VOW inntar Amerika!
(Åpningsinnlegget i tråden endret etter endelig bekreftelse på hvem som var den amerikanske kunden)
Børsmeldingen fra Vow 16. mai 2022:
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-largest-single-landbased-contract-in-vows-history-marks-breakthrough
“Vow ASA has entered into an agreement with an undisclosed North American renewable energy company to deliver a complete biocarbon production system within the United States valued at USD 27 million.”
Børsmeldingen fra Vow 17. juli 2023:
https://www.vowasa.com/blog/major-milestone-reached-in-vows-breakthrough-us-project
"In May last year, Vow ASA entered into an agreement to deliver a complete biochar and renewable energy system valued at USD 27 million in the US. The project has now reached a significant milestone with all required permits obtained, detailed engineering of major equipment is largely complete, and the project has entered the procurement and construction phase."
Uttalelse fra Henrik Badin:
"After patiently waiting for over a year, we are delighted to announce that we have finally received our order to proceed in the United States. This contract is a significant milestone for Vow ASA in the field of energy transition, and we anticipate it will have a snowball effect, leading to even greater achievements. We are truly excited about this opportunity to make substantial progress and move the needle in our industry."
Uttalelse fra CEO i GECA Environnement, Suzanne E. Allaire samme dag:
"Congrats to Green Dev (Quonset Soil Solutions) for this large biochar production!
Supporting you on this important projet in Eastern USA is a pure pleasure. Your team is well organized, you know where you're going and it is so enjoyable working to support you. With this technology, you will be producing high quality biochar."
https://gecaenviro.com/
Børsmeldingen fra Vow 16. mai 2022:
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-largest-single-landbased-contract-in-vows-history-marks-breakthrough
“Vow ASA has entered into an agreement with an undisclosed North American renewable energy company to deliver a complete biocarbon production system within the United States valued at USD 27 million.”
Børsmeldingen fra Vow 17. juli 2023:
https://www.vowasa.com/blog/major-milestone-reached-in-vows-breakthrough-us-project
"In May last year, Vow ASA entered into an agreement to deliver a complete biochar and renewable energy system valued at USD 27 million in the US. The project has now reached a significant milestone with all required permits obtained, detailed engineering of major equipment is largely complete, and the project has entered the procurement and construction phase."
Uttalelse fra Henrik Badin:
"After patiently waiting for over a year, we are delighted to announce that we have finally received our order to proceed in the United States. This contract is a significant milestone for Vow ASA in the field of energy transition, and we anticipate it will have a snowball effect, leading to even greater achievements. We are truly excited about this opportunity to make substantial progress and move the needle in our industry."
Uttalelse fra CEO i GECA Environnement, Suzanne E. Allaire samme dag:
"Congrats to Green Dev (Quonset Soil Solutions) for this large biochar production!
Supporting you on this important projet in Eastern USA is a pure pleasure. Your team is well organized, you know where you're going and it is so enjoyable working to support you. With this technology, you will be producing high quality biochar."
https://gecaenviro.com/
Redigert 27.07.2023 kl 22:59
Du må logge inn for å svare
CapitaL
18.07.2023 kl 00:01
4893
Jøss, du er jaggu ikke sann.. Jeg hater hverken Vow eller deg, bare så det er sagt. At du slenger dritt til alle som ikke er enig i skribleriene dine er noe alle som leser på forumet vet. Fri diktning og fantasier er det du er best på.. men jeg har gjennomskuet deg for flere år siden. Foreslår at du holder deg til de låste trådene dine.. der kan du holde på med fantasiene dine i fred og ro. Faktatråder my ass..
CapitaL
18.07.2023 kl 00:05
4990
Jeg tviler ikke på det du skriver, du er en av de mer troverdige her inne.. Men det kan tenkes at det var en trykkleif.. ettersom det ikke står i børsmeldingen der det heter:
Equipment delivery will begin in the fourth quarter of 2023, and commissioning of the up to 6,000 tonnes per year biochar production plant is anticipated in early 2025.
Equipment delivery will begin in the fourth quarter of 2023, and commissioning of the up to 6,000 tonnes per year biochar production plant is anticipated in early 2025.
Karbon
18.07.2023 kl 00:10
4991
CapitaL:
Ja, det er pussig at jeg ikke finner et eneste ord om dette noen andre steder der kontrakten omtales i dag. Tror jeg har trålet gjennom det meste nå i kveld, og det eneste jeg finner er det utklippet jeg viste til.
Ja, det er pussig at jeg ikke finner et eneste ord om dette noen andre steder der kontrakten omtales i dag. Tror jeg har trålet gjennom det meste nå i kveld, og det eneste jeg finner er det utklippet jeg viste til.
Karbon
18.07.2023 kl 00:52
5039
Jeg skrev lenger oppe i tråden her at denne kontrakten var en stor anerkjennelse av Vows teknologi, og at den vil kunne fungere som en "døråpner" for flere kunder i samme segment i årene framover.
For noen minutter siden delte Henrik noe av de samme tankene på sin linkedin-side. Jeg kaller det en "døråpner", mens Henrik kaller det "snøballeffekt". Samme sak:
For noen minutter siden delte Henrik noe av de samme tankene på sin linkedin-side. Jeg kaller det en "døråpner", mens Henrik kaller det "snøballeffekt". Samme sak:
Redigert 18.07.2023 kl 00:52
Sesam12
18.07.2023 kl 00:59
5071
Mye bra fakta informasjon fra deg. Takk for at du deler. God natt til deg også!
royroy
18.07.2023 kl 02:10
4946
Hei Karbon. Det er en helt rimelig antagelse at VOW skal ha mottatt 100% av ordren innen Q1 2024. Men jeg tenkte også å spørre hva du baserer antagelsen på.
En annen rimelig antagelse er at det fortsatt vil være jobb å gjøre for VOW mellom Q1 2024 og operasjonell drift i Q1 2025 (gitt at planen ikke er senere).
Da tenker jeg på de 60% og hvordan de fordeles.
Jeg er også med på at 40% er up front. Likevel tror jeg ikke at det ikke er kommet noe betaling av ordren før byggetillatelsen i dag, siden dette tross alt pågått siden Mai 2022
En annen rimelig antagelse er at det fortsatt vil være jobb å gjøre for VOW mellom Q1 2024 og operasjonell drift i Q1 2025 (gitt at planen ikke er senere).
Da tenker jeg på de 60% og hvordan de fordeles.
Jeg er også med på at 40% er up front. Likevel tror jeg ikke at det ikke er kommet noe betaling av ordren før byggetillatelsen i dag, siden dette tross alt pågått siden Mai 2022
Redigert 18.07.2023 kl 02:11
Karbon
18.07.2023 kl 10:11
4668
Royroy:
Det har kommet inn litt betaling fra kunden tidligere ja. Det er da snakk om betaling knyttet til ingeniørarbeid i planleggingsfasen. Dette er opplyst i forbindelse med en kvartalspresentasjon for en tid tilbake.
Det har kommet inn litt betaling fra kunden tidligere ja. Det er da snakk om betaling knyttet til ingeniørarbeid i planleggingsfasen. Dette er opplyst i forbindelse med en kvartalspresentasjon for en tid tilbake.
Hammers
18.07.2023 kl 13:11
4508
Ref gårdagens kontrakt fra USA.
Den som er oppfølgeren av denne meldingen fra mai i fjor - etter myndighetenes godkjenning av prosjektet;
Tror det er greit å minne om at DET er den klart minste av 2 fra USA det jobbes med.
Den store ble børsmeldt som LoI i februar i fjor - og den er potensielt litt over 8x større enn gårdagens;
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-vow-signs-loi-with-possibility-for-technology-supply-to-a-50-000
Det kan mao gå mot et brennhett H2 - for kanskje den 2. er den STORE ordren HB antydet ville komme under update Q1?
8x gårdagens 270 mill = ca 2,2 MRD! Altså mer enn det doble av de siste 2 års samlede inntekter for hele VOW.
Merk at også VGM deltar på 50' tonn anlegget. Trolig/kanskje som en partner med driftsansvaret for pyrolysedelen?
Den som er oppfølgeren av denne meldingen fra mai i fjor - etter myndighetenes godkjenning av prosjektet;
Tror det er greit å minne om at DET er den klart minste av 2 fra USA det jobbes med.
Den store ble børsmeldt som LoI i februar i fjor - og den er potensielt litt over 8x større enn gårdagens;
https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-vow-signs-loi-with-possibility-for-technology-supply-to-a-50-000
Det kan mao gå mot et brennhett H2 - for kanskje den 2. er den STORE ordren HB antydet ville komme under update Q1?
8x gårdagens 270 mill = ca 2,2 MRD! Altså mer enn det doble av de siste 2 års samlede inntekter for hele VOW.
Merk at også VGM deltar på 50' tonn anlegget. Trolig/kanskje som en partner med driftsansvaret for pyrolysedelen?
Redigert 18.07.2023 kl 13:16
Hammers
18.07.2023 kl 20:21
4178
Dette er ikke drømming, men refleksjoner basert på børsmeldinger + muntlig orientering under Q1 Update.
- Jeg nevnte i dag den nord-amerikanske aktøren innen metaller nærmest som et eksempel ang ordren på 2 MRD.
- Det KAN være dem, men det er kun 1 av flere kandidater.
- Det kan også være Arcelor-Mittal (verdens største innen stålindustri). Pilot ble satt opp for et par år siden.
- Eller Unipetrol eller Nestle eller Repsol eller....
- Jeg kan ramse opp til krampa tar meg. Alle er tunge selskaper VOW nå har jobbet med og testet for i flere år.
- Det fine er; ALT KOMMER når det er DERES tur!
Min HETESTE kandidat for den store kontrakten er imidlertid ETEL/ITOCHU.
De fikk stor plass (et par slides + spesiell omtale) under presentasjonen v/Q1.
De har jobbet med VOW-systemet (inkl ETIA før de ble kjøpt av Scanship/VOW) i 8 år for å få max'et prosessen.
VOW satte opp prøveanlegg i England for 3-4 år siden og siden har man testet ut alt som kan testes.
Til slutt hadde man resirkulert dekk 100% - som de første i verden.
ETEL/ITOCHU er mao selskapet som har kommet desidert lengst. ALT er utprøvd og nå er det bare å sette i gang.
Basert på historikken tror jeg den store ordren kommer fra den kanten. Det var snakk om 300 sites - etter hvert!
Under Updates meldte HB følgende ang ETEL/ITOCHU:
- "We expect to have that in reasonable time to be able to have revenues from this contract THIS year".
- "The largest project currently evaluated will include VOW technology worth 2 billion".
Det skal bli spennende å se om jeg IGJEN har tenkt riktig!
- Jeg nevnte i dag den nord-amerikanske aktøren innen metaller nærmest som et eksempel ang ordren på 2 MRD.
- Det KAN være dem, men det er kun 1 av flere kandidater.
- Det kan også være Arcelor-Mittal (verdens største innen stålindustri). Pilot ble satt opp for et par år siden.
- Eller Unipetrol eller Nestle eller Repsol eller....
- Jeg kan ramse opp til krampa tar meg. Alle er tunge selskaper VOW nå har jobbet med og testet for i flere år.
- Det fine er; ALT KOMMER når det er DERES tur!
Min HETESTE kandidat for den store kontrakten er imidlertid ETEL/ITOCHU.
De fikk stor plass (et par slides + spesiell omtale) under presentasjonen v/Q1.
De har jobbet med VOW-systemet (inkl ETIA før de ble kjøpt av Scanship/VOW) i 8 år for å få max'et prosessen.
VOW satte opp prøveanlegg i England for 3-4 år siden og siden har man testet ut alt som kan testes.
Til slutt hadde man resirkulert dekk 100% - som de første i verden.
ETEL/ITOCHU er mao selskapet som har kommet desidert lengst. ALT er utprøvd og nå er det bare å sette i gang.
Basert på historikken tror jeg den store ordren kommer fra den kanten. Det var snakk om 300 sites - etter hvert!
Under Updates meldte HB følgende ang ETEL/ITOCHU:
- "We expect to have that in reasonable time to be able to have revenues from this contract THIS year".
- "The largest project currently evaluated will include VOW technology worth 2 billion".
Det skal bli spennende å se om jeg IGJEN har tenkt riktig!
Redigert 18.07.2023 kl 20:54
gamperally
18.07.2023 kl 22:48
4092
Nydelig, venter i avslappet aften stemning, fortsetter å kjøpe i VOW, VGM, ABP, HEXC, HEXP, NIKOLA, osv. dette blir kos med litt tålmodighet .Tar meg en aften tur nå og lar det synke inn. For en drøm disse selskapene kommer til å bli for de som er aksjonærer.
Jeg jobbet i en bedrift en gang der vi fikk ny CEO og CFO
Disse to gutta blåste opp omsetningen ved å selge billig samt ansette en drøss med nye medarbeidere
Vi hadde til og med et overdådig julebord som bedriften ikke hadde for vane å ha
Alt så strålende ut helt til regnskapet kom fram i lyset : Et dundrende underskudd
Og hvem måtte redde bedriften: Jo nettopp Nordea !
Men dette var i gode gamle dager, trolig på den tiden Elliott sprang rundt i kort bukse og spiste gotterier
Og uten sammenligning med VOW ASA forøvrig
Disse to gutta blåste opp omsetningen ved å selge billig samt ansette en drøss med nye medarbeidere
Vi hadde til og med et overdådig julebord som bedriften ikke hadde for vane å ha
Alt så strålende ut helt til regnskapet kom fram i lyset : Et dundrende underskudd
Og hvem måtte redde bedriften: Jo nettopp Nordea !
Men dette var i gode gamle dager, trolig på den tiden Elliott sprang rundt i kort bukse og spiste gotterier
Og uten sammenligning med VOW ASA forøvrig
Redigert 19.07.2023 kl 10:37
Fluefiskeren
19.07.2023 kl 10:38
3806
royroy skrevInnlegget er slettet
Har du fått tillatelse til å legge ut denne?
Må jo være lov når det er åpen link, hvis de ikke vil den skal deles hadde de nok hatt passord/ tilgangsstyring på den.
Fluefiskeren
19.07.2023 kl 11:25
3709
This document may not be reproduced, distributed or published for any purpose without the prior written consent from Nordea Investment Banking & Equities.
royroy
19.07.2023 kl 11:51
3676
Jeg kopierte den videre fra et annet sted - ikke bak betalingsmur.
Sletter tilfelle du har rett i dette.
Sletter tilfelle du har rett i dette.
CapitaL
19.07.2023 kl 13:27
3682
Nordea deler iallfall min tolkning;)
- This morning, Vow announced that the company’s record USD 27m contract for a
Biochar/renewable energy system (announced in May 2022) has now obtained all required
permits. Given this, the project has now moved into the procurement and construction phases.
Equipment delivery will now begin next quarter (Q4 2023), with commissioning expected in early
2025 (c. 15-18 month delivery time). As a reminder, Vow’s deliverables for the 6,000 tonne per
year biochar production plant include four BioGreen pyrolysis reactors, as well as some
upstream/downstream equipment.
Link:
https://research.nordea.com/Company/Display/14943
- This morning, Vow announced that the company’s record USD 27m contract for a
Biochar/renewable energy system (announced in May 2022) has now obtained all required
permits. Given this, the project has now moved into the procurement and construction phases.
Equipment delivery will now begin next quarter (Q4 2023), with commissioning expected in early
2025 (c. 15-18 month delivery time). As a reminder, Vow’s deliverables for the 6,000 tonne per
year biochar production plant include four BioGreen pyrolysis reactors, as well as some
upstream/downstream equipment.
Link:
https://research.nordea.com/Company/Display/14943
Hammers
19.07.2023 kl 14:55
3613
Hva går enigheten egentlig mellom CapiaL og Karbon ut på? Skjønner ikke noe av det dere snakker om.
Ingen som har protestert på at 6'-tonneren skal stå ferdig i 2025.
"Nesten" halvparten av betalingen skal likevel komme ved signering - hvis alt er som tidligere.
Deretter betales det resterende beløp etter hvert som fabrikken settes opp.
Siste avdrag kommer når fabrikken er "fit for fight" i 2025.
På sett og vis det samme som innen Cruise, men en litt annen betalingsprofil der.
Vedr Nordeas estimater (som nå er slettet av brukeren).
Tror tallet må oppjusteres KRAFTIG hvis Badins varslede landlige gigaordre på 2 MRD blir signert i år (noe jeg tror den blir).
PS;
VGM's første produksjon av 2'500 tonn biokarbon skal starte tidlig i H2.
Personlig ser jeg for meg Aug/Sept som naturlige mnd - etter ferieavvikling.
Ikke lenge til, og greit å ha løpsskoene på FØR startskuddet går?
Parallelt pågår arbeidet med å øke kapasiteten til 10' tonn i slutten av året.
Ingen som har protestert på at 6'-tonneren skal stå ferdig i 2025.
"Nesten" halvparten av betalingen skal likevel komme ved signering - hvis alt er som tidligere.
Deretter betales det resterende beløp etter hvert som fabrikken settes opp.
Siste avdrag kommer når fabrikken er "fit for fight" i 2025.
På sett og vis det samme som innen Cruise, men en litt annen betalingsprofil der.
Vedr Nordeas estimater (som nå er slettet av brukeren).
Tror tallet må oppjusteres KRAFTIG hvis Badins varslede landlige gigaordre på 2 MRD blir signert i år (noe jeg tror den blir).
PS;
VGM's første produksjon av 2'500 tonn biokarbon skal starte tidlig i H2.
Personlig ser jeg for meg Aug/Sept som naturlige mnd - etter ferieavvikling.
Ikke lenge til, og greit å ha løpsskoene på FØR startskuddet går?
Parallelt pågår arbeidet med å øke kapasiteten til 10' tonn i slutten av året.
Redigert 19.07.2023 kl 20:04
royroy
19.07.2023 kl 14:56
3660
Gjør ikke noe at det ligger ekstra (fra GD) i bunn til et nytt rekord H1 uansett. … for ikke å snakke om hvor vi ligger i H2 ‘24.
Blir bra dette, og fint at aksjekursen endelig løsner!
Blir bra dette, og fint at aksjekursen endelig løsner!
Billyjojimbob
19.07.2023 kl 17:09
3487
Close på hod,ser ut som det var bra timing å kjøpe luter her,spenende fremover om det løsner fullstendig,kursmål 22,50 median,satser på det går høyere.
Fjellbris
19.07.2023 kl 18:07
3429
Ja, bare å sitte rolig/akkumulere her. Beste kjøps signal fikk vi for kort tid siden da styremedlem kjøpte 40.000 aksjer a kr 11,40, da lastet jeg også enda mer😀
Karbon
19.07.2023 kl 19:10
3322
Dette har ingenting med Amerika å gjøre, men jeg poster på denne tråden allikevel. Dere husker sikkert pressemeldingen fra finske Outokumpu 30. september i fjor?
https://www.outokumpu.com/en/news/2022/outokumpu-plans-a-significant-investment-in-a-biocoke-and-biomethane-plant,-aims-at-reducing-climate-emissions-and-increasing-self-sufficiency-in-energy-in-finland-3162097
Outokumpu har søkt om investeringsstøtte til prosjektet, noe jeg regner med de vil få. Og det er snakk om et anlegg som vil generere mye energi:
"If realized, this project would significantly increase self-sufficiency in energy in Finland, and it also has the potential to reduce carbon dioxide emissions by more than 200,000 tonnes per year."
" The new raw material, which is called biocoke, could replace the coke that we currently import and that is used as reductant in Outokumpu’s ferrochrome production process. The usage of the forest waste instead of solid wood, like other manufacturers, and the ability to produce a significant amount of biomethane in that process is showing the innovative capabilities of Outokumpu. The production of biomethane is enabling Outokumpu to become more independent of external fossil fuel sources."
Endelig investeringsbeslutning for prosjektet er planlagt i 2023, forutsatt at søknaden om investeringsstøtte innvilges.
Årsaken til at jeg drar fram igjen denne nå er at jeg har blitt mer og mer overbevist om at det er Vow som er den potensielle partneren (utstyrsleverandøren) i prosjektet.
Jeg har brukt samme framgangsmåte når jeg har funnet fram til koblingen mellom Vow og Outokumpu, som jeg benyttet da jeg fant fram til Green Development LLC som den sannsynlige USA-kunden tidligere i år.
https://www.outokumpu.com/en/news/2022/outokumpu-plans-a-significant-investment-in-a-biocoke-and-biomethane-plant,-aims-at-reducing-climate-emissions-and-increasing-self-sufficiency-in-energy-in-finland-3162097
Outokumpu har søkt om investeringsstøtte til prosjektet, noe jeg regner med de vil få. Og det er snakk om et anlegg som vil generere mye energi:
"If realized, this project would significantly increase self-sufficiency in energy in Finland, and it also has the potential to reduce carbon dioxide emissions by more than 200,000 tonnes per year."
" The new raw material, which is called biocoke, could replace the coke that we currently import and that is used as reductant in Outokumpu’s ferrochrome production process. The usage of the forest waste instead of solid wood, like other manufacturers, and the ability to produce a significant amount of biomethane in that process is showing the innovative capabilities of Outokumpu. The production of biomethane is enabling Outokumpu to become more independent of external fossil fuel sources."
Endelig investeringsbeslutning for prosjektet er planlagt i 2023, forutsatt at søknaden om investeringsstøtte innvilges.
Årsaken til at jeg drar fram igjen denne nå er at jeg har blitt mer og mer overbevist om at det er Vow som er den potensielle partneren (utstyrsleverandøren) i prosjektet.
Jeg har brukt samme framgangsmåte når jeg har funnet fram til koblingen mellom Vow og Outokumpu, som jeg benyttet da jeg fant fram til Green Development LLC som den sannsynlige USA-kunden tidligere i år.
Lynvingen
19.07.2023 kl 20:09
3235
Vi kan stå foran en brutal reprising. Har vært helt kanon å få akkumulert aksjer helt ned på 11 tallet. Billigsalg er det jo enda. Helt utrolig det VOW klarer å få til. Har sjelden hatt mer tro på et selskap og fortsetter mine kjøp.
marked1
19.07.2023 kl 20:29
3193
VOW har startet stigningen mot 50 kroner igjen.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/17/8023102/vow-aksjen-hopper-etter-kontraktavsloring
https://www.finansavisen.no/finans/2023/07/17/8023102/vow-aksjen-hopper-etter-kontraktavsloring
Hammers
19.07.2023 kl 20:56
3323
Selv om kursen har steget pent den siste tiden må man ha i bakhodet at det er stigning fra utbombede områder.
Oppkjøpte CH Evensen (50 mill) fikk betalingens del 1 som 25 mill på konto. Del 2 ble gitt som en opsjon etter 14 mnd;
Enten 25 nye mill på konto ELLER 1 mill aksjer til avtalt pris på kr 25. DEN GANG lå VOW i 17,20.
Allerede da så VOW-ledelsen for seg en annen utvikling enn det ble.
Siden har man ikke hørt mer om CHE's valg. Regner med de har fått utsettelse på avgjørelsen av NATURLIGE grunner.
Jeg har en teori hvorfor, og har skrevet om det på en eller annen tråd. "Noe" førte til det merkelige nedsalget til 10-tallet.
Personlig er jeg temmelig overbevist om at CHE til slutt velger 1 mill aksjer a 25 - selv om kursen i dag må stige 60% for å komme dit.
Forholdet JEG tror medvirket til fallet er nå ute av verden og aksjen kan igjen begynne å oppføre seg normalt.
Når den varslede 2 MRD kontrakten kommer vil all tidligere fortvilelse være glemt for aksjonærene og VOW går inn i en ny tidsalder!
Den ene kontrakten er som tidl nevnt >DOBBELT så stor som de siste 2 års totale oms for hele VOW - og den kommer innen Ind Prod.
IPROD - som har den klart raskeste innbetalingsprofilen - slik at pengene raskere kommer i kassa etter at ordren foreligger.
Personlig tror jeg ikke at det har gått opp for folk hvor stort dette etter hvert blir!
For HB har allerede fortalt at det heretter blir mange STORE kontrakter - ikke de små vi har blitt vant med og ikke minst hånet for på forumet!
VOW er i dag priset til kun 1,8 MRD - langt lavere enn den ene varslede på over 2 MRD!
Helt latterlig - når man sammenligner med andre selskapers prising!
Oppkjøpte CH Evensen (50 mill) fikk betalingens del 1 som 25 mill på konto. Del 2 ble gitt som en opsjon etter 14 mnd;
Enten 25 nye mill på konto ELLER 1 mill aksjer til avtalt pris på kr 25. DEN GANG lå VOW i 17,20.
Allerede da så VOW-ledelsen for seg en annen utvikling enn det ble.
Siden har man ikke hørt mer om CHE's valg. Regner med de har fått utsettelse på avgjørelsen av NATURLIGE grunner.
Jeg har en teori hvorfor, og har skrevet om det på en eller annen tråd. "Noe" førte til det merkelige nedsalget til 10-tallet.
Personlig er jeg temmelig overbevist om at CHE til slutt velger 1 mill aksjer a 25 - selv om kursen i dag må stige 60% for å komme dit.
Forholdet JEG tror medvirket til fallet er nå ute av verden og aksjen kan igjen begynne å oppføre seg normalt.
Når den varslede 2 MRD kontrakten kommer vil all tidligere fortvilelse være glemt for aksjonærene og VOW går inn i en ny tidsalder!
Den ene kontrakten er som tidl nevnt >DOBBELT så stor som de siste 2 års totale oms for hele VOW - og den kommer innen Ind Prod.
IPROD - som har den klart raskeste innbetalingsprofilen - slik at pengene raskere kommer i kassa etter at ordren foreligger.
Personlig tror jeg ikke at det har gått opp for folk hvor stort dette etter hvert blir!
For HB har allerede fortalt at det heretter blir mange STORE kontrakter - ikke de små vi har blitt vant med og ikke minst hånet for på forumet!
VOW er i dag priset til kun 1,8 MRD - langt lavere enn den ene varslede på over 2 MRD!
Helt latterlig - når man sammenligner med andre selskapers prising!
Redigert 19.07.2023 kl 21:17
Lynvingen
19.07.2023 kl 21:07
3344
Verdens største stålgrossist er i full gang med sin utvikling. De er gigantisk og kan få stor nytte av teknologien til VOW. Og her kan det bli nok en innertier for Badin og oss aksjonærer etter hvert.!! https://europe.arcelormittal.com/newsandmedia/europenews/XCarb-plate-civil-engineering
Sjekk denne også. https://europe.arcelormittal.com/repository2/Europe/WTSAU_2021.pdf
Sjekk denne også. https://europe.arcelormittal.com/repository2/Europe/WTSAU_2021.pdf
Redigert 19.07.2023 kl 21:31
Karbon
19.07.2023 kl 21:26
3340
Foreløpig har ikke AM noen nytte av teknologi fra Vow, ettersom AM aldri har bestilt noe fra Vow. Anlegget som opprinnelig skulle settes opp i Rodange, Luxembourg har foreløpig ikke blitt noe av.
Men dette betyr ikke at AM har lagt bort planene om å bygge biogassanlegg. Det vurderes istedet andre lokasjoner i Luxembourg, men foreløpig må vi bare vente på hva AM til slutt bestemmer seg for.
Men dette betyr ikke at AM har lagt bort planene om å bygge biogassanlegg. Det vurderes istedet andre lokasjoner i Luxembourg, men foreløpig må vi bare vente på hva AM til slutt bestemmer seg for.
mai2003
19.07.2023 kl 21:32
3315
Selgerne av CH Evensen har selvsagt benyttet seg av å få utbetalt 25 mill i cash og har hatt en gylden mulighet til å kjøper seg opp på lavere kurser. Det har de sannsynligvis ikke gjort da jeg tenker at en eller flere av dem ville vært i innsideposisjon og måtte ha børsmeldt dette. Det betyr at regnskapet for Q2 vil bli negativt pga engangskostnad knyttet til dette. Spennende å se hvordan markedet tar det.
mai2003
19.07.2023 kl 21:38
3287
Stigningen vi når ser tenker jeg både er fordi aksjen er teknisk spennende ift bunnformasjon og utbombet ift verdi. Meldingen fra USA er kun endelig en bekreftelse på at man kan ha noe mer tillit til HB. Han har det siste året vært nær å bli en CEO preget av LOI og namedropping, så meldingen om USA har hevet tilliten noe.
Hammers
19.07.2023 kl 21:40
3270
Hvor har du de opplysningene fra?
Ditt eget hode?
Tror du dette er folk som trader på børsen?
Man tenker ikke kortsiktig, men vet hva som kommer i det lange løp!
For 2 år siden sto VOW i nesten NOK 60 på topp,
Når de store kontraktene begynner å renne inn døra blir det rekyl.
Da godt å sitte på 1 mill aksjer som levende kapital.
I dag er VOW langt større enn for 2 år siden - og selskapet skal bli MYE større"
Ditt eget hode?
Tror du dette er folk som trader på børsen?
Man tenker ikke kortsiktig, men vet hva som kommer i det lange løp!
For 2 år siden sto VOW i nesten NOK 60 på topp,
Når de store kontraktene begynner å renne inn døra blir det rekyl.
Da godt å sitte på 1 mill aksjer som levende kapital.
I dag er VOW langt større enn for 2 år siden - og selskapet skal bli MYE større"
mai2003
19.07.2023 kl 21:42
3289
Vær du trygg, jeg har aksjer i Vow. Men du er vel enig i at det er bedre å kjøpe 1 mill aksjer i intervallet 11-14 enn 25?
Hammers
19.07.2023 kl 21:56
3220
Engangskostnader:
Aksjene ble kjøp for kr 21,80 i mars i fjor - og VOW-kursen står i dag i 15,60.
Vi snakker i dag om 6-7 mill i forskjell. Jeg tviler på om mange bryr seg!
Kanskje CHE bestemmer seg på 20-tallet - etter at en OK ordre har tikket inn?
Hvem vet? Ingen av oss!
Aksjene ble kjøp for kr 21,80 i mars i fjor - og VOW-kursen står i dag i 15,60.
Vi snakker i dag om 6-7 mill i forskjell. Jeg tviler på om mange bryr seg!
Kanskje CHE bestemmer seg på 20-tallet - etter at en OK ordre har tikket inn?
Hvem vet? Ingen av oss!
mai2003
19.07.2023 kl 22:04
3215
Mitt poeng er at de har benyttet seg av cash-alternativet og det vil vises på regnskapet for q2. Tiden vil vise...
Record
19.07.2023 kl 22:20
3175
Aksjene står vel fortsatt på VOWs regnskap ,vil tro de betalte CHE 25 mill ,det var de vel verdt .
Ikke helt uten grunn at aksjekursen har blitt trykket på nivåer som selv bare Scanship forsvarte , men det er aksjekursen ,det som selskapet leverer er fortsatt ganske unikt og jeg har ikke hatt noen tvil om at dette vil bli bra .
Det har hvert en del unike forhold som (korronna,krig osv,osv) som skaper usikkerhet ,både om vilje,finansiering og beslutninger ang teknologi.
Alt har liksom hvert negativ for aksjekursen , om det ikke har hver ganske solide aksjonærer med sterk tro på selskapet hadde det nok hvert enda verre .
At det kom til å lette har vel ikke jeg hvert i tvil om og har handlet deretter , bare bredden i porteføljen hva VOW kan levere er en sikring ,at det kun fokuseres på økonomiske resultater fra mnd til mnd blir veldig feil under slike omstendigheter .
Veldig greit med litt nytt fra en av etterhvert mange rimelig sikker avtaler kommer nok godt med for mange som kanskje ikke har satt seg tilstrekkelig inn i selskapet før de investerte . Ennå handler vil aksjen i VOW på salg ,billigsalg vil jeg påstå :-)
Ikke helt uten grunn at aksjekursen har blitt trykket på nivåer som selv bare Scanship forsvarte , men det er aksjekursen ,det som selskapet leverer er fortsatt ganske unikt og jeg har ikke hatt noen tvil om at dette vil bli bra .
Det har hvert en del unike forhold som (korronna,krig osv,osv) som skaper usikkerhet ,både om vilje,finansiering og beslutninger ang teknologi.
Alt har liksom hvert negativ for aksjekursen , om det ikke har hver ganske solide aksjonærer med sterk tro på selskapet hadde det nok hvert enda verre .
At det kom til å lette har vel ikke jeg hvert i tvil om og har handlet deretter , bare bredden i porteføljen hva VOW kan levere er en sikring ,at det kun fokuseres på økonomiske resultater fra mnd til mnd blir veldig feil under slike omstendigheter .
Veldig greit med litt nytt fra en av etterhvert mange rimelig sikker avtaler kommer nok godt med for mange som kanskje ikke har satt seg tilstrekkelig inn i selskapet før de investerte . Ennå handler vil aksjen i VOW på salg ,billigsalg vil jeg påstå :-)
CapitaL
19.07.2023 kl 22:20
3182
Enig. Jeg ville ha tatt de 25 mill og kjøpt en million aksjer til halv pris.. Man kaster da ikke slike summer (12-13 mill) ut av vinduet i påvente av det som skal komme. De gamle eierne av CHE driver da ikke med veldedighet heller;)