inn for å svare
minsin
27.09.2023 kl 16:45 3286

Aksjen er mot syklist til oljen ... Når oljeprisen stiger fra 73 us til 96 us .
Jet fuel ligger ca 40 pst over Brent og har steget ca 30 pst siden Juli
Så vil de få konsekvenser for NAS., selv om de har sikret deler av fuel forbruket, kvartalsvis.
Over nyttår er de mindre sikret - og må derfor ut i markedet å kjøpe..
Pr nå ligger vel kvartalsvis fuel på rundt 2-2,1 mrd - ikke usannsynlig at disse utgiftene øker betydelig selv om NAS skalerer ned for vinter sesongen.

Q3 : aviation fuel costs på 2,4-2,5 mrd??

Grei konklusjon : Blir dyrere å fly mens folk får mindre penger i hendene .
Redigert 27.09.2023 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
minsin
27.09.2023 kl 16:47 3284

ååå hva ligger det rundt hjørnet ?? en diger stein??
Ransen
27.09.2023 kl 17:02 3248

Ser det ut slik på OB, at folk får mindre penger? ATH på OB for hver dag... Ikke la deg lure av media og krokodilletårer. Trafikktallene viser noe helt annet, men ja NAS har tatt høyde for en mulig nedgang som skal kompenseres med de gode avtalene med stat, forsvar og strawberry. Den spådommen du kommer med her har vart i over to år- folk får mindre penger bla bla bla. I mellomtiden har det vært et kanongodt lønnsoppgjør og enda flere rike og godt holdne husholdninger.
Ett mindre selskap å forholde seg til (flyr), SAS ligger med brukket rygg og kommer til å bli belemret med streik og diverse når selskapet skal omstruktureres.
Redigert 27.09.2023 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
minsin
27.09.2023 kl 17:32 3214

hmm ser på aksjekursen i dag at også du sitter igjen med mindre penger ... faktisk så har vel alle NAS aksjonærer ett daglig papir tap de siste 2-3 mnd..
Trenger ikke gå i media for å forstå det...
Lønnsoppgjøret har ikke vært så kanongodt som du gir uttrykk for , faktisk så har 90 pst av befolkingen i realiteten tapt i forhold til inflasjonene.
Når inflasjonen ligger på 6 og lønnsoppgjørene er på 5 pst - ja da taper folk penger. Etter hvert vil renta føre til økte konkurser med påfølgende arbeidsledighet...

Tror nok absolutt NAS kommer til å ytre bekymringer rundt folks økonomi , mangel på reiselyst, Avinors ekstra utgift, og ikke minst JET A1 prisene ved neste kvartals fremleggelse...
Det er en grunn til at NAS nå har falt 20-30 prosent siste par mnd...


Til opplysning er det litt små panikk i markedet nå mht oljepris- den har steget 2 usd på 4-5 timer.
Vi kan godt se oljepris på 100 USD , allerede inneværende uke...
I såfall ser jeg NAS Under 8 kr inne værende eller neste uke ... neste stoppested kan være 7,6 kr
Støtte nivået på 8,3 brytes markant
Redigert 27.09.2023 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
Ransen
27.09.2023 kl 18:33 3161

Har man vært i NAS en stund, etter pandemien gjerne så ser man svigninger på som motsetter seg allverdens tekniske indakatorer. Aksjen kan gå til kr 7,60 som du sier, men kan også gå til kr 9,60.
Selv SAS holder seg uforskammet godt til tross for at alle aksjonærene omtrent blir nullet i refinansieringen. Det kommer av folks kjærlighet for flyaksjer.

Jeg tror siste tids fall beror på Shorting, hvor de tydeligvis sliter og betaler dyrt for å holde kursen nede. Men det går til en viss tid, og tipper at shortingen er over når GK presenterer tidenes beste kvartalsrapport om 30 dager. Så kommer Q4 som så langt blir meget bra
minsin
27.09.2023 kl 20:27 3088

Liten eller ingenting peker mot aktiv short handel i aksjen.

Aksjonærene ser heller mot olje og olje service og flytter pengene ut av NAS, enklere er det ikke..
mulig NAS får ett lite løft mot q3 - uansett så blir det i oljen, pengene og investorene er...
Svært få forutså for 2 mnd siden at oljeprisen ville ligget i omr 95-100 US - selv ikke godeste GK
Her får GK to ting i fleisen : drastisk økende Fuel pris og økende renter til folket.
Trafikk tallene for oktober/ November vil gi klare indikasjoner
Ransen
27.09.2023 kl 20:38 3066

At olja kunne klatre mot 100 usd/b igjen var tatt høyde for allerede i Q1/23. Dette kommer ikke overraskende. Likeså sier Rystad at olja kollapser ila 24, men det styrer nok OPEC bedre enn analytikerne.
NASLover
28.09.2023 kl 10:50 2782

Snart er vi tilbake på nivå der vi startet året med. Dritt ikke sant?
minsin
28.09.2023 kl 12:02 2698

Vel -- heller ikke overraskende at NAS faller som en stein...
I mine øyne har den i dag brutt bunnen rundt 8,3 - og jeg tror aksjen sikter seg ned mot nytt støtte nivå på 7,6 .
Stemmer det vil vi nok få ett fall til under 8 , denne eller neste uke...

Dersom SAS får nye eiere(Apollo) - vil jeg tro at NAS får en mer aktiv eier som er i større grad kan konkurrere om passasjerene.
Dette konkurransen vil NAS merke i større grad, marginene vil bli presset
På den annen side- vil nok NAS få Widerøe , nå som sas blir refinansiert

Ang Rystad og deres spådommer - vel den grønne omstillingen går ikke så fort som den skal . OPEC har en klar intensjon om å holde prisene oppe. Russland er nødt til å omprioritere - og minke eksporten - til fordel for å sikre eget lang med drivstoff. Tror nok oljeprisen vil holde seg høy hele neste år..
Strategi
28.09.2023 kl 13:25 2622

Som vanlig så skal vel denne kjøres kraftig på slutten av dagen.
Kan jo nesten stille klokka etter mønsteret
Strategi
28.09.2023 kl 14:36 2554

Ser ut til at Voleon er dekket inn på shorten
Nas kan fort stenge over 8.60-8.70 i dag med rette forutsetninger.

Gjenstår å se , men er ganske sikker på at den skal sterkt videre opp.
Redigert 28.09.2023 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
Strategi
28.09.2023 kl 14:53 2569

Bare og beklage , Voleon er fortsatt aktiv 0.67 %

Bortsett fra det se mener jeg vi skal opp.
Redigert 28.09.2023 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2023 kl 14:55 2590

Krakkets Nye Rakett ble handlet idag på 8.27,av et antall på 26000 aksjer.
Her er magefölesen god.. snart q3 og trafikktall.ps. Tipper oljekorreksjon nå og det hjelper i såfall nas dersom det kommer en naturlig korreksjon nå på oljeprisen.
Redigert 28.09.2023 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2023 kl 15:08 2570

muligens oversolgt,og en fin kjöpsanbefaling idag vektet tungt for innhopp.
NASLover
28.09.2023 kl 15:28 2673

Fersk teknisk analyse på FA

Brudd på den tekniske støtten på 9-nivået åpnet for videre fall mot 8,25-nivået, som altså blir testet i dag. Brudd på det nivået kan ikke utelukkes, og vil i så fall vil signalisere at aksjen kan falle videre mot neste tekniske støtte på 8,0- og kanskje og 7,40-nivået. I verste fall videre ned i området 6,50- til 6,30-nivået.

Hadde utviklingen i juli og august gitt løft mot 11,30- til 11,60-nivået kunne vi argumentert for en hode-skulder-formasjon. Da ville bruddet på halslinjen på 9,75-nivået signalisert at aksjen kunne falle til bunnene fra september og oktober i fjor. Ned mot nivåene 6,55 til 6,30. Det kan fremdeles skje, selv om den høyre skulderen ble i flateste laget.
Rom for rekyl
RSI punkterer den svakt positive undertonen torsdag og dykker ned i et et svakt oversolgt område. Det betyr at det kan være rom for en korreksjon opp igjen, kanskje helt opp mot 50 dagers glidende gjennomsnitt og toppen i den fallende trenden i området 9,20 kroner.

https://www.finansavisen.no/transport/2023/09/28/8039373/norwegian-begynner-a-bli-oversolgt
Slettet bruker
28.09.2023 kl 15:42 2671

Meget bra naslover.
Hvor mange millliarder kroner har nas på bok? hmmm.
Slettet bruker
28.09.2023 kl 15:56 2642

Markedsverdien på börsen er nå på 8.14 milliarder kroner,men har nas mere enn det på bok?
Redigert 28.09.2023 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2023 kl 16:31 2585

Nas aksjen bestod färste test.
Får håpe det var bunnen for denne gangen.
De som jobber i nas har gjort en fantastisk jobb med å snu selskapet til å bli et lönnsomt flyselskap.
På denne reisen vil også krakket väre med på .Der fredriksen er inne så blir det aldri kjedelig.
Redigert 28.09.2023 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2023 kl 18:22 2497

Der fikk du rett strategi. Knallsterk innspurt de siste sekundene i slutthandelen.
coccoman
29.09.2023 kl 09:37 2272

Jepp, da registrerer vi 6-kroners skivebommen din og konstaterer at rekylen har startet ;O) 8,2 var nok bunnen denne gang, klarting framover mot q3-presentasjonen forventes ;o)
Strategi
29.09.2023 kl 09:40 2255

Tror dette fort ender i rally, kjøp mens det er noe avventende om du har trua.
Det er mitt tips for dagen.
Thunero
29.09.2023 kl 12:02 2164

Jeg har flydd en del med Norwegian i det siste. I går fra Warsawa til Oslo. Alle flighter jeg har vært på har vært full eller nesten full, og de tar godt betalt for flybilletter. Jeg forventet ikke at flyet fra Warsawa til Oslo i går med avgang kl. 13.50 skulle være fullt, men det var det. Både norske og polske på flyet.

Tror Q3 kan bli like godt eller bedre enn Q2. Har også tro på samarbeidet med Avida Finans, som er ledet av tidligere CEO i Bank Norwegian. Norwegian fikk 11% eierandel i Avida Finans for å inngå samarbeidet. Det vil også bli gode provisjonsinntekter på salg av forbrukslån og kredittkort. Avida Finans er eid av KKR og noen andre investorer, og ikke mulig å kjøpe aksjer i direkte gjennom børs. Ved å kjøpe Norwegian får en indirekte en eierandel i Avida Finans. Hvis Norwegian vinner rettsaken mot tidligere Bank Norwegian, som nå er en del av Nordax, kan Avida Finans få rettighet på Bank Norwegian navnet. Dermed vil vi ha en ny Bank Norwegian.
Redigert 29.09.2023 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2023 kl 12:13 2173

q3 har historisk värt det beste kvartallet i NAS Thunero.