Mpcc Bull 2022 tråd 3
På nytt ble forrige tråd fra 11.4.22 stengt med 596.621 leserklikk og 2.984 innlegg. Den brakte oss fra kr 27,75 til kr 25,00.
Utbytte så langt kr 5,52 + 29.9.22 kr 1,85
Antall aksjonærer i Nordnet har økt fra 13.351 til 15.553
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Presentation 18.8.2022: https://www.mpc-container.com/files/Documents/Financial_reports/Presentations/MPCC_Q2_2022_Earnings_Call.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: https://investornytt.no/teknisk-analyse-av-mpc-container-ships/
Utbytte så langt kr 5,52 + 29.9.22 kr 1,85
Antall aksjonærer i Nordnet har økt fra 13.351 til 15.553
New Contex: https://www.vhbs.de/index.php?id=28&L=1
Presentation 18.8.2022: https://www.mpc-container.com/files/Documents/Financial_reports/Presentations/MPCC_Q2_2022_Earnings_Call.pdf
https://www.marinetraffic.com/
Teknisk analyse: https://investornytt.no/teknisk-analyse-av-mpc-container-ships/
Redigert 22.08.2022 kl 16:54
Du må logge inn for å svare
shipnrig
18.08.2022 kl 16:38
3861
Tusentakk, da kan vi seile med lave skuldre (ingen kne og tå her i gården) de neste årene. In CB we trust!
kodenavn
18.08.2022 kl 16:22
3908
I Q&A ble CB spurt om han kunne klargjøre rundt utbyttekapasitet og kjøp av skip, siden noen analytikere så ut til å tro at disse ville redusere utbyttekapasiteten.
CB svarte at kjøpene overhodet ikke ville redusere utbyttekapasiteten, men tvert i mot øke den.
Ellers en (som alltid) klar og tydelig CB, som har TOTAL oversikt over alt, og intet negativt.
Spot ratene hadde falt en del ja, men charter lite, og er på meget høye nivåer.
Ordreboken liten for feeder-segmentet.
Forventet at EEXI og CII ville medføre betydelig slow-steaming, og dermed ta bort kapasitet, som vil bety høyere rater for longer.
CB svarte at kjøpene overhodet ikke ville redusere utbyttekapasiteten, men tvert i mot øke den.
Ellers en (som alltid) klar og tydelig CB, som har TOTAL oversikt over alt, og intet negativt.
Spot ratene hadde falt en del ja, men charter lite, og er på meget høye nivåer.
Ordreboken liten for feeder-segmentet.
Forventet at EEXI og CII ville medføre betydelig slow-steaming, og dermed ta bort kapasitet, som vil bety høyere rater for longer.
Kaga
18.08.2022 kl 16:22
3909
Og ny short-aktør registrert med over 0,5% i går.
CITADEL ADVISORS LLC, 2.343.985 aksjer, (0,52%)
CITADEL ADVISORS LLC, 2.343.985 aksjer, (0,52%)
Det skyldes salg av JV skip. Halvparten av overskuddet har gått til MPCC, og er bokført på den måten.
velkjent
18.08.2022 kl 15:56
26967
Noen som kan forklare hvorfor posten "J/V" i T&V-kontoen varierer så mye fra kvartal til kvartal?
Jeg prøver å beregne kvartalsresultatene fremover basert på historiske tall og regnearket, men nevnte post klarer jeg ikke å "styre". MPCCs rapport viser denne inntektsposten og hvordan del deles med J/V-partneren, men jeg finner ingen forklaring på de store variasjonene.
4Q/21= 18,6M. 1Q/22= 23,5M, 2Q/22= 4,8M. (her ble jeg "lurt").
Jeg prøver å beregne kvartalsresultatene fremover basert på historiske tall og regnearket, men nevnte post klarer jeg ikke å "styre". MPCCs rapport viser denne inntektsposten og hvordan del deles med J/V-partneren, men jeg finner ingen forklaring på de store variasjonene.
4Q/21= 18,6M. 1Q/22= 23,5M, 2Q/22= 4,8M. (her ble jeg "lurt").
De har alltid gjort det mot mpcc. Jeg forventer ikke noe annet ettersom kvartalene seiler forbi. Det er vel ingen som er overrasket over artikkelen? Jeg ventet på den, dog den kom fort denne gangen.
FondueForDays
18.08.2022 kl 15:42
27120
Constantin Baack gir et meget solid inntrykk under presentasjonen. Svært betryggende (selv om regnearkene for så vidt er betryggende nok). Setter veldig pris på at han er så utrolig tydelig på verdien av å være forutsigbar og transparent overfor aksjonærene mht. utbytte :)
Sparefant
18.08.2022 kl 15:40
27137
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP økte shorten igjen i går med ytterligere 600.000 aksjer, montro om det er de som har gått på en smell og kjøpt tilbake i dag. Satt og økt totalt 1,1 mill aksjer short rett før Q2 fremleggelsen.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010791353
Trøndersmolten
18.08.2022 kl 15:29
27237
Viktig at noen med abonnement på FA enten ringer journalisten eller sender han en MEGET tydelig og for han oppklarende mail så raskt som mulig. Han latterliggjør jo både FA og egen person ved å formidle rene faktafeil 👍
Hvem tar ansvar?
Hvem tar ansvar?
Redigert 18.08.2022 kl 15:29
Du må logge inn for å svare
Huh...interessant.
Jeg syntes at navnet TUPAIA virket noe polynesisk, noe du bekrefter.
Tahiti er så vakker. Kanskje ikke de verste arbeidsforholdene på den ruten, rent naturmessig. ;-)
Jeg syntes at navnet TUPAIA virket noe polynesisk, noe du bekrefter.
Tahiti er så vakker. Kanskje ikke de verste arbeidsforholdene på den ruten, rent naturmessig. ;-)
Helg 11 eller KBkrist burde tatt en oppklarende prat med journalisten slik at vedkommende forstår forskjellen på linere / feedere, samt ratebasert eller forward fixed..... :)
MPCC er slik jeg ser kanskje en av de få aksjene på OBX som ER for sarte sjeler :)
MPCC er slik jeg ser kanskje en av de få aksjene på OBX som ER for sarte sjeler :)
velkjent
18.08.2022 kl 14:53
27567
En ganske misvisende og tildels tendensiøs artikkel.
Forfatteren "glemmer" å nevne at resultatene for 4Q/21 og 1Q/22 inneholdt gevinster ved salg av skip,men 2Q/22 var uten slike ekstraordinære poster og bedre enn tidligere kvartaler på driften. Det nevnes heller ikke to store nedsalg, som har påvirket markedet. Hva i all verden er det disse journalistene er betalt for?
Forfatteren "glemmer" å nevne at resultatene for 4Q/21 og 1Q/22 inneholdt gevinster ved salg av skip,men 2Q/22 var uten slike ekstraordinære poster og bedre enn tidligere kvartaler på driften. Det nevnes heller ikke to store nedsalg, som har påvirket markedet. Hva i all verden er det disse journalistene er betalt for?
FondueForDays
18.08.2022 kl 14:51
27579
Ja, jeg reagerte på det samme. Veldig merkelig, og på grensen til bevisst villedende - uten at jeg helt ser hvilken grunn FA skulle ha til å så tvil om resultatene til MPCC.
jadden
18.08.2022 kl 14:50
27569
Ja etter å fortelle om kraftig nedgang i Q2 i forhold til Q4/21 og Q1/22 uten å nevne de mange skipssalgene fortsetter det med å fortelle om kraftig ratenedgang. Dermed kan man konkludere med at den gode oppturen for Mpcc nå er på hell. Dette står til stryk for FA.
Redigert 18.08.2022 kl 14:54
Du må logge inn for å svare
coronet
18.08.2022 kl 14:50
27582
Da er salget av "AS SERAFINA" gjennomført. I løpet av de siste timene er hun blitt omdøpt "CAPITAINE TUPAIA" og overført til Singapore flagg med c/s 9V8363.
Fartøyet ligger nå til ankers på indre havn i Busan, Korea hvor hun ankom i går fra Qingdao i China.
https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Capitaine-Tupaia-9410301.html
Hun er solgt til Neptune Pacific Direct Line (NPDL) - Et selskap som driver containertrafikk til de ytterste utposter i Stillehavsregionen med utgangspunkt i New Zealand. Ruteopplegget hennes blir New Zealand - Tahiti. Her kommer kranene til å bli velbrukte.
https://www.npdlship.com/assets/News-items/28072022-Vessel-Addition-Capitaine-Tupaia.pdf
Oppkalt etter TUPAIA som var en polynesisk prest og navigatør fra Tahiti som deltok i James Cook sine oppdagelsesreiser på midten av 1700-tallet.
https://no.wikipedia.org/wiki/Tupaia
Fartøyet ligger nå til ankers på indre havn i Busan, Korea hvor hun ankom i går fra Qingdao i China.
https://www.vesseltracker.com/en/Ships/Capitaine-Tupaia-9410301.html
Hun er solgt til Neptune Pacific Direct Line (NPDL) - Et selskap som driver containertrafikk til de ytterste utposter i Stillehavsregionen med utgangspunkt i New Zealand. Ruteopplegget hennes blir New Zealand - Tahiti. Her kommer kranene til å bli velbrukte.
https://www.npdlship.com/assets/News-items/28072022-Vessel-Addition-Capitaine-Tupaia.pdf
Oppkalt etter TUPAIA som var en polynesisk prest og navigatør fra Tahiti som deltok i James Cook sine oppdagelsesreiser på midten av 1700-tallet.
https://no.wikipedia.org/wiki/Tupaia
Redigert 18.08.2022 kl 14:58
Du må logge inn for å svare
Takk Kbkristi! Jeg merker meg følgende fra denne artikkelen:
"MPC Container Ships var likevel et godt stykke unna å kopiere rekordresultatet fra fjerde kvartal i fjor. Da satt rederiet igjen med et resultat før skatt på hele 128,4 millioner dollar. Andrekvartalsresultatet var også svakere enn resultatet i første kvartal, som endte på 116,8 millioner dollar."
Ikke et ord om at de gode resultatene i Q4-21 og Q1-22 et godt stykke på vei skyldtes overskudd fra salg av skip... Nei da, følges opp med sitat fra CB om at ratene har falt noe i kvartalet. Ser jo ut til at toppen var nådd i Q4 i fjor, og derfra har det gått nedover! Gir bare så feil bilde, irriterende!
Hehe, så ikke innlegget ditt PSI, før jeg postet mitt. :-)
"MPC Container Ships var likevel et godt stykke unna å kopiere rekordresultatet fra fjerde kvartal i fjor. Da satt rederiet igjen med et resultat før skatt på hele 128,4 millioner dollar. Andrekvartalsresultatet var også svakere enn resultatet i første kvartal, som endte på 116,8 millioner dollar."
Ikke et ord om at de gode resultatene i Q4-21 og Q1-22 et godt stykke på vei skyldtes overskudd fra salg av skip... Nei da, følges opp med sitat fra CB om at ratene har falt noe i kvartalet. Ser jo ut til at toppen var nådd i Q4 i fjor, og derfra har det gått nedover! Gir bare så feil bilde, irriterende!
Hehe, så ikke innlegget ditt PSI, før jeg postet mitt. :-)
Redigert 18.08.2022 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
18.08.2022 kl 14:42
27655
Artikkelen gir jo helt feil inntrykk.
Å sammenligne resultater inkludert storsalg av assets med et rent driftsresultat blir jo bare tull.
Ordinære inntekter stiger kvartal for kvartal. Det har de gjort lenge og vil også fortsette å gjøre lenge uansett ratefall eller ikke
Å sammenligne resultater inkludert storsalg av assets med et rent driftsresultat blir jo bare tull.
Ordinære inntekter stiger kvartal for kvartal. Det har de gjort lenge og vil også fortsette å gjøre lenge uansett ratefall eller ikke
Chrissern
18.08.2022 kl 14:41
27664
Har ikke pluss, men denne artikkelen skjønner jeg ikke hvorfor kommer nå...
"Ikke for sarte sjeler", "enorme svingninger" og så videre.
Hva er poenget med å komme med sånne skremselsartikler akkurat når tallene er ekstremt gode? Synes dette er på kanten til markedsmanipulasjon, spesielt for oss i privatmarkedet.
"Ikke for sarte sjeler", "enorme svingninger" og så videre.
Hva er poenget med å komme med sånne skremselsartikler akkurat når tallene er ekstremt gode? Synes dette er på kanten til markedsmanipulasjon, spesielt for oss i privatmarkedet.
Gode tall, som forventet. Men er det ingen nye slutninger, eller er det undertegna som ikkje finner informasjonen? New Contex fortsetter nedover i dag, så etter mit syn bør ein slutte det som sluttes kan av skip (om mulig - og mulig eg tar feil også)...
Eit mindre moment og tenke på:
https://e24.no/boers-og-finans/i/mrGV4L/svensk-tankrederi-skrinlegger-planer-om-aa-frakte-containere
Eit mindre moment og tenke på:
https://e24.no/boers-og-finans/i/mrGV4L/svensk-tankrederi-skrinlegger-planer-om-aa-frakte-containere
Redigert 18.08.2022 kl 14:42
Du må logge inn for å svare
Kbkristi
18.08.2022 kl 14:37
27722
FA´s artikkel er en plussartikkel, og her kommer den:
Store kurssvingninger for MPC Container Ships
MPC Container Ships er ingenting for sarte sjeler. Svingningene i aksjekursen er enorme.
Publisert 18. aug. 2022 kl. 13.53
RATEFALL: – Ratene har falt noe i kvartalet, men er fremdeles langt over nivåene vi så før pandemien, sier Constantin Baack.
Bjørn Henning Grandal
Journalist
Flaskehalser, havnekaos og containermangel grunnet en boom i etterspørselen etter handelsvarer har sendt fraktratene i containermarkedet til værs. Oppturen startet så smått høsten 2020 før det virkelig tok av i 2021. I fjor var det konstant høy etterspørselsvekst og en veldig lav tilbudsvekst og i shipping er det ikke mye som slår akkurat den kombinasjonen.
Etter at MPC-aksjen falt fra 45 kroner i juni 2018 og helt ned i 1,87 kroner i august 2020 var det full fyr på børsen i 2021. Aksjen steg med voldsomme 288 prosent og det var det ingen som klarte å straffe på Oslo Børs i fjor.
Oppturen fortsatt inn i 2022, men i april var det bom stopp da aksjen toppet ut på 32 kroner. Fra inngangen til april og frem til starten av juli falt aksjen med i overkant av 40 prosent. På sensommeren har imidlertid MPC gjort et nytt solid børscomeback og etter en oppgang på 1,7 prosent i morgentimene torsdag har aksjen steget med pene 32,5 prosent i løpet av de siste 45 dagene.
Sterke resultater
Containerfraktselskapet leverte sterke andrekvartalstall torsdag sammenlignet med samme periode i fjor. Inntektene økte med 120 prosent til 151,7 millioner dollar, mens resultatet før skatt ble nær åttedoblet fra 12 til 90,4 millioner dollar.
MPC Container Ships var likevel et godt stykke unna å kopiere rekordresultatet fra fjerde kvartal i fjor. Da satt rederiet igjen med et resultat før skatt på hele 128,4 millioner dollar. Andrekvartalsresultatet var også svakere enn resultatet i første kvartal, som endte på 116,8 millioner dollar.
– Ratene har falt noe i kvartalet, men er fremdeles langt over nivåene vi så før pandemien. Tilgjengelig tonnasje er ekstremt begrenset og vi forventer at time charter-ratene forblir solide i de kommende kvartalene, sier adm. direktør Constantin Baack i MPC Container Ships.
Selskapet hever guidingen på både inntekter og EBITDA for 2022 til henholdsvis 570–585 millioner kroner og 470–490 millioner. Styret har også vedtatt å heve utbyttet til 0,15 dollar pr. aksje fra tidligere 0,13 dollar pr. aksje i første kvartal.
DNB Markets nedjusterte tidligere denne uken sitt kursmål på MPC Container Ships-aksjen fra 35 til 29,1 kroner. Torsdag fulgte Fearnley Securities etter med en nedjustering 37 til 32 kroner.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/18/7915635/store-kurssvingninger-for-mpc-container-ships
Store kurssvingninger for MPC Container Ships
MPC Container Ships er ingenting for sarte sjeler. Svingningene i aksjekursen er enorme.
Publisert 18. aug. 2022 kl. 13.53
RATEFALL: – Ratene har falt noe i kvartalet, men er fremdeles langt over nivåene vi så før pandemien, sier Constantin Baack.
Bjørn Henning Grandal
Journalist
Flaskehalser, havnekaos og containermangel grunnet en boom i etterspørselen etter handelsvarer har sendt fraktratene i containermarkedet til værs. Oppturen startet så smått høsten 2020 før det virkelig tok av i 2021. I fjor var det konstant høy etterspørselsvekst og en veldig lav tilbudsvekst og i shipping er det ikke mye som slår akkurat den kombinasjonen.
Etter at MPC-aksjen falt fra 45 kroner i juni 2018 og helt ned i 1,87 kroner i august 2020 var det full fyr på børsen i 2021. Aksjen steg med voldsomme 288 prosent og det var det ingen som klarte å straffe på Oslo Børs i fjor.
Oppturen fortsatt inn i 2022, men i april var det bom stopp da aksjen toppet ut på 32 kroner. Fra inngangen til april og frem til starten av juli falt aksjen med i overkant av 40 prosent. På sensommeren har imidlertid MPC gjort et nytt solid børscomeback og etter en oppgang på 1,7 prosent i morgentimene torsdag har aksjen steget med pene 32,5 prosent i løpet av de siste 45 dagene.
Sterke resultater
Containerfraktselskapet leverte sterke andrekvartalstall torsdag sammenlignet med samme periode i fjor. Inntektene økte med 120 prosent til 151,7 millioner dollar, mens resultatet før skatt ble nær åttedoblet fra 12 til 90,4 millioner dollar.
MPC Container Ships var likevel et godt stykke unna å kopiere rekordresultatet fra fjerde kvartal i fjor. Da satt rederiet igjen med et resultat før skatt på hele 128,4 millioner dollar. Andrekvartalsresultatet var også svakere enn resultatet i første kvartal, som endte på 116,8 millioner dollar.
– Ratene har falt noe i kvartalet, men er fremdeles langt over nivåene vi så før pandemien. Tilgjengelig tonnasje er ekstremt begrenset og vi forventer at time charter-ratene forblir solide i de kommende kvartalene, sier adm. direktør Constantin Baack i MPC Container Ships.
Selskapet hever guidingen på både inntekter og EBITDA for 2022 til henholdsvis 570–585 millioner kroner og 470–490 millioner. Styret har også vedtatt å heve utbyttet til 0,15 dollar pr. aksje fra tidligere 0,13 dollar pr. aksje i første kvartal.
DNB Markets nedjusterte tidligere denne uken sitt kursmål på MPC Container Ships-aksjen fra 35 til 29,1 kroner. Torsdag fulgte Fearnley Securities etter med en nedjustering 37 til 32 kroner.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/18/7915635/store-kurssvingninger-for-mpc-container-ships
PSI- Investor
18.08.2022 kl 14:31
27784
Ja det er vel best å så litt tvil sikkert, det er nok ikke meningen av vi vanlige folk skal tjene penger uten å få litt mavesår...
Helt på siden
Fikk en faktura av Gjensidige nå. For å i det hele tatt få tak i den må man logge inn på deres side og hente den ut selv.
Og den inneholder info som betalingsfrist og sum, og TELEFAX- nr! Hurra, er så glad for det telefax nummeret, for kontonr og kid gadd de ikke ta med
Går verden fremover alltid...?
Helt på siden
Fikk en faktura av Gjensidige nå. For å i det hele tatt få tak i den må man logge inn på deres side og hente den ut selv.
Og den inneholder info som betalingsfrist og sum, og TELEFAX- nr! Hurra, er så glad for det telefax nummeret, for kontonr og kid gadd de ikke ta med
Går verden fremover alltid...?
Samme her!
Herlig dag det her, må jeg si! Topp utbytte og gode utsikter.
Det må være ekstra godt for deg og Helg11 å oppleve at regnearkene treffer så godt som de gjorde.
Enda så sier DNB i sin morgensending at man traff sånn nogenlunde. Men DNB er fortsatt skeptisk til kjøpet av to nye skip og anfører at det kan føre til et redusert utbytte. Det gjøres uten å nevne at kjøpene er bundet opp til kontrakter med kunder i hele 15 år. Jeg synes ikke DNB opptrer redelig her!
Men dette er bare gjentagelser av meglerhusets stadige forsøk på å være skeptiske. Aksjekursen og det høye volumet viser derimot at det er all grunn til å feire dagens nyheter. Og kl. 15.00 kommer Baack med sin presentasjon.
Hvilke knapper trykker man på igjen for å få opp den norske teksten i skjermbildet?
Herlig dag det her, må jeg si! Topp utbytte og gode utsikter.
Det må være ekstra godt for deg og Helg11 å oppleve at regnearkene treffer så godt som de gjorde.
Enda så sier DNB i sin morgensending at man traff sånn nogenlunde. Men DNB er fortsatt skeptisk til kjøpet av to nye skip og anfører at det kan føre til et redusert utbytte. Det gjøres uten å nevne at kjøpene er bundet opp til kontrakter med kunder i hele 15 år. Jeg synes ikke DNB opptrer redelig her!
Men dette er bare gjentagelser av meglerhusets stadige forsøk på å være skeptiske. Aksjekursen og det høye volumet viser derimot at det er all grunn til å feire dagens nyheter. Og kl. 15.00 kommer Baack med sin presentasjon.
Hvilke knapper trykker man på igjen for å få opp den norske teksten i skjermbildet?
Sparefant
18.08.2022 kl 14:11
27980
En flott dag i MPCC etter fantastiske tall, men hvor lange varer det fordi nå starter Finansavisene igjen å så litt tvil på førstesiden såklart på nett...
Er mange krefter som drar i denne aksjen de siste dagene, det er det liten tvil om :-(
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/18/7915635/store-kurssvingninger-for-mpc-container-ships
Er mange krefter som drar i denne aksjen de siste dagene, det er det liten tvil om :-(
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/08/18/7915635/store-kurssvingninger-for-mpc-container-ships
PSI- Investor
18.08.2022 kl 13:39
28227
Ja betalte den første i god tid med litt av forrige utbytte, liker å ikke ha fakturaer hengende.
I dag ser det ikke ut til at aksjonærene blander korta og tenker at shipping er shipping.
Bulkratene raser.
https://e24.no/boers-og-finans/i/0GegWA/shippingindeks-stuper
Hvis man husker noen få dager bakover i tid var det en med å sitte i bulk i nicket sitt som mente på at container er det dårligste shippingsegmentet fremover.
I dag ser man altså rater innen bulk, cape, på ca halvparten av kostnadene, og kursen er fremdeles skyhøy på gogl.
Nå har de jo sikret deler av flåten på ca 50% over kostnad for noen få måneder, men her er det altså i mye større grad å håpe fremover.
Hos oss er det sikkert til langt uti 2024 allerede.
Så jeg er fremdeles ikke i tvil om hvilket segment jeg velger.
Ja nå er det jo flere da selvsagt. De håper veldig i tank også. Og de kan jo få rett kanskje. Kursen på fro er likevel ikke langt unna der den var ved ekstremrater for to år siden så man kan lure på potensialet.
Huff nei nå ble det negativt igjen, jeg gleder meg over dagens tall og også til utbyttemiddag!
I dag ser det ikke ut til at aksjonærene blander korta og tenker at shipping er shipping.
Bulkratene raser.
https://e24.no/boers-og-finans/i/0GegWA/shippingindeks-stuper
Hvis man husker noen få dager bakover i tid var det en med å sitte i bulk i nicket sitt som mente på at container er det dårligste shippingsegmentet fremover.
I dag ser man altså rater innen bulk, cape, på ca halvparten av kostnadene, og kursen er fremdeles skyhøy på gogl.
Nå har de jo sikret deler av flåten på ca 50% over kostnad for noen få måneder, men her er det altså i mye større grad å håpe fremover.
Hos oss er det sikkert til langt uti 2024 allerede.
Så jeg er fremdeles ikke i tvil om hvilket segment jeg velger.
Ja nå er det jo flere da selvsagt. De håper veldig i tank også. Og de kan jo få rett kanskje. Kursen på fro er likevel ikke langt unna der den var ved ekstremrater for to år siden så man kan lure på potensialet.
Huff nei nå ble det negativt igjen, jeg gleder meg over dagens tall og også til utbyttemiddag!
Helg11
18.08.2022 kl 13:30
28310
Tråd 3, fantastisk! :-)
Har som vanlig justert regnearket. AS Serafina går da ut, og har lagt inn NCL Vestland og NCL Nordland fra tidlig 2024.
MPCC har flere skip som jeg på forhånd tenkte var forward fixed, men dengang ei. Virker hvertfall som om MPCC tror såpass på markedet at de venter ut kundene enten ifm. gode salg eller gode kontrakter.
Har som vanlig justert regnearket. AS Serafina går da ut, og har lagt inn NCL Vestland og NCL Nordland fra tidlig 2024.
MPCC har flere skip som jeg på forhånd tenkte var forward fixed, men dengang ei. Virker hvertfall som om MPCC tror såpass på markedet at de venter ut kundene enten ifm. gode salg eller gode kontrakter.
Samme strategi her :-).
Dexter
18.08.2022 kl 13:21
28363
Det er det samme for flere av oss. Kbkristi (hill deg!) gjør det samme. Og jeg gjør det samme. Så lenge første forfall betales lever de nok godt med å vente inn penger fra oss. Men det er viktig å betale den første regningen, ellers kommer hele beløpet til forfall.
Redigert 18.08.2022 kl 14:11
Du må logge inn for å svare
UNIT
18.08.2022 kl 12:53
28543
Fra rapporten: While vessel smaller than 5.2 thousand TEU are expected to grow by 3,6% in 2023 and to decline by 0,5% in 2024, intra-regional demand growth is expected to reach 3,9% in 2023 and 6% in 2024
Hehe
Jeg så hva som ble skrevet ang utbytte i går, men mitt problem var at jeg har trodd at der var kun 2 involverte i shorthandel. En utlåner og en shorter altså låntager.
Att der var tre involverte visste jeg ikke.
Er litt klokere nå! Håper jeg😏
Jeg så hva som ble skrevet ang utbytte i går, men mitt problem var at jeg har trodd at der var kun 2 involverte i shorthandel. En utlåner og en shorter altså låntager.
Att der var tre involverte visste jeg ikke.
Er litt klokere nå! Håper jeg😏
På an igjen
18.08.2022 kl 12:33
28679
Pen stigning i dag sålangt om du kan nevne et bedre utbytte case enn MPCC så venter jeg på svar. Kom litt sent hjem fra nattevakten men la inn en ordre på 23.88 som ikke gikk inn men justerte den etter oppgangen da jeg innså at den ordren aldri kom å bli noe av. Fikk tilslutt kjøpt 4000 til 24.75. Blir pene utbytter fremover. Ha fortsatt en nydelig dag, her går det opp.