Archer frem mot 2023

Slettet bruker
ARCHER 16.08.2022 kl 16:11 15040

Archer står ovenfor et veiskille, og er godt posisjonert innen den økte aktiviteten innenfor oil service.
Archer guider en moderat økning på inntekt for 2022 vs 2021, og som tilsier at de i siste halvår vil oppnå en omsetning på ca USD 0,5B.
Ebitda blir guidet mellom mUSD 48-50 for andre halvår, som er 35-40% høyere enn første halvår.
Man bør ha all grunn til å anse dette som et konservativt anslag basert på tidligere guidinger fra selskapet, og at forsiktighetsprinsippet er brukt.
For 2023 guider selskapet en signifikant økning i ebitda mot 2022, og jeg tolker det dithen at vi stabiliserer oss på nordsiden av USD 100m i ebitda.

Vil en reprising av selskapet komme før eller etter Q3?
Eller må selskapet først få på plass en refinansiering av den rullerende kredittfasiliteten?

Jeg mener at det vil være for sent å kjøpe seg opp i etterkant av refinansiering, og i så måte bør man vurdere

Archer deler sine virksomheter i 3;
Platform Drilling, Modular Rigs & Engineering
Land Drilling (I hovedsak Sør-Amerika)
Well Services

Well Services forventer jeg en stabil ebitda fremover på 8m i kvartalet (32m per år), som bør gi en valueation på 7x ebitda (225mUSD)
Land Drilling forventes økt aktivitet og bedret marginer, Omsetning på 70, og margin på rundt 7% bør gi en valuation på 140mUSD
Platform Drilling & Engineering (ex modulr rigs) vil ligge på ca12mUSD i kvartalet (ca 50mUSD i året på ebitda, som da gir en valuation på 350mUSD
Modular Rigs vil ved 80% utnyttelse bringe inn ca 15mUSD i året, og ett evnt salg vil gi 50mUsd per unit, så en valuation på 100mUSD

Dette gir en EV på 815mUSD, og trekker vi bort rentebærende gjeld på 500, så vil man enkelt forsvare en verdi per aksje på godt over $2 (20kr).



Redigert 20.09.2022 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
xolarsen
16.08.2022 kl 17:45 8047

Jeg ønsker en invitasjon på denne tråden
Redigert 16.08.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2022 kl 17:51 8024

Det hadde vært veldig interessant dersom selskapet ble splittet opp slik du skisserer, det ville nok økt sannsynligheten for oppkjøp av de respektive delene betraktelig.
Slettet bruker
16.08.2022 kl 18:12 7975

Svært god fremstilling av caset. Jeg er også av den samme formening at det kan være for sent å posisjonere seg når brikkene faller mer på plass. Jeg mener det er sannsynlighetsovervekt for at de får en myk landing mtp refinansiering av gjeld, dette er også uttalt av Skindlo i 2021, og det har ikke dukket opp noe som tilsier at den uttalelsen ikke er troverdig, heller tvert om. Alle som handler aksjer i selskaper spesielt i rigg og oljeservice bransjen er klar over risikoen, noe som også gir enorme oppsider. 2023-24 blir svært gode år for bransjen, og da gjelder det å være inne før den virkelige oppturen starter.
Redigert 16.08.2022 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Anywhere
16.08.2022 kl 18:17 7980

TheLegend, støtter nok underlaget du forfekter til understøttelse av en fremtidig kurs.

Jeg tenker dine vurderinger er i den relativt visible delen av fremtiden. En øket inntjening gir forventningvis en bra fart på nedkvittering av lånestørrelse, og selskapet vil etterhvert kunne gå over til vurdering mer på kalkulative EBIT-multipler, enn enterpricevalue. Det er jo da også en selvsagt ting etterhvert at raten man nedbetaler lån med gir ditto økning i aksjeverdi/EV. Det forutsetter da, i motsetning til nå, at markedene betrygges på at lånestørrelse er godt balansert mot eksisterende drift. Er det underliggende assetdekning for totalt lån, vil jo lån delta i fornuftig gearing på egenkapital. Nå er den gearingen tildels ekstrem....

Jeg tror Archer evner den runden de straks gjør med finansinstitusjoner, og det vil etterhvert sees noe i kursutvikling. Det kan godt hende aksjen går 100% på en ny finansieringsplan, men fra 4 kroner er det i så fall bare en mager start, og ikke for sent å karre seg inn. Skjer refi et stykke uti 2023, kan tilbakelagt løp være såpass bra at man allerede har fått en reprisen, og da kan finansieringsmelding gi altfor sen inngang til den store innhøstingen man fra nå kan få.

Men det er som alltid er spill på risiko. Faller risiko, gir det selvsagt utslag også i den mulige oppside.

Skal holde litt øyne og ører åpne i Archer-kanaler og se hva som kan fanges opp fremover.
Slettet bruker
16.08.2022 kl 21:18 7834

Det viktigste rundt refinansiering er kommunikasjon fra selskapet, og det er noe jeg savnet under presentasjonen. Tenker da spesielt at de har identifisert dette som en av 2 overhengende riskfaktorer.
Bare sånn til info så er ikke dette noe jeg mener er en fremtidig kurs, men en verdsettelse på "eiendelene". Jeg tror selskapet vil ha en vekst i de neste årene, og da vil "sum of parts" ha en høyere verdsettelse.
Slettet bruker
16.08.2022 kl 21:35 7804

Du fikk invitasjon, ellers kunne du ikke hatt kommentert:)
Slettet bruker
16.08.2022 kl 21:44 7787

Tror de vil komme til å selge de to modul riggene, og om de hadde fått bud på DLS på 1,4 milliarder NOK hadde de nok kastet kortene umiddelbart. Selv om målet til Argentina nå er å bli netto eksporterende på oljeekvivalenter, som kan gi en oppbyggning av utenlandsk valuta, så kan dette ta tid. Leser at landet tilrettelegger mer og mer for å tiltrekke seg utlendinger, og minste investering er satt til 50mUSD.
ullebusten
16.08.2022 kl 21:49 7805

Fikk ikke med meg denne før nå! Fint innlegg, og godt initiativ med etablering av ny tråd! 👍
Tingebri
16.08.2022 kl 22:36 7740

Dersom det blir emisjon, så vil det jo uansett gagne oss "gamle" aksjonærer også? Antar hele emisjon går til nedbetaling av gjeld. Det er vel ingen grunn for å gi særlig rabatt på nye aksjer. Sist emisjon ble vel overtegnet
Anywhere
17.08.2022 kl 06:28 7636

La oss si at modulriggene selges og man gjør en emisjon med dobling av dagens antall aksjer.
Man oppnår bare med den operasjonen et helt annet forhold mellom earnings og gjeld, og plutselig er det ingen som ser noe utfordringer med refi, men et selskap som styrkes på inntjening (vesentlig) og har fornuftig belåningsgrad. Fri kapital øker og selskapets videre investeringsmuligheter ditto.

Det skal ikke mer til å havne in-the-money, og, tross emisjon, ha en solid oppside fra dagens. Fortrinnsrett hos dagens aksjonærer gjør at emisjonskurs på ingen måte trenger settes lavt. Dette er jo til inntekts ervervelse😉 Det er store aksjonærer som kan garantere en slik emisjon selvsagt, men her snakker vi ikke gigantiske beløp. Kan hende Seadrill bør ut først....
Redigert 17.08.2022 kl 06:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2022 kl 07:03 7647

Utfordringen med en emisjon, er at man kan risikere at den blir rettet (ref. NOL caset) mot et fåtall aktører. Med så lav market cap som Archer har, så vil det bli en ganske kraftig utvanning av eksisterende aksjonærer, men med begrenset nedbetaling av gjeld. 10% nedbetaling av gjeld utgjør nesten hele market cap, men vil ha helt begrenset effekt på selskapets finansielle situasjon. Samtidig vil oppsiden halveres.
Anywhere
17.08.2022 kl 07:30 7606

Jeg forutsetter en emisjon som følger norm med fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer. Vi snakker ikke en krise-emisjon i Archer som er potensielt vanskelig å hente inn, det er i så fall penger som går direkte i foret på eierne i form av lavere gjeldsgrad på eiendelen. Man har god tid, og en mindre aksjonærstamme man skal ivareta.

Men jeg er enig i at man på dobling av dagens aksjeantall får en lav gjeldssanering. Det er dog ikke gitt at det skjer på 4 kroner...

Samtidig er kanskje 15% reduksjon av hele gjelden en stor ratioforbedring når kreditt skal ytes i en refi, og caset for tilbakebetaling får selv med små steg i gjeldssanering en stor forbedring i å lykkes. Det betyr lavere risk for långivere, og større kø for å sikre seg litt høyrentelån til Archer🙂
Slettet bruker
17.08.2022 kl 08:54 7604

Jeg mener en emisjon rundt nåværende kurs vil begrense oppsiden, og vil nok ikke være positivt for nåværende eiere.
Om man tar utgangspunkt i verdsettelsen som jeg gjorde innledningsvis så er EV forsatt lik 815mUSD, men blir det gjort en emisjon på $0,4 på 625m aksjer, så vil man hente inn 250mUSD. Kapitalforhøyelse går utelukkende til nedbetaling av gjeld, da blir det følgende regnestykke (meget forenklet): EV 815mUSD - Gjeld 250mUSD, så deler man dette på antall aksjer, som da i eks. blir 625+149 = 774m Aksjer.
565mUsd/565m aksjer = $0,73 per aksje.

Jeg håper de klarer en refinansiering tilsvarende som de har i dag:)
Tingebri
17.08.2022 kl 09:01 7622

USD 0,73* Kurs 9,71= aksjekurs på kr 7,09. Vi taper iallefall ikke pengene våre uansett hvilken finansiering det blir, selv om oppsiden blir mye lavere enn det vi kan håpe på i dag.
Slettet bruker
17.08.2022 kl 09:56 7558

Nei, men oppsiden kommer ned, men så gjør risiko👍
ullebusten
17.08.2022 kl 10:24 7526

Historien til Archer mtp aksjonærvennlighet er veldig god. Poenget ditt et gyldig, historien i NOL var også god. For meg en bekymring om JF tenker annerledes nå eller om NOL caset kun var et resultat av en drakamp mellom to store aksjonærer. Jeg tipper det siste.

Archer sin emisjon i 2017, og påfølgende refinansiering i 2020 er eksempler på meget innvinnende løsninger for eksisterende aksjonærer. Burde vi bekymre oss for styreleders avgang? Hva skjer med Seadrillposten og deres tilhørende CB (kan selges uavhenging av eierskap)? Jeg satser på at Skinlo og resten av styret er fair og jobber for å ivareta alle sine interessere - inkludert oss minoritetsaksjonærer. Slik situasjonen er i dag er de ikke i brudd med lånebetingelser og er således ikke et gissel for eventuelle spekulative fond som eier gjeld (om ryktene stemmer).

Med økende omsetning og marginer, og økende interesse for energi, burde situasjonen være fullt ut håndterbar for styret og ledelsen. Klarte man å refinansiere slik man gjorde i mars 2020, så kan jeg ikke se hva som skal ha forverret seg siden den gang.
Jeg setter mine penger på at løsningen blir god, og kommer ila vinteren.
Redigert 17.08.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2022 kl 13:16 7426

Dersom spåkulen til selskapet er intakt så vil man generere ca 25mUSD i EBITDA (ikke adjusted) i de to neste kvartalene på en omsetning av 250mUSD.
Det er da tatt utgangpunkt i at selskapet leverer 6% høyere inntekt enn 2021, som er i tråd med guiding "moderat økning av inntekt i 2022 mot 2021".
Det interessante med dette vil være at selskapet leverer en EBITDA margin på 10%.
Utgangsfarten til selskapet for andre halvår i 2022, hensyntatt 15mUSD i renter og 26mUSD i avskrivning, gir oss eiere $0,6 per aksje for andre halvår i ROI.
Selskapet kan med andre ord generere 180mUSD i cash, hensyntatt CAPEX, de neste 5 kvartalene (som er før forfall av hovedlånet).

Dersom selskapet i første halvår leverer likt, så handles nå Archer med en P/E på 3 for de neste 12mnd.
Til sammenlikning, så handles Aker Solution, Schlumberger o.l på P/E 20 for de neste 12mnd.
Anywhere
17.08.2022 kl 15:56 7322

Fredriksen har på en måte gjennom Seadrill deltatt i Archer-fødselen, og selv om Trøim kjørte moren og endre saker, godt hjulpet av markedet, i grøften for Fredriksen, så vil jeg tro at selv på sine eldre dager, og siden olje-segment er litt høyere i anseelse, så kan det tenkes at han ønsker å vinke Archer en hyggelig reise med deltakelse på det nivået som trengs for å sikre verdiøkning på eierskapet.

Her snakker vi da altså ikke om å tette noe tapssluk, men å gjøre aksjen i høyeste grad avkastningsinteressant, både på verdijustering og direkteavkastningsmessig.
Slettet bruker
18.08.2022 kl 08:44 7148

En av de store oppdragsgiverne til Archer DLS har hostet en konferanse i forbinde med Q2. For oss som er interessert i Archer så er følgende punkter gitt:

-Bboth shale oil and shale gas continue showing remarkable growth compared to the previous year, while also marking fresh new quarterly production records
-Argentine national oil company YPF SA has raised its capital expenditure (capex) forecast for full-year 2022, with a focus on developing the Vaca Muerta Shale formation. Management now expects capex of more than $4 billion for the year, up 10% from previous guidance and 50% from the amount spent in 2021.
-Annual hydrocarbon production is now expected to grow by 9% for the full year versus 2021, “which would mean the largest organic growth in the last 25 years,” the company said.

Les artikkel her: https://www.naturalgasintel.com/argentinas-ypf-eyeing-50-capex-increase-as-vaca-muerta-shale-ramps-up/

Redigert 18.08.2022 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2022 kl 15:29 6978

Dette undebygger at Archer går mot betydelig lysere tider i Argentina.
Slettet bruker
18.08.2022 kl 15:35 6967

Absolutt, og mest sannsynlig enda bedre enn det som Skindlo legger til grunn?

Archer skriverat de har 28% av drilling rig markedet i Vaca Muerta, så om vi får samme guiding fra PAE som YPF kom med så er det noen analytikere som må børste støv av Excel-arket sitt....
Anywhere
18.08.2022 kl 15:42 6947

Jeg lurer på om fru Hermansen har fått den siste hjelpen straks til å gå ut av Archer som ledd i sin eierstrategi. Det ser ut som et salg der har ligget som en liten demper på en mindre likvid aksje. Jeg har personlig ikke helt kunnet unngå i dag å få med meg en liten økning i porteføljen.

Archers aktivitet, etter det jeg forstår og hører om i Vaca Muerta, kan ta seg opp så vesentlig fort at det nesten kommer litt som julekvelden på kjerringa der. Vi snakker bare om et par måneder siden man ikke hadde god visibilitet. Nå tror jeg man det kommende året vil se full utilization på Archers implisitte eierskap der nede, og da er det etterhvert snakk om at Archer må se m de kan kapitalisere på det, og evnt øke sin øvrige kjerneaktivitet, inkludert å delta i sentralvarmeboring sammen med sitt nye eierskap på Island.
Redigert 18.08.2022 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
Anywhere
18.08.2022 kl 16:47 6876

Vi kan konstatere at KLX Energy også kontinuerer sin oppgang/reprising etter det som kan bli en langsiktig bunndannelse.

Det betyr pt at underliggende verdier hos Archer også kan oppleve vesentlig økning da aktivitet er økende over hele linja. Ikke bare for kjerne-Archer.
Slettet bruker
18.08.2022 kl 17:32 6814

Er enig med at handelen bærer preg av at noen med en større post forsøker å komme seg ut. Dette legger en demper på kjøpsviljen oppover, da man frem til nå «vet» at man får den mellom 3 og 4kr. Nå begynner det underliggende å bli betydelig bedre, samt at vi trolig er nær at denne aktøren er solgt ut, Det skal svært mye til hvis ikke guidingen slår til. Oppfatter Skindlo som en fattet person, så blir ikke overrasket hvis vi får tall fremover som er bedre enn guidingen. Som jeg skrev på en annen tråd i går, så er fakta det at vi går en vinter i møte der energi blir en knapp ressurs, og i kjølvannet av storpolitikk har Argentina nå mulighet til å proffittere på dette fremover. Akkumulerte også endel i dag og smører meg med tålmodighet frem til det løsner, da blir det gode dager.
Redigert 18.08.2022 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Tingebri
18.08.2022 kl 19:17 6726

Ikke rart Archer guider gode tider fra Q3 og utover, når der skjer så mye i Argentina.

Regner med Archer også i år stiller på Pareto konferansen 14/15 september. Kanskje får vi presentert enda mer konkret guiding for 2023, og oppdatering om refinansiering?
ullebusten
18.08.2022 kl 19:32 6713

Takk for link til meget interessant artikkel. Ikke vanskelig å se hvorfor Archer er mer positive til fremtiden i Argentina. Etter bransjens lengste nedtur i morderne historie så er det mange som har glemt hva omsetning og margin DLS leverte. Det kan gå fort når det først snur - bare se rate utviklingen i år på moderne dypvannsrigger.
Redigert 18.08.2022 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2022 kl 21:45 6601

Stødig oppgang i det meste av oljeservice i us i kveld. Klxe opp 9%.
Anywhere
18.08.2022 kl 22:25 6558

Riggy, det er strengt tatt bedre grunn nå for å sende Archer opp 9% enn Klxe, og jeg forventer at aksjen tar en løpetur snart, parallelt med stadige bekreftelser på styrke i Archers segmenter, og særlig der man egentlig ikke bare har støv på regnearkene, men har strøket både celler, rekker og kolonner helt.
Redigert 18.08.2022 kl 22:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2022 kl 10:03 6366

Vi vet alle at Archer er volatil, og når den i tillegg er illikvid, så vil den ikke oppføre seg rasjonelt mot markedet. For at aksjen skal stige må det være flere kjøpere enn selgere, og enn så lenge er kjøpere passive, og selgere mer aktive. Interessen for Archer må økes for at vi skal se prising av aksjen som reflekteres de makrospesifikke hendelsene, og ikke at det er en "liten" selger som skal ut, eller en kjøper som skal inn.

Fokuset til investorene i Archer bør derfor dreie seg om det fundamentale, og når både det markeds- og selskapsspesifikke ser såpass bull ut for selskapet så er det bare å vente. Psykologien til oss investorer er at etter vi har kjøpt, så forventer vi at alle ser det vi ser, og kursen skal opp. Om vi som sitter med aksjer vil selge på 7-8 kr, hvorfor skal en ny kjøper ta disse aksjene når det ikke er interesse for å ta de på 3,8?

Investorer som nå kjøper gambler på at fremtiden blir lys, og tar dette med i sitt avkastningskrav (betalt for risiko). Når selskapet beviser at de leverer som guidet avtar risikoen, og/eller markedsforhold bedrer seg. Jeg mener basert på rapporten de la frem, sammen med utviklingen som skjer i Argentina, så burde risiko bedret seg, og kursen burde gått opp.
Anywhere
19.08.2022 kl 10:34 6327

Jeg tror de som vil ha en aksje i et selskap som er i vekst på resultater skal nytte anledningen i Archer de kommende 2-3 ukene. Senest under Paretos Energi-konferanse i midten av september vil det for Archer bli mer fokus på markedsbedringen og konsekvensene det ser ut til å ha for Archer. Da er man også allerede mot slutten av Q3 og selskapet har enda mer erfaring bak sin beskrivelse av markedssegmentene de befinner seg i.
Det blir vanskelig å unngå å se veksten som er på gang i Archer fremover.
ullebusten
19.08.2022 kl 12:27 6250

Fint å se at teknologi de har jobbet lenge med å kommersialisere gir avkastning - ble publisert i dag (var vel også nevnt på q2):

«ARCHER WIRELINE SETS INTERVENTION WORLD RECORD 🏆🎉
 
Our Wireline team recently set a world record for cased hole interventions in extended reach wells, successfully performing well intervention at 12.4 kilometers. The Archer team successfully conveyed production logging sensors utilizing our ComTrac® technology.

A 120 ft bottom-hole-assembly comprised of a VIVID sensor, a multi-array-production-logging-suite and tractor, was conveyed to a record-setting depth of 40,600 ft MD against a flow rate of 5,500 BPD.
 
The work was performed for a major offshore operator in the Middle East. Our ComTrac® carbon rod technology has surpassed all previous attempts by conventional conveyance systems by a substantial margin and with clear potential capacity to reach even further.
 
With advancements in rotary steerable drilling, wells are becoming deeper, longer, more complex, and more tortuous. The Archer ComTrac® system is an innovative conveyance solution consisting of a carbon-fibre-composite-rod with high tensile strength, low weight and low friction enabling reach and capacity far beyond conventional conveyance systems. ComTrac® is designed to convey electrical, electromechanical, and mechanical services within the same rig-up making it ideally suited to a broad range of conveyance challenges and intervention applications, most notably for extended reach wells.
 
As ComTrac® transforms well intervention in extended reach wells, Archer continues to build on its 50-year heritage in well services, by developing a strong, market leading position in conveyance solutions. Operators can now be assured that along with the advancement in rotary steerable drilling, there are now proven advancements in conveyance solutions that can match and further enable the growing complexities of well design and field development.»
Redigert 19.08.2022 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Anywhere
19.08.2022 kl 14:54 6156

Gitt dagens svært lave omsetning igjen, men likefullt mulighet for å selge aksjen til kjøpere i større monn enn det vi ser, så kan vi ha sett det meste som skulle ut i dagene som har vært fra resultatet for Q2 - dager med noe større omsetning.

Men på ingen måte er det markert likviditet i aksjen enda. Her får man nok være tålmodig som kjøper. Eller så må man lenger opp.

Vi kan notere at i US finner man det riktig også i dag å sette stadig høyere pris på Archers eiendel KLX Energy🙂
Redigert 19.08.2022 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2022 kl 19:45 6030

KLXE fortsetter oppover i dag.
Slettet bruker
22.08.2022 kl 12:29 5653

Riggy, jeg mener at KLX i relasjon til Archer ikke er nevneverdig, og ønsker heller at man retter fokuset på kjernevirksomheten til Archer.

Nå eier Archer 920k aksjer i KLX, og i q2 ble de rapportert til $4,33 per aksje. Dersom sluttkurs på fredag blir noenlunde likt så vil dette gi i underkant av 3mUSD i økt regnskapsført verdi i Q3.
KLX har da gått 75%, men gir kun 20øre i avkastning per archer aksje, så det er smuler man snakker om.
Da Archer eide QES før sammenslåing med KLX i 2020, var denne posten bokført til 19mUSD. Det tilsvarer en kurs på 20,6 i KLXE.
I 2018, før IPO i QES, var verdien estimert til 120mUSD, som da tilsvarer en kurs i KLX på $130.

Kort fortalt så har QES (nå KLX) falt 94%, og Archer i samme periode falt 74% (15kr per aksje).
For at kursen skal komme tilbake til 2018 nivå må Archer kun stige i underkant av 300%, mens KLX må stige 1650%.

La oss holde oss til driften i Archer på denne tråden, og ikke støy fra de feilslåtte investeringene, please:-)
Slettet bruker
22.08.2022 kl 13:16 5649

Siste nytt fra Argentina, Vaca Muerta er at det ble satt ny produksjonsrekord i juli. Gassproduksjonen i provinsen Neuquén nådde en ny historisk rekord i juli, og nådde 91,15 millioner kubikkmeter per dag. Den kumulative økningen i årets første syv måneder er 24,9 %.
Dette vil gjenspeiles på omsetning til Archer DLS i q3?
Redigert 22.08.2022 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.08.2022 kl 14:06 5612

Denne aktiviteten (og økningen) som nå skjer i Vaca Muerta betyr at Archer vil snarlig komme tilbake til samme aktivitetsnivå vi har sett på tidligere høyder der, og trolig over. Denne aktivitetsøkningen tror jeg har tatt ledelsen litt på senga, guidingsmessig, og dette har heller ikke investorer fått med seg over hodet. Slik det ligger an blir både q3 og Q4 bedre enn Archer indikerte, og den økningen de trodde på i 2023 og 2024 blir høyere bl. a drevet av positiv utvikling i Argentina. Dette er igjen underlaget for å dempe bekymringer rundt en grei refi for selskapet, og årsaken til at jeg tror man nå kjøper - for mange- tidenes opsjon ved kjøp av en aksje.
Slettet bruker
22.08.2022 kl 14:13 5613

Helt enig, men siden Archer er undervurdert så tror jeg potentiele nye investor vil ha bevis, hence the proof of the pudding is in the eating.
Men om du og jeg har rett i våre spådommer, så vil det være for sent å kjøpe etter de levert. Tror kursen, alt annet likt, vil stige i takt med at investorviljen kommer sakte men sikkert inn mot q3. Forhåpentlig så kommer reprising i etterkant av tallene, alt annet er på spekulasjon.
Rakettrally
22.08.2022 kl 20:11 5449

Er det en eller flere større aksjonærer som selger seg ut? Er jo ikke det store volumet her, og Skindlo sin lysende fremtidsutsikt har ikke bæret frukter så langt
Slettet bruker
22.08.2022 kl 21:12 5392

Ingen store som selger nå slik det ser ut. Men det er mistenkelig en robot som herjer med kursen på lavt volum, ingen som selger ned med såpass lite volum i sluttauksjon uten at det er robot handel. Gir jo gode muligheter for å akkumulere. Når Archer først går så skal denne gå mye, men ABG må komme med neste analyse først tipper jeg, og jeg tror den kommer rundt Q3, samt at vi kan få bra traction etter pareto konferansen i midten av september. De følger også selskapet.