Softbanks Kahoot investering
Har ikke gått helt som planlagt med Softbanks investerings fond Vision Fund. Så langt har fondet falt 50 Milliarder dollar.
Det som er interessant er investeringen i Kahoot. Her snakker vi tap med stor T.
Av ren egen interesse så prøver jeg å finne det korrekte ant aksjer som de besitter men får litt blandet informasjon i forhold til hvor jeg leter.
Aksjonær listen på feks finansavisen stemmer ikke med aksjonærlisten på Kahoot sin side. Og hvis det er som det meldes så begynte ikke Softbank nedsalget i dag i hvert fall fordi de har vært oppe i 17,4% eierandel som tilsvarer 82.269.397 aksjer i Kahoot.
Totalt kommer jeg frem til at de har investert 5,123 Milliarder kroner til en snitt pris på 64,29 kroner.
Tallene stemmer ikke helt i forhold til hverandre fordi media skriver litt forskjellig.
ca 3,5 mill aksjer til 43 kroner for 150 mill kroner (9/7-2021)
ca 3,5 mill aksjer til 43 kroner for 148 mill kroner (8/7-2021)
4 mill. aksjer til 68 kroner: 270 mill. kroner, Emisjon? (mai '21)
12 mill. aksjer til 110 kroner: 1,3 milliarder kroner (januar '21)
12 mill. aksjer til 79 kroner: 950 mill. kroner (desember '20)
5 mill. aksjer til 61 kroner: 305 mill. kroner (desember '20)
43 mill. aksjer til 46 kroner: To milliarder kroner (oktober '20)
For øvrig så meldte Softbank den 10 august om at de vil selge seg ned i Alibaba over en periode fra August til September. Er ikke helt sikker på dette med perioden fra august til september. Når jeg ser på kursen til Alibaba så kan jeg ikke se noen merkbare utslag.
Mandag 8 August dumpet Softbank aksjer i Uber. Heller ikke her var det noen drastiske utslag på kursen og den har hentet seg inn igjen.
Noen tall som jeg ikke har fått med meg her?
Blir vel neppe noen short squize her fordi dette må jo være en gavepakke til shorterene.
Det som er interessant er investeringen i Kahoot. Her snakker vi tap med stor T.
Av ren egen interesse så prøver jeg å finne det korrekte ant aksjer som de besitter men får litt blandet informasjon i forhold til hvor jeg leter.
Aksjonær listen på feks finansavisen stemmer ikke med aksjonærlisten på Kahoot sin side. Og hvis det er som det meldes så begynte ikke Softbank nedsalget i dag i hvert fall fordi de har vært oppe i 17,4% eierandel som tilsvarer 82.269.397 aksjer i Kahoot.
Totalt kommer jeg frem til at de har investert 5,123 Milliarder kroner til en snitt pris på 64,29 kroner.
Tallene stemmer ikke helt i forhold til hverandre fordi media skriver litt forskjellig.
ca 3,5 mill aksjer til 43 kroner for 150 mill kroner (9/7-2021)
ca 3,5 mill aksjer til 43 kroner for 148 mill kroner (8/7-2021)
4 mill. aksjer til 68 kroner: 270 mill. kroner, Emisjon? (mai '21)
12 mill. aksjer til 110 kroner: 1,3 milliarder kroner (januar '21)
12 mill. aksjer til 79 kroner: 950 mill. kroner (desember '20)
5 mill. aksjer til 61 kroner: 305 mill. kroner (desember '20)
43 mill. aksjer til 46 kroner: To milliarder kroner (oktober '20)
For øvrig så meldte Softbank den 10 august om at de vil selge seg ned i Alibaba over en periode fra August til September. Er ikke helt sikker på dette med perioden fra august til september. Når jeg ser på kursen til Alibaba så kan jeg ikke se noen merkbare utslag.
Mandag 8 August dumpet Softbank aksjer i Uber. Heller ikke her var det noen drastiske utslag på kursen og den har hentet seg inn igjen.
Noen tall som jeg ikke har fått med meg her?
Blir vel neppe noen short squize her fordi dette må jo være en gavepakke til shorterene.
Redigert 26.08.2022 kl 21:09
Du må logge inn for å svare