$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" đđđ
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
https://newsweb.oslobors.no/message/570707
PGS pÄ hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. NĂ„ med fond som sĂ„rt trenger pynte pĂ„ resultatene med det som tegner til Ă„ bli Ă„rets vinner đ€đ€đ€.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nĂ„ er som Ă„ ha en Mentos drops inne i en Cola flaskeđ„ł
PGS pÄ hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. NĂ„ med fond som sĂ„rt trenger pynte pĂ„ resultatene med det som tegner til Ă„ bli Ă„rets vinner đ€đ€đ€.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nĂ„ er som Ă„ ha en Mentos drops inne i en Cola flaskeđ„ł
Redigert 07.09.2022 kl 20:56
Du mÄ logge inn for Ä svare
Komodo
01.09.2022 kl 11:38
6189
Ok. Da tolker jeg dagens oppgang som et symbol pÄ at vi har lagt inn laveste pris, som gir god sannsynlighet for kontrakt. Da hÄper jeg at vi fÄr en god Þkning i oljeprisen i morgen, og derav en god stigning, og kontraktsmelding pÄ mandag som topper det hele.
NÄ mÄ,du ta deg sammen gutt, jeg har gjentatte ganger sagt at her selges det ingen ting fÞr 50 kr next summer.
Jeg solgte derimot noe lommerusk fra trader kontien jeg kjÞpte pÄ 7,7 i gÄr.
Noen mÄ ta i mot hver gang dere selger, kjÞpe de fÞr Riscotto sÄ han ikke fÄr tak i noen.
Jeg solgte derimot noe lommerusk fra trader kontien jeg kjÞpte pÄ 7,7 i gÄr.
Noen mÄ ta i mot hver gang dere selger, kjÞpe de fÞr Riscotto sÄ han ikke fÄr tak i noen.
Redigert 01.09.2022 kl 11:56
MHH
01.09.2022 kl 13:44
5535
hva legger du til grunn for at kursen er 50 neste sommer? Har en venn innen megleryrket som selger langt lavere enn 50. Jeg hÄper den gÄr dit du sier, men jeg har brent meg pÄ god tro fÞr.. :)
Ja, det kom gledelig nytt fra Pgs 1 juni.
Dette her er en hÊrlig aksje, siden 7 juni er den faktisk opp hele 20 Þre, en god del positive meldinger og triggere siden den gang vil jeg pÄstÄ.
Verden skal og mÄ bedras pÄ i rotte reiret Oslo bÞrs.
KursmÄl 4
Mvh. D.N.S.B
Dette her er en hÊrlig aksje, siden 7 juni er den faktisk opp hele 20 Þre, en god del positive meldinger og triggere siden den gang vil jeg pÄstÄ.
Verden skal og mÄ bedras pÄ i rotte reiret Oslo bÞrs.
KursmÄl 4
Mvh. D.N.S.B
oppturen
01.09.2022 kl 13:57
5534
Det er 680 millioner aksjer i PGS, netto gjelden er pÄ ca $950 millioner og sterkt synkende.
PGS har potensiale til Ă„ levere $680 millioner i resultat i 2024. ( nedbetaling av 300mill ilĂžpet av 2023 og en ferstrukturering av resten med nedbetaling 5-7 Ă„r)
SÄ med resultat pÄ $1 pr aksje eller nok 10 om du vil, hvilken PE vil du sette ? ( normalen er typisk i omrÄde 6-10, men noe er under 1 og noen har uendelig)
PGS har potensiale til Ă„ levere $680 millioner i resultat i 2024. ( nedbetaling av 300mill ilĂžpet av 2023 og en ferstrukturering av resten med nedbetaling 5-7 Ă„r)
SÄ med resultat pÄ $1 pr aksje eller nok 10 om du vil, hvilken PE vil du sette ? ( normalen er typisk i omrÄde 6-10, men noe er under 1 og noen har uendelig)
VantageVolante
01.09.2022 kl 14:19
5391
Herlig innlegg. Ja, man mÄ faktisk klype seg i armen nÄr man setter seg ned og regner pÄ det
Er det virkelig mulig? Ja
Regnet jeg feil? Nei.
Ufattelig glad jeg relanserte meg selv i PGS i vinter, og videre utover.
Er det virkelig mulig? Ja
Regnet jeg feil? Nei.
Ufattelig glad jeg relanserte meg selv i PGS i vinter, og videre utover.
Obxserver
01.09.2022 kl 14:22
5406
Hvis de skulle ta en GEG/GEM Ă„ skutt ut et eget selskap innen CCS, Wind, Geoterminal og Mineraler (smelte sammen PGS new energy, OFG og DEEPC)...ja da kan man begynne Ă„ leke med kalkulatoren.
FaeniHelvete
01.09.2022 kl 15:03
5137
HĂžres ut som en bra plan.
Det var jo, dessverre, ingenting som skulle tilsi at kursen kom til Ä sprette opp tosifret i dag. Lavest bud er i utgangspunktet en grei indikasjon, men Shearwater er jo fortsatt ikke offisielt tildelt jobben, sÄ hvorfor skulle PGS bli tildelt den tidligere eller samtidig?
Etter min mening er det jo synd at du fortsetter Ä kjÞre pÄ med det sedvanlige vÄset om ekstrem oppgang og at her burde man bare ta opp lÄn til pipa, men deg om det
Det var jo, dessverre, ingenting som skulle tilsi at kursen kom til Ä sprette opp tosifret i dag. Lavest bud er i utgangspunktet en grei indikasjon, men Shearwater er jo fortsatt ikke offisielt tildelt jobben, sÄ hvorfor skulle PGS bli tildelt den tidligere eller samtidig?
Etter min mening er det jo synd at du fortsetter Ä kjÞre pÄ med det sedvanlige vÄset om ekstrem oppgang og at her burde man bare ta opp lÄn til pipa, men deg om det
Max-Investor
01.09.2022 kl 15:31
4940
Jeg mener at det har gÄtt rimelig bra i dag jeg. Se pÄ bÞrsene og oljen og veldig mange aksjer med mye nedgang. Deilig Ä sitte med fin oppgang uten noen bÞrsmelding. I morgen mÞtes G7 for Ä diskutere pristak pÄ russisk olje. Opec+ skal vel diskutere mulig kutt i produksjonen. Kanskje vi fÄr en bÞrsmelding om kontrakt snart ogsÄ. Mye spennende
jaroas50
01.09.2022 kl 16:43
4548
Bare Ä holde seg unna trÄden det. Enhver er vel seg selv sÄ bevisst at man vet hvor mye man vil spytte inn i dette. Tror de fleste her inne som har kjÞpt veldig mye pÄ 6-tallet velger nok Ä si at nok er nok
Redigert 01.09.2022 kl 17:10
Hadde lyst pÄ den jekylls chichibu. Men ingen grunn til Ä si buhu, for 3 opp er alltid bedre enn 3 ned.
SĂ„ fyrer vi Salutten for f... og fedreland!
Og gunner pÄ i morgo
SĂ„ fyrer vi Salutten for f... og fedreland!
Og gunner pÄ i morgo
Redigert 01.09.2022 kl 17:05
Knfo
01.09.2022 kl 17:30
4246
Tror pÄ nyheter/oppdateringer fra PGS enten i morgen eller rett over helgen. Skal ikke mye krutt til fÞr denne aksjen fyker opp mot 10 blank. Nu kÞr vi jÊklar!
oppturen
01.09.2022 kl 17:35
4275
Hvorfor i alle dager selge nÄ ?
Salgspress fra emi og herjing fra short er akkurat begynt Ă„ gi seg, vi vet at melding om kontrakter vil komme, Q3 blir ekstremt bra.
Hvor skal man ellers putte pengen??
Salgspress fra emi og herjing fra short er akkurat begynt Ă„ gi seg, vi vet at melding om kontrakter vil komme, Q3 blir ekstremt bra.
Hvor skal man ellers putte pengen??
Opp i dag pĂ„ en litt sur dag, sĂ„ det er veldig bra. Ingen nyheter heller, men âŠâŠâŠ. «Endelig fredag» RĂždvin og hamburger gratis đâŠâŠ. He he Eller whiskey til de som bare drikker den sorten. Fredager er fine dager detđđ»đŠ
đŠ
Hvem vet ?
Redigert 01.09.2022 kl 17:37
Beinvest1
01.09.2022 kl 18:20
4072
Tja vi fÄr se i morgen. Er redd oljen gÄr feil vei over dammen.
Max-Investor
01.09.2022 kl 19:02
3859
Skummelt Ä selge seg ut nÄ siden en god bÞrsmelding kan komme nÄr som helst. Vet ikke om det er tiden for Ä vÊre ute, men hvem vet?
Den velinformerte Blutus leverer igjen.
Fra Per Ulvs tekniske trÄd
Blutus
I dag kl 19:3571
Da har PGS fÄtt ny kontrakt i Indonesia, en kort kontrakt som varer frem til Jul.
Videre blir det sagt at det er Ăžkende aktivitet i Australia med lengre kontrakter, sĂ„ vinteren ser svĂŠrt lyst ut (nesten norlysđ€).
Fra Per Ulvs tekniske trÄd
Blutus
I dag kl 19:3571
Da har PGS fÄtt ny kontrakt i Indonesia, en kort kontrakt som varer frem til Jul.
Videre blir det sagt at det er Ăžkende aktivitet i Australia med lengre kontrakter, sĂ„ vinteren ser svĂŠrt lyst ut (nesten norlysđ€).
Ja det er kanskje bedre stunder Ä gamble pÄ trades.
KjÞp Ä hold, sÄ slipper man Ä dumme seg
KjÞp Ä hold, sÄ slipper man Ä dumme seg
Eller meldt pÄ newsweb?
Ps. Over 1300 medlemmer i Facebook gruppen nĂ„đ
Ps. Over 1300 medlemmer i Facebook gruppen nĂ„đ
Ny stjerne smell i olje i kveld.
Blir det bak rus og grÄt i morgen?
Blir det bak rus og grÄt i morgen?
Det fÄr vi da endelig tro!
Mens vi venter pÄ Den Fjerde Statsmakt, fÄr vi vÊre den enda hÞyere Femte Statsmakt sjÊl
https://youtu.be/ppk-gczOALI
Mens vi venter pÄ Den Fjerde Statsmakt, fÄr vi vÊre den enda hÞyere Femte Statsmakt sjÊl
https://youtu.be/ppk-gczOALI
Redigert 01.09.2022 kl 20:13
Slettet brukerskrev Eller meldt pĂ„ newsweb? Ps. Over 1300 medlemmer i Facebook gruppen nĂ„đ
Bevegelsen vokser!
Eirikh01
01.09.2022 kl 20:18
3629
Hvor stor pÄvirkning har olje prisen pÄ pgs? De siste dagene syntes jeg den har pÄvirket aksjen lite, sÄ skjÞnner ikke helt hvorfor folk er sÄ stressa for dette. Uansett vil oljeprisen gÄ opp og ned, og den vil garantert tilbake pÄ 100- tallet. 100%
Klokavskade
01.09.2022 kl 20:21
3632
Det blir vel ikke fÊrre kontrakter fordi om oljen dupper. Veien er staket ut sÄ det er bare Ä sitte rolig. Tipper forresten at oljen fortsetter nedturen til OpecmÞtet er over og atomavtalen er i boks.
Blir det mye sĂžnnavind sĂ„ fyker Peggy Langt nordover og her er det fantastisk Nordlys fremover đđŠ
đŠ
kapteinkjeks
01.09.2022 kl 20:35
3534
Slapp av. Olja er nede pÄ en tre Är lang stÞttelinje. Den holder denne gangen ogsÄ.. snart snur olja opp
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/66rrJ0/energikrigen-vi-gjoer-oss-klare-for-det-verste-scenarioet?fbclid=IwAR3K83JvjGfmjwVi2c13bPbqUOk8feIe9G9M9ssJHjoCGmlTBwLOntJ6aVo
Olje/Gass NĂ !
Fortsatt Fred og Velstand i Vesten? - Da finnes det ingen vei utenom ledestjernen PGS og Det Seismiske Kompleks
Olje/Gass NĂ !
Fortsatt Fred og Velstand i Vesten? - Da finnes det ingen vei utenom ledestjernen PGS og Det Seismiske Kompleks
Redigert 01.09.2022 kl 20:41
Rull79
01.09.2022 kl 20:44
5944
lurer pÄ om det kan vÊre en feil her. PGS bÞrsmeldte kontrakt i Indonesia samtidig med q2. Skulle jobbe der fra midten av okt til Des
Blutus
I dag kl 20:15160
Rep skrev Takk Blutus, nÄr var det oppstart av den?
Helt fersk kontrakt, husker ikke hvilken bÄt som er der nede, men den gÄr rett til denne nÄr den er ferdig med pÄgÄende prosjekt
I dag kl 20:15160
Rep skrev Takk Blutus, nÄr var det oppstart av den?
Helt fersk kontrakt, husker ikke hvilken bÄt som er der nede, men den gÄr rett til denne nÄr den er ferdig med pÄgÄende prosjekt
Rull79
01.09.2022 kl 20:52
5946
portion
01.09.2022 kl 20:57
5944
Per dags dato har PGS ingen skip i det omrÄdet,men det kan vÊre at en av de som gÄr i nordsjÞen som skal dit? Vanguard,Hyperion eller Atlas
Ser nÄ at Sovereign som skal dit,den er vel i Cypros nÄ
Ser nÄ at Sovereign som skal dit,den er vel i Cypros nÄ
Redigert 01.09.2022 kl 21:01
Rull79
01.09.2022 kl 21:03
5926
Det er vel sovereign som skal ditt fĂžr den skal til Australia. I fĂžlge tidligere meldinger sĂ„ er det ikke tid til noe oppdrag i mellom disse. Denne tidligere meldingen viser vel ogsĂ„ at oppdrag ikke mĂ„ vĂŠre pĂ„ over 50mill$ for Ă„ bli bĂžrsmeldt. Jeg tror rett og slett vi fĂ„r satse pĂ„ at Ledelsen snart begynner Ă„ snakke littđ
Jeg trodde fĂžrst at Pedersen var arrogant. SĂ„ lenge at Pedersen led av sjenanse. Men lener mot at han rett og slett lever opp til tilnavnet sitt "Poker".
https://www.griproom.com/fun/10-signs-your-company-is-about-to-be-acquired
https://www.griproom.com/fun/10-signs-your-company-is-about-to-be-acquired
Redigert 01.09.2022 kl 21:24
RFS
01.09.2022 kl 22:38
5365
Det har vÊrt en del innlegg her som refererer til PGS sine gamle regler om nÄr de bÞrsmelder.
July 22, 2021, presentasjon av Q2 2021 inneholdt nye oppdaterte regler pÄ slide 19 av 22 (Hvis noen finner noe nyere, si fra):
Stock exchange releases:
âȘ Contract awards with an estimated value in excess of $10-15 million
âȘ Strategically important contracts
âȘ MultiClient projects with duration of two months or more
âȘ MultiClient projects in joint ventures or in cooperation with third parties
July 22, 2021, presentasjon av Q2 2021 inneholdt nye oppdaterte regler pÄ slide 19 av 22 (Hvis noen finner noe nyere, si fra):
Stock exchange releases:
âȘ Contract awards with an estimated value in excess of $10-15 million
âȘ Strategically important contracts
âȘ MultiClient projects with duration of two months or more
âȘ MultiClient projects in joint ventures or in cooperation with third parties
Redigert 01.09.2022 kl 22:39
Hyggelig trend at oljen vil opp i OSEs Ă„pningstid.
NĂ„ fĂ„r vi oss en fining, og sĂ„ er det hĂŠlja pĂ„ ekte đ·đ·đȘ
NĂ„ fĂ„r vi oss en fining, og sĂ„ er det hĂŠlja pĂ„ ekte đ·đ·đȘ
HAS
02.09.2022 kl 07:43
4520
Sikkert ikke lenge fÞr noen begynner Ä presse ned oljeprisen for Ä fÄ fatt i billige PGS-aksjer:)
đ
...
OLJE: IRANS SVAR PĂ ATOMAVTALESAMTALER "IKKE KONSTRUKTIVT" -USA
https://time.com/6210532/us-iran-nuclear-talks/
...
OLJE: IRANS SVAR PĂ ATOMAVTALESAMTALER "IKKE KONSTRUKTIVT" -USA
https://time.com/6210532/us-iran-nuclear-talks/
__eagle__
02.09.2022 kl 08:27
4189
Vi sitter pÄ gull:)
Blir en fin dag i pgs selv om ikke kontrakten i gÄr blir bÞrsmeldt.
Tar du veddemĂ„let i dag ĂŠv fa*nihelve*e? đ
Blir en fin dag i pgs selv om ikke kontrakten i gÄr blir bÞrsmeldt.
Tar du veddemĂ„let i dag ĂŠv fa*nihelve*e? đ
Londonmannen
02.09.2022 kl 08:29
4162
Dette mÄ jeg si meg helt enig i. De siste Ärene har miljÞbevegelsen og fokus pÄ oppfylling av klimamÄlene satt oljeindustrien i skammekroken. Ikke noen tvil om at oljeindustrien vil bli faset ut og erstattet av grÞnn energi. Problemet er at politikere totalt feilberegnet tiden det tar Ä fÄ pÄ plass nye energiformer. I tillegg har det vist seg at vindmÞller som energileverandÞr er lite verdt de dagene det ikke er vind. Dette skaper en ikke pÄlitelig energikilde som mÄ suppleres av andre grÞnne energikilder.
Men overoptimistiske politikere har resultert i at vi i dag befinner oss i en situasjon der fossile energilĂžsninger kommer til heder og verdighet igjen, overgangen til grĂžnn energi vil nĂždvendigvis ta en god del lengre tid enn fĂžrst beregnet.
Men hva har sÄ dette resultert i? Jo, en underinvestering i leteaktivitet og oppstart av nye felt. Denne mangelen pÄ leteoppdrag har ogsÄ resultert i at f.eks. aktÞrer innen oljeleting har redusert og tilpasset kapasiteten til en ny hverdag. Man var jo nÞdt til dette, ellers ville man gÄ konkurs.
Og PGS var jo pÄ konkursens rand og ville nok gÄtt overende i lÞpet av 2022 dersom markedet ikke hadde snudd da det gjorde det.
Og nÄ er alt snudd fullstendig pÄ hodet. NÄ skal det letes etter olje/gass over hele kloden. Med den nedbyggingen som har funnet sted vil det ikke vÊrr nok oljeservice-ressurser til det eksploderende behovet. Dette blir spesielt merkbart innen seismikk-segmentet.
Samtidig har den hÞye prisen pÄ olje/gass gjort at oljeselskapene formelig renner over av penger. Noe som igjen vil resultere i at de kommer til Ä overby hverandre i Ä fÄ tak i leteressurser, inkludert seismikk. Det er denne perfekte stormen som vil gjÞre at PGS i lÞpet av kort tid vil stige som en fugl FÞnix opp fra et rykende ruin til Ä bli tidenes pengemaskin! Folkens, PGS er pÄ full fart inn i tidenes seismikkmarked og vi fÄr stole pÄ at ledelsen evner Ä ha is i magen og ikke hopper pÄ de fÞrste og billigste oppdragene. For her vil det bli mer enn nok arbeid til alle seismikkselakapene. Men nÄr krybben er tom, bites hestene. Dette vil ogsÄ gjÞre seg gjeldende innen seismikksegmentet. Oljeselskapene kommer til Ä kaste millionene etter seismikkselskapene og overby hverandre for Ä sikre seg letekapasitet. You just wait and see!
Men overoptimistiske politikere har resultert i at vi i dag befinner oss i en situasjon der fossile energilĂžsninger kommer til heder og verdighet igjen, overgangen til grĂžnn energi vil nĂždvendigvis ta en god del lengre tid enn fĂžrst beregnet.
Men hva har sÄ dette resultert i? Jo, en underinvestering i leteaktivitet og oppstart av nye felt. Denne mangelen pÄ leteoppdrag har ogsÄ resultert i at f.eks. aktÞrer innen oljeleting har redusert og tilpasset kapasiteten til en ny hverdag. Man var jo nÞdt til dette, ellers ville man gÄ konkurs.
Og PGS var jo pÄ konkursens rand og ville nok gÄtt overende i lÞpet av 2022 dersom markedet ikke hadde snudd da det gjorde det.
Og nÄ er alt snudd fullstendig pÄ hodet. NÄ skal det letes etter olje/gass over hele kloden. Med den nedbyggingen som har funnet sted vil det ikke vÊrr nok oljeservice-ressurser til det eksploderende behovet. Dette blir spesielt merkbart innen seismikk-segmentet.
Samtidig har den hÞye prisen pÄ olje/gass gjort at oljeselskapene formelig renner over av penger. Noe som igjen vil resultere i at de kommer til Ä overby hverandre i Ä fÄ tak i leteressurser, inkludert seismikk. Det er denne perfekte stormen som vil gjÞre at PGS i lÞpet av kort tid vil stige som en fugl FÞnix opp fra et rykende ruin til Ä bli tidenes pengemaskin! Folkens, PGS er pÄ full fart inn i tidenes seismikkmarked og vi fÄr stole pÄ at ledelsen evner Ä ha is i magen og ikke hopper pÄ de fÞrste og billigste oppdragene. For her vil det bli mer enn nok arbeid til alle seismikkselakapene. Men nÄr krybben er tom, bites hestene. Dette vil ogsÄ gjÞre seg gjeldende innen seismikksegmentet. Oljeselskapene kommer til Ä kaste millionene etter seismikkselskapene og overby hverandre for Ä sikre seg letekapasitet. You just wait and see!
Tja..
Legger ut et chart pÄ olja. Gikk for Þvrig long Brent i gÄr.
Legger ut et chart pÄ olja. Gikk for Þvrig long Brent i gÄr.
Denne er god London.
Heldigvis vÄknes det rundt om
Heldigvis vÄknes det rundt om
Slettet brukerskrev Tja.. Legger ut et chart pÄ olja. Gikk for Þvrig long Brent i gÄr.
Hvor trader du brent? Hvilke derivater?
Skimter 80-85 der nede som entry nivÄ
Skimter 80-85 der nede som entry nivÄ
Redigert 02.09.2022 kl 08:48
Zolly
02.09.2022 kl 08:48
3936
Dette skriver Rystad:
"Rystad mener at enkelte lar seg lure av Ä se pÄ antall brÞnner og samlede investeringer i bransjen.
â Det er helt riktig at det har vĂŠrt langt lavere investeringer. Det er to forhold som gjĂžr at det ikke er et stort problem. Det ene er at det har vĂŠrt en kraftig deflasjon. Alle produkter og tjenester innenfor olje har gĂ„tt kraftig ned i pris. Det andre er at det har vĂŠrt en kraftig effektivitetsgevinst pĂ„ nye brĂžnner, sier Rystad.
Det er bare de to siste Ärene med krig i Ukraina og koronapandemien at det har vÊrt investert for lite, mener Rystad. Han peker pÄ at selv om tallet pÄ nye brÞnner har falt fra 40.000 til 30.000 er gjennomsittsproduktiviteten pÄ de brÞnnene gÄtt opp med 50 prosent.
â SĂ„ du har mer produksjon nĂ„ fra fĂŠrre nye brĂžnner enn det du hadde for ti Ă„r siden. Og brĂžnnene har gĂ„tt ned rundt 40 prosent i pris, sier Rystad.
â Det neste tiĂ„ret har vi faktisk nok kapasitet til Ă„ hĂ„ndtere den oljen en trenger."
Mao vil nye investeringer sannsynligvis fÞre til overinvestering med det resultat at oljeprisen pÄ et eller annen tidspunkt stuper.
"Rystad mener at enkelte lar seg lure av Ä se pÄ antall brÞnner og samlede investeringer i bransjen.
â Det er helt riktig at det har vĂŠrt langt lavere investeringer. Det er to forhold som gjĂžr at det ikke er et stort problem. Det ene er at det har vĂŠrt en kraftig deflasjon. Alle produkter og tjenester innenfor olje har gĂ„tt kraftig ned i pris. Det andre er at det har vĂŠrt en kraftig effektivitetsgevinst pĂ„ nye brĂžnner, sier Rystad.
Det er bare de to siste Ärene med krig i Ukraina og koronapandemien at det har vÊrt investert for lite, mener Rystad. Han peker pÄ at selv om tallet pÄ nye brÞnner har falt fra 40.000 til 30.000 er gjennomsittsproduktiviteten pÄ de brÞnnene gÄtt opp med 50 prosent.
â SĂ„ du har mer produksjon nĂ„ fra fĂŠrre nye brĂžnner enn det du hadde for ti Ă„r siden. Og brĂžnnene har gĂ„tt ned rundt 40 prosent i pris, sier Rystad.
â Det neste tiĂ„ret har vi faktisk nok kapasitet til Ă„ hĂ„ndtere den oljen en trenger."
Mao vil nye investeringer sannsynligvis fÞre til overinvestering med det resultat at oljeprisen pÄ et eller annen tidspunkt stuper.
Redigert 02.09.2022 kl 08:50
Ape
02.09.2022 kl 08:51
3900
Equinor-topp mener oljemotstand har bidratt til energikrisen
Ekspertene er hvertfall ikke enig!
Ekspertene er hvertfall ikke enig!