Ultimovacs - derfor vil UV1 fungere

Ultimovax
ULTIMO 03.08.2022 kl 12:48 148701


Hvilket grunnlag har vi for å si at UV1 vil fungere?

Neppe har noen selskap bedre datagrunnlag enn Ultimovacs for å kunne si før fase2 resultatene at dette trolig vil lykkes.
Som eneste selskap i verden har Ultimovacs blodprøver helt tilbake til begynnelsen av 90-tallet som utgangspunktet for sin forskning og optimalisering.
Det første forsøket het GV1001, det var aldri meningen at denne vaksinen skulle være den «endelige» vaksinene, men en del av en to trinns rakett. Gjennom to studier av GV1001 klart man å mobilisere immunforsvaret til henholdsvis 55 og 80 prosent av dem som har fått vaksinen vi kaller GV1001. Noen av de dødssyke lungekreft pasientene har fått gjentatte doser av vaksinen gjennom over 15 år og er fortsatt symptomfrie.

Med utgangspunkt i pasienter som disse langtids overlevende, undersøkte Gaudernack og de andre forskerne i laboratoriet nærmere hvor årsaken ligger til at vaksinen er livsforlengende for enkelte, mens andre hadde liten effekt.
De fant ut at svaret ligger i tre proteinbiter, peptider, som de fant i immunresponsen til pasienter med lang overlevelse.

Basert på disse tre peptidene og 30års erfaring utviklet de det vi i dag kaller UV1.

Videre har det blitt gjennomført fire fase 1 studier med alle meget gode resultater og uten bivirkninger.

I tillegg elsker klinikerne UV1, i motsetning til feks Nano som slet med rekrutteringen er Ultimovacs meg bekjent eneste kraftselskapet i Skandinavia som ikke har hatt stopp i rekrutteringen igjennom pandemien. Hvorfor? Klinikerne har tro på UV1. Det samme har professor Gustav Gaudernack som eier aksjer for rundt 40 millioner.

Fungerer UV1 sitter man på en universal kreftvaksine.

Som investor har man da først og fremst vært med på å gi pasienter og påførende en bedre fremtid, samtidig vil man bli økonomisk belønnet.
Føre var
10.04.2024 kl 09:38 3816

Vi får håpe att shorten blir satt litt på prøve i ultimo i dag, den økte litt igjen i går.
Kansje eneste måten å holde den i sjakk?
Krelva
10.04.2024 kl 09:14 3830

Flott åpning i dag ,,,måtte det vedvare .
Kan hvere noen vil inn før vi får nye oppdateringer og forhåpningsvis en kraftig reprising mot gamle høyder ..
Lykke til Medaksjonærer og husk og mate småfuglene....
Rubin
09.04.2024 kl 22:34 4208

Da får vi håpe på at de har noe «kjøtt på bena» når det gjelder «future potential». En slik oppdatering har vel ikke noen hensikt uten det…

« Ultimovacs' management will provide a company update emphasizing recent
developments and the future potential within the clinical program. The
presentation will be followed by a Q&A session.

Date: Wednesday, April 17, 2024»
Krelva
09.04.2024 kl 22:19 4240

Takk for flott info ,lykke til Folkens
Rassen
09.04.2024 kl 18:27 4577

Kan du slutte å klippe ut fra TI og lime inn her? Er liksom ikke noe poeng!
X-43 scramjet
09.04.2024 kl 17:07 4711

Ser billig ut nå. Håper på solide nyheter så går Ultimovacs 3 gangeren
Hugoil
09.04.2024 kl 15:48 4805

upps, ypperstepresten:
--

polygon
15043
INSIDER+
16t
Full maxi-yatzy på første kast i så fall er hva man klarte. Ikke rart så mange ble lurt i så fall.


nordpolen
909
16t
Alt har pekt i retning suksess, med unntak av ukjent trippelkombo i to fase 2-studier. Det har risky.

Gi meg gjerne gode grunner til at alt av fase 1-resultater bare er flaks så skal jeg revurdere standpunktet, men enn så lenge mener jeg UV1 gir klinisk nytte. Det er noe med INITIUM som er rart, overraskende og skuffende, og det håper jeg vi får svar på.

Og please, ikke si at kontrollarmen overpresterte, det vet vi ingenting om. Vi vet at begge armer fikk lik respons (ORR), og lik PFS-kurve. Vi vet også at begge de tallene er høyere enn forventet med SoC. Utover det vet vi ingenting.

8



TheObserver
994

Birgitte
16t
God behandling grunnet Covid eller ei, avlesningen viser at det ble ingen ekstra effekt å behandle halvparten av pasientene med UV1.

Ergo ble det dessverre stang ut og det er det eneste «korrekte», selv om historiske studiers utfall en periode antydet at et lite mirakel var på vei. Hvis man i 2021 og 2022 vet bedre måter å anvende dagens SoC bedre på enn i 2015 så er det slik verden går fremover og kreftpasienter lever lengre.

For oss aksjonærene var det dessverre ikke UV1 som gjorde utslaget, det var faktorer som skyldes alt annet enn UV1, ref HR 0,95





polygon
15043
INSIDER+

TheObserver
16t
bedre måter å anvende dagens SoC bedre på enn i 2015

og 2017, 2019, 2021 og 2022 (som er referansene vi også hadde)

>> Har de fordelingen av antall på årene også? Det er litt av et stikkord det der .....FORDELING
Jeg spurte etter fordeling ifm NANOV både før og etter styret og ledelse ble kastet, men vi fikk det aldri opp ...................................... ...


Martins
2071
Ting jeg skulle ønske jeg resonerte mere rundt:

Man trengte ikke ta max risk, å holde over helgene var egentlig nok for å få best case, og slippe unna mange av worst case scenarioene. Skulle ha fulgt mitt eget råd der.

Da vi fikk vite at kontrollarmen og UV1-armen hadde 0 events på 10 mnder ish skulle jeg solgt, siden man da måtte ha hatt forskjell så tidlig i studien for å få PFS nådd at det minsket sjansene der.

“Ingen events” var egentlig noe negativt for UV1, vi tolket det positivt, selv om alle våre modeller hadde events i perioden det var 0 events i realiteten, som Ulti sa ifra til oss om.

Skulle uansett ha sittet inne med mindre, sa på chatten at “It’s not what you don’t know that kills you in the market, but what you were certain was true, but just aint so.” Skulle hørt på det selv.

Det er vel egentlig min oppsummering.

>>> “It’s not what you don’t know that kills you in the market, but what you were certain was true, but just aint so.”
Så sant så sant, det gjelder KORONA-FURORA og KRIGEN også. ...det er derfor man går på smeller og tilliten faller.


Gråspurv

En annen tendens som ser ut til å forsterke seg er at pasienter selv eller pårørende går inn på Clinicaltrials og undersøker om det kan være studier i sin indikasjon som en kan delta på, for deretter å høre med legen sin som kan søke om inklusjon i studien.

Også her kan en se for seg at relativt friskere pasienter selvselekterer seg til studiene sammenlignet med hva regulær rekruttering ville ha gitt.

>> Kan det være med INIT-pasienter som med aksjeinvestorer - man får ikke betalt for å unngå å ta på seg risiko. De fikk rett og slett GRATIS BEHANDLING med markedets beste behandling med UV1 ....inneholdende markedets beste behandling.

Lett å rekruttere til FREE LUNCH.




EliotSpitzer
20
21t
Syklisten - Ja, hvilke investorer handler? Se på aksjonær-listen (Se netenfor). I siste uke var der en handelsdag hvor, der ble omsatt 6,991 mio aktier, hvilket svarer til ca. 20 % av aksjene. Dagen efter ble der omsatt 5,581 mio, hvilket svarer til 16 % av aksjekapitalen. I dag kom vi på over 2 mio. Det er fortsatt %’er og ikke promiller. Men jeg kan ikke se at der er en stor pool hos en finansielle investorer, som nemt kan bli omsatt. . Der må være nogen små porsjoner som blir handlet ufattelig mange gange frem og tilbake her.

Ultimovacs ASA shareholders ownership - Updated per April 3, 2024

Shareholder, Number of shares, % shares

Gjelsten Holding AS, 6.495.866, 18,88%
Radforsk Investeringsstiftelse, 1.519.263, 4,42%
Inven2 AS, 1.265.139, 3,68%
Folketrygdfondet, 1.009.000, 2,93%
Prieta AS, 533.988, 1,55%
Vinje, Sigurd Heggestad, 510.649, 1,48%
Nordnet Livsforsikring AS, 424.909, 1,23%
Langøya Invest AS, 400.000, 1,16%
Farstad, Ove Steinar, 403.000, 1,17%
Myrlid AS, 400.000, 1,16%
Stavanger Forvaltning AS, 330.000, 0,96%
Utmost Paneurope Dac, 323.517, 0,94%
Fondet Nordea Avkastning, 310.990, 0,90%
Noraks AS, 288.675, 0,84%
Nymo, Robin Harald, 287.100, 0,83%
J.P. Morgan Securities Plc, 269.855, 0,78%
Tran, Tuan Ba, 268.016, 0,78%
Wiarom AS, 250.000, 0,73%
Danske Invest Norge Vekst, 246.026, 0,72%
Møgster, Jan, 225.380, 0,66%
20 largest shareholders, 15.758.373, 45,80%

Other shareholders, 18.647.688, 54,20%

Total 34.406.061, 100,00%
Føre var
09.04.2024 kl 10:23 5022

Kansje shorten skal melkes snart:)




It ain't over till the fat lady sings!!!
Redigert 09.04.2024 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Mammon
09.04.2024 kl 10:21 5038

melke selskapet 1år til altså hehe

kanskje han og resten av ledelsen skal jobbe gratis og gi fra seg alle ytelser oxo?!

Føre var
09.04.2024 kl 10:17 4988

«– Jeg hadde egentlig tenkt å trappe ned Ultimovacs og ri inn i solnedgangen på den. Men nå får jeg bli på hesten i hvert fall et år til – få det på beina igjen.«

https://e24.no/boers-og-finans/i/9zj9Xw/bygget-milliardverdier-paa-kreftforskning-saa-treffer-den-perfekte-stormen

MBStock
09.04.2024 kl 08:19 5197

Får vi update fra selskapet idag?
Rassen
08.04.2024 kl 20:30 5632

kokkohill skrev Shorten økt idag
Ble økt på fredag, men mulig i dag også….
kokkohill
08.04.2024 kl 19:54 5713

Shorten økt idag
abbos
08.04.2024 kl 18:46 5819

Skal akkumulere når den bunner på 7,90 🤓
Redigert 08.04.2024 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Mammon
08.04.2024 kl 17:11 5963

baissing?

ingen i ledelsen er vel villige til å gå ned i lønn eller?
økonomidirektøren fortsatt lønnet selv om vedk. dumpet alle sine aksjer!

han skal vel melke Ulti tom for penger før han søker seg ny jobb LOL
bj111
08.04.2024 kl 17:10 5861

Hvor har du det fra? Mange short som står i månedsvis og over GF. Kun om stemmerett er viktig for den som låner ut og ofte er det uvesentlig.
abbos
08.04.2024 kl 17:07 5846

Basert på all denne infoen , har vel webcasten ingen verdi ?
Bare å kaste korta imorgen på 8 ?
mimer
08.04.2024 kl 17:04 5839

Bra jobba av short, og fin fordekt "intelligent" baissing her også 😎
Anunnaki
08.04.2024 kl 17:01 5769

Helt riktig at tilliten blant investorene til ledelse og styreleder er lav nå.
De må derfor vise at de tar tøffe grep for å kutte kostnader. Antall vanlige ansatte og ledergruppa må slankes betraktelig, og lønnsnivået bør ses på med kritisk blikk når de tross alt har levert elendige resultater, og begått mange tvilsomme og kritikkverdige feiltrinn under veis.

Evner de å gjennomføre slike grep, så vil de kanskje finne noen som er villige til å kjøpe 14 millioner nye aksjer til en veldig lav kurs.
Det gir ikke mye penger inn til selskapet, men kanskje er det akkurat nok til at man kommer seg gjennom DOVACC-avlesning og nærmere jul i 2025.

Selv om vaksinen ikke fungerer så godt selskapet og aksjonærene håpet på, kan det tenkes TET-plattformen kan gi inntekter dersom andre selskaper får teste ut denne teknologien med sine vaksiner mens Ultimovacs holder seg flytende lengst mulig på sparebluss.

Evner de ikke å ta grep så synker skuta raskt.
Redigert 08.04.2024 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
balatonz
08.04.2024 kl 16:40 5598

Shorten øker igjen samt en ny aktør har dukket opp.
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=ULTIMOVACS&land=nor
peaf
08.04.2024 kl 16:25 5592

De har et styrevedtak på at de kan lage 14 mil nye aksjer, eller 40 % per i dag. Men rekker det til noe, det beror på emikursen og det ser ikke lyst ut i dag. Kommer det et nytt vedtak på GF der styret får frie hender at lage den emisjon de har behov for, det er vanskeligt at lage fremtidsplaner uten at vite hva økonomien tillater. Og truverdigheten til selskapet er vel ikke det allre beste, de byggde opp forventningerne til resultaten som det viste seg ikke hold mål.

Skal man begynne tru på dem nå og lite på alt de påstår, det er naturligtvis frivilligt men de har bevisligen ikke prestert eller komt med korrekte utsang hittils. Og Einarsson har vel bommet på det meste innom norsk biotek, uten at det stopper han for at komme med videre anbefalninger.
Mammon
08.04.2024 kl 15:33 5573

gjelsten har vel ikke tapt 1 mrd da han hadde lav gav? sant at gevinsten hans smuldret bort
denne aksjen er pt kun til trading for de risikopervese som ser dette som en lottokupong

dere aksjonærer får ha lykke til :)
Anunnaki
08.04.2024 kl 15:23 5391

Litt tidlig å felle dom helt enda.

Nå får vi vente å se hva selskapet kommer med om utfyllende informasjon om funnene de har gjort for INITIUM.
De skal også presentere hvilke grep de gjør for å kutte kostnader for å preservere kontantbeholdningen best mulig slik at runway kommer over DOVACC i 2025 om mulig. Det store ledelsesteamet på 10 personer for totalt 26 ansatte er åpenbart for voldsomt nå som situasjonen har blitt som den er. Antall ansatte og kostnader til lønn og godtgjøring må kuttes mye nå som man ikke lenger skal videre med fase3-studier eller nye fase2-studier. De forskerstyrte studiene som går kan ikke kreve like mye manpower fra Ultimovacs sin side lenger.

Etter de har gjennomført omstrukturering på en god og troverdig måte, som ser innbydende ut for aksjonærer og veien videre, så vil de kanskje klare å få inn noe frisk kapital i en emisjon.
Merk at Jonas Einarsson nevner partneravtale og rettet emisjon mot "spesialinvestor" som mulige alternativer for veien videre. Partneravtale er nok mest drømmerier.
Rettet emisjon istedenfor fortrinnsrettet (til eksisterende aksjonærer) tyder på at Bjørn Rune Gjelsten har stengt døren og ikke er klar for å ofre mer av sin formue på Ultimovacs. Ja, han sitter i ro, men etter å ha tapt 3/4 MILLIARD på I-dagen uten at det er noen plan eller forklaring bak så tenker jeg han har fått nok.
At Gjelsten sin CFO kjøper aksjer tilsvarende styrehonoraret sitt betyr ikke annet enn et "Beklager, sjef. Jeg skal også være med å gi litt blod her".

Vi får felle dom og trille terning etter webcasten. Dersom det ikke kommer gode forklaringer og troverdige planer for kostnadskutt og veien videre, så tror jeg ikke det vil bli noen emisjon med det første, for ingen investor vil hive penger ut vinduet. Kommer det mye bra så kan det være de får til en rettet emisjon med solid rabatt. Kanskje får Holom i DNB rett i at kursen da vil bli 3-4 kroner for 14 millioner nye aksjer - Snaut 30% av det nye selskapet.
Redigert 08.04.2024 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
Rassen
08.04.2024 kl 14:57 5421

Da er det vel bare en drøy uke igjen til Folketrygdfondet skal ha tilbake over 700.000 aksjer. Det skulle ikke forundre meg om vi ser 15 tallet før 18. april
Mammon
08.04.2024 kl 14:46 5432

mange som venter på krise-emisjon for å finansiere lønn og bonus til ledelsen :)
hvor mye koster det å avslutte div.studier som allerede har feilet??

Sølvbuen
08.04.2024 kl 14:42 5447

Vanvittig hur Shorter herjer i aksjen. Idag er volumene små (ca 1,2 mill aksjer så langt. ca 60% frem til kl 11) og mindre enn tidligere dager. Forrige uke var volumene 2-6 mill dag for dag. Meste av volumet idag var mellom kl 9-1045. Kurser 11,20 ned til 10,40 omtrent. Deretter flatt frem kl 14 ca 10,40 +/- . Da ser det ut til å være et nytt stort salgsfremstøt fra 10,40-14.15. Uten nyheter - 6% ned til 9,80. Deretter ser det ut til at man prøver å kjøpe tilbake igjen (store kjøpere dukker opp) helst enda lavere. Der mislyktes de foreløpig og kursen stiger omtrent 6 %. Tilbake igjen til NOK 10,20.
Det er ganske sprøtt alt sammen . Tragikomisk !
Noen små positive nyheter/Innsidekjøp eller lign. og BANG de sitter med Svarteper ! Taper penger.
peaf
08.04.2024 kl 11:03 5567

Det er helt rett om fase 2 har gitt solide resultater så går man for fase 3, men det kan man knappest påstå at de to som er avlest har gjort. Og såvidt hva som er signalisert så har det ikke kommit et pip fra Bristol Myers, og lær ikke gjøre det heller. Da er neste Fokus og der har Merck reden en partner i Morderna og mRNA som viser hva Merck har truen på, og de har penger til en fase 3 studie. Og i Lungvac er mRNA reden i gang med sin fase 3 studie.

Og Dovacc som er en Andrelinje-vedlikeholdsstudie i eggstokkreft vil jeg ikke mene så mye om, men ambisjonerne at komme med en sensasjonell vaksine kan ikke vare de helt store i den populasjonen.
Sølvbuen
08.04.2024 kl 10:05 5692

Helt enig i sistnevnte, veldig bra og nøkternt oppsummert av vedkommende. For øvrig har jeg lyttet og lest hva og hvordan styreformann beskriver situasjon vi er i. Jeg synes han gir et solig og godt inntrykk. Han gjentar at ingen emisjon kommer med første og at de forsøker å gjøre runway lengst mulig. Åpner opp for Partneravtale. Videre uttrykker han tillitt og stolthet for de ansatte og teamet i selskapet. Dette er meget viktig spesielt i en virksomhet som dette. Uten teamet og kompetansen, viljen og guts kommer vi ingen vei. Vi som velger å gå inn i en virksomhet som dette har rollen som supporter og heiagjeng uansett. Er man usikker selger man og finner andre aksjer. Så får vi leve med at det er noen gratispassasjerer og aktører som synes å motarbeide litt, tenker på shorterne. De er i mitt hode amøber eller slimåler, som egentlig vi kunne klart oss uten. Men sånn er det ikke. Dekket shortsalg er fullt lov faktisk. Jeg er likevel kritisk til dette når en ser spetakkelet de lager, jeg mistenker de kjører svartmalingskamper og lager Sirkus av noe som egentlig er seriøs forskning og virksomhet. Det er synd hvis det er slik. . Jeg vet endel aksjonærer har lånt ut aksjer mot en hyggelig rente på ca 10-12%. I aksjonærlisten fremstår det som at de har solgt men i realiteten bare lånt ut aksjene. Det blir opp til den enkelte om man vil gjøre slike utlån, men mine aksjer får de ikke uten å kjøpe de til langt høyere kurs enn det jeg ser på skjermen nå. Undres om de helt forstår konskevensen av slike utlån. 10% rente hørs fristende ut, men vi ser at volatiliteten i aksjene er ekstrem. Det betyr at selskapets fundingkost stiger. Aksjonørene kan kjøpe seg inn billigere rett og slett. Uten shorting, tror jeg volatiliten ville vært vesentlig lavere. Likevel jeg ser frem over og misunner ikke shorterne som jeg tror har nok å gjøre her nå. Risikoen deres er extremt høy, etter at aksjen har doblet seg fra bunnen. Jeg tror en ny dobling kan komme fort:-) Ingen vet selvfølgelig men oppsiden kan være meget stor.
Krelva
08.04.2024 kl 08:42 5859

Flott innlegg ,jeg er enig ....Sitter også ganske trygg
Lykke til og god Ny børsuke ....
Tamotama
08.04.2024 kl 08:05 5992

Det var da veldig pessimistisk. Går man for fase-3 studier er det fordi fase 2 har gitt solide resultater. Der har vi noe å se frem til i nærmeste fremtid.

Emisjon vil på et eller annet tidspunkt kommer, men garantert ikke innen 2024. Partneravtale er også foreslått.

Short aksjene leveres tilbake om man vil eller ei. Om det er generalforsamlingen som avgjør eller ikke, så kjøpes aksjene nå igjen med blodtap for shorterne. Det gjør de ikke for morro skyld.

Når de handler aksjene tilbake på kronekurs 10-12 kroner (30-50% over short posisjon) indikerer det at de forventer videre kursstigning for denne uken.

Bare å sette seg tilbake og se, her er jeg ganske trygg!
peaf
08.04.2024 kl 05:27 6144

Nå er det vel ingen garanti for at short må levere tilbake lånte aksjer, de avtaler en perdiode de får låne aksjerne. Og vil utlåner ha stemmerett på dem så har de en avtale om at de får fullmakt på at stemme med på utestående aksjer.

Og emisjonen kommer snart uansett da både Nipu og Initium resultaten er verdiløse uten fase 3 studie, ingen annen en ULTI vil satse på en fase 3 studie i Melanom even om Ulti klarer så tivel om resultatet. Og når det gjeller NIPU har jo Bristol Myers vist null interesse, og ingen annen BP har interesse av at få UV1 godkjend med Bristol Myers produkter. Og de må lage langt mye mer aksjer en 40 % om de skal få nok penger til en fase 3 studie, og det er minst 4 år til de har resultaten fra en sånn.
Rule
07.04.2024 kl 23:54 6274

Ja, spændende om vi ikke kommer tilbage i noget der minder om estimerede fair værdier ( 20-30 NOK) inden GF.
Jeg synes det mest spændende er NIPU opdatering, da det så ret solidt ud og der var ikke mange patienter "at risk".
Hertil om der er noget effekt i nogle sub-groups i INITIUM - det vil styrke den samlede case og hvor mye % af de ca. 100 NOK/ aktie ved fuld flaks i meso/NIPU
Det som er hinsides vildt er at det ikke kan udelukkes at der er type-2 fejl i INITIUM og der kan være effekt i interessante sub-groups.
Tamotama
07.04.2024 kl 22:32 6376

Nå er det bare en ting å gjøre!!! Se frem til en uhyre spennende uke med ny informasjon og synlighet. TviTvi!
M79
07.04.2024 kl 16:50 6711

Innen 8-9 dager short må være ferdig med og dekke det inn 2.12% eller 730.472. aksje, og mulig i mellomtiden en bra news fra selskapet så går kursen xxx