$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
https://newsweb.oslobors.no/message/570707
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
Redigert 07.09.2022 kl 20:56
Du må logge inn for å svare
Jeg tror jeg holder en tredjedel til en mulig MEME-pump til laaangt forbi også 50. Men klart, greit å sikre litt på minste "lappen"
rischioso
23.08.2022 kl 12:00
2929
Nå ligger kursen og trykker mot motstanden - skal man klokke inn en klokkeren exit så er det akkurat nå man gjør det - noen bedre timing av toppen for denne gang skal man vanskelig kunne matche ... ;)
Er vel lettere å se uten aksjer ...
Du er en moroklump som tar mye feil.
Godt å ha deg ute av både Borr og Pgs, noen skal jo løfte oss videre fra dagens nivåer også, en av de er du.
Godt å ha deg ute av både Borr og Pgs, noen skal jo løfte oss videre fra dagens nivåer også, en av de er du.
Tja...
Er i grunn ikke hel uenig. Men.... Man skal jo vite hva man driver med når man traider PGS nå. Det er kun for et fåtall Ligger selv i salg i nivå 7,9684 - 8,1344 dokumentert på PGS Investor. Men Kun 2 av totalt 34 posisjoner i CFD markedet. Og trader litt fordi det er "gøy".
Er i grunn ikke hel uenig. Men.... Man skal jo vite hva man driver med når man traider PGS nå. Det er kun for et fåtall Ligger selv i salg i nivå 7,9684 - 8,1344 dokumentert på PGS Investor. Men Kun 2 av totalt 34 posisjoner i CFD markedet. Og trader litt fordi det er "gøy".
Ser vi ikke en dobbeltbunnformasjon også da? Det er da bullish er det ikke? Ahhh PGS-tirsdag...so nice...
Jeg skrev tidligere i forrige uke, Pgs aksjen ligger i en kile formasjon, der trading rangen er 6,5- 7,5 kroner, nå trader aksjen i kilespissen på 7 kroner, et brudd ut av kilen spissen på høyt volum vil føre til store kurs utslag, potensielt 50% eller mer.
Borr aksjen lå i akkurat samme formasjon etter at aksjen avga Golden cross på 16 kroner for litt over 1 år tilbake, historien i Borr etter det gyllene kryss kjenner alle.
Gjør ting enkelt, kjøp masse aksjer og hold, dette er bare starten på et lengre bull run, ikke en kjeft kan stoppe Pgs toget nå
130 millioner kroner tradet på 3 timer opp 10%, det sier mer en 1000 ord
Borr aksjen lå i akkurat samme formasjon etter at aksjen avga Golden cross på 16 kroner for litt over 1 år tilbake, historien i Borr etter det gyllene kryss kjenner alle.
Gjør ting enkelt, kjøp masse aksjer og hold, dette er bare starten på et lengre bull run, ikke en kjeft kan stoppe Pgs toget nå
130 millioner kroner tradet på 3 timer opp 10%, det sier mer en 1000 ord
Redigert 23.08.2022 kl 12:24
Men...
Så er det jo "en liten ting til"...
Nå er vi oppe og skal teste "Key reistance" for tredje gang. Relatert til de fundamentale forhold er det med stor sannsynlighet vi får et budd opp... Og.. Det er du nok klar over også...
Så er det jo "en liten ting til"...
Nå er vi oppe og skal teste "Key reistance" for tredje gang. Relatert til de fundamentale forhold er det med stor sannsynlighet vi får et budd opp... Og.. Det er du nok klar over også...
Enig med deg i det Long...
Nå blir aksjen pauset, må Oslo børs hjelpe shortere nå igjen?
Det er ikke måte på hvor urent spillet skal være på den lille korrupte børsen:-))
Det er ikke måte på hvor urent spillet skal være på den lille korrupte børsen:-))
Redigert 23.08.2022 kl 12:27
"Obs dere tradere. Er vel best å være inne "PGS-Tirsdag", jeg mener rent statistisk ..."
Vi har to ører og bare en munn av en grunn, og selv om jeg også noen ganger her synder, la meg bare få komme med et eneste lite råd til hvert av ørene:
Høyre øre: Ikke bet mot NATO
Venstre øre: Bemerk "PGS Tirsdag"
Vi har to ører og bare en munn av en grunn, og selv om jeg også noen ganger her synder, la meg bare få komme med et eneste lite råd til hvert av ørene:
Høyre øre: Ikke bet mot NATO
Venstre øre: Bemerk "PGS Tirsdag"
Redigert 23.08.2022 kl 12:27
Komodo
23.08.2022 kl 12:31
2658
Og der var vi jammen gjennom 8! Blir spennende å se om vi klarer å holde oss der.
Minst 3 måneder for sent.
Hadde det ikke vært for UGG i fra DALEN hadde 10 kronen vært historie for lengst
Hadde det ikke vært for UGG i fra DALEN hadde 10 kronen vært historie for lengst
Grågåsa
23.08.2022 kl 12:34
2651
Det beste av alt er at aksjen er svinbillig enda - og turen opp så vidt har startet.
Kurven opp blir gjerne enda brattere en hva en har spådd.
Kurven opp blir gjerne enda brattere en hva en har spådd.
rischioso
23.08.2022 kl 12:34
2640
RE - Jeg skrev tidligere i forrige uke, Pgs aksjen ligger i en kile formasjon
* Ja, du får nok rett i at det betyr at det vil "kile" i magen hos de som ikke tok gevinst nå på topp mens de kunne når kursen igjen vender nesa nedover mot nedre delen av trading intervallet på 6,8 - en utvikling som kan komme når som helst ... ;)
* Ja, du får nok rett i at det betyr at det vil "kile" i magen hos de som ikke tok gevinst nå på topp mens de kunne når kursen igjen vender nesa nedover mot nedre delen av trading intervallet på 6,8 - en utvikling som kan komme når som helst ... ;)
Der solgte jeg EMGS aksjene mine som jeg kjøpte i går med bare 5% avanse og har nå kun 1 aksje igjen, best det. Trenger bare 1 aksje - PGS.
Sitter da med 1/4 del cash. Det er dyrt i dagens superbull marked, og må prøve presse meg til å kjøpe tilbake dyrere, gjør vondt for en som er halvt møring. Lite råd, som jeg stort sett har klart å holde: ikke prøv å være lur. Bare kjøp så mange PGS aksjer du bare klarer; og gjør "ingating"
Sitter da med 1/4 del cash. Det er dyrt i dagens superbull marked, og må prøve presse meg til å kjøpe tilbake dyrere, gjør vondt for en som er halvt møring. Lite råd, som jeg stort sett har klart å holde: ikke prøv å være lur. Bare kjøp så mange PGS aksjer du bare klarer; og gjør "ingating"
Eri_invest
23.08.2022 kl 12:38
2639
Nå er det trangt inn døren for veldig mange. Skulle ønske jeg hadde gått all in før 8kr.. Må nok vente til det roer seg ned igjen, har en følelse om at torsdag-fredag vil det eksplodere. OG takk til PU for gode analyser som alltid!!
Obxserver
23.08.2022 kl 12:40
2618
Joda, på en annen side kan man risikere å bli tatt bakfra av Uggedal og deretter sitte i riksen med Apekopper:)
rischioso
23.08.2022 kl 12:41
2625
Det som er sikrere enn banken er at du får flere sjanser til å handle rimeligere for denne aksjen flyr høyt og lavt om hverandre i akkurat den rekkefølgen ... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=hxM67i2wLvA
https://www.youtube.com/watch?v=hxM67i2wLvA
Skriker nok mer i magen for de som hverken hadde Borr eller Pgs ved dagens start i dag, kjente du deg truffet?
Kan lett få magesår av mindre, når en ikke orker dra seg selv i håret mer, lar en frustrasjonen komme ut via tastaturet.
Kan lett få magesår av mindre, når en ikke orker dra seg selv i håret mer, lar en frustrasjonen komme ut via tastaturet.
Redigert 23.08.2022 kl 12:44
Quendi
23.08.2022 kl 12:46
5374
Ja, det är bara en tidsfråga innan vi ser 6-talet igen.. kanske också 5
Obxserver
23.08.2022 kl 12:50
5313
Siste sjanse før PGS virkelige flyr to sifret, og det vet alle og ikke minst Zlatan:)
observer009
23.08.2022 kl 12:56
5233
Nå er det mer de fundamentale forhold som vil styre kursen . nå starter ferden videre....
rischioso
23.08.2022 kl 12:59
5221
Tviler på det for kontraktene lar vente på seg - i det korte bildet er det ikke så farlig for backloggen er ok, men i det lengre bildet så må de vinne flere og større kontrakter for ellers vil inntjeningen komme for sent og det må hentes penger - av samme grunn sier den ferskeste analysen 3,5nok hvor de legger nettopp det til grunn ...
😅
He he...
Må være "Blodbanken" det om man er blodfattig...
Må være "Blodbanken" det om man er blodfattig...
Obxserver
23.08.2022 kl 13:05
5212
Spørs om de tror på det selv:)!
Oversikt for PGS (PGS). Oppdatert 23.08.2022
45 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.30% 14.93m 1 965k
Oversikt for PGS (PGS). Oppdatert 23.08.2022
45 SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 0.30% 14.93m 1 965k
📶 vi legger 🎱-tallet sidelengs 🔄 og lar ♾️ stå som symbol på potensialet. Vi skal 🆙️ mf's! get the 💲, la det sprute 💰💰💰 ut av 🏧 med avanse så grov at det er 🔞. Obs 📵fotoforbud for her blir det wineing, dineing og ♋️ing 24/7.
Ses på Maeomo, k?
Ses på Maeomo, k?
oivindl
23.08.2022 kl 13:11
5171
Svaret du eventuelt får fra Rischioso, kan kun brukes til en ting, og det er å fastslå om Rischioso er inne eller ute av aksjen.
rischioso
23.08.2022 kl 13:16
5132
Det er jo ikke banken som handler, men kundene i banken som meg og deg - en liten men betydelig forskjell - men for all del - det er lov å prøve seg ... ;)
Komodo
23.08.2022 kl 13:32
4958
Det er lett å bli euforisk når kursen stiger, men jeg har en følelse av at Risicho har rett, og at vi har vært på toppen i dag på 8,0 og drøyt 11% stigning. Vi får se.
Klokka 12 Rio time i morgen (dvs klokka 17 i Norge) kan det komme gigantisk Petrobraskontrakt. Bemerk volumet. Neppe smågutter som kjøper dette. Blir det "rett i krøsset" er kursen en nokså annen torsdag 09.01 ...
Slettet brukerskrev He he... Må være "Blodbanken" det om man er blodfattig...
Risotto er som kleggen en grise varm sommer kveld, du må gjerne slå mot´n men du blir ikke kvitt´n.
Gi nå fa..n i en liten mann med skrivekløe uten aksjer, 150 millioner kroner har tro på Pgs og at det skal videre opp, på bare 4 timer.
Ha en fortryllende Pgs høst, her skal vi dobble kronene før jule grøten fortæres
Gi nå fa..n i en liten mann med skrivekløe uten aksjer, 150 millioner kroner har tro på Pgs og at det skal videre opp, på bare 4 timer.
Ha en fortryllende Pgs høst, her skal vi dobble kronene før jule grøten fortæres
Redigert 23.08.2022 kl 13:38
Tja...
Da blir jo spørsmålet... Hvor kjøper du deg inn igjen? Har du en plan eller er dette bare på "Lykke og fromme" I så fall risikerer du en DF.. (Diamant Fuglen i Borr, he he)
Da blir jo spørsmålet... Hvor kjøper du deg inn igjen? Har du en plan eller er dette bare på "Lykke og fromme" I så fall risikerer du en DF.. (Diamant Fuglen i Borr, he he)
Redigert 23.08.2022 kl 13:43
Om ikke...
Legger ut noen matematiske alternativer på PGS Investor. Disse er gyldige fra dagens intradag topp.
Legger ut noen matematiske alternativer på PGS Investor. Disse er gyldige fra dagens intradag topp.
Zolly
23.08.2022 kl 13:57
4810
Litt av en oppgang i dag med høyt volum uten nyheter... Noen nevner at det er "fundamentale forhold" som trekker opp. Er det det at folk begynner å tro på adskillig høyere oljepris pga Saudi's trussel om å kutte i produksjonen som er triggeren?
rischioso
23.08.2022 kl 15:02
4293
RE - Tja... Da blir jo spørsmålet... Hvor kjøper du deg inn igjen?
* Lav syv, muligens høy 6 eventuelt lavere avhengig av eventuelle nyheter, macro bildet og ellers den generelle stemningen på verdens børser som garantert kommer til å forverre seg for hvert kvartal fremover i disse høyinflasjonstider hvor stagflasjonsrisken helt klart og fortsatt er til stede - mao, uten nytt av betydning så vil tyngdekraften garantert slå inn - igjen - også her... ;)
* Lav syv, muligens høy 6 eventuelt lavere avhengig av eventuelle nyheter, macro bildet og ellers den generelle stemningen på verdens børser som garantert kommer til å forverre seg for hvert kvartal fremover i disse høyinflasjonstider hvor stagflasjonsrisken helt klart og fortsatt er til stede - mao, uten nytt av betydning så vil tyngdekraften garantert slå inn - igjen - også her... ;)
Redigert 23.08.2022 kl 15:07
Skal det være skummelt? Sto i avisa i forgårs at 2 av 3 nordmenn kunne dø i en liten atomkrig mellom Pakistan og India. Og så har du apekopper som går direkte på utseendet. Men hvem vet. Skjedd mye sprøtt oppigjennom.
https://youtu.be/-f_DPrSEOEo
https://youtu.be/-f_DPrSEOEo
Redigert 23.08.2022 kl 15:10
rischioso
23.08.2022 kl 15:12
4281
Ja, nå er nærmere 25% av dagens oppgang allerede forsvunnet - og med det også muligheten for å time en hårfin exit på topp som jeg prøvde å fortelle om til store protester .... Noen vil innse dette og lempe ut på et lavere nivå mens de fortsatt er i pluss, mens andre klamrer seg til håpet om at de får en ny sjanse - den siste varianten består hovedsakelig av de som ender opp med å tape på børs ...
tjeste
23.08.2022 kl 15:13
4280
Snittkurs (Vwap) hittil idag 7,77. Det er jo jackpot!
Et omen om hva vi har i vente?
Et omen om hva vi har i vente?
oppturen
23.08.2022 kl 15:17
4248
På Torsdag vil Sculptor motta aksjene fra CB og PGS får 75 mill mindre gjeld.
I sværen rundt Sculptor ligger her flere short posisjoner, jeg mener her er flere i diktatorer på at netto short er/har vært større enn de 25 mill aksjene som kommer ifra CB.
Shorterne vil «miste» sikringen sin og jeg tror vi ser litt effekt av nettopp det.
Her vil komme tildeling av flere store jobber utover høsten, når kursen først begynner å gå kan det være noen som har følere på at disse kan komme snart.
Som PGS aksjonær vil Q3 presentasjonen bli en voldsom trigger, de fleste av oss vet at mye gjeld forsvinner iløpet av Q3, men det er mange som må se det utført før de oppfatter det. 😂
Vi kan gjerne smile litt når kursen legger på seg noen ører men det er bare å trekke pusten dypt og vente, fair pris ligger langt over 20 tallet.
I sværen rundt Sculptor ligger her flere short posisjoner, jeg mener her er flere i diktatorer på at netto short er/har vært større enn de 25 mill aksjene som kommer ifra CB.
Shorterne vil «miste» sikringen sin og jeg tror vi ser litt effekt av nettopp det.
Her vil komme tildeling av flere store jobber utover høsten, når kursen først begynner å gå kan det være noen som har følere på at disse kan komme snart.
Som PGS aksjonær vil Q3 presentasjonen bli en voldsom trigger, de fleste av oss vet at mye gjeld forsvinner iløpet av Q3, men det er mange som må se det utført før de oppfatter det. 😂
Vi kan gjerne smile litt når kursen legger på seg noen ører men det er bare å trekke pusten dypt og vente, fair pris ligger langt over 20 tallet.
rischioso
23.08.2022 kl 15:18
4288
Det er jackpot om man selger over - venter man så selger man gjerne under og da er det ikke lengre å anse som noen jackpot ...
Heldige sammentreff blir fort en livsstil
https://tenor.com/view/vending-machine-soda-lucky-gif-12972934
🦄🌈🎈
https://tenor.com/view/vending-machine-soda-lucky-gif-12972934
🦄🌈🎈
Redigert 23.08.2022 kl 15:22
rischioso
23.08.2022 kl 15:21
4261
Mindre gjeld er relativt - gjelden vil uansett være betydelig og helt avhengig av langt flere og tettere oppdrag så realiteten er at tikker det ikke inn flere og betydelige kontrakter i tiden fremover så ser det stygt ut for forfalla og cash må hentes - greit å ha dette i minnet for om det skjer så vil det gi betydelig utslag på kursen med negativt fortegn ...
Ja jeg fikk jo solgt IOX med et solid pluss 😅, heldigvis. Kjøpt ny flott BMW Mc og investerte resten i PGS i slutten av Mai, her også. Litt for seint til å få kjøpt emi aksjer desverre. Uansett det ser ut til at den er akkurat startet på sin ferd med sønnavinden Nordover 🦅🦅 Lykke til 👍🏻
Obxserver
23.08.2022 kl 15:37
4150
Oljeservice opp 70.87 +2.63 (3.86%)today. Olje på vei over 100 dollar fatet snart, OPEC har idag sagt klart ifra at 90 dollar fatet er bunnen. Bare å ri hesten videre!
Komodo
23.08.2022 kl 15:38
4138
Nei, ingen plan, bare lykke og fromme. Men svinger det for mye opp en dag, går det ofte litt ned dagen etter. Men jeg gambler ikke på det i dag, synes risikoen er for stor i forhold til alle begivenheter.