RECSI

marked1
RECSI 08.08.2022 kl 08:57 154862

RECSI er til å bli paranoid av. Akkurat når aksjen er på stigende trend og mange kaster seg på, så shortes aksjen i senk.

Selv om det er mange positive makronyheter fra USA hva gjelder fornybar energi, så kan altså kursutviklingen styres kraftig ved hjelp av shorting. Man bør være forsiktig i denne, og ikke satse mer enn man kan tape.
Redigert 12.09.2022 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Stabukk
15.08.2022 kl 00:37 11021

Rubin skrev Innlegget er slettet
Vi må redusera fokuset på FA si vinkling. Tips med omtale av «Chip Bill» sin betydning for Butte og Montana er sendt både FA, dn og e24. Er litt usikker på om det fører til omtale, men Rec sjølv bør omtala dette eller svara på eit spørsmål under Q2 onsdag. CEO May kan neppe vera negativ. Med denne pakken og sist også IRA Bill, bør jo smilet hjå både May og styret gå heilt rundt! Med økonomisk støtte frå to gigantiske «pakker» må vel Q2 bli ekstra positiv? Og i sin tur visa igjen i mediadekningen. Så kan vi etter kvart sjå fram til meldingar om kontrakter, kanskje ikkje i august, men i september og utover. Ein lys høst i Recsi, er mitt tips!
Billyjojimbob
15.08.2022 kl 00:36 10884

Bullinvestor skrev 😂…🚀🚀
Reprising så det holder,straka vegen til 36 før det butter👍
Bullinvestor
15.08.2022 kl 00:22 10823

Rubin skrev Innlegget er slettet
😂…🚀🚀
marked1
14.08.2022 kl 21:34 11630

Helt fantastisk!!!!

«Significant to Montana is the bill’s support for silane gas production, which is used to produce semiconductors. The world’s largest supplier of the gas, REC Silicon, has a factory on the outskirts of Butte. REC Silicon employs nearly 300 people at the facility and has been recognized by the White House as a potential candidate for domestic expansion of silane gas production»

https://dailyinterlake.com/news/2022/aug/14/what-chips-act-means-montana/
Redigert 14.08.2022 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Stabukk
14.08.2022 kl 20:20 11885

Ang. den «grenseløse haussingen som denne aksjen har vært gjenstand for gjennom mange år», som SolEnergi har «ekstremt liten sans for».
MorganKane sitt langvarige kursmål 42,50 og andre høge kursmål må gjerne bli oppfatta som «grenseløs haussing».
Men kva faktisk info har SolEnergi bidradd med?
Risikomoment skal vi aldri vera blinde for, men akkurat no er eg mest opptatt av oppsida. Difor blir eg sittande.
USA sine to vedtatte «pakker», semiconductor/chip og fornybar (IRA) reknar eg også som triggerar på kort sikt.

I honnør til MorganKane ber eg folk tygga på dette bidraget som han la ut på ein lukka tråd i kveld. Kanskje ikkje god folkeskikk å henta noko frå ein lukka tråd, men eg gjer det likevel. Dette viser blant anna kor undervurdert Butte er, og litt kor svake Rec er når det gjeld å skryta av seg sjølv!

«Significant to Montana is the bill’s support for silane gas production, which is used to produce semiconductors. The world’s largest supplier of the gas, REC Silicon, has a factory on the outskirts of Butte. REC Silicon employs nearly 300 people at the facility and has been recognized by the White House as a potential candidate for domestic expansion of silane gas production»

https://dailyinterlake.com/news/2022/aug/14/what-chips-act-means-montana/

Skal også tipsa norske finansmedia om denne artikkelen.


Slettet bruker
14.08.2022 kl 11:48 12782

Grunnet sabotering i form av mobbing, personsjikane og annet usaklig tøv fra dem som spammer dette forumet med tendensiøst og misvisende hausing, så valgte jeg å stenge en av mine tråder for disse brukerne. Tråden er er imidlertid åpen flor ALLE som ikke saboterer trådene - men har noe saklig å bidra med.

Selv prøver jeg etter beste evne å gi etter for kraften i de bedre argumenter, noe som også framgår av den aktuelle tråden. - Så, hvis alle i større grad kan møte oppfatninger som er motsatt av de man selv har, med saklige motargumenter framfor infantil mobbing og personsjikane, så kanskje dette forumet kan bli en arena for både kunnskap og gjensidig læring - uten mobbing og personsjikane mot de få som har en divergerende oppfatning.

Sagt på en annen måte: Det vil være en stor fordel om folk på dette forumet i større grad tar ballen, fremfor å sparke motspilleren i leggen.
Redigert 14.08.2022 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2022 kl 11:42 12717

Vel. Vi er mange som bruker timer daglig for å jakte ferskvarer av nyheter relatert til posisjonene. Helt greit at det ble roligere her inne, selvom en håndfull av medinvestorer har bidratt over snittet med oppsummeringer osv.

Husk at alle av oss deler ikke hva vi vet, men man får jo bekreftet hva man vet gjentatte ganger, og det er greit, men også slitsomt.

Som nevnt, skal man forholde seg til offentlig info, gjøre sine utgravninger etter info. Men savner mer av det konkrete produkt utvikling rundt råvarene vi leverer.

20 forskjellige tråder blir for mye, helt passe med et par stk.

Etter mitt syn så er det noe risiko her grunnet muligheten for å bli tatt av børs og frarøves hele oppsiden (den virkelige). Samtidig vil man alltid se nye og bedre produkter og løsninger, også rundt RECSI.

Xfaktor er slik jeg ser det mest sannsynlige utfall av alt som blir repetert i det uendelige.

Mitt beste tips er å unngå ekstrem hausing, MEN, enda verre er baus.. Holder meg fint i midten og sover godt om natta... Langt ute i naturen😎

God søndag til alle deltakere i selskapet👍
Bør Børson j
14.08.2022 kl 11:39 12650

Sier han, som lagde egen tråd om en salgsanbefaling nå nylig... Stengte tråden for andre, slik at vedkommende kunne spre sin negative propaganda daglig. Trolig for å kunne kjøpe billigere aksjer selv..
Slettet bruker
14.08.2022 kl 11:16 12687

Hjemmeleksa bør alle som kjøper og selger aksjer gjøre selv. ... Å basere kjøp og salg utfra hva som skrives av dem som er ute etter kortsiktig gevinst på et nettfora - er uforsvarlig og dumt, spør du meg.

Når jeg leser hva som ofte uttrykkes på dette forumet, så har jeg ofte inntrykk av at de som driver med ekstrem hausing har en en terapautisk/berolgende effekt på de som har brukt sparepengene på å kjøpe aksjen, men som ikke gidder å gjøre selvstendige vurderinger basert på det som offisielt kommuniseres fra selskapets ledelse gjennom eksempelvis børsmeldinger og kvartalsrapporter. Det er i såfall et alvorlig tankekors. Jeg oppforderer derfor alle til primært å forholde seg til det som kommuniseres av selskapets ledelse - samt sette dette inn i en større kontekst, som eksempelvis nasjonale og geopolitiske prosesser.
Redigert 14.08.2022 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
kuka
14.08.2022 kl 10:48 12772

For meg personlig er det et tap at mange av de beste bidragsyterne har forlatt HO til fordel for en alternativ tråd! Jeg har en "betydelig" post i Rec som ervervet for et par tre år siden, bl.a som følge av de mange gode analysene her på tråden. Disse har i stor grad medvirket til at jeg har beholdt aksjeposten tross alle de negative kommentarene fra både enkelskribenter og enkelte "medieprofiler". At vi har et forum der både kritiske og positive røster slipper til, vil være en styrke for de som bruker HO som en del av beslutningsprosessen for en satser for fullt. God søndag.
BIF78
14.08.2022 kl 10:29 12848

Langt hovedparten af dem der flyttede til discord var dem, der fandt oplysninger som ingen andre fandt. Som tog kontakt til REC og delte med os andre. Det var dem, der gik ind i tingene og fandt faktuelle oplysninger. Så meget er tabt på REC-trådene efter det. Jeg ser ikke mange af den slags bidrag mere, så jeg synes REC-trådene er blevet kraftig forringet i kvalitet. Men det er jo bare min mening. Jeg synes også, at det er forkert at nedgøre dem, særligt når det kommer fra et par Nicks, som jeg ikke har set bidrage med særligt meget konstruktivt de sidste mange år.

Selvfølgelig skal man være opmærksom på risiko ved selskabet. En risiko er at REC endnu ikke har en kontrakt og endnu ikke har startet ML op. Der må vi så se, om de ikke kan klare den risiko.
Slettet bruker
14.08.2022 kl 10:08 12862

Det har over svært lang tid blitt skrevet mye tendensiøst, misvisende og direkte feilaktig tøv av flere av de brukerprofilene som nå (heldigvis) har meldt exit fra dette forumet. For å skape et mer balansert bilde på hva som faktisk er status presens, så var det på mange måter en følelsesmessig befrielse å få et like tendensiøst, misvisende og direkte feilaktig "motsvar" fra selskapet som drifter dette nettstedet.

Til tross for at jeg er tungt eksponert i RECSI, så har jeg ekstremt liten sans for den grenseløse haussingen som denne aksjen har vært gjenstand for gjennom mange år.

Jeg oppfordrer avslutinggsvis alle til å tenke kritisk - og lete aktivt etter risikomomenter som definerer den potensielle nedsiden i aksjen på kort og mellomlang sikt. Den potensielle oppsiden på lengre sikt er vi alle kjent med.
Stabukk
14.08.2022 kl 09:00 6999

Tidlig ein søndags morgon ser eg siste Rec-innlegg var rundt midnatt på tråden «RECSI mot 35-40 kr». Nestsiste innlegg var 17.46 i går på tråden «RECSI - teknisk (8 august 2022».
Er dette dei to mest aktuelle trådane den kommande veka?
Fleire låste trådar vil uansett dø ut fordi mange gode bidragsytarar har meldt seg ut frå Hegnar/FA sitt forum og er å finna på nytt forum.

Brukar litt plass på eit forsøk på oppsummering:
1. Siste kurs fredag var 23,83 etter ein oppgang på 10,93%.
2. Berre Voleon har synlig short, som er redusert til 1,36% eller ca 5,7 mill. aksjar. Så kjem short under 0,5% i tillegg.
3. Aktiv bruk av denne tråden viser at vi er mange optimistar som gjerne ser kursen opp over 30!
4. Minner om at lavaste kurs fredag var 20,49. Håpar at vi ikkje skal under 20 igjen!
5. Kursen i Recsi har utvikla seg slik:
Siste uke: OPP vel 14%
Siste mnd: OPP vel 50%
Siste 3 mnd: OPP 32%
Siste 6 mnd: OPP 52%
I år: OPP 27,33%
1 år: OPP 38%
Siste 3 år: OPP 386%.
5. Skal vi vidare opp dei komande vekene fordi short må dekka inn og fond/større aktørar ser at Rec no er eit selskap med sikker framtid? Eller blir det ein liten pause etter den store oppgangen fredag?
6. Siste melding frå IR-kontakt Kjerstad er at selskapet ventar «på ei tilbakemelding fra avisen på hva de tenker å gjøre i forhold til å rette opp påpekte forhold». Forholda er som kjent Molsnes-artikkelen med direkte faktafeil og det Kjerstad ser som «mangel på nyansar».
For egen rekning legg eg til at FA har stort fokus på ein del «kjendisar»: Som kva Grove skal gjera med millionane han tidlegare tente på Rec-aksjar, Pexip der Lund Svindal ikkje har gjort det godt og Kjetting-Jan. Pluss at det er høgt fokus på Røkke sine selskap.
Håpar ein eller fleire journalistar i norske finansmedia ser utfordringa i å laga ein grundig artikkel om Rec sine muligheter, gjerne med utgangspunkt i dei sist vedtatte «pakkene» i USA. Eller kanskje kjem det først ein slik artikkel i Columbia Basin Herald eller andre USA-media?
7. Dei som meiner vi treng ein «Ukes-tråd» står fritt til å gjera det. Eller er det naturleg å venta til etter Q2?
Redigert 14.08.2022 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
MorganKane
14.08.2022 kl 08:34 7082

Uenig.

Når Finansavisen,Norges største finansavis, står og lyver deg rett opp i ansiktet, dvs de skriver at styremedlemmet ble kastet ut når sannheten er at hun trakk seg (og endrer det først etter trusel om rettsforfølgelse) så skjønner jeg folk ikke gidder mer.
Redigert 14.08.2022 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Badgirl
13.08.2022 kl 23:43 7669

For og si det sånn! Du har mye å lære når det gjelder REC, håper ikke du har pantsatt huset ditt med investeringene dine.


Badgirl
13.08.2022 kl 23:39 7529

Ja mange som pakket snippesken og dro :( Synd at mange er så hårsåre og legger inn årene istedenfor å fighte som man gjorde før. Dette er ikke noe nytt har vært sånn i 10-15 år. Men sånn er det vel med bobleplast-generasjon. Minste motstand så løper man hjem til mamma!
Skalleknarp
13.08.2022 kl 23:39 7502

Ja det bør komme noen nyheter nå ellers vil det svekke det positive momentet som er bygget opp med usikkerhet. Noe vi absolutt ikke trenger nå. Tvi - tvi🤠
Redigert 14.08.2022 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Stabukk
13.08.2022 kl 23:34 7520

Rec-ledelsen må jo sjå llysare på selskapet sine utsikter etter at IRA har gått i boks! Vi får håpa at CEO May drar litt på smilebåndet under Q2, og gjerne bekreftar støtte både frå den og semiconductor-pakken.
Skalleknarp
13.08.2022 kl 23:07 7657

Det begynner å bli glissent med RECSI innlegg her på FA. Tydelig at det var mange som pakket snippesken pga. den fantastiske dekningen til mr. M. Uansett det blir spennende tider fom neste uke med Q2 like rundt hjørnet.
Marketwatch
13.08.2022 kl 20:00 8298

Du er stadig ute og advarer om kortsiktige fall, du treffer nok en gang, men ikke den 8/8:
"PÅ TIDE Å GEVINSTSIKRE?
Aksjen har steget betydelig de siste 2 ukene og nærmer seg nå et sterkt motstandsnivå hvor aksjen tidligere har snudd ned. RSI viser i tillegg at aksjen er betydelig overkjøpt på kort og mellomlangsikt. For kortsiktige spekulanter er det derfor (kanskje) en ide og gevinstsikre. Aksjen er for øyeblikket ned med ca 1,5% til 19,68.
Selv er jeg langsiktig - og velger derfor å sitte stille. "

Man skal være forsiktig med å spå, særlig om fremtiden, men idag kan jeg være litt enig med deg. Oppgangen i det siste har vært betydelig etter nyheten om IRA, og en liten pust i bakken kan være å forvente nå etter at loven er vedtatt. Det som imidlertid kan drive aksjen videre er inngåelse av avtaler og evt. nyheter rundt q2. Det er greit å ha to portefølger i Rec, en kortsiktig til trading, og en lagsiktig som ikke røres.
Badgirl
13.08.2022 kl 19:33 8233

Spar meg da Morgan! Jeg satt med REC når du gikk med stuttbukser, du burde absolutt visst hva kursen var før sluttaksjon. Man må være på hugget når det gjelder REC men sikkert bedre å komme med konspirasjonsteorier når kontoen går over til rødt. Samme hver gang år etter år 😂 Jeg skrev at jeg tok en hedge det er en liten forsikring hvis kursen går ned. Er ikke all in da skjønner du.

PS Ja jeg kjøpte Bear før sluttauksjon for det må man!
Redigert 13.08.2022 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
MorganKane
13.08.2022 kl 13:42 8914

Nettopp? Da skjønte du ikke helt hva jeg skrev.

Lykke til med bear. Tipper du satte den på topp i går, dvs 23,34 eller hva det var. Alle som grader treffer visst alltid topp og bunn. Jeg ler så jeg griner.
Tanjiro
13.08.2022 kl 13:30 8935

Bare noe Finansavisen vil clickbaite med. Det at han har tjent 60 mill i REC er gammelt nytt. Han solgte seg vel ut i 2021, og har vært litt inn og ut. Pdd virker det som han ikke eier noen aksjer i REC.
Badgirl
13.08.2022 kl 13:09 8836

Nettopp,og når vi regnet med at det ville gå igjennom så vil markedet prise det inn. Derfor har jeg en liten hedge med REC BearX3 😉
Redigert 13.08.2022 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
BIF78
13.08.2022 kl 11:13 9160

Jeg er meget enig i, at REC kommer til at tjene mange penge fra 2025. Jeg håber dog ikke at REC bliver en udbyttemaskine fra 2025. Jeg håber på 3 overordnede trin frem mod 2030:
- Genåbning af ML og udvidelse Butte
- Udvidelse af ML
- 1 eller flere nye fabrikker
Så jeg ser gerne pengene sættes i vækst og fra 2030 kan udbytterne begynde at komme. Så snakker vi aktiekurs 20-30 gange over dagens kurs og årlige udbytter over dagens kurs.

Og forøvrigt tak, MorganKane, bl.a. dine mange indlæg for 4-5 år siden fik mig til at holde fast i REC og også købe væsentlig op for en småaktionær som mig.
va_le
13.08.2022 kl 11:12 9126

Våren 2010 ble jeg REC aksjonær og selv etter 12,5 år så sitter jeg minimum 8 år til i REC. Jeg skal se 2030 før jeg selger. Snittet er komfortabelt.
Slettet bruker
13.08.2022 kl 11:10 9046

Når alle kritiske stemmer er forduftet - og ALLE de ukritiske haussene skriker kjøp, til tross for at aksjen allerede har steget nesten 50% i løpet av noen dager, da kan det være smart for den kortsiktige spekulant å SELGE. ... Just saying!

Selv er jeg langsiktig - og har ingen planer om å selge før aksjen har 5-10 doblet seg - noe jeg tror vil skje om 2-4 år.

Redigert 13.08.2022 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Stabukk
13.08.2022 kl 10:41 8885

Seier berre tusen takk både til Omac, MorganKane og mange andre på forumet! Kunne hatt ei lang utgreiing om korleis mange innlegg har halde motet oppe hos meg under nedturar med minus på kontoen. Men gjer det kort: Fakta og ståltru i innlegg etter innlegg har hindra meg frå å selja! Har no litt over 45% avkastning og blir sittande vidare.

Er skuffa over FA spesielt, men også andre norske finansmedia. Håpar i alle fall ein journalist eller «ekspert-kommentator» ser selskapet sitt potensiale og går litt grundig til verks. Kvifor ikkje ta turen til Moses Lake og snakka med stadig fleire tilsette i Rec som ivrar etter å trykka på startknappen?

Satsar på at framtida er «brolagt med gull» og meiner kursmål på 40-50 bør vera realistisk. Arctic er vl alt ute med 40, og vi ventar på Pareto og litt meir forsiktige SB1Markets. Kjem det signal om sikre utbytte frå 2025, blir det også ei vurdering å ikkje selja seg ut. 4 eller kanskje 5 kr aksjen blir ei bra ekstrainntekt for min del.