TRANSOCEAN: KLART AT INNHENTINGEN I OFFSHOREBORING ER I GANG
Oslo (Infront TDN Direkt): Selv om de siste åtte årene har vært ekstremt utfordrende for hele industrien, er det nå klart at innhentingen i offshoreboring er i gang.
-Det kommenterer konsernsjef Jeremy Thigpen i Transocean i selskapets kvartalsrapport mandag.
-Det ettersom kontraktsaktivitet, utnyttelsesrater for høyspesifiserte eiendeler på ultradypvann og tøffe miljøer, og dagratene, fortsetter å stige, kommenterer Thigpen. -Og med et bakteppe av forsyningsutfordringer for hydrokarboner, blir Transocean i økende grad oppmuntret til å tro at dette momentet kan fortsette i overskuelig fremtid, sier han
-Det kommenterer konsernsjef Jeremy Thigpen i Transocean i selskapets kvartalsrapport mandag.
-Det ettersom kontraktsaktivitet, utnyttelsesrater for høyspesifiserte eiendeler på ultradypvann og tøffe miljøer, og dagratene, fortsetter å stige, kommenterer Thigpen. -Og med et bakteppe av forsyningsutfordringer for hydrokarboner, blir Transocean i økende grad oppmuntret til å tro at dette momentet kan fortsette i overskuelig fremtid, sier han
The Godfather
02.08.2022 kl 07:47
2793
Oslo (Infront TDN Direkt): Transocean har fått nye kontrakter for boreskipene "Petrobras 10000" og Conqueror", ifølge meldinger tirsdag.
Ultradypvannsskipet "Petrobras 10000" har fått en kontrakt på 5,8 år for arbeid utenfor Brasil. Kontrakten legger til anslagsvis 915 millioner dollar i ordreboken og forventes å starte i oktober 2023 og avsluttes i august 2029.
Videre har ultradypvannsskipet "Deepwater Conqueror" blitt tildelt en toårig kontrakt av en stor operatør for arbeid i den amerikanske Mexicogolfen til 440.000 dollar pr dag med et potensielt tillegg på 39.000 dollar pr dag for produkter og tjenester. Eksklusive inntekter knyttet til tilleggsproduktene gir kontrakten en ordrereserve på anslagsvis 321 millioner dollar, og forventes å starte i desember 2022 i direkte fortsettelse av riggens nåværende kontrakt
Ultradypvannsskipet "Petrobras 10000" har fått en kontrakt på 5,8 år for arbeid utenfor Brasil. Kontrakten legger til anslagsvis 915 millioner dollar i ordreboken og forventes å starte i oktober 2023 og avsluttes i august 2029.
Videre har ultradypvannsskipet "Deepwater Conqueror" blitt tildelt en toårig kontrakt av en stor operatør for arbeid i den amerikanske Mexicogolfen til 440.000 dollar pr dag med et potensielt tillegg på 39.000 dollar pr dag for produkter og tjenester. Eksklusive inntekter knyttet til tilleggsproduktene gir kontrakten en ordrereserve på anslagsvis 321 millioner dollar, og forventes å starte i desember 2022 i direkte fortsettelse av riggens nåværende kontrakt
Tja...
Ikke mange som er med her. Kanskje man er redd for å våkne opp med et "hestehode i senga", hehe..
Men for oss som "ligger et hestehode foran" er jo dette helt gull. Og det er ikke for sent å henge seg på. Dagen i dag preges av gevinstsikring etter gårsdagens kraftige oppgang. Vi er nå nede i gap som mulig skal lukkes og ny inngang her og ned mot USD 3,42 - 3,26 om mulig vil gi "cash i pungen"
Ikke mange som er med her. Kanskje man er redd for å våkne opp med et "hestehode i senga", hehe..
Men for oss som "ligger et hestehode foran" er jo dette helt gull. Og det er ikke for sent å henge seg på. Dagen i dag preges av gevinstsikring etter gårsdagens kraftige oppgang. Vi er nå nede i gap som mulig skal lukkes og ny inngang her og ned mot USD 3,42 - 3,26 om mulig vil gi "cash i pungen"
fleken
03.08.2022 kl 21:32
2558
Nå vil vel 3 av Transocean sine rigger i Norge gå av kontrakt og i varmt opplag i løpet av høsten. To Equinox. To Barents og To Norge rykter om ny kontrakt på To Norge fra Mai neste år. Tror du det vil ha noe å si på kursen i det korte bildet?
Ikke annet en at markedet vil fokusere på sterkere rater, noe som er antydet fra Transocean selv. Ratene som ble meldt under Q2 underbygger dette. Så fokuserer også markedet nå på kontraktstid. Lange kontrakter med høye rater bør fortelle mye om hva oljebransjen selv tenker om fremtiden. Det dreier seg om å sikre kapasitet. Et vakuum vil oppstå i 2024 i følge Transocean selv.
Redigert 03.08.2022 kl 21:38
Du må logge inn for å svare
Aksjesnadder
08.08.2022 kl 14:24
2278
Det ryktes om emisjon i rig på 431m usd. Hørt noe.mer om dette?
Yngling ØH
26.08.2022 kl 20:24
2105
Det signeres vel kontrakter så blekket spruter nå om dagen? Oljeselskapene er stinn i cash, og alle vil ha rigger før det ikke lengre er noen å få tak i.
Er det derfor aksjen er uendret siste år?
Rig må gjøre noe med gjelden før det skjer noe her, alt for stor.
Rig må gjøre noe med gjelden før det skjer noe her, alt for stor.
Redigert 26.08.2022 kl 20:34
Du må logge inn for å svare
Tja...
Transocean klarer seg fin med den gjelden de har gitt økende utnyttelsesgrad, stigende rater og generelle markeds utsikter. Denne vil gå sammen med all annen rigg. Pareto har kursmål USD 6,- og jeg har snitt ca. USD 3,30. Har cash`et inn en god del på denne men nå skal også RIG bryte opp. Hold men akkumuler på røde dager som i dag, he he...
Transocean klarer seg fin med den gjelden de har gitt økende utnyttelsesgrad, stigende rater og generelle markeds utsikter. Denne vil gå sammen med all annen rigg. Pareto har kursmål USD 6,- og jeg har snitt ca. USD 3,30. Har cash`et inn en god del på denne men nå skal også RIG bryte opp. Hold men akkumuler på røde dager som i dag, he he...
Yngling ØH
28.08.2022 kl 00:05
1865
Tja, eller du kan se på gjelden som gearing på aksjekursen. Risikoen for stor emisjon blir redusert når oppdragsmengden øker. Med dagratene de får nå og fremover, så blir RIG god butikk.
zaq1
22.09.2022 kl 11:35
1422
Transocean er tildelt en kontrakt av Wintershall Dea og OMV for "Transocean Norge" for boring av 17 brønner i perioden 2023 til 2027. Ifølge Wintershall Dea er verdien på avtalen 437 millioner dollar.
Det melder Energi24 onsdag.
For Wintershall Dea innebærer kontrakten boring av fire letebrønner, fire brønner for Maria Revitaliseringsprosjektet og tre utvinningsbrønner på Dvalin Nord. For OMV vil Transocean Norge bore tre utvinningsbrønner for Berling-prosjektet og to letebrønner, skriver bransjenettstedet.
Kontraktsperioden inneholder opsjoner for boring av ytterligere Wintershall Dea-opererte brønner. Kontrakten inneholder også insentiver som innebærer at riggselskapet vil bli belønnet for effektive og sikre operasjoner, heter det i en melding.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 709
Det melder Energi24 onsdag.
For Wintershall Dea innebærer kontrakten boring av fire letebrønner, fire brønner for Maria Revitaliseringsprosjektet og tre utvinningsbrønner på Dvalin Nord. For OMV vil Transocean Norge bore tre utvinningsbrønner for Berling-prosjektet og to letebrønner, skriver bransjenettstedet.
Kontraktsperioden inneholder opsjoner for boring av ytterligere Wintershall Dea-opererte brønner. Kontrakten inneholder også insentiver som innebærer at riggselskapet vil bli belønnet for effektive og sikre operasjoner, heter det i en melding.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 709
mariner
22.09.2022 kl 19:02
1328
Sitter her med endel aksjer, svært skuffende utvikling i forhold til de aller fleste andre rigg selskaper. Årsaken kan ikke være andre enn det store gjelden selskapet hefter for. Mange rigg selskaper lover raske utbytter ref. Dolphin.
Har sitti i denne aksjen så lenge nå, at jeg skal holde ut en stund til
Har sitti i denne aksjen så lenge nå, at jeg skal holde ut en stund til
zaq1
23.09.2022 kl 13:39
1208
Her er den nye dagrater tatt med, ikke så verst den..:-)
Transocean Ltd. Announces Contract For Harsh Environment Semi-Submersible Transocean Norge
STEINHAUSEN, Switzerland, Sept. 22, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Transocean Ltd. (NYSE: RIG) announced today that the harsh environment semi-submersible, Transocean Norge, received a contract award from Wintershall Dea Norge and OMV Norge granting the exclusive right to drill all of the wells for their respective drilling campaigns starting in 2023 through 2027, subject to rig availability and other conditions.
The contract provides that the Transocean Norge will drill eleven wells for Wintershall Dea Norge and six wells for OMV Norge. A portion of this work is subject to operator and government approvals. Assuming that all approvals are received, the full contract period is 1,071 days at an average dayrate of $408,000 which would contribute $437 million in backlog, excluding bonuses and additional services. In addition, the contract contains additional fixed price option wells.
The current firm term is currently 208 days, which contributes approximately $72 million in backlog. Backlog estimates exclude any revenue associated with additional products and services or options that may be exercised as part of the contract.
Transocean owns a 33.0% interest in the Transocean Norge through a joint venture with Hayfin Capital Management LLP (“Hayfin”). Certain affiliates of Hayfin own the remaining 67.0% ownership interest.
Transocean Ltd. Announces Contract For Harsh Environment Semi-Submersible Transocean Norge
STEINHAUSEN, Switzerland, Sept. 22, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Transocean Ltd. (NYSE: RIG) announced today that the harsh environment semi-submersible, Transocean Norge, received a contract award from Wintershall Dea Norge and OMV Norge granting the exclusive right to drill all of the wells for their respective drilling campaigns starting in 2023 through 2027, subject to rig availability and other conditions.
The contract provides that the Transocean Norge will drill eleven wells for Wintershall Dea Norge and six wells for OMV Norge. A portion of this work is subject to operator and government approvals. Assuming that all approvals are received, the full contract period is 1,071 days at an average dayrate of $408,000 which would contribute $437 million in backlog, excluding bonuses and additional services. In addition, the contract contains additional fixed price option wells.
The current firm term is currently 208 days, which contributes approximately $72 million in backlog. Backlog estimates exclude any revenue associated with additional products and services or options that may be exercised as part of the contract.
Transocean owns a 33.0% interest in the Transocean Norge through a joint venture with Hayfin Capital Management LLP (“Hayfin”). Certain affiliates of Hayfin own the remaining 67.0% ownership interest.