NAS - Kursmål kr 2?

Frodon
NAS 01.08.2022 kl 15:03 17472

Dette ser ikke bra ut for NAS, resesjon i USA allerede...PMI i Kina er under 50. Fly reiser er noe av det folk revurderer i fremtidsplanene sine når det er resesjon. Forward kursene på drivstoff holder seg høye. Dollar vil sannsynligvis holde seg høyt, da mange investorer flykter til sikre havner. I tillegg har NAS kjøpt masse nye fly som de ikke har penger eller finansiering til pr dags dato. Hvis fly bestillingene ikke kommer tilbake for høsten/vinteren/våren 2022/2023, kan NAS komme i en finansierings skvisj, nøyaktig slik de kom i tidligere....ved å prøve å kjøpe nøyaktig samme fly....som de heller ikke hadde råd til. Dette virker som en høy risiko aksje

"Tidligere denne uken sa sjeføkonom Harald Magnus Andreassen i Sparebank 1 Markets til DN at han fryktet at resesjonen allerede var her.

– Vi er inne i en av de mest ekstreme lønnsprisspiralene i historien. For å få ned lønnsveksten til et bærekraftig nivå, vil man være nødt til å få ned antall ledige stillinger, men å få til det uten at arbeidsledigheten øker så mye at vi setter et stort resesjonsstempel på økonomien, det mener jeg er nesten utenkelig, sa Andreassen"

https://www.dn.no/makrookonomi/amerikansk-bnp-falt-for-andre-kvartal-pa-rad/2-1-1268114

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/7dbv7W/grunn-til-bekymring-ikke-til-panikk

Dagens kurs kr 9,95
Mulig emisjons kurs kr 2?
Redigert 22.08.2022 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.08.2022 kl 14:17 1996

Har svart deg hver gang, men du velger selv hva du leser. Hvilket tall fra Q2 rapporten fulgte du? Den ene tapte 15% på tallet den fulgte og den andre tjente 15%. Hvilke av tallene fulgte du...?

Gulltider
25.08.2022 kl 07:50
1,3 milliarder i overskudd 👍💰💰

Frodon
25.08.2022 kl 08:03
Kr 851 mill i underskudd vettu…har du ikke lest rapporten…?
Redigert 29.08.2022 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 14:33 1966

Frodon tjener du noen penger eller får du penger på forum 😀😃🙂🙃.
Kan jeg spørre hvor du shortet Nas sist? Siden du abonnere på alle meglerhus og bruker så mye tid. Bruk tiden på tjene penger kompis.
Kjøpte 90000 nas idag på 8.20 allerede en grei dagsslønn på.meg 🤗
Redigert 29.08.2022 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Marianne
29.08.2022 kl 14:47 1956

Frodon! For de fleste er det svært enkelt å finne tall i en publisert rapport. Det som er utfordringen er å finne et tall FØR de er publisert og der har jeg ikke sett et tall fra deg noengang. Ha en fin dag uke år
iamelg
29.08.2022 kl 14:56 1941

Marianne! Fint om du fortsatt kan være her da du er en av de få det går an å få noe vettig info fra. Takk så lenge.
Frodon
29.08.2022 kl 15:08 1930

Hehe, fin trade det ;) Tenker du å sitte med aksjene på lang sikt eller se an utviklingen?

Siste short i NAS var på kr 89....ble advart av alle. Akkurat det samme skjedde når jeg kjøpte min første bolig, leilighet i beste strøk i sentrum. Alle sa jeg ble lurt....betalte kr 420.000 for boligen. Den boligen finansierte de 2 neste boligene osv...
Frodon
29.08.2022 kl 15:11 1922

Du får lese på nytt, har gitt deg masse tall og svar. Men klart, det er ikke alle som vet hvordan de skal lese dette. Lykke til, håper du finner riktige tall, slik at du tjener penger ;)
Frodon
29.08.2022 kl 15:19 1913

Har du ikke lest infoen jeg har kommet med? Milliard tap på drivstoff og valuta fikk du aller først på HO fra meg, lool. Ingen var enige i det....
nad.oslo
29.08.2022 kl 15:41 1893

Det er noen år siden Nas var på kr.89. Så det er forferdelig dårlig grunnlag å sammenligne med idag. Gratulerer for de pengen du tjente den gang.
Mens du har villedet folk og brukt mye tid på forum, så har jeg tjente mer enn du tjente for endel år siden på par måneder. 🤗🤗.
Jeg har nok mer aksjer enn nevnte over, så vet hva jeg driver med 😇😅
Slettet bruker
29.08.2022 kl 15:43 1891

Denne skal langt nedover. De siste dagers kollaps er bare starten. Disse tåpelige meglerhusene som setter kursmål har jo ikke filla greie på dette hehe. Jeg har sagt det hele tiden at denne skal langt ned og vi ser aldri 10 igjen. Det er helt sikkert
nad.oslo
29.08.2022 kl 15:55 1877

Jeg var enig i det og DnB var det sin rapport fra juli som jeg har nevnt flere ganger 😎🤗.
nad.oslo
29.08.2022 kl 15:55 2260

Jeg var enig i det og DnB var det sin rapport fra juli som jeg har nevnt flere ganger 😎🤗.
Frodon
29.08.2022 kl 15:59 2260

Ca alt du skrev var feil. Er det slik du investerer...? Baserer alt på feil info eller er det kun på HO du skriver feil?
Frodon
29.08.2022 kl 16:00 2259

Gøy å se at alle kursmål i NAS er ned justert siden kursen sto i kr 350....og meglerhusene ned justerer fortsatt kursmål...også idag
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:02 2253

Du trenger ikke belære meg og jeg tenger ikke belære deg. 😀. Det som er problemet at du skal belære alle for du er perfekt med all info du kommer med resten forstår jo ingen ting. Bruk tiden på å selge dine tjenester som aksje/finans ekspert enn å sitte her hele dagen for det tjener du iallefall ikke på.
Da kan du iallefall tjene på din "ekspertise " som du mener å ha.

Når du skriver " gøy " å se at alle nedjusterer så forstår mann at du har noe uoppgjort med Nas:).

Sist du på holdt på snakke ned Nas var kr. 8 men så tok den istedet turen opp til ca. 10.70 da tjente jeg bra penger. Om du er god investor burde tatt den turen opp og muligens shortet før q 2.
Men slik du fortalte tidligere så var din siste short på kr.89. På nas.

Ha en god dag🤗
Redigert 29.08.2022 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.08.2022 kl 16:19 2233

Problemet er vell at alle dere NAS aksjonærer har prøvd å belære meg i årevis og absolutt alle av dere har tatt feil? Tenk det, kursen er ned 99,99% siden jeg begynte å advare mot den og ikke en eneste NAS aksjonær har sagt takk, loool.

Du skriver så mye feil om meg....hvorfor det? Er det med vilje eller vet du ikke bedre...? Hvorfor tror du shorten min er avsluttet...?
Hvis du kan dokumentere at jeg begynte å snakke NAS ned fra kr 8 til kr 10,70, skal jeg avslutte NAS tråden min....

Hvor store urealisert tap har du i NAS nå?

NB Litt gøy at du ikke engang vet når NAS sto i kr 89 sist....det er info bakover, loool
Redigert 29.08.2022 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:26 2225

Alle dere?
Jeg skrev som enkelt person, du har tydeligvis problemet med å forstå, også går du tilbake i tid igjen og begynner med det gamle bla bla. Så.mye gjentagelser.

Det er en ny dag idag, ny børsklima, nye hendelser. Klarer ikke forholde seg til det? 😅

Nå skal jeg på trening så får du legge inn masse innlegg som du orker.

Ha en god dag kompis🤗
Redigert 29.08.2022 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:32 2220

Har ikke tid til å lete etter dine " tusenvis" av meldinger. Jeg satt i aksjen i juni og juli da du snakket at investech sa den skal nedover , da var aksjen på ca. 8 blank. Skriv mindre så du klarer å huske ting enn at du vil at folk skal dokumentere det for deg. Du har masse tid for å skrive eller så leter du etter folk du kan få ut din frustrasjon med 🤣🤗

Prøv å kos deg nå fint vær ute. Og børsen er slutt for idag om ikke du skal shorte resten av verden 😅.
Redigert 01.09.2022 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
29.08.2022 kl 16:34 2218

Foressten så er jeg 19000 i pluss på enkel trade idag 😀. Og det på Nas
Frodon
29.08.2022 kl 17:23 2188

Du sitter jo bare å lyver om meg, noe som forøvrig er brudd på forums reglene
Redigert 29.08.2022 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
coccoman
30.08.2022 kl 12:47 2090

nad har helt rett. Du baisser nas daglig det har du jo selv dokumentert i denne tråden med oppjustert kursmål på 2 og i flere andre nas-tråder. Det ble jo helt feil da aksjen steg fra 8 til 10,40 i juli. Det er ikke løgn slik du hevder, det er helt riktig slik som nad påpeker. Nå har du hatt noen gode dager etter at nas skuffet på drifta i Q2, men vil ta grundig feil fram i tid om du fortsetter å se framover med ræva først. Det er nå reprisingen begynner ;O).

Det som er ufint er at du til stadighet hevder at meningsmotstandere lyver og hevder de bryter forumsregler og truer dem med admin. Slikt sutring bør du slutte med! Admin er vel for lengst lei av sutringa di, og tullete meldinger fra deg der du ynder å framstille deg som et offer, antar jeg?

Ser av shortregisteret at Voleon økte shorten med nesten 2 mill til 13 mill aksjer den 25.8. Det forklarer omsetning på over 6 mill den dagen, og ekstra salgstrykk som kjørte aksjen ned 80 øre til 9 kr. Tøft gjort, men nå begynner det å haste hvis de skal tjene på shorten. I neste uke kommer trafikktall som jeg håper vil blåse aksjen tilbake over 10 der den hører hjemme ;O))) Lykke til!

Hau, hau
Redigert 30.08.2022 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
Sola
30.08.2022 kl 13:41 2061

Syns det er mye svada som serveres på dette forumet. Det meste er ubegrunnede gjetninger og ulike hersketeknikker med håp om å påvirke andre til å handle utfra den enkeltes ønske. Hva er vitsen ?
Vel, jeg skal i alle fall ikke henge meg på dette, men forsøke til en konstruktiv debatt:)

Fuelprisen :
Set at fuel prisen fra januar med topp i mai/juni har doblet seg. NAS har brukt litt i underkant av 3 mrd i fuel første halvår. Røfflig regnet har merkostnaden kommet på ca 1,5 mrd mer første halvår. Ved "normale omstendigheter", kunne resultatet vært ca 1,5 mrd bedre første halvår.
Ser at fuel prisen var lavere i juli, men at den nå er på vei opp igjen. Tror det vil være avgjørende for om NAS skal tjene penger at vi går mot en nedgang av fuel prisen utover høsten. Noen synspunkter på det ? Ser "Marianne" har tilført noe kunnskap på dette området

https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/

Prising av NAS:
På dette området er jeg "helt blank". Om prisen er 8 eller 18 sier meg ikke stort. Det er flere selskap som taper mye som er priset langt høyere så logikken sliter jeg med å finne.
Om NAS taper 1 mrd i år ,Går i null eller eventuelt tjener 1 mrd . Hvordan tror dere de 3 ulike resultatene vil påvirke aksjekursen og hva vil den være ?
Selv anser jeg NAS som underpriset sammenliknet med for 1 år siden. Som selskap har NAS styrket seg betydelig sammenliknet med sommeren -21 selv om det ikke gjenspeiles i aksjekursen. Jeg tror vi går mot en "reprising" av NAS,men det skjer neppe over natta.
At trådstarter antar mulig emisjon på kr 2 har jeg i alle fall ingen tro på.
Frodon
30.08.2022 kl 14:00 2053

Jeg har vært negativ til NAS og advart mot NAS aksjen siden kursen sto i ca kr 4400 omgjort til dagens kurs pga store utvanninger av aksjonærene underveis. Ja, kursen har gått både opp og ned underveis, men ned 99,99% siden jeg ble negativ til NAS aksjen
Frodon
30.08.2022 kl 14:12 2041

Husk valuta påvirkningen også. Vanligvis går olje/dollar opp/ned om hverandre. Men nå har både olje og dollar steget mye. Det blir fred i Ukraina en eller annen gang. Hvis fuel kostnaden faller mye samtidig som dollar, vil det få en dobbel positiv effekt for NAS, spesielt hvis konkurrentene har hedget fuel kostnaden langt høyere. Det viktigste rundt fuel prisen (og kostnader generelt), er hvordan konkurrentene klarer seg. Hvis de selger fly billetter til ca samme priser, blir kostnadsnivået avgjørende for overskudd/underskudd.

Angående prising av selskapene, fly har en verdi minus gjeld. Betjeningevne og fri cashflow er også viktig for prisingen. Sammenligner du kun verdien på de andre Norske fly selskapene eller de sammenlignbare utenlandske selskapene også?

Poenget med kr 2 (1) i emisjon, er at nok en gang synes jeg NAS tar en altfor høy risiko profil ved kjøp av nye fly, som de pr dags dato ikke har råd til å betjene gjelden på...siden de taper penger på driften hvert kvartal. Hvorfor ikke bygge stein for stein og kjøpe flyene de har råd til?
Redigert 30.08.2022 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
Sola
30.08.2022 kl 14:59 2007

Olje og dollar har steget mye siste halvår, men begge er ned fra topp i juli. Hva den blir framover kan man jo bare gjette på. Det er vanskelig for NAS og andre flyselskap å prise billettene riktig med slike dramatiske endringer i kostnadene det har vært siste halvår. Kanskje man i beste fall kan håpe på en motsatt effekt når det snur,fuelprisen ned og krona styrker seg mens billettene har "etablert" seg på et høyere nivå. Velger å sammenlikne NAS med Flyr og SAS da det er de som primært er konkurrenter i vårt hjemmemarked. Flyr må nok hente mer penger for å vokse seg stor nok til å utfordre NAS og SAS. Vanskelig å si hvordan SAS ser ut om 1 år.
De norske fly selskapene er så forskjellige i dag at de kan vanskelig sammenliknes. Blir det "feil" å bruke historiske tall for NAS ?

Jeg vil tro at NAS har valgt å legge inn en stor ordre på kjøp av fly av 2 årsaker.
1: De flyene de bruker i dag leases i og avtalene vil gå ut framover. Da vil NAS få inn egne fly som det nok er billigere å drifte enn mange av de som de opererer i dag. Eldre fly = økte kostnader.
2: NAS an velge å selge en del av de flyene de har i bestilling. De har nok oppnådd en bedre deal med Boeing ved kjøp av 50 fly kontra f.eks 5. Da kan de selge noen for en høyere pris /stk om etterspørselen av fly framover øker.

Det mest avgjørende på kort sikt er at den vanlige "mannen i gata" har penger igjen å bruke til å reise i samme grad som før, eller om de 4 årlige turene blir til 2. Mye som påvirker om dagen og sannelig ikke lett å bli klok på hvordan verden ser ut om 6 mnd. Det viktigste for en NAS aksjonær, eller en som vurderer å bli det, er å følge med på fuel prisen, dollarkursen og den månedlige fyllingsgraden på flyene å gjøre vurderinger ut fra de.


Slettet bruker
30.08.2022 kl 15:51 1978

Blir spennende å se hvor mange uker/mnd det tar før den er nede på 2. Sannsynligvis ikke veldig lenge. Disse megler husene som har folk uten utdannelse og som spår over 13 i kurs, må man jo bare le av. Maken til inkompetanse
Sola
30.08.2022 kl 16:38 1957

Jeg anser dine innlegg som direkte spam og ikke bidrar med noe konstruktivt i diskusjonen. Ikke en gang en begrunnelse for dine påstander. En har rett til å mene hva en vil, men prøv i alle fall å begrunn din påstand, så skal prøve å forstå hvorfor du mener den skal ned i 2
Frodon
30.08.2022 kl 19:57 1892

Men, det er jo ikke vanskelig. Jeg skrev et innlegg om dette for kort tid siden på NAS tråden, men ingen interesse (som vanlig). Hedger de drivstoff og valuta, har de mye større kostnadskontroll på hvor mye de må selge hver fly billett for. De kunne eks hedget 60% og visst hvor mye de måtte selge fremtidige fly billetter for. Istedenfor må de gjette på prisene i fremtiden, som de har tapt stort på.

Av det jeg skjønte, kunne de ikke hedge drivstoff når de var under konkurs beskyttelse og når de kom ut derfra, var det bonuser til ledelsen og ikke hedging de var opptatt av. Og etter det ble prisene for høye til at de ville hedge, men da bommet de igjen...siden prisene økte videre. Virker som de var redde for å bomme på hedging feil vei, for da blir det vanskelig å selge fly billetter til høye nok priser for å få dekt utgiftene?

Du kan godt sammenligne med Flyr og SAS...jeg ville i det minste tatt med RyanAir i sammenligningen. SAS er nå der NAS var for ca 1 år siden. Og NAS er nå der SAS var for ca 3 år siden. Disse 2 selskapene har byttet på å hente nye penger via obligasjonslån og emisjoner i lang tid. Ufattelig at ikke alle de Norske fly selskapene selger fly billetter de tjener penger på i de rutene de har monopol. Alle de Norske slåss om hver billett og alle taper penger.

Hvorfor kjøper ikke NAS fly de har råd til? Leasing er jo det dyreste alternativet, så de vil sannsynligvis få mindre kostnader uansett hva de gjør. Men du ser jo med dagens "fantastiske" avtaler, taper de mye penger på driften.

NAS skulle selge masse av flyene de kjøpte fra Boeing forrige gang også for å finansiere de nye flyene. Vi vet alle hvordan det gikk? Og nå skal de gjøre det samme...igjen? Har de hedget valuta på kjøpet, så de ikke går på store tap med valuta svingninger? Det gjorde de ikke sist, som først ble geni forklart når det gikk riktig vei....også var det med på å senke NAS når det gikk feil vei.

Det er vi enige i, hvor mange vil bruke masse penger på fly reiser i den enorme resesjonen som er på vei?

«Vi kommer til å få en enorm resesjon»

https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/08/30/7921778/professor-vi-kommer-til-a-fa-en-enorm-resesjon
Sola
30.08.2022 kl 22:17 1843

Ingen tvil om at det er mange parameter som kan bikke en business-plan. Valuta,Fuel,Konkurranse,ressesjon,krig,streik osv. Nå kan man vel si at de 3 siste årene ikke har vært noen "normal-år", men det er kanskje den nye normalen, hvem vet ?
SAS gikk 2 mrd i overskudd i 2018( de ansatte fikk utbetalt bonus) og vel 800 mill i 2019 så det var ikke helsvart. At NAS hadde slått litt vel hardt på stortromma og var avhengig av en voldsom vekst for å overleve, har man sett i ettertid var feil. Innenriks i Argentina, hva var det ?
NAS hadde nok ikke muligheten til å hedge drivstoff tidlig i 2021, men kunne kanskje gjort det på høsten 2021 ? Tror nok at NAS har lært av tidligere feil, men at volumet på flyordren (222 fly til ca 130 mrd),den gang en av verdens største flybestillinger, viste seg å være for stor. Tiden vil vise hvordan den neste ordren vil bli.

Vi kjenner vel alle på at vi er på vei inn i en ressesjon. Kjøpekrafta blir mindre og det blir mindre å bruke til flybilletter og ferie. Samtidig er renta på vei opp. Normalt vil nok oljeprisen synke i form av lavere etterspørsel, så det er mye svingninger som påvirker et flyselskap. Tror det blir en øvelse framover å veie opp alle parametrene mot hverandre for treffe bunnen(aksjekursen til NAS) . På et eller annet tidspunkt vil det snu. Om det er i år eller neste år, får tida vise. Vi får følge med på det vi kan. Om aksjekursen er 8 eller 18 spiller vel egentlig ingen rolle, men forventer at NAS, og andre flyselskap, tilpasser inntektene opp mot kostnadene.
Lurer litt på hva statens innkjøp av billetter betyr for NAS og hvor viktige de vil være. Noen som vet? Er det flexbilletter eller lavprisbilletter de har avtale om ?

En annen ting som bekymrer litt, er at det er 3 selskap(NAS,SAS og Flyr) som skal konkurrere i det nordiske markedet.Vi har Wideroe og Norse også men de er litt har en litt annen nisje,større og mindre fly. Husker tilbake da Color Air var på vingene i 1998. Det ble ikke langvarig. Hvordan det blir framover nå, blir spennende å se. Tror ikke det er plass til 3. De vil ødelegge for hverandre, til glede for passasjerene. Vurderer at NAS i dag har et forsprang på SAS og Flyr.
Vel, tiden får vise hvordan det går. Får gi Frodon kred for å belyse de negative sidene som har hatt "overtaket" på de positive. Jeg tror at det en dag vil snu og at vi kan være nær bunnen nå(det siste året).
Frodon
31.08.2022 kl 09:39 1737

Hehe, ikke glem fly ulykker på den listen ;) Selv om det har vell aldri vært sikrere å fly nå, enn tidligere.

Det gikk dårlig med SAS i 2018 også. Det er fort å glemme ting når man ser bakover på bonuser. NAS ga jo ut store bonuser til ledelsen sin rett etter de kom ut av konkurs beskyttelse....og nettopp fått statsstøtte....og tapt ca kr 20 milliarder på kort tid.

Du kan godt si det om Argentina, men da må vi nevne alle rutene som var suksess. Problemet slik jeg har sett det lenge og ser det fortsatt, er at de store fly selskapene bestemmer alt dette. De har for mye makt. Vet ikke hvor godt du har fulgt med, men når NAS, RyainAir og de andre lav pris fly selskapene gikk bra, bestemte de store fly selskapene seg for å bli kvitt disse lav pris selskapene. De senket pris nivået på fly billetter....også begynte NAS, RyanAir osv å gå langt dårligere. De store fly selskapene har langt mer effektiv kostnadsbase og kan ta betalt mindre pr billett og fortsatt få et overskudd.

I mine øyne har NAS overhode ikke lært av feil....de gjør nøyaktig de samme feilene nå, som de gjorde tidligere. Nå er det bare Karlsen istedenfor Kjos som gjør det.

Det er et godt ordtak i Norge. Hvis du vil tape pengene dine på børs, sett pengene dine i fly aksjer. Hvorfor må dere på død og liv inn i fly bransjen, som har så elendig track record, fremfor å investere i noe fornuftig med mindre risiko? Har du sett antall og størrelsen på obligasjonslån NAS og SAS har tatt de siste 10 årene?

Det er ikke gitt at dette vil snu i NAS...så lenge de store fly selskapene bestemmer i markedet.

Statens innkjøp sikrer at flyene får fylt opp litt, men rabatten på de fly billettene er store. Det er ikke bra inntjening på billettene, så NAS er avhengig at passasjerer handler ting på flyet. Jeg har kjørt masse fly på de billettene før, kjøpte aldri noe. Har jo alltid god tid før jeg skal på fly, hvorfor kjøpe dyre produkter ombord?

De Norske fly selskapene har ødelagt for hverandre i langt tid. Det er utenfor min evne til å forstå hvorfor de ikke øker prisene alle sammen til et nivå hvor alle tjener penger.

Takk for det. Det har vært 1000vis som har belyst de positive sidene ved NAS, greit å ha EN som belyser den andre siden også ;) Takk for ditt bidrag, enklere å diskutere seriøst med en oppegående fyr ;)
Frodon
01.09.2022 kl 12:00 1637

Nærmer seg kursmålet med raskere tempo nå...akkurat som forventet
Frodon
01.09.2022 kl 15:20 1567

«Tar man Norwegians børsverdi på 8,7 milliarder kroner og deler den på de rundt 70 flyene som er i drift, gir det rundt 120 millioner kroner i egenkapital per fly. Tilsvarende for Flyr, med en markedsverdi på rundt 630 millioner kroner og 12 fly i drift i sommer, gir det en egenkapital per fly på drøye 50 millioner kroner – altså litt under halvparten av Norwegian.

– Norwegian må dermed tjene dobbelt så mye på driften per fly for å forsvare nåværende aksjekurser, sier han"

https://www.dn.no/luftfart/flyr/norwegian/dn-aksjer/norwegian-tjener-nesten-dobbelt-sa-mye-per-fly-som-flyr/2-1-1235581
Slettet bruker
01.09.2022 kl 15:42 1548

Ja, helt som forventet. Det nærmer seg 2 og det skjer ganske fort nå. Klovnene som tror denne skal stige hører man ikke fra mer, rett og slett fordi de ikke har peiling. Vi som kan aksjer og spesielt med dette selskapet, vet at den skal ned til 2 før den skal på veien mot 0. Pengene folk investerer nå går rett i lomma på direktører og de rike aksjonærene
Lighter
01.09.2022 kl 21:01 1482

Tror Flyr får et overskudd i juli på mellom 0,- og 10 mill.
Norwegian i området 1 milliard.
Kan vel vurdere verdien av et selskap med de tallene også. Eller hva ?
Frodon
01.09.2022 kl 22:39 1433

Det morsomste på NAS trådene nå, er at alle disse som sitter med store urealiserte tap sitter å skryter at de har kjøpt flere aksjer....som de har tjent masse penger på....og "glemmer" at aksjene de har fra før, er ned 30-40%
Frodon
01.09.2022 kl 22:42 1431

Dvs NAS får en måned med positivt driftsresultat og 11 måneder med tap? Og totalt så taper NAS 2-3 milliarder på driften bare i 2022?
Lighter
01.09.2022 kl 23:23 1403

Endelig kommer det noen tall fra deg 👍
Torsdag får vi svar på den ene antakelsen