$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
https://newsweb.oslobors.no/message/570707
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
Redigert 07.09.2022 kl 20:56
Du må logge inn for å svare
Slettet brukerskrev Honnør igjen til Hvalross tidligere idag. Excactly hva han sa
Hvalrossen altså, der er det ikke en negativ celle i kroppen. Det trenger vi på slike dager!😊
Londonmannen
31.08.2022 kl 19:18
3985
Joda, han fikk rett med 7-tallet, men det hadde ikke før vist seg, så begynte han å skrive om 6-tallet. Jeg tror ikke vi får se det igjen i overskuelig fremtid.
jaroas50
31.08.2022 kl 18:50
4195
Eirikh01 skrev Blir det noe fart i aksjen uten melding da ?
Anbudene på begge jobbene skal vel vurderes før kontrakter inngås. Det er vel ikke offentliggjort at Sherwater fikk den første jobben heller. Men det er jo store beløpsforskjeller i anbudene på begge jobbene
Redigert 31.08.2022 kl 18:52
Inne? Kjøpe mer. All inn allerede? Vurdere belåning ...
Eller finne bedre råd. Internet er stort.
Eller finne bedre råd. Internet er stort.
Alby
31.08.2022 kl 18:33
4356
Hvor har du dette fra, håper du ikke suger dette kun fra eget bryst ?
Redigert 31.08.2022 kl 18:36
Eirikh01
31.08.2022 kl 18:30
4353
Slettet brukerskrev Blir bra det her Frender. Går bare å gleder meg til i morgen! 🦄🌈🎈
Blir det noe fart i aksjen uten melding da ?
Absolutt :-)
Slettet brukerskrev Honnør igjen til Hvalross tidligere idag. Excactly hva han sa
Blir bra det her Frender. Går bare å gleder meg til i morgen!
🦄🌈🎈
🦄🌈🎈
Honnør igjen til Hvalross tidligere idag.
Excactly hva han sa
Excactly hva han sa
HAS
31.08.2022 kl 18:05
4510
Det ligger nok en del kommunikasjon mellom styrerommene til disse aktørene, og det er betryggende å få bekreftet at Petrobras ivaretar sine anbydere i en verden der det fort kan bli knapphet på seismiske tjenester av denne typen. Equinor viste tidligere i år samme ansvar når de fordelte oppdragene mellom flere selskaper som på den tiden var i en mer presset situasjon. Også fint å se at rivaler kan fungere godt sammen.
Obxserver
31.08.2022 kl 18:04
4521
Nesten synkronisert med det SB1M kom med idag, han sitter nok med mer info en oss dødelige.
jaroas50
31.08.2022 kl 18:01
4530
Han hadde jo rett da, at vi ikke var ferdig med 7-tallet enda. Håper vi er ferdig med det nå. Kanskje han fikk lasta opp på 7.6-7.7???
Voksne vanlige små eller store sparere, tradere m.fl er ansvarlige voksne og kan nok selv stå ansvarlig for egne handlinger her inne. Disse innleggene i negativ retning og som påstår andre ting er støy. Som du sier, reklamerer for andre aksjer på pgs tråder m.m Utidig oppførsel og beskyldninger og surk er bare dårlige holdninger og oppførsel. Egentlig det beste å blokkere og eller ikke svare. Det er jo vanskelig å tie stille med så mye surk og at noen skal begynne å advare vanlige voksne folk. Innleggene og nikkene bak avslører seg selv. Blir bare støy og dumt. Nei la De bare stikke hodene frem og avsløre eget dårlige ståsted og holdninger.
Inne på pgs trådene er det gode innlegg av faglig karakter, det er både faglig og humoristisk med fin blanding. Setter stor pris på å være inne med småpengene mine og lese mange flotte innlegg. Blir glad hver dag for det 😄
Ja og så vokser jo småpengene jamt og trutt😉 Kanskje en ordentlig sønnavinds storm i morra, og det bær nordover i ei forferdelig fart med Peggy 😅
Inne på pgs trådene er det gode innlegg av faglig karakter, det er både faglig og humoristisk med fin blanding. Setter stor pris på å være inne med småpengene mine og lese mange flotte innlegg. Blir glad hver dag for det 😄
Ja og så vokser jo småpengene jamt og trutt😉 Kanskje en ordentlig sønnavinds storm i morra, og det bær nordover i ei forferdelig fart med Peggy 😅
Redigert 31.08.2022 kl 17:59
Som en konsekvens av dette, blir anal ytikere mere frempå ang reforhandling gjeld og kontroll som de Jabber om, men da kommer også økte kursmål.
Ja vi har meninger om rosaskjorter, men kraftige kursmål betyr inntjening for oss. Show me The fuckin cash
Ja vi har meninger om rosaskjorter, men kraftige kursmål betyr inntjening for oss. Show me The fuckin cash
Londonmannen
31.08.2022 kl 17:40
4517
Slike anklager er ikke av ny dato. Man BIR jo stadig vekk anklaget om å forlede småsparere. Jeg forventer at dersom man er voksen nok til å investere på børsen så er man også voksen nok til å ta ansvar for sine handlinger.
Vel, vel dersom det foreligger en bekreftelse om kontraktstildeling før børsen åpner i morgen , så vil vel anklagene stilne rimelig fort.
Vel, vel dersom det foreligger en bekreftelse om kontraktstildeling før børsen åpner i morgen , så vil vel anklagene stilne rimelig fort.
noprofit
31.08.2022 kl 17:36
4529
Har noen tilgang til artikkelen på Upstream.com
Petrobras welcomes two bids in tender for Brazilian 4D seismic
Petrobras welcomes two bids in tender for Brazilian 4D seismic
Normalone
31.08.2022 kl 17:29
4598
Alt tyder på at PGS fikk den største av Petrobas jobbene - og har lagt inn et anbud som virker å gi en mye høyere dagsrate enn det Shearwater får på den minste jobben. Kursen endte 10 % under gårsdagens topp - og det er velsdig mange som ikke fikk med seg denne nyheten før børsslutt i dag - så en kan forvente en grei stigning i morgen. Dette vil også passe "perfekt" ift Per Ulvs utrolig treffsikre TA analyser.
En ser også nå at det kommer flere og flere oppdrag/anbudskonkurranser - og det vil bli manko på seismikk ressurser. Derfor er det veldig betryggende at PGS velger å legge seg høyt - og jeg tror vi snart vil se en kraftig stigning i ratene.
Avslutningsvis - jeg noterer meg at de som er ute av PGS er skeptisk til sekttendensene på tråden, at småsparerer blir lurt inn og poengterer viktigheten av timingen. Det er såklart viktig at alle tar sine egne beslutninger basert på grundige undersøkelser - samtidig er det ingen tvil om at det har vært en veldig hyggelig reise i PGS og alt tyder på at vi kun er helt i startfasen. Når det er sagt - jeg synes det er smålig å anklage andre for å lure småsparere, særlig når PGS har steget så mye den siste tiden - kanskje en heller bør se seg selv i speilet, for hadde en fulgt deres råd ville en tapt penger...Det er også en uting å reklamere for andre selskaper på PGS tråden.
En ser også nå at det kommer flere og flere oppdrag/anbudskonkurranser - og det vil bli manko på seismikk ressurser. Derfor er det veldig betryggende at PGS velger å legge seg høyt - og jeg tror vi snart vil se en kraftig stigning i ratene.
Avslutningsvis - jeg noterer meg at de som er ute av PGS er skeptisk til sekttendensene på tråden, at småsparerer blir lurt inn og poengterer viktigheten av timingen. Det er såklart viktig at alle tar sine egne beslutninger basert på grundige undersøkelser - samtidig er det ingen tvil om at det har vært en veldig hyggelig reise i PGS og alt tyder på at vi kun er helt i startfasen. Når det er sagt - jeg synes det er smålig å anklage andre for å lure småsparere, særlig når PGS har steget så mye den siste tiden - kanskje en heller bør se seg selv i speilet, for hadde en fulgt deres råd ville en tapt penger...Det er også en uting å reklamere for andre selskaper på PGS tråden.
Redigert 31.08.2022 kl 17:30
fattigstakkar
31.08.2022 kl 17:21
4033
Begynner å få sansen for PGS som tradingaksje. Det kommer alltid nye kjøpsmuligheter, samtidig som den ligger i en pen oppadgående trend.
Londonmannen
31.08.2022 kl 17:11
4066
Rischioso
Har du fortsatt tenkt å vente med inngang til kursen er under kr 7,-? Er redd du ikke får se 6-tallet igjen i oveskuelig fremtid. Og dersom du vil inn på 8-tallet tror jeg du må komme deg på beina i morgen tidlig i god tid før børsen åpner. Lykk til!
Glad jeg sitter på innsiden!
Har du fortsatt tenkt å vente med inngang til kursen er under kr 7,-? Er redd du ikke får se 6-tallet igjen i oveskuelig fremtid. Og dersom du vil inn på 8-tallet tror jeg du må komme deg på beina i morgen tidlig i god tid før børsen åpner. Lykk til!
Glad jeg sitter på innsiden!
Skal ikke kjimse av gikta😂
Grågåsa
31.08.2022 kl 16:58
4048
Obxserver skrev Ris og Quendi hvor er dere???
Helt i tråd med hva som er forventet. Ikke nødvendig å svare opp på helt ubetydelig støy fra de to der. De har ikke peiling - det har vært åpenbart lenge. Derfor ingen svar på svadaen derfra.
Og...
Med tillegg til 8M fat fra Beredskapslagre. Går i grunn mot katastrofe dette...
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Oil-Prices-Continue-To-Shed-Gains-On-Small-Inventory-Build.html
Med tillegg til 8M fat fra Beredskapslagre. Går i grunn mot katastrofe dette...
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Oil-Prices-Continue-To-Shed-Gains-On-Small-Inventory-Build.html
Redigert 31.08.2022 kl 16:54
Slettet brukerskrev He he... Takker for den Oslo0407. Blir nok "julekveld i morgen...
Gøy PerUlv, dette er krydder på veien😎
Ja ja da blir det vel en fin morgendag å våkne opp til ….. Kjente liksom på gikta at noe var på gang 😎 Når enkelte innlegg blir så negative, da er det ting på gang😂 Takk til Quendi som ikke lurte meg i dag 😇
Kan vi få guiding på tall og latesales og mld kontrakt imorra.
Ja da ønsker jeg vårt felleskap her inne LYCKA TEL🚀
Ja da ønsker jeg vårt felleskap her inne LYCKA TEL🚀
Alejandreuta
31.08.2022 kl 16:33
3092
Når skal folk lære seg at vi må stole på at Pedersen & Co fikser biffen. Vi småaksjonærer har en eneste jobb og det er å holde med diamanthender og hausse litt i ny og ne da. De som ikke klarer det en gang, ja de må stå!!!
observer009
31.08.2022 kl 16:31
3073
Takker, flott å se at PGS endelig fikk denne jobben 7003890127 .... Dette blir moro framover. Har medfølelse for de som ventet på nedtur ...
Kursen kommer til å gå opp med 20-30% i morgen?!!!!!
Kursen kommer til å gå opp med 20-30% i morgen?!!!!!
Redigert 31.08.2022 kl 16:43
He he...
Takker for den Oslo0407. Blir nok "julekveld i morgen...
Takker for den Oslo0407. Blir nok "julekveld i morgen...
VantageVolante
31.08.2022 kl 16:20
3112
Se der ja. Jaggu er peggy i 8
Redigert 31.08.2022 kl 16:26
Jeg er nok en lurt småsparer, ble lurt inn av folket her og nå har jeg ikke mer enn 35% avkastning 😅 Skulle vært ulovlig å lure småsparerne så til de grader 😂🛶🛶🦅🦅 Håper bare at Peggy tar vare på meg 😇
Se der ja, lurt rrill rundt igjen …. 😎😂 oppdrag for peggy 😇🦅🦅
Se der ja, lurt rrill rundt igjen …. 😎😂 oppdrag for peggy 😇🦅🦅
Redigert 31.08.2022 kl 16:42
oslo0407
31.08.2022 kl 16:13
2923
Fra SB1 nå!!
PGS is according to our understanding lowest bidder on a 4D seismic contract to be acquired for Petrobras offshore Brazil. Contract value is said to be USD100m. PGS bid below Shearwater GeoServices USD130m bid.
Upstream has an article today saying Shearwater was the lowest bidder for the 4D seismic contract for Petrobras with a USD56m bid, below PGS at USD71m, but the point is that there are two 4D seismic jobs being bid on, and the Upstream article is only writing about the smaller one.
That being said, converting the bids to implied day rates are not straight-forward. According to our understanding, the Shearwater job is estimated to take around 105 days. This would imply USD533k per day. But this will be a multi-vessel operation using one shooting vessel and two acquisition vessels. Subtracting USD80k per day for a shooting vessel and splitting day rate on two would imply a day rate of USD226k. This is below our USD312k estimate for a Ramform vessel in 2023, but unfortunately we don’t know how much of the job Shearwater is assuming will be a three vessel job. We know that a large part of the job will be a three vessel operation, but not 100% as our numbers above have implied. Bottom line, don’t read too much into these day rates calculations. We know Shearwater will get the job, but implied day rate will only be ready once job has been done regarding how long it took and how vessel intensive it was.
The PGS job at USD100m would imply a day rate of USD370k. Assuming acquisition vessel will be joined by a shooting vessel we get a clean day rate of USD290k, close to our USD312k estimate for 2023. But then again, what the day rate eventually will be will depend on productivity, stand-by time, how vessel intensive the job will be etc. But needless to say it is great to see Shearwater getting 3+ months for two vessels and PGS getting nine months for one vessel.
PGS is according to our understanding lowest bidder on a 4D seismic contract to be acquired for Petrobras offshore Brazil. Contract value is said to be USD100m. PGS bid below Shearwater GeoServices USD130m bid.
Upstream has an article today saying Shearwater was the lowest bidder for the 4D seismic contract for Petrobras with a USD56m bid, below PGS at USD71m, but the point is that there are two 4D seismic jobs being bid on, and the Upstream article is only writing about the smaller one.
That being said, converting the bids to implied day rates are not straight-forward. According to our understanding, the Shearwater job is estimated to take around 105 days. This would imply USD533k per day. But this will be a multi-vessel operation using one shooting vessel and two acquisition vessels. Subtracting USD80k per day for a shooting vessel and splitting day rate on two would imply a day rate of USD226k. This is below our USD312k estimate for a Ramform vessel in 2023, but unfortunately we don’t know how much of the job Shearwater is assuming will be a three vessel job. We know that a large part of the job will be a three vessel operation, but not 100% as our numbers above have implied. Bottom line, don’t read too much into these day rates calculations. We know Shearwater will get the job, but implied day rate will only be ready once job has been done regarding how long it took and how vessel intensive it was.
The PGS job at USD100m would imply a day rate of USD370k. Assuming acquisition vessel will be joined by a shooting vessel we get a clean day rate of USD290k, close to our USD312k estimate for 2023. But then again, what the day rate eventually will be will depend on productivity, stand-by time, how vessel intensive the job will be etc. But needless to say it is great to see Shearwater getting 3+ months for two vessels and PGS getting nine months for one vessel.
oppturen
31.08.2022 kl 16:12
2919
Vet ikke hvor det ender, men retningen er det vel ingen som klarer å gå på 2 føtter som ikke ser. 😎
Ja, spør Longsitinbulk. Han var med da!
Nå er vi her igjen
Nå er vi her igjen
Vi lærer oss å våge stole på selskapet.
Følg scriptet ...
Følg scriptet ...
Fjellheim
31.08.2022 kl 16:05
2966
Gikk fra 4 kroner 1 september 2004 til kr. 172,- 1 april 2007. Det tok ca. 2,5 år dersom grafene på Nordnet er riktige.
Kan noe lignende skje de neste 2-3 årene ? Det har vært noen emisjoner underveis men ingen vet hvor dette ender :) :)
Kan noe lignende skje de neste 2-3 årene ? Det har vært noen emisjoner underveis men ingen vet hvor dette ender :) :)
Thesistulling
31.08.2022 kl 15:59
3049
Obxserver skrev 0 % Short i PGS....ikke hverdagskost🚀
Man trekker på smilebåndet, jekker en Cola, på med briller og lener seg tilbake......
Passe temperatur, passe sol, (litt mere enn)passe fornøyd 😎
Passe temperatur, passe sol, (litt mere enn)passe fornøyd 😎
VantageVolante
31.08.2022 kl 15:58
2970
Eirikh01 skrev Skule hatt en digg melding tikkende inn nå eller i morgen!
Først closer vi på 8, slik at svenskefaen får spammet litt mer om sin nye investering, og spydd ut at folk her lurer småsparere.