$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 10.08.2022 kl 22:58 344573

https://newsweb.oslobors.no/message/570707

PGS pÄ hovedlista.

Oppgangen kan begynne for alvor. NĂ„ med fond som sĂ„rt trenger pynte pĂ„ resultatene med det som tegner til Ă„ bli Ă„rets vinner đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘.

Obxserver sa det best:

Situasjonen nĂ„ er som Ă„ ha en Mentos drops inne i en Cola flaskeđŸ„ł

Redigert 07.09.2022 kl 20:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.08.2022 kl 13:28 3982

https://www.upstreamonline.com/live/ons/

Equinor and Wintershall Dea plan massive CCS project and pipeline from Germany to NorwayA 900-kilometre-long, open-access pipeline is planned to connect the carbon dioxide collection hub in northern Germany and the storage sites offshore Norway by 2032

By Ole Ketil Helgesen in Stavanger

Equinor and Wintershall Dea have agreed to pursue the development of an extensive carbon capture and storage (CCS) value chain connecting continental European carbon dioxide emitters to offshore storage sites on the Norwegian continental shelf.

An approximately 900-kilometre-long, open-access pipeline is planned to connect the CO2 collection hub in northern Germany and the storage sites in Norway prior to 2032.

The Norwegian-German (NOR-GE) CCS project aims to help reduce greenhouse gas emissions in Europe by establishing the value chain and infrastructure for the safe transportation, injection, and storage of CO2 in suitable reservoirs on the Norwegian continental shelf.

It is expected to have a capacity of 20 million to 40 million tonnes of CO2 per year, which is equivalent to around 20% of all German industrial emissions per year, according to Wintershall Dea. 

The project will also consider an early deployment solution where CO2 could be transported by ship from the CO2 export hub to the storage sites.

Wintershall Dea and Equinor also plan to jointly apply for offshore CO2 storage licences, aiming to store between 15 million and 20 million tonnes per year on the Norwegian continental shelf.

Wintershall Dea chief executive Mario Mehren said in a press release that Wintershall Dea and Equinor will work together to establish technical and commercial solutions for the development of cross-border CCS value chains in Europe and work with governments to shape a regulatory framework that can enable this.

“We will build on our close cooperation and open the next chapter of German-Norwegian partnership,” he said.

Equinor’s chief executive Anders Opedal said that it will be a strong energy partnership supporting European industrial clusters’ need to decarbonise their operations.

“Wintershall Dea and Equinor are committed to the energy transition and will utilise the competence and experience in both companies to work with governments and partners to help reach the net-zero target,” said Opedal.

Through the partnership, both companies are responding to the European demand for the large-scale decarbonisation of carbon-intensive industries that need safe and large-scale underground CO2 storage to abate unavoidable emissions from their processes, according to the statement. The partnership intends to connect Germany, the largest CO2 emitter in Europe, and Norway, which has Europe’s largest CO2 storage potential.

BPVK
30.08.2022 kl 13:19 3966

Bra vi har eksperthjelp fra deg, da. NÄr den lÄ pÄ 5-tallet skulle den ned det samme gjaldt for 6, 7 og nÄ 8. Likevel fosser den videre. 255% oppgang pÄ 6 mnd.....
Slettet bruker
30.08.2022 kl 13:18 3987

Og hvem fÄr de fÞrste pengene her?
De kan vel ikke bare slippe 900km med rÞr for milliarder pÄ millarder ned pÄ havbunnen pÄ lykke og fromme?

(Og vi vet fra Northern Lights at PGS er ledende pÄ CCS nÄr den store tyske CCS huben skal utvikles)
Redigert 30.08.2022 kl 13:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
Zolly
30.08.2022 kl 13:08 4045

Forskjellen pÄ rischioso og resten av gjengen her er at han trader, mens dere venter pÄ 20-30 kr, og dere sitter der sannsynligvis fortsatt nÄr kursen igjen er kr 7-6 og 5.... .

Dette skjedde med oljeprisen under resesjonen i 2007-2008:

https://tvc-invdn-com.investing.com/data/tvc_c0a08421e3e83b8d11eeee3837b73710.png

Kan vel knapt fÄ mer bearish daily candle enn dette:

https://tvc-invdn-com.investing.com/data/tvc_a5aff0647c1de52cd9e1c8b8115490cf.png
Alby
30.08.2022 kl 12:44 4228

Heter han ikke, DUREX 😂😂
Slettet bruker
30.08.2022 kl 12:43 4190

Alby skrev Innlegget er slettet
He he ser i hvertfall allerede pÄ det oljede hodet at han er hissig pÄ "grÞten". Funfact mens vi venter pÄ lystigere kursutvikling. Dureks forrige ektemann Hank klagde pÄ at Durek var sÄ ivrig pÄ jentutten. Er "skaphetro" i ordlista?
Jez
30.08.2022 kl 12:22 4266

Helt enig mot 20kr pÄ slutten av Äret og mot 30kr til neste sommer.
HP17
30.08.2022 kl 12:18 4253

Da mÄ jo kursmÄl pÄ kr 12-13 vÊre tilsvarende MonsterÞkning i PGS?

MonsterĂžkning i shippingrakett
– Det er mer i vente, sier Danske Bank-analytiker HĂ„vard Sjursen Lie, som gĂ„r lengst av alle meglerhusene og spĂ„r et nytt kurshopp pĂ„ 60 prosent.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/30/7921786/monsterokning-i-shippingrakett
Komodo
30.08.2022 kl 12:11 4279

Med den kommentaren regner jeg med at du ikke fikk kjĂžpt deg inn igjen.
Eirikh01
30.08.2022 kl 12:01 4359

Tenk langsiktig, sitt med lange briller. SĂ„ skal denne aksjen klage seg oppover mot 20kr i lĂžpet av Ă„ret.
rischioso
30.08.2022 kl 11:40 4513

Kursen har hatt en fin utvikling de siste dager - litt for fin legger vi den faktiske bÞrsutviklingen til grunn, men vi er nok ikke helt ferdig med 7 tallet - ikke riktig ennÄ. SÄ gjenstÄr det og se om vi igjen vil 7 tallet allerede i dag eller om vi mÄ vente litt til - mitt bet at vi vil 7 tallet innen ukeslutt ...
Londonmannen
30.08.2022 kl 11:38 4528

Jeg skriver ikke for Ä skremme folk fra Ä trade. Men man mÄ vÊre bevisst pÄ hvilke risiko man tar. Jeg har selv opplevd hvor surt det er Ä bomme med en trade. Samtidig skal jeg vÊre sÄpass Êrlig at det finnes flere investorer som behersker trading og som gjÞr store penger. Men jeg tror det krever nitid stirring pÄ skjermen, god forstÄelse for TA og de rette verktÞyene. Men det blir ikke meg.

Lykke til pÄ bÞrsen! Det er mange veier som fÞrer til Rom, og man mÄ selv finne den som passer ens egen situasjon best.
Komodo
30.08.2022 kl 11:32 4574

Jeg har sÄ langt ikke tradet PGS, kun lekt med tanken. Jeg ser jo stadig at jeg kunne gjort en mÄnedslÞnn pÄ Ä selge meg ut, og kjÞpe tilbake samme dag.

ForÞvrig har jeg tradet i andre aksjer, og beskrivelsen din under pÄ hvordan man selger seg ut pÄ et feil tidspunkt passer som hÄnd i hanske pÄ flere av de eksemplene. Og det er jo nettopp derfor jeg sÄ langt heller ikke har tatt sjansen pÄ Ä trade i PGS.
Londonmannen
30.08.2022 kl 11:29 4604

De kursmÄlene du venter pÄ kommer nok. Men la kursen komme seg pÄ oppsiden av 10-tallet fÞrst.
ForÞvrig er det bare Ä lese en del inmnlegg pÄ FA forum, sÄ vil du raskt finne dem som mener kursen skal betydelig hÞyere enn sÄvel kr 12 og 13. Og jeg tror ikke deres vurderinger er dÄrligere enn de sÄkalte analytikerne sine. Vi mÄ aldri glemme at analytikere har en arbeidsgiver og at det er noen som lÞnner sÄvel analytikerne som arbeidsgiverne deres. Disse kundene skaÞl ha sitt i retur og det er disse investorene som analytikerne egentlig jobber for. Ikke deg og meg. Vi mÄ nok stole mer pÄ eget hode enn pÄ overbetalte analytikere. Er det kr 4,m- DnB har som kursmÄl? Realistisk?
Londonmannen
30.08.2022 kl 11:25 2825

Akkurat det tror jeg vi skal venne oss til. NÄr en aksje har et sÄvidt hÞyt Þpotensiale som PGS, sÄ vil den uvilkÄrlig tiltrekke seg meng en proff aktÞr. For disse er smaÄaksjonÊrer hÄr i suppen som de gjerne Þnsker Ä bli kvitt; les overta aksjene fra. Hva er mer effektivt enn Ä skape litt usikkerhet gjennom kurs-jokking? Usikre smaÄaksjonÊrer er sÄ gavmilde at det nesten er rÞrende Ä se pÄ. Her er tross alt mange smÄaksjonÊrer som har fÄtt vÊre med pÄ en opptur fra 3- tallet, som har fÄtt hanldlet billige emisjonsaksjer pÄ kr 3,70 og som er sÄre fornÞyd med noen hundre prosent avkastning. NÄr da kursen gjÞr brÄ og kanskje uventede utslag, er det lett Ä rake pengene av bordet og sikre gevinsten. Ikke noe galt i det. Aldri galt Ä ta gevinst. Men det forklarer hvorfor vi fÄr disse kursutslagene og hvorfor de rike stadig blir rikere. PGS er intetn unntak. Kursen har steget fra 1,60 til kr 8+ og derved gitt aksjonÊrene solid gevinst. Men ikke glem at potensialet til PGS er betydelig hÞyere enn kr 12 eller kr 20,-. Men kursen vil aldri nÄ disse nivÄene uten flere korreksjoner pÄ veien.

Ha en riktig god dag! Ikke fokusere pÄ kursen emn det fundamentale!

Komodo
30.08.2022 kl 11:25 2792

Ja, du har selvsagt rett i det, 12 er et bra kursmÄl! Men jeg hadde kanskje hÄpet pÄ et enda mer optimistisk kursmÄl med tanke pÄ at det kom et pÄ 13 for flere mÄneder siden. Men klager ikke pÄ mÄl som er 50% over dagens kurs.
Komodo
30.08.2022 kl 11:23 2716

Ja, jeg tror ogsÄ at PGS skal hÞyt opp, og er ikke sugen pÄ Ä miste oppturen. Samtidig sÄ er det vel en kjennsgjerning at kursen kommer til Ä svinge pÄ vei opp, og jeg synes det hadde vÊrt hyggelig Ä fÄtt med noen av svingningene i tillegg. Det er alltid lett Ä vÊre etterpÄklok, men jeg ser jo at jeg kunne gjort en god mÄnedslÞnn ved Ä selge pÄ 8,80 i dag (som ikke var toppen), og kjÞpe tilbake nÄ.

Det er helt sikkert mange pÄ forumet her som gjÞr slike trader, men fÄ skriver om det. Risicho skrev om dette forrige uke, og ble etter min mening unÞdig disset for det. For han hadde rett i den toppen han pÄpekte, og hadde gode muligheter til Ä kjÞpe seg inn igjen senere pÄ dagen eller dagen etter. Om han gjorde det er jo en annen sak, det vet jeg ikke.
Londonmannen
30.08.2022 kl 11:17 2761

Komodo
Dersom du velger Ä trade PGS er det bare Ä Þnske lykke til pÄ ferden. Joda, jeg vet det er godt mulig Ä tjene gode penger pÄ trading og i henhold til enkelte av dem som driver innen den grenen, skal det vÊre mer lukrativt enn Ä sitte i en aksje over tid. Vel, dem om det.

Baksiden av medljen, som tradere skjelden snakker hÞyt om, er risikoen for Ä bomme pÄ inn og utgang. Det er ingen kunst Ä ta for seg en historisk kurve og peke pÄ hvor man kunne gÄtt inn og ut. Det kunne selv gamle, senile tante Klara evnet. Langt verre er det Ä se inn i fremtiden og vÊre heldig med Ä treffe. TA er selvfÞlghelig et hjelpemiddel og kan med fordel brenyttes i perioder med ingen informasjon fra selskapet. Men dersom det kommer en kursdrivende melding fra selskapet, positiv eller negativ, da hjelper det svÊrt lite med TA. (Min personlige pÄstand) For dersom TA tilsier at kr 8,30 er et motstandsnivÄ og du velger Ä selge deg ut pÄ kr 8.27, sÄ tilsier teorien at kursen skal korrigere ned igjen og du som solgte vil fÄ mulighetene til Ä kjÞpe deg inn igjen pÄ en lavere kurs. Men dersom det kommer en positibv melding i det du har gÄtt ut og sitter uten aksjer, da vil du kunne oppleve at kursen gÄr rett til himmels og du, av psykologiske grunner, vegrer deg til Ä kjÞpe deg inn igjen dyrere enn det du sogte for. I verste fall blir du sittende igjen, uten aksjer, bitter og forbannet over at du gikk ut, samtidig som du ser klursen gÄ mot stadig nye hÞyder og aldri kommer tilbake der du hadde planlagt Ä komme deg ombord igjen.

Jeg har sett mange slike tilfeller i mine 30+ Är i aksjemarkedet. Og flere vil det bli. Trading er vel og bra sÄ lenge man er klar over risikoen, spesielt nÄr du velger Ä gjÞre det i en sÄpass potent aksje som PGS. Lykke til!
Selv velger jeg det trygge. Jeg er rimelig sikker pÄ hvor dette bÊrer utover hÞsten/vinteren og det er en reise jeg slett ikke vil risikere Ä miste i et lÞnnelig hÄp om Ä treffe med noen trader.
Slettet bruker
30.08.2022 kl 10:50 2976

Med samme situasjon og frekvens som sist fĂžlger jeg absolutt Grimsmo i det ressonementet ja ...

Brazil - en dag her i det nĂŠrmeste sjekker du kursen, og sĂ„ skjĂžnner du i samme sek hva som har skjedd đŸ„ł
Slettet bruker
30.08.2022 kl 10:46 2993

2 gode fra den Langtidssittende og den Londonsfarende der.

Men for all del, prÞv gjerne Ä vÊre lure allerede her nede i mudderet. Sikkert en del tradere som koser seg med PGS som pÄ en dag som i dag kommer flere ganger.
NÄr alt er over er det nok imidlertid svÊrt fÄ som har tjent mer enn de som kjÞpte sÄ tidlig som mulig og sÄ bare satt sÄ nÊrme den fjerne toppen eller litt over
Redigert 30.08.2022 kl 10:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
kapteinkjeks
30.08.2022 kl 10:41 2947

Sier du rett og slett at det vil kunne dukke opp et resultatvarsel for Q3 pÄ torsdag 1. September Hvalross?
I tillegg kan jo kontrakter dukke opp fra Brasil - nÄr som helst.. fristen gÄr ut i dag pÄ tender nr 2...
Londonmannen
30.08.2022 kl 10:40 2928

Du hÄpet pÄ et hÞyere kursmÄl. Helt greit. Men vÊr klar over at analytikere hovedsakelig setter kursmÄl som er moderate. KursmÄlet pÄ kr 12 .- ligger tross alt 50% over sluttkurs fredag. Samtidig sÄ stÄr det jo i analysen at det er et konservativt anslag. Konservativt med 50%!

Jeg kan garantere deg at dette kursmÄlet vil bli jevnlig flyttet oppover ettersom kursen stiger. Og det vil den gjÞre.

Analytikere er livredde for uke Ä bli tatt seriÞse. Jeg blir ikke overrasket dersom kurs pÄ kr 50,- neste sommer, slik flere skribenter pÄ FA forum nevner, blir innfridd. Men sÄ lenge omstningskursen ligger under kr 30,- vil du aldri se et sÄkalt seriÞst meglerhus komme opp med kursmÄl pÄ kr 50,-. Men jeg tror nok det er realistisk pÄ ett til to Ärs sikt.

Vi sitter med aksjer i et selskap som gÄr fra Ä vÊre en konkurskandidat til Ä bli en real pengemaskin. Og prisingen vil gÄ samme rute.
Slettet bruker
30.08.2022 kl 10:36 2927

Er nok like mange som tar gevinst her som pÄ 8,7,6,4,3,2 osv osv, helt til aksjen stÄr i 50 lappen og du sitter igjen med 5% av opprinnelig aksje antal som du en gang kjÞpte nÄr den var gratis.
Da ler vi hĂžyt.
Mvh. D.N.S.B
Komodo
30.08.2022 kl 10:29 2846

Ja, tydelig at mange tar gevinst her mellom 8 og 9. I stad var vi opp over 4%, nÄ er vi opp 0,06%, altsÄ flatt. Men jeg tror allikevel ikke at jeg tÞr Ä selge noe pÄ smÄ oppganger nÄ under 5-10% tilfelle det plutselig smeller til med noen gode nyheter. Nytt kursmÄl i gÄr var jo en god nyhet, men jeg hadde vel hÄpet pÄ at det neste kursmÄlet skulle bli hÞyere enn 12kr. Kom det ikke et kursmÄl i vÄres pÄ 13? Og etter det har det kommet drittpakker fra SEB og DNB som trekker ned.
GrÄgÄsa
30.08.2022 kl 10:06 2903

Toget gÄr - spenn dere fast folkens.

Det artige er at nivÄene vi er pÄ nÄ er grisebillig, sÄ fÄr de som hopper pÄ nÄ er det mulig Ä gjÞre store penger.
Slettet bruker
30.08.2022 kl 10:03 2922

De fÄr gjÞre som de vil. Mange er i PGS for doblinger. Fra 1,6 i slutten av jan er det jo greit, men alt tyder pÄ at doblingene kommer tettere i det minste ut Äret.

Anbefalt optimal sittetid er pr nÄ av klokere hoder enn dette kun heldige sjÞdyr beregnet til 18-26 mnd.

Hvis PGS 10 dobler seg herifra i den perioden som jeg mwd fler tror, stÄr man seg vel bedre pÄ Ä bli med feks 30% ned fra toppen enn Ä prÞve Ä vÊre lur allerede her nede i mudderet
MrBoring
30.08.2022 kl 10:00 2944

Jeg Þnsker deg og dine alt godt og hÄper det gÄr bra!

Jeg hÄper dette forumet og Facebook kan vÊre et pusterom og ikke an byrde. Ta vare pÄ deg selv, PerUlv!
Zolly
30.08.2022 kl 09:57 2969

Aksjen er jo opp 52% pÄ 36 handelsdager (5,83-8,87), sÄ er nok en del som tar gevinst nÄ

GÄr den mye annonserte kontrakten i boks, sÄ gÄr nok kursen rett opp og etablerer seg over 9 tallet. Skjer det ikke sÄ tror jeg vi fÄr en liten nedtur og nye short posisjoner vil bli satt. Selv om det har vÊrt mye positiv omtale i det siste, sÄ bÞr man ha mente at dette er et selskap med nesten 10 mld i gjeld...

Redigert 30.08.2022 kl 10:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
30.08.2022 kl 09:53 2981

Slik dette «stebarnet» er priset er det fortsatt et godt stykke igjen fÞr den forlater et nivÄ hvor den ikke kan sies Ä fortsatt vÊre billig. Selv om du betaler kr 10,- pr aksje vil du fÄ en eventyrlig avkastning.
Komodo
30.08.2022 kl 09:48 3033

Flott utviikling i PGS i dag, det er hyggelig! Men det er vel noen motstander som skal brytes osv, sÄ det blir vel litt opp og ned. Vurderer Ä selge en liten post for Ä trade litt. Er det 9 blank som gir motstand nÄ?
Slettet bruker
30.08.2022 kl 09:47 3047

Vi prÞvde hvertfall Ä si ifra om hva som var i kjÞmda. Og noen har da ogsÄ lyttet. SÄnn som de 50-100 nye investorene som kommer til via PGS Investor hver dag fordi venner av de har kjÞpt og solgt PGS i blinde og tjent godt nesten samtlige av de. GjÞr oppmerksom pÄ at det er slik enhver MEME pump godt forbi alle nivÄer for anstendig verdsettelse begynner.

Men nÄ skal PGS i fÞrste omgang verdsettes som en normal aksje og ikke et rundjult og mobbet stebarn, dvs kr 20-50. Personlig tror jeg dog at vi vil kunne se PGS som en riktig dyr aksje. Hvor dagens PE ned mot 2 skal nÊrme seg Tomras PE 60 - som igjen skal ganges opp med i fÞrste omgsng 4-doblede inntekter

Og da nÄr PGS stÄr i noen hundre kan vi begynne en usunn MEME pump pÄ nye 1000er prosenter fÞr det vel er lurt Ä hoppe av ...
🩄🌈🎈
Slettet bruker
30.08.2022 kl 09:46 3065

KursmÄl 4

Mvh: Den Norske Svindel Banken
Slettet bruker
30.08.2022 kl 09:39 3117

Ikke sant. Hvorfor prÞve Ä banke opp havet, nÄr du kan flyte med.

Noe ergrer seg kanskje over Ä ikke ha kjÞpt nÄr den var enda billigere. Men det er neppe slik man tjener penger.

Vi er enda tidlig tidlig tidlig
c
30.08.2022 kl 09:34 3177

Slettet bruker skrev Ser vi 9-tallet?
Ja!
Obxserver
30.08.2022 kl 09:30 3168

Stjal sikkert noen gamle kassetter fra PGS tiden tenker jeg:). Neida, greit Ä ha en ekstra kunde til Ä leie bÄter.
HAS
30.08.2022 kl 09:28 3131

Utbrytere fra PGS. Vil bÞrsnotere. Satser pÄ Ä holde seg flytende uten bÄter....
Obxserver
30.08.2022 kl 09:22 3148

Seismikk er i vinden! FĂžlg strĂžmmen ikke motsatt.
Redigert 30.08.2022 kl 09:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.08.2022 kl 09:21 3173

Mange som vil ri bĂžlgen ...

Men Ä slÄ bransjelokomotivet PGS, det girede bet pÄ fortsatt Velstand og Frihet i Vesten, - dei med stÄlet;
G. L.