Min vurdering av tingenes tilstand

TyrionIV
PHO 10.11.2018 kl 01:57 9464

Kopierer over et innlegg jeg skrev på tekinvestor nettopp:

Jeg synes denne kostnaddiskusjonen som foregår her (på en tråd på tek) er tildels litt skivebom.

Londonmannen toucher dog innom det jeg mener er "svaret" og Pho selv har guidet på akkurat dette.
De har selv informert og guidet på at utgiftene vil øke ifbm økt organisasjon og investeringer i USA og at dette vil ses på regnskapet og derfor har de heller ikke guidet på overskudd ila 2018. Guidingen har igrunnen truffet ganske bra, synes jeg.. Det er bare det at "folk" ikke ønsker å tro på denne og ha den i bakhodet når de skal diskutere (LES: hausse) aksjen de har investert i. Den latterliggjøring/ignorering som flere har gjort av guiding fra firmaet og konsensusen det har skapt har gjort mer skade enn noe annet (nå opp mot Q3) og misnøyen enkelte viser mot firmaet og ledelsen er totalt ufortjent.

Det er jo slik at de nå er i en investeringsfase for å sikre (akselererende) vekst og økte inntekter. Fruktene av disse investeringene vil man høste på et senere tidspunkt. Det man må se etter er om det kommer noen vekst og om veksten er av en slik karakter at det kan bli lønnsomt når tiden for høsting kommer. Det jeg ønsker å se er at inntektene akselerer mer og mer de nærmeste par 6-8 kvartalene og lenger, mens utgiftene stagnerer mer og mer. (Med mindre man skal satse ennå mer og ansette ytterligere personer i salgsstaben -- da må man forvente litt lenger venting på denne stagnasjonen, men samtidig forvente ytterligere lengde på tid med salgsøkning)

Det er nå engang slik det foregår i bedrifter som skal selge inn produkter i markeder at man først må investere for å få dem ut, få dem kjent og få sykehusene til å bruke dem før man kan begynne "innhøstingen" i form av overskudd. Derfor har Pho investert ganske godt i salgsorganisasjonen og i markedsføring av produktet sitt nå. Jo flere skopes som settes ut og jo flere plasser som begynner å bruke dette og bruker det som standard, samt jo mer indikasjoner som fordrer refusjon fra Medicare, dess bedre vil det gå.

Det som jeg finner mest merkverdig er igrunnen alle disse utålmodige aksjonærene som ikke skjønner disse mekanismene og blir overrasket over at utgifter øker nesten like mye som inntekter på dette stadiet. Men det er klart at dersom man ser på hva som er blitt skrevet på HO og hvilke "lovnader" om at dette skal suse avgårde på dagen omtrent og med kursmål på alt fra 600 til 5000 (med 1900 som gjenganger) basert på så godt som, og begrunnet med så godt som, ingenting.

I mine øyne er det rimelig logisk at dette ikke tar av på overskuddene før om en god stund ennå, men jeg mener jo at jeg kan se gode indikasjoner på at veksten er i gang og at satsingen allerede setter spor i regnskapet på inntektssiden og jeg tror fremtiden kan vise seg veldig bra mtp dette.

Ved første øyekast må jeg jo innrømme at jeg var litt skuffet over Q3 dog, men da jeg fikk sett regnskapet opp mot tidligere års Q3 målt mot Q2 (slik Savepig viser på tek), så synes jeg igrunnen en liten økning i salget er bra og Q4- og Q1 -19-resultatene vil bedre kunne vise retningen dette tar framover. Er dog litt skuffet over kun 6 nye scopes ila Q3 -- dette må bedres ganske kraftig fremover og dette tror jeg kommer, spesielt for flexiscope..

Reaksjonen i markedet er kanskje ikke så veldig overraskende om man fokuserer på skopene, men markedet fremstår ikke veldig effisient på meg -- bipolar er en bedre beskrivelse i mine øyne. Opp som en hjort på Q2-tallene og ned som en lort på Q3 og (i mine øyne) overreaksjoner begge veier -- ihv målt opp mot de fundamentale verdiene jeg ser.

Kurspleie ved tilbakekjøp av egne aksjer vil jeg ikke anse som en god investering av firmaet på dette tidspunktet. Da er det bedre å ha en liten buffer på kontoen. Først få overskudd, deretter utbytte når overskuddet tilsier dette og så får man vurdere tilbakekjøp av aksjer om det på dette tidspunkt ses på som hensiktsmessig.

That`s my five cents, anyway..
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 08:36 6736

Mitt synspunkt på tilbakekjøp er uendret, skulle kursen ligge rundt eller under 40 er det en god investering for selskapet, basert på fremtidig kurs potensiale på markeds andeler i USA.

Caset har samme potensiale som før q3.

Det er helt klart at det kan ta tid å komme til 5%markedsandel, men eg tror det er de 5 vanskeligste prosentene.

I tillegg har vi Europas drift, Canada viser lovende takter.

Bellet sa at de hadde mange salg de ikke hadde klart å lukke i q3 som er bra for q4.

Dan sa han kom med oppdatert prognose q4.

Eg har hvertfall bestemt meg for å bite meg fast, om så gå all inn i kun Pho for 2019.

Men eg ønsker egentlig:
Tilbakekjøp
Månedlig utplassering oppdatering
Månedlig salg oppdatering
Positive nyheter på hjemmeside om de ikke er så store at de skal meldes.
Redigert 10.11.2018 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 09:00 6690

Det er litt for mange madammer i styret og i ledelsen også. Og de fleste vet at 90 % av kvinner tenker mest på seg og sitt. Det har vi sett ved tildelinger av både det ene og det andre i PHO. Et lovlig minus som forhåpentligvis kan overskygges av bedre inntekter i fremtiden.
Redigert 10.11.2018 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Legoland
10.11.2018 kl 09:40 6597

Endelig en traadstart etter mitt hjerte.
Har tidligere skrevet at PHO's satsing i US er meget ambisiöst for et saa lite selskap. Men til naa har de etter mitt skjönn gjort alt riktig, bortsett fra avskjeden av Kjell Hestdal. Mener fortsatt at tiden kommer naar selskapet og aksjonärene vil savne han. Denne nesegruse tilliten til amerikansk blaaruss har jeg ennaa ikke forstaatt paa bakgrunn av at PHO ikke bare er Hex/Cev som naa er i aksjonärenes fokus.

I OK's tippekonkurranse om nye scop toppet jeg listen paa bakgrunn av en ny generasjon av fleksi og antatt full refusjon ved bruk. Det siste har inntruffet. Saa ved en ny konkurranse vil jeg sikkert toppe anslaget paa nytt.
Hardly
10.11.2018 kl 09:49 6566

TyrionIV.

Endelig et innlegg med substans.
Utrolig mange svada innlegg her siden Q3. Har mer eller mindre gitt opp å følge alle trådene
Legoland
10.11.2018 kl 09:53 6537

Tilbakekjöp av aksjer er i de fleste tilfeller tegn paa at styret mangler fantasi. Forutsatt overskudd og overfylt pengebinge.
Helme5
10.11.2018 kl 10:03 6489

Helt enig Legoland, tilbagekøb af aktier i dette tidsrum uanset aktiens pris i nuet er kortsigtet, ufornuftigt (buffer), og tilbagekøb (HVIS prisen er helt forkert) bør kun ske, i fald man gennem længere tid har haft overskud og for “mange” penge, som man ikke umiddelbart har brug for til andre investeringer i firmaet.

TyrionIV - stærkt indlæg og fortæller igen - at den mest realistiske guiding til brug for at have en vis reel viden om værdien af selskabet, logisk nok kommer fra dem, der er nærmest og bedst til at give den, ledelsen....!
Redigert 10.11.2018 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 10:07 6461

men De har ikke overskudd. Men eg mener de kunne ha 10 % av dagens reserve i aksjer. Skulle bli ca 200.000 aksjer på 40.

Ok at de ikke kjøpte i fjor men vi er bedre rustet no inn mot 2019.
focuss
10.11.2018 kl 10:38 6352

Tyrion1V

Takk for fint innlegg som treffer midt i blinken på dagens situasjon. Alle burde innse at en selger som har vært i jobben et par år har opparbeidet en større tilstedeværelse i sitt marked enn en selger som har vært i jobben en måned. Produktiviteten til selgerne vil stige etter som de blir innarbeidet i markedet og det vil bli en stor driver for økt salg og økt lønnsomhet. Photocure selv mener at en selger i et modent marked selger fire ganger så mye som en selger i et umodent marked. I Photocure så er vel startpunktet for noen selgere ikke en gang umodent marked men knapt et marked i det hele tatt.

Det jeg misslikte med innlegget ditt var at du hevder at mitt regneeksempel med kurs 1900 ikke baseres på noen ting. Det burde du forstå er helt feil, eventuelt burde du lese deg opp før du kommer med den type karakteristikker.


focuss
10.11.2018 kl 10:41 6155

Forøvrig så er det upresist når jeg kaller personalet selgere. I virkeligheten er det kompetent medisinsk ekspertise innblandet i PHO sin organisasjon og som er plattformen det skal bygges videre på.
Oregon
10.11.2018 kl 10:50 6002

Forsåvidt et godt skrevet dokument fra Tyrion, men anbefaler alle å lese det jeg har skrevet om PHO den siste måneden og dere ser at jeg traff med innertier. Og jeg har begrunnet mine synspunkter langt over det som er gjennomsnittet her inne. Finn også fram doktorgradspublikasjonen fra Danmark som jeg også la fram og som ble latterliggjort av hausserne her inne og start gjerne en tråd og diskuter den og hvilke konsekvenser den har hatt og kan få for salg i Skandinavia og ev. Europa.
Jeg solgte meg ut i god tid før Q3 for mange skyer bygget seg opp på himmelen synes jeg og er ute av PHO for godt og har liten interesse av å bruke mer tid på PHO. Men forstå meg rett, jeg ønsker at PHO skal lykkes.
rockpus
10.11.2018 kl 10:53 5972

Når man skriver om "selgere" ser jeg for meg gammeldagse dørselgere. I vår tid foregår jo ikke salg på en slik måte. Salg skjer via markedsføring på nett. Det som disse "selgerne" har som oppgave, må heller være å personlig instruere personale og avdelinger på aktuelle sykehus. De er vel slik mer "instruktører" enn "selgere"?
focuss
10.11.2018 kl 11:03 5973

Rockpus
Enig med deg. Det er bare så enkelt å bruke ordet selgere som beskrivelse når det gjelder salg.
focuss
10.11.2018 kl 11:10 5873

Oregon
Beklager hvis du føler deg latterliggjort ved at jeg viser at BLC Cysview gir 12 måneder lenger tid til tilbakefall enn hvitt lys, mens NBI gir 0.
NBI har absolutt ingenting med fallet til PHO å gjøre og den danske studenten om mulig enda mindre. Tvert i mot så fikk vi vite at BLC Cysview har fått permanent code A refusjons godkjennelse av CMS og er uten konkurrenter i outpatient surveillance setting. Salget i norden opp 19% så studenten din kan ikke mange ha brydd seg om.
Redigert 10.11.2018 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
10.11.2018 kl 11:20 5768

Nøkterne vurderinger fra TyrionIV som jeg kan underskrive på. Ville for øvrig virket litt malplassert å ha en guiding som den man har for 2020 samtidig som man skulle brenne opp den kontantbeholdningen man har ved å tilbakekjøpe aksjer (skulle isåfall heller vært gjort til 22 kr da jeg kjøpte mine egne aksjer - kjøpte senere like mange til 27 kr). Det er en styrke at selskapet er i en slik kapitalsituasjon at markedet ikke snakker om emisjonsfare, og det bør fortsette slik.
Oregon
10.11.2018 kl 11:26 5745

Grei nok Focuss, men på den måten du igjen besvarer mitt innlegg gjør at du har fullstendig skylapper og egentlig ikke har fått med deg noen ting av det jeg skrev over. Jeg tok opp spesielt problemstillingen rundt Skandinavia og ev. Europa og du besvarer med å hoppe over ubehageligheter der og trekker fram US osv. der jeg har sagt at jeg er delvis positiv, men at ting tar tid. Når det gjelder doktorgradsavhandlingen fra en urolog i Danmark så avfeies det som studentarbeid og du har jo ikke klart å ta inn noe av det jeg har skrevet, dessverre. ( gjengir utdrag av det jeg skrev og dette er mine siste ord på PHO trådene inntil videre for jeg skjønner jo at her møter man en vegg av forutinntatte holdninger og ønsker ikke å bidra med min kunnskap mer på PHO når man møter en gjeng med helt forutinntatte holdninger dessverre.
Skrevet tidligere:
Nå er dette et diskusjonsforum og jeg synes personlig mine referanser som støtte for mitt syn holder mål. En avhandling for dr.grad bør ikke undervurderes med at det er et studentarbeid da både publikasjoner som inngår i en avhandling gjennomgår kvalitetssikring før det publiseres i respektive tidsskrift og selve gradsarbeidet blir vurdert av en komitee. Jeg mener at den urologen i Danmark som har stått for arbeidet sammen med nordiske kollegaer og skrevet artikkelen er utdannet urolog og lege, jobber på et universitetssykehus i Danmark og kan kanskje nå kalle seg dr.med.( Urolog,dr. med .....)
Slettet bruker
10.11.2018 kl 11:29 5722

Dr.
Mener du at 4 millioner av 98 plassert i aksjer han noen betydning?

Kan hende eg virkelig bør stikke fingern i jorda og selge aksjer, for om de skal bruke opp de 98 så er fremtiden dårlig...
Slettet bruker
10.11.2018 kl 11:43 5676

Oregon

På direkte spørsmål fra salen under kvartalsrapporteringen om Photocure ser konkurrenter for BLC med Cysview er svaret nei. De undersøker hele tiden markedet og holder seg orientert om mulige konkurrenter, og de ser ingen nå.

NBI er heller ikke gitt refusjon for surveillence-markedet i USA som Cysview nå får 100% refusjon for.

Hva en dansk doktorgradsavhandling sier om NBI er ikke tungen på en vektskål noe sted i det overbevisende bildet som BLC med Cysview har tegnet opp over de siste 10 årene med forskning og forsøk. Effekten av Cysview over NBI er klar. Cysview hjelper til med å finne flere svulster, har en påvist kreftdrepende effekt i seg selv, og øker tiden for tilbakefall med et helt år sammenlignet med NBI.

Du kan gjerne argumentere for at du mener Photocure ikke er et selskap du vil investere i, men det fremstår litt merkelig å insistere på at en dansk doktorgradsavhandling skal velte den meget omfattende og overbevisende dokumentasjonen som sier at BLC med Cysview er det beste verktøyet i dag for diagnostisering, overvåking og behandling av blærekreft.
dr. Stockman
10.11.2018 kl 11:45 5660

Tåka
Vi får håpe ledelsen etter hvert vil kunne vise sin kompetanse i å lede selskapet heller enn sin kompetanse når dest gjelder aksjespekulasjon. Når det er sagt så ville bruk av 4 mill til gjenkjøp av egne aksjer - tross sin bagatellmessighet - kunne gitt et signal om at selskapet tror på fremtiden. Men det må vi forutsette at de gjør uansett, og det blir da selvmotsigende at de skal signalisere at de syns aksjekursen er for lav samtidig som de ikke er i stand til å komme med en oppdatert guiding for 2020. Det blir som å si "vi vet ikke hvordan situasjonen vil være i 2020, men sikkert så bra at 40 kr er for lav pris for aksjen". Hadde selskapet samtidig lagt frem en oppdatert guiding som var langt bedre enn den som ligger der så kunne man utvilsomt vurdert å kjøpe egne aksjer hvis aksjen fortsatt falt til 40 kr (f.eks. pga shorting eller kursmanipulasjon).
dr. Stockman
10.11.2018 kl 11:53 5620

focuss
"Det jeg misslikte med innlegget ditt var at du hevder at mitt regneeksempel med kurs 1900 ikke baseres på noen ting. Det burde du forstå er helt feil, eventuelt burde du lese deg opp før du kommer med den type karakteristikker."

Vi vet vel alle hvor stort det amerikanske markedet er, og hvilke muligheter som ligger der om man er i stand til å kapre stadig høyere markedsandeler. Men det er ikke gitt, og heller ikke sannsynlig, at man vil kunne gjøre det uten at selskapet ville havne i en evig kostnadsspiral. Jeg har selv sammenlignet med selskapet jeg eier 17% av, og som har ambisjoner om å erobre det amerikanske markedet, og verdensmarkedet for den saks skyld. Den enorme forskjellen er at vi bare trenger å forholde oss til en håndfull flyselskap på toppen, og så går resten mer eller mindre av seg selv. PHO må langsomt bygge opp et salgsapparat fra bunnen, og det vil fort kunne koste mer enn det smaker. Men konsentrerer man seg om de områdene/objektene som virker å være mest lovende/lettilgjengelige så ligger det utvilsomt store muligheter. Resten får være en bonus som foreløpig befinner seg på det teoretiske planet. Det er ikke det samme som å si at det aldri kan skje.
bålfreak
10.11.2018 kl 13:46 5494

Totalt på bærtur å snakke om tilbakekjøpsprogram av aksjer nå. Det bare viser hvor lite erfaring og kompetanse mange av dere har gutter. Trådstarters innlegg er meget godt og gir et godt bilde av alt våset som serveres her på HO. Det er ikke noen guick fix for Photocure. Selskapet har kommet langt og fått til mye. De har nå bygget opp en salgsorganisasjon og er i startgropen med å øke salgsinnsatsen. De har et kjempebra produkt og markedet ligger der. Nå må salgsjobben og markedsføringsjobben gjøres. Dette vil selvfølgelig ta tid, noe også ledelsen i selskapet gir uttrykk for. År for år vil salget øke og forhåpentligvis gi en positiv bunnlinje.Det som virkelig er spennende med Photocure er den akselererende effekten vi kan få i salget når markedsandelen for produktene deres virkelig begynner å ta av. Akkurat når dette vil skje er ikke lett å tidfeste, men når de har holdt på et par års tid ,vil vi nok virkelig begynne å se effekten av mersalget. Aksjemarkedet vil hvis det fungerer slik det skal ,forhåpentligvis ta dette innover seg i forkant slik at vi får en betydelig oppgang i aksjen litt i forkant av de virkelig gode resultatene. Aksjemarkedet prises ofte på forventninger. De som tror at alt skal gå til himmels i løpet av et par kvartaler bør finne seg noe annet å holde på med.
Hardly
10.11.2018 kl 17:19 5395

Fint innlegg bålfreak!

Angående disse selgerne. Vil det ikke bli slik at dette produktet til slutt vil selge seg sev?
Jeg mener, jo flere sykehus som tar det i bruk jo færre vil være for uten.
Sammenligner vi med røntgen apparater da det kom på markedet. Var sikkert en del selgere som dro rundt sykehus og solgte disse i starten.
Etter hvert ble jo disse en del av grunnutrustningen på alle sykehus.
Scoopfinder
10.11.2018 kl 17:37 5362

Scopene er verdiløse uten Cysview, på samme måte som støvsugere er verdiløse uten støvposer.
Når scopene er installert og i bruk vil derfor Cysview selge seg selv
Panis
10.11.2018 kl 18:18 5308

Nettopp, det blir som lampene og lyspærene som Londonmannen skrev her en dag.
Slettet bruker
10.11.2018 kl 18:20 5295

Er ikke ute etter en rask fix, med min inngang siden q317 så har eg et greit snitt , og det er langt ned dit.

Men forstår ikke hva dere har mot tilbakekjøp, men kanskje dere liker å tape penger....
rockpus
10.11.2018 kl 18:36 5330

Så lenge PHO ikke går med overskudd, trenger de sin beholdning til drift og ekspansjon.
Dersom de nå skulle kjøpe egne aksjer, vil denne reserven ha stor risiko ved eventuelt børsfall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Nikko
10.11.2018 kl 20:03 5236

Situasjonen minner om den vi hadde i NEL rett etter Q3. Da stupte aksjen fra rundt 4,50 til 3,85, men tok seg raskt inn igjen. Noen dager etterpå var den oppe i 4,60. Tenker denne også henter seg raskt inn igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 20:51 5167

Min tanke om tilbakekjøp er at selskapet virker nervøs og bekymret over aksjekurs, i stedet for fokus på US markedet og markedsføring. Tror ekstra penger der er mer av verdi enn tilbakekjøp av aksjer. I tillegg til at de bør ha pute. 3 måneders drifts kostnader som pute er generelt anbefalt. De har 250% mer enn det, men er i en mer sårbar fase med markedsføringssatsing og investeringer. En kan argumentere med at om de eier aksjer i eget selskap, er det fremdeles penger tilgjengelig. Men om de selger det ned igjen er det et kjedelig signal til markedet, og det er penger som burde være likvid.
De burde forstå hvorfor markedet agerer som det gjør, men ikke handle panisk, det fremstår uprofesjonelt og nervøst i mine øyne.
Det er nå bare min tanke.
Få guiding på plass, fortsett godt arbeid i markedsføringsfremmede tiltakt, opplæring og kanskje ha i bakhodet tydeligere kommunikasjon ved presentasjoner i fremtid. At folk som kjøpte i oktober aksjer på belåning kan bli tvangssolgt pga overreaksjon i markedet, er ikke noe de burde gjøre noe med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Oregon
10.11.2018 kl 21:25 5104

Smånissen: Jeg la merke til at Dahl under 3. kvartalspresentasjonen spesielt nevnte Danmark og en nedgang i salget der. Han begrunnet det med store sykehusinnkjøp av Hexvix i 2017!? , men nå er vi jo i 3. kvartal 2018 og man kan ikke lenger begrunne nedgang i 3.kvartal 2018 med store innkjøp i 2017? For meg betyr det at ledelsen ikke skjønner at de har en reell konkurrent!
Og poenget mitt er og har vært å få fram at man i Skandinavia og sannsynligvis også Europa har en betydelig konkurrent som heter NBI ( Narrow Band Imaging) levert av Olympus. Og som jeg har skrevet tidligere så trenger man ved NBI teknologi ikke noen injiseringen av kontrastmiddel eller andre forbehandlinger før cytoskopi. Mens altså ved PDD må Hexvix injiseres en time før, Hexvix koster penger, behandlingen er mer omfattende og krevende.
Konklusjonen i artikkelen likestiller NBI og PDD slik jeg ser det og etter mitt syn er derfor NBI en betydelig konkurrent nå i Skandinavia ( og muligens Europa).

Materials and Methods
A total of 171 patients were included in the study from 4 different urology departments in Denmark and Norway. Patients were scheduled for a PDD-guided transurethral tumor resection or cystoscopy-guided biopsy in accordance with Danish guidelines, on the suspicion of primary or concomitant CIS.

All patients were examined with WL cystoscopy followed by both NBI and PDD before biopsy.
Results

A total of 136 patients were biopsied due to findings with suspicion of CIS in at least 1 modality (482 biopsies with a mean of 3.5 biopsies per patient). Analysis at patient level showed that NBI and PDD had a significantly higher sensitivity regarding identification of CIS and dysplasia compared with WL (NBI: 95.7%, PDD: 95.7% vs WL: 65.2%, P < .05). Specificity was not significantly different between the 3 methods (NBI: 52.0%, PDD: 48.0%, and WL: 56.8%). When analyzed per biopsy, NBI and PDD had a significantly higher sensitivity than WL (NBI: 72.7% and PDD: 78.2% vs WL: 52.7%, P < .05), whereas the positive predictive values were not significantly different (NBI: 23.7%, PDD: 22.2%, and WL: 19.0%)
.
Conclusion

NBI was found to be a valid alternative to PDD regarding diagnosis of CIS and flat dysplasia.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
bateman
10.11.2018 kl 22:10 5039

Kanskje dette ikke er så enkelt som Focuss skal ha det til da? # kursmål 1900
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 22:23 5000

Fordelen med NBI fremfor Cysview er at en slipper en injeksjon.

Ulempen med NBI ift Cysview er at det ikke fungerer like bra.

https://www.renalandurologynews.com/bladder-cancer/the-role-of-enhanced-cystoscopy-in-patients-with-nonmuscle-invasive-bladder-cancer/article/795129/

Jeg vet hva jeg som pasient hadde valgt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2018 kl 22:34 4981

Det er jo ingen tvil hva pasienter bør velge, det er heller ingen tvil om at sykehus MÅ tilby undersøkelse med Cysview hvis de vil henge med. Pasienter vil velge dette konsekvent når det er kjent, dette er kjent og anbefalt i dag. Standard of care betyr faktisk noe, Photocure er gjennom nåløyet. Utviklingen av kursen er rett og slett latterlig etter Q3, resultatet er ikke så dårlig, fremgang overalt. Dette er Oslo Børs, er en grunn til at den blir kalt innside børsen. Et faens rottereir.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Realisten
10.11.2018 kl 23:33 4885

Tenk også litt over hvilken effekt det har på deg som pasient når du kan være våken mens undersøkelsen skjer og du kan se med egne øyne at det ikke er noe som lyser opp kraftig rødt. Undersøkelsen mot pasienter som har brukt Cysview understreker nettop økt grad av beroligelse og vilje til å betale for dette med egne penger. Men det hjelper selvfølgelig ikke hvis klinikk mangler scopet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
bateman
10.11.2018 kl 23:45 4857

Photocure skal også ta opp kampen med Olympus? Her trengs en partner, eventuellt et mirakel. #kursmål 1900
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Realisten
11.11.2018 kl 00:14 4808

Er ikke Karl Storz en partner?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2018 kl 00:22 4786

Our company
Since its beginnings in 1945, the KARL STORZ family company has grown into a global manufacturer and distributor of endoscopes, medical instruments, and devices. We are no giant on an international scale but a leader in the things that matter: creativity, flexibility, and expertise.

Our range of endoscopic instruments for human medicine, veterinary medicine, and industrial endoscopy now includes more than 15,000 products. The most recent KARL STORZ developments are in digital documentation systems and comprehensive operating room concepts. As a system supplier, the company combines its expertise in endoscopy with software solutions to achieve integration in the operating room and to support clinical process and resource management.

As a global family company, KARL STORZ is active worldwide to support and consult customers around the globe. Across all continents, KARL STORZ is represented by more than 50 KARL STORZ subsidiaries in over 40 countries. Committed staff members at our production, sales, and marketing companies ensure optimal customer and market support worldwide.

As early as 1971, the German family company and endoscopy specialist KARL STORZ decided to establish its own US sales company as a gateway to the US market. At the time, this was the only subsidiary outside of Europe, a fact that underlines both the importance of the US market to KARL STORZ and the long tradition of the company's involvement here.

Since its establishment, KARL STORZ Endoscopy-America has been responsible for all sales of endoscopes, instruments, imaging systems, electromechanical devices, and OR1™ integration solutions for the operating room. Based in El Segundo, California, this subsidiary maintains a reliable network, with employees ensuring customer care, product consultation, and sales in all US states.

In addition, it offers 24-hour access to customer service and technical support to all KARL STORZ customers, and a team of professional service technicians provides regional on-site support.

As a reliable and long-standing partner, KARL STORZ promotes medical training and further education in various ways and participates in numerous congresses, workshops, etc.

State-of-the-art urology is inconceivable without the diagnostic and therapeutic techniques of modern endoscopy. Cystoscopy, transurethral resection of the prostate (TUR), and ureterorenoscopy have become routine procedures and are continuously being improved by new technologies.

For all urological procedures, KARL STORZ offers complete solutions that combine sophisticated telescopes and instruments with perfectly compatible innovative and safe devices.

This includes HF surgery devices, devices for laser surgery, lithotripsy devices for destroying stones in the bladder, ureter, and kidney, rigid and flexible telescopes for procedures in the ureter, as well as instruments for gentle kidney stone removal and photodynamic diagnostics (PDD).

Instruments for urological and pediatric urology as well as flexible video endoscopes complete our line of urology products.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
investinor
11.11.2018 kl 00:24 4778

jeg gjentar. Pho står vel for salg av cys.scopene bør vel selges av KS? eller er det noe i avtalene mellom partene om dette?ser fokuset er på salg av scops. er ikke KS sitt arbeid?de er giganter og konkurrerer med olympus?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
investinor
11.11.2018 kl 00:31 4773

hvis ikke KS gidder å selge seg inn selv, så er det bare for PHO å pakke sekken(cys-kitten) Her er det noe i avtaken som ikke stemmer,,eller hva>?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2018 kl 00:52 4740

Investinor, Photocure har det som en slags gammel (god??) vane å velge bare de nestbeste partnere, eller de som knapt nok fungerer (Ibsen?). Det er nok noe vi bare må leve med som aksjonærer i denne selskap. Beklager, men slik er det.........
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2018 kl 01:04 4714

Oregon

NBI blir ikke regnet for å være bedre enn bruk av hvitt lys: "Hence, it is unclear if NBI truly improves upon WLC,” Dr. Konety added."

http://www.urologytimes.com/genitourinary-cancers/point-stand-alone-white-light-cystoscopy-thing-past

"results from comparative studies do not show a consistent benefit for achieving improved tumor detection using narrow-band imaging versus white light cystoscopy, Dr, Konety noted.2

"Results of a very large randomized trial comparing 12-month recurrence rates following transurethral resection of bladder tumor using NBI or white light indicate that NBI did not lead to a more complete transurethral resection,” he said, referring to a European Urology study published in 2016.5"





Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2018 kl 01:13 4688

Det ble forklart av Bellete på Q2 hvordan selgerene til Karl Stortz og Photocure US samarbeider på accountene.

https://webcast.seria.no/client/mobile/?id=92017756

https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2018-pres/pho-q2-2018-pres-final-distr.pdf

https://photocure.com/globalassets/investor-relations/quarterly-reports/2018/pho-q2-2018-rep-final.pdf

Det er en viss poesi i å se at focuss sitt PHO nå blir utsatt for like usaklig oppførsel som han kjørte i NANO-trådene i månedsvis.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare