Large-scale all solid-state batteries

RobRoy
ENSU 11.08.2022 kl 08:25 209157

Dette ser virkelig lovende ut:

"I believe that Ensurge's breakthroughs in interfacial engineering
are generating knowledge that can be translated to large-scale all solid-state
batteries."

https://newsweb.oslobors.no/message/568233
True
29.09.2023 kl 23:21 5621

Ovenfra og ned holdning? Alt jeg skrev var harde fakta. Burde heller være takknemlig for at det finnes slike som meg, tynnidioten, scorn og seriøs som faktisk advarer mot denne aksjen. Lær av andres feil er det noe som heter, ikke gjenta dem selv.

Og ja jeg hadde selvfølgelig håp og tro på produktet og selskapet. Ingen hadde investert i noe som helst dersom de ikke hadde trua, men det er ingen garantier i Finansverden, uavhengig om det er seriøst eller useriøst.
Redigert 29.09.2023 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
True
29.09.2023 kl 23:30 5613

Du kan ha rett i det. Derfor jeg er villig til å ta et stort tap og aldri se meg tilbake. Og her snakker vi et 95% tap også. Men litt er alltid bedre enn ingenting.

For her må man vente lenge før man ser noen som helst «resultater». Men de som har kommet inn på dette nivået er uansett utrolig heldig som får bli med på nok en luftslott runde. Kan tjene masse på det, akkurat som sist runde. Ser jo et tydelig mønster hvordan de opererer.
minsin
30.09.2023 kl 00:19 5615

tynn idioten advarer ikke mot aksjen , tvertimot...
Han prater om potensialet til ensu...på qec tråden


"tynnidioten
27.09.2023 kl 12:33
1685
Fjellbris skrev
"Hva legger du til grunn/bruker som kalkyle eller beregnings grunnlag når du skal regne på fremtidig .. "

Man ser et potensiale, f. eks. Quebec.
ENSU har et stort potensiale hvis de lykkes med å produsere/selge batterier. Ingen matematikk.
Redigert 27.09.2023 kl 12:36"

Har sett på dette med ensu- de har ikke tjangs i batteriverden - de store investorene i ensu, er på tur ut døra....om noen mnd er de tom for penger, emisjon i løpet av høsten??? Da holder det ikke med å "selge" 350 k batterier ...a 20 kr stk
Den enkle forklaringen er at dette er galskap
Redigert 30.09.2023 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
True
30.09.2023 kl 02:39 5593

Da har du ikke fulgt godt nok med på det forumet her i allefall... Ellers har du nok helt rett. Det er galskap å investere her.
Kvike11
30.09.2023 kl 07:51 5543

Jeg forstår ikke din negative holdning til ENSU.
Er du ikke aktionær som alle andre og har taget en risiko for tab og købt i håb om gevinst.
Skynd dig at sælg hvis det er det du vil., du er en dårlig ambassadør for nye og gamle aktionærer
alle vi andre beholder vores aktier, da vi er mange der ser store muligheder for stor kurs stigning, når produktionen sættes igang.
Og kommer der et tab, så er jeg villig til at vente og give ENSU en chance.
Foreløbig er den steget pænt den sidste måned,.
Derudover er selskabet gode til at informerer marked og arbejder døgndrift på at få produktionen op at stå .
Derefter vil nye kunder og samarbejdspartner komme i en lind strøm.
tynnidioten
30.09.2023 kl 17:06 5406

Det er vel ingen tvil om at ENSU har et stort potensiale hvis de lykkes. Man tar ett «lodd» akkurat som i QEC.
minsin
30.09.2023 kl 21:52 5377

Ser absolutt ingen grunn til å følge med på ensu.. dette er mere galskap enn realistisk visjon.
Dette er ett "garage selskap" , som tror de skal erobre verden... og det er uten penger
Før nyttår kommer nok en ny emisjon...
True
30.09.2023 kl 23:19 5505

Støttes.
FinnMcCool
01.10.2023 kl 00:17 5532

I must say I'm very confused by some of the reactions towards Ensu ? I understand some here have entered at a far higher level than today's sp and are disappointed/disillusioned with the company. But, I find that you are "cutting off your nose to spite your face" I know you just want to vent off some steam ! but surely you see that negative comments on Ensu are not beneficial for your cause; i.e. you want to see the sp go up, surely ? And just maybe you are having the opposite effect by advising other new/present investors to stay away ?? On other investments, I have encountered many trolls, whose sole purpose was to rubbish the company in order to lower the sp ! I don't think you are trolls, but you are behaving as one. Suggestion; if you truly don't believe in Ensu, then please just sell up and dust yourself off and try your luck with another company and leave us gullible idiots who still believe in a bright future with Ensu :)
True
01.10.2023 kl 02:00 5510

"and leave us gullible idiots who still believe in a bright future with Ensu".

You said it right there. I was a gullible idiot as well when I first invested in ENSU and only spoke positively about it, disregarding tynnidioten and scorn's constant negative comments about the firm who has been in this stock much longer than I. And guess what? They were 100% right.

Now, by all means - ignore my warning as well and potentially throw away all of your money. Most people, especially gullible Norwegians don't listen anyway. In fact, it's more likely they do the exact opposite which is our perverse nature.

So in that sense, people must always learn hard lessons for themselves, as experience is the best teacher as always. As for me, I've been through it and have nothing more to say.
FinnMcCool
01.10.2023 kl 03:37 5536

But you are talking about the distant past whereas I focus on the recent past and draw my conclusions from that ! Different people are now running the show and because of that, I have confidence that they can turn it around to be a success story. I believe in Lars Per Eikeland because of his past credentials will benefit Ensu and it's shareholders in moving forward, Another person I believe in is Terje Rogne, I think with his experience and great success with other companies what is not to like ? and do you think these two guys would risk their reputation by associating their good name with a company that according to you has no chance of succeeding? especially when we are talking about Terje Rogne whose reputation is his success !

I have not been an investor for a long time, but the thing I check out first is, what experience and business savvy the top people have in the company and with Ensu these two guys fill me with a lot of confidence with my hard-earned cash being placed in their hands. As usual, time will tell who is right :)

True
01.10.2023 kl 16:25 5302

lol, just like ENSU had a new staff and leadership before THIN and we ALL believed that THIS time things were going to be different only to be completely let down. Oh, and before THIN, they were called OPC…

You’re totally new obviously so I’ll go easy on you but for the rest, and if you don’t see a clear pattern by now, I feel bad for you. They are toying with your money!

There’s nothing but hot air and hope here. They have never delivered anything but emissions. Indeed, this stock is truly for gullible idiots.
True
01.10.2023 kl 18:38 5288

And btw, I would love nothing more than to be wrong THIS time around… I hope I’m wrong, I really do.

But I promise you I’m out before EOY with a huge loss unless they provide clear messages of delivery orders, volume, and name of customers.

I will just be relieved to be out either way just like with Scamcare.
RobRoy
10.10.2023 kl 14:39 4632

Litt som sist gang de kom med nyheter nå, må vel ut med litt "større" nyheter hvis de vil ha opp kurs før emi.
True
10.10.2023 kl 15:06 4668

Bare gleder meg til alt dette er over. Har allerede lagt dette bak meg. Eneste jeg håper på er at kursen stiger betraktelig før jeg selger :)
RobRoy
10.10.2023 kl 15:24 4701

Du får være klar på neste "bølge" 😁
Seriøs
10.10.2023 kl 15:44 4758

Blir nok ikke noe før emisjonen er satt. Den våker over kursen samt at de ikke har noe klart ennå. Sakt det før og sier det igjen. Hvis de slår igjennom så er det mat til alle og trenger ikke tape penger fra her
RobRoy
10.10.2023 kl 16:58 4765

Hadde igrunn forventet at de kom med emi mld på "førstningen" av denne mnd, men de tar seg godt tid. Har satt av cash til 1 tegningsrett pr 3 aksjer, regner ikke med å få ovetegne slik som på de 2 foregående emiene. Mulig det blir litt "trangere i døren" denne gangen, da det virker som om de nærmer seg "målstreken" nå.
True
10.10.2023 kl 18:22 4723

Klinger til håpet skjønner jeg. Hvor lang tid skal vi egentlig gi dem før de leverer noe? Kommer det ikke noen meldinger om produksjon og levering før året er omme er det nok et stort rødt flagg. Kommer bare til å dra dette utover 2024 også bare for å holde småsparere på kroken...

Må jeg virkelig minne folk på om at de skulle levere allerede i fjor? Hva skjedde? Åja, kursen gikk bare rett til bunns til tross for at "alt gikk etter planen"... Stemmer.
Kvike11
16.10.2023 kl 09:02 4304

Dejligt at du altid er så positiv.
De har sagt at de starter levering i 2023, og jeg er ikke i tvivl om de denne gang leverer til tiden.
De er nu så langt fremme, at de tør gå i diverse tidsskrifter og få topkarakter.
kan hurtig stikke af til både kurs 1 og til kurs 6 igen
Nye kunder vil komme som perler på en snor.
Endelig har de fået en chef som vil gøre alt han kan for at alt lykkes, og som er meget udadvendt mod marked og indtil videre tage hensyn til os som ejere
RobRoy
16.10.2023 kl 11:51 4190

😁 kanskje kommer St. Claus til jul i år.
True
16.10.2023 kl 15:48 4089

Gidder seriøst ikke å svare en gang… Men joda, det var en gang jeg var utelukkende positiv til ENSU og kunne ikke fordra tynnidioten og scorn sine negative holdninger. Er bare det at de har hatt rett hele veien…

Positiv/negativ spiller ingen rolle uansett når det kommer til investering. Kun virkeligheten og fakta som teller.

True
16.10.2023 kl 15:54 4081

Hadde vært mer troverdig dersom de hadde sendt ut en melding om levering…
RobRoy
24.10.2023 kl 10:12 3667

Med cash fra siste emi har de vel nok ut q1 24, med cash fra salg av «de 150000» batteriene og mulig utleige av de delene av fabrikken de ikke bruker, trolig ut q2 24.

True
24.10.2023 kl 18:50 3541

Joda, men det er kun ønsketenking som vanlig. Det er mer sannsynlig at de ikke leverer noe enn at de leverer noe. Og for min del spiller det ingen rolle med det snittet jeg har uansett. Selv om de skulle lykkes neste år (og det er et stort hvis), vil det fortsatt ta alt for lang tid før jeg får noe igjen for det.

Så jeg kommer til å selge før året er omme uansett og det først og fremst av et integritets-prinsipp. Jeg ga dem en sjanse og de feilet akkurat som alle andre ganger tidligere. Og tro at noe blir annerledes nå, uavhengig av ny ledelse er bare naivt. Kall i det minste en spade for en spade og tjen penger på luftslottet inntil de evt. faktisk leverer noe. Jeg forholder meg imidlertid til tillitsfulle og seriøse selskaper og kommer aldri til å satse på slike "tro og håp" aksjer igjen. For å lykkes med slike aksjer, MÅ du kjøpe deg inn på lavest mulig inngangspris fra dag 1.

Selv Terje Rogne bekrefter at dette er kun håp og tro...

"«Da jeg først ble involvert i april, informerte jeg hovedaksjonærene om at det ville ta seks–ni måneder å få teknologien ut på markedet og generere inntekter. Dessverre har vi bare klart å skaffe omtrent halvparten av den nødvendige kapitalen. Så selskapet er fortsatt i en fase der vi må skaffe finansiering, men jeg håper og tror at dette vil være den siste finansieringsrunden i løpet av en måned,» sa Rogne."

Haha, ja det kan du tro!
Redigert 24.10.2023 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
True
24.10.2023 kl 19:17 3545

Det eneste som muligens kan gjøre at jeg ombestemmer meg, er hvis de kommer med produksjons- og leveringsordrer før året er omme. Det er den virkelige triggeren for at denne kursen skal gå i været.

ENSU har ingen tillit og de glansmeldingene vi har fått hittil har ikke hjulpet en døyt. Kursen går kanskje littegrann opp, og så kjører de på med emisjoner slik at kursen raser rett ned igjen. Rinse and repeat.

Markedet vil kun svare positivt dersom de faktisk leverer det de sier de skal levere.
gen1et
25.10.2023 kl 08:08 3429

Ensurge Micropower Signs Agreement with Leading Medical-Device Manufacturer!

Ny pressemelding om ny avtale. Bekreftes også i denne meldingen at de er på rett spor mtp produksjonsstart mot slutten av året.

God stemning!
mingus7777
25.10.2023 kl 08:14 3442

Noen som vet verdien på denne kontrakten?
Uten tall blir det litt fingeren i lufta for meg (obs obs! Ikke bannefingern altså)
RobRoy
25.10.2023 kl 09:59 3314

Enda en indikasjon på at de er på rett vei , blir vel ikke den siste mld av denne typen vi ser fra Ensu vil jeg tro.
Gullit
25.10.2023 kl 10:08 3311

Det hyggeligste med dagens melding var jo att de er i rute med stor skala produksjon i år. Kan da ikke bomme på det med tanke på att det er November snart. Mere bull melding har vi vel sjeldent sett her. Skal vi virkelig komme igang nå?
The Observer
25.10.2023 kl 12:56 3185

Det ser ut til å nærme seg ett eller annet i denne katastrofeaksjen. Da kan muligens tapet i aksjen reduseres noe.
Koseligere med meldingen på norsk:

SAN JOSE, California, 25. oktober 2023 -- Ensurge Micropower (OSE: ENSU og OTCQB: ENMPY) ("Ensurge" eller "Company") kunngjør i dag at de har signert en avtale for sin solid-state litium-mikrobatteriteknologi som utvider sin voksende liste over strategiske partnerskapsengasjementer inn i industrien for medisinsk utstyr. Solid-state litium-mikrobatteriteknologien blir på samme måte evaluert av seks andre produsenter, og selskapet fortsetter å gå inn i volumproduksjon innen slutten av året.

"Denne siste avtalen med en ledende Fortune 500 produsent av medisinske enheter åpner for enda en markedsmulighet for vår unike batteriteknologi," sa Lars Eikeland, administrerende direktør i Ensurge. "Avtalen vil også demonstrere hvordan mikrobatteriet vårt kan bidra til å transformere design av bærbar eller bærbar medisinsk enhet ved å tilby en trygg, pålitelig og mer energitett strømkilde som har raskere lading og en mer fleksibel formfaktor sammenlignet med dagens alternativer. I tillegg til disse banebrytende egenskapene og forbedret sykluslevetid, vil våre solid-state litium-mikrobatterier også være de første som kan settes sammen direkte på et produkts trykte kretskort ved hjelp av en industri-kompatibel automatisert Surface Mount Technology (SMT) prosess.»
scorn
25.10.2023 kl 13:07 3200

Hvorfor skriver du fortsatt det samme om og om igjen her inne? Hjelper det for alle de negative tankene du har i hodet ditt relatert til selskapet og valgene du har gjort?

Mitt råd til deg: Ti stille og kjøp så mye du kan i rep-emien. Alternativt om du absolutt vil ha tilbake penger på skatten neste år pga tapet ditt: Selg deg ut og kjøp deg inn igjen (ja, da vil du måtte skatte mer av eventuell gevinst senere enn du vil måtte om du beholder taps-aksjene dine). Evt en kobinasjon av disse alternativene.

Det virker som de røde tallene du ser når du logger på der du kjøper/selger aksjer påvirker deg veldig negativt. Du hadde nok hatt godt av å slippe å se de flere ganger om dagen...
Redigert 25.10.2023 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
minsin
25.10.2023 kl 13:50 3151

ja dette går jo i kjent stil-
Nå gjelder det for ensu å pumpe opp aksjen med gode nyheter , rett før en ødeleggende emisjon kommer rasende inn

Emisjon på 0,01 kr ??
Redigert 25.10.2023 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
barken
25.10.2023 kl 14:25 3110

Hvem kommer først i mål med solid-state. Store batterier eller micro ?
https://www.nyteknik.se/energi/toyota-startar-snart-massproduktion-av-solid-state-batterier/4203166
The Observer
25.10.2023 kl 15:55 3014

Toyota satser mot store bilbatterier. Ensu i micro batterier:

"Nu uppger Toyota att bolaget är nära att börja tillverka solid state-batterier i samma takt som nuvarande batterier, rapporterar Financial Times. Det markerar en milstolpe i den globala tävlingen för att kommersialisera tekniken.

Men det är både kostsamt och svårt att tillverka solid state-batterier i stora volymer. Investmentbanken Goldman Sachs har varnat för att uppskalningen kommer att bli ”relativt tuff” under det kommande årtiondet."
RobRoy
25.10.2023 kl 17:09 2923

Emi er gjennomført, mangler bare «siste bit», subsequent offering, totalt «utestående» aksjer for ca 12 MNOK.
True
25.10.2023 kl 20:16 2823

Hvorfor skulle jeg det? Hvor mange slike meldinger har vi ikke fått tidligere? Er det noe nytt at de stadig vekk signerer kontrakter med nye kunder?

Har de fortsatt levert noe?

Nei...
True
25.10.2023 kl 20:17 2828

Helt fantastisk!!! Produksjonen som skulle startet i fjor og nå hele to år senere...

Åh.....