$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
https://newsweb.oslobors.no/message/570707
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
Redigert 07.09.2022 kl 20:56
Du må logge inn for å svare
Ape
02.09.2022 kl 08:51
3904
Equinor-topp mener oljemotstand har bidratt til energikrisen
Ekspertene er hvertfall ikke enig!
Ekspertene er hvertfall ikke enig!
Zolly
02.09.2022 kl 08:48
3940
Dette skriver Rystad:
"Rystad mener at enkelte lar seg lure av å se på antall brønner og samlede investeringer i bransjen.
– Det er helt riktig at det har vært langt lavere investeringer. Det er to forhold som gjør at det ikke er et stort problem. Det ene er at det har vært en kraftig deflasjon. Alle produkter og tjenester innenfor olje har gått kraftig ned i pris. Det andre er at det har vært en kraftig effektivitetsgevinst på nye brønner, sier Rystad.
Det er bare de to siste årene med krig i Ukraina og koronapandemien at det har vært investert for lite, mener Rystad. Han peker på at selv om tallet på nye brønner har falt fra 40.000 til 30.000 er gjennomsittsproduktiviteten på de brønnene gått opp med 50 prosent.
– Så du har mer produksjon nå fra færre nye brønner enn det du hadde for ti år siden. Og brønnene har gått ned rundt 40 prosent i pris, sier Rystad.
– Det neste tiåret har vi faktisk nok kapasitet til å håndtere den oljen en trenger."
Mao vil nye investeringer sannsynligvis føre til overinvestering med det resultat at oljeprisen på et eller annen tidspunkt stuper.
"Rystad mener at enkelte lar seg lure av å se på antall brønner og samlede investeringer i bransjen.
– Det er helt riktig at det har vært langt lavere investeringer. Det er to forhold som gjør at det ikke er et stort problem. Det ene er at det har vært en kraftig deflasjon. Alle produkter og tjenester innenfor olje har gått kraftig ned i pris. Det andre er at det har vært en kraftig effektivitetsgevinst på nye brønner, sier Rystad.
Det er bare de to siste årene med krig i Ukraina og koronapandemien at det har vært investert for lite, mener Rystad. Han peker på at selv om tallet på nye brønner har falt fra 40.000 til 30.000 er gjennomsittsproduktiviteten på de brønnene gått opp med 50 prosent.
– Så du har mer produksjon nå fra færre nye brønner enn det du hadde for ti år siden. Og brønnene har gått ned rundt 40 prosent i pris, sier Rystad.
– Det neste tiåret har vi faktisk nok kapasitet til å håndtere den oljen en trenger."
Mao vil nye investeringer sannsynligvis føre til overinvestering med det resultat at oljeprisen på et eller annen tidspunkt stuper.
Redigert 02.09.2022 kl 08:50
Slettet brukerskrev Tja.. Legger ut et chart på olja. Gikk for øvrig long Brent i går.
Hvor trader du brent? Hvilke derivater?
Skimter 80-85 der nede som entry nivå
Skimter 80-85 der nede som entry nivå
Redigert 02.09.2022 kl 08:48
Denne er god London.
Heldigvis våknes det rundt om
Heldigvis våknes det rundt om
Tja..
Legger ut et chart på olja. Gikk for øvrig long Brent i går.
Legger ut et chart på olja. Gikk for øvrig long Brent i går.
Londonmannen
02.09.2022 kl 08:29
4166
Dette må jeg si meg helt enig i. De siste årene har miljøbevegelsen og fokus på oppfylling av klimamålene satt oljeindustrien i skammekroken. Ikke noen tvil om at oljeindustrien vil bli faset ut og erstattet av grønn energi. Problemet er at politikere totalt feilberegnet tiden det tar å få på plass nye energiformer. I tillegg har det vist seg at vindmøller som energileverandør er lite verdt de dagene det ikke er vind. Dette skaper en ikke pålitelig energikilde som må suppleres av andre grønne energikilder.
Men overoptimistiske politikere har resultert i at vi i dag befinner oss i en situasjon der fossile energiløsninger kommer til heder og verdighet igjen, overgangen til grønn energi vil nødvendigvis ta en god del lengre tid enn først beregnet.
Men hva har så dette resultert i? Jo, en underinvestering i leteaktivitet og oppstart av nye felt. Denne mangelen på leteoppdrag har også resultert i at f.eks. aktører innen oljeleting har redusert og tilpasset kapasiteten til en ny hverdag. Man var jo nødt til dette, ellers ville man gå konkurs.
Og PGS var jo på konkursens rand og ville nok gått overende i løpet av 2022 dersom markedet ikke hadde snudd da det gjorde det.
Og nå er alt snudd fullstendig på hodet. Nå skal det letes etter olje/gass over hele kloden. Med den nedbyggingen som har funnet sted vil det ikke værr nok oljeservice-ressurser til det eksploderende behovet. Dette blir spesielt merkbart innen seismikk-segmentet.
Samtidig har den høye prisen på olje/gass gjort at oljeselskapene formelig renner over av penger. Noe som igjen vil resultere i at de kommer til å overby hverandre i å få tak i leteressurser, inkludert seismikk. Det er denne perfekte stormen som vil gjøre at PGS i løpet av kort tid vil stige som en fugl Fønix opp fra et rykende ruin til å bli tidenes pengemaskin! Folkens, PGS er på full fart inn i tidenes seismikkmarked og vi får stole på at ledelsen evner å ha is i magen og ikke hopper på de første og billigste oppdragene. For her vil det bli mer enn nok arbeid til alle seismikkselakapene. Men når krybben er tom, bites hestene. Dette vil også gjøre seg gjeldende innen seismikksegmentet. Oljeselskapene kommer til å kaste millionene etter seismikkselskapene og overby hverandre for å sikre seg letekapasitet. You just wait and see!
Men overoptimistiske politikere har resultert i at vi i dag befinner oss i en situasjon der fossile energiløsninger kommer til heder og verdighet igjen, overgangen til grønn energi vil nødvendigvis ta en god del lengre tid enn først beregnet.
Men hva har så dette resultert i? Jo, en underinvestering i leteaktivitet og oppstart av nye felt. Denne mangelen på leteoppdrag har også resultert i at f.eks. aktører innen oljeleting har redusert og tilpasset kapasiteten til en ny hverdag. Man var jo nødt til dette, ellers ville man gå konkurs.
Og PGS var jo på konkursens rand og ville nok gått overende i løpet av 2022 dersom markedet ikke hadde snudd da det gjorde det.
Og nå er alt snudd fullstendig på hodet. Nå skal det letes etter olje/gass over hele kloden. Med den nedbyggingen som har funnet sted vil det ikke værr nok oljeservice-ressurser til det eksploderende behovet. Dette blir spesielt merkbart innen seismikk-segmentet.
Samtidig har den høye prisen på olje/gass gjort at oljeselskapene formelig renner over av penger. Noe som igjen vil resultere i at de kommer til å overby hverandre i å få tak i leteressurser, inkludert seismikk. Det er denne perfekte stormen som vil gjøre at PGS i løpet av kort tid vil stige som en fugl Fønix opp fra et rykende ruin til å bli tidenes pengemaskin! Folkens, PGS er på full fart inn i tidenes seismikkmarked og vi får stole på at ledelsen evner å ha is i magen og ikke hopper på de første og billigste oppdragene. For her vil det bli mer enn nok arbeid til alle seismikkselakapene. Men når krybben er tom, bites hestene. Dette vil også gjøre seg gjeldende innen seismikksegmentet. Oljeselskapene kommer til å kaste millionene etter seismikkselskapene og overby hverandre for å sikre seg letekapasitet. You just wait and see!
__eagle__
02.09.2022 kl 08:27
4193
Vi sitter på gull:)
Blir en fin dag i pgs selv om ikke kontrakten i går blir børsmeldt.
Tar du veddemålet i dag æv fa*nihelve*e? 😁
Blir en fin dag i pgs selv om ikke kontrakten i går blir børsmeldt.
Tar du veddemålet i dag æv fa*nihelve*e? 😁
😅
...
OLJE: IRANS SVAR PÅ ATOMAVTALESAMTALER "IKKE KONSTRUKTIVT" -USA
https://time.com/6210532/us-iran-nuclear-talks/
...
OLJE: IRANS SVAR PÅ ATOMAVTALESAMTALER "IKKE KONSTRUKTIVT" -USA
https://time.com/6210532/us-iran-nuclear-talks/
HAS
02.09.2022 kl 07:43
4524
Sikkert ikke lenge før noen begynner å presse ned oljeprisen for å få fatt i billige PGS-aksjer:)
Hyggelig trend at oljen vil opp i OSEs åpningstid.
Nå får vi oss en fining, og så er det hælja på ekte 🎷🎷🪗
Nå får vi oss en fining, og så er det hælja på ekte 🎷🎷🪗
Ok, takk
RFS
01.09.2022 kl 22:38
5369
Det har vært en del innlegg her som refererer til PGS sine gamle regler om når de børsmelder.
July 22, 2021, presentasjon av Q2 2021 inneholdt nye oppdaterte regler på slide 19 av 22 (Hvis noen finner noe nyere, si fra):
Stock exchange releases:
▪ Contract awards with an estimated value in excess of $10-15 million
▪ Strategically important contracts
▪ MultiClient projects with duration of two months or more
▪ MultiClient projects in joint ventures or in cooperation with third parties
July 22, 2021, presentasjon av Q2 2021 inneholdt nye oppdaterte regler på slide 19 av 22 (Hvis noen finner noe nyere, si fra):
Stock exchange releases:
▪ Contract awards with an estimated value in excess of $10-15 million
▪ Strategically important contracts
▪ MultiClient projects with duration of two months or more
▪ MultiClient projects in joint ventures or in cooperation with third parties
Redigert 01.09.2022 kl 22:39
Jeg trodde først at Pedersen var arrogant. Så lenge at Pedersen led av sjenanse. Men lener mot at han rett og slett lever opp til tilnavnet sitt "Poker".
https://www.griproom.com/fun/10-signs-your-company-is-about-to-be-acquired
https://www.griproom.com/fun/10-signs-your-company-is-about-to-be-acquired
Redigert 01.09.2022 kl 21:24
Rull79
01.09.2022 kl 21:03
5930
Det er vel sovereign som skal ditt før den skal til Australia. I følge tidligere meldinger så er det ikke tid til noe oppdrag i mellom disse. Denne tidligere meldingen viser vel også at oppdrag ikke må være på over 50mill$ for å bli børsmeldt. Jeg tror rett og slett vi får satse på at Ledelsen snart begynner å snakke litt😅
portion
01.09.2022 kl 20:57
5948
Per dags dato har PGS ingen skip i det området,men det kan være at en av de som går i nordsjøen som skal dit? Vanguard,Hyperion eller Atlas
Ser nå at Sovereign som skal dit,den er vel i Cypros nå
Ser nå at Sovereign som skal dit,den er vel i Cypros nå
Redigert 01.09.2022 kl 21:01
Blutus
I dag kl 20:15160
Rep skrev Takk Blutus, når var det oppstart av den?
Helt fersk kontrakt, husker ikke hvilken båt som er der nede, men den går rett til denne når den er ferdig med pågående prosjekt
I dag kl 20:15160
Rep skrev Takk Blutus, når var det oppstart av den?
Helt fersk kontrakt, husker ikke hvilken båt som er der nede, men den går rett til denne når den er ferdig med pågående prosjekt
Rull79
01.09.2022 kl 20:44
5948
lurer på om det kan være en feil her. PGS børsmeldte kontrakt i Indonesia samtidig med q2. Skulle jobbe der fra midten av okt til Des
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/66rrJ0/energikrigen-vi-gjoer-oss-klare-for-det-verste-scenarioet?fbclid=IwAR3K83JvjGfmjwVi2c13bPbqUOk8feIe9G9M9ssJHjoCGmlTBwLOntJ6aVo
Olje/Gass NÅ!
Fortsatt Fred og Velstand i Vesten? - Da finnes det ingen vei utenom ledestjernen PGS og Det Seismiske Kompleks
Olje/Gass NÅ!
Fortsatt Fred og Velstand i Vesten? - Da finnes det ingen vei utenom ledestjernen PGS og Det Seismiske Kompleks
Redigert 01.09.2022 kl 20:41
kapteinkjeks
01.09.2022 kl 20:35
3538
Slapp av. Olja er nede på en tre år lang støttelinje. Den holder denne gangen også.. snart snur olja opp
Blir det mye sønnavind så fyker Peggy Langt nordover og her er det fantastisk Nordlys fremover 😊🦅🦅
Klokavskade
01.09.2022 kl 20:21
3636
Det blir vel ikke færre kontrakter fordi om oljen dupper. Veien er staket ut så det er bare å sitte rolig. Tipper forresten at oljen fortsetter nedturen til Opecmøtet er over og atomavtalen er i boks.
Eirikh01
01.09.2022 kl 20:18
3633
Slettet brukerskrev Bevegelsen vokser!
Hvor stor påvirkning har olje prisen på pgs? De siste dagene syntes jeg den har påvirket aksjen lite, så skjønner ikke helt hvorfor folk er så stressa for dette. Uansett vil oljeprisen gå opp og ned, og den vil garantert tilbake på 100- tallet. 100%
Slettet brukerskrev Eller meldt på newsweb? Ps. Over 1300 medlemmer i Facebook gruppen nå👍
Bevegelsen vokser!
Det får vi da endelig tro!
Mens vi venter på Den Fjerde Statsmakt, får vi være den enda høyere Femte Statsmakt sjæl
https://youtu.be/ppk-gczOALI
Mens vi venter på Den Fjerde Statsmakt, får vi være den enda høyere Femte Statsmakt sjæl
https://youtu.be/ppk-gczOALI
Redigert 01.09.2022 kl 20:13
Ny stjerne smell i olje i kveld.
Blir det bak rus og gråt i morgen?
Blir det bak rus og gråt i morgen?
Eller meldt på newsweb?
Ps. Over 1300 medlemmer i Facebook gruppen nå👍
Ps. Over 1300 medlemmer i Facebook gruppen nå👍
Ja det er kanskje bedre stunder å gamble på trades.
Kjøp å hold, så slipper man å dumme seg
Kjøp å hold, så slipper man å dumme seg
Den velinformerte Blutus leverer igjen.
Fra Per Ulvs tekniske tråd
Blutus
I dag kl 19:3571
Da har PGS fått ny kontrakt i Indonesia, en kort kontrakt som varer frem til Jul.
Videre blir det sagt at det er økende aktivitet i Australia med lengre kontrakter, så vinteren ser svært lyst ut (nesten norlys🤗).
Fra Per Ulvs tekniske tråd
Blutus
I dag kl 19:3571
Da har PGS fått ny kontrakt i Indonesia, en kort kontrakt som varer frem til Jul.
Videre blir det sagt at det er økende aktivitet i Australia med lengre kontrakter, så vinteren ser svært lyst ut (nesten norlys🤗).
Max-Investor
01.09.2022 kl 19:02
3863
Beinvest1 skrev Tja vi får se i morgen. Er redd oljen går feil vei over dammen.
Skummelt å selge seg ut nå siden en god børsmelding kan komme når som helst. Vet ikke om det er tiden for å være ute, men hvem vet?
Opp i dag på en litt sur dag, så det er veldig bra. Ingen nyheter heller, men ………. «Endelig fredag» Rødvin og hamburger gratis 😎……. He he Eller whiskey til de som bare drikker den sorten. Fredager er fine dager det👍🏻🦅🦅 Hvem vet ?
Redigert 01.09.2022 kl 17:37
oppturen
01.09.2022 kl 17:35
4279
Hvorfor i alle dager selge nå ?
Salgspress fra emi og herjing fra short er akkurat begynt å gi seg, vi vet at melding om kontrakter vil komme, Q3 blir ekstremt bra.
Hvor skal man ellers putte pengen??
Salgspress fra emi og herjing fra short er akkurat begynt å gi seg, vi vet at melding om kontrakter vil komme, Q3 blir ekstremt bra.
Hvor skal man ellers putte pengen??
Knfo
01.09.2022 kl 17:30
4250
Tror på nyheter/oppdateringer fra PGS enten i morgen eller rett over helgen. Skal ikke mye krutt til før denne aksjen fyker opp mot 10 blank. Nu kør vi jæklar!
Hadde lyst på den jekylls chichibu. Men ingen grunn til å si buhu, for 3 opp er alltid bedre enn 3 ned.
Så fyrer vi Salutten for f... og fedreland!
Og gunner på i morgo
Så fyrer vi Salutten for f... og fedreland!
Og gunner på i morgo
Redigert 01.09.2022 kl 17:05
jaroas50
01.09.2022 kl 16:43
4552
Bare å holde seg unna tråden det. Enhver er vel seg selv så bevisst at man vet hvor mye man vil spytte inn i dette. Tror de fleste her inne som har kjøpt veldig mye på 6-tallet velger nok å si at nok er nok
Redigert 01.09.2022 kl 17:10
Max-Investor
01.09.2022 kl 15:31
4944
Jeg mener at det har gått rimelig bra i dag jeg. Se på børsene og oljen og veldig mange aksjer med mye nedgang. Deilig å sitte med fin oppgang uten noen børsmelding. I morgen møtes G7 for å diskutere pristak på russisk olje. Opec+ skal vel diskutere mulig kutt i produksjonen. Kanskje vi får en børsmelding om kontrakt snart også. Mye spennende
FaeniHelvete
01.09.2022 kl 15:03
5141
Høres ut som en bra plan.
Det var jo, dessverre, ingenting som skulle tilsi at kursen kom til å sprette opp tosifret i dag. Lavest bud er i utgangspunktet en grei indikasjon, men Shearwater er jo fortsatt ikke offisielt tildelt jobben, så hvorfor skulle PGS bli tildelt den tidligere eller samtidig?
Etter min mening er det jo synd at du fortsetter å kjøre på med det sedvanlige våset om ekstrem oppgang og at her burde man bare ta opp lån til pipa, men deg om det
Det var jo, dessverre, ingenting som skulle tilsi at kursen kom til å sprette opp tosifret i dag. Lavest bud er i utgangspunktet en grei indikasjon, men Shearwater er jo fortsatt ikke offisielt tildelt jobben, så hvorfor skulle PGS bli tildelt den tidligere eller samtidig?
Etter min mening er det jo synd at du fortsetter å kjøre på med det sedvanlige våset om ekstrem oppgang og at her burde man bare ta opp lån til pipa, men deg om det
Obxserver
01.09.2022 kl 14:22
5410
Hvis de skulle ta en GEG/GEM å skutt ut et eget selskap innen CCS, Wind, Geoterminal og Mineraler (smelte sammen PGS new energy, OFG og DEEPC)...ja da kan man begynne å leke med kalkulatoren.
VantageVolante
01.09.2022 kl 14:19
5395
Herlig innlegg. Ja, man må faktisk klype seg i armen når man setter seg ned og regner på det
Er det virkelig mulig? Ja
Regnet jeg feil? Nei.
Ufattelig glad jeg relanserte meg selv i PGS i vinter, og videre utover.
Er det virkelig mulig? Ja
Regnet jeg feil? Nei.
Ufattelig glad jeg relanserte meg selv i PGS i vinter, og videre utover.
oppturen
01.09.2022 kl 13:57
5538
Det er 680 millioner aksjer i PGS, netto gjelden er på ca $950 millioner og sterkt synkende.
PGS har potensiale til å levere $680 millioner i resultat i 2024. ( nedbetaling av 300mill iløpet av 2023 og en ferstrukturering av resten med nedbetaling 5-7 år)
Så med resultat på $1 pr aksje eller nok 10 om du vil, hvilken PE vil du sette ? ( normalen er typisk i område 6-10, men noe er under 1 og noen har uendelig)
PGS har potensiale til å levere $680 millioner i resultat i 2024. ( nedbetaling av 300mill iløpet av 2023 og en ferstrukturering av resten med nedbetaling 5-7 år)
Så med resultat på $1 pr aksje eller nok 10 om du vil, hvilken PE vil du sette ? ( normalen er typisk i område 6-10, men noe er under 1 og noen har uendelig)
Ja, det kom gledelig nytt fra Pgs 1 juni.
Dette her er en hærlig aksje, siden 7 juni er den faktisk opp hele 20 øre, en god del positive meldinger og triggere siden den gang vil jeg påstå.
Verden skal og må bedras på i rotte reiret Oslo børs.
Kursmål 4
Mvh. D.N.S.B
Dette her er en hærlig aksje, siden 7 juni er den faktisk opp hele 20 øre, en god del positive meldinger og triggere siden den gang vil jeg påstå.
Verden skal og må bedras på i rotte reiret Oslo børs.
Kursmål 4
Mvh. D.N.S.B
MHH
01.09.2022 kl 13:44
5539
hva legger du til grunn for at kursen er 50 neste sommer? Har en venn innen megleryrket som selger langt lavere enn 50. Jeg håper den går dit du sier, men jeg har brent meg på god tro før.. :)
Nå må,du ta deg sammen gutt, jeg har gjentatte ganger sagt at her selges det ingen ting før 50 kr next summer.
Jeg solgte derimot noe lommerusk fra trader kontien jeg kjøpte på 7,7 i går.
Noen må ta i mot hver gang dere selger, kjøpe de før Riscotto så han ikke får tak i noen.
Jeg solgte derimot noe lommerusk fra trader kontien jeg kjøpte på 7,7 i går.
Noen må ta i mot hver gang dere selger, kjøpe de før Riscotto så han ikke får tak i noen.
Redigert 01.09.2022 kl 11:56
Komodo
01.09.2022 kl 11:38
6193
Ok. Da tolker jeg dagens oppgang som et symbol på at vi har lagt inn laveste pris, som gir god sannsynlighet for kontrakt. Da håper jeg at vi får en god økning i oljeprisen i morgen, og derav en god stigning, og kontraktsmelding på mandag som topper det hele.