Grenseløs haussing av Rec.

bålfreak
RECSI 15.08.2022 kl 17:32 6673

Ukritisk haussing av Rec gir aksjen stor nedside. Det er langt frem til en åpning av Moses Lake. I tillegg blir selve åpningen svært kostbar.
Kina kan produsere uendelig mye silisium til svært lave priser. Silisium prisene faller og det blir svært vanskelig for Rec å drive lønnsomt selv med subsidier.
Kina bruker billig kull til produksjon av silisium og har en stor kostnadsfordel med sin svært billige arbeidskraft. Rec vil aldri bli konkurransedyktig og vil tape stort på produksjonen i Moses Lake.

Røkke visste hva han gjorde når han solgte Rec og han forstod at Rec ikke ville bli en lønnsom investering videre fremover.
Redigert 15.08.2022 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
16.08.2022 kl 12:12 1246

Burde gått til 30,- på denne nyheten, men ingenting i Recsi henger på greip.....eller det vil si hos aksjonærene som kjører den ned på gode nyheter på en positiv børs :)

Hvorfor noen tar gevinst på en dag som denne forundrer meg meget ?? Ventet så lenge på oppturen og hopper av rett før lønnen kommer.....
Stabukk
16.08.2022 kl 12:17 1196

Denne satsinga av Hanwha er naturleg nok positiv for Rec, ved sannsynlig levering av råstoff frå ML.
I det korte bildet ser det ut for at gevinstsikring dreg kursen ned i dag. Men både denne nyheten og nylig vedtatte skattepakker bør «dra opp» humøret hos CEO May på morgendagens Q2. Butte kan også gi bedre resultat resten av året, og bli kraftig utvida. Å snakka om kurs på 30 i løpet av dette året bør ikkje bli stempla som grenselaus haussing. Har tenkt å sitta på mine aksjar inntil vidare.
fjellape
16.08.2022 kl 12:35 1080

Er denne tråden en spøk?
Det var en merkelig kinahausing.
Når man tenker på at Kina har hatt mangel på køl det siste året etter uvennskap med Australia, og det har vært rasjonering av kraft, og man har hørt historier om at aliuminiumovner som måtte kjøles ned. Det er ovner som ikke kan varmes opp igjen.
Silisiumbranjsen i Kina har stor produksjon i Xinjiang hvor det er utstrakt forfølgelse og bruk av konsentrasjonsleiere, og det er overvåking som det er vanskelig å forestille seg. Verden vil ikke ha varer derifra.
Kina setter fattige land i Asia, Afrika og latinamerika i gjeld til seg, og Kina skafferseg kontroll over råvarer i disse omrtådene.
Kina truer Taiwan millitært, og det er en trussel mot verdens tilgang til halvledere.

i tider med teknologi-race, handelskriger og militære kriger, så søker landene sjølvbergen. Nå ønsker verden en utenomkinesisk produksjon av solkraft.
Kvike11
16.08.2022 kl 14:07 916

Utroligt at de stadigvæk bruger molners i finanspraten, det chokerer mig meget, at finansavisen ikke er blevet klogere.
Forstår ikke de lave kursmål på 30-40 ville gerne sige 100-1000 nogle år frem.
Skal RECSI leverer til alle dem der står i kø er vi godt klar over at der vil komme udbytte inden for få år, og overskud der bliver så stort at olieselskaberne får svært ved at følge med.
Utroligt at amerikanske investorer ikke har fået øjnene op for denne guldgrubbe.
Kina med deres slavearbejdere og kul energi, får ikke lov til at leverer til USA mere, ej heller til europa, kun i mindre antal.
Stabukk
16.08.2022 kl 14:51 812

Admin bør i grunn stenga ute SolEnergi for dette angrepet på manman01. Sjikane kan vera straffbart, og eg vil tru å bevisa at nettopp manmsn01 har drive sjikane, kan bli vanskelig. Han har formidla nyhetar, som har bidradd til at eg har blitt sittande. Kommentarane til andre på forumet har vore veldig få, og eg har aldri opplevd noko som sjikanerende.
Ekornesen
16.08.2022 kl 15:02 762

Enig i det. Likevel, det er kvartalsrapport i morgen og vi venter nyheter fra selskapet - så kursen kommer.

De som ikke klarer å regne seg fram til hva som skjer her, får heller betale 10, 20, 30 og 40 kroner ekstra per aksje🔆