đ° HAUTO - KursmĂ„l:175,- đ°
06.03.2024 - 08:29
EU-kommisjonen ChinaBEV
IfÞlge nyhetsbyrÄet Reuters vil EU starte tollregistrering av kinesiske elbiler for Ä innfÞre mulige tilbakevirkende tariffer.
UndersÞkelsen avsluttes offisielt i november. Hvis EUs handelsundersÞkelse da konkluderer med at kinesiske bilprodusenter mottar urettferdige subsidier, kan det bli pÄlagt toll fra registreringstidspunktet. Dessuten kan EU innfÞre midlertidige tollsatser i juli.
EU argumenterer for at importen av kinesiske elbiler til EU fortsetter Ă„ vokse i "akselerert hastighet".
Hvis det fortsetter, kan europeiske bilprodusenter lide uopprettelig skade. «PÄ dette stadiet er det mulig at, pÄ grunnlag av dataene samlet inn under etterforskningen, skaden, som ville vÊre vanskelig Ä reparere, begynte Ä materialisere seg allerede fÞr etterforskningen var avsluttet», uttaler kommisjonen.
Registreringen av importerte kinesiske elbiler starter dagen etter at planen er publisert i EUs offisielle tidsskrift.
Dette kommer etter at EU-kommisjonen besĂžkte de tre kinesiske produsentene BYD, Geely og SAIC for Ă„ verifisere informasjon tidligere gitt av produsentene i spĂžrreskjemaer.
Kommisjonen skriver nÄ at "det tilgjengelige beviset pÄ dette stadiet har en tendens til Ä vise at eksporten av det aktuelle produktet drar fordel av utjevningsbare subsidier."
EU-kommisjonen ChinaBEV
IfÞlge nyhetsbyrÄet Reuters vil EU starte tollregistrering av kinesiske elbiler for Ä innfÞre mulige tilbakevirkende tariffer.
UndersÞkelsen avsluttes offisielt i november. Hvis EUs handelsundersÞkelse da konkluderer med at kinesiske bilprodusenter mottar urettferdige subsidier, kan det bli pÄlagt toll fra registreringstidspunktet. Dessuten kan EU innfÞre midlertidige tollsatser i juli.
EU argumenterer for at importen av kinesiske elbiler til EU fortsetter Ă„ vokse i "akselerert hastighet".
Hvis det fortsetter, kan europeiske bilprodusenter lide uopprettelig skade. «PÄ dette stadiet er det mulig at, pÄ grunnlag av dataene samlet inn under etterforskningen, skaden, som ville vÊre vanskelig Ä reparere, begynte Ä materialisere seg allerede fÞr etterforskningen var avsluttet», uttaler kommisjonen.
Registreringen av importerte kinesiske elbiler starter dagen etter at planen er publisert i EUs offisielle tidsskrift.
Dette kommer etter at EU-kommisjonen besĂžkte de tre kinesiske produsentene BYD, Geely og SAIC for Ă„ verifisere informasjon tidligere gitt av produsentene i spĂžrreskjemaer.
Kommisjonen skriver nÄ at "det tilgjengelige beviset pÄ dette stadiet har en tendens til Ä vise at eksporten av det aktuelle produktet drar fordel av utjevningsbare subsidier."
Redigert 17.04.2024 kl 01:41
Du mÄ logge inn for Ä svare
Gulltider
19.02.2024 kl 15:36
4082
Er alle nybegynnerne samlet i denne chatten ?
Kan nesten ikke tro hva jeg leser her, he he he đ€Ł
Kan nesten ikke tro hva jeg leser her, he he he đ€Ł
Rui
19.02.2024 kl 16:01
4065
Net profit i Q4-23 var 197 Mill USD, mot 142 mill USD i Q3-23. Om en forventer samme net profit i Q1-24 med 100% utbetaling som avtalt i ny utbyttepolitikk fra selskapet, vil utbyttet for Q1-24 kunne bli mellom 10 til 11NOK pr aksje. NÄr vi nÄ leser om en forventet kraftig Þkning i eksport av biler fra China i 2024, hvor mÄlet er Ä eksportere mer en 1 million ekstra biler sÄ mÄ resultatet for HAUTO bli usedvanlig bra. All denne info er kommet fra Q4 og i etterkant, noe som ogsÄ reflekteres i de nye kursmÄlene som er satt av finanshusene.
Jeg tror ikke vi vil se en kraftig kursnedgang pÄ onsdag. Jeg kan selvfÞlgelig ta feil, men alle de positive triggerne som nÄ er i aksjen vil ogsÄ skape et Þkt kjÞpspress i Äpningsauksjonen og gjennom dagen, noe som vil bidra til Ä redusere kursfallet pÄ ex dagen.
Jeg tror ikke vi vil se en kraftig kursnedgang pÄ onsdag. Jeg kan selvfÞlgelig ta feil, men alle de positive triggerne som nÄ er i aksjen vil ogsÄ skape et Þkt kjÞpspress i Äpningsauksjonen og gjennom dagen, noe som vil bidra til Ä redusere kursfallet pÄ ex dagen.
Gulltider
19.02.2024 kl 16:12
4241
Du vil bli overrasket og skuffet pĂ„ onsdag hvis du ikke tror kursen vil falle veldig kraftigâŠ.
Her slipper du Ă„ tro noe som helst, dette er kun rene fakta pĂ„ ex-day đ
Her slipper du Ă„ tro noe som helst, dette er kun rene fakta pĂ„ ex-day đ
CAVERN
19.02.2024 kl 16:20
4238
Vil nok falle kraftig ja. Men det er ikke skrevet i stein at den vil falle like mye som det som utbetales i utbytte. Det normale er at den gjĂžr det, men som sagt jeg har ved tidligere tilfeller sett at aksjer ikke faller like mye som utbyttet. Og jeg har sett litt de siste 43 Ă„rene.đ
Redigert 19.02.2024 kl 16:20
GullHĂ„rAllOve
19.02.2024 kl 16:28
4273
Det stemmer jo absolutt ikke. Aksjen vil helt automatisk gÄ ned tilsvarende utbytte pÄ ex dag. Det vil si den starter i kurs - utbytte. Det er med to streker under i tillegg. Hva som skjer utover dagen er noe annet.
Rui
19.02.2024 kl 17:04
4713
Ă
pnings- auksjonen foregÄr slik: Kl. 08:45 vil ordrer i ordreboken vises for alle verdipapirer. Kl. 09:00 Äpner bÞrsen og alle aksjer har normalt Äpnet for handel i lÞpet av 30 sekunder.
Det er her jeg mener at nÄr kursen er satt til minus utbyttet fÞr bÞrsstart, tror jeg ingen vil fÄ kjÞpt aksjen for denne kursen.
Jeg tror aksjekursen fra start onsdag vil stige kraftig fra justert kurs.
Det er her jeg mener at nÄr kursen er satt til minus utbyttet fÞr bÞrsstart, tror jeg ingen vil fÄ kjÞpt aksjen for denne kursen.
Jeg tror aksjekursen fra start onsdag vil stige kraftig fra justert kurs.
Spekulant1
19.02.2024 kl 17:08
4708
StĂžtter den. Kan Ă„pne hĂžyere enn minus utbytte onsdag morgen. Tror det er mange som da sitter klar og skal inn med mere. Ikke overrasket om vi kjĂžrer inn noen kroner den dagen.
Gulltider
19.02.2024 kl 17:26
4734
Den vil pÄ onsdag Äpne 20 kroner under sluttkurs tirsdag, og ramle enda noen kroner de neste dagene.
Det var nok en grunn til at 2 insidere nylig solgte store volum.
Innen fredag kan man nok handle denne godt under 100 kr.
Det var nok en grunn til at 2 insidere nylig solgte store volum.
Innen fredag kan man nok handle denne godt under 100 kr.
Redigert 19.02.2024 kl 17:27
Rui
19.02.2024 kl 18:01
4698
Dette mÄ du begrunne bedre. NÄr vi pÄ forumet mener noe om aksjen, bÞr det begrunnes med forklaringer. Hvordan du kan mene at aksjen skal ned under det nivÄet som den var fÞr kvartalsrapporten kom er for meg en gÄte.
Med ny utbyttepolitikk pÄ 100% av netto overskudd, noe som resulterer i mer en en dobling av utbyttene i kommende kvartaler, og rater som er rekordhÞye og Þkte kursmÄl, mÄ jeg si at du forundrer meg med dine utsagn.
Ser frem til din begrunnelse. Det kan godt vÊre at jeg tar feil, men da mÄ det vÊre noe helt vesentlig jeg ikke har fÄtt med meg. Fint hvis du kan fylle inn med den infoen for meg.
Med ny utbyttepolitikk pÄ 100% av netto overskudd, noe som resulterer i mer en en dobling av utbyttene i kommende kvartaler, og rater som er rekordhÞye og Þkte kursmÄl, mÄ jeg si at du forundrer meg med dine utsagn.
Ser frem til din begrunnelse. Det kan godt vÊre at jeg tar feil, men da mÄ det vÊre noe helt vesentlig jeg ikke har fÄtt med meg. Fint hvis du kan fylle inn med den infoen for meg.
Mr Jinx
19.02.2024 kl 20:47
4538
Det som er sikkert er at den faller Onsdag morgen tilsvarende urbytte.
Som jeg ser det er at oppgangen tiltar tvert. De som vil selge venter jo ikke til ex-dag? De som vil inn billigst mulig de venter til ex-dag.
Det er mye optimisme her og det betyr kjapp oppgang. Trur jeg!
Som jeg ser det er at oppgangen tiltar tvert. De som vil selge venter jo ikke til ex-dag? De som vil inn billigst mulig de venter til ex-dag.
Det er mye optimisme her og det betyr kjapp oppgang. Trur jeg!
piff
19.02.2024 kl 21:45
4507
Salgene fra insider er intet mindre en dekning av formueskatt./skatt.inntekt/utbytte
Rui
20.02.2024 kl 09:49
4219
Helt enig med deg. KjÞpspress vil bety at de fÞrste kjÞpene i morgen klokken 09.00 vil vÊre godt pÄ pluss siden. Hva sluttkursen ender pÄ i morgen tror jeg vil vÊre rundt eller over 120kr. Det begrunner jeg med at vi nÄ allerede har tjent inn to mÄneder seiling som representerer 130 millioner USD. Trekk disse fra 360 mill USD som gis i utbytte blir reel verdireduksjon i selskapet 230 mill USD pr dags dato. I tillegg er det ny utbyttepolitikk med hÞye utbytter, Þkning i transportbehov fra Asia i 2024, og nye kursmÄl som vil gi kjÞpspress pÄ aksjen i morgen . Videre oppgang over dagens kurs pÄ rundt130 NOK mener jeg vi vil se i lÞpet av et par uker.
Gulltider
20.02.2024 kl 11:29
4104
Mange tar plass kun for utbyttet, og vil da lempe ut aksjer i morgen. Dette er ofte forklaringen pÄ at aksjer faller mye mer i kurs enn kun korrigeringen av utbyttet.
Skal nok ikke se bort ifra at HAUTO kan handles under 100 kroner fĂžr helga.
Skal nok ikke se bort ifra at HAUTO kan handles under 100 kroner fĂžr helga.
Redigert 20.02.2024 kl 11:30
Rui
20.02.2024 kl 12:14
4017
Ja,. det du sier er jo ofte riktig ved ordinÊre utbytteutbetalinger. NÄr vi nÄ fÄr et ekstraordinÊrt utbytte utbetalt i tillegg til det ordinÊre, tror jeg du overvurderer den negative betydningen for aksjekursen. Markedet vil ogsÄ se pÄ fremtidig inntjening, markedsrater og utbyttepolitikk for Ä vurdere pris. HAUTO er nÄ svÊrt attraktive pÄ alle omrÄder, og i morgen tror jeg det blir stÞrre press pÄ kjÞpssiden en pÄ salgssiden, noe som vil bidra til betydelig mindre fall en utbyttet pÄ 19,92 NOK.
Jeg har ikke tenkt Ä gjÞre noe, og tenker at i stedet for Ä selge i morgen, er det bedre Þkonomi i Ä sitte noen uker lengre, og ogsÄ fÄ med seg kurs Þkningen som kommer. Det aller best er jo bare Ä sitte i ro og fÄ med seg kommende kursÞkning og kvartalsutbytter, noe som fort kan bli i stÞrrelsesorden 30,-NOK for resterende tre kvartaler i 2024.
Jeg har ikke tenkt Ä gjÞre noe, og tenker at i stedet for Ä selge i morgen, er det bedre Þkonomi i Ä sitte noen uker lengre, og ogsÄ fÄ med seg kurs Þkningen som kommer. Det aller best er jo bare Ä sitte i ro og fÄ med seg kommende kursÞkning og kvartalsutbytter, noe som fort kan bli i stÞrrelsesorden 30,-NOK for resterende tre kvartaler i 2024.
GullHĂ„rAllOve
20.02.2024 kl 12:42
4022
Jeg legger hvertfall inn kjÞp i morgen pÄ 20 kr mindre enn sluttkurs i dag. Da ser vi om jeg fÄr napp. At den vil starte der er nok utvilsomt utover det er jeg enig med deg i at fremtiden ser bra ut og kursen vil Þke.
Gulltider
20.02.2024 kl 13:15
6989
Hvorfor tror du kursen er rĂžd i dag, da man mĂ„ sitte pĂ„ den i dag for Ă„ fĂ„ utbytte ? đ
Rui
20.02.2024 kl 13:26
6984
Alt av shipping er rĂždt i dag. Har ingenting med det du sier. Generell nedgang for alle i dag
Gulltider
20.02.2024 kl 13:46
6969
SĂ„ da betyr med andre ord utbytte ingenting ?
NĂ„ er kursen snart ned hele 10 kroner fra tallene ble publisert, og nyheten om hele 20 kr i utbytte đ€Ł
NĂ„ er kursen snart ned hele 10 kroner fra tallene ble publisert, og nyheten om hele 20 kr i utbytte đ€Ł
Redigert 20.02.2024 kl 13:49
Rui
20.02.2024 kl 15:24
6876
Hvorfor driver du med feilinformasjon?
Sluttkursen den dagen tallene ble publisert (08.02) var 121,6,-NOK.
Akkurat nÄ er det en nedgang pÄ 5,60,-NOK. Ikke unaturlig at nÄr euforien legger seg etter kunngjÞringen om kjempe utbyttet at aksjen faller noe tilbake i perioden.
Sluttkursen den dagen tallene ble publisert (08.02) var 121,6,-NOK.
Akkurat nÄ er det en nedgang pÄ 5,60,-NOK. Ikke unaturlig at nÄr euforien legger seg etter kunngjÞringen om kjempe utbyttet at aksjen faller noe tilbake i perioden.
Gulltider
20.02.2024 kl 17:09
7002
Ser ut til at HAUTO vil Ă„pne rundt:106,50 kr onsdag.
SĂ„ lempes det ut aksjer for de som kun Ăžnsket utbytte, og kursen kan da fort ramle under 100,-
SĂ„ lempes det ut aksjer for de som kun Ăžnsket utbytte, og kursen kan da fort ramle under 100,-
Redigert 20.02.2024 kl 17:17
Mr Jinx
20.02.2024 kl 18:38
7494
Det har du rett i. Starter der ja.
SÄ er vel noen her inne litt uenige i hvilken vei vi skal. Det svaret fÄr vi ikke kl 0901, men litt utover dagen. Hvis jeg skal slenge ut et tall, sÄ tipper jeg vi ender pÄ 116kr i morgen. Et klassisk "langskudd" der altsÄ.
SÄ er vel noen her inne litt uenige i hvilken vei vi skal. Det svaret fÄr vi ikke kl 0901, men litt utover dagen. Hvis jeg skal slenge ut et tall, sÄ tipper jeg vi ender pÄ 116kr i morgen. Et klassisk "langskudd" der altsÄ.
Rui
21.02.2024 kl 08:14
7245
jeg mente i gÄr at vi endte pÄ rundt 120 da kursen var 130. Med gÄrsdagens sluttkurs pÄ 126,50 blir mitt tips for sluttkurs i dag pÄ mellom 116 og 117,-NOK og helt i samsvar med ditt tips. Tror ikke noen vil fÄ kjÞpt aksjen til gÄrsdagens sluttkurs minus utbyttet.
Tanjiro
21.02.2024 kl 09:42
7101
Tenker de som har Þnsket Ä gÄ ut fÞr ex dag har fÄtt gjort det, nÄ er kjÞperne de som har sittet pÄ perrongen og ventet pÄ lavere kurs og de som har ventet pÄ ex dag for Ä snitte ned. Kan tenke meg drt blir trangt inn dÞra nÄ som kjÞpersiden tar opp.
Rui
21.02.2024 kl 09:45
7141
Mr Jinx skrev Ca 3,60kr henter inn pÄ 20 min. Pen start!
Ja, akkurat som forutsett. nÊrmer seg 5,-NOK opp nÄ, og er nÄ halvveis til forventet sluttkurs pÄ116,-NOK. Dette er et utmerket tidspunkt Ä vekte seg opp i aksjen.
DeepBlue
21.02.2024 kl 09:55
7212
Kan det vĂŠre at HAUTO er i dette segmentet? :) https://twitter.com/ed_fin/status/1759987499831533945
Rui
21.02.2024 kl 10:06
7266
Innenlands etterspÞrselen for elektriske biler i China er avtakende, mens produksjonen er Þkende. Samtlige produsenter av biler i China satser nÄ i stadig stÞrre grad pÄ eksport. Dette fÞrer til en forventning om ca. 1,2 millioner biler vil bli eksportert ekstra fra China i 2024. Alle disse bilene skal transporteres, og vil legge press pÄ fraktratene. HAUTO vil utvilsomt fÄ hÞyere fraktrater, og fyllingsgraden pÄ bÄtene Þkes enda mer om mulig.
Rui
21.02.2024 kl 10:20
7267
Vil bare tillegge at dagens forelÞpige kurs er svÊrt billig. Med et forventet utbytte for resterende 3 kvartaler i 2024 pÄ ca. 30,-NOK, representerer utbyttet hele 26% fortjeneste pÄ dagens kurs. Her er det bare Ä fylle pÄ.
Gulltider
21.02.2024 kl 10:36
7522
koser meg med oppgangen đđ°
Redigert 21.02.2024 kl 12:35
TrondM
21.02.2024 kl 10:56
7515
Da er faktisk kursen allerede pÄ ex-date tilbake pÄ 116-tallet. Det er samme kurs som det var mulig Ä kjÞpe aksjen for den dagen Q4 og det massive kvartalsutbyttet ble meldt (8.feb). Bra rente pÄ tre uker det.
Rui
21.02.2024 kl 14:56
7242
Hva i alle dager er det med deg og under 100 kr? NÄ har du prÞvd Ä hause ned aksjen i forkant av ex dagen til under 100, og nÄr du kommer inn sÄ gleder du deg over oppgangen, mens du nÄ plutselig er tilbake og fantaserer om under 100 kr igjen.
Jeg har spurt deg fÞr om hvilke vurderinger som ligger bak ditt resonnement, uten at du svarer pÄ det.
Du mister all troverdighet her pÄ forumet, og vi skjÞnner jo at du ikke er interessert i annet en Ä mele din egen kake, uten Ä komme med noen for for resonnement eller begrunnelse.
Tidligere i Är holdt du pÄ med refresh hele tiden for Ä fÄ trÄden Þverst uten at du la inn en eneste endring eller ny informasjon.
VÊr sÄ snill og slutt med det tullet, og bruk forumet til deling av informasjon for alle, sÄ kan den enkelt selv vurdere hva det betyr.
Jeg har spurt deg fÞr om hvilke vurderinger som ligger bak ditt resonnement, uten at du svarer pÄ det.
Du mister all troverdighet her pÄ forumet, og vi skjÞnner jo at du ikke er interessert i annet en Ä mele din egen kake, uten Ä komme med noen for for resonnement eller begrunnelse.
Tidligere i Är holdt du pÄ med refresh hele tiden for Ä fÄ trÄden Þverst uten at du la inn en eneste endring eller ny informasjon.
VÊr sÄ snill og slutt med det tullet, og bruk forumet til deling av informasjon for alle, sÄ kan den enkelt selv vurdere hva det betyr.
Richter
21.02.2024 kl 15:46
7166
Er kursmÄlene pÄ Hoegh Autoliners korrekte?
Februar 2024
Pareto Securities 150 (120) - 24. feb
DNB Markets 160 (145) - 24. feb
Fearnley 170 (130) - 24. feb
SEB 170 (155) - 24. feb
ABG Sundal Collier 147 (152) - 24. feb
Nordea 150 (124) â 24. feb
Clarkson Platou Securities 125 (125 ) â 24. feb
Arctic Securities 175 (135) - 24. feb
Februar 2024
Pareto Securities 150 (120) - 24. feb
DNB Markets 160 (145) - 24. feb
Fearnley 170 (130) - 24. feb
SEB 170 (155) - 24. feb
ABG Sundal Collier 147 (152) - 24. feb
Nordea 150 (124) â 24. feb
Clarkson Platou Securities 125 (125 ) â 24. feb
Arctic Securities 175 (135) - 24. feb
CAVERN
23.02.2024 kl 14:00
6639
Tror vi kommer til Ä hÞre fra ham igjen. Sikkert ikke sÄ lenge til heller.