Q2 og fremover

Lighter
NAS 24.08.2022 kl 15:36 26672

Tror guiding fremover blir nøkkelen til en eventuell kursoppgang i morgen.
Total resultatet i Q2 eks. kompensasjon på 2 mrd. fra Boeing forventer jeg blir på minus 300-500 mill. Usikker på hvor mye mekaniker streiken kostet.
Ytre forhold på så mange områder har igjen vært brutale gjennom kvartalet.
Likevel inkl. kompensasjon pluss 1,5-1,7 milliarder for Q2.

Q3 blir et eventyr som vil sikre overskudd for året selv uten de 2 mrd. fra Boeing.

Guiding for Q4 blir spennende og ikke minst «kursdrivende»
Vi vet at de vil ta ned kapasiteten med inntil 20 fly.
På grunn av power by the hour på flyene og enighet med de ansatte får de samtidig tatt ut kostnadene. Et betydelig konkurranse fortrinn for kommende vinter.

Norwegian er ekstremt godt rigget for årene fremover. De eneste som kan matche dem på kostnadssiden er ultra low cost selskaper som Ryanair og Wizzair.

De er ikke sikret på drivstoff. De hadde ikke muligheten til det rett etter rekonstruksjonen da prisene var lave.
Dette er en av risikofaktorene sammen med krig, resesjons frykt med mer.

Tror på en betydelig positiv reprising av selskapet men grunnet ytre forhold må vi kanskje ha litt tolmodige før de store utslagene utspiller seg.








coccoman
06.09.2022 kl 22:45 2882

Side 8 i presentasjonen viser prisfall på fuel på 11% i august. Iatas fuel price monitor viser ytterligere kursfall, fra 20 aug til 2 sep på ca 10%. Olja er ned et par USD til i dag til i underkant av 93. Joda, fuelprisene går rette veien tross dagens skuffende augusttall. Enig med Marianne at nas gjør det meste riktig, de vil komme styrket ut i konkurransen om innenlandsmarkedet. Med lavere fuelkost kan september for gi større overskudd enn august, det vil tiden vise.
Hau, hau
Arqall
06.09.2022 kl 23:32 2842

Fuelprisen har gått noe ned siste tiden, men det spørs hva de har kjøpt for i snitt. At kursen går fra 9 til ca 7 på noen dager er uforståelig. 4.2 mill passasjerer fløy med nas i Juli/August og siste kvartalstall var ok. Det er nok regnet inn mindre passasjerer høst/vinter og uforutsigbare fuelpriser + teknikerstreik og mer shorting som presser kursen ned. De tjener endelig penger nå, det er et veldig stort pluss. Hold på aksjene.
Redigert 06.09.2022 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Marianne
07.09.2022 kl 00:02 2819

Kåre Grønn skrev Ute du også nå.. :)))
Nei
Stabukk
07.09.2022 kl 05:26 2783

Gjekk inn dagen før q2 med tanke på eit bra resultat og løft i kursen. Men markedet var ikkje tilfreds, sjølv om NAS endelig tener pengar, pluss leverer gode paasasjertall. Tok tapet og kom meg ut på 8,34 og 8,35. Kurs over 1krone under dette virkar å vera bra inngang dersom ikkje oljeprisen fyk nover 100 igjen.
Frodon
07.09.2022 kl 07:19 2750

Hvis NAS taper kr 2-3 milliarder i løpet av 2022 og vinteren 2023, burde jo kursen falle langt mer. Og da må alle aksjonærene håpe at det ikke skjer noe uforesett, for det er vell alle enige om nå….bedriften setter ikke av penger til uforesette utgifter…utrolig nok…i en bransje som veldig ofte har uforesette utgifter 😜
Marianne
07.09.2022 kl 07:56 2709

Så langt holder de på kontantbeholdingen på 7.5 milliarder om du tenker på faren for emisjon? Det vil de også greie i q 3 med et overskudd på 1 milliard til 1,2? Så er det q4 med redusert kapasitet tap 400 millioner. Så i forhold til emisjon vil de øke kontantbeholdningen dette året til over 8. Regner man med et tap i q1 på 400 millioner pga redusert kapasitet.Tar utgangspunkt i lighters tall og gjetter q1.Stemmer disse vil de kunne holde på kontant beholdningen også hele neste år selv med høy oljepris.
Så er det å håpe på et bedre q2 neste år med lavere olje og USD. Så er det børsene hvordan de utvikler seg. Tror snart på en rentetopp. Dette forutsetter tilsvarende antall passasjer neste år som i år som på ingen måte er usannsynlig. Ingen tvil om at flyaksjer og børsuro hører dårlig sammen. Kan ikke se noen grunn til at de vil bruke mer av kontantbeholdningen dette eller neste år pga dette kvartalet som vil gi overskudd.
Redigert 07.09.2022 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2022 kl 11:50 2615

Hehe..jeg vil bare ikke at folk skal innbille seg at denne aksjen kommer opp igjen. Mange meglerhus snakker om kursen på 12, 13 og mer enn det. Det viser bare at de ikke har peiling og ikke er spesielt pålitelige. Kanskje noen av dem har egne interesser i selskapet, hva vet jeg? Jeg har noen få aksjer og går ikke konkurs når denne skal helt ned. Men greit at folk ikke går i troen at denne skal opp igjen, for det skal den ikke. La dem ligge i skuffen du :)
suspekt
07.09.2022 kl 12:14 2612

Feil det du skriver Kalle. Nas skal oppover herfra, q3 blir knall, nas blir det ledende flyselskap i norden og europa. mange gode år i sikte.
kjøp og legg i skuffen kalle!!
Slettet bruker
07.09.2022 kl 12:27 2602

Hehe..ja, du er en skikkelig skøyer du :) ledende i Europa hehee..den var god
suspekt
07.09.2022 kl 12:45 2582

Ledende i norden da, og ledende i europa av nordiske flyselskap. Tror ikke på at nas skal under 7!!
Det er på tide å laste kalle, da kan du bli en skøyer og! og le hele veien til banken når kursen er 15, kan skje fort det. Geir karlsen vet hva han holder på med.
Frodon
07.09.2022 kl 14:03 2531

Kjøper alle her fortsatt aksjer i NAS, eller har dere helt stoppet opp? Dere selger vell ikke?
sisterx
07.09.2022 kl 14:04 2531

Jeg selger mine om et år 😀
Kåre Grønn
07.09.2022 kl 14:07 2532

2025- 30
niets
07.09.2022 kl 14:09 2534

Ja, aksjen ligger i skuffen så lenge. Er det noe jeg er sikker på, så er det at kursen på NAS-aksjer skal opp. De gode tidene kommer tilbake før eller siden.
Redigert 07.09.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.09.2022 kl 14:55 2493

Mange drømte om å få kjøpe NAS aksjer til samme pris som Fredriksen....nå kan snart mange drømmer gå i oppfyllelse ;)
coccoman
07.09.2022 kl 22:38 2373

Lave 7 er nok det nærmeste jeg kommer ;O)

Milliardoverskudd i Q2, driftoverskudd i juli, aug og sep! Oljepris under 90 og fuelpris som allerede har falt 20% siden st.Hans! , Fallende dollar. Aksjen er tradet i senk, og til de grader oversolgt. Short økt 25% siden 19 august mens fuelprisene har falt mye og vil falle mer, ikke særlig lurt!. Selv stakkars SAS steg over 10% i dag. Usa er grønn ;O)))

Nas-aksjen står nå foran tidenes rekyl! Og jeg er lastet til ripa, har kakka ned snittet langt ned på 8-tallet. Nå er jeg klar ;o)

Ha en morsom børsdag i morgen. Tusen takk for alle sjukronersaksjer!
Hau, hau
Xedos 61
07.09.2022 kl 23:06 2373

Godt resonert..Sikkert mange "skremte"investorer som vil inn igjen på disse lave nivåene...!!
Slettet bruker
08.09.2022 kl 23:57 2170

Tror ingen investorer blir skremt av denne aksjen. De vet at den skal mye mye mer ned, og kjøper seg heller inn når den er verdt ei krone
coccoman
13.09.2022 kl 18:09 2009

Jepp, jepp. Morsom kjøpsdupp på tampen av dagen, hva skjedde? Ellers er det bra oppdrift i aksjen etter oversalg, shortøkning og trading ned nesten til 7 blank. Vi ser vel 8-talles i løpet av uka antar jeg, kanskje allerede i morgen? Prising til under kontantbeholdning kan jo ikke vare særlig lenger?

Enig med Kalle, skremte investorer selger, og det er det jo ingen grunn til! ;O))
---
Oi, oi. Nasdaq 4% ned ! Da er vel alle rimelig skremte ;O) Vi må kanskje vente til neste uke før redselen gir seg og vi ser 8 - tallet?

Hau, hau
Redigert 13.09.2022 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Lighter
15.09.2022 kl 17:54 3310

Blir ikke akkurat skremt av at SAS har inngått en uforpliktende intensjons-avtale om kjøp av 2 el-fly i 2028.
Hvordan dette markedet vil se ut om 5 til 10 år, og hvilke andre produsenter som vil melde seg på dette kappløpet, er vanskelig å spå. Ikke minst hvilken generasjon av modellene som vil slå gjennom.

Dette viser likevel at SAS ønsker å satse på kort rute nettet gjennom SAS Link. I første rekke et angrep på Widerøe men indirekte også et angrep på Norwegian. Å kunne feede egne ruter er garantert et viktig motiv for satsingen.

Dette må tas på alvor og da tror jeg angrep er beste forsvar.

Widerøe kan ikke ha et feeder samarbeid med SAS og samtidig se på at SAS åpenbart går til angrep på de.

Norwegian må inn på eiersiden i Widerøe, eventuelt slå seg sammen.
Denne pose og sekk varianten SAS forventer seg må stoppes.
Rutene til Norwegian og Widerøe må samkjøres i større grad.

Hadde virkelig likt en slik utvikling🤩 lykkes de samtidig med sin satsing med å kapre en større andel av forretningsreisende, kan konkurrentene hete hva de vil 👍
Redigert 15.09.2022 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Mr Fox
18.09.2022 kl 00:03 3173

Vanskelig å stoppe samarbeidet på anbudsrutene da de er pålagt å tilby interline med alle som ønsker.
Lighter
23.09.2022 kl 15:05 2860

Får håpe frykten for magre tider snart er ferdig priset inn i aksjen !
Vi har fått skikkelig juling i det siste 🥵

Tror det neste året blir et «survival of the fittest» spill.
I så fall står Norwegian klart sterkest. De er godt kapitalisert, en trimmet og rigget organisasjon med stor kunnskap og erfaring i alle ledd.

SAS må ta opp ytterligere 7 mrd. i lån, med skyhøy rente, bare for å komme seg gjennom Chapter11 prosessen. En gigant emisjon, konvertering av masse gjeld og mye mye mer.

Flyr trenger penger prompte ! Tviler på de har kapital nok lenger enn 1 til 2 måneder til.
At neste emisjon ikke er meldt enda er alarmerende !
Når det er sagt har CEO virket positiv og med stor tro på fremtiden.
Bortsett fra juli, hvor de var i balanse, kanskje litt pluss har tallene vist at de er langt fra lønnsomhet.

Disse problemene og dette kapitalbehovet skal SAS og Flyr håndtere nå, foran en lang vinter med lavsesong.
Heller ikke oppløftende at vi kan havne i en resesjon til neste år.










Marianne
23.09.2022 kl 15:16 2867

Ja hva med Flyr hvem vil gå inn i en ny emisjon der nå?

Ny emisjon med rabatt til pris 30 øre?
Som selger seg lynraskt ut og kursen går enda lavere.
Når kaster de kortene og blir kjøpt opp av Norwegian?

Med dagens lave verdi må det være fristende for andre selskaper å kjøpe aksjer i Flyr?
Redigert 23.09.2022 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.09.2022 kl 18:14 2854

Fallet er jo akkurat som forventet, bare mangler lyttere. Tenker du på at NAS står sterkest av de Norske fly selskapene, eller hvilken gruppe selskap sammenligner du med? Alle de Norske fly selskapene taper penger på driften, da er det vell samme hvem av de som står sterkest…?

Det er så gøy at dere stadig vekk sammenligner med at SAS må gjøre sånn og sånn og er totalt ødelagt, når NAS var på samme sted for 1 år siden, SAS var på det stedet for 2 år siden, NAS var på det stedet for 3 år siden og SAS var på det stedet for 4 år siden… helt sykt hvor blinde folk kan bli på børs, men klart, det er jo de som gjør at vi andre tjener enkle penger 🙏🏻
Kåre Grønn
23.09.2022 kl 20:04 2844

Hold dette. Norse i forlengelse av NAS er de eneste levedyktige flyselskapene vi har i Norge. Nordmenn vil ikke greie å leve lykkelige liv uten muligheten i å reise. Reiselivet vil ta av i tiden som kommer. Putin vil tas av dage i nær framtid og Russland vil kapitulere.. Den vanskelige tiden som nå utspiller seg fører til bedre framtid og ny lykke. Tålmodighet og lukk skuffen frem til våren👍
Frodon
23.09.2022 kl 21:15 2837

Mitt kursmål på kr 2 er veldig mye nærmere enn ditt kursmål på kr 30 😅 Hva hjelper det om folk vil ut å fly, når NAS ikke klarer å tjene penger på det?
Lighter
23.09.2022 kl 21:16 2834

Du mener det er rart at en ser på sine hovedkonkurrenter, og i hvilke posisjon eller forfatning de er i ?
Hvem som står sterkest, spiller ingen rolle ?

Blir vanskelig å ta deg seriøst !!

Hyggelig at du finner det gøy da 👍
Kåre Grønn
23.09.2022 kl 23:14 2827

Kursmål 30
suspekt
23.09.2022 kl 23:26 2855

De tjener nok penger, de setter bilettprisene så høyt at det blir overskudd, ellers kan de bare legge ned, driver vel ikke vedledighet heller. Det er så enkelt som det. Ruter som ikke lønner seg blir først priset opp, dersom ikke inntektene kommer, så legges ruta ned.
Dette vet Geir Karlsen alt om, han er en dyktig leder og vil få nas på beina, tror q3 blir bra, kursen skal over 10 kr igjen!
Frodon
24.09.2022 kl 00:41 2862

Ja, hvis de Norske fly selskapene bestemte billett prisene ja….men det gjør de jo ikke… eller mener du at dagens ledelsen i NAS er så dårlig på dette, siden de taper penger hver eneste dag, at billett prisene blir satt riktig hvis styret blir sparket og dyktige folk kommer inn?
Redigert 24.09.2022 kl 00:42 Du må logge inn for å svare
Marianne
24.09.2022 kl 10:37 2806

NAS har en markedsverdi på 6.2 milliarder og ca 8.5 milliarder i kontantbeholdning etter q3?
FLYR har en markedsverdi på 268 millioner. Brukte de ikke opp alle emisjonspengene på 250 mill siste kvartal?Hvor mye har de igjen av kontantbeholding?100 mill?
I august etter at streken med SAS var over viste tallene fra Flyr en tilbakegang på 20 prosent mens tallene for NAS viste tilbakegang på 10 prosent. Det viser at NAS kom sterkere ut etter streiken .
Noe må skje med FLYR snart?

Ser at det har vært noe shortinndekning i NAS de siste dagene
Kan september tallene vise ok tall?. Fuel prisen klatrer nedover.USD er allikevel veldig sterk mot NOK fremdeles og hvordan er passasjertrafikken for september og inntjeningen?
Fuelprisen er vel ca 20 prosent lavere nå enn i q2 og minst 10 prosent lavere enn i august. I tillegg er det vel lavere aktivitet i forhold til ansettelser flyleie etc. i dette kvartalet ?
Redigert 26.09.2022 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Lighter
24.09.2022 kl 16:17 2745

Skytrax har kåret sine «World Airline Awards 2022»

https://www.worldairlineawards.com/worlds-best-low-cost-airlines-2022/

Norwegian kåret til 📣

🏆 Best Low-Cost Airline in Northern Europe 2022 🏆

🇳🇴🥇⭐️Gratulerer⭐️🥇🇳🇴

Ellers var det et stykke ned på listene 😊
Det viktigste er at Norwegian er best likt i markedet som er deres uttalte satsingsområde 👍
Resten av Europa tar vi etter hvert som vi får inn litt flere fly 😁

🥉Bronse blant alle i Nord Europa🥉
Her vant 🥇Finnair foran 🥈SAS

https://www.worldairlineawards.com/best-airlines-2022-by-region/

Redigert 24.09.2022 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Marianne
26.09.2022 kl 07:58 2651

Oljen videre ned i dag. Tror den skal minst ned til 60 USD og selv om USD fortsetter å stige skal den ned. Spørsmålet er bare når. Ser at USD har steget 30 prosent mot pundet euro og Yen. Det går ikke og den må og skal ned. Utviklingen fremover på kort sikt fallende oljepris , høyere USD mot NOK. Fallende oljepris svekker kronen.På sikt kraftig fallende USD og sterkere NOK.
Når man så hvor stor betydning disse to har for resultatet til NAS er det å håpe på bedre tider.
Det som blir spennende fremover er guidingen for Q4 i forhold til redusert kapasitet for vintersesongen. Det ser mørkt ut nå og vil tro at de planlegger for betydelig mindre kapasitet fremover. Nå nærmer kursen seg det mange av de større investorene har kjøpt aksjene for. At de fortsetter å drive ned kursen med shorting er vanskelig å forstå.

Da euro/USD var 1.2 var Trump full av bekymring for den sterke USD I dag er euro/USD 0,96.

For et år siden var GPB/USD 1,4 I dag er den 1,05.I 2007 var den over 2. Det har vært helt ville bevegelser i de største valutaene. Det er så viktig for konkurranseevnen til et land.
Redigert 26.09.2022 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Lighter
26.09.2022 kl 14:20 2582

Heldigvis har summen av olje og valuta vært klart positiv for Norwegian i Q3.
Til verre utsikter i et makro perspektiv, til mer hjelp kan vi kanskje forvente fra den kanten.

Noe annet jeg knytter stor spenning til, er hva som skjer i Flyr, eller rettere sagt, hva som ikke skjer i Flyr.
Mener de ikke kan sitte med stort mer enn 100 mill i kontanter nå.
Å sitte med en så lav beholdning med den flåten de har, er noe de etter min mening ikke kan gjøre «frivillig».

Noe må skje, og det raskt !

Hva er så dette «noe» ?

Blir det som tidligere, en emisjon, så tyder det på at de har hatt store problemer med å finne investorer. «Ref. frivillig». I så fall blir emi- kurs skremmende lav.

Kan det være at Norwegian er i samtaler om oppkjøp ?

Kan andre selskap være i samtaler ?

Er veldig spent på hva som kommer av nyheter om noen få dager.
Føler noe skurrer, så jeg forventer noe større enn nok en ny emisjon 🫣












coccoman
26.09.2022 kl 20:04 2536

Interessant Lighter, 60% kursfall siste mnd for FLYR er dramatisk. Skarve NOK 260 mill og noen liter rødmaling til nesene er jo det som skal til ;O).

September og siste Q3-trafikktall i neste uke blir interessant. Fallende fuelpris er bra men fortsatt stort gap til Brentolja gir håp om enda billigere fuel framover i tid: https://www.iata.org/en/publications/economics/fuel-monitor/
Kanskje kan Q3-drifta bli bedre enn forventningene? Q2-drifta ble knust av høye fuelpriser, se toppen i jet-fuel-grafen.

Hau, hau
Frodon
26.09.2022 kl 22:53 2509

Bare synd flyene til NAS er halv fulle…utenom høst ferie uken som var bra. Ja, det hjelper med lavere drivstoff kostnad, men når flyene ikke er mer fulle, blir det tap uansett…dessverre. Kanskje neste sommer, hvis folk fortsatt har råd til fly billett? Marianne snakker om at alle må kutte ut trenings abonnement pga dårlig råd…da har de i hvert fall ikke råd til fly billetter 🙈 Jeg er ikke enig med «henne»
Frodon
26.09.2022 kl 23:01 2521

Nei, uff, hvorfor skal NAS ta over leasing fly, nå som vi går inn i lav sesong? It makes no sense

Dumt for NAS å trykke opp nye egne aksjer også, når kursen står i all time low
Redigert 26.09.2022 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.09.2022 kl 23:09 2544

Hvor har du tall om halvfull fly fra? Det er jo litt tidlig å forskuttere tallene, de kommer jo i neste uke ;O). Jeg blir skuffet om nas-flyene bare var halvfulle. Er du etterrettelig i infoen du kommer med her på HO, eller er dette den vanlige svartmalingen din ?

Halvfulle fly tåler neppe FLYR, da trenger de vel mer penger promte? NAS har restrukturert og har egenkapital. Feil informasjon om emisjon som du antyder her vet du er feil og det bør du være forsiktig med på HO. Noen kan jo finne på å rapportere deg til admin!

Angående bedriftstponsing av treningsabonnement er jo dette det første som kuttes i ulvetider!

Hau, hau
Redigert 26.09.2022 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Frodon
26.09.2022 kl 23:16 2575

Svartmaling? Jeg er jo den eneste på HO som har truffet på NAS i årevis. Du ser kanskje i porteføljen din at du tilhører den andre gjengen…?

NAS har sagt det selv, høstferien er bra…og da jublet NAS aksjonærene…for ca EN bra uke. Jeg prøvde å forklare det 3 ganger tidligere…ingen ville høre…så stupte kursen

Har du mistet godene dine fra arbeidsgiver også? You cant catch a break 🙈
Redigert 26.09.2022 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
coccoman
26.09.2022 kl 23:20 2583

Du svarer ikke på halvfull - løgnen din! Kos deg med sats - aksjene dine, falt 66 % i år, grattis! Snart er de under nas-aksjen i verdi ;O)))

Gratis treningsabonnement kan vi alle fortsatt få, så får vi se hva som skjer ved evaluering. Har ikke benyttet meg av frynsegodet det men over halvparten på jobb har abonnement, tipper 10% bruker det regelmessig? Kommer til å stemme mot sløseordningen.

Hau, hau
Redigert 26.09.2022 kl 23:29 Du må logge inn for å svare
Frodon
26.09.2022 kl 23:28 2596

Løgn? Hvilken løgn? Har du fortsatt ikke lest Q2 rapporten til NAS? Det forklarer jo mye…

At SATS aksjen har falt, er jo veldig bra for meg som ikke satt med aksjer der. Du har kanskje ikke lest deg opp der heller….? Som forklarer dine merkelige innlegg 🤔

https://www.finansavisen.no/forum/thread/149693/view

Men HER kjøper Frodon inn. Er surt, er noen få øre i urealisert tap 😅😅 Men det er jo et bet på at EU ikke lar halve Europa gå konkurs og lar Putin vinne energi krigen. Heier dere på Putin eller Europa?

https://www.finansavisen.no/forum/thread/153544/view

NB! Hvorfor er dere NAS aksjonærer så opptatt av SATS aksjen? Burde dere ikke heller lese dere opp om NAS, eks Q2 rapporten…? Jeg har selvfølgelig ferdige utregninger for Q3, men klart, alle kan ikke være like godt forberedt i aksjemarkedet
Lighter
26.09.2022 kl 23:41 2613

Du har rett i det Frodon. NAS har ikke bruk for flyene, ei heller administrasjonen.
Det er kundene/markedsandelene som et interresante.

Drømme scenarioet for NAS tror jeg er at Flyr bare melder opphør.

Verden er nok ikke så medgjørlig.

Et eventuelt oppkjøp må derfor begrunnes i at Flyr er i så store problemer at det er til salgs.
Er det da flere interessenter, blir problemstillingen litt mer komplisert.

Klarer å se for meg at mange andre selskaper kan se på Flyr som en mulighet til å komme inn i Norge/Norden.

Faktisk litt skremmende om en drar den langt nok 😁










coccoman
26.09.2022 kl 23:45 2610

Påstand om halvfulle fly og "Dumt for NAS å trykke opp nye egne aksjer også, når kursen står i all time low" er vel ikke sannferdig av deg !
Jeg velger å kalle de udokmenterte påstandene dine for løgn. Enkelt og greit.

Lighter har rett, rød nese var forsøk på å være morsom, det er selvfølgelig markedsandelene vi snakker om.

Sov søtt !

Hau, hau
Redigert 26.09.2022 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2022 kl 03:06 2562

Skapningene som trodde denne skulle opp i 12-13 er borte nå. Forunderlig at det er mulig å bli så naiv. Denne og flyr aksjen skal mot 0. Dels fordi ledelsen i disse selskapene ikke er spesielt kompetente. For ikke å snakke om analytikere, der er det mye kunnskapsløse folk. Ikke så rart siden man ikke trenger utdannelse for å bli analytiker
Frodon
27.09.2022 kl 07:20 2527

Det var vell jeg som var uenig med dere og nå er Ligheter enig med meg. At du kaller Q2 rapporten til NAS for udokumenterte påstander, får du jo ta på egen kappe. Det har heldigvis ingenting med meg å gjøre.

Bare for nysgjerrighetens skyld, hvordan har du forklart dette ovenfor deg selv og det store tapet ditt i aksjen at NAS aksjen har stupt etter Q2 rapporten…?
Frodon
27.09.2022 kl 07:23 2566

Kr 12-13? Det har vært kr 30 i lang tid. Nå er håpet at aksjen kommer seg opp til kr 7-8, slik at de bare har 30-40% tap.

Det er som du har skrevet, det er kun de som skjønner børs……………………………… 😅😅
Marianne
27.09.2022 kl 07:53 2599

Alle bommet på Q2 rapporten inkludert deg Frodon. Da lighter antydet et minus på 500 millioner pluss kompensasjon fra bonus skrev du at der var mer enn du forventet .Det var dagen før tallene kom.

DnB antydet minus 200 millioner pluss kompensasjonen. Alle bommet. Resultatet ble 800 i minus pluss kompensasjonen.
Alle bommet.
Den som traff best var lighter men ingen forutså de høye fuel kostnadene i forhold til oljeprisen.

Så er det deg og hva du skriver om at SATS går med overskudd? Leser du rapportene i det hele tatt? Du skriv videre at du kjøpte på 9.5 i SATS . Nå er plutselig snittet ditt på 7.

Du er ikke til å stole på Frodon. Du trikser akkurat sånn det passer deg. Du har tall for q3. Fint om du forteller om disse og ikke kommer med tall i etterkant.

Har aldri sett et eneste tall fra deg
Redigert 27.09.2022 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
Frodon
27.09.2022 kl 10:34 2549

Du har aldri sett et eneste tall fra meg, og i samme innlegg oppgir du tall fra meg

#Applaus
coccoman
27.09.2022 kl 11:12 2533

Utsagnet ditt "Dumt for NAS å trykke opp nye egne aksjer også, når kursen står i all time low" er en klar påstand om emisjon. Halvfulle fly er din påstand, ingen referanser til andre når du kom med utsagnet! Septembertalla kommer i neste uke, så vi får se! Blir skuffa om flyene til nas kun er halvfulle!

Dine forsøk i tråden i ettertid på å overføre påstandene dine til andre er nesten av psykopatisk karakter og er jo latterlig komisk. Det samme kan sies om påstanden din om at jeg kaller Q2 rapporten til NAS for udokumenterte påstander. Hvor tar du det fra?

Alle aksjebevegelsen kan forklares, makro som mikro, og konkusjonen din om papirtap etter kursfall og papirgevinst etter kursstigning er ikke akkurat rakettforskning ;O)))

Lol, lol.