PHO - Akselererende vekst fra Q4 - Q3 var et unntakskvartal.

Slettet bruker
PHO 11.11.2018 kl 10:35 5645

De varmeste Juli-august månedene noen gang i nyere tid på den nordlige halvkule sammen med ferie, må nok i tillegg til at flexiscopene ble lansert så sent som i mai 2018 ta mye av skylden for det relativt svake salget og utplassering av scope.
Som vi ser er det kun fleksiscope som gjelder nå, og det er grunn til å anta at disse blir 3-4 X mer brukt en rigide (faste).
Regner vi bare 3 x, så ble det utplassert 19 scope tilsvarende rigide scope i Q3. (6 flexi og 1 rigid).

For hver dag som går blir selgerne i USA flinkere og flinkere på det de skal gjøre, og bevisstheten om BLC med Cys øker.
Vi er midt inne i en trang fødsel i USA, men når den er unnagjort vil det gå lettere,

Blir det utplassert 20 flexiscope i Q4 (noe jeg tror er minimum), så tilsvarer dette minst 60 rigide scope som var alene på markedet inntil Mai i år.
Jeg tror trygt aksjonærene kan senke skuldrene i forvissning om bedre tider i inneværende kvartal og at akselererende vekst vil ha sin gyldighet f o m Q4 og framover.
Redigert 20.01.2021 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2018 kl 10:38 5041

When all else fails, blame the weather ?
bateman
11.11.2018 kl 10:45 5450

Akjsonærene og markdet er ikke intressert i akslerende vekst, men akslererende OVERSKUDD!
Photocure må bevise dette før kursen tar av. Så enkelt et det, ingen vits i hype dette selskapet, nå må man vente kvartal for kvartal for å se om selskapet lykkes.
Kanskje # kursmål 1900 kan bli en realitet om 4-5 år?
ValueInvest
11.11.2018 kl 11:03 5375

Jeg synes det er feil fokus her nå, veksten regnes mot Q3 i fjor og så vidt jeg vet hadde folk også sommerferie i fjor :-) Det ble utplassert 4 flex i Q3, det var allerede utplassert 2 i Q2.

Det skjedde akkurat det som jeg hadde forventet og skrev før kvartalsrapporten, forventningene var alt for høye. Bellete advarte sist om lange investment cycles ved syekhusene og veksten for flex vil nok ta seg opp de neste kvartalene, men ikke være så eksplosiv som mange tror. I etterpåklokskapens ånd burde jeg ha vært enda mer konsekvent og solgt vesentlig mer enn kun 1/3. Uansett sitter jeg med snitt rett i underkant av 40 tallet så ikke noe større problem sånn sett selv om det er syrt og tape gevinsten på store deler av aksjene.

Når det gjelder Q4 må man være klar over at det er juleferie i desember og at Q4 var veldig sterk (lagerbygging) i Norden i fjor. Så her møter vi sterke tall.

Når det er sagt har jeg fortdsatt troa på at det PHO er god investering på 1 års sikt ettersom veksten bør ta seg opp fremover, og det kan også være at det popper opp noen jokere underveis. Tenker da spesielt på nye markeder som Rusland eller Asia og nyheter rundt Cevira/Visionac.


Redigert 11.11.2018 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.11.2018 kl 11:04 5371

"Photocure må bevise dette før kursen tar av."
Når PHO har "bevist dette" så har kursen allerede tatt av, og mye av kurspotensialet er borte mens fallhøyden har økt. Enhver må foreta en kvalifisert gjetning av hvilken vei det vil gå, og får man rett vinner man og tar man feil så taper man. Venter man på fasit så er det ikke lenger samme caset.
Slettet bruker
11.11.2018 kl 11:07 5362

Et poeng dèr du har.
fjellmann1
11.11.2018 kl 11:14 5348

FDA godkjenning med A klassering fra 1.november bør sette fart på salget av både flexiscope og cysview fra 1.januar. det blir spennende å se og potensielt er stort så noen få aksjer bør man ha
Slettet bruker
11.11.2018 kl 11:14 5341

Alle på forumet har sin egen agenda med sine utspill, veldig få spiller med åpne og ærlige kort. Overskudd vil komme og har sjeldent vært så nær som det seneste kvartalet.
EBITDA:
Q1 2017 - 4,2 mill
Q2 2017 - 4,4 mill
Q3 2017 - 9,6 mill
Q4 2017 - 10,1 mill
Q1 2018 - 4mill
Q2 2018 - 0,7 mill
Q3 2018 - 3,1 mill

Dersom en ser på Cashburn vil en se at mens Cashbeholdningen ble redusert med 32,4 mill fra Q1 2017 - Q3 2017, ble den i perioden Q1 2018 - Q3 2018 redusert med 17,9 mill.

Sammenligner en EBITDA mellom q1-q3 2017 mot q1-q3 2018 vil en se at den er forbedret med 52%. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne hvilken vei dette går, trendlinjen er rimelig tydelig.
Redigert 11.11.2018 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
bateman
11.11.2018 kl 11:31 5297

Jo, selskapet må faktisk bevise at det klarer å lever vekst kvartal etter kvartal, som igjen genererer penger på bunn.
Mye kan gå gale i markedsføringen, deg er ikke barebare å for et lite norsk selskap å skulle gjøre suksess på egen kjøl i USA. Det er jeg mener smånissene på HO bommer grovt, det er ingen her som har det minste kompetanse eller erfaring til å forutsi hvorvidt Photocure kommer til å lykkes eller ikke med markedspenetrasjon.
Slettet bruker
11.11.2018 kl 11:36 5279

Jeg er absolutt enig i at selskapet må vise et overskudd på driften snart.
Om det skjer i Q4 2018 eller først Q1 eller Q2 2019 er jeg faktisk i tvil om. Men trendskiftet kommer i et av de kvartalene.
Slettet bruker
11.11.2018 kl 12:14 5203

Det er jo ganske meningløse kommentarer ingen vil vel investere i ett selskap som aldri går med vinst.
Men takk for opplysningen.
Men Medicare liker BLC cysview og det veier tyngre en dine vurderinger.
risksøker
11.11.2018 kl 12:32 5164

I aksjemarkedet prises aksjen ikke bare på bunnlinjen men også på forventninger om fremtidig bunnlinje. Det er hevdet at aksjemarkedet ligger foran med 6 mnd. Det som jeg tror ikke alle har fått med seg er at de 131 TURB og de 6 flexicopene som er solgt og innstalert genererer inntekter i et økende tempo da det er høyst sansynlig at brukerfrekvensen vil gå opp over tid. De kan legge ned salgsteamet å likevel få økte inntekter.
Slettet bruker
11.11.2018 kl 14:56 5044

risksøker understreker noe viktig her.
En må huske det samtidig som en husker at gjennomføring av et salg også er en tidkrevende prosess. At det vil gå mot aksellererende vekst ser svært sannsynelig, noe jeg mistenker Q4 vil indikere, Q1 vil verifisere, og de større vekst-tallene kommer ikke før 2020 av samme grunn.
Ja basert på historikken for tidligere Q3, vil jeg påstå at Q3 i år tilsier aksellererende vekst i seg selv.
Nå håper jeg på økt cashburn i form av større markedsførings-satsing, tror det er mere å gå på her.
Slettet bruker
11.11.2018 kl 15:00 5020

Ikke glem denne meldingen til markedet fra 26. juni i år folkens.
Disse personene vet atskillig mer om hva som rører seg under overflaten enn noen av oss andre som ikke har dette under huden:
______________________________________________________________________________________________________________________________

Kjetil Hestdal steps down as CEO
Oslo, Norway, 26 June 2018: Photocure ASA (OSE: PHO), announces today that President and Chief Executive Officer, Kjetil Hestdal, will step down effective 1 July 2018 as the company is entering a new growth phase with focus on global commercial development. The Board of Directors has initiated a search for his replacement and Chief Financial
Officer Erik Dahl is appointed as interim CEO. Mr. Hestdal will be available to the company until 30 December 2018.

"Photocure has developed a leading position in the field of bladder cancer and is entering a period of accelerated growth, especially in the important U.S. market, were we have a strong commercial focus to leverage on the opportunities arising from the company's unique technology, products and excellent clinical results. Kjetil has been instrumental in developing the company to this stage with ambitions to become a leading bladder cancer company and we have jointly agreed that the time is right for a commercially experienced CEO to lead the company's next growth phase. I have enjoyed working with Kjetil and greatly appreciates his contributions to the company over two decades. We wish him all the best in his future endeavors", says Jan H. Egberts, Chairperson of the Board.

"As Photocure is entering a phase with vast growth opportunities and an ambition to expand the global commercial footprint, the timing is right to inform all stakeholders that I will not lead Photocure in the company's next era. I am proud of having been part of a company that has helped tens of thousands of bladder cancer patients in fighting their disease. Photocure is a great company with excellent people, world leading technology and products, and is perfectly positioned to be a true industry leader within the field of bladder cancer", says Kjetil Hestdal.
______________________________________________________________________________________________________________________________
Og heller ikke denne meldingen som kom til markedet den 7. juni i år..
_____________________________________________

07/06-2018 16:51:18: (PHO) Photocure ASA: Mandatory notification of trade
Jan H. Egberts, Chairperson of the Board of Photocure ASA and primary insider in
Photocure ASA, has on 7 June 2018 purchased 12,500 shares in Photocure ASA at a
price of NOK 27.6687 per share.

Following the transaction, Jan H. Egberts holds 12,500 shares in Photocure ASA.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.



Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=453216

rockpus
11.11.2018 kl 15:42 4958

Oppgang Kommer er tydeligvis kommet til hektene igjen og er tilbake på banen i kjent stil.

Bør man ikke først forsøke å få ledelsen til å tro på en sterk fremtid før man prøver å få flere nye aksjonærer til å tro på den?
Merkelig selskap dette. Vanligvis er det jo omvendt, nemlig at en ledelse forsøker å få aksjemarkedet til å tro på bedre tider. I PHO er det faktisk aksjonærene som febrilsk forsøker å skape sterkere optimisme enn det ledelsen selv har og viser!
Jeg har personlig ingen tro på at Q4 skal bli særlig mer oppløftende enn det Q3 var. Håpet ligger i ny guiding fra vår nye leder. Det er dog ørkenvandring i flere måneder før det skjer.
bateman
11.11.2018 kl 18:52 4838

Det Rockpus peker på er rimelig spesilelt.
Forumhypen operer med markedsandeler og budsjettmål som langt overgår leldelsens guiding. På tide å stikke fingen i jorden og lytte til ledelsen kanskje?
Hvem sitter med førstehåndskunnskap her, Focuss mfl, eller ledelsen i Photocure?
Slettet bruker
11.11.2018 kl 18:59 4824

@rockpus ledelsen har ikke guidet omkring surveilance markedet annet enn at de vil guide om det. Det er forsøk på å tallfeste hva det innebærer som er hva investorer har gjort. Tidsaspekt på utrullering i det er ikke hensyntatt tilstrekkelig, men at markedet forstørres og guidingen vil reflektere det må en nok bare godta.
Q3 var et oppløftende tallmessig kvartal i mine øyne, hadde ikke lodd før. Men skjønner at det var eufori og ikke relatert til hvor lang tid salgsprossesser tar som var styrende i anslag hos investorer. Heller ikke tatt høyde for at Q3 de 2 foregående år var tilbakefall mot Q2, mens det i denne omgang var oppgang.
Det lover svært godt for Q4, dog mye mulig investorer vil anslå for mye denne gangen også.
Slettet bruker
11.11.2018 kl 19:03 4815

Jeg er ikke tilfreds med utviklingen i kursen de siste dager, men flott å se nye engasjerte skribenter på PHO trådene. Flere av dere med reflekterte og kunnskapsrike innlegg.
Det synes hvertfall jeg er positivt å få byttet ut litt.
Londonmannen
11.11.2018 kl 21:25 4668

Nåja, sikkert godt å få byttet ut noen, men jeg har ikke solgt en eneste aksje og blir nok med videre. 2019 vil bli et særdeles hyggelig år som PHO aksjonær, selv om vi ikke må ha for høye forventninger til Q4 18 som blir presentert 28 gåseblom 19.
rockpus
11.11.2018 kl 22:54 4553

Londonmannen:

Med respekt å melde: Nå fremstår du like langsiktig og skråsikker i PHO som du i lang tid gjorde i Nano. I Nano understreket du jo også gang på gang at du ikke hadde solgt en eneste aksje og ikke hadde til hensikt å gjøre det heller før selskapet var i mål.
Jeg kan nok selv også bli for skråsikker og kjepphøy noen ganger, men jeg har uansett en målsetting om å kunne fremvise litt selvkritikk basert på evaluering i ettertid. Vil samtidig understreke at jeg også tror på et langsiktig potensial for PHO, på tross av at jeg nylig realiserte et sviende tap.
Oregon
11.11.2018 kl 23:42 4474

Det som overrasket meg var at nesten ingen tok inn noen av de synspunkter jeg hadde og som jeg varslet før Q3:
- Større aksjonærer/ fond hadde solgt seg ned i lengre tid
- Marshall short; de er ingen amatører som jeg skrev som driver med pilkastmetoder når de velger shortkandidater var min vurdering
- Sommeren ( med ekstrem varme)med ferie osv. ville påvirke resultatet negativt.
- Et doktorgradsarbeid av en Dansk urolog ( i samarbeid mellom flere sykehus i Danmark og Norge) konkluderer med at PDD og en konkurrent til Photocure ( NBI) likestilles og dette mener/ mente jeg kunne påvirke resultatet spes. i Skandinavia. NBI ( narrow band imaging) har i den studien like gode diagnostiske egenskaper som PDD og poenget mitt at ved bruk av NBI teknologien så trenger man ikke den kostnaden og injeksjon som PDD krever. Dvs. mindre tid brukes til forbehandling, sykehuset sparer kostnaden som PDD innebærer og diagnostikken som det konkluderes med fra flere som har vært med på å gjennomføre undersøkelsene og sammenligningen mellom PDD og NBI klarerer dermed at NBI kan brukes.
Jeg hadde i sum derfor ingen stor tro på vekst i salg i Skandinavia da jeg mistenker at mange danske urologer nå faktisk bruker NBI teknologien og PDD mindre.
- Ut fra Ipsentallene hadde jeg ingen store forventninger til Hexvix salget i Europa da veksten hos Ipsen skyldes andre produkter. I tillegg søker Ipsen etter personell for å markedsføre Hexvix og det antok jeg skyldes misnøye fra PHO om manglende vekst ( og salg) og det stemte.
- NBI teknologien leveres av Olympus som både rigide og flexible scop og Olympus det er ingen ubetydelig leverandør når det gjelder endoskopi generelt ( mage/ tarm osv.) og Narrow band teknologien utvikles og satses på av Olympus da markedet er stort ikke bare innen urologi.
Mulig de har noen større studier på gang også i USA og fordelen er at det kreves ingen kostnad utover rigid scop eller flexiscop levert av Olympus. (Leste akkurat nå at et sykehus i UK hadde fått en gave på 25000 pund og valgte nå å installere NBI på urologisk avdeling; et signal om at NBI brukes og faktisk er det ikke så dyrt som Karl S. som i tillegg hver gang det brukes må innregnes kostnad også til Hexvix.
- jeg hadde små forventninger til installasjon og bruk av flexiscop i USA. Dels fordi jeg refererte til en publikasjon der hyppigheten av bruk av flexiscop med PDD ikke var imponerende, men også fordi det kreves opplæring mm. før bruksfrekvensen øker slik mange her inne forventet. Jeg kan også nevne at hvis et flexiscop skal installeres på et sykehus; skal det stå på urologisk avdeling eller poliklinikk? Og hvilket personell skal opplæres osv. , dvs. ingen quick fix å få dette innstallert og i gang.
- jeg skisserte en omsetning på mellom 42-44 mill og en kostnadsside noe høyere enn det og overskrift på Hegnar: Fortsatt røde tall for Photocure.
Vel Q3 er historie og hausserne begynner å komme over Q3 sjokket kan det se ut til. Kanskje alle skyer forsvinner innen Q4?
Redigert 11.11.2018 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Merlin
11.11.2018 kl 23:57 4439

Oregon. Jeg har sendt deg et svar på dette tidligere. Kommentarer?
Merlin
I dag kl 12:50
211
Oregon skrev
Smånissen: Jeg la merke til at Dahl under 3. kvartalspresentasjonen spesielt nevnte Danmark og en ne..
Se litt nærmere på konklusjonen her Den er alt for PRO NBI.

NBI: 72.7% and PDD: 78.2%

Snu tallene rundt til prosentandel som IKKE oppdages. NBI: 27,3 % and PDD: 21,8%

Det gir (27,3 % - 21,8%)/21,8% dvs 25% færre regnet nedenfra, får oppdaget farlige, aggressive overflatesvulster med NBI. Det er altså klasseforskjell, der BLCC kommer entydig bedre ut, og der pasientene ikke bør være i mye tvil om hva de bør velge!

Hvor det ikke fremkommer i selve rapporten, men nærmest setter likhetstegn, sier godt mulig en del om Olympus' innflytelse.

I USA, der NBI i det hele tatt ikke har noen refusjon, og heller ikke samme anbefaling bare "can use" og ikke "should use", slik BLCC har, har de tydeligvis avslørt Olympus. I USA går det nok riktige veien i bruk av BLC!

Man kan jo spørre seg om rapporten Oregon viser til er et rent bestillingsverk fra Olympus.
Redigert i dag kl 12:51
Merlin
12.11.2018 kl 00:00 4430

At NBI har like gode diagnostiske egenskaper som BLC er herved fullstendig tilbakevist.
Merlin
12.11.2018 kl 00:20 4387

Av hundre er det altså 5,3 (27,1-21,8) flere som oppdages med BLC. Jeg ville nødig vært blant en av de 5++ som ikke oppdages. Konklusjon: Pasienten velger BLC, og kan dessuten regne med lenger tid til ny screening, og lenger tid til tilbakefall. De andre argumentene Oregon benytter faller dermed til jorden. Et eksempel på hans manglende logikk er at poliklinisk behandlingsbehov for screening nok ikke er forskjellig for NBI eller BLC, bortsett fra litt lenger liggetid for BLC. Så argumentet kunne vært snudd rundt. NBI vil ha problemer med å finne rom til poliklinisk behandling, ikke sant Oregon? Argumentasjonen til Oregon viser at han ikke opptrer med likevekt og nøytralitet i argumentasjonen, men forsøker så godt han kan å baisse Photocure.
focuss
12.11.2018 kl 00:23 4379

Recurrence sammenliknet med hvitt lys:

BLC Cysview + 12 måneder
NBI: 0

Svært viktig da blærekreft er kreftsykdommen med mest tilbakefall og oppfølging livet ut.
Redigert 12.11.2018 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Oregon
12.11.2018 kl 00:28 4367

Noen må ha det inn med inn med teskje; dessverre:
Jeg snakker i dette tilfelle om Skandinavia og Danmark spesielt ( ikke USA for det har jeg ikke nevnt i denne sammenheng) Jeg skriver ikke at NBI er bedre, men jeg skriver om et samarbeidsprosjekt mellom sykehus i Danmark og Norge der de sammenlignet NBI og PDD og jeg referer til konklusjonen i det abstraktet som også inngår i en doktoravhandling som jeg også har beskrevet tidligere. Konklusjonen i det arbeidet som er blitt publisert og er lest av urologer i bl.a. Skandinavia

Conclusion

NBI was found to be a valid alternative to PDD regarding diagnosis of CIS and flat dysplasia.

Merlin
12.11.2018 kl 00:42 4344

Du ror deg ikke ut av dette Oregon.
Oregon
12.11.2018 kl 00:44 4340

Og når flere sentrale urologer i Danmark og Norge ( forfatterne fremgår øverst i publikasjonen) sier at NBI er et alternativ til PDD i SKANDINAVIA så er jeg i stand til å tenke litt videre over det de konkluderer:
Ved å bruke NBI så slipper man injeksjon av kontraststoff som koster penger noe som ikke trengs ved NBI, det skal «tømmes/ spyles» ut av blæren igjen ( noe som urologer beskriver er søl) og alt dette slipper man ved NBI. Jeg tenker da at når ledende urologer i Danmark og Norge skriver den konklusjonen jeg har tatt fra en betydelig publikasjon publisert med utgangspunkt sykehus i Danmark og Norge så velger jeg å tolke det forhenværende at bruk av NBI kan forsvares og det er raskere ( trenger ikke injeksjon og tømming/ spyling) og det er billigere enn PDD da man slipper utgiften som Hexvix innebærer. Slik tolker jeg det og jeg er overbevist om at dette liker dere nok en gang ikke å høre og vrir og vender på dette til det absurde slik at haussingen kan gå sin seiersgang videre. Men synes ikke dere mine vurderinger til nå har vært bra? Jeg solgte meg ut i god tid før Q3, begrunnet det med det jeg har skrevet i mitt første innlegg her på tråden. Det er dere med skylapper som burde skamme dere for å ha drevet regelrett misinformasjon.
Merlin
12.11.2018 kl 01:03 4321

Snøffelen
09.03.2018 kl 07:07
782
I AUA guideline for bladder cancer NMBIC så er det skrevet følgende om BLC (Blue Light Cystoscopy) og NBI.

http://www.auanet.org/guidelines/non-muscle-invasive-bladder-cancer-(aua/suo-joint-guideline-2016)

Enhanced Cystoscopy

In a patient with NMIBC, a clinician should offer blue light cystoscopy at the time of TURBT, if available, to increase detection and decrease recurrence. (Moderate Recommendation Evidence Strength: Grade B)

In a patient with NMIBC, a clinician may consider use of NBI to increase detection and decrease recurrence. (Conditional Recommendation Evidence Strength: Grade C)

Stooor forskjell på "may consider" og "should offer".
Slettet bruker
12.11.2018 kl 01:12 4306

Det er veldig hyggelig at NBI sparer sykepleierene alt det arbeidet det er å injisere Hexvix.

Men det er nå engang sånn at det er efficacy som bestemmer hva pasientene ønsker. Jeg vet at om jeg noensinne trenger dette blir det blålys jeg kommer til å insistere på.

https://www.renalandurologynews.com/bladder-cancer/the-role-of-enhanced-cystoscopy-in-patients-with-nonmuscle-invasive-bladder-cancer/article/795129/
Merlin
12.11.2018 kl 01:13 4304

blochster
09.03.2018 kl 11:23
479
Husker jeg helt fejl når jeg husker at NBI IKKE fik refusion ?

Sådan som Cysview gør fra 1 Januar 2018


OleKyryliuk
09.03.2018 kl 23:10
346
Blochster:
NBI forsøkte, men de fikk følgende svar:

"Response:
We appreciate the commenters’ responses.
We do not believe that the information presented supports a complexity adjustment for narrow band imaging.
The lack of cost information for narrow band imaging and the fact that narrow band imaging does not require use of a contrast agent (and, therefore, avoids the cost of contrast and the time associated with the administration of contrast) lead us to question whether the resource costs of narrow band imaging are the same as those of blue light cystoscopy with Cysview. For these reasons, we do not believe it is appropriate to modify the CMS-1678-FC
137 proposal to allow for a complexity adjustment when narrow band imaging is
performed with white light cystoscopy. "

https://s3.amazonaws.com/public-inspection.federalregister.gov/2017-23932.pdf (side 136-137)
Arkivert
blochster
09.03.2018 kl 23:27
312
Tak for svar Ole

Så huskede jeg ikke fejl :-)
Slettet bruker
12.11.2018 kl 01:24 4290

Oregon

Ingen her har noen grunn til å skamme seg fordi de lar det overveldende datamaterialet som finnes i favør av BLC i forhold til NBI styre sin oppfatning av Cysview og Photocure.

For min del synes du å tro at en enkelt undersøkelse av en doktorand i Danmark skal sette til side ti år med veldokumenterte forskningsrapporter som viser hvor mye bedre BLC med Cysview er enn NBI. Og som Merlin viser med tallgrunnlaget for den doktorgradsavhandlingen du viser til så fremgår det jo av dette at BLC med Cysview oppdager 25% flere svulster enn NBI. I tillegg øker tiden til tilbakefall med opp til 12 måneder for BLC, der NBI ikke gir noe mer enn bruk av hvitt lys. Da er det mer enn merkelig at de konkluderer med at disse metodene er like gode.

Det er vel nytteløst å gi deg mer info om hvordan BLC står seg i forhold til NBI, du ser glatt vekk fra all den informasjonen du har blitt gitt muligheten til å ta til deg gjennom tilsvar du har fått på HO tidligere. Limer likevel inn denne linken som summerer opp noen hovedpunkter:

https://www.renalandurologynews.com/bladder-cancer/the-role-of-enhanced-cystoscopy-in-patients-with-nonmuscle-invasive-bladder-cancer/article/795129/
Redigert 12.11.2018 kl 01:26 Du må logge inn for å svare
Oregon
12.11.2018 kl 01:33 4276

Nok en gang med teskje:
1.Jeg skriver over om Skandinavia
2. Det er kanskje ikke så rart at NBI skal få samme størrelse på refusjon som PDD i USA da; for som jeg skriver over: Ved NBI trenger pas. IKKE å få injisert kontrastvæske til kr 10.000,- som ved PDD behandling; de trenger ikke å møte en time før; de trenger ikke spyling i det omfang som PDD behandling. Det er jo riktig da at NBI ikke da skal innebære en refusjon i samme størrelse som PDD da NBI er raskere, ingen ekstrakostnad på kr. 10.000,- osv. Dette vil dere tydeligvis ikke skjønne. Det ville jo vært en kjempedeal om NBI skulle vært refundert på samme måte som PDD og det kunne de ikke dokumentere som det så fint beskrives over. Det er rett og slett fordi det er mye billigere i bruk ( kost/nytte). Og nok en gang har du dratt inn USA selv om jeg skriver egentlig om SKANDINAVIA og resultatet der.
Nei, god natt !
Redigert 12.11.2018 kl 01:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2018 kl 01:38 4266

Oregon

Er det slik at BLC med Cysview virker bedre enn NBI i USA, og mindre bra i Skandinavia? Jeg forstår ikke hva du forsøker fortelle med at du skriver om Skandinavia, ikke USA. NBI er vel NBI, BLC er BLC, uansett hvor i verden de brukes?
Redigert 12.11.2018 kl 01:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2018 kl 06:56 4142

Nu er jo faktisk Olympus og Karl Storz enige om att Blåhvite scope gir de klart beste resultaten.
Så til og med Olympus er uenig med deg Oregon, men det biter vel ikke på deg og Doktorranten.
Og fexiscope kommer att bli mer brukt i Norden og, der er ingen intressert av att behandle dem mer
en nødvendig.
Merlin
12.11.2018 kl 07:24 4093

NBI får ingen refusjon i USA. Mens BLCC får $1178 til prosedyren. Gjett om det vil forskyve bruken. I tillegg har ikke flexiscop for BLCC (Bluelight Cystoscopy with Cysview) vært levert før nå. Photocure er i en enestående situasjon.
Oregon har ikke forstått konklusjonen i den rapporten han viser til. Selv i det skandinaviske forsøket vil NBI ikke oppdage blærekreften for 5,3 av hundre i forhold til det BLC gjør. Klart pasientene heller vil ha redusert risiko og velger BLC! Å hevde at NBI er like bra er direkte motstridende mot tallene.
Redigert 12.11.2018 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
stokkn
12.11.2018 kl 07:57 4016

Halvert underskudd fra forrige q, utlegg fra USA etableringen lagt ved dette kvartalet, her bør en tenke selv, pho vil akselerere fra neste q!
Oregon
12.11.2018 kl 09:16 3875

Jeg kjørte en argumentasjonsrekke opp mot Q3 satt sammen av en rekke forhold som skulle gi meg grunnlag for å hevde at PHO KUNNE ende opp med å skuffe markedet og kom fram til en forventet omsetning Q3 på 42-44 mill og en kostnadsside litt høyere enn det som jeg formulerte det. Og nok en gang dette var noe jeg skrev i god tid før Q3. Og jeg gjentar nok en gang Q3 og hva som jeg mente av faktorer som burde medregnes. Jeg tror faktisk jeg nevnte noe også om at jeg ikke hadde noen store forventninger til oppdatert guiding heller siden ny CEO hadde startet 1. nov. og i mine øyne hadde han ikke overanstrengt seg heller i tiden opp mot 1. Nov. ( dette sett i ettertid; min tilføyelse)
Hva så om Q4: Jeg har solgt og plassert pengene andre steder. Jeg har skrevet tidligere at det er USA som blir spennende. Vitenskapelige sannheter varer sjelden mer enn 3 år og det forskes hele tiden og det gjelder å holde seg oppdatert. Og jeg er enig i at FDA er svært seriøse og jeg har absolutt ikke feid noe under teppet for jeg trakk fram spesielt artikkelen skrevet av urologer i Skandinavia opp mot Q3 og ringvirkningene fra den ligger fortsatt i gangene. (Når ledende urologer publiserer godt dokumenterte forskningsartikler slik som jeg har referert
til der dette prosjektet gjennomføres som et samarbeidsprosjekt for flere sykehus i Norge og Skandinavia.) Myndighetene vil også ha et ord med i laget og derfor endres guidlines basert på nyere forskning og i USA ( som jeg ikke har skrevet konkret om nå fordi mitt opprinnelige innlegg var rettet mot Q3 og resultatene som jeg forsåvidt mente kunne komme der)
Det jeg pt. kan si er at scopene i USA har blitt brukt såpass lite med blålys ( ca. 1,5 ganger pr. uke) så jeg vil understreke at oppsiden er der og det har jeg også absolutt nevnt tidligere for de som vil søke på meg.
Men jeg har virkelig gjort en bra Research opp mot Q3 og jeg synes jeg traff bra? Eller er ikke de regnskapstallene som PHO la fram på Q3 heller ikke til å stole på?
Hva Q4 vil gi aksjonærene får dere spekulere videre på og jeg ønsker dere lykke til!
Redigert 12.11.2018 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
rockpus
12.11.2018 kl 09:45 3817

Oregon

Er anerkjennelse for at du traff bra svært viktig for deg?

Ellers: At flere metoder kan brukes endrer vel ikke sannsynlighet for at den beste på sikt vil få størst volum?
Synes ikke du også at 25% bedre resultat er viktig?
bateman
12.11.2018 kl 09:56 3789

Tror Photocure kommer til å falle ned mot 30-35 intervallet. Selv vurderer jeg en inngang hvis prisen ligger der rundt q4. Ser ingen grunn til å sitte med Photocure nå.
Slettet bruker
12.11.2018 kl 10:02 3759

I have an order in at 33kr. Possible it will get filled today or tomorrow.

Was waiting to see if there would be a rally today, but it doesn't look.like it. Ergo, follow the trend.

Technically there is no support before low 30's