NAS - KURSMÅL: 16 kr 💰💰
Shorter dekkes stort inn, og kursen løftes raskt 💰💰
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Siste måned opp fantastiske + 20 % 🥂🥂
Redigert 01.08.2022 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
minsin
03.10.2023 kl 14:19
2896
tja ... verdien av selskapet faller med dalende aksjekurs...
Kommer SAS ut i en forbedret utgave og mindre gjeld - vil de være konkurranse dyktig i større grad- klart det vil påvirke prisen på NAS aksjen og ikke minst billett prisene
I Short registret - er 11-12 mill aksjer satt short . Er nok investorer utover Nordnet - som tror at selskapets verdier er for høye.
Shorten øker nok i dag også , skal du se. Passerer vi 15 mill ??
Kommer SAS ut i en forbedret utgave og mindre gjeld - vil de være konkurranse dyktig i større grad- klart det vil påvirke prisen på NAS aksjen og ikke minst billett prisene
I Short registret - er 11-12 mill aksjer satt short . Er nok investorer utover Nordnet - som tror at selskapets verdier er for høye.
Shorten øker nok i dag også , skal du se. Passerer vi 15 mill ??
HerbM
03.10.2023 kl 14:40
2855
11 millioner synlige shorts ja. I realiteten er det nok mye mer, kanskje det dobbelte? Teknisk har nas vært en fallende kniv en god stund, og det er nok mange som vedder på at prisen skal ned ut i fra det.. Risky, for TA vinner aldri mot det fundamentale i lengden.
Strategi
03.10.2023 kl 15:24
2787
Noen ganger er det lurt å ta seg en løpetur og rense hodet.
Det fundamentale i NAS er i orden, vinterprogrammet er godt planlagt og de statlige avtalene vil hjelpe på når de trer inn.
At SAS skal gå vesentlig opp på nye eiere tror jeg ikke, å snu SAS tar tid og koster mye penger.
Konkurransesituasjonen nå er i Norwegian sin favør.
Det fundamentale i NAS er i orden, vinterprogrammet er godt planlagt og de statlige avtalene vil hjelpe på når de trer inn.
At SAS skal gå vesentlig opp på nye eiere tror jeg ikke, å snu SAS tar tid og koster mye penger.
Konkurransesituasjonen nå er i Norwegian sin favør.
Redigert 03.10.2023 kl 15:58
Du må logge inn for å svare
Winter is Here
03.10.2023 kl 15:28
2773
Vil SAS bli tatt av børsen ? Hvis ikke, skal de prøve å hente noe penger via børsen ? SAS presentasjonen kan by på flere overraskelser, det er ikke sånn at de er pluss per dags dato. De har også rentebærende lån.
Redigert 03.10.2023 kl 15:29
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.10.2023 kl 15:31
2767
Det er nettopp det som skjer i SAS i dag som får meg til å undre om folk er riktig vel bevart. Dagens aksjonærer blir omtrent nullet i konkursbehandlingen, men kjøper som gale til 30 øre. NAS er fundamentalt bunnsolid, men blir ikke overrasket om noen går ut i dag og satser på SAS. I såfall har jeg ingen medfølelse.
NASLover
03.10.2023 kl 15:58
2724
Voleon har minket short i dag. Gikk fra0.62% til0.57%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 03.10.2023 kl 15:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
03.10.2023 kl 16:01
2715
Ser USA er i rødt i dag igjen, ikke mye og det kan rette seg til. Tror disse 2 shorter akrobatene ikke gir seg før 8 kr er testet.
Vi får se, de presser på og noen kaster kortene underveis i frykt.
Sånn går dagan.
Vi får se, de presser på og noen kaster kortene underveis i frykt.
Sånn går dagan.
minsin
03.10.2023 kl 17:30
2717
Vel vi får se hva det nye " SAS" blir fremover.
Tviler nye investorer ikke skyter penger inn i SAS , dersom de ikke tror at SAS blir lønnsomt..
Ikke tvil om at konkurransen vil øke og at det blir mere press på marginene, dette vil naturlig nok NAS også merke.
Fasiten kommer den om ikke lenge ... min spådom er at NAS vil se kurs på rundt 7,6 - løpetur eller ei
Tviler nye investorer ikke skyter penger inn i SAS , dersom de ikke tror at SAS blir lønnsomt..
Ikke tvil om at konkurransen vil øke og at det blir mere press på marginene, dette vil naturlig nok NAS også merke.
Fasiten kommer den om ikke lenge ... min spådom er at NAS vil se kurs på rundt 7,6 - løpetur eller ei
Strategi
03.10.2023 kl 18:08
2672
SAS går av børs – aksjonærene mister alt
SAS henter nesten 13 milliarder svenske kroner, og Air France-KLM, Castlelake, Lind Invest og den danske stat går inn på eiersiden.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/P4x8bJ/sas-gaar-av-boers-aksjonaerene-mister-alt
SAS henter nesten 13 milliarder svenske kroner, og Air France-KLM, Castlelake, Lind Invest og den danske stat går inn på eiersiden.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/P4x8bJ/sas-gaar-av-boers-aksjonaerene-mister-alt
Winter is Here
03.10.2023 kl 18:12
2726
Jeg er spent om hvordan de nye eiere vil drive i Scandinavia.
Okris
03.10.2023 kl 18:16
3664
Svært lite godt nytt for Norwegian. SAS sammen med Air France blir sterke konkurrenter i Norden + Europa. SAS vil erobre Kastrup, Arlanda og Oslo ifølge CEO
Redigert 03.10.2023 kl 18:21
Du må logge inn for å svare
Travis-Bickle
03.10.2023 kl 18:23
3601
Flying Blue (KLM-Air France Virgin atlantic) vil nå bli et monster........
Redigert 03.10.2023 kl 18:37
Du må logge inn for å svare
Winter is Here
03.10.2023 kl 18:25
3596
Jeg er litt usikker på det, de er opptatt av lønnsomhet spesielt nå da de går av børsen, de kommer til å redusere ruter hvis de ikke tjener penger. Skal lønnsomhet komme nå plutselig, nå gjelder det for SAS.
Uljanov
03.10.2023 kl 18:46
3498
Ta på dere litt andre briller å se hvilken fantastisk mulighet dette er for NAS.
Uljanov
03.10.2023 kl 18:49
3472
Kjøp eventuelle dipper. NAS blir det eneste flyselskapet på Oslo børs å investere i. Ser det spekuleres i at NAS kan bli kjøp opp av Lufthansa for å bli en del av Star alliance osv... Gode nyheter for NAS.
Okris
03.10.2023 kl 19:05
3389
Det var vel FA som skrev en artikkel om at Air France hadde blitt observert i Oslo…
Tror ikke Lufthansa ønsker å ta i NAS nå som det løste seg for SAS. Hvis SAS hadde gått overende derimot..
Nei, søren også. Får kjøpe på duppen ned i morgen. Det skal være OK støtte på 7,40!
Dette var vel den verste skjebnen for NAS med økt konkurranse fra en solid aktør med press på marginene når man trenger de som mest. 7-10% ned på
åpning er mitt bett.
Tror ikke Lufthansa ønsker å ta i NAS nå som det løste seg for SAS. Hvis SAS hadde gått overende derimot..
Nei, søren også. Får kjøpe på duppen ned i morgen. Det skal være OK støtte på 7,40!
Dette var vel den verste skjebnen for NAS med økt konkurranse fra en solid aktør med press på marginene når man trenger de som mest. 7-10% ned på
åpning er mitt bett.
Redigert 03.10.2023 kl 19:07
Du må logge inn for å svare
Uljanov
03.10.2023 kl 19:28
4400
De trenger noen som flyr Star Alliance i norden nå når sas skal over til sky team, ellers gir de fra seg markedsandeler. Hvilke fantastiske muligheter for NAS.
Redigert 03.10.2023 kl 19:36
Du må logge inn for å svare
Matros
03.10.2023 kl 19:40
4341
Konsolideringen av Europeisk flyindustri fortsetter. At etablerte aktører, air france og klm overtar sas, er utvilsomt gode nyheter og bidrar til bedre markedstruktur i det nord europeiske markedet. Tiden med lave flybilletter er definitivt over
Dolphines
03.10.2023 kl 19:53
4266
Blir spennende tider fremover - noen må jo ha jobbet med mulige utfall og det trenger ikke ta lang tid før internasjonal interesse for NAS tar seg opp, tror jeg da.
Stepping
03.10.2023 kl 20:04
4203
Nå løser vel Widerøe saken seg raskt og for eksempel Lufthansa er på Norwegian ballen for ikke å miste hele Skandinavia markedet? Det er pengesterk marked både når de er på ferie og når de er på jobbreiser .
Me
03.10.2023 kl 20:05
4187
Hva med kjøpet av Widerøe? er det oppkjøpet styrket for Norwegian etter dagens nyheter?
minsin
03.10.2023 kl 20:12
4145
... og plutselig snudde konkurranse situasjonen i favør SAS .
Trodde jeg skulle kjøpe aksjer på 7,6 - Nå ser det ut til at aksjen skal ned til 6,7 - får avvente å se om aksjen i det hele tatt er invester bar.
Ikke tvil i at det blir sterk konkurranse fremover , med den konsekvens at marginene minker.
Passasjerene blir de store vinnerne- uten tvil...
NAS får helt sikkert overta Widerøe nå , men det hjelper lite når SAS får kontroll på utenlands flygingene.
Mener NAS gjorde beregninger på med wideroe , der GK mente synergiene ville utgjøre 2-300 mill..
Synergiene med SAS , KLM og Air France i kompaniskap blir garantert langt over 1 mrd....Her blir det enorme stor drifts fordeler
NAS vil uten tvil tape i kampen i forhold til utenlands flygingene, siden NAS ikke kan tilby samme fleksibiliteten.
NAS blir tvunget til å oppsøke en sterk allianse, kapitalbasen NAS har må brukes på fremtidige flykjøp ( kommer vel fly inn i -25).
Utbytte som GK snakket om i Q2, skal han glemme først som sist.
Faktisk tror jeg myndighetene er tvunget til å konvertere til aksjer- for i det hele tatt å opprettholde en viss nasjonal kontroll i selskapet
Trodde jeg skulle kjøpe aksjer på 7,6 - Nå ser det ut til at aksjen skal ned til 6,7 - får avvente å se om aksjen i det hele tatt er invester bar.
Ikke tvil i at det blir sterk konkurranse fremover , med den konsekvens at marginene minker.
Passasjerene blir de store vinnerne- uten tvil...
NAS får helt sikkert overta Widerøe nå , men det hjelper lite når SAS får kontroll på utenlands flygingene.
Mener NAS gjorde beregninger på med wideroe , der GK mente synergiene ville utgjøre 2-300 mill..
Synergiene med SAS , KLM og Air France i kompaniskap blir garantert langt over 1 mrd....Her blir det enorme stor drifts fordeler
NAS vil uten tvil tape i kampen i forhold til utenlands flygingene, siden NAS ikke kan tilby samme fleksibiliteten.
NAS blir tvunget til å oppsøke en sterk allianse, kapitalbasen NAS har må brukes på fremtidige flykjøp ( kommer vel fly inn i -25).
Utbytte som GK snakket om i Q2, skal han glemme først som sist.
Faktisk tror jeg myndighetene er tvunget til å konvertere til aksjer- for i det hele tatt å opprettholde en viss nasjonal kontroll i selskapet
Redigert 03.10.2023 kl 20:13
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
03.10.2023 kl 20:12
4139
Igjen skal til himmels! Nyheter på nyheter kommer. Hold for all del. 3 dobbles innen 2 år..
En flyaksje ?
Mitt kursmål er NULL akkurat som SAS.
Mitt kursmål er NULL akkurat som SAS.
Bullen
03.10.2023 kl 20:33
4021
For noe surr. Passasjerer som skal til ulike byer i Europa med Norwegian vil ikke heller velge SAS fordi de er med i en eller annen allianse
NoomehtOt
03.10.2023 kl 20:37
4005
At SAS går ut av Star Alliance er en stor bakdel for eurobonus kunder, så i prinsippet blir det enklere å velge Norwegian fremfor SAS nå. Hvor stor innvirkning dette har på aksjekursen i nærmeste fremtid er heller usikkert.
Ransen
03.10.2023 kl 20:38
3994
Det er mye som skal på plass i sas. Ut av star alliance blant annet og inn i ny allianse.
NAS klarte seg helt fint i europa uten allianser før pandemien så det har lite fordeler. Men at det er flere som lukter på NAS nå er helt sikkert. Selskapet er tross alt ferdig restrukturert med nye fly, gode avtaler og ikke minst gode leasingavtaler.
NAS klarte seg helt fint i europa uten allianser før pandemien så det har lite fordeler. Men at det er flere som lukter på NAS nå er helt sikkert. Selskapet er tross alt ferdig restrukturert med nye fly, gode avtaler og ikke minst gode leasingavtaler.
Kåre Grønn
03.10.2023 kl 21:42
3858
https://www.nettavisen.no/okonomi/air-france-klm-inn-pa-eiersiden-i-sas-aksjonarene-mister-alt/s/5-95-1370199
Nå er nordmenn ferdig med SAS.
Nå er nordmenn ferdig med SAS.
Strategi
03.10.2023 kl 21:58
3796
Det kan bli humpete et par dager fremover uten noen spesifikk retning , regner med at short siden utnytter usikkerheten ,personlig tror jeg Norwegian kommer styrket ut på sikt.
KLM og Air France er giganter i aviation.
KLM og Air France er giganter i aviation.
Redigert 03.10.2023 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.10.2023 kl 22:13
3729
KLM og Air France er også kraftig gjeldstynget etter pandemien. Virker for meg til å være siste utvei og en dårlig løsning for SAS. I tillegg inn i en mindre allianse enn star.
Tror NAS høster gode poeng på dette..
Tror NAS høster gode poeng på dette..
Redigert 03.10.2023 kl 22:19
Du må logge inn for å svare
Bullen
03.10.2023 kl 22:24
3685
Tror at 20 milliarder blir konvertert til aksjer. Hvor mye gjeld drar de med seg videre?
Ransen
03.10.2023 kl 22:28
3665
Det står det ingen ting om, men flyanalytikere er svært overrasket over at spesielt Air France gikk inn som selv har finansielle utfordringer…KLM prøver å løse situasjonen med lån og emi men det er ikke quick fiks
Redigert 03.10.2023 kl 22:30
Du må logge inn for å svare
Realisten2
03.10.2023 kl 22:30
3655
Blir bra dette. Sas inn i KLM, og så må Lufthansa overta NAS. Venter på bud..... NAS klarer ikke å stå alene fremover, Konsolideringen fremtvinges først av SAS sin økonomiske situasjon, men tror vi kommer til å se flere slike grep de neste måneder og år.
Michael O'Leary har gjennom de siste år ment at vi om noen år har 3 aktører i Europa. Tror han er inne på noe der.......
Michael O'Leary har gjennom de siste år ment at vi om noen år har 3 aktører i Europa. Tror han er inne på noe der.......
Bullen
03.10.2023 kl 22:35
3625
Ref Finansavisen i morgen blir det en gjeldskonvertering på 20 milliarder.
Ransen
03.10.2023 kl 22:36
3617
Hvis shorterne kjører den ned til 5-6 kronen og bud på 50% over sluttkurs så får dem et par mrd ekstra på kjøpet. Og norske aksjonærer gir ved dørene…
minsin
03.10.2023 kl 22:41
3596
Vi får se hvordan aksjekursen i morgen utvikler seg ...
Faller NAS aksjen betydelig i morgen - er SAS å anse som en større konkurrent enn selskapet var i dag...
Enklere er det vel ikke
Hadde selv ett kursmål på 7,6 tidligere i dag - nå etter jeg har lest avtalen SAS har fått ... gidder jeg ikke kjøpe SAS før den er nede på 6 tallet--- rundt 6,7
Faller NAS aksjen betydelig i morgen - er SAS å anse som en større konkurrent enn selskapet var i dag...
Enklere er det vel ikke
Hadde selv ett kursmål på 7,6 tidligere i dag - nå etter jeg har lest avtalen SAS har fått ... gidder jeg ikke kjøpe SAS før den er nede på 6 tallet--- rundt 6,7
Bullen
03.10.2023 kl 22:44
3576
Har ikke regnet på det, men Fredriksen har hamstret nas aksjer for mange millioner fra over 10 og nedover.
Hva vet han?
Hva vet han?
Ransen
03.10.2023 kl 22:48
3558
Fundamentalt har ikke aksjen noe å gjøre under kr10. Det finnes kunder til både SAS og NAS. Nas har sikret seg gode avtaler
Får vi stigning i mårra så har vi etablert en dobbelt bunn og aksjen kommer ikke under 8 kroner.
Får vi stigning i mårra så har vi etablert en dobbelt bunn og aksjen kommer ikke under 8 kroner.
Bullen
03.10.2023 kl 22:53
3544
Tror ikke at NAS detter videre på dette. Det var ventet at restruktureringen gikk igjennom. NAS har jo også kollapset fra 13 til 8,20 på noen få uker
Bullen
03.10.2023 kl 22:57
3529
SAS dro med seg en gjeld på 59 milliarder inn i chapter 11. Betyr det at de har ca 39 milliarder i gjeld etter at 20 milliarder blir konvertert til aksjer?
Ransen
03.10.2023 kl 23:01
3516
Ja, målet var å redusere gjelden å få på plass driftskapitel. Selskapet blir fortsatt gjeldstynget, men vil komme løs fra konkursbeskyttelsen.
Uljanov
04.10.2023 kl 07:25
3215
Fra DNB::
Positive for Norwegian Air Shuttle. For Norwegian Air Shuttle, we find it positive that SAS will continue to be its main competitor, as SAS is operating at a significant cost disadvantage. Furthermore, we believe the discontinuation of the Star Alliance membership should represent an opportunity for Norwegian Air Shuttle to capture an increased share of business travellers, a segment in which it has already started to gain significant traction and begun to build an improved loyalty program. We believe the likelihood of a competition approval for the Widerøe acquisition has increased, as an SAS bankruptcy is now off the table.
Positive for Norwegian Air Shuttle. For Norwegian Air Shuttle, we find it positive that SAS will continue to be its main competitor, as SAS is operating at a significant cost disadvantage. Furthermore, we believe the discontinuation of the Star Alliance membership should represent an opportunity for Norwegian Air Shuttle to capture an increased share of business travellers, a segment in which it has already started to gain significant traction and begun to build an improved loyalty program. We believe the likelihood of a competition approval for the Widerøe acquisition has increased, as an SAS bankruptcy is now off the table.
KanonBra5
04.10.2023 kl 07:45
3159
Nå kommer det nok et bud fra Lufthansa på Norwegian. Som vi vet var de i Oslo før sommeren i forbindelse med dette. At SAS går ut av alliansen med Lufthansa betyr at de ikke får den samme tilgangen til det lukrative markedet i Skandinavia. Dette får de ved å kjøpe et veldrevet Norwegian. La også merke til at Karlsen (CEO NAS) snakket om en vedlikeholdsavtale som skulle signeres med Lufthansa i August/september på Q2 2023 presentasjonen. Dette har vi ikke hørt noe mer om. Gjerne ikke så merkelig hvis man parallelt jobber med et bud😉
Redigert 04.10.2023 kl 07:47
Du må logge inn for å svare