DOF før eller etter restruktering?
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
20.11.2022 kl 09:23
Siden denne tråden har utviklet seg til en ren krangletråd med mange og gjentagende brudd på forumreglene er den nå stengt.
Oppretter en ny tråd for saklige diskusjoner rundt refinansiering av DOF.
DOFs kreditorer og styret har blitt enige om et restruktureringsforslag etter omtrent to års fohandlinger. Forslaget som skal stemmes over på ekstraordinær generalforsamling medfører at dagens aksjonærer vil om det blir godkjent medføre at ca. 5,7 mrd gjeld blir konvertet til egenkapital, og dagens askjonærer vil sitte igjen med 4%.
På forumet er det flere som ser en oppside i DOF dersom restruktureringsforslaget blir nedstemt. Selskapets ledelse utrykte ved presentasjonen av andre kvartals resultat at om ikke restruktureringsforslaget ble godkjent ville det det være høy sannsynlighet for at dagens aksjonærer ville tape sine verdier.
Det ser allikevel ut til at kursen holdes oppe, selv om det fra både selskapet og i media har vært advart mot den kommende utvanningen.
Hva som vil skje dersom restrukteringsforslaget ikke blir godkjent er høyst usikkert.
Offshore sektoren ser ut til å kunne gå inn i en periode med god inntjening, og DOF er et godt drevet selskap med en god flåte. Med en god finansiering på plass vil selskapet kunne gjøre godt fremover.
Det store spørsmålet er: Hvorfor kjøpe DOF aksjer før restrukteringen er avklart?
DOFs kreditorer og styret har blitt enige om et restruktureringsforslag etter omtrent to års fohandlinger. Forslaget som skal stemmes over på ekstraordinær generalforsamling medfører at dagens aksjonærer vil om det blir godkjent medføre at ca. 5,7 mrd gjeld blir konvertet til egenkapital, og dagens askjonærer vil sitte igjen med 4%.
På forumet er det flere som ser en oppside i DOF dersom restruktureringsforslaget blir nedstemt. Selskapets ledelse utrykte ved presentasjonen av andre kvartals resultat at om ikke restruktureringsforslaget ble godkjent ville det det være høy sannsynlighet for at dagens aksjonærer ville tape sine verdier.
Det ser allikevel ut til at kursen holdes oppe, selv om det fra både selskapet og i media har vært advart mot den kommende utvanningen.
Hva som vil skje dersom restrukteringsforslaget ikke blir godkjent er høyst usikkert.
Offshore sektoren ser ut til å kunne gå inn i en periode med god inntjening, og DOF er et godt drevet selskap med en god flåte. Med en god finansiering på plass vil selskapet kunne gjøre godt fremover.
Det store spørsmålet er: Hvorfor kjøpe DOF aksjer før restrukteringen er avklart?
Redigert 20.11.2022 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
Men jøss, en kan tenkte å tro at du er forelsket i Kalkylen du ser nå han overalt på tråden, sikker på ikke alle er Kalkylen? Ikke sett en strek på det helt ennå, undersøk.
suspekt
08.11.2022 kl 15:03
3117
Se FA TV i dag. Gulltider i offshore kommer, spesielt i subsea. Hold på aksjene!!
FinnMcCool
08.11.2022 kl 14:47
3133
Don't worry Valpolicella, it will not be long before decent honest shareholders are no longer interested in being here because FA no longer has control and then all the troll's on here can entertain themselves with Whoop Whoop (troll language I think) !!
Osvaldsen
08.11.2022 kl 14:36
3161
Avslag i tingretten? Hva får deg til å tro det? Har du vert inne på den lukkede tråden å blitt lurt av enkelte personers ønsketenkning og fantasier? Hva tror du skjer i tingretten? At dommeren reiser ut til båtene å sjekker om vedlikeholdsplanen er overholdt?
Regnskapet viser tydelig at DOF er insolvent da gjeld er større enn eiendeler så den går nok greit gjennom.
Osvaldsen
Regnskapet viser tydelig at DOF er insolvent da gjeld er større enn eiendeler så den går nok greit gjennom.
Osvaldsen
Hvor mye taper aksjonerene ved nei avstemming og avslag i tingretten på insolvens? Mons og Hilde er nok snart ute av bilde nytt styre tar over straks. Du må følge bedre med. SOFF har mcap på 2.6 milliarder med mindre backlogg en DOF på samme gjelds nivå, korrekt kurs for DOF er 6-7kr enkelt å regne ut.
Osvaldsen
08.11.2022 kl 14:09
3223
Hva mener du jeg har lagt ut som er feil info på denne tråden?
Det er nok du som skal lene deg fremover når Mons og Hilde dasker deg på stumpen etter du sitter igjen med 0% av verdien på aksjene dine ;) Jeg skal ikke hjelpe til å daske deg, det klarer du fint selv, det er straff nok å miste investeringen sin tenker jeg ;) Eller, kanskje jeg gir deg et lite dask etter jeg har fått aksjene dine på billigsalg, får se an humøret ;)
Osvaldsen
Det er nok du som skal lene deg fremover når Mons og Hilde dasker deg på stumpen etter du sitter igjen med 0% av verdien på aksjene dine ;) Jeg skal ikke hjelpe til å daske deg, det klarer du fint selv, det er straff nok å miste investeringen sin tenker jeg ;) Eller, kanskje jeg gir deg et lite dask etter jeg har fått aksjene dine på billigsalg, får se an humøret ;)
Osvaldsen
FinnMcCool
08.11.2022 kl 14:03
3217
It's not at all boring on Aksjeforum !! It's very informative and constructive and very much troll free :) Basically I'm only on here, not to get any insight into DOF but rather
to let fellow DOF shareholders be aware of the misinformation that comes from : FanTeddy-Hifidude-Flu-Hvalrossen-Fezzy-Complicado-JanOgre-Force10-Viva1 and of course yourself. But, if I'm going to be completely honest I just enjoy kicking troll ass and as you can see with the list, there are plenty of ass to kick :) Sooo please line up and bend over and take like a troll :)
to let fellow DOF shareholders be aware of the misinformation that comes from : FanTeddy-Hifidude-Flu-Hvalrossen-Fezzy-Complicado-JanOgre-Force10-Viva1 and of course yourself. But, if I'm going to be completely honest I just enjoy kicking troll ass and as you can see with the list, there are plenty of ass to kick :) Sooo please line up and bend over and take like a troll :)
Osvaldsen
08.11.2022 kl 13:30
3279
Kanskje du burde nevne det til vedkommende som spurte om det samme ang gjelden? Så slipper alle å ergre seg over mangelen på evner på kommunikasjon ;)
Ellers da? Hvordan går det på fantasiforumet ditt? Litt kjedelig der eller?
Osvaldsen
Ellers da? Hvordan går det på fantasiforumet ditt? Litt kjedelig der eller?
Osvaldsen
I have a look, thx for the tips, i only been on Facebook because there are not really any other platform for investors. Thought i am surprised that this thread is allowed to continue coming from a serious stock webpage as Finanavisen.
Redigert 08.11.2022 kl 13:22
FinnMcCool
08.11.2022 kl 13:15
3294
I didn't refer to you as being stupid even if the temptation was there ! but rather I mentioned your lack of communication skills ?
hifidude
08.11.2022 kl 13:09
3310
Jasså Kalkylen, du er ute å verver. Engelsk for anledningen ser jeg ;-) Ja, du tar rolen din på største alvor ;-)
Setter en tier på at etter at konverteringen/rekonstruksjonen/konkursen er ett faktum vil benektelsen fortsette, litt som etter valget i USA.
Setter en tier på at etter at konverteringen/rekonstruksjonen/konkursen er ett faktum vil benektelsen fortsette, litt som etter valget i USA.
FinnMcCool
08.11.2022 kl 13:03
3329
Unfortunately Valpolicella, they move to where they can do most mischief as troll's do !! which is why I am a member of Aksjeforum which is 100% troll free and I would recommend you and everyone else who is tired of all the troll BS to join up !!
FinnMcCool
08.11.2022 kl 12:49
3355
hifidude skrev Your postings are so funny I'm rolen on the floor....
Only children roll around on the floor !! Anyway, now that you have raised your head from your ass, just answer the very simple question of what you want to achieve here and what is your goal ?? You are obviously not a shareholder and I'm curious to which of the following you truly are ? Bondholder, Creditor, Troll or just plain old asshole ? I'm tempted to lean towards the latter :)
Osvaldsen
08.11.2022 kl 12:38
3310
Hvordan det? Er mitt spørsmål noe "dummere" enn det andre spørsmålet vedr. endringer i US dollar kurs? Det går ut på det samme. For å si det veldig forsiktig så kommer jeg nok ikke til å ta i mot noen råd fra "google translate" ;)
Osvaldsen
Osvaldsen
FinnMcCool
08.11.2022 kl 12:23
3279
Your answer here is certainly an improvement than "Whoops and Whoops!! What will this mean for earnings in US$??" I think you really need to work on your communication skill's ?
Denne tråden skulle vært lagt ned, trolla her har tydelig liten kunnskap om DOF. Lite givende.
Osvaldsen
08.11.2022 kl 09:24
3323
Svaret var absolutt relevant. Tar man for seg fordeler og bakdeler ved endringer i dollarkurs så ender man i null.
Osvaldsen
Osvaldsen
FinnMcCool
08.11.2022 kl 08:51
3364
Osvaldsen skrev Sannheten svir.... Osvaldsen
Nikko asked a simple question to the community on here, but unfortunately for him you responded with your unhelpful reply ?
nafa
08.11.2022 kl 08:49
3364
Osvaldsen skrev Sannheten svir.... Osvaldsen
Vi regner vel med at «sannheten» vil komme fram på et noe senere tidspunkt.
Isaksen
Isaksen
Osvaldsen
08.11.2022 kl 08:16
3384
I følge Mons'en så svekkes inntektene omtrentlig like mye som gjelda går ned så det gikk opp i opp. Det fikk vi vite på webcast da et dustespørsmål som lyder følgende; "Hva skjer med gjelda dersom dollaren US går til 5kr" dukket opp. Så ja, gjelda går ned men inntektene går ned tilsvarende også.
Tror dere aksjonærer skal være meget fornøyd med det ledelsen hadde fått til så langt. De har jobbet hardt for deres verdier gjennom krevende forhalndlinger. Og det beste av alt må jo at de har fått til likebehandling av alle aksjonærer, det var jo det dere ønsket :)
Osvaldsen
Tror dere aksjonærer skal være meget fornøyd med det ledelsen hadde fått til så langt. De har jobbet hardt for deres verdier gjennom krevende forhalndlinger. Og det beste av alt må jo at de har fått til likebehandling av alle aksjonærer, det var jo det dere ønsket :)
Osvaldsen
syvert1
07.11.2022 kl 23:43
3579
Osvaldsen skrev Uff og uff!! Hva vil dette bety for inntektene i US$?? Osvaldsen
I føkge CFO som Dere har eventyrlig tillit til vil svekket Dollar mot nok styrke E. K. Det samme vil styrking av BRL mot Nok, USD. Kan se ut som Q4 blir et bra kvartall for Dof. Økt E. K og mer penger å betjene gjelden..
FinnMcCool
07.11.2022 kl 23:34
3594
Two sides of a coin really !! DOF has some dollar income and some debt in dollar. Depends on which is greater I suppose ?
Nikko
07.11.2022 kl 22:20
3271
Dollarkursen er 6,12% lavere i dag enn 30.september (Q3). Hva betyr det for gjelden i US$?
Hei hifi :) klarte ikke å besvare din melding før den ble slettet her ifra, men hyggelig å høre at du påstår eg har litt igjen til rus, har igjen men ikke til rus. Det der kutter du ut ok, med sånt personlige trusler/mobbing kan du slenge en annen vei, gjerne mot deg selv. Eg bruker ingenting, helt idioti å skrive noen sånt noe til meg, at eg skrive pyse til viva1 er ikke er trussel/mobbing eller kan du ikke se forskjellen? Syns viva1 leker litt får høy er min mening og ser lavt på andre at ingen vet hva de snakker om, er mange folk her med kompetanse og kunnskap som kan fint måle seg opp med viva1 og ha en dialog istedenfor en å late som han kan alt noe han ikke kan, finner du sånt noe på andre tråden eller er det fin dialog der blant alle som er der? Så eg ber deg å kuttet ut sånt fra nå og framover eg tenkte egentlig å blåse i å skrive men av og til må du settes litt på plass. Forslaget er gammeldags, ønsker de å leve der kan de får min del gå konkurs og bli solgt vekk. Sagt det før og ingenting er forandret der, der de ønsker å kjøre eg følger veien ut mot et enormt ran mot aksjonærer. Ingen aksjonær er grådig, er sånn situasjonen er i dag ingen såg komme og nå når den er her, ser de bak og ikke fram. Er ikke noe mer, håper nedstemning skjer med stort margin, ellers ha en fin kveld alle man.
Redigert 07.11.2022 kl 23:22
syvert1
07.11.2022 kl 14:54
3593
At obligasjonseierne vil konvertere 3,5 mrd til. Aksjer i doff og få mye mer en 10-12% avkastning p. a er vel ikke så rart. Er mer interessert i hva bankene mener, de sitter vel. på over 80% av gjelden. Om de ikke får gjennom dette forslaget, avtalen mellom kreditorene og retten stemmes ned kan dette koste meget om Dof går konkurs og blir solgt til en konkurent enten i deler eller hele selskapet. Tror faktiisk mange vil ønske å kjøpe Dof med en EBITDA på 4,5 mrd og gjeld på 20 mrd. i dagens marked. Dette blir spennende de neste årene....
Redigert 07.11.2022 kl 14:55
Så bra.. det er alt vi trenger.. neste år er det jo penger til å betale gjeld selv med skyhøye driftsutgifter på nesten 80%.
Redigert 07.11.2022 kl 14:24
hifidude
07.11.2022 kl 14:07
3712
Mulig det står det antallet ut året, men ikke mye lengre.
Tikk takk
Tikk takk
Bare å se på sist avstemming for det var så si 100% avstemming nå er det mer skepsis, det er ikke halmstrå som skal stemme 11. november. Du viste kanskje ikke at dette var obligasjons avstemming i dag? Står forstatt 316 456 167 aksjer oppskrevet. Tenker det gjør det også ut året.
hifidude
07.11.2022 kl 13:51
3759
Snakk om å lete etter halmstrå....dette kaller jeg praktisk talt enstemmig ;-)
Det begynner å haste skal man unngå total utvanning eller nulling
Tikk takk
Det begynner å haste skal man unngå total utvanning eller nulling
Tikk takk
Det er jo ganske interessant at en del av obligasjonseierne nå faktisk har stemt mot utvanning i motsetning til sist gang hvor det var så si enstemmig. Tenker det er en god indikasjon på at skepsisen til forslaget nå er mye større enn tidligere.
Redigert 07.11.2022 kl 13:49
Offshore OBS
07.11.2022 kl 13:48
3549
BARE Å KONSTANTERE AT OBLIGASJONSEIERNE HOLDER SAMMEN:
Reference is made to the previous announcement on 24 October 2022 regarding
summons to bondholders' meetings in DOF Subsea AS' three bond loans (FRN DOF
Subsea AS Senior Unsecured Bond Issue 2013/2020 (DOFSUB07, ISIN NO0010971005),
DOF Subsea AS 9.50% Senior Unsecured Bond Issue 2017/2022 (DOFSUB08, ISIN
NO0010788177) and FRN DOF Subsea AS Senior Unsecured Bond Issue 2018/2023
(DOFSUB09, ISIN NO0010836810)) in which DOF Subsea AS requested the bondholders'
approval of the contemplated restructuring of the DOF group by a consensual
implementation, or, in the event that the Extraordinary General Meeting in DOF
ASA on 11 November 2022 does not approve a consensual restructuring, to complete
the restructuring through alternative implementation steps.
DOF Subsea AS is pleased to announce that the bondholders' meetings were held
today and the proposed resolution received 99.78%, 98.43% and 96.70% of the
votes in DOFSUB07, DOFSUB08, and DOFSUB09, respectively. Approval of the
proposal set out in the summons required 2/3 majority in all three bonds, and
the proposal was consequently approved. Please see the attached minutes from the
bondholders' meetings.
CEO Mons Aase, tel. +47 91 66 10 12
CFO Hilde Drønen, tel. +47 91 66 10 09
This information is subject to the disclo
viva1
07.11.2022 kl 13:45
3551
Der kom resultatet fra bondholder møte. Fra 96,7-99,78% som stemte for i de ulike obligasjonene. Så grunnen til at de ikke trengte min siste halvdel var at de hadde fått inn nok stemmer til at de ulike bondholdermøtene var beslutningsdyktige (en gitt min % av total utstedte obligasjoner må avlegge stemmer), samt at de hadde veldig god kontroll på hvordan obligasjonseierne stemte. I mangel på noen klare alternativer for veien til 100% recovery så legger obligasjonseierne sin lit til prosessen som har pågått i snart 3 år assistert av de dyktige finansielle og juridiske rådgiverne. Det er ikke formulert noen som helst tydelig strategi fra Dof Minoritets gruppe utover at det skal stemmes nei. Kreditorer velger derfor det eneste alternativet som er presentert som en mulig vei til best mulig recovery for sine utlån. .