Qec
QEC har steget mye, fra et nivÄ pÄ ca 1,30 - 1,40 kroner fÞr sommeren. Her er nok endel kortsiktige tradere som sitter med gevinster som frister Ä realisere. Jeg oppfordrer til forsiktighet pÄ kort sikt. Mulig at det vil kunne bli en magnet ned mot 2 kroner igjen, eller ned mot tidligere lave nivÄer rundt 1,30 - 1,40. Jeg har ikke fasiten, men ikke sats mer enn du kan tape, som i aksjemarkedet generelt.
Redigert 03.09.2022 kl 09:05
Du mÄ logge inn for Ä svare
Tja, mye av gassen ligger jo i bakken utrolig nok
Politisk skandale i quebec er jo bare et faktum
Politisk skandale i quebec er jo bare et faktum
Peter Sellers
01.09.2022 kl 18:56
5580
@minsin, men jeg kom meg inn igjen pÄ 2.31 skulle hatt litt mer is magen og ikke solgt i gÄr men sÄnn er det:))
Spennende om vi kan bryte kr 3 kommende uke.
JanH
01.09.2022 kl 21:11
5072
Det var utrolig merkelig at du solgte i gĂ„r; for sĂ„ Ă„ kjĂžpe pĂ„ mye hĂžyere nivĂ„ i dag! HĂžres ut sĂžm du er amatĂžr! Nei;âŠjeg valgte heller Ă„ bli sittende!
Gudskjelov har vi sÄnne som selger billig og kjÞper dyrere. Vi trenger mange slike.
OPC1000
01.09.2022 kl 22:08
4785
Slettet brukerskrev Spennende om vi kan bryte kr 3 kommende uke.
Ekspertene sier at den brĂžt 3 kroner denne uken.
MC Axel
01.09.2022 kl 22:09
4789
The election battle is on!đ
'CAQ leader Legault under pressure to revive Quebec LNG project the province quashed last year
It was a 'monumental mistake' to refuse the project a year ago and it is even more the case today with the geopolitical context, says Quebec Conservative leader Ăric Duhaime
Author of the article:
Catherine LĂ©vesque
Publishing date:
Sep 01, 2022
The possible revival of a liquefied natural gas (LNG) export project in Quebec could be shaping up to be a wedge issue in the provincial election, with premier François Legault facing pressure to reconsider his position given Europeâs urgent need for this resourc
âI am here today to tell you that on October 3, we consider it to be a referendum,â said Duhaime, surrounded by four of his candidates in the area. âThe ballot question is: are you for or against the LNG project?â
âIn the Saguenay-Lac-Saint-Jean region, a vote for the Conservative Party will be a vote for the LNG project and a vote for the CAQ (Coalition Avenir QuĂ©bec) will be a vote against LNG. Itâs as simple as that,â he added.
https://nationalpost.com/news/politics/caq-leader-legault-under-pressure-to-revive-quebec-lng-project-the-province-quashed-last-year
'CAQ leader Legault under pressure to revive Quebec LNG project the province quashed last year
It was a 'monumental mistake' to refuse the project a year ago and it is even more the case today with the geopolitical context, says Quebec Conservative leader Ăric Duhaime
Author of the article:
Catherine LĂ©vesque
Publishing date:
Sep 01, 2022
The possible revival of a liquefied natural gas (LNG) export project in Quebec could be shaping up to be a wedge issue in the provincial election, with premier François Legault facing pressure to reconsider his position given Europeâs urgent need for this resourc
âI am here today to tell you that on October 3, we consider it to be a referendum,â said Duhaime, surrounded by four of his candidates in the area. âThe ballot question is: are you for or against the LNG project?â
âIn the Saguenay-Lac-Saint-Jean region, a vote for the Conservative Party will be a vote for the LNG project and a vote for the CAQ (Coalition Avenir QuĂ©bec) will be a vote against LNG. Itâs as simple as that,â he added.
https://nationalpost.com/news/politics/caq-leader-legault-under-pressure-to-revive-quebec-lng-project-the-province-quashed-last-year
Canada 0,33 CAD, dvs 2,52 NOK.
Enig med deg. Det ligger en gevinstsikring/korreksjon i lufta, den tror jeg vi ser i lĂžpet av morgendagen fĂžr helgen ringes inn. Store papirgevinster og sannsynlig med tildels kraftige stoplossras.
Forsiktig
01.09.2022 kl 23:47
4355
PĂ„ den andre siden vil den uavklarte situasjonen gjĂžre at mange vil "sikre seg over helgen", mhp nyheter..
Klokavskade
02.09.2022 kl 00:37
4251
Tror heller at det ligger en kurs eksplosjon i lufta! Kortsiktig motstand er jo flere tiĂžrer opp fra dagens kurs.
LSHH
02.09.2022 kl 00:40
4246
Lykke til med gevinstsikring! Aldri feil det. Jeg sitter stille, det er en grunn til mediene og meglerhus ikke sier stort. NÄr de er lastet kommer analyser etc. lykke til alle sammen, det er politiske endringer som mÄ til, sÄ kan QEC bli til noe virkelig stort. Btw kursen er fortsatt lav ihht inntjening dag for dag med disse prisene i markedet.
De aller aller fleste her inne har tatt gevinst og solgt.
Det vises pÄ interessen.
Kun noen fÄ igjen som skriver her.
AksjonÊrlistene viser at smÄ selger og store kjÞper.
Kommer nok krypene etter og kjĂžper seg inn hĂžyere skal man se.
Jeg tĂžr ikke sitte ute. Kommer ikke gass leveransene fra Russland i gang igjen i kveld/morgen som russerene har lovet blir EU /Canada gassavtale mer og mer reel og EU enda mer desperate.
Det vises pÄ interessen.
Kun noen fÄ igjen som skriver her.
AksjonÊrlistene viser at smÄ selger og store kjÞper.
Kommer nok krypene etter og kjĂžper seg inn hĂžyere skal man se.
Jeg tĂžr ikke sitte ute. Kommer ikke gass leveransene fra Russland i gang igjen i kveld/morgen som russerene har lovet blir EU /Canada gassavtale mer og mer reel og EU enda mer desperate.
B-Man
02.09.2022 kl 08:36
3757
Durham kan du gi noen vink om videre utvikling pÄ Qec fra her vi er nÄ og videre fremover?
sigj2
02.09.2022 kl 08:40
3743
Blir det filleristing i treet eller fĂžlger vi etter Kanada kursen?
Svaret fĂ„r vi snart đ„ž
Svaret fĂ„r vi snart đ„ž
Redigert 02.09.2022 kl 08:41
minsin
02.09.2022 kl 08:45
3710
Lite som sier gevinst sikring,tvertimot - spĂžrr dere meg.
mindre korreksjoner ja , men aksjen skal opp ogsÄ pÄ kort sikt
mindre korreksjoner ja , men aksjen skal opp ogsÄ pÄ kort sikt
Viti
02.09.2022 kl 08:47
3710
Qec i Canada gikk ned til 0.31 i gÄr med fravÊrende omsetning 30310 (volum)
https://money.tmx.com/en/quote/QEC
https://money.tmx.com/en/quote/QEC
marked1
02.09.2022 kl 08:47
3742
Kursen litt ned i CAD i gÄr. Blir interessant Ä se hvor Qec skal utover dagen. Er vel endel kortsiktige som sitter med gevinster i denne nÄ som kanskje er nervÞse pÄ salgsknappen.
Redigert 02.09.2022 kl 09:06
solid1
02.09.2022 kl 09:08
4795
Ser da ut som 0,33 og omsatt mer enn 161 000?
https://www.bloomberg.com/quote/QEC:CN
Sep 01, 2022
Prime Minister Justin Trudeau should be feeling isolated in his campaign against fossil fuels, especially Liquefied Natural Gas (LNG), as leaders around the world reduce their countriesâ reliance on inadequate renewable energy and tone down their own rhetoric about lowering GHG emissions. But for political and ideological reasons his government cannot admit to the terribly damaging consequences of its green policies and the urgent need to fundamentally change course. To the contrary, it keeps doubling down on its climate obsession.
https://financialpost.com/opinion/joe-oliver-trudeaus-growing-isolation-on-fossil-fuels
These assaults on reason and the national interest must have been jarring to a desperate German Chancellor Olaf Scholz on his visit to Canada, the fifth largest producer of natural gas in the world. Europeâs biggest economy is on its knees, its leader reduced to begging Vladimir Putin and anyone else for natural gas and coal to avert an economic and human disaster this winter.
OPC1000
02.09.2022 kl 09:22
4734
minsin skrev Har selv som mÄl mellom 2,66- 2,80 nok, for dagen
Er det ikke bedre med en realistisk tilnĂŠrming ?
Man ser hvor stille det blir nÄr algoritmene slÄs av.
Man ser hvor stille det blir nÄr algoritmene slÄs av.
Redigert 02.09.2022 kl 09:36
Qec er kraftig overpriset og mÄ nedover, ser ut til at det har startet i dag. Ikke noe nytt som gjÞr at den skal vÊre sÄ hÞy.
tuja
02.09.2022 kl 10:08
4758
Natgas fortsatt knallsterk. Og vi gÄr mot vinter:
Advertisement
Close
Natural Gas Futures - Oct 22 (NGV2)
Real-time capital.com
Create Alert
Add to Watchlist
9.175 -0.087 -0.94%
Advertisement
Close
Natural Gas Futures - Oct 22 (NGV2)
Real-time capital.com
Create Alert
Add to Watchlist
9.175 -0.087 -0.94%
marked1
02.09.2022 kl 10:16
4759
QEC har steget kraftig fra 1,30 - 1,40 kroner fra mai i Är. Man bÞr fÞlge med om investorer er i ferd med Ä ta gevinst nÄ, og evt vurdere den politiske risikoen. Alle mÄ som vanlig gjÞre sine egne vurderinger.
Redigert 02.09.2022 kl 10:17
IncognitoPamda
02.09.2022 kl 10:24
4728
OPC1000 skrev Har du ikke fÄtt med deg det nye ?
Hva er det nye?
mofi1
02.09.2022 kl 10:28
4837
Tja, nÄ har faktisk inntjeningen og produksjonen Þkt vesentlig i samme periode, det kan jo ha noe med kursÞkningen Ä gjÞre.
Pussig hvor raskt noen er til Ä ville advare andre med en gang aksjen gÄr i rÞdt, vi er vel nÄ pÄ samme nivÄ som vi startet opp pÄ i gÄr.
Pussig hvor raskt noen er til Ä ville advare andre med en gang aksjen gÄr i rÞdt, vi er vel nÄ pÄ samme nivÄ som vi startet opp pÄ i gÄr.
Kennethp68
02.09.2022 kl 10:37
5124
This is shit and not good for Europe.
New article.
Witness the latest pronouncement from Steven Guilbeault, minister of environment and climate change, that the government will block new pipelines from Alberta that could deliver LNG to the Maritimes for export to Europe and India. Lest there be any lingering doubt, Trudeau declared there was no business case for them â having previously trammelled potential projects with regulations designed precisely to make them uneconomic.
https://financialpost.com/opinion/joe-oliver-trudeaus-growing-isolation-on-fossil-fuels
New article.
Witness the latest pronouncement from Steven Guilbeault, minister of environment and climate change, that the government will block new pipelines from Alberta that could deliver LNG to the Maritimes for export to Europe and India. Lest there be any lingering doubt, Trudeau declared there was no business case for them â having previously trammelled potential projects with regulations designed precisely to make them uneconomic.
njn-
02.09.2022 kl 10:45
5119
Det var feil.
QEC:CNToronto
Questerre Energy Corp
COMPANY INFO
0.33CAD
+0.02+6.45%
Open
0.33
Prev Close
0.31
Volume
161,278
QEC:CNToronto
Questerre Energy Corp
COMPANY INFO
0.33CAD
+0.02+6.45%
Open
0.33
Prev Close
0.31
Volume
161,278
OPC1000
02.09.2022 kl 19:38
4802
minsin skrev Har selv som mÄl mellom 2,66- 2,80 nok, for dagen
Forventer en kommentar etter dine totale bomskudd.
MC Axel
02.09.2022 kl 19:50
4773
Addressing Trudeauâs LNG comments on Canadaâs East Coast
August 31, 20226:55 AM BOE Report Staff
https://boereport.com/2022/08/31/addressing-trudeaus-lng-comments-on-canadas-east-coast/
August 31, 20226:55 AM BOE Report Staff
https://boereport.com/2022/08/31/addressing-trudeaus-lng-comments-on-canadas-east-coast/
Bullerbasse
02.09.2022 kl 20:11
4687
Jeg gad godt vide hvad der fÄr en mand som har ansvaret for et stort land som Canada og som bliver prÊsenteret for en mulighed der vil gÞre hans land til en stormagt pÄ energimarkedet, bliver perlevenner med Europa, skaffe 100.000 tusindvis af jobs til hans folk, milliarder af dollars til hans land som han han kan geninvestere i grÞn energi til hÄrdnakket at blive ved med at sige nej.
Nogen der kan hjĂŠlpe mig med at gennemskue dette?
Nogen der kan hjĂŠlpe mig med at gennemskue dette?
Redigert 02.09.2022 kl 20:12
minsin
02.09.2022 kl 20:27
4635
OPC1000 skrev Forventer en kommentar etter dine totale bomskudd.
tja bok skudd og bom skudd fru blom... der er jo de som ville den skulle ned til 2 kr..
Teknisk ligger qec for Ăžyeblikket i det helt korte bilde mellom sperrene rundt 2,25 og 2,52.
Underliggende er vi forrtsatt i en sterk stigende trend.. som har Ăžket siden 22 aug
RSI utvikler seg fortsatt positivt
I gÄr gikk det inn en kjÞpspost pÄ over 700 k nÊr slutt auksjonen-
Noe som jeg tolket at kjÞps siden fortsatt ville vÊre sterk ogsÄ i dag.
5 pst nedgang er ikke mye, ikke unormalt - og jeg vil ikke kalle dagen for kraftig nedsalg i det hele tatt.
en mindre korreksjon kanskje.Fikk kjÞpt noen aksjer pÄ rundt 2,28 og er fornÞyd
QEC drives av nyhetsbildet for Ăžyeblikket - fundamentalt ligger det til rette for dobling frem mot Q3 - produksjonen er bra.
NÄ som Gazprom stenger ned pÄ ubestemt tid- legger det fÞrst og fremst pÄ situasjonen canada/Tyskland/EU og felles politisk lÞsning, g det er vel der nÞkkelen til kursutviklingen i det korte bilde ligger
Teknisk ligger qec for Ăžyeblikket i det helt korte bilde mellom sperrene rundt 2,25 og 2,52.
Underliggende er vi forrtsatt i en sterk stigende trend.. som har Ăžket siden 22 aug
RSI utvikler seg fortsatt positivt
I gÄr gikk det inn en kjÞpspost pÄ over 700 k nÊr slutt auksjonen-
Noe som jeg tolket at kjÞps siden fortsatt ville vÊre sterk ogsÄ i dag.
5 pst nedgang er ikke mye, ikke unormalt - og jeg vil ikke kalle dagen for kraftig nedsalg i det hele tatt.
en mindre korreksjon kanskje.Fikk kjÞpt noen aksjer pÄ rundt 2,28 og er fornÞyd
QEC drives av nyhetsbildet for Ăžyeblikket - fundamentalt ligger det til rette for dobling frem mot Q3 - produksjonen er bra.
NÄ som Gazprom stenger ned pÄ ubestemt tid- legger det fÞrst og fremst pÄ situasjonen canada/Tyskland/EU og felles politisk lÞsning, g det er vel der nÞkkelen til kursutviklingen i det korte bilde ligger
Redigert 02.09.2022 kl 20:45
sigj2
02.09.2022 kl 20:34
4596
Selskapet skriver at det skal dreie seg om en oljelekkasje, og sier gassrĂžrledningen ikke kan Ă„pne fĂžr dette er fikset.
â Dette er relativt dramatisk, sier John Brottemsmo, kraftanalytiker i Kinect Energy.
â Hvis det ikke kommer noen klarhet i nĂ„r rĂžrledningen vil gjenĂ„pne, i lĂžpet av helgen, vil markedene reagere ved Ă„ sende prisene oppover mandag, mener han.
â Dette er relativt dramatisk, sier John Brottemsmo, kraftanalytiker i Kinect Energy.
â Hvis det ikke kommer noen klarhet i nĂ„r rĂžrledningen vil gjenĂ„pne, i lĂžpet av helgen, vil markedene reagere ved Ă„ sende prisene oppover mandag, mener han.
panamajack
02.09.2022 kl 22:10
4358
Der er blevet dĂžmt "dĂŒnne schiesse" i europa i sĂŠr i Tyskland. Nu mĂ„ vi se hvem canadiernes venner er? Nu ved vi at quebecere er sĂ„danne nogle franske halvkommunister, sĂ„ gad vide?
https://www.berlingske.dk/internationalt/rusland-lukker-for-nord-stream-1-paa-ubestemt-tid
https://www.berlingske.dk/internationalt/rusland-lukker-for-nord-stream-1-paa-ubestemt-tid
panamajack
02.09.2022 kl 22:10
4363
Der er blevet dĂžmt "dĂŒnne schiesse" i europa i sĂŠr i Tyskland. Nu mĂ„ vi se hvem canadiernes venner er? Nu ved vi, at quebecere er sĂ„danne nogle franske halvkommunister, sĂ„ gad vide?
Redigert 02.09.2022 kl 22:18
minsin
02.09.2022 kl 22:17
4328
i grunnen ett fett hva du sier ... egentlig
det vesentlige for min del er at jeg har positiv avkastning i det jeg holder pÄ med
det vesentlige for min del er at jeg har positiv avkastning i det jeg holder pÄ med
Redigert 02.09.2022 kl 22:17
Korreksjon kom, noe som er mye mye bedre. Questerre trenger noen pust i bakken slik at folk fÄr gevinstsikre. Det skaper mye mer robust oppgang.
NĂ„ har Aksjesladder gutta tatt noen solide posisjoner hĂžrer jeg i kveld. Det betyr at traderene begynner Ă„ kjĂžre den snart.
NĂ„r store tradere tar tak gjentar ofte historien seg.
Dermed opp mot 4 neste uke.
Med uttalelser fra Quebec regjering om samarbeid. Ja da er 25-27 det man strekker seg til.
Teknisk er Questerre helt perfekt porsjonert for videre oppgang.
NĂ„ har Aksjesladder gutta tatt noen solide posisjoner hĂžrer jeg i kveld. Det betyr at traderene begynner Ă„ kjĂžre den snart.
NĂ„r store tradere tar tak gjentar ofte historien seg.
Dermed opp mot 4 neste uke.
Med uttalelser fra Quebec regjering om samarbeid. Ja da er 25-27 det man strekker seg til.
Teknisk er Questerre helt perfekt porsjonert for videre oppgang.
Redigert 02.09.2022 kl 22:49
OPC1000
02.09.2022 kl 23:08
4377
Jeg vet det er upopulÊrt og kverulerende, meg jeg er usikker pÄ om vi ser 4 neste uke.
Vi ser nok ikke 4. Vi ser nok heller ikke 25-27 men tradere drar alltid aksjer opp mot tidligere topper.
Jeg skrev opp mot 4 ikke over 4.
Om man kan fÄ lov til Ä kverulere tilbake
Jeg skrev opp mot 4 ikke over 4.
Om man kan fÄ lov til Ä kverulere tilbake
Overraskende melding fra dig đ€đ