💰 HAFNIA - KURSMÅL: 93,- 💰

Gulltider
HAFNIA 09.08.2022 kl 10:10 99346

HAFNIA:
ABG initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 93.

Oslo (Infront TDN Direkt): SEB oppjusterer sitt kursmål på Hafnia til 90 kroner fra 45 kroner og opprettholder kjøpsanbefaling.

Danske Bank øker kursmålet kraftig til NOK 71 (49), gjentar kjøp. Clarksons øker til NOK 60 (50), gjentar kjøp.

Kort fortalt så forventer Pareto et godt Q2, og kraftig økte inntekter fra og med Q3.

Netto resultat tilsvarende hele dagens marketcap fra Q3 til slutten av 2024.

Med en utbyttepolitikk der man vil betale 50% av bunnlinjen ut som utbytte, så blir det mye penger.
Redigert 15.02.2023 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
kodenavn
17.03.2023 kl 12:11 5591

Da er det vel noen fond som skal vekte seg opp.

Inn på OBX-indeksen 20. mars kommer Hafnia, TGS og Borr Drilling
kodenavn
17.03.2023 kl 16:30 5458

Det ble omsatt 1.69 mill aksjer før sluttauksjonen.
SÃ¥ gikk det 4,22 mill aksjer i sluttauksjonen !!
Noen som kjøpte for å komme ajour med indeksvekting ?
Aksjen er på OBX fra mandag.
ibyx
20.03.2023 kl 09:37 4603

Er visst Hafnia som var mest overpriset? Ned 6%.
Hadde trodd FRO skulle få mest bank med alle utløste TA salg signaler!

Nå blir Hafnia også ubønnhørlig "forvandlet" til TA strong Sell kandidat!
This is the way!

Rater sier du? Hva er det?
Redigert 20.03.2023 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
ibyx
20.03.2023 kl 09:55 4525

Slettet forrige kommentar. Var til feil tikker!
Men dette er Hafnia nå:
Mean consensus BUY
Number of Analysts 5
Last Close Price 60,40 NOK
Average target price 81,60 NOK
Spread / Average Target 35,1%
High Price Target 85,00 NOK
Spread / Highest target 40,7%
Low Price Target 80,00 NOK
Spread / Lowest Target 32,5%
Redigert 20.03.2023 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
ibyx
20.03.2023 kl 13:47 4296

Flåten til OET skjønner jeg er av de nyeste og dermed oppnår de helt i toppen av rater.
Hvordan er det med Hafnia? Hvor ligger de på skalaen i prisoppnåelse?
Den gikk dypt idag og det kanskje derfor den fortsatt er ganske mye i minus. Noe tynger litt ekstra her?

Dette sier de om seg selv:

Explore Our Fleet
Best-in-Class Vessels Serving the Tanker Industry

hmmm

https://hafniabw.com/fleet/
Redigert 20.03.2023 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Hellboy
20.03.2023 kl 13:50 4281

Du må skille på flåtene.

OET er bare Crude og har kun VLCC og suezmax.

Hafnia er bare Clean og har LR og MR
ibyx
20.03.2023 kl 14:09 4229

Joda. Skjønner det. VLCC har fått et boost nå, men det meste annet går opp, ikke minst time charter
Men såkalt MR, 38 USG-UKC har falt noe siste dagene. Likedan LR2, 75 AG-FE.
Hørte eller leste nettopp en analytiker som anbefalte denne, det har vel du også gjort slik sett?
Ser vi median kursmål bortetter så scorer den også høyere enn fx FRO.
Og himmelferden til OET... apropos fugler og slikt som det også finnes her :-) så har jo grekerne en kjent kar som utstyrte seg med vinger! :-)

Hos dn.no har Hafnia nå 7 kjøp, og kun det! med median 82,79.
OET og FRO er ikke listet der. Har gjerne omregistrering/oppdatering å gjøre for FRO Bahamas>Kypros.
Redigert 20.03.2023 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
NOELLE
20.03.2023 kl 14:15 4220

OET er sprengklar til å ta steget opp over 300 NOK neste ukene.
Hellboy
20.03.2023 kl 14:56 4132

Både Hafnia og OET ligger an til 25%+ i utbytte i år ;)

Så for grekernes skyld er det kanskje en Ikaros som ikke får brent vingene sine nå :D

Er en grunn til at jeg fra "helvete" tar meg en sigar eller flere og kjøper OET :p
ibyx
20.03.2023 kl 15:24 4087

Oi! Heftig utbytte da, hvis det er riktig!
Slik kursene går høres det ut som det kan være en greie å selge en del OET og putte inn i Hafnia etterhvert?
Og FRO? Ja den flyr vel hit og dit i shortblesten!
Hellboy
20.03.2023 kl 15:28 4071

Bare kjøp både Oet og Hafnia.

Og ja, det er riktige prosenter. Selvsagt litt avhengig av Dollarkursen, men det er ikke overdrevent.
kodenavn
01.06.2023 kl 10:23 2400

Teksten under gjelder FRO, men gjelder i høyeste grad HAFNIA også. På tide med et lag opp i kursen nå.

Long-term Story Increasingly Appealing
We continue to favour the long-term tanker market outlook, largely driven by negligent and potentially negative fleet growth, now with visibility into the second half of this decade (total tanker OB/Fleet ratio at c. 4%)