$$$PPPGGGSSS$$$ PARTY-TIME "Are you ready 4 the launch?" 🚀🚀🚀
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
08.09.2022 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
https://newsweb.oslobors.no/message/570707
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
PGS på hovedlista.
Oppgangen kan begynne for alvor. Nå med fond som sårt trenger pynte på resultatene med det som tegner til å bli årets vinner 🤑🤑🤑.
Obxserver sa det best:
Situasjonen nå er som å ha en Mentos drops inne i en Cola flaske🥳
Redigert 07.09.2022 kl 20:56
Du må logge inn for å svare
He he noen har slått bremsen på nå, alle var ikke ombord 🛶😅 Vegen er nok nordover herfra uansett hva eller hvem som vil ombord 😊
Londonmannen
06.09.2022 kl 09:41
3466
Jada, jada, som jeg hadde mistanke om; presentasjonen som er lagt ut har kun nådd frem til et mindre antall investorer, enn så lenge. Følgelig er effekten av det som er kommunisert ut fra selsakapet begrenset. Det er derfor mulig å kjøpe PGS aksjer på kurser under gårsdagens sluttkurs. Akkurat det hadde jeg ikke forventet, men full effekt fra det som ligger i presentasjonen hadde jeg ikke forventet å inntreffe før presentasjonen er holdt i New York i morgen.
Ja det var noe tafatt over denne vante melk og brød oppgangen.
Da vi kjenner retningen lar vi oss ikke stresse over at Selskapet går så det griner, on the contrary er jo det selve poenget, slik var det iallefall når onkel oldeross var ung.
Så trill dere ferdig.
Sjekket inn?
Da vi kjenner retningen lar vi oss ikke stresse over at Selskapet går så det griner, on the contrary er jo det selve poenget, slik var det iallefall når onkel oldeross var ung.
Så trill dere ferdig.
Sjekket inn?
Ja vel ombord her også, men ser at det er et par skribenter som står på kaia og tror at Peggy har grunnstøtt 😂
Knfo
06.09.2022 kl 09:48
3399
Ordrebildet styrker seg nå, så tror fort dette blir en god dag for PGS. Tror det er lurt å posisjonere seg før morgendagens presentasjon i New York.
ag-3
06.09.2022 kl 09:58
3307
Bare å ta det helt med ro. Oppgangen kommer når alt er klart. Når vet ingen, det eneste sikre er at den kommer... Men meldingen i går har fremskyndet oppgangen.
" Whence cometh this mammoth re-evaluation of the seismic sector?
"Out of the blue. Out of the earth. From the bottom of the deepest sea. Sudden! Let it be hammered on tablets of stone."
"Out of the blue. Out of the earth. From the bottom of the deepest sea. Sudden! Let it be hammered on tablets of stone."
Tja...
Det er nok bare matematikken som herjer. Dette kan snu i løpet av dagen. Høy omsetning..
Det er nok bare matematikken som herjer. Dette kan snu i løpet av dagen. Høy omsetning..
https://youtu.be/j7hcxIzIFqI
Se å få opp farta! Så kan vi alle bli Olsenbanden millionærer litt brennkvikt
Se å få opp farta! Så kan vi alle bli Olsenbanden millionærer litt brennkvikt
PGS - Rødehavets Grønne Sjøblomst. La 🌞 lade vårt Klorofyll
Er vi snart ferdige med å bade i taper-energi? Hvor lenge skal vi la oss besmitte med sunn korreksjon i alskens hypede luftslott? I love the smell of napalm in the morning. Så se da at vi er som mangan-stål herdet gjennom 7 års juling inntil ubrekkelighet! Selskapet går så det griner, med 15 kvartalers ubøjelig vekst i kjømds! Ensifrede kurser er et hån mot all anstendighet! Margrethe Munthe snur seg i grava; ha i det minste skamvett til å ta den sidelengse FK-capsen av når du er i Myntens Katedral. Respekt for PGS Verdighet! Stor skam skal befestes med salg på ensifrede nivåer. Fysjom!
Og forbi farer linen med så vrikkende marker, linen som vil opP oPP OPP! Heng deg ved så reiser vi til regnbuens ende 🦄🌈🎈
Og forbi farer linen med så vrikkende marker, linen som vil opP oPP OPP! Heng deg ved så reiser vi til regnbuens ende 🦄🌈🎈
Londonmannen
06.09.2022 kl 10:42
2858
OK, mulig det. Men jeg vil likevel tro at dersom det internasjonale markedet hadde vært klar over det som nå ligger tilgjengelig på PGS sin hejmmeside i denne presentasjonen, så ville vi neppe sett aksjekursen bevege seg ned i rødt territorium. For i den presentasjonen bekrefter jo ledelsen at selskapet er inne i en forykende utvikling der seismikkmarkedet har gjennomgått en betydelig forvandling. Ikke bare er etterspørselen etter seismikk på full fart opp i flere markeder, men ressursene til å etterkomme den økende etterspørselen er kraftid redusert de senere årene. Og man skal ikke være mye skolert innen økonimi for å skjønne hva resultatet blir av en kraftrig økning i etterspørselen etter en vare det er blitt betydelig mindre av de senere årene. Og det vil undre meg meget dersom dette etterhvert ikke gir seg utslag i en regelrett reprising av PGS aksjen.
Når da kursen blir liggende flat, eller sågar synker, da tenderer jeg til å konkudere med at det glade budskap fra ledelsen ennå ikke er mottatt og forstått i store deler av det internasjonale investormiljøet.
Når da kursen blir liggende flat, eller sågar synker, da tenderer jeg til å konkudere med at det glade budskap fra ledelsen ennå ikke er mottatt og forstått i store deler av det internasjonale investormiljøet.
geo01
06.09.2022 kl 10:45
2843
Fullbokket q4,og lånene kan allerede q3 restables og nye lange forfall blir utfallet.De tjener penger og skriver at det rt lite tilgjengelige 3d 4d skip.
Brazilia har flere 4D kontrakter som sikkert martrealiseres om ikke lenge.
har ikke sett så strek ordre bok på lenge og late sales imponerer.
Bra guiding.
Brazilia har flere 4D kontrakter som sikkert martrealiseres om ikke lenge.
har ikke sett så strek ordre bok på lenge og late sales imponerer.
Bra guiding.
Likte "Og man skal ikke være mye skolert innen økonimi for å skjønne hva resultatet blir av en kraftrig økning i etterspørselen etter en vare det er blitt betydelig mindre av de senere årene. Og det vil undre meg meget dersom dette etterhvert ikke gir seg utslag i en regelrett reprising av PGS aksjen."
(Aller siste)
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/09/06/7925285/oker-tgs-kursmal-med-20-kroner?internal_source=sistenytt
"Meglerhuset øker sine omsetningsestimater for 2023-2024 og ser forbedrede markedsforhold med flere relevante konsesjonsrunder og økte multiklient-investeringer."
(Hvis Burger King melder ekstremvekst, er det sikkert ålbings borte hos Golden Arches osse)
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/09/06/7925285/oker-tgs-kursmal-med-20-kroner?internal_source=sistenytt
"Meglerhuset øker sine omsetningsestimater for 2023-2024 og ser forbedrede markedsforhold med flere relevante konsesjonsrunder og økte multiklient-investeringer."
(Hvis Burger King melder ekstremvekst, er det sikkert ålbings borte hos Golden Arches osse)
Redigert 06.09.2022 kl 10:55
ÆreVære
06.09.2022 kl 10:54
2819
FaeniHelvete skrev Er du snart ferdig?
Røde dager og litt små frykt, så egentlig ok at det ikke har nådd så mange.
Mulig noen presser ned for billigere inngang - ligger vel også tilstede
Mulig noen presser ned for billigere inngang - ligger vel også tilstede
kapteinkjeks
2817
Bullfight skrev Ta deg en pause nå (:
Mye roboter her nå? Kjøres kursen ned i forkant av presentasjonen i morgen av noen som vil inn? Eller er det en ekte og genuin markeds reaksjon?
Skal virkelig rosa-skjortene klare å kjøre den rett ned på støtten rund 8 blank??
Skal virkelig rosa-skjortene klare å kjøre den rett ned på støtten rund 8 blank??
Redigert 06.09.2022 kl 10:56
Knfo
2817
Rare greier, ikke lett å bli helt klok på denne aksjen. Ser meget svak ut akkurat nå, men blir ikke overrasket om vi ender i pluss.
Redigert 06.09.2022 kl 10:55
kapteinkjeks
06.09.2022 kl 10:58
2783
Det er ikke så rart... så fra starten av robotene ligge på lur med 500 og 5000 poster på både kjøp og salg.. Det koster en milion eller tre.. Men kursen dras i den retning proffene stiller algoritmene...
Men, betyr ikke det at man burde kjøpe? At ens tilbudsakaksjer er på spons fra Storkapitalen før rykk?
Det er modningstiden nå …… Ikke plukke før alle er møtt opp ☺️ Det jobbes på 😅
Knfo
06.09.2022 kl 11:08
2751
Akkurat nå ville jeg avventet. Kan fort falle mer slik utviklingen er for øyeblikket. Spesielt siden fallet kommer på høye volumer.
kntfn
06.09.2022 kl 11:13
3605
Dette er uansett lite å bekymre seg over, alt i alt går det oppover. Men antiklimaks er det, spesielt etter meldingen i går.
rischioso
06.09.2022 kl 11:20
3670
Vi er nok ikke helt ferdig med 7 tallet. Noterer meg at det skal gjennomføres en presentasjon om ikke lenge, men det blir gjerne en repetisjon av tidligere presentasjoner om hvilken markedssituasjon man nå befinner seg i noe som ikke blir annet enn prat så lenge kontraktene uteblir. Det er en grense for hvilken effekt slike lovnader får når kontraktene fortsetter å utebli og låneforfalla nærmer seg som man ikke kan betjene med dagens cashkasse. Mao, det er en reell sjanse for at 8 tallet står for fall ...
Londonmannen
06.09.2022 kl 11:23
3661
Når jeg ser på dagens kursutvikling, samtidig som jeg ser hva ledelsen skal presentere investorer i New York i morgen, da slår det meg at dagens handel er som å se slakteren føre uvitende får til slakterbenken.
Kjære småinvestor, hodet kan brukes til annet enn pynt! Prøv for en gang skyld å overse kursutviklingen og hold fokus på det fundamentale!! Da kan du unnslippe «slakterkniven» og få med deg en forestående oppgangen/ reprising av PGS.
Det som nå skjer i PGS-aksjen er at større, proffe aktører ser megaprofitt og ønsker å skaffe seg så mange billige aksjer som mulig for det glade budskap åpenbares for større internasjonale investorer i New York i morgen. Derved settes robotene i arbeid for å riste så mange småinvestorer som mulig ned fra trærne. Og hva er det enkleste trikset man kan bruke? Jo, gjennom bevegelser i aksjekursen å gi inntrykk av at kursen er i ferd med å korrigere kraftig ned! Ikke noe virker så skremmende på en småinvestor at kursen går ned, når den normalt skulle gå opp. Og hva gjør man, jo man tyr til ordtaket om at det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket og følgelig selger sine PGS aksjer for å sikre gevinsten.
Men kjære vene! Forsøk nå for en gang skyld å løfte hodet, se hva som skjer rundt i verden! Prisen på gass gikk opp med 30% mandag morgen! Ny statsminister i UK sier i sin åpningstale at hun skal ta tak i de langsiktige tiltakene for å løse energikrisen; les lete etter og produsere mer olje og gass.
Les presentasjonen til PGS! Seismikkressursene som er tilgjengelig i verden i dag er på langt nær nok til å dekke den økende etterspørselen. Og nå er det ikke bare til bruk i leting etter fossilt brennstoff, men i økende grad til finne høvelig steder for CCS, for etablering av havindparker og etterhvert leting etter mineraler på havbunnen. Må burde ikke være videre godt møblert i toppetasjen for å skjønne hva dette har å si for et selskap som PGS.
Dere har her muligheten til å være med på et reelt børseventyr og så velger flere av dere å la dere manipulere av proffene sine robottriks! Det er til å grine av! Få av nisseluen og brett ut øra slik at dere får med dere det glade budskap fra New York i morgen! Det vil dere ikke angre på.
Kjære småinvestor, hodet kan brukes til annet enn pynt! Prøv for en gang skyld å overse kursutviklingen og hold fokus på det fundamentale!! Da kan du unnslippe «slakterkniven» og få med deg en forestående oppgangen/ reprising av PGS.
Det som nå skjer i PGS-aksjen er at større, proffe aktører ser megaprofitt og ønsker å skaffe seg så mange billige aksjer som mulig for det glade budskap åpenbares for større internasjonale investorer i New York i morgen. Derved settes robotene i arbeid for å riste så mange småinvestorer som mulig ned fra trærne. Og hva er det enkleste trikset man kan bruke? Jo, gjennom bevegelser i aksjekursen å gi inntrykk av at kursen er i ferd med å korrigere kraftig ned! Ikke noe virker så skremmende på en småinvestor at kursen går ned, når den normalt skulle gå opp. Og hva gjør man, jo man tyr til ordtaket om at det er bedre med en fugl i hånden enn ti på taket og følgelig selger sine PGS aksjer for å sikre gevinsten.
Men kjære vene! Forsøk nå for en gang skyld å løfte hodet, se hva som skjer rundt i verden! Prisen på gass gikk opp med 30% mandag morgen! Ny statsminister i UK sier i sin åpningstale at hun skal ta tak i de langsiktige tiltakene for å løse energikrisen; les lete etter og produsere mer olje og gass.
Les presentasjonen til PGS! Seismikkressursene som er tilgjengelig i verden i dag er på langt nær nok til å dekke den økende etterspørselen. Og nå er det ikke bare til bruk i leting etter fossilt brennstoff, men i økende grad til finne høvelig steder for CCS, for etablering av havindparker og etterhvert leting etter mineraler på havbunnen. Må burde ikke være videre godt møblert i toppetasjen for å skjønne hva dette har å si for et selskap som PGS.
Dere har her muligheten til å være med på et reelt børseventyr og så velger flere av dere å la dere manipulere av proffene sine robottriks! Det er til å grine av! Få av nisseluen og brett ut øra slik at dere får med dere det glade budskap fra New York i morgen! Det vil dere ikke angre på.
Londonmannen
06.09.2022 kl 11:25
3669
God dag Rischioso! Der var du! Tenkte på deg da kursen gikk i rødt. Ditt syn er ikke uventet. Men jeg råder deg til å lese presentasjonen en gang til. Da vil du se at innholdet slett ikke bare er repetisjon. ;-)
rischioso
06.09.2022 kl 11:32
3653
Gjentagende lovnader uten kontrakter er å anse som pjatt - mao, show me the money for det er kun penger som kan betjene forfalla og ikke pjatt. Pjatt fører til emisjon - en regning aksjonærene må ta og da snakker vi om en betydelig reprising med negativt fortegn nede i intervallet 3-5nok. Det hjelper ikke å befinne seg i et såkalt godt marked om kontrakter uteblir og frem til i dag så glimrer kontraktene fortsatt med sitt fravær - thats a fact ....
Knfo
06.09.2022 kl 11:37
3689
Det er viktig med litt edruelighet, og det bidrar du med. Synes det er litt for mye halleluja-stemning på forumet.
Tigerberget
06.09.2022 kl 11:39
3689
Selvfølgelig dukker han opp på de røde dagene 😂😂😂
Spesielt når han står på perrongen.
Spesielt når han står på perrongen.
FaeniHelvete
06.09.2022 kl 11:41
3760
Jada, det er helt greit det, mindre greit er det evinnelige fjaset til Hvalross. Satser på at han tar seg en lengre pause og at han returnerer tidsnok med whiskyen min
småligsparer
06.09.2022 kl 11:43
3868
Jeg er en av de som setter pris på nyansene du bringer til bordet, en sunn diskusjon krever at vi lytter til både pessimistene og optimistene. Jeg vet ingenting om dine ønsker for aksjen, men ser ikke noe galt i at du mener vi ikke er ferdig med 7-tallet. Vi var ganske nære 5-tallet for en drøy måned siden, så vi tåler en tur ned under 8. Vi har snust på 9, og det til tross for det du nettopp påpeker, at kontraktene uteblir. Det leder meg til å tro at mange har sett det fundamentale, og er overbevist på at selskapet er posisjonert til å ta av så fort positive nyheter kommer. Skal innrømme at jeg trodde presentasjonen som kom i går kunne gi oss et veldig bullish frampek med positiv kursreaksjon før en kontrakt slippes (det står vitterlig å lese mellom linjene at det kommer gode nyheter fra Brasil snart).
Bullfight
06.09.2022 kl 11:43
3922
Slettet brukerskrev Plukka 90K så får vi se.
Det ble 25 k nye aksjer på meg i dag, dro snittet mitt opp på 6.03 pytt pytt
Quendi
06.09.2022 kl 11:53
3857
Ser en attraktiv ingång i PGS idag och går in med en mindre post på denna nivå. Kan inte se annat än att den ska upp en god del fram till Q3 presenteras. Nya kontrakt måste också presenteras snart, annars är det någonting som är fel. Med tanke på att PGS är så knutet till oljepriset som är volatilt as fuck tänker jag inte gå in med några större pengar.
Steen
06.09.2022 kl 11:53
3853
Jeg har taget gevinst i 8,5 med hele min beholdning. Kald det gerne for tidligt, men det er min største gevinst indtil videre. Det er rart at kunne sælge mens alle er glade og der er købere. Jeg har siddet med i PGS siden oktober sidste år og fordoblede beholdningen på bunden i januar efter Q4. Jeg vil ønske alle god vind fremover.
rischioso
06.09.2022 kl 11:54
3850
Takk for det - ja, det er viktig fra tid til annen og ta et pust i bakken og se på hva som faktisk skjer og ikke bare tviholde på hva man ønsker skal skje. Ingen er tjent med en hallelujastemning som ikke bakkes opp av facts. Ja, markedet ser bedre ut enn på lenge, men det alene gir ingen garanti for at et hvert case som befinner seg i et bedret marked får full uttelling noe den ene tapte anbudsrunden etter den andre er et bevis på. Og når vi i tillegg kjenner til at selskapet ikke har råd til å gå tapende ut av anbudsrundene for verken høst eller vintermånedene er fullbooket og betydelige låneforfall nærmer seg som av samme grunn ikke kan betjenes over drifta så øker sjansen for en emisjon for hver dag som går. Siste kriseemisjon ble satt på 3,7nok og kursen har mer enn doblet seg siden den gang ene og alene basert på forventninger om at kontraktene ville tikke inn slik at låneforfalla kan betjenes over drifta og som vi kjenner til så har ikke det skjedd. Hva sitter vi igjen med da? Jo håpet, men håpet kan ikke betjene forfalla og må det allikevel kjøres emisjon så vil det meste av doblingen fra forrige kriseemisjon nulles ut og vi er tilbake til start - det er enn reell risk som øker for hver dag som går hvor kontrakter uteblir og låneforfalla nærmer seg - viktig å ha i bakhodet når hallelujastemningen dominerer for den tar ikke høyde for facts, men er drevet av håpet og som kjent så er håpet alene en investors største fiende ...
Redigert 06.09.2022 kl 12:02
rischioso
06.09.2022 kl 11:57
3847
Aldri verken dumt eller feil å ta gevinst for gevinst er gevinst og vi vil nok se mer av det fremover etter hvert som kontraktene fortsetter å glimre med sitt fravær og låneforfalla nærmer seg og jo lengre tiden går så vil det være flere og flere som vil se at den urealiserte gevinsten går over til tap som et resultat av at man lar håpet dominere over fornuften - mao, det er alltid bedre med 1 fugl i hånda enn 10 på taket ...
Redigert 06.09.2022 kl 12:01