$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 10.08.2022 kl 22:58 349602

https://newsweb.oslobors.no/message/570707

PGS pÄ hovedlista.

Oppgangen kan begynne for alvor. NĂ„ med fond som sĂ„rt trenger pynte pĂ„ resultatene med det som tegner til Ă„ bli Ă„rets vinner đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘.

Obxserver sa det best:

Situasjonen nĂ„ er som Ă„ ha en Mentos drops inne i en Cola flaskeđŸ„ł

Redigert 07.09.2022 kl 20:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.08.2022 kl 20:58 6340

1100 pÄ Facebook siden nÄ
oslo0407
23.08.2022 kl 20:59 6359

Og der kom Evjen og fÞlger i stort sett samme spor som sin forgjenger. Dnb med kursmÄl 4, -

Since 2014, PGS has done limited deleveraging of its balance sheet. While an improving seismic market is beneficial, we see several headwinds that should make PGS unable to generate enough cash flow to meet its debt obligations. Thus, we believe the refinancing risk remains elevated, with possible further equity needs by mid-2023e or a balance sheet restructuring. Following a change of analyst, we reiterate our SELL, but have raised our target price to NOK4 (1) on higher estimates.
Slettet bruker
23.08.2022 kl 21:00 6350

Ja timing var nok viktig i det overgangsvinduet 😅 Solgte pĂ„ 3,95 turte ikke vente lenger. Gjennomsnitt pĂ„ 1,60 sĂ„ det ble en fin pott til slutt. Neste fine reise er pgs og der er vi jo godt i gang 🩅🩅😎
Slettet bruker
23.08.2022 kl 21:08 6323

Ja ja...

I fare for Ă„ gjenta meg selv...

En vandrer gikk pÄ skinnen langs og hÞrte toget ule...
Og sÄ kom konduktÞren fram og skrapa`n vekk fra hjulet...

Noen er bare "litt tykkere i hode" en andre.. Skyldes resirkulerte hjerneceller som nÄ har blitt sagflis... Derav tre skalle...
Redigert 23.08.2022 kl 21:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
23.08.2022 kl 21:16 6237

He,he resirkulerte treskaller, det kan det bli billig sagflis av 
.. FĂžlte meg forresten lenge som en treskalle i IOX. Uansett av og til kan erfaring ogsĂ„ gi god lĂŠring. FĂ„r se hva innholdet etterhvert kan betegnes som i peggy sue â˜ș
__eagle__
23.08.2022 kl 22:29 5726

Ny dri**pakke?
Skal hegnar skrive om dette i 3 dager for Ä prÞve og holde igjen kursen som de gjorde med seb sitt hÄplÞse kursmÄl?
Det er vel for ille at mange smÄaksjonÊrer skal tjene krons
china
23.08.2022 kl 22:32 5688

Hvor stÄr det?
HP17
23.08.2022 kl 22:42 5589

Det er bare Ä skrive om det for denne gangen tror jeg effekten blir minimal og markedet kommer til Ä ta det med et skuldertrekk. Alle vet nÄ at en slik «anal-lyse» er bare svada i dagens marked som er pÄ vei inn i en supersyklus en neppe har sett maken til.
TRD73
23.08.2022 kl 23:15 5281

Har DNB fortsatt hamstringen av PGS-aksjer? Mener noen for stund siden skrev at de daglig kjĂžpte 2 millioner aksjer.
Ærligtalt
23.08.2022 kl 23:16 5289

Da blir det Ä hive ut et snÞre i morgen; spennende Ä se hvor mye algopakket kjÞrer den pÄ grunnlag av enda en svadasynsing fra De Norske Banditter
oppturen
23.08.2022 kl 23:27 5207

Problemet med slike analyser er at de mangler totalt perspektiv.
Du kan sammenligne det med Ä kjÞpe bolig, skulle en fÞlgt logikken til disse broilerne sÄ hadde de frarÄder boligkjÞp med mindre du kunne betale hele boligen innen 3 Är.
PGS kommer til Ä tjene inn igjen invisteringen pÄ skipene mange ganger,
Men bare vent til Q3, da fĂ„r vi se litt konturer ( men bare litt 😀)
Slettet bruker
23.08.2022 kl 23:28 5227

EQUITY RESEARCH 23 August 2022 Research report prepared by DNB Markets, a division of DNB Bank ASA Energy Update This report was completed and disseminated at 20:24 CET on 23 August 2022
PGS
This time is no different but have raised our target price to NOK4 (1) on higher estimates.
Slettet bruker
23.08.2022 kl 23:33 5184

DNb og SEB har vÊrt de 2 negative. SEB 7-doblet til fremdelses stusselige 3,5. DNB 4-doblet til 4. SEBs nedsabling forsinket oppgangen vesentlig. Men mer enn kursmÄlet i seg selv var det det bastante helslakten av selskapet hvor Ugg mer eller mindre pÄsto ledelsen lÞy om markedsutsiktene, og fikk komme til gjentatt med sitt dommedagsbudskap som var Þdeleggende.

Det som er helt snudd pÄ hodet er psykologien i markedet. NÄr sebbe-gubben var ute med sablene hadde det i ukesvis vÊrt slik at de som sikret etter oppgang pÄ 3-4% tjente pÄ det i et hypernervÞst marked.

PGS har den siste tiden feks sluppet synke nÄr oljeprisen faller, men blitt drevet opp nÄr oljeprisen stiger. Mange nye har kommet til, som kun har opplevd oppgang. Den fundamentale situasjonen med energikrise lyser hele Verden rett i Þynene, vi vÄkner nÄ.

Men vi fÄr vel bare se. Har for en gang skyld 1/4 cash sÄ gjerne for meg om de klarer manipulere frem en midlertidig dipp. MagefÞlelsen er likevel at oppgangen fortsetter direkt.
PGS toget er vanskelig Ä bremse nÄ. Heldigvis hjelp fra oljepris og PHLX i morgen. Og pÄ torsdag ... Vel, hÄper Pedersen stopper kjeften pÄ tÄpene en gang for alle!
verdensmester
23.08.2022 kl 23:34 5225

Jeg er sÄ d..... lei all makt disse analytikerene har, spesielt nÄr de spÄr selskaper nord og ned. NÄ var vi endelig pÄ vei og sÄ skal en ny mÞkka analyse Þdelegge dette. Dette var synd men jeg selger helt klart ikke
Chris Maximus
23.08.2022 kl 23:58 5070

Morgendagen blir vel kanskje :
1. Kontraktsforlengelse i middelhavet? Ukjent for meg noen som har noe mere info?
2. Oljepris. Steget siden bĂžrs close, og steget siden. 100 blank ved posten her.
3. 2 kontrakter som skal offentligjĂžres for 4D fra Perobas. Dette er nok 20% triggeren om de vinner en eller begge. Etter bĂžrsstengning OSEBX.
4. PHLX, sÄkalt OSX index, stiger 4+%,idag fÞlger nok oljeprisen, men styrer veldig ofte oljeservice pÄ OSEBX og.
5. Fremtidsutsikter generelt.

Disclaimer: jeg er 8 sifret investert i PGS sÄ ta optimismen med en klype salt.
Rull79
24.08.2022 kl 06:24 4726

Det er noe med Timingen som stinker. Olje, makro og avklaring om kontrakter stÄr Ä banker pÄ dÞren nÄ. Da reagerer jeg pÄ at analysen kommer samme dag som kursen har steget 12%. Dnb har vel tidligere sagt de bommet grovt pÄ sin analyse Ä at den skulle gjÞres noe med. Vi ser her at de har ganske lik konklusjon, bare forhÞyet kursmÄl. Det er vanskelig Ä si noe om hvordan markedet reagerer pÄ analysen, noen vil nok bli skremt. Antagelig smÄaksjonÊrer. Det er riktignok ikke smÄaksjonÊrer som er kjÞper i pgs i gÄr. Den gÄr 10% pÄ meget hÞyt volum. Viktig Ä poengtere at disse kjÞperne har analysert helt annerledes en DNB. Det ville gledet om PGS vil svare opp for disse negative analysene. Jeg syns de slipper svÊrt lite informasjon. Vi fÄr hÄpe det kommer en positiv avklaring ang petrobas ila dagen, disse kontraktene er nok svÊrt viktig for selskapet.
Rull79
24.08.2022 kl 06:41 4702

Jeg er ogsÄ ganske sikker pÄ at om PGS hadde sett at de mÄ hente inn kapital i 2023 sÄ hadde de gjort det i dagens positive marked. Kurs 4kr gir en verdi pÄ selskapet pÄ under 3 milliarder. Det er latterlig. Det fine for oss som vet at DNB tar feil er at i lÞpet av de 2 neste mnd vet alle det. Jeg kan garantere at PGS stÄr et sted mellom 10-12kr fÞr Q3 tallene kommer sÄ lenge det ikke blir Atomkrig.
Alejandreuta
24.08.2022 kl 07:23 4480

Det med at det er en kommende refinansiering er jo kjent info og selvfÞlgelig en medvirkende Ärsak til at prisen pÄ aksjen ikke er det dobbelte. Men nÄr man klarer Ä fÄ til en rettet emisjon med kun 3 prosent rabatt og boka mer eller mindre fylte seg selv er jeg ikke et sekund i tvil om at dette blir en smal sak Ä fikse. I det markedet som er under oppseiling er jeg helt sikker pÄ at PGS ikke trenger Ä vÊre bekymret for Ä fÄ jobb og kunne bedt om forskudd om sÄ mÄtte vÊre. SÄ enten er disse analysene slett arbeid eller skjult agenda slik jeg ser det. Kun kortsiktig stÞy. Uansett dere; ha en god PGS-Onsdag om det blir muligheter for akkumulering eller om ferden gÄr videre oppover!

Londonmannen
24.08.2022 kl 07:29 4431

Utfordringen med et selskap som slipper ut sÄpass lite info som PGS gjÞr mellom kvartalspresentasjonene, er at aksjekursen blir mye lettere pÄvirkelig av utspill fra besserwissere og personer som titulerer seg som analytikere eller finansjournalister. Dette er ogsÄ personer som fÄr tilgang til talerstoler som E24, DN og FA, noe som gir ekstra tyngde til deres forskjellige utspill.

Min erfaring er at til tross for at disse aktÞrene fÄr slippe til i de nevnte fora, sÄ er det skjelden de har rett i alt de kommer med. Ja, i flere tilfeller er det skremmende Ä se hvor mye faktafeil man kan finne i deres utspill. Da sier det seg selv at aksjekursen gjerne blir feilaktig nÄr markedsaktÞrene akter pÄ informasjon som ikke er i overensstemmelse med virkeligheten.

Et annet moment er at disse meget synlige aktÞrene kan ha et helt annen oppfatning av situasjonen og vektlegge de forskjellige faktorene annerledes enn det personer med inngÄende kjennskap til selskapet ville gjort. Det er derfor viktig at den enkelte investor setter seg selv inn i situasjonen rundt det aktuelle selskap og stiller seg kritisk til kilder, selv om disse titulerer seg som analytikere eller finansjournalister. De er tross alt ikke noe annet enn helt ordinÊre mennesker med varierende kompetanse og innsikt, bare med den forskjell at de har adgang til « talerstoler» med relativt sterk pÄvirkningskraft pÄ markedsaktÞrene og derigjennom aksjekursen.
__eagle__
24.08.2022 kl 07:31 4414

Dette blir nok forsidestoff om en liten time,
Og da vet vi alle grunnen..
Gjerne ett par 3 dager pÄ rad Êv:p
Slettet bruker
24.08.2022 kl 07:36 4384

DNB er sÄ flau over Ä ha bomma med 1 kr mÄlet sitt, sÄ de hÞyner det til 4 kr - men nekter innse nederlaget.
Er vel en grunn for at nÄr man har vÊrt en stund i dette gamet at man ikke gidder lese hva analytikere sier, alt er et spill.
NÄr DNB hauser- sÄnn ca etter aksjen stÄr i rundt kr 30,- er vel heller da man skal passe seg og komme seg ut til de har solgt unna sitt..ref mpcc
Redigert 24.08.2022 kl 07:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
24.08.2022 kl 07:41 4342

Helt korrekt. Tro aldri at en analytiker har anledning til pÄ fritt grunnlag Ä utarbeide en analyse. De fleste analytikere jobber for et meglerhus/ finanshus med sine tilhÞrende/ betalende kunder. Enhver analyse som sendes ut er et verktÞy for Ä forme markedet slik at meglerhusets stÞrste og viktigste kunder skal tjene penger.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 07:58 4150

SĂ„ du sier det blir atomkrig? ...

SpĂžker selvsagt. Kunne ikke vĂŠrt mer enig.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:14 4002

Hva er eventuelt problemet?

Borr drilling har hentet kapital 4 ganger siste 2, 5 Är henter pÄ stadig hÞyere nivÄ, og aksje er opp fra 2 kr til 40 kr

At en ny guttunge i Dnb er kompis med UGG i DALEN dri..r da jeg lang masj i, jeg klarer Ă„ tenke selv.
Ja timingen her ser selvfÞlgelig eller ikke tilfeldig.tenker dere Magnus Halvorsen blir livredd nÄ og selger alle aksjene:-) not.

Redigert 24.08.2022 kl 08:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
verdensmester
24.08.2022 kl 08:23 3889

Fordelen er at da er vi ferdig med disse to analytikerne som prÞver Ä redde sitt skinn med dÄrlig analyser men Þkte kursmÄl. SÄ vidt jeg har lest har han Uggedal snudd i synet pÄ Borr drilling og er nÄ positiv etter Ä ha slaktet Borr ved flere anledninger tidligere. Jeg kan love at for all fremtid jeg aldri skal hÞre pÄ et kvitter disse gutta kommer med. HÄper pÄ noen gode fakts fra selskapet snart
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:32 3783

Hvis DNB lykkes med Ä stjele penger fra meg i dag er det ikke de jeg blir sint pÄ: man kan neppe bli sint pÄ rotten for Ä vÊre vemmelig eller lÞven fordi den vil spise deg. DNB har klart og tydelig sagt fra at de er vÄr fiende. Men det ville skuffe hvis VI PGSere midt i en stor oppgangsbÞlge lÄnte Þre til fienden slik at noen fÄ Hyperrike skulle fÄ kjÞpe mer til ytterligere rabatt. Og det nÄr oljepris og sentiment er grÞnn og en av to gigantiske kontrakter er sannsynlig meldt vunnet klokka 12 Rio tid (dvs 17 i Norge).
Tror ikke det blir slik, men har heldigvis mulighet denne gangen til da Ă„ kjĂžpe mer.

Orker ikke gottingen til de vi da vet tyter frem i kommentarfeltet med sitt fryktevangelium ispedd besserwisskhet

Skal vi vÊre sÄnne smÄ redde grÄteunger som
han her som grÄter og er stÞtt fordi han fÞler seg stigmatisert av uttrykket "som fulle sjÞmenn?" https://www.dagbladet.no/nyheter/slaktes-for-fulle-sjomenn/76951116

Eller skal vi kun Le, og det HÞyt, og si "Nice Try Fucktards!" Tror vi pÄ Fienden, eller vÄger vi stole pÄ oss selv?

La oss danne Mur, le av Rottens lille bitt, - desinfisere oss, og marsjere videre!

https://tenor.com/view/carebear-carebears-cute-care-bear-stare-gif-5570640
Redigert 24.08.2022 kl 08:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:38 3699

Oljeprisen 😊 $$$
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:39 3701

Ja, var negativ fra 2 til 40, men pÄ 40 vil han anbefale alle Ä kjÞpe Borr Drilling.

Er slik disse svin peisene opererer vet du, ren skjĂŠr kapital frarĂžvelse.
Bruk hue og tenk sjÊl, er kun dÄrer som lytter , de som ikke lytter blir rike
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:44 3721

A 1 Oslo Skadedyrkontroll AS > DNB/SEB
Slettet bruker
24.08.2022 kl 08:48 3670

Ergra meg fÊlt over Ä sitte med endel cash i gÄr (solgte en tert pÄ 7,86, og sÄ noe EMGS aksjer etter en sveip. Dyrt Ä ikke bare holde seg til all in strategien i Vinneraksjen PGSi et sÄnt bullmarked). De gryna brenner i lomma, og tenker vel litt som deg. Mulig KjÞpsmulighet pÄ open, og sÄ ved Overskrift i FA.

Men hvem vet, kanskje toget bare kjĂžrer direkt. Tror de fleste Ăžnsker Ă„ vĂŠre inne ved open i morgen ...
Redigert 24.08.2022 kl 08:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
verdensmester
24.08.2022 kl 08:51 3642

Det som er helt sjukt er at det aldri fÄr noen konsekvens nÄr analytikere bommer grovt men stjerne status om noen analytikere treffer pÄ en analyse. MÄ vÊre en fantastisk jobb Ä ha
verdensmester
24.08.2022 kl 08:51 3639

Det som er helt sjukt er at det aldri fÄr noen konsekvens nÄr analytikere bommer grovt men stjerne status om noen analytikere treffer pÄ en analyse. MÄ vÊre en fantastisk jobb Ä ha
VantageVolante
24.08.2022 kl 08:55 3559

Slapp av folkens. Kan ikke se at gÄrsdagens idioterklÊring av DNB, som selv kjÞper/har kjÞpt i PGS i stor stil i det siste, er omtalt i finanspressen.

Og en ting til: Oljeprisen har PASSERT 100 dollar. DET er bull i seg selv.
Helsko
24.08.2022 kl 08:55 3570

Vurderer DNB analysen positiv! For hva forteller den meg? Jo, at DNB er pÄ kjÞperen og Þnsker Ä holde kursen tilbake sÄ lenge de kan.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 09:02 3512

De er pÄ kjÞperen, ja.
observer009
24.08.2022 kl 09:11 3403

DNB Markets Þker kursmÄl med 400 prosent. Sjelden har mange tatt sÄ mye feil pÄ sÄ kort tid og disse analytikere har ingen troverdighet ....
Slettet bruker
24.08.2022 kl 09:11 3419

Slettet bruker skrev De er pÄ kjÞperen, ja.
Blitt nesten veien Ä gÄ om dagen , dessverre
oslo0407
24.08.2022 kl 09:15 3337

Jeg tror analysen og kursmÄl er endel av det overordnede synet fra DnB Markets om at oljeselskapene ikke kommer til Ä investere i nye felt pga overgangen til et grÞnt skifte. Da mÄ ogsÄ analysene deres speile dette.
Spekulerer ogsÄ i om dette igjen har sammenheng med at DnB som bank har tatt et standpunkt om Ä i minst mulig grad stÞtte opp om oljerelaterte selskap fordi de uttad tjener mer pÄ Ä fremstÄ "grÞnne".

Pt ser det uansett ut som markedet tar analysen med et stort skuldertrekk...
Redigert 24.08.2022 kl 09:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
24.08.2022 kl 09:16 3372

Slettet bruker skrev De er pÄ kjÞperen, ja.
Sikkert de som kjÞper sÄpass idag at kursen stÄr i grÞnt. Tullkuker hele gjengen der inne. Sleipe som Äler.
Slettet bruker
24.08.2022 kl 09:16 3384

Du kan tĂžrke deg bak med det som kommer fra Dnb, bestandig.
Jeg setter et veddemÄl, gÄr denne aksjen under 5,5 kroner i denne olje syklusen , skal jeg slette mitt 30 Är gamle nikk og aldri skrive pÄ HO noe mer.

Svakt veddemÄl vil mange si, javel, det er 1,5 kroner sprekere en anal likeren, det fÄr konsekvenser for meg, det gjÞr det ikke for spiren.

Ville skrevet 6kr, aksjen har opparbeidet sÄ sterk stÞtte nivÄ 6 kr nÄ gjennom 3 mÄneder at der stopper det, selv ved et markeds krakk gÄr den neppe under
Dette 4 kroner greiene er sÄ useriÞst at det er til Ä grine av
Redigert 24.08.2022 kl 09:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Normalone
24.08.2022 kl 09:21 3337

For meg er kursmÄlet i en analyse i seg selv ikke det mest interessante - det viktigste er hvilke forutsetninger en legger til grunn. DnB mener at selskapet vil trenge tilfÞrsel av penger om ca 1 Är - hvilket er i strid med de 4 andre meglerhusene som har kjÞp og det selskapet presenterte ved Q2. For det andre - DnB/SEB mener altsÄ at i et mye bedre marked vil en ev. emisjon ligge pÄ rundt kr 3,5/4 som er det samme som kriseemisjonen i vÄres.... I borr har det vÊrt 4 emisjoner pÄ kort tid - som Long skriver - og kursen har likevel steget kraftig...

DnB la ogsÄ i sine analyser i Mpcc til grunn at supersyklusen i Cointainermarkedet var over i jan 2020 og hadde selg/hold. De ble ogsÄ nÞdt etterhvert i flere omganger Ä Þke kursmÄlet (likevel lÄ det langt under de andre meglerhusene) - og hadde en hÞrt pÄ dem ville ikke jeg fÄtt del i den fantastiske reisen. Vi ser ogsÄ innenfor seismikk og oljeservice akkurat den samme trenden - sÄ fÄr en selv finne ut hvem en Þnsker Ä hÞre pÄ. DnB Þkte kursmÄlet denne gangen med 400 % - skal ikke utelukke at de mÄ Þke den med nye 400 % om ikke alt for lenge.
VantageVolante
24.08.2022 kl 09:23 3305

Trur neppe du har noe Ă„ frykte, og det vet du............sa'n idet vi igjen passerer 8.
VantageVolante
24.08.2022 kl 09:24 3275

Takk for innleggene dine. De leses nĂžye.
Redigert 24.08.2022 kl 09:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.08.2022 kl 09:25 3279

8.07 nÄ, noen lot seg lure for en snickers nÄr bÞrsen Äpnet idag..
Slettet bruker
24.08.2022 kl 09:26 3279

👏👏👏 Proud to be an PGSer đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș
Redigert 24.08.2022 kl 09:26 Du mÄ logge inn for Ä svare