BWLPG - Kursmål 245
DNB oppdatering etter rapporten:
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
Redigert 31.05.2024 kl 19:24
Du må logge inn for å svare
Løkkøye
12.07.2023 kl 20:13
7132
Frontman skrev Hva kan vi håpe på i utbytte for Q2?
Ser fra forrige kvartalsrapport at salg av 2 skip, BW Odin og BW Austria, ble gjennomført i april og mai.
«Generating USD 112,8 million in liquidity».
Man kan vel anta at salgene ble oppgjort og bokført i Q2.
Med USD 112,8 million i ekstra likviditet + et meget godt marked i Q2 må man kunne forvente solid utbytte også for dette kvartalet.
Ser ingen grunn til at vi skal havne så mye under forrige kvartal, USD 0,95.
«Generating USD 112,8 million in liquidity».
Man kan vel anta at salgene ble oppgjort og bokført i Q2.
Med USD 112,8 million i ekstra likviditet + et meget godt marked i Q2 må man kunne forvente solid utbytte også for dette kvartalet.
Ser ingen grunn til at vi skal havne så mye under forrige kvartal, USD 0,95.
Redigert 12.07.2023 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
nilsern
14.07.2023 kl 03:57
6610
Noen som vet hvorfor de valge å selge Odin og Austria ? Skipene var vel 14 år, ingen uhørt høy alder. Er det nye, kontraherte skip på vei inn?
Ratta
14.07.2023 kl 06:37
6587
Tror de ønsker alle skip over på lpg drevne motorer. Da er kanskje disse skutene for gamle til ombygging
Hellboy
18.07.2023 kl 13:00
6138
Ja. Men det var bare for product services.
Og pga timing-effekter som de skriver i meldingen så blir det et passe stort tap i Q2, og det tolker jeg som om blir offset av tilsvarende gevinst i Q3. Men netto-inntjeningen fra dette lille segmentet skal være ca lik fra Q1 til Q2.
Så med disse markedsforholdene, så antar jeg at markedet pisser i buksa og sender aksjen ned umiddelbart etter Q-fremleggelse/alternativt ikke fortjent stigning. Nå har de tatt opp igjen tilbakekjøpene etter at de fikk kjøpt minimalt på 108 i block-buildingen, så det bør jo være positivt. Det var den andre meldingen ;)
Og pga timing-effekter som de skriver i meldingen så blir det et passe stort tap i Q2, og det tolker jeg som om blir offset av tilsvarende gevinst i Q3. Men netto-inntjeningen fra dette lille segmentet skal være ca lik fra Q1 til Q2.
Så med disse markedsforholdene, så antar jeg at markedet pisser i buksa og sender aksjen ned umiddelbart etter Q-fremleggelse/alternativt ikke fortjent stigning. Nå har de tatt opp igjen tilbakekjøpene etter at de fikk kjøpt minimalt på 108 i block-buildingen, så det bør jo være positivt. Det var den andre meldingen ;)
Mr Jinx
19.07.2023 kl 00:09
5944
"BW LPG sticks to dividend as trading division posts $32m loss due to ‘timing effect’"
Mr Jinx
08.08.2023 kl 10:05
5188
SEB øker kursmålet til 150.
Bare å fylle på her, i påvente av nytt utbytte.
Bare å fylle på her, i påvente av nytt utbytte.
Skitur
08.08.2023 kl 10:43
5138
Noen som har formening om utbytte for Q2 ? Jeg forventer mellom 0.9-1.1 $
omans
08.08.2023 kl 14:31
4954
Det ligger i lufta at det blir et fett utbytte nå. Kursen virker supersterk på så rød børs.
Kanskje det øker fra q1 også.
Kanskje det øker fra q1 også.
Trendline
08.08.2023 kl 18:48
4802
Ja, da blir det vel $ 1,00 i utbytte for Q2
Nå er det hyggelig med aksjer i BW LPG.
Nå er det hyggelig med aksjer i BW LPG.
Skitur
08.08.2023 kl 18:54
4786
Kan ikke annet enn å være enig med deg her. Noen som vet ratene for i dag ?
Løkkøye
08.08.2023 kl 19:20
4743
ATH i dag på en ellers dårlig dag på børsen - meget sterkt.
BWLPG har etter kursstigning og reinvesterte utbytter blitt en stor investering for meg så jeg prøver å holde meg best mulig orientert om det som angår aksjen.
Kortsiktige ting som flåtevekst, sesongsvingninger, ventetid i Panamakanalen er jo godt kjent fra bl.a kvartalsrapportene.
Prøver å se litt lenger fram, hva kan forventes hvis og når verden går i resesjonsmodus?
Leste synspunktene til Frederik Ness/SEB i Finansavisen ang frakten av LPG og fant et par interessante ting der:
« amerikanske midtstrømselskaper investerer i mer LPG-eksportvekst» og Kina øker importen av LPG «drevet av nye PDH-anlegg, plastfabrikker som bruker propan som innsatsfaktor»
Altså vekst både i eksport og import, fra industriell virksomhet.
Få leveringer av nybygg når 2023 er unnagjort, også kostbart å bestille en ny VLGC, mener at USD100mill ble nevnt i et intervju med ledelsen, mindre kapasitet på skipsverftene er også noe å ta med når man ser framover.
Synes at markedet og utsiktene ser gode ut, også på lengre sikt.
Og teknisk er den ca 2 år gamle stigende trendkanalen fremdeles intakt, med dagens all time high som foreløpig høydepunkt.
BWLPG har etter kursstigning og reinvesterte utbytter blitt en stor investering for meg så jeg prøver å holde meg best mulig orientert om det som angår aksjen.
Kortsiktige ting som flåtevekst, sesongsvingninger, ventetid i Panamakanalen er jo godt kjent fra bl.a kvartalsrapportene.
Prøver å se litt lenger fram, hva kan forventes hvis og når verden går i resesjonsmodus?
Leste synspunktene til Frederik Ness/SEB i Finansavisen ang frakten av LPG og fant et par interessante ting der:
« amerikanske midtstrømselskaper investerer i mer LPG-eksportvekst» og Kina øker importen av LPG «drevet av nye PDH-anlegg, plastfabrikker som bruker propan som innsatsfaktor»
Altså vekst både i eksport og import, fra industriell virksomhet.
Få leveringer av nybygg når 2023 er unnagjort, også kostbart å bestille en ny VLGC, mener at USD100mill ble nevnt i et intervju med ledelsen, mindre kapasitet på skipsverftene er også noe å ta med når man ser framover.
Synes at markedet og utsiktene ser gode ut, også på lengre sikt.
Og teknisk er den ca 2 år gamle stigende trendkanalen fremdeles intakt, med dagens all time high som foreløpig høydepunkt.
Redigert 08.08.2023 kl 19:51
Du må logge inn for å svare
Mr Jinx
08.08.2023 kl 21:59
4573
Godt oppsummert! Utsiktene ser unektelig lyse ut.
Samtlige nettsteder jeg har sjekket litt på spår 5-10% økning innen LPG de nærmeste årene.
I tillegg til punktene du nevner er det og mange skip i dokk. Det lukter solide utbytter inneværende år og videre fremover.
Samtlige nettsteder jeg har sjekket litt på spår 5-10% økning innen LPG de nærmeste årene.
I tillegg til punktene du nevner er det og mange skip i dokk. Det lukter solide utbytter inneværende år og videre fremover.
The Godfather
23.08.2023 kl 15:48
4044
Oslo (Infront TDN Direkt): BW LPG ventes å legge frem et driftsresultat på 120 millioner dollar av tce-inntekter på 197 millioner dollar for andre kvartal 2023.
Det viser gjennomsnittet av estimater Infront har hentet inn.
Fire av fem analytikerne har en kjøpsanbefaling på aksjen, mens en har holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 136 kroner, varierende mellom 100 og 150 kroner.
BW LPG offentliggjør rapporten tirsdag 29. august rundt klokken 07.00, og selskapet vil holde en webcast klokken 13.00.
Deltagere: Arctic Securities, Cleaves Securities, DNB Markets, Fearnley Securities, Pareto Securities og SEB Equities.
Det viser gjennomsnittet av estimater Infront har hentet inn.
Fire av fem analytikerne har en kjøpsanbefaling på aksjen, mens en har holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 136 kroner, varierende mellom 100 og 150 kroner.
BW LPG offentliggjør rapporten tirsdag 29. august rundt klokken 07.00, og selskapet vil holde en webcast klokken 13.00.
Deltagere: Arctic Securities, Cleaves Securities, DNB Markets, Fearnley Securities, Pareto Securities og SEB Equities.
Gull i pungen
24.08.2023 kl 12:52
3935
Joakim Hannisdahl says price gap could support VLGC rates above $130,000 💪
https://www.tradewindsnews.com/gas/investor-hannisdahl-says-price-gap-could-support-vlgc-rates-above-130-000/2-1-1504865
https://www.tradewindsnews.com/gas/investor-hannisdahl-says-price-gap-could-support-vlgc-rates-above-130-000/2-1-1504865
nilsern
28.08.2023 kl 23:31
3487
"BW LPG ventes å legge frem et driftsresultat på 120 millioner dollar av tce-inntekter på 197 millioner dollar for andre kvartal 2023." Hvis det slår til blir det 8,5 kr i utbytte.
Løkkøye
29.08.2023 kl 08:07
3281
Ja, det må være gode utsikter med 65.000 dollar pr dag:
«I tredje kvartal har selskapet sluttet om lag 84 prosent av selskapets tilgjengelige flåtedager til en gjennomsnittlig rate på rundt 65.000 dollar pr dag.»
Så høy rate for tilgjengelige flåtedager har vi vel ikke sett tidligere.
«I tredje kvartal har selskapet sluttet om lag 84 prosent av selskapets tilgjengelige flåtedager til en gjennomsnittlig rate på rundt 65.000 dollar pr dag.»
Så høy rate for tilgjengelige flåtedager har vi vel ikke sett tidligere.
omans
29.08.2023 kl 09:02
3115
Om en hadde solgt på 126 hadde en hatt mer enn utbyttet ift denne kursreakdjonen.
Hvem solgte på 116 mon tro.
Hvem solgte på 116 mon tro.
Redigert 29.08.2023 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
Mr Jinx
29.08.2023 kl 09:06
3123
Ja det kan nok stemme. Gevinstsikring pågår, men denne kommer til å klatre igjen på gode utsikter og fine utbytter. Pluss at vi går inn i en god årstid for gass&LPG.
Skitur
29.08.2023 kl 09:18
3283
Merkelig åpning i dag med rett ned for så å snu rett opp, ,mye volum er det også i dag.
The Godfather
29.08.2023 kl 09:23
3287
Fra Pareto;
BWLPG: Complex report, but underlying performance is solid
• Several adjustments needed here, with both a trading loss (accounting-driven) and gain on vessel sales (two older VLGCs sold). EBITDA reported of USD 108m, vs. our estimate of 150m. However, due to the Product Service split we need to look at EBIT. Adjusting for a ~USD 34m negative accounting impact from Product Services, we arrive at an adjusted EBIT of USD 89m, vs. our estimate of 95m (consensus at 109m). VLGC rates adj. for utilization came in at ~USD 51,6007day – 2% below our estimate of USD 52,840/day
• Net profit reported of USD 78m but adjusted then for Product Services loss and gain on vessel sales we peg the underlying figure at USD 87m, 0.65/share, which is in line with our estimate due to lower taxes/minority interests. Some 19% below consensus though. They exclude the trading loss in their dividend calculation but include the gain on vessel sales. As such, they declare a dividend of USD 0.81/share – as what they deem, a ‘trading adjusted EPS’
• To then conclude on the quarter, dividends are higher than expected, VLGC rates are broadly in line with our estimates (but below consensus), and the Product Services division is clouding the report due to its accounting standards
• Q3 guidance is positive as expected, with ~84% of fleet days booked at USD 65,000/day. Even though the residual should end up a bit lower, this will still mean spot rates of ~USD 75,000/day in Q3 – a strong number exceeding Q1 and the best since Q3 2015. The company maintains a positive market outlook and has increased its coverage for 2024 marginally (13% covered at USD 37,300/day now). They have also ‘resolved to work towards a dual-listing in the US’, where we would argue that their full pay-out model should work well
BWLPG: Complex report, but underlying performance is solid
• Several adjustments needed here, with both a trading loss (accounting-driven) and gain on vessel sales (two older VLGCs sold). EBITDA reported of USD 108m, vs. our estimate of 150m. However, due to the Product Service split we need to look at EBIT. Adjusting for a ~USD 34m negative accounting impact from Product Services, we arrive at an adjusted EBIT of USD 89m, vs. our estimate of 95m (consensus at 109m). VLGC rates adj. for utilization came in at ~USD 51,6007day – 2% below our estimate of USD 52,840/day
• Net profit reported of USD 78m but adjusted then for Product Services loss and gain on vessel sales we peg the underlying figure at USD 87m, 0.65/share, which is in line with our estimate due to lower taxes/minority interests. Some 19% below consensus though. They exclude the trading loss in their dividend calculation but include the gain on vessel sales. As such, they declare a dividend of USD 0.81/share – as what they deem, a ‘trading adjusted EPS’
• To then conclude on the quarter, dividends are higher than expected, VLGC rates are broadly in line with our estimates (but below consensus), and the Product Services division is clouding the report due to its accounting standards
• Q3 guidance is positive as expected, with ~84% of fleet days booked at USD 65,000/day. Even though the residual should end up a bit lower, this will still mean spot rates of ~USD 75,000/day in Q3 – a strong number exceeding Q1 and the best since Q3 2015. The company maintains a positive market outlook and has increased its coverage for 2024 marginally (13% covered at USD 37,300/day now). They have also ‘resolved to work towards a dual-listing in the US’, where we would argue that their full pay-out model should work well
Bullmarked
29.08.2023 kl 14:29
3056
Må ha vært en fatfinger på den åpningen i dag, snakk om kaste penger i malstrømmen. BWLPG er bare knallsterk, angrer som en hund på jeg ikke hamstret mer i slutten av mars, men sånn er gamet. Hva tenker dere om 2024?
hogan
29.08.2023 kl 14:47
3130
Dem prøvde seg med overskriften nedtur i FA og prøvde å dumpe litt fra start men det funka ikke, ha ha
jeg sto klar på kjøpern rundt 116 men ingen mulighet
jeg sto klar på kjøpern rundt 116 men ingen mulighet
JanOrge
29.08.2023 kl 15:23
3183
Det ble prøvd det samme her som på BW Offshore i går. De lyktes godt på BW Offshore, men ikke på BW LPG.
hogan
29.08.2023 kl 16:02
3240
Ljuger gjør de og, sier det gjenstår godt over 20 vlgc som blir levert resten av året, i Bwlpg sin presentasjon er det 21.
Funka på Pgs i går også med samarbeid mellom FA og DnB,
Ingen moral
Funka på Pgs i går også med samarbeid mellom FA og DnB,
Ingen moral
Redigert 29.08.2023 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
The Godfather
30.08.2023 kl 08:32
3021
Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities oppjusterer sitt kursmål på BW LPG til 150 kroner pr aksje, fra tidligere 138 kroner pr aksje og gjentar kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering onsdag.
Kursmålet oppjusteres på bakgrunn av høyere estimater, opplyses det.
Det fremgår av en oppdatering onsdag.
Kursmålet oppjusteres på bakgrunn av høyere estimater, opplyses det.
Redigert 30.08.2023 kl 09:04
Du må logge inn for å svare
kodenavn
30.08.2023 kl 09:30
2951
Looking further out, FFA markets and product differentials continue to point towards a healthy LPG trading environment and while 4q could be somewhat impacted by the 24 VLGCs scheduled for delivery in 2h, a more manageable 17 VLGCs scheduled in ‘24 sets up an exciting period ahead.
kodenavn
30.08.2023 kl 11:58
2882
BWLPG equity returned 89% YTD, FSest c. 15% in dividends coming for 2h
3q 84% booked at USD 65k/d – 3q to be as strong as 1q
Strong fundamentals for long-term VLGC freight markets
BWLPG delivered a seasonally solid 2q and despite an accounting-based earnings miss, DPS at 81c implies a 28% annualized yield. Moreover, bookings, as expected, will see both payouts and estimates rise (FSest. 2h23 alone yielding 15%).
3q 84% booked at USD 65k/d – 3q to be as strong as 1q
Strong fundamentals for long-term VLGC freight markets
BWLPG delivered a seasonally solid 2q and despite an accounting-based earnings miss, DPS at 81c implies a 28% annualized yield. Moreover, bookings, as expected, will see both payouts and estimates rise (FSest. 2h23 alone yielding 15%).
omans
30.08.2023 kl 14:45
2906
BW LPG: ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold og kutter kursmålet til NOK 140 (144). Pareto øker kursmålet til NOK 149 (123), gjentar kjøp. Fearnley øker til NOK 150 (138), gjentar kjøp. DNB ned til 147..
Snitt 146,5.
Snitt 146,5.
Bullmarked
30.08.2023 kl 16:38
2849
BW LPG - Short 0.82% - Position value 145.79 M - Startdate stock price 95.35 - Total value change -34.22 M
Dårlig butikk det her, posisjonen står fra 22 mai.
Dårlig butikk det her, posisjonen står fra 22 mai.