BWLPG - Kursmål 245

omans
BWLPG 30.08.2022 kl 09:49 202793

DNB oppdatering etter rapporten:

We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).


Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).

Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.

1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.

09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.

04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP

31.5.24

BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
Redigert 31.05.2024 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
hogan
04.11.2023 kl 12:51 4629

Enig med at dette er varig, marked i vekst, billigere enn lng og olje og mye renere enn kull. Ønsker å se 1-2 års kontrakter på 55000 us og oppover det vil gi en indikasjon på at det er varig forsto at Bwlpg har sluttet en kontrakt på det nivå.
Kallekleiv sa at ratene har kommet opp på lng nivå og det er der det skal være sa han. Tror dette blir bra lenge
Mr Jinx
04.11.2023 kl 12:35 4615

De har sagt de ønsker dette i 2024. Uten å konkretisere det noe mer.
Bullmarked
04.11.2023 kl 12:07 4490

Helt vill utvikling i aksjen. Denne skrives ned i boken min for legendariske aksjer, er nesten for godt til å være sant. Bare å bøye seg i det som finnes av støv. Nesten umulig å se hvor denne ender.
Stockflow
04.11.2023 kl 10:32 4251

Noen som vet om BW LPG skal på børsen i USA? Er det sagt noe om dette?
sverre_stang
03.11.2023 kl 20:16 4457

Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Futures (JLPX23) 143.948 +2.468 (+1.74%)
Løkkøye
03.11.2023 kl 19:50 4427

Jørgen Lian fra DNB Markets har noen kommentarer i Finansavisen i dag ang. det oppjusterte kursmålet, bl.a."markedets underliggende styrke bygger tillit til varige inntekter".
Bet merke i ordet "varige" og har lurt litt på hva han mener med det.
Er det noe som er varig innen shipping, det er en av de bransjene som svinger mest, rederne er jo kjent for å kontrahere for mange nybygg i gode tider slik at ratene kollapser når nybyggene kommer på vannet.

Er noe annerledes denne gangen?
Nå er det vel slik at kontraherer man et skip i dag kan dette tidligst komme på vannet i 2027.
Fikk også med meg en kommentar fra en annen analytiker for noen dager siden:
Kapasiteten til skipsverftene world wide er ikke som den var, det har vært en viss nedbygging og man kan ikke bygge så mange skip som tidligere.
Dette er jo kjent fra før, men nytt for meg var tanken om at "dette kan medføre at gjenværende verft kan ta seg bedre betalt for nybygg, noe som også vil gjenspeile seg i annenhåndsmarkedet med høyere skipsverdier".

I forhold til tidligere sykluser er det nok nytt at verftskapasiteten er begrenset, vil føre til færre nybygg, større muligheter for mer varige inntekter.

"Varige" - et relativt begrep, ikke dager, ikke uker, kanskje år.

Jeg har nå brent meg tidligere på å tro at "denne gangen er det annerledes", skal ikke ta noe for gitt.

Dette var litt filosofering i inngangen til helgen - god helg:)
Redigert 03.11.2023 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
03.11.2023 kl 09:10 4719

Fra DNB Markets i dag;

Shipping

Shipping freight rate update

LPG: VLGC rates came in at USD131.4k/day, up from USD124.1k/day the day before


hogan
02.11.2023 kl 20:09 4998

Dorian lpg, snittrate 65000 us, q3 i
Eps 1,85 us ifjor 0,51 us, knallsterkt, dvs det blir knallsterkt fra Bwlpg også
Kan vi håpe på 1,2 i eps for Bwlpg tror det da spotrater q3 er rundt 80000 us, og de deler ut alt, håper på 13 kr i utbytte
Redigert 02.11.2023 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
02.11.2023 kl 19:40 4978

Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Futures (JLPX23) 141.480 +1.909 (+1.37%)
Samson Isberg
02.11.2023 kl 17:50 5127

VLGC rates surge on Panama Canal cuts
News this week of further daily transit cuts at the Panama Canal has sent a rocket through the already hot VLGC markets.

With containerships expected to take the lion’s share of the available slots on the interoceanic waterway for the next four months at least, other ship types are having to make contingencies, with fleets expected to travel much further, soaking up tonnage.

Nowhere is this more felt than in the LPG markets where a very significant swathe of the VLGC fleet uses the canal regularly to ship gas from the US to Asia.
The Panama Canal Administration warned earlier this week that following the driest October on record, the volume of daily transits will be cut further.

At its maximum, the canal can handle 40 ship transits a day, a figure that has been eroded this year as months of record drought take their toll. In tandem, canal administrators have been forced to cut maximum draft limits for ships transiting the waterway’s larger neopanamax locks by close to 2 m.

In 2023, there has been 41% less rainfall than usual, lowering Gatun Lake to unprecedented levels for this time of year. The lake is the vital slice of freshwater necessary for ships to transit as well as supplying water to more than 50% of the country’s population. Each vessel that transits through the set of locks uses approximately 52m gallons of water. To put this in perspective, normal daily water usage at the Panama Canal surpasses that of all of New York City.

The canal’s administrators will whittle the number of transits from 32 down to just 18 in the coming three months, a figure that will stay until further notice.

“The VLGC sector is likely to see the biggest disruption as it has the highest percentage of its fleet operating through the canal,” a note from investment bank Jefferies stated.

The one-way VLGC voyage between the US Gulf and China takes 30 days at current speeds of 14 knots via the Panama Canal. However, it would take 40 days to go via the Suez Canal or 45 days going around the Cape of Good Hope.

VLGC FFAs have spiked this week following the news from Panama with the Q1 Arabian Gulf to Japan route leaping by more than $25,000 to exceed $110,000 a day.

The rallying VLGC spot market is well supported by a “surging” FFA curve in contango, delays at the canal, and the US – Far East LPG arbitrage, noted Joakim Hannisdahl from Gersemi Asset Management
omans
02.11.2023 kl 09:51 5297

Ja, siste kursmålsendring fra i går ser ut å ha gått meg hus forbi, men da er det notert :)
Etter den siste oppgangen spørs det allikevel ikke om det vil komme til å butte noe opp mot 171 nivået, også får en uttrekk av neste utbytte om ikke lenge.
Redigert 02.11.2023 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
omans
02.11.2023 kl 09:05 5270

Kan endre, men ikke basert på annet en hold i dokumentert analyse. :)
Har kommet oppgraderinger, men tror ikke 200 er nevnt av andre enn anonyme skribenter.
The Godfather
02.11.2023 kl 07:56 5369

Wall Street Journal

Panama Canal to Halve Daily Sailings This Winter Due to Drought

https://www.wsj.com/business/logistics/panama-canal-to-halve-daily-sailings-this-winter-due-to-drought-3bd70c79
Mr Jinx
02.11.2023 kl 00:45 5424

Skjønner mer og mer hvor lavt denne har vært priset. Har vel den største flåten av alle?
200kr er nok innen rekkevidde slik det nå ser ut, så her må nok trådstarter inn å revidere overskriften!
Spekulant1
02.11.2023 kl 00:31 5416

DnB har oppjustert kursmål til 210. Kanskje fint å endre tittelen:)
Mr Jinx
01.11.2023 kl 21:46 5515

Q4 må vel bli helt vanvittig bra??
Frontman
01.11.2023 kl 21:37 5503

Q1 er vel normalt sett laveste kvartal for året. Sesongmessig. Nå ser vi 140K. Utrolig
Slettet bruker
01.11.2023 kl 21:25 5517

Nytt for meg er det contango i VLGC?
Gull i pungen
01.11.2023 kl 20:52 5582

Joakim Hannisdahl på X

VLGC #shipping spot rates are rallying again, as expected. Spot is well supported by a surging FFA-curve in contango, PanCan delays and the US/FE #LPG arb

BLPG1 +4% to $122k/d
Dec FFA +11% to $157k/d
Jan FFA +12% to $137k/d
BLPG3 +16% to $140k/d

Samson Isberg
01.11.2023 kl 20:18 5659

Innen LPG-shippingsektoren viser Arctic Securities til den seneste utviklingen i Panamakanalen som ventes å gi redusert transittkapasitet gjennom kanalen de neste månedene og kan bety at VLGC-er blir nødt til å omdirigere. Arctic Securities anslår at totalvolumene fra USA vil nå 58,3 millioner tonn i 2023.


"Forutsatt at 61 prosent av volumene på vei til Øst-Asia nå ligger an til å gå rundt Kapp det gode håp vil legge til en inkrementell etterspørsel på 61 VLGCer i et allerede stramt marked (under forutsetningen om at alle disse volumene tidligere gikk gjennom Panamakanalen), noe som representerer rundt 16 prosent av den totale flåten ved utgangen av året", skriver meglerhuset.


Den inkrementelle skipsetterspørselen er sannsynligvis ikke så høy, men det binder utvilsomt opp skip, legger meglerhuset til.


For øvrig har DNB Markets oppgradert Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. Kursmålet på BW er oppjustert til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.


Både Avance Gas og BW LPG steg til ny all-time high og sluttet opp henholdsvis 9,2 prosent og 6,5 prosent til 162,2 og 168,2 kroner.
Slettet bruker
01.11.2023 kl 19:53 5691

Med trenden skal du sitte :) sjekk den du og det ser ut som om den akselerer
Crude, Lpg, Clean shipping you name it, energi frakt på skip
Redigert 01.11.2023 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Stockflow
01.11.2023 kl 19:39 5725

Å her sitter jeg, utenfor shipping og tank… Som 14 dager tilbake i tid tenkte å kjøpe meg inn i Frontline, men det har jo fremdeles ikke blitt noe,,😫 Holder meg inne i seismik, har hatt en følelse av at tank gir en kjappere avkastning, så derfor jeg tenkte å gå over i det, om ikke alt så en del ihvertfall..
Men har jo aldri hatt baller nok til å gå for det…. Mye har høy RSI ser jeg på TA. Men, får satse på å kjøpe en andel i morgen i BW LPG, tror dere den fremdeles går mye opp på kort tid?
omans
01.11.2023 kl 12:50 5905

Teknisk ble det økt stigningstakt, ved brudd opp av taket av stigende trend ved 152, og motstand defineres ved 170-185 ved follow trough av 158, slik det henger sammen, men et motstandsområde er ikke nødvendig vis nær forestående(timer/dag) selv om 171 test ikke virker langt unna.
Redigert 01.11.2023 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
The Godfather
01.11.2023 kl 10:32 6011

TradeWinds

Panama Canal auction smashes vessel transit record as slot goes for $2.85m

Owners and charterers desperate to get their ships through a drought-hit Panama Canal have driven transit slot auction prices to a new record.

Fearnley Securities reported that on Monday, bidding for a crossing was concluded at a whopping $2.85m.

This compares with a normal booking fee of about $900,000 and beats the previous highest price of $2.6m from November last year.

https://www.tradewindsnews.com/gas/panama-canal-auction-smashes-vessel-transit-record-as-slot-goes-for-2-85m/2-1-1546233
hogan
01.11.2023 kl 09:51 6054

Som sagt, ingen overraskelse med kursmål på over 200 her, reprising i gang
Redigert 01.11.2023 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
01.11.2023 kl 09:30 6086

Pareto tar BW LPG inn i Modellporteføljen.
« Ratene og FFA-kontraktene for BW LPG skyter fart og estimatene for Q4 og Q1 ser meget konservative ut. Forsinkelser i Panamakanalen forsterker det som allerede er et stramt marked».
Redigert 01.11.2023 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
01.11.2023 kl 09:26 6069

DNB Markets er ute med en sektorrapport på LPG shipping i dag.

BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.

The Godfather
01.11.2023 kl 08:35 6153

Pareto

VLGC FFAs are reportedly "flying"

Up 10-20,000/day today, we are seeing 2024 rates of near USD 90,000/day.
Gull i pungen
31.10.2023 kl 19:01 6358

Oslo (Infront TDN Direkt): Ifølge Pareto Securities ryktes det om at BW LPG selger VLGCen "BW Princess" til rundt 65 millioner dollar til en asiatisk kjøper. Meglerhuset hadde estimert 60 millioner dollar i sin NAV-beregning. Enda mer interessant ifølge Pareto er meglerkommentarer rundt en ny toårsavtale for BW LPG India-skipet "BW Cedar", som har hatt en inntjening på rundt 36.000 dollar pr dag. Den nye kontrakten opplyses å gi en inntjening på 56.500 dollar dag frem til 2025.

"Vi antar 50.000/45.000 pr dag i vår spotantagelse for 2024/2025. Ved å heve dette til 60.000 pr dag vil det implisere 6 dollar i resultat pr aksje/utbytte pr aksje for de to årene (nesten dobbelt så mye som nåværende estimater)", skriver meglerhuset.

Pareto mener at LPG-fraktaksjene fortsatt er attraktive, med estimatmoment, attraktive utbyttepolitikker, sterke balanser og rabatter til NAV.

"BW LPG er priset lavest på både NAV og multipler - og gir det høyeste utbyttet for øyeblikket", skriver meglerhuset.

For øvrig skriver shippingavisen TradeWinds tirsdag at Panama Canal Authority (ACP) reduserer daglige skipstransitter ettersom vannivåene fortsetter å synke på grunn av tørke. Normalt krysser 36 skip pr dag, men dette har allerede blitt redusert til 32. Dette tallet vil falle til 25 og deretter 24 i november, til 22 i desember, 20 i januar og til slutt kun 18 i februar inntil videre, ifølge en melding fra ACP, skriver bransjeavisen.
Trendline
31.10.2023 kl 18:35 3026

BW-LPG er nå kommet i spennende farvann, kr 158,- i dag.
Jeg er langsiktig her, og skjønner hva du mener med US-notering og kursmål kr 200,- i løpet av 2024.
Samson Isberg
31.10.2023 kl 15:53 3209

Oslo Børs stiger på linje med europeiske børser tirsdag. Frontline stiger 1,3 prosent tirsdag, samtidig som det meldes om ytterligere oppgang i råoljetankratene. Rater fra Midtøsten til Kina og Vest-Afrika til Kina var opp 25 prosent hver i går til henholdsvis 44.900 dollar pr dag og 52.400 dollar pr dag, ifølge en oversikt fra Fearnley Securities. "Raffinerietterspørselen øker sesongmessig, og usikkerheten rundt Gaza legger ekstra press på befrakterne. Når flere og flere skip blir booket, forsterkes bekymringene for skipsmangel, og dette driver ratene enda høyere. Når det gjelder fundamentale forhold, falt Indias råoljeimport på månedsbasis i september, men vi ser likevel en solid oppgang på 4 prosent på årsbasis. Sesongmessige trender antyder en sterk vekst frem mot januar", skriver Arctic Securities tirsdag. Ifølge Pareto Securities ryktes det om at BW LPG selger VLGCen "BW Princess" til rundt 65 millioner dollar til en asiatisk kjøper. Meglerhuset hadde estimert 60 millioner dollar i sin NAV-beregning. Enda mer interessant ifølge Pareto er meglerkommentarer rundt en ny toårsavtale for BW LPG India-skipet "BW Cedar", som har hatt en inntjening på rundt 36.000 dollar pr dag. Den nye kontrakten opplyses å gi en inntjening på 56.500 dollar dag frem til 2025. "Vi antar 50.000/45.000 pr dag i vår spotantagelse for 2024/2025. Ved å heve dette til 60.000 pr dag vil det implisere 6 dollar i resultat pr aksje/utbytte pr aksje for de to årene (nesten dobbelt så mye som nåværende estimater)", skriver meglerhuset. Pareto mener at LPG-fraktaksjene fortsatt er attraktive, med estimatmoment, attraktive utbyttepolitikker, sterke balanser og rabatter til NAV. "BW LPG er priset lavest på både NAV og multipler og gir det høyeste utbyttet for øyeblikket", skriver meglerhuset. BW LPG stiger 2,8 prosent.
Mr Jinx
31.10.2023 kl 15:14 3296

Penge og utbyttemaskin.
Kurs nå 157.
Opp 5% i dag og 48% siste 3 mndr.
Og nå snakkes det om "struping" av trafikk gjennom
Panama. Snakk om supersyklus!
Løkkøye
31.10.2023 kl 13:53 3364

Ser ut til at flaskehalsen, Panamakanalen, blir trangere og trangere. 18 passeringer i Februar, midt i Q1 er jamen ikke mye i forhold til normalen.
Tenker at dette kan bidra til at vi holder oss på 6-siffrete spotrater ganske lenge nå.

Teknisk er vi tilbake i den fine, stigende trendkanalen som fikk et tilbakeslag ved nedsalget til BW Group.
Kan se ut til at vi skal slutte over kr. 150,- i dag og dermed ny ATH. Bare 5 mnd siden vi passerte kr. 100,-
Kr. 150, - en liten milepæl, men utsiktene er for gode til å selge unna aksjer på dette nivået.
For min del blir neste target kr. 200,- og mener at dette kan nås tidlig i 2024, dersom notering i US skjer på nyåret.

Ellers: Kanskje på tide at Omans lager ny heading på tråden nå, kursmålet er jo passert :)
Redigert 31.10.2023 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
Braastad
31.10.2023 kl 12:38 3300

Fra Pareto i dag;

Shipping - Panama Canal cuts

According to a letter from the Panama Canal authority sent out yesterday, there will be extensive cuts to Panama Canal crossings into Q1. Normally, 36x vesels are passing, this has been reduced to 32. But now, this will be 24-25 in November, 22x in December, 20x in Januaru and 18x in February and "until further notice".

Sounds very low, and likely to squeeze out a lot of the VLGCs. So very positive, with at least one-thrid of seaborne volumes ideally passing through there. (1/3 of total becoming 40% tonne-mile intensive could obviously have a huge impact on Q1 and Q2 rates..). Again, the VLGC sector looks very strong, BWLPG Is our top pick (positive for all segments).
Mr Jinx
27.10.2023 kl 11:15 3950

Absolutt! Notering i USA vil løfte enda mer. BW er størst i dette segmentet og gjør gode penger. Her er det bare å ( bokstavelig talt) sitte stille i båten. Flere sterke år i vente her tror jeg.
Løkkøye
27.10.2023 kl 11:08 3962

Mr Jinx skrev "Shipping"!
Flere aksjer innen shipping i fokus for øyeblikket, deriblant BWLPG.
La merke til at det bare tok 20 børsdager før selskapet nådde ny ATH etter at BW Group solgte seg ned til kurs 120,-
Gjorde gode kjøp de som kjøpte ved den dippen.

Etter all sannsynlighet blir det kjempegode utbytter i minst 2 kvartaler nå.
Håper og tror at notering i New York skjer tidlig i 2024, så kan amerikanerne regne litt på direkteavkastningen og sammenligne med feks. Dorian.
Kan gi en ny boost i aksjekursen.