💰 HAFNIA - KURSMÅL: 93,- 💰
HAFNIA:
ABG initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 93.
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
ABG initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 93.
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Redigert 15.02.2023 kl 10:05
Du må logge inn for å svare
Gulltider
06.10.2022 kl 08:01
9687
I tillegg til det store innsidekjøpet i HAFNIA i går, så forventes et oljerally fremover 💰💰💰
Mot oljerally fra start på Oslo Børs
Oljeprisen stiger etter OPEC-kutt, Asia er blandet etter rødt Wall Street. Det går mot oljerally på børs – futures peker mot 1,3 prosent opptur.
Mot oljerally fra start på Oslo Børs
Oljeprisen stiger etter OPEC-kutt, Asia er blandet etter rødt Wall Street. Det går mot oljerally på børs – futures peker mot 1,3 prosent opptur.
ks1977
06.10.2022 kl 18:18
9737
Det blir slik når man har et forum som ikke modereres :(
Det er risiko på nedsiden (les: resesjon), men jeg tror risikoen er vesentlig større på oppsiden:
1) Flåteutnyttelsen for produkttankere er nå høyere enn hva den var i Q3/2008…
2) Vi går mot vinterer + lagrene er veldig lave
3) Kina starter kanskje opp + vedtatt eksport av produkt
4) Embargoen mot Russland «nærmer seg»
For ordens skyld så kan jeg påpeke at jeg har redusert i det siste, og har planer om å redusere videre dersom kursen fortsetter opp, men det er fordi at jeg har full posisjon i Hafnia.
Det er risiko på nedsiden (les: resesjon), men jeg tror risikoen er vesentlig større på oppsiden:
1) Flåteutnyttelsen for produkttankere er nå høyere enn hva den var i Q3/2008…
2) Vi går mot vinterer + lagrene er veldig lave
3) Kina starter kanskje opp + vedtatt eksport av produkt
4) Embargoen mot Russland «nærmer seg»
For ordens skyld så kan jeg påpeke at jeg har redusert i det siste, og har planer om å redusere videre dersom kursen fortsetter opp, men det er fordi at jeg har full posisjon i Hafnia.
KommersK
06.10.2022 kl 18:32
9852
Er tungt lastet her selv. Tror du på høyere eller lavere utbytte i desember enn vi fikk i september?
Redigert 06.10.2022 kl 18:32
Du må logge inn for å svare
Hellboy
06.10.2022 kl 18:38
10857
Som alltid et bra og fornuftig oppsett ks1977.
Dog, det som for meg er det viktigste er at 60% av EUs diesel (siste tallet jeg har lest) fortsatt kommer fra Russland. Og når embargoen starter opp er så vidt jeg har fått med meg den ledige raffineri-kapasiteten i Kina.
Mao en enorm økning i seilingsdistanse ;) Og tonnasjen øker ikke, verftskapasiteten kan ikke levere flere skip. Så uten å ha noen forutsetninger for å finregne på effekten, så er mitt fugleperspektiv og grovestimat en god økning i ratene. Blir jo en del kapasitet som treffes av de nye shippingreglene for utslipp fra nyttår og, så jeg ser for meg en fin fremtid for Hafnia ;)
Dog, det som for meg er det viktigste er at 60% av EUs diesel (siste tallet jeg har lest) fortsatt kommer fra Russland. Og når embargoen starter opp er så vidt jeg har fått med meg den ledige raffineri-kapasiteten i Kina.
Mao en enorm økning i seilingsdistanse ;) Og tonnasjen øker ikke, verftskapasiteten kan ikke levere flere skip. Så uten å ha noen forutsetninger for å finregne på effekten, så er mitt fugleperspektiv og grovestimat en god økning i ratene. Blir jo en del kapasitet som treffes av de nye shippingreglene for utslipp fra nyttår og, så jeg ser for meg en fin fremtid for Hafnia ;)
ks1977
06.10.2022 kl 20:09
10836
Takk. Ja, jeg er veldig optimistisk selv - og tror ikke at en evt. resesjon vil ødelegge for mye. Det som jeg er usikker på er all frem&tilbake-styret med å nekte og forsikre skip med russisk olje&produkt - vi kan risikere at russisk olje&produkt ender opp i den illegale flåten, noe som vil redusere inntjeningen (alt annet likt), men jeg ser ikke hvor stor effekt dette vil ha (ei heller om det i det hele tatt er mulig å transportere all russisk olje&produkt illegalt).
Hellboy
06.10.2022 kl 20:18
11063
Den illegale flåten er jo et spørsmål, ja.
Men, den er ikke stor nok til å "ta unna" så da må aktørene der få tak i mer tonnasje. Og ergo drive skipsprisene opp. I mitt enkle hode. Så det er jo positivt også
Men, den er ikke stor nok til å "ta unna" så da må aktørene der få tak i mer tonnasje. Og ergo drive skipsprisene opp. I mitt enkle hode. Så det er jo positivt også
FunHouseComp
06.10.2022 kl 20:26
11163
Det er helt latterlig å sitte å se denne gulltider argumentere for atombomber i frontline, mens han samtidig sitter å Hauser Hafnia over en lav sko. Det burde helt klart være en sak for moderatorer på forum, men virker ikke som det er så viktig.
Hellboy
06.10.2022 kl 20:46
11265
Blir mye hyggeligere om vi andre snakker fornuftig om selskapet og evt tuller og fleiper litt ;) Og ikke gidder å bry oss
Gulltider
07.10.2022 kl 09:23
11183
HAFNIA:
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
ks1977
07.10.2022 kl 14:49
11155
Åpenbart, men det finnes verre - jeg har sett samme oppførsel (av andre) hvor man innen samme sektor snakker varmt om et likvid selskap, samtidig som at man snakker dritt (med de samme makroelementene, bare med motsatt fortegn!) om et illikvid selskap... Faktisk det som gjorde meg så provosert at jeg til slutt registrerte meg og deltok aktivt her i stedet for å bare lese innlegg (da var det Hunter og ADS som fikk gjennomgå med ufortjent kjeft samtidig som at Frontline fikk skryt).
Kvaliteten på forumet er dessverre svært lavt, nettopp fordi at slike tullinger får herje fritt (alltid bra å få bearsiden, men når det er snakk om trolleri eller for egen vinning så blir det noe annet), og det er ikke noe som kommer til å endre seg. Dessverre en gjenganger på alle forum, men dette er kanskje av de dårligere (her på berget).
Personlig så har jeg stor tro både på Frontline (selv om jeg har valgt en konkurrent) og Hafnia (selv om jeg har supplert med STNG og ikke kjørt rent løp med Hafnia), og er fullt investert i begge sektorer. Tror dog at risk/reward er bedre innen produkt, men ulempen med produkt er at utbyttepolitikken er "dårligere" (med Hafnia som den (?) store ledestjerna med 50%) slik at man er avhengig av markedet (les: kursoppgang) og ikke bare kan hvile på utbyttene.
Kvaliteten på forumet er dessverre svært lavt, nettopp fordi at slike tullinger får herje fritt (alltid bra å få bearsiden, men når det er snakk om trolleri eller for egen vinning så blir det noe annet), og det er ikke noe som kommer til å endre seg. Dessverre en gjenganger på alle forum, men dette er kanskje av de dårligere (her på berget).
Personlig så har jeg stor tro både på Frontline (selv om jeg har valgt en konkurrent) og Hafnia (selv om jeg har supplert med STNG og ikke kjørt rent løp med Hafnia), og er fullt investert i begge sektorer. Tror dog at risk/reward er bedre innen produkt, men ulempen med produkt er at utbyttepolitikken er "dårligere" (med Hafnia som den (?) store ledestjerna med 50%) slik at man er avhengig av markedet (les: kursoppgang) og ikke bare kan hvile på utbyttene.
Gulltider
07.10.2022 kl 17:48
11088
Med tanke på innsidekjøpene i HAFNIA den siste tiden, og den heftige utbyttepolitikken de har, så vil nok denne være god fremover 👍💰
God helg alle sammen 🥂🥂
God helg alle sammen 🥂🥂
Redigert 07.10.2022 kl 20:52
Du må logge inn for å svare
Gulltider
10.10.2022 kl 14:57
10439
Lav flåtevekst de neste årene
Tankrederiet Hafnia har steget mye i år på bakgrunn av et stramt produkttankmarked og en kraftig økning i ratene.
Huitfeldt mener aksjen fortsatt er attraktiv.
– Fra februar neste år trer EUs sanksjoner mot å importere russiske oljeprodukter i kraft.
Dette vil føre til lengre fraktdistanser på grunn av at produkter som tidligere ble fraktet fra Russland til Europa nå må fraktes fra USA og Asia.
En konsekvens av det er høyere utnyttelse av flåten og dermed høyere rater, sier han.
– I tillegg ser vi en veldig lav flåtevekst de neste årene som en følge av lite bestillinger av skip. Kombinasjonen høye rater og lite nybygg gjør også at vi kan stå ovenfor en økning i annenhåndsverdiene.
Tankrederiet Hafnia har steget mye i år på bakgrunn av et stramt produkttankmarked og en kraftig økning i ratene.
Huitfeldt mener aksjen fortsatt er attraktiv.
– Fra februar neste år trer EUs sanksjoner mot å importere russiske oljeprodukter i kraft.
Dette vil føre til lengre fraktdistanser på grunn av at produkter som tidligere ble fraktet fra Russland til Europa nå må fraktes fra USA og Asia.
En konsekvens av det er høyere utnyttelse av flåten og dermed høyere rater, sier han.
– I tillegg ser vi en veldig lav flåtevekst de neste årene som en følge av lite bestillinger av skip. Kombinasjonen høye rater og lite nybygg gjør også at vi kan stå ovenfor en økning i annenhåndsverdiene.
Redigert 10.10.2022 kl 22:36
Du må logge inn for å svare
DenVise
11.10.2022 kl 13:04
10141
Har fulgt denne en stund så i dag tok jeg første kjøp. Tror markedet overreagerer og alt går ned når det er røde dager.
Kjøpsmuligheter også i et Bear marked. Hafnia og Stb kjøpt i dag
Kjøpsmuligheter også i et Bear marked. Hafnia og Stb kjøpt i dag
Hellboy
11.10.2022 kl 13:16
10127
Ikke så dumt DenVise.
Er 60% av EUs diesel som kommer fra raffinerier i Russland, og som blir bannet i februar. Den eneste ledige raffinerikapasiteten er i Kina. Dvs enormt mye lengre distanse for frakten. Og flåten på clean tankers blir ikke større, for å si det slik. Lite som er bestilt av verft, og nå er alle verftene booket med f.eks containerskip, så det tar mange år før man får noe særlig tilflyt av ny tonnasje. Så med lengre seilingsdistanse og derav behov for mer tonnasje samt ingen tilførsel av ny tonnasje og nye regler som senker farten og også tilgangen på tonnasje fra nyttår. You do the math :D Men det har du tydeligvis gjort alt
Er 60% av EUs diesel som kommer fra raffinerier i Russland, og som blir bannet i februar. Den eneste ledige raffinerikapasiteten er i Kina. Dvs enormt mye lengre distanse for frakten. Og flåten på clean tankers blir ikke større, for å si det slik. Lite som er bestilt av verft, og nå er alle verftene booket med f.eks containerskip, så det tar mange år før man får noe særlig tilflyt av ny tonnasje. Så med lengre seilingsdistanse og derav behov for mer tonnasje samt ingen tilførsel av ny tonnasje og nye regler som senker farten og også tilgangen på tonnasje fra nyttår. You do the math :D Men det har du tydeligvis gjort alt
Gulltider
12.10.2022 kl 09:29
9882
Noen har antent raketten i dag 💰💰
Kanskje vi er over 50 lappen innen ukeslutt 💰💰
Kanskje vi er over 50 lappen innen ukeslutt 💰💰
Redigert 12.10.2022 kl 10:17
Du må logge inn for å svare
DenVise
13.10.2022 kl 16:08
9764
De mer jeg leser og analyserer markedssituasjonen innen produkttank, jo mer blir jeg overbevist om at denne reisen med Hafnia faktisk kan gå mot 90 kroner + Utbyttter på veien dit!
Gulltider
17.10.2022 kl 09:06
9420
PAS: HAFNI: We have made only minor 2022 changes ahead of the Q3 release, with Q4 guidance and potential dividend signals going to be the most important elements to look for. Expecting an accumulated H2’22 – 2023 EPS of near USD 3, net debt will reduce by USD 1.2bn over the period and LTV fall below 20%. While our ~20% yield on 2023 est. is attractive, there will be room for more than 50% pay-outs here – and we expect focus on X.O distributions. Reiterate BUY, TP of NOK 84 equals YE’23 NAV with 5% higher values and implies EV/EBITDA ~4x on 2023 est.
Gulltider
17.10.2022 kl 15:43
9303
Shipping-indeksen på Oslo Børs er opp 2,4 prosent mandag, der Hafnia og Frontline er blant aksjene med best utvikling med oppgang på rundt 4,5 prosent.
"Sist, men ikke minst, forventer vi en solid rapporteringssesong for tredje kvartal, hvor flere selskaper innen råolje- og produkttanksektoren kan øke utbytteutbetalinger enda mer enn foreløpig ventet", skriver meglerhuset.
Clarksons Platou Securities noterer at VLCC-inntjeningen steg med 20 prosent forrige uke til 70.000 dollar pr dag, og at ratene ventes å stige ytterligere denne uken.
Når det kommer til produkttank poengteres det at dieselmarkedene strammer seg til i forkant av vinteren og den planlagte EU-embargoen mot russisk import fra februar 2023.
"Med det truende tilbudssjokket fra EU-sanksjoner i de kommende månedene, forventes produktprisene å stige tilstrekkelig til å tiltrekke seg laster fra lengre avstander.
Med amerikanske lagre også på den lave siden, kan det hende at diesel må importeres fra så langt unna som Kina, noe som potensielt kan øke charterprisene betydelig for LR2 LR1, og MR-skip", skriver meglerhuset.
Arctic Securities skriver i en oppdatering at raffineriaktivitet overalt begynner å komme tilbake fra sesongbasert vedlikehold og bør raskt øke som svar på økte marginer på grunn av den økende dieselmangelen.
"Med frigjøring av olje fra strategiske amerikanske lagre i ferd med å ta slutt og mer kortreist russisk råolje og produkter i ferd med å forsvinne fra Europa, er kappløpet om å sikre forsyning av olje så vel som transportkapasitet godt i gang, og vil ta fart i ukene som kommer", heter det fra meglerhuset.
"Sist, men ikke minst, forventer vi en solid rapporteringssesong for tredje kvartal, hvor flere selskaper innen råolje- og produkttanksektoren kan øke utbytteutbetalinger enda mer enn foreløpig ventet", skriver meglerhuset.
Clarksons Platou Securities noterer at VLCC-inntjeningen steg med 20 prosent forrige uke til 70.000 dollar pr dag, og at ratene ventes å stige ytterligere denne uken.
Når det kommer til produkttank poengteres det at dieselmarkedene strammer seg til i forkant av vinteren og den planlagte EU-embargoen mot russisk import fra februar 2023.
"Med det truende tilbudssjokket fra EU-sanksjoner i de kommende månedene, forventes produktprisene å stige tilstrekkelig til å tiltrekke seg laster fra lengre avstander.
Med amerikanske lagre også på den lave siden, kan det hende at diesel må importeres fra så langt unna som Kina, noe som potensielt kan øke charterprisene betydelig for LR2 LR1, og MR-skip", skriver meglerhuset.
Arctic Securities skriver i en oppdatering at raffineriaktivitet overalt begynner å komme tilbake fra sesongbasert vedlikehold og bør raskt øke som svar på økte marginer på grunn av den økende dieselmangelen.
"Med frigjøring av olje fra strategiske amerikanske lagre i ferd med å ta slutt og mer kortreist russisk råolje og produkter i ferd med å forsvinne fra Europa, er kappløpet om å sikre forsyning av olje så vel som transportkapasitet godt i gang, og vil ta fart i ukene som kommer", heter det fra meglerhuset.
Gulltider
17.10.2022 kl 19:01
9208
HAFNIA: Pareto øker anslag på rater for produkktankere i 2023 og øker kursmålet i Hafnia til NOK 84 (60).
Spekulant1
18.10.2022 kl 11:57
8548
Ja ny fin dag. Litt gevinst sikring på noen også rusler den videre. Står nok i 60 + før q3.
Gulltider
18.10.2022 kl 14:34
8442
Hardly skrev Javel?????
Opp + 192 % i år 💰💰🥂
Oppturen har såvidt begynt.
Oppturen har såvidt begynt.
Redigert 18.10.2022 kl 15:29
Du må logge inn for å svare
Bulkman
20.10.2022 kl 09:21
7784
Gulltider - hva er poenget med til stadighet å gå inn å editere hovedinnlegget ditt men UTEN å endre noe som helst? Det er jo rimelig uinteressant at denne tråden nesten hele tiden ligger høyest blant shipping-trådene men uten at det er noen nye innlegg der...
HAFNIA:
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Redigert i dag kl 14:30
HAFNIA:
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Redigert i dag kl 09:06
HAFNIA:
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Redigert i dag kl 14:30
HAFNIA:
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.
Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.
Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.
Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.
Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Redigert i dag kl 09:06
Gulltider
21.10.2022 kl 15:51
7583
HAFNIA
Frode Mørkedal i Clarksons Platou oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 85 kroner fra 60 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen, ifølge TDN Direkt.
Mørkedal tror Hafnia vil endre utbyttepolitikken og øke utbetalingsgraden fra 50 til 75 prosent av resultat pr. aksje.
Han venter også at gjeldsnivået faller under 30 prosent av totale eiendeler ved utgangen av året.
Basert på dagens valutakurser ventes et utbytte på 7,70 kroner pr. aksje for tredje og fjerde kvartal i år og 16,90 kroner pr. aksje i 2023, basert på et MR-dagrateestimat på 37.000 dollar i 2023.
«Selv om vi fortsatt er optimistiske med tanke på fremtiden for shipping generelt og produkttank spesielt, bør markedsstemningen ikke ignoreres.
Mange investorer er bekymret for forverringen av økonomiske forhold og foretrekker kontantutbytte etterfulgt av tilbakekjøp av aksjer», skriver Clarksons Platou.
Hafnia-aksjen har steget hele 194 prosent hittil i år og står nå i 51 kroner.
Bare siden i sommer er aksjen opp 66 prosent.
Sjekk forventet utbytte i Q3 og Q4
Hele 7,70 kr 💰💰💰
Frode Mørkedal i Clarksons Platou oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 85 kroner fra 60 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen, ifølge TDN Direkt.
Mørkedal tror Hafnia vil endre utbyttepolitikken og øke utbetalingsgraden fra 50 til 75 prosent av resultat pr. aksje.
Han venter også at gjeldsnivået faller under 30 prosent av totale eiendeler ved utgangen av året.
Basert på dagens valutakurser ventes et utbytte på 7,70 kroner pr. aksje for tredje og fjerde kvartal i år og 16,90 kroner pr. aksje i 2023, basert på et MR-dagrateestimat på 37.000 dollar i 2023.
«Selv om vi fortsatt er optimistiske med tanke på fremtiden for shipping generelt og produkttank spesielt, bør markedsstemningen ikke ignoreres.
Mange investorer er bekymret for forverringen av økonomiske forhold og foretrekker kontantutbytte etterfulgt av tilbakekjøp av aksjer», skriver Clarksons Platou.
Hafnia-aksjen har steget hele 194 prosent hittil i år og står nå i 51 kroner.
Bare siden i sommer er aksjen opp 66 prosent.
Sjekk forventet utbytte i Q3 og Q4
Hele 7,70 kr 💰💰💰
Redigert 21.10.2022 kl 16:49
Du må logge inn for å svare
Gulltider
21.10.2022 kl 17:07
7702
Og fantastiske ca 17,- for 2023 💰💰
Blir en fin bonus i tillegg til kursstigningen 🥂🥂💰
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/21/7949509/aksjen-tredoblet-i-ar-clarksons-spar-storre-utbytte-og-70-prosent-oppside
Blir en fin bonus i tillegg til kursstigningen 🥂🥂💰
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/10/21/7949509/aksjen-tredoblet-i-ar-clarksons-spar-storre-utbytte-og-70-prosent-oppside
Redigert 22.10.2022 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Hegu
24.10.2022 kl 09:51
6939
Helge Larsen har aktier følgende selskaber, som omtales i videoen: Bakkafrost, Zealand Pharma, Frontline, Okeanis og Hafnia.
https://www.proinvestor.com/boards/107172/
https://www.proinvestor.com/boards/107172/
Gulltider
24.10.2022 kl 12:53
6984
Wooooooow, raketten fortsetter himmelferden 💰💰
Over 60,- innen fredag 🥂🥂
Over 60,- innen fredag 🥂🥂
Redigert 24.10.2022 kl 18:21
Du må logge inn for å svare
Gulltider
24.10.2022 kl 21:33
6815
Tankmarkedet har vært sektoren med best avkastning på børsen hittil i og år og Clarksons Platou Securities mener at det fortsatt er en betydelig oppside i sektoren og venter betydelig oppgang i ratene de neste ukene og månedene.
"Vi spådde i august at VLCC-inntjeningen kan stige til 100.000 pr dag innen vinteren. Dette nivået kan bli nådd i løpet av de kommende ukene, og ratene kan potensielt øke betydelig høyere enn det, hevder vi nå", skriver meglerhuset.
Meglerhuset viser til at Europa fortsetter å importere mer enn 1 million fat russisk råolje pr dag. Dette vil bli forbudt etter 5. desember, når EUs embargo trer i kraft. Ifølge meglerhuset må Europa etter det importere olje fra minst dobbelt så lang avstand for å erstatte russisk råolje.
Tanksektoren har også vært støttet av USA som har fortsatt å selge råolje fra sine strategiske oljelagre, noterer meglerhuset.
Videre påpeker Clarksons Platou at den kinesiske regjeringen har økt import- og eksportkvotene for raffinerier. Kinas eksport av raffinerte produkter kan ifølge meglerhuset øke til 1,2 millioner fat pr dag, som er mer enn en dobling av gjennomsnittlige nivåer.
"Med sannsynlighet for en dieselkrise i Europa, tror vi at mer raffinerte produkter vil kunne eksporteres fra Kina til Europa over lengre avstander, noe som gagner produkttankratene betydelig", skriver meglerhuset.
Videre viser meglerhuset til positive data for skipsverdier forrige uke, noe som indikerer at nettoeiendelsverdien på tankskip har potensial til å stige ytterligere.
Arctic Securities viser til seneste kinesisk raffineri- og importdata og påpeker at etterspørselen begynner å hente seg inn og at vi bør se ytterligere sesongmessig oppgang i kinesisk etterspørsel utover vinteren.
Frontline og Hafnia steg henholdsvis 4,1 prosent og 3,5 prosent mandag.
"Vi spådde i august at VLCC-inntjeningen kan stige til 100.000 pr dag innen vinteren. Dette nivået kan bli nådd i løpet av de kommende ukene, og ratene kan potensielt øke betydelig høyere enn det, hevder vi nå", skriver meglerhuset.
Meglerhuset viser til at Europa fortsetter å importere mer enn 1 million fat russisk råolje pr dag. Dette vil bli forbudt etter 5. desember, når EUs embargo trer i kraft. Ifølge meglerhuset må Europa etter det importere olje fra minst dobbelt så lang avstand for å erstatte russisk råolje.
Tanksektoren har også vært støttet av USA som har fortsatt å selge råolje fra sine strategiske oljelagre, noterer meglerhuset.
Videre påpeker Clarksons Platou at den kinesiske regjeringen har økt import- og eksportkvotene for raffinerier. Kinas eksport av raffinerte produkter kan ifølge meglerhuset øke til 1,2 millioner fat pr dag, som er mer enn en dobling av gjennomsnittlige nivåer.
"Med sannsynlighet for en dieselkrise i Europa, tror vi at mer raffinerte produkter vil kunne eksporteres fra Kina til Europa over lengre avstander, noe som gagner produkttankratene betydelig", skriver meglerhuset.
Videre viser meglerhuset til positive data for skipsverdier forrige uke, noe som indikerer at nettoeiendelsverdien på tankskip har potensial til å stige ytterligere.
Arctic Securities viser til seneste kinesisk raffineri- og importdata og påpeker at etterspørselen begynner å hente seg inn og at vi bør se ytterligere sesongmessig oppgang i kinesisk etterspørsel utover vinteren.
Frontline og Hafnia steg henholdsvis 4,1 prosent og 3,5 prosent mandag.
Hellboy
24.10.2022 kl 21:49
6908
Blir gull fremover. Særlig etter februar når 60% av EU sin dirselimport forsvinner og mye må hentes fra Kina av produkttank.
En investering jeg savner på børs er "diesrlraffineriet as". Der hadde jeg kjøpt aksjer på flekken :D
En investering jeg savner på børs er "diesrlraffineriet as". Der hadde jeg kjøpt aksjer på flekken :D