Geos Ser bra ut fremover
Fjellheim
30.08.2022 kl 14:21
3261
Muffe skrev Jeg hørte 200k dagen 😎 Fagervoll er kongen 🤩
Du verden :) Dette er virkelig en mangedoblingskandidat.
Let it be
30.08.2022 kl 13:37
3266
Da er Energy Empress over i ny kontrakt prompte, noen dager, og så 2 september 21 dager, på god rate
Så alle skip i fart.
Så alle skip i fart.
Muffe
24.08.2022 kl 13:25
3516
Empress kontrakten går ut i morgen. Forlenger Dana atter en gang til deilig rater for Golden? Jeg tror det😎
Muffe
24.08.2022 kl 13:23
3498
Her er det bare å smøre seg. Fantastisk lavt nivå og akkumulere på.. penger på gaten😎
Innen maks 4 uker kan du i hvert fall legge på ei krone på kursen.. Vi var over 3,- i juni.
Innen maks 4 uker kan du i hvert fall legge på ei krone på kursen.. Vi var over 3,- i juni.
Fjellheim
24.08.2022 kl 13:13
3487
Gull :) Havila begynner også å røre på seg. Håper det smitter på Golden.
CatchTrader
24.08.2022 kl 11:38
3522
Fjellheim skrev Siem hadde fin oppgang i går, Solstad i dag. Snart GEOS :) ?
Markedet ser gråstein, jeg ser gull. Så får vi se
Synes denne er billig nå. Markedet virker litt forsiktig og redd for å se lenger frem
Jeg tror denne vil komme brått. Blir spennende å se om det blir nye fartøy og evt utvidelse eller nye kontrakter - en
av delene kommer garantert med tiden og med det mener jeg at markedet ser gråstein i dag ;)
Fjellheim
23.08.2022 kl 12:03
3658
Kjekt med PGS i dag :) Jeg tenker GEOS snart tar fart og da er det ikke 10% av gangen. Markedet ser ut til å bli fenomenalt fremover.
Melding om båtkjøp det være seg nybygg innen vindinstallasjon eller kjøp på bruktmarkedet skjer når de kommer over noe til en fornuftig pris, Her må man ha litt is i magen og ikke forhaste seg. Jeg tror det fremdeles er mulig å få kjøpt med solid rabatt.
Ellers kan det komme melding om nye inngåtte langtidskontrakter.
Ellers kan det komme melding om nye inngåtte langtidskontrakter.
thoran
17.08.2022 kl 04:41
4134
Bergen2020 skrev Er det melding på gang? Eller ønsketenkning?
Kjenner ikke til noen melding. Men, når det er sagt er det saker som kan skje selskapet. Det som kan komme er melding om en investering fra GEOS. Det er nok det som man kan forvente da midlene ligger klar til bruk (35 MUSD). Når denne investeringen kommer vites ikke. Men det kan komme melding snart.
Bergen2020
16.08.2022 kl 16:20
4218
Fjellheim skrev Vi satser på en sluttspurt og god melding i morgen :)
Er det melding på gang? Eller ønsketenkning?
Muffe
15.08.2022 kl 17:42
16562
Det var slik den oppførte seg i juni også. Plutselig var vi over 3,-
Med den inntjeningen, samt ordlyden i siste melding, skal vi langt høyere. Bare å kose seg🙂
Med den inntjeningen, samt ordlyden i siste melding, skal vi langt høyere. Bare å kose seg🙂
Fjellheim
15.08.2022 kl 14:43
16636
Jeg tenker vi suser av gårde snart :) Grisebillig på dette nivået.
Fjellheim
15.08.2022 kl 14:15
16696
Kursmål 10 sier SongaMoenBergen - tja hvorfor ikke ? Høyere enn det også når de videreutvikler selskapet.
Bullfight
15.08.2022 kl 14:12
16711
Muffe skrev Der gikk første :)
Det er jo barnelærdom, slike sperrer har en hensikt å presse ut for akkumulering. Slike feller er det bare amatører som går på, lykke til selgere, dere vil gremmes om en uke eller to.
Fjellheim
15.08.2022 kl 13:34
16763
Ja, det hadde vært gøy å se hvor raskt de ble borte om noen forsøkte å ta litt av de postene :)
Muffe
15.08.2022 kl 13:19
16781
Størrelsen på disse sperrene beroliger meg. Ingen som virkelig vil selge legger ut slike poster på denne måten. Håper de ryker før de klarer å fjerne dem😎
Vi rykker på slutten av dagen!
Vi rykker på slutten av dagen!
Fjellheim
15.08.2022 kl 10:38
16906
Jeg tror dette er en mangedoblingskandidat. Dette selskapet vil utvikle seg langt mer enn å drifte disse 4 skipene. Markedsverdi på litt over 100 millioner i dag.
Tør ikke sette kursmål :) men høyt skal vi.
Tør ikke sette kursmål :) men høyt skal vi.
Muffe
15.08.2022 kl 10:24
16930
Det spørs om det blir mulig å holde den under 2.30 i dag.
Vi var over 3,- tidlig i juni. Der skal vi straks tilbake :)
Optimismen rår hos Fagervoll :)
“We are very optimistic. The offshore market has picked up sharply, and we are in a period of high utilization, which analysis show will continue. With four ships, including two state-of-the-art new builds, in full operation and Oaktree as a new, long-term financial partner, we are well rigged to take part in the growth ahead," says CEO Per Ivar Fagervoll.
“Our ambitionis to grow and expand the fleet in the coming years whilst always continue maintain and develop our great competence and high focus on the important sustainability field, hereunder energy efficiency and management, green operation, green recycling and optimal lifecycle management of vessels and ocean assets,” says Per Ivar Fagervoll.
This is an important contract for GEOS after a major turnaround. After several years marked by covid and general downturn for the offshore industry, things are improving for the company, which is based in Ålesund, Norway. The company had a good second quarter, with good utilization and a rising rate climate. So far, it has achieved 100 per cent utilization in the third quarter, at attractive rates.
Vi var over 3,- tidlig i juni. Der skal vi straks tilbake :)
Optimismen rår hos Fagervoll :)
“We are very optimistic. The offshore market has picked up sharply, and we are in a period of high utilization, which analysis show will continue. With four ships, including two state-of-the-art new builds, in full operation and Oaktree as a new, long-term financial partner, we are well rigged to take part in the growth ahead," says CEO Per Ivar Fagervoll.
“Our ambitionis to grow and expand the fleet in the coming years whilst always continue maintain and develop our great competence and high focus on the important sustainability field, hereunder energy efficiency and management, green operation, green recycling and optimal lifecycle management of vessels and ocean assets,” says Per Ivar Fagervoll.
This is an important contract for GEOS after a major turnaround. After several years marked by covid and general downturn for the offshore industry, things are improving for the company, which is based in Ålesund, Norway. The company had a good second quarter, with good utilization and a rising rate climate. So far, it has achieved 100 per cent utilization in the third quarter, at attractive rates.
thoran
15.08.2022 kl 03:52
17029
Noen ganger kan språkbruken være verdt å merke seg, så også i dette tilfelle. Den indikerer en meget positiv utvikling for selskapet. Utviklingen bør gjenspeile seg i
verdien til selskapet som jeg synes er for lav i dag. Hele energimarkedet er brennhett om dagen og det vil det bli en god stund fremover. Derfor blir nok GEOS et bra papir i tiden som kommer. Dette fordi alt negativt om denne sektoren er borte og behovet for dette er stort.
verdien til selskapet som jeg synes er for lav i dag. Hele energimarkedet er brennhett om dagen og det vil det bli en god stund fremover. Derfor blir nok GEOS et bra papir i tiden som kommer. Dette fordi alt negativt om denne sektoren er borte og behovet for dette er stort.
Let it be
14.08.2022 kl 19:45
17195
Vil også gjøre oppmerksom på språkbruken i siste melding om kontrakt og spesielt resultat:
Kvartal 2
Godt resultat og høy utnyttelse med stigende rater.
Kvartal 3
Hittil 100 % utnyttelse på skip og attraktive rater(som er bedre en gode)
Og så fremover etter kvartal 3 kan jo med siste slutning bli veldig bra. Men skriver de godt og attraktivt, ja da betyr det det. spennende
Kvartal 2
Godt resultat og høy utnyttelse med stigende rater.
Kvartal 3
Hittil 100 % utnyttelse på skip og attraktive rater(som er bedre en gode)
Og så fremover etter kvartal 3 kan jo med siste slutning bli veldig bra. Men skriver de godt og attraktivt, ja da betyr det det. spennende
thoran
13.08.2022 kl 05:36
17499
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Slik jeg forsto det ville 64 % av 7,9 MUSD bli driftsresultat før finansielle poster, det vil si 5,12 MUSD for hele året for denne ene båten. Det vil si i overkant av 50 millioner NOK. Dette er selvsagt bra. Men, verdien på selskapet er eiendeler minus gjeld pluss eventuell fortjeneste. Det er vesentlig at fortjenesten er god nå og vil nok fortsette være det en god stund. Tror verdien på skipene er bra, gjelden er kjent (45 MUSD) og fortjenesten er bra. GEOS har i tillegg mulighet til mer lån fra Oaktree til investeringer. Dette kan være interessant i tiden som kommer da det er skip i markedet, dog skip som kanskje trenger oppdatering. Men totalt synes kursen å være lav. Tror den skal opp i tiden som kommer utover høsten.
Let it be
12.08.2022 kl 18:08
17672
Et skip sluttet for 1 år + 2 x 1/2 år opsjon til dagsrate US$ 21.600 pr. dag, som for sammenligningens skyld er dobbelt av hva BDI indeks for store bulkskip er i dag. Og at det kan komme en slik slutning til nær samme rate innen noen måneder skulle ikke forundre meg.
Og da er det ikke langt til skipskjøp.
Og da er det ikke langt til skipskjøp.
SongaMoenBergen
12.08.2022 kl 16:03
17749
SongaMoenBergen skrev Geos kommer til.å ha momenter opp nesteukene og mnd.
Geos slutter høyt er momntum.
SongaMoenBergen
12.08.2022 kl 14:31
17822
SongaMoenBergen skrev Geos kommer
Geos kommer til.å ha momenter opp nesteukene og mnd.
SongaMoenBergen
12.08.2022 kl 13:34
17865
SongaMoenBergen skrev Dagens omsetting så langt er 4 millioner kr .
Geos kommer
SongaMoenBergen
12.08.2022 kl 12:24
17923
SongaMoenBergen skrev Omsetning 4 mulig akkurat no e24.
Dagens omsetting så langt er 4 millioner kr .
SongaMoenBergen
12.08.2022 kl 11:45
17986
Trond Omdal snakker om superopptur på 10 år .DENNE oppturen har vart i 2 år og da betyr det at oppturen har 8 år i gjenn.