RECSI

marked1
RECSI 08.08.2022 kl 08:57 160184

RECSI er til å bli paranoid av. Akkurat når aksjen er på stigende trend og mange kaster seg på, så shortes aksjen i senk.

Selv om det er mange positive makronyheter fra USA hva gjelder fornybar energi, så kan altså kursutviklingen styres kraftig ved hjelp av shorting. Man bør være forsiktig i denne, og ikke satse mer enn man kan tape.
Redigert 12.09.2022 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Badgirl
16.08.2022 kl 16:06 7381

Hvordan vet du at det blir rally? Kan like gjerne bli gevinstsikring og da er det du som sitter med svarte-Per. Kan ikke bare sitte å drikke champagne hele veien opp!
KommersK
16.08.2022 kl 16:08 7437

Short som ble satt, kanskje?
Anywhere
16.08.2022 kl 16:12 7431

Jeg går for noe videre korreksjon, begrenset kursdrivende i selve resultat uansett, og at mange mister litt blikket på den lange horisonten - som vanlig.
Plukker på 20,4-isch om ikke det daler fritt:)

Kan anbefale flere å se på kombinasjonen long/short i DNO/RECSI. De har gått litt motsyklisk i forhold til hverandre. Ut en plass, inn hos den andre, og motsatt. Forbausende god effekt i min portis.
Redigert 16.08.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Badgirl
16.08.2022 kl 16:15 7430

Da er jeg ute lykke til i morgen 👍 Kan gå begge veier men jeg liker fast cash
nemi's
16.08.2022 kl 16:20 7426

Med 2BUSD kan man få mye her i verden. Til 2024 er bare å glemme i dette tilfellet. Mens tiden går, får dere alltid kjøpt REC billigere.
Skalleknarp
16.08.2022 kl 16:25 7423

Tror det var katta til en trader som gikk over tastaturet og solgte en stor batch billig….?
Nei det er vel mange som har flashbach til FA og bruk av «blodrødt» i overskriften etter Q resultat. Håper ikke det er behov for å bruke det ordet i morgen…(?)
Redigert 16.08.2022 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2022 kl 16:25 7454

Det gjelder vel generelt REC mot oljebukketten!? Hoppa ut og inn i vår energi selv. Men lot REC stå
Anywhere
16.08.2022 kl 16:34 7347

Slutt i dag på 22,9 gir i grunnen kort vei til test av bruddsted 20,30:) Bare 11% ned, og mulig på en dag for RECSI
Marketwatch
16.08.2022 kl 16:43 7308

Arbeid med utvidelse av Butte og ansettelser etc i forbindelse med gjenåpning av ML, gjør at man ikke kan vente noe særlig resultat for q2. Det som betyr noe er hva selskapet kommer med når det gjelder forventet utvikling fremover og forhåpentligvis sier de også noe om hvordan arbeidet med avtale om leveranser går. Mulig de også opplyser litt mer konkret om hvilket kapitalbehov det blir ved gjenåpning av ML, og muligens hvordan dette skal fnansieres. Uansett synes det meste å gå Recsi sin vei nå, så som aksjonær i nokre år nå, puster ihverfall jeg med magen, uansett hvordan morgendagen går.
Slettet bruker
16.08.2022 kl 17:01 7181

Det er sant. Jeg har solgt alt annet (bare noe lytteposter igjen?), og banker i. 500 000kr om vi har så flaks å snuser på 20kr..

FA og Molnes de snakker om REC med noe nervøse ordlag. De holder kjeft de dagene det går oppover og idag presiserer de at det gikk 4%ned..

Tipper han har oppsigelsestid på 3mnd og de må bare ha han der til de kan dytte han ut i god til før jul.

Nemis, Donald & co med flere fryder seg når de kan Sosialisere inne på FA forum, de er bare lonely og selskapssyke...

Ut mnd blir turbulent, men lønnsomt for eiere, store og små👍
Slettet bruker
16.08.2022 kl 17:26 7175

15.30 dumpet noen store poster. Ulovelig handel som er rapportert.
Børsens auto stop fungerte heller ikke, ikke overrasket. Børsen drives av amatører. Skulle vært bøtelagt hele gjengen

Lykke til i morgen.
Slettet bruker
16.08.2022 kl 17:35 7101

Yess.

Den virker nokså godt de dagene det går 10% opp
Slettet bruker
16.08.2022 kl 20:03 6521

Den første? Hva mener du... Vi er jo mange som har slike dømmende teorier om lille møkka børsen i landsbyen Oslo! Hva er så spesielt med den til quest...?
Badgirl
16.08.2022 kl 20:15 6543

Den første konspirasjonsteorien etter at kursen gikk nedover og ikke oppover!
Kbb
16.08.2022 kl 21:09 6312

Når fleire meglerer seier kursen skal opp etter bestemelsen om bygging ,,,ja da tror verkelig mange her inne at kursen skal ned :)
Tror kursen skal videre opp dei neste ukene.
Slettet bruker
16.08.2022 kl 21:47 6113

Ahh. Skjønner. You naughty girl🥃
Badgirl
16.08.2022 kl 23:02 5658

Tenker du bør ta deg tid til å se på denne: https://m.youtube.com/watch?v=1qAO0WK0PKk

Da kan du høre hva Arne Fredly sier om analytikere.

Dyktig kar det!
PHOinvestor
17.08.2022 kl 06:41 5073

ja ja da får vi vite hvem som har rett, hvem har tulla mest i sine innlegg
Slettet bruker
17.08.2022 kl 15:33 4293

Husker du hva det meste omsatt pr handelsdag i REC er marked1? Blir nok en solid runde i sluttauksjonen idag...
Anywhere
17.08.2022 kl 15:44 4201

Fortsatt god grunn til å tro at aksjen skal ned og teste 20,3 da det blir noen nyhetsløse dager. Endog strekk av 20,3 kan man se, dvs 19,80-isch??

Som dere ser på short-salg-registeret er hele shorten til Voleon dekket inn i går, i alle fall godt under 0,5%, så nå kan ingen håpe på at short skal trekke aksjen opp. Tvert om kan det ha vært satt gode shorts på 25 i dag:)

Men i bunn og grunn er det bare slik livet til en aksje er, og det er sunt og greit for RECSI om den skal til 40.
Redigert 17.08.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
17.08.2022 kl 15:46 4201

Har ikke sittet så lenge her, men har vært med siden Oktober 2020, og dette er høyeste omsetningen jeg har sett siden den gang. Omsatte nok for mer da den lå høyere, de som har vært med lengre har vel peiling, uansett så er det ikke i tvil om at interessen er stor!
Null
17.08.2022 kl 17:26 3755

Jeg må vel si at det er fasinerende å lese hva Karl Johan Molnes skriver.'
Men at den mannen kan bli tatt seriøst er jeg meget usikker på.

Han brukte en måned på å sette seg inn i REC før første kommentar på FA, ikke så dumt det.
MEN når du i løpet av en måned klarte han IKKE å få med seg at Aker hadde solgt seg ut for flere måneder siden :)
Sier det litt om Karl Johan Molnes kapasitet? Det skal jeg ikke svare på, men etter første feitråkk har han klattet rundt og forsvart sine påstander, han har forsøkt å vri seg rundt på alle måter og sagt at vi som sitter i selskapet ikke er så oppvakte.....
Henger seg opp i en fulmakt om emisjon på 20%, som kan benyttes, men som selskapet i dag sa de ikke trodde de skulle bruke.....
SÅ mener han at HW bør ta Rec av børs, det kan være en tanke det, men det blir vanskelig å kunne få tak i 90% tror jeg
vi får se.... hvem av oss, Karl Johan Molnes eller jeg som "får rett" til slutt jeg gir det nok noen år til....
Jeg har god tro på 100% fra dagens nivå innen oppstart av ML neste høst ;)

Ha en fn kveld..... selv om eg er skuffet etter kun en liten oppgang i dag ....

NULL
Slettet bruker
17.08.2022 kl 17:27 3748

Ja, tilå være den farlige farlige aksje, så er det høy interesse. Artig for traderne, lover godt på lang sikt👍
Tanjiro
17.08.2022 kl 17:28 3752

90% har stukket fra dette forumet og inn i discorden. Er vel ikke vits å bruke energi på å kommentere Molnes sine utsagn. Da han først omtalte REC var kursen på 18kr og vi er opp 28% siden den gang. Kursen går i helt motsatt retning av det han sier og mener. Og det er en grunn til det, men bare noen evner å forstå…
marked1
17.08.2022 kl 18:01 3573

Har sendt e-post til IR i RECSI, Nils Kjerstad, med spørsmål om all informasjon i den nye artikkelen fra Karl Johan Molnes er korrekt.

https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2022/08/17/7914844/stor-tradingaktivitet-pa-fa-nyheter

Sølvbuen
17.08.2022 kl 18:52 3364

Molnes prøver å koke suppe på spiker! Glem han og hans synspunkter her. Veldig søkt nårhan hevder krav om en vertikalt integrert verdikjede. Dvs at Rec Silicon ikke kan operere for seg som et selvstendig selskap. Med satsingen på grønn energi fremover trenges polysilium både for produksjon av solcellepanel , halvledere og batteriproduksjon/anoder. Rec Silicon står fritt å selge sine prpdukter til de som betaler mest vil jeg anta. Hanwha er en blant flere mulige kunder her. Se på analysen til Pareto og man ser at aksjen kan gå 2-5x neste 2-4 år.
Sølvbuen
17.08.2022 kl 18:52 7245

Molnes prøver å koke suppe på spiker! Glem han og hans synspunkter her. Veldig søkt nårhan hevder krav om en vertikalt integrert verdikjede. Dvs at Rec Silicon ikke kan operere for seg som et selvstendig selskap. Med satsingen på grønn energi fremover trenges polysilium både for produksjon av solcellepanel , halvledere og batteriproduksjon/anoder. Rec Silicon står fritt å selge sine prpdukter til de som betaler mest vil jeg anta. Hanwha er en blant flere mulige kunder her. Se på analysen til Pareto og man ser at aksjen kan gå 2-5x neste 2-4 år.
Børs22
17.08.2022 kl 19:20 7135

Dersom amerikanerne (Biden) mener alvor med sine grønne investeringer, er Rec åpenbart perfekt posisjonert og en fantastisk investering på dagens prising. Bare å hamstre på disse lave nivåene ;)
Stabukk
17.08.2022 kl 21:47 6640

Slit litt med å forstå Arctic og Pareto sine analysar. Meiner Arctic har vurdert dei politiske pakkene (semiconductor pluss IRA) til 10 kr per aksje.
Det er vel ikkje Pareto enig i, som «berre» har auka sitt kursmål med 3 kr, frå 33 til 36 kr?
Slit også litt med å finna ei forklaring på den store svingninga i kursen i dag. Men det er det vel fleire som gjer!
Badgirl
17.08.2022 kl 22:41 6422

@ Stabukk har du ikke vektet ned i det hele tatt og tatt litt gevinst?
Redigert 17.08.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Stabukk
18.08.2022 kl 01:03 6135

Nei, har ikkje vekta ned. Spørsmålet viser at du er bekymra for at eg har tabba meg ut. Kan henda du har rett. Kan henda ikkje!
Tidlegare i år varsla eg at eg ville vurdera å ta gevinst om kursen gjekk over 25.:Dei som haussar mest, kjefta på meg for det, huskar eg!
I det siste har vi vore på 24 og litt over 25, men eg har vore i full jobb og ikkje fått somla meg til å selja.
Fått ferie no, og vil bruka dei nærmaste børsdagane til å vurdera litt nedsalg. Det inneber og litt meir tenking på andre fornuftige plasseringar.
Eller om eg skal sitja ein periode i meir cash enn vanlig. Eg eg ingen typisk daytradar og magefølelsen seier at Recsi har litt høgare kurs om 1 år.
Stabukk
18.08.2022 kl 01:54 6100

Eit lite hjertesukk om dei mest brukte Recsi-trådene:
Denne tråden er veldig optimistisk og forventar kurs 30 ganske så snart, truleg mest basert på teknisk analyse. Ser og for seg kurs 50 litt fram i tid.
Så har vil to skremselaktige trådar om «Veldig svakt fra Rec» og kor stor sannsynlighet det er for emisjon.
Og så ein tråd om Molsnes og Finansavisen.
Altså noko for eitkvar smak! Kan det vera på sin plass med ein Ukes-tråd igjen? Og la nokre av dei andre dø ut?
Savnar ein del av dei som har skifta forum, men det er det vel lite å gjera med…
PHOinvestor
18.08.2022 kl 06:05 5955

Litt trist det som har hent . mye suppe som kommer fra de som har blitt igjen på dette forumet.
Kan jo ikke stole på noe av det somblir skrevet her
Badgirl
18.08.2022 kl 06:54 5871

Problemet er vel at man kun stoler på de som skriver positive ting om aksjen og ikke de som er mer kritiske. Man bør hente litt info fra begge sider tenker jeg. Uansett så er det ingen på forumet som greier å styre kursen enten den ene eller den andre veien med omsetningen vi har sett i det siste.
Redigert 18.08.2022 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Badgirl
18.08.2022 kl 06:59 5859

Han sier også at han ikke er gift med aksjen og kan være ute i morgen. Så det er greit å tenke selv, mange her inne som er gift med aksjen ;)
Redigert 18.08.2022 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Stabukk
18.08.2022 kl 07:49 5621

Etter ca. 40% oppgang siste mnd kan det kanskje bli ein roligare periode? Er litt usikker på det, sidan kursen svinga med godt over 3 kr etter Q2 i går. Rapporten er nøktern og brukar formuleringa «may imprpove market outlook» om støttepakkene CHIPS Act og Inflation Recuction Act. Men opning av ML er i rute og intensjonsavtale om salg av produksjon til Hanwha er inngått. Sjølve kontrakten kjem. Også andre kontraktar kjem.

Dersom det ikkje er sett ny synlig short i går, har vel Voleon og andre innsett at det er lite å henta i Rec? Er sjølv enig med største privatinvestor Atle Sandvik Pedersen (Dichesbuen): «Rec er definitivt den beste ESG-investeringen på Oslo Børs om man ser på oppsidepotensialet». Men han kan og vera ute av aksjen på kort varsel.

Tebker sjølv å sitja tungt i Rec også inn i 2023, men kanskje ta litt gevinst på dagens nivå. I første omgang ventar eg spent på oppdatert analyse og nytt kursmål frå Sparebank1Markets, som så langt har truffe bedre enn Arctic og Pareto. Arctic har vel kursmål 40 og Pareto auka frå 33 til 36.
Badgirl
18.08.2022 kl 08:08 5498

Jeg tror man går i blinde hvis man tror at Short er ensidig negativt for en aksje det er det ikke, det regulerer mer enn det ødelegger. Under finanskrisen var det negativt for da ble det shortet blankt men det er ikke lov i Norge. Ikke glem at de som shorter kun har en annen oppfatning en deg hvor aksjen skal gå, og hvis REC har forutsetninger for å få til alt de sier så går kursen opp og du vil vel ha en saftig shortskvis ;) Uansett så ikke la deg blindes av kursmål fra analytikere et godt råd fra meg det kan koste deg dyrt. Igjen se hva Arne Fredly mener om analytikere. Se også på de oljeanalytikere som skrek at oljen skulle minst opp i 150-200 US før sommerferien. En mnd etterpå sier det samme hylekoret at nå ville jeg ikke sittet i olje 😂 Så igjen begynner du å få høydeskrekk er mitt tips å vekte seg forsiktig ned med gevinst eventuelt å ta en hedge med Bear
Redigert 18.08.2022 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
18.08.2022 kl 08:27 5355

Enig, gjelder å holde seg edruelig og ha beina planta på bakken. Det er heller aldri feil å ta gevinst, man skal være fornøyd med 40-50% selv om aksjen stiger videre.

Håper uansett det går bra med din Bear REC x3 som du satte den 28 juli da kursen var på 18kr
Badgirl
18.08.2022 kl 08:38 5246

Ja aldri feil å ta gevinst de mest drevne tradere er storfornøyd med 10% :) Du får lese mine tråder jeg sitter ikke i Bear/Bull mer enn en dag maks to for derivater reguleres daglig så man kan ikke sitte med derivater over tid da taper man uansett så les det gjerne opp. Det ble gevinst men takk for omtanken :) Jeg hedger med Bear hvis jeg sitter i en aksje som feks skal legge frem tall. Jeg kan få mindre gevinst men kan også beskytte meg mot å miste all gevinst hvis aksjen krakker. Du kan jo ta gårdsdagen som et eksempel: Rec gikk i kr 25 lykkerusen er på topp men du er litt usikker på om du skal ta gevinst pang så er aksjen ned 2 kroner. Hadde du hedget med Bear X 3 så hadde du gått greit i + ;) I motsetning til mange andre så er jeg fornøyd med 1-2% daglig og sitter nå med cash. Blir mest olje på meg om dagen da jeg veksler mellom BULL/BEAR X 4
Slettet bruker
18.08.2022 kl 08:52 5139

Gift med aksjen.. Er du 12 år gammel eller? Kanskje du har kjøpt deg en bok via Trygve Tivoli!? Dere som trader og koker sammen narrative, kan studere fraser og snutter av heltene deres. Vi andre investerer i case, driter i småpengene, men må ta endel støy for å se inn i markedet.

Ikke noe rakettforskning dette.. Flaks og tålmodighet, Thats the ting!

Lykketil
Badgirl
18.08.2022 kl 09:04 5092

Men det er kommentarer som du kommer med: Håper det går bra med dine BEAR REC X 3 som du satte 28 juli som gjør at jeg forstår at du er syl ;) Ingen som vet bittelitt om derivater sitter med det i flere uker 🤓
Badgirl
18.08.2022 kl 09:09 5041

Hvis man har 80k aksjer så er ikke er fall på 2 kroner småpenger for de fleste. Det er folk som deg som lurer folk til å sitte i første vogn på berg og dalbanene ;)
Slettet bruker
18.08.2022 kl 09:28 4915

NB: Over svært lang tid har oppgangen i RECSI skjedd på meget høye volum, mens dager med nedgang har skjedd på avtakende volum. Dette styrker aksjen rent teknisk.

Aksjen er fortsatt svært volatil - og prosessen med å kjøre aksjen opp og ned som en jo-jo vil mest sannsynlig fortsette en tid til. Jeg anbefaler imidlertid alle som er langsiktige med bakgrunn i den fundamentale kunnskapen om å nå ikke la seg distrahere av kortsiktig volatilitet, men fokusere på aksjens tekniske kvaliteter. Aksjen har i følge Investtech brutt ut av rektangelformasjoner på både mellomlang og lengre sikt, med indikerte kursmål på ca. 28,50 (eller høyere) og ca 39,50 (eller høyere).

Med utgangspunkt i det tekniske bildet så bør (etter mitt skjønn) kortsiktige spekulanter og eventuelle shortere utvise stor grad av forsiktighet.

https://finansavisen.no/forum/thread/152539/view
Redigert 18.08.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Badgirl
18.08.2022 kl 09:45 4858

Ikke uenig med deg Sol. Men man skal også være forsiktig med å stole på analytikere. Se linken under og hør hva Fredly mener om kursmål og analyser. Veldig bra intervju:

https://m.youtube.com/watch?v=1qAO0WK0PKk

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare REC men er generelt at man følger egen strategi ;)
Redigert 18.08.2022 kl 10:19 Du må logge inn for å svare