Meltwater Bull (?)
Litt om selskapet:
Meltwater sitter på en patentert kunstig intelligens som gjør at selskapet kan ta ustrukturert informasjon fra aviser, sosiale medier og nettsider, analysere det og gi bedrifter ulike typer av informasjon. Dette gjør det mulig for bedriftene å ta bedre beslutninger, basert på fakta og kunnskap de da kan hente inn eksternt, poengterer selskapet. Bruksområdene kan være alt fra en bedrifts kommunikasjonsarbeid, markedsføring, generering av mulige salg og potensielle nye kunder og oppfølging av kundeforhold.
Q2 (FA):
Meltwaters årlige gjentakende inntekter (ARR) vokste med 13 prosent i andre kvartal 2022 på årsbasis til 464 millioner dollar, går det frem av selskapets kvartalsoppdatering torsdag.
Videre fremgår det av oppdateringen at resultatet i andre kvartal 2022 forventes å bli i den øvre enden av selskapets guiding fra førstekvartalsrapporten, til tross for sterk valutamotvind. Videre opprettholdes guidingen for hele året, både for topplinjen og justert EBITDA (driftsresultat før av- og nedskrivninger).
Premium-kunder utgjør nå 51 prosent av ARR, opp fra 47 prosent i samme kvartal i fjor. Satsingen på storkundesegmentet er en viktig del av selskapets vekststrategi, fremheves det.
----------------------
ABG reduserer sitt estimat for årlig gjentagende inntekter (ARR) i 2023 med 7 prosent og med 12 prosent for 2024. De forventer nå organisk årlig vekst i ARR på 13 prosent frem til 2024, mot selskapets guiding på 20 prosent, ifølge TDN Direkt. Selv om Meltwater har skuffet med et kursfall på nesten 70 prosent så langt i år, har aksjekursen falt mye og ABG anser nå selskapet som ganske billig. Basert på 2023-estimatet handles aksjen til 0,9 ganger omsetning.
Potensiell stor oppside i aksjekursen her, 30.august får vi presentert halvårsrapporten.
Meltwater sitter på en patentert kunstig intelligens som gjør at selskapet kan ta ustrukturert informasjon fra aviser, sosiale medier og nettsider, analysere det og gi bedrifter ulike typer av informasjon. Dette gjør det mulig for bedriftene å ta bedre beslutninger, basert på fakta og kunnskap de da kan hente inn eksternt, poengterer selskapet. Bruksområdene kan være alt fra en bedrifts kommunikasjonsarbeid, markedsføring, generering av mulige salg og potensielle nye kunder og oppfølging av kundeforhold.
Q2 (FA):
Meltwaters årlige gjentakende inntekter (ARR) vokste med 13 prosent i andre kvartal 2022 på årsbasis til 464 millioner dollar, går det frem av selskapets kvartalsoppdatering torsdag.
Videre fremgår det av oppdateringen at resultatet i andre kvartal 2022 forventes å bli i den øvre enden av selskapets guiding fra førstekvartalsrapporten, til tross for sterk valutamotvind. Videre opprettholdes guidingen for hele året, både for topplinjen og justert EBITDA (driftsresultat før av- og nedskrivninger).
Premium-kunder utgjør nå 51 prosent av ARR, opp fra 47 prosent i samme kvartal i fjor. Satsingen på storkundesegmentet er en viktig del av selskapets vekststrategi, fremheves det.
----------------------
ABG reduserer sitt estimat for årlig gjentagende inntekter (ARR) i 2023 med 7 prosent og med 12 prosent for 2024. De forventer nå organisk årlig vekst i ARR på 13 prosent frem til 2024, mot selskapets guiding på 20 prosent, ifølge TDN Direkt. Selv om Meltwater har skuffet med et kursfall på nesten 70 prosent så langt i år, har aksjekursen falt mye og ABG anser nå selskapet som ganske billig. Basert på 2023-estimatet handles aksjen til 0,9 ganger omsetning.
Potensiell stor oppside i aksjekursen her, 30.august får vi presentert halvårsrapporten.
-
«
- 1
- 2 »
LazyEye
31.08.2022 kl 12:29
1676
Hør i webcasten - https://www.meltwater.com/en/about/investor-relations
Start ved 27:55 og lytt på spørsmålet ved 28:15 fra Wang Bjørnsen. Og lytt til det igjen ved 32:00 når han spør spørsmålet pånytt.
John Box svarer ingen av gangene hva customer churn (https://en.wikipedia.org/wiki/Customer_attrition) er i Meltwater. Han snakker kun om hvor viktig kundetilfredsheten er for de kundene de har. Wang Bjørnsen har et poeng. Hvorfor har de ikke Customer Churn med i denne oppdateringen?
Beklager - ironien min gikk tapt i tastaturet. Lenken fra i fjor skulle vise til at tallene om at Meltwater er "helt king kong", er like omtrent like gode/dårlige som de er idag.
Start ved 27:55 og lytt på spørsmålet ved 28:15 fra Wang Bjørnsen. Og lytt til det igjen ved 32:00 når han spør spørsmålet pånytt.
John Box svarer ingen av gangene hva customer churn (https://en.wikipedia.org/wiki/Customer_attrition) er i Meltwater. Han snakker kun om hvor viktig kundetilfredsheten er for de kundene de har. Wang Bjørnsen har et poeng. Hvorfor har de ikke Customer Churn med i denne oppdateringen?
Beklager - ironien min gikk tapt i tastaturet. Lenken fra i fjor skulle vise til at tallene om at Meltwater er "helt king kong", er like omtrent like gode/dårlige som de er idag.
Redigert 31.08.2022 kl 12:31
Du må logge inn for å svare
Helstad88
31.08.2022 kl 14:12
1549
Negativ kontantstrøm og EBITDA. 35 MUSD igjen i cash. Tipper aksjen står i 5 innen et år
YNWA250505
31.08.2022 kl 16:46
1389
Ok da venter jeg med mine neste kjøp. Må faktisk selge alt i morgen og vente til orakelet Heistadmoen1988 får rett. Takker for tipset
oboy88
31.08.2022 kl 16:56
1370
Den 30. november skrev du følgende:
"ja måtte selge meg helt ut nå ja. Heistad88 er et orakel som vi alle bør lytte til "
Da sto kursen i 26, men du har sikkert sluttseddelen som viser akkurat det.
"ja måtte selge meg helt ut nå ja. Heistad88 er et orakel som vi alle bør lytte til "
Da sto kursen i 26, men du har sikkert sluttseddelen som viser akkurat det.
-
«
- 1
- 2 »