PHO - kursmassakren over?

Londonmannen
PHO 09.11.2018 kl 14:31 2841

Det kan virke som det blir lengre mellom selgerne på dette nivået. Kanskje ikke så rart. De fleste som mener PHO ikke er verdt kr 41 har vel fått solgt seg ut og er fornøyde. Samtidig kan de se ut som om flere og flere vurderer PHO på disse nivåene som en god inngang. Kanskje ikke så rart all den tid presentasjonen i går ikke inneholdt noe som tilsier at selskapet ikke skal lykkes i det amerikanske markedet. Selskapet er nå bedre rustet for økt salg inn mot sykehussektoren, samt har fått utplassert enda flere inntektsgenererende scope i markedet. Rett nok ble det utplasserrt noen færre scope i Q3 enn det undertegnede og andre hadde regnet med. Men nå er vi inne i Q4 og ytterligere scope er på vei ut i markedet.

PHO går inn i 2019 med nær 100% bedre kapasitet på utplasserte innteksbringende scope (når kapasiteten til flexiscope omregnes til kapasiteten på regide scope), langt flere selgere og med refusjonsordning på plass for surveillancemarkedet.

Selskapet prises nå til 891,2 mill, mens det har over 90 mill på bok. Slett ikke dyrt for et selskap som står midt i et gjennombrudd i et marked på 35 mrd.

Kanskje ikke så rart at enkelte investorer er begynt å revurdere sitt svartsyn.
Redigert 20.01.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
investinor
09.11.2018 kl 17:08 2716

her har det tydeligvis skjedd mye siden torsdagen. har gått gjennom presentasjon og webcasten. kan ikke se noe som sier at utsiktene for BLCC er blitt dårligere. refusjon. SoC innen NMIBC. priset til under 1mrd. ingen konkurrenter. lastet opp ytterligere idag.
Springer
09.11.2018 kl 17:21 2670

Anbefaler at alle individuelt sender en litt krass email til selskapet og etterspør litt innsidekjøp fra ledelsen for å bøte på en forferdelig kursutvikling etter Q3 presentasjonen.
ITinvest
09.11.2018 kl 18:21 2548

ja, ja benytta dagen til å kjøpe mer. Fikk snittet ned fra fra 50 til 47.
bra det
Slettet bruker
09.11.2018 kl 18:31 2526

En ting er sikkert , skal vi ligge her på 40 til februar så skal eg ha brutalt med aksjer da. Alt eller intet?
Slettet bruker
09.11.2018 kl 18:55 2459

Ser ut som den vil droooe til 37-38 på mandag og mulig helt ned til 30 før det snur igjen?
Slettet bruker
09.11.2018 kl 19:01 2436

Ikke utenkelig, men lite sannsynlig.
Den har nå falt snaut 30% på to døgn etter en presentasjon helt på linje med unntak av manglende oppdatert guiding.
Må være noe annet som foregår i kulissene her.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 20:09 2323

Tok noen lodd helt på slutten i dag, som jeg ser kan vi nok duppe ned noen kroner til, men man vet aldri.
Da er jo muligheten til stede for å få handla noen aksjer til lengre nede.
PHO vil slå tilbake, det er bare et spørsmål om tid.
God helg.
dr. Stockman
09.11.2018 kl 20:14 2306

Hadde høye forventninger etter forrige kvartalspresentasjon der særlig Bellete skinte. Nå virket det hele ganske uinspirert og intetsigende, og selv Bellete vilrket mindre på hugget. Focuss har jo hatt utallige innlegg om hvor mye bedre ledelse PHO har enn NANO, men nå virker det som rollene er byttet om. Å følge NANO-presentasjonen vekket godfølelsen i meg, mens jeg satt igjen med følelsen "er dette alt" etter hvert som PHO-presentasjonen nærmet seg slutten. Men man skal selvfølgelig ikke vurdere selskaper ene og alene ut fra hvordan de fremstår i sin kommunikasjon med aksjonærene. Jeg har selv pekt på mange grunner til at det ikke er noen selvfølge at PHO gjør suksess i USA, men potensialet ligger der stadig, og jeg finner det overveiende sannsynlig at noe av det vil bli hentet ut. På lik kurs anbefalte jeg NANO for dem som ikke hadde behov for å diversifisere, men nå som NANO koster nesten det dobbelte av en PHO-aksje så ville jeg nok anbefalt alle og enhver å spe på NANO-aksjene med noen PHO-aksjer. Skulle PHO bli liggende på dagens nivå frem mot nyttår, mens NANO når gamle høyder etter ASH så vil sannsynligvis en god slant av mine NANO-aksjer bli vekslet om til PHO.
Trainspotter
10.11.2018 kl 12:55 2032

Enig om kvartalspresentasjonen. Både Bravo og Schneider er nyansatte, så de er absolutt sammemlignbare. Bravo har vært personlig og faglig selvsikker og avslappet og akkurat passe humoristisk, og ikke minst, i full kontroll av teamet uten å være autoritær, mens Schneider fremstod som en kontoransatt som plutselig hadde fått et altfor stor ansvar, nærmest sjokkert over å ha fått en slik ansvarsfull jobb, og var redd for at det skulle bli kluss i manuset, og dette påvirket nok særlig Bellete, men også tilskuerene tror jeg følte seg litt uvel. Han hadde ingenting ekstra å tilføre som sjef etter at Bellete hadde snakket og gav ham ordet, han bar ristet på hodet. Men det er early days, får jeg si, og det er resultatene som teller.
bateman
10.11.2018 kl 13:44 1955

Så enig med doktoren, det var klasseforskjell på presentasjonen til nano og pho. Ledelsen i nano oste av en behagelig selvtillit, mens ledelsen i Photocure fremsto som en gjeng gamle trøtte nisser som var skremt av kontoret for å presentere noe de ikke helt tror på. Jaja, forhåpentligvis vil vi se en bedring ved q4. #kursmål 1900
Slettet bruker
10.11.2018 kl 14:04 1928

Happy to see that I am not the only one who is sceptical to Schneider.

The market obviously is.

Still, give the Man time. If he fails to deliver it will only cost the shareholders a few million dollars in parachute payments
Redigert 10.11.2018 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
risksøker
10.11.2018 kl 14:41 1889

Har noen refleksjoner om det kursfallet som vi har hatt etter Q3. Som dere har sett har MARSHALL WACE shortet aksjen i forkant av Q3, dette er et selskap med betydelige resurser. PHO er et lite selskap med liten omsetning hvor de fleste aksjonærer er små i forhold til Marshall sine resurser. I tillegg er de store ikke intresert i aksjen med liten omsetning og og markedsverdi. Det tar derfor liten anstrengelse fra Marshall og selge kursen ned som vi har sett de siste dagene. Det som jeg observerte imidlertid var at ved kurs 40-41 kom det inn betydelige kjøpsodre som stabliserte kursen. Benyttet derfor anledningen til å kjøpe litt mer. Vet selvsagt ikke om Marshall vil se seg fornøyd med å få kursen ned til under 40 og dekke inn eller at de har tatt signalet om at kursen forsvares av andre med tilsvarende resurser.
Angående det fundamentale bildet har jeg sett forskjellige beløp på det totale markedet for PHO. Hørte i presentasjonen $500 mill for surveillance markedet, ser at focus nevner 12 milliarder NOK., uansett et betydelig marked. I Q3 rapporten er det vel ingen intekt fra surveillance markedet så oppsiden er betydelig som focus og andre har utdypet.
Computum
19.11.2018 kl 18:10 1471

MP PENSJON PK har nesten halvert sin beholdning og har fallt fra 6. til 9. plass på topp20 siste uke. Focuss vil nok forklare dette med "en porteføljejustering"?