Flyr er vel klar for å "ta av"?

Flyr og flyselskap generelt er en usikker havn for tiden, da utgifter er store og det er behov for fulle fly! Men nå er Juli over og med det høye belegget som forventes at Flyr har hatt i Juli , så kan vel bare aksjen gå en vei ? Eller er det andre momenter som spiller inn ?

Det ligger vel nok en emisjon og lurer rett rundt neste hjørne.......

Hvor mye har du tapt i Flyr? eller eier du aksjer fremdeles i Flyr?

Jeg har et lite tap,da jeg gikk tidlig ut. men er inne nå og forventer en oppgang og rask utgang:-))) derved en fortjeneste på kort sikt? Om ikke mange dagene så har jeg fasiten. (er som du forstår ikke langsiktig i denne)
Ilusion
03.08.2022 kl 18:22 2034

Tror Flyr står i 20-50kr i 2025/26
Men det er 3-4 år til og like mange emisjoner.
Klarer man å time inngang og utgang i forhold til det kan man gjøre det bra.
Hvis ikke kjøper man noe annet
Smk
03.08.2022 kl 19:01 1989

Oljeprisen ned 2,5% og Nasdaq opp tilsvarende.. all grunn til å tro oppgangen fortsetter imorgen da. Så er det vel snakk om en short som ikke er dekket enda. Spennende uke.
Ilusion
03.08.2022 kl 19:12 1966

Oljeprisen er ned ja.Men det har den vært tidligere og.Samtidig som Flyr har ligget stille på 1.05
Nå er det forventninger til juli talla alene som trekker opp.
Blir nok opp 4-7% i morgen og ja.

Så blir det spennende på fredag..
Redigert 03.08.2022 kl 19:14 Du må logge inn for å svare
Ilusion
03.08.2022 kl 22:31 1828

Er vi heldig blir det en ny katalysator i form av at sas pilotene ikke godtar det foreningene har forhandlet frem for dem.rundt 11 aug er fristen for pilotene å si ja el nei til avtalen .

Nei= ny streik😅
Knfo
03.08.2022 kl 22:49 1797

Tror Flyr vil legge frem knallgode tall for juli, og de vil også guide sterke tall for forhåndsbookede billetter i august. 2-tallet er innenfor rekkevidde.
Redigert 04.08.2022 kl 00:50 Du må logge inn for å svare

Gode tall ble det!
Juli var en rekordmåned for Flyr med flere fulle flyvninger og totalt 260 500 gjester om bord.

Kabinfaktoren var 92,3 % og enhetsinntektene økte betydelig sammenlignet med tidligere måneder. Flyr opererte 99,9 % av ruteflyvningene i løpet av måneden.
Smk
05.08.2022 kl 11:56 1367

Tatt fra dagens overskrifter;

SAS: Krisemåned og opp 1%.

Flyr: Rekordmåned og ned 3%

Noen som har en god forklaring

Jeg solgte meg ut med en knøttliten gevinst for noen uker siden, etter å ha vært med opp 120% (og deretter ned igjen).
I ettermiddag handlet jeg 112,000 aksjer som et lodd på at SAS pilotene stemmer ned avtalen og går i streik igjen.......

Litt gambling det? Kan nok skje? Jeg gjorde som jeg planla :solgte med 12 % fortjeneste i dag (fornøy nok med d:-))
Knfo
05.08.2022 kl 22:13 1018

Har ingen tro på noen ny SAS streik. Pilotene er misfornøyde med avtalen, men de vet utmerket godt at en ny streik vil bety kroken på døra for SAS. Da mister alle pilotene jobben, og NAV blir neste stopp. Der er avlønningen meget dårlig.
Redigert 05.08.2022 kl 22:13 Du må logge inn for å svare

Må vel si desverre , men da blir det vel "stuplanding" da for Flyr og NAS i i og med at SAS pilotene godtok ? Eller?

Det var forventa og har lite betydelse for flyr. SAS må gi slipp på mange fly og ruter som flyr kan ta over.
HP17
06.08.2022 kl 14:52 695

Det er mitt tips også. Når skal flyr begynne å tjene penger?

Dette selskaper er ei døgnflue som selvsagt ikke kommer til å vare lenge. Aksjekursen er altfor høy og i løpet av høsten er den under 1. vet ikke hva slags motiver raringer som mener den skal opp til 5 eller noe fantasitall som det har? Peilig har de ihvertfall ikke. Men noen få har tjent store penger på proisjektet da, det var vel det som var meningen

Må si meg uenig med dine utsikter for flyr her. De har så langt en sunn økonomi (cask 41 year around, 68 i det korte bildet), høy fyllingsgrad og i ferd med å ta høyere priser for mange av sine turer.
De har fått tildelt flere ruter av staten, flere kommer kanskje i 2024. De åpner for Internationale bookingsystemet utover høsten, hvilket åpner for flere og større kundegrupper som f.eks charter-avtaler.
De har kapret mange duøyktoge piloter fra SAS som kan å fly nordområdene, de åpner stadig nye ruter, nå sist bl.a Kr.sund (Alta og Harstad mener jeg er i pipeline)?
De har svært lave overheadkostnader og viser seg så langt å være tilpasningsdyktig.
Hvor mange kundegrupper og segmenter vil de «kapre» på fast basis fra et kjørt SAS?
Redigert i går kl 16:55 Du må logge inn for å svare