BWLPG - Kursmål 245
DNB oppdatering etter rapporten:
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
Redigert 31.05.2024 kl 19:24
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
06.11.2023 kl 15:35
7900
Begrensninger i trafikken i Panama-kanalen sender spotratene for gasstankere i været.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/06/8054757/faerre-skip-gjennom-panama-kanalen-sender-gassratene-rett-opp
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/06/8054757/faerre-skip-gjennom-panama-kanalen-sender-gassratene-rett-opp
Gull i pungen
07.11.2023 kl 08:43
7699
E24 "Shipping fosser frem på Oslo Børs"
Lian i DNB Markets trekker frem BW LPG 14. november som verdt å følge med på.
– Den heseblesende inntjeningen i LPG- sektoren gjør at vi ser frem til rapportene, som vil gi en føring på hvor inntjeningen vil ligge for fjerde kvartal og fremover, sier analytikeren.
Han viser til køer og forsinkelser i Panamakanalen og «flust av LPG på lager i USA» som årsaker til den gullkantede situasjonen.
Skipsinntjeningen i sektoren lå tidligere i høst på sitt høyeste nivå noensinne.
– I BW LPG ser vi potensial for 26 kroner per aksje i utbytte for andre halvår, som blir en solid direkteavkastning på om lag 30 prosent.
https://e24.no/boers-og-finans/i/P48pE5/shipping-fosser-frem-paa-oslo-boers-heseblesende-inntjening
Lian i DNB Markets trekker frem BW LPG 14. november som verdt å følge med på.
– Den heseblesende inntjeningen i LPG- sektoren gjør at vi ser frem til rapportene, som vil gi en føring på hvor inntjeningen vil ligge for fjerde kvartal og fremover, sier analytikeren.
Han viser til køer og forsinkelser i Panamakanalen og «flust av LPG på lager i USA» som årsaker til den gullkantede situasjonen.
Skipsinntjeningen i sektoren lå tidligere i høst på sitt høyeste nivå noensinne.
– I BW LPG ser vi potensial for 26 kroner per aksje i utbytte for andre halvår, som blir en solid direkteavkastning på om lag 30 prosent.
https://e24.no/boers-og-finans/i/P48pE5/shipping-fosser-frem-paa-oslo-boers-heseblesende-inntjening
Gull i pungen
07.11.2023 kl 11:04
7651
Fra DNB Markets i dag
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD134.8k/day, up from USD131.6k/day the day before
Shipping freight rate update
LPG: VLGC rates came in at USD134.8k/day, up from USD131.6k/day the day before
omans
07.11.2023 kl 13:02
7518
Man må forstå forskjell på fundamentalt lyse utsikter for selskapet og psykologi med casinobørs og geopolitiske globale forhold. Ikke uventet er kursen nå lavt 160 tall igjen. Etterpåklok er alltid smartest selv om en klarte en handel bra tidligere så kan du nok finne fram til en handel du gjorde som gikk i dass:)
hogan
07.11.2023 kl 13:43
7445
På kort sikt kan jo alt skje det vet vel alle hvis man er på børs, men hvis du ser skyer på himmelen angående lpg framover så kom med noe konkret, Alle har vi gjort dårlige trader, gjorde en i Archer i forbindelse med q2 der hvor du sannsynligvis er i minus for øyeblikket
omans
07.11.2023 kl 17:26
7253
Du må ikke ta ting ut av sammenhenger. Mitt utgangspkt var aksjen/kursen. Selskapet og aksjen er ikke samme. Mitt utg pkt var kort sikt, I et tidligere innlegg. Så var det en som begynte å snakke om delvis noe annet i et svar. TA er et forhold en kan like eller mislike, men ref innlegg av 1.11 kl 12:50 nevnte jg motstand 170-185 og det var/ble det. Foreløpig topp 173-174.
Redigert 07.11.2023 kl 17:29
Du må logge inn for å svare
Stockflow
07.11.2023 kl 22:01
7089
Høy RSI over forholdsvis lang tid i mange energirelaterte selskaper,,, tja, følelsen min var riktig, det kom til å komme en dupp,igjen… Valgte jeg å høre på meg selv, neida, kjøpte meg inn for tidlig….. Lærer jeg en gang tro, tja. Ser at teknisk analyse stemmer ganske så bra mange ganger, så er det å se alt i sammenheng😎
Stockflow
08.11.2023 kl 12:01
6863
Noen som har en forklaring på om dette er gode "forhåndstall"??
3.KV, MUSD Snitt Median Lav Høy 2022
==============================================================
TCE-inntekter 223 234 200 236 131
--------------------------------------------------------------
Ebitda 182 188 153 195 93
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat 132 136 116 141 54
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt 131 132 127 135 47
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat 124 127 107 134 43
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje (USD) 0,89 0,92 0,75 0,94 0,32
==============================================================
==============================================================
MUSD 2023 2024 2025 2022
==============================================================
TCE-inntekter 842 679 609 568
--------------------------------------------------------------
Ebitda 670 520 465 408
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat 497 323 275 271
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt 483 313 276 240
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat 458 289 247 227
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje (USD) 3,26 2,06 1,76 1,68
--------------------------------------------------------------
Utbytte (USD) 3,65 2,25 1,75 1,28
==============================================================
Oslo (Infront TDN Direkt): BW LPG ventes å legge frem et driftsresultat på 132 millioner dollar av TCE-inntekter på 223 millioner dollar for tredje kvartal 2023.
Det viser gjennomsnittet av seks estimater Infront har hentet inn.
Fire av fem analytikerne har en kjøpsanbefaling på aksjen, mens en har holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 162 kroner, varierende mellom 134 og 210 kroner.
BW LPG offentliggjør rapporten tirsdag 14. november rundt klokken 07.00, og selskapet vil holde en webcast klokken 13.00.
Deltagere: Arctic Securities, Cleaves Securities, DNB Markets, Fearnley Securities, Pareto Securities og SEB Equities.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger.
https://www.nordnet.no/market/news/1008448411
3.KV, MUSD Snitt Median Lav Høy 2022
==============================================================
TCE-inntekter 223 234 200 236 131
--------------------------------------------------------------
Ebitda 182 188 153 195 93
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat 132 136 116 141 54
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt 131 132 127 135 47
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat 124 127 107 134 43
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje (USD) 0,89 0,92 0,75 0,94 0,32
==============================================================
==============================================================
MUSD 2023 2024 2025 2022
==============================================================
TCE-inntekter 842 679 609 568
--------------------------------------------------------------
Ebitda 670 520 465 408
--------------------------------------------------------------
Driftsresultat 497 323 275 271
--------------------------------------------------------------
Resultat før skatt 483 313 276 240
--------------------------------------------------------------
Nettoresultat 458 289 247 227
--------------------------------------------------------------
Resultat/aksje (USD) 3,26 2,06 1,76 1,68
--------------------------------------------------------------
Utbytte (USD) 3,65 2,25 1,75 1,28
==============================================================
Oslo (Infront TDN Direkt): BW LPG ventes å legge frem et driftsresultat på 132 millioner dollar av TCE-inntekter på 223 millioner dollar for tredje kvartal 2023.
Det viser gjennomsnittet av seks estimater Infront har hentet inn.
Fire av fem analytikerne har en kjøpsanbefaling på aksjen, mens en har holdanbefaling. Gjennomsnittlig kursmål er 162 kroner, varierende mellom 134 og 210 kroner.
BW LPG offentliggjør rapporten tirsdag 14. november rundt klokken 07.00, og selskapet vil holde en webcast klokken 13.00.
Deltagere: Arctic Securities, Cleaves Securities, DNB Markets, Fearnley Securities, Pareto Securities og SEB Equities.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om investeringsanbefalinger.
https://www.nordnet.no/market/news/1008448411
Superoptimist
08.11.2023 kl 16:05
6821
Man må jo tillates å undres! hvorfor "stuper våre 2" LPG aksjer når ratene fyker i været? Kapital manipulasjoner og ren gambling? Skulle gjerne ha visst hvem det er som holder på! Nå skal sies et Dorian heller ikke imponerer. Skjer det noe noen vet som vi andre ikke får vite?
Mr Jinx
08.11.2023 kl 17:19
6699
Litt merkelig ja.
Kanskje er det fortsatt gev.sikring + at div fond tar gevinst. Mindre etterspørsel fra Kina nevnes og. Mulig det gjaldt mest crude-oil. I BW renner penga inn, bare vent til Tirsdag 🚀
Kanskje er det fortsatt gev.sikring + at div fond tar gevinst. Mindre etterspørsel fra Kina nevnes og. Mulig det gjaldt mest crude-oil. I BW renner penga inn, bare vent til Tirsdag 🚀
Superoptimist
08.11.2023 kl 17:33
6722
Ja Mr Jinx. Jeg finner det merkelig at noen flykter fra utbytte til uken! Derfor spør jeg, kan det være "noen" som vet mer enn andre?
Det er mange som vet, nu er det stor mulighet for en nedtur, er du langsiktig så er det bare å ta imot utbytte og slenge deg på stranden et sted.
Vi burde komme ned på ca 150 i første omgang.
Vi burde komme ned på ca 150 i første omgang.
Redigert 08.11.2023 kl 17:43
Du må logge inn for å svare
Mr Jinx
08.11.2023 kl 18:15
6727
Kan alltid skje, men da tror jeg på et ras. Aksjen er vel opp ca 30% siste mnd.
102oktan
08.11.2023 kl 18:18
6720
Mr Jinx skrev Q3 legges frem samt hva utbytte blir.
Nettopp. Da er vel ex-dag noen gang om tre uker og ikke til uka
hogan
08.11.2023 kl 19:07
6757
Dorian lpg gikk ikke ned på ex dividend, holdt seg, Bwlpg skal vel heller opp på godt resultat og utbytte og bra guiding
Gull i pungen
08.11.2023 kl 22:15
6554
TradeWinds
Panama Canal slot breaks new record
A booking slot auctioned on Wednesday has fetched a record price of just under $4m
https://www.tradewindsnews.com/gas/by-reservation-only-panama-canal-slot-breaks-new-record-as-unbooked-ships-turned-away/2-1-1551389
Panama Canal slot breaks new record
A booking slot auctioned on Wednesday has fetched a record price of just under $4m
https://www.tradewindsnews.com/gas/by-reservation-only-panama-canal-slot-breaks-new-record-as-unbooked-ships-turned-away/2-1-1551389
Stockflow
08.11.2023 kl 23:07
6531
Får bare lest starten da jeg ikke har abonnement, sjans for å lime inn teksten her?
Redigert 08.11.2023 kl 23:08
Du må logge inn for å svare
Løkkøye
09.11.2023 kl 10:01
6270
Stigningstakten ble for bratt, den kunne ikke vedvare over lengre tid.
Salget til BW Group i begynnelsen av oktober, de som kjøpte da har hatt en verdistigning på rundt 25% i løpet av en drøy måned, tenker at mange tar gevinst.
Salget til BW Group i begynnelsen av oktober, de som kjøpte da har hatt en verdistigning på rundt 25% i løpet av en drøy måned, tenker at mange tar gevinst.
Redigert 09.11.2023 kl 10:04
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
09.11.2023 kl 10:12
6351
By reservation only: Panama Canal slot breaks new record as unbooked ships turned away
Local agency stops tracking canal queues as reservation required
By Eric Priante Martin in Miami
A reservation to transit the Panama Canal has broken a new record amid a crisis that has led officials to turn away all ships without a pre-booked slot.
The situation comes as the Panama Canal Authority, which runs the century-old waterway, has taken increasingly drastic measures to confront a water level crisis that had already cut traffic flows.
A booking slot auctioned on Wednesday has fetched a record price of just under $4m, Flex LNG chief executive Oystein Kalleklev said on a conference call with analysts.
The executive, whose company owns a fleet of LNG carriers, said fees bring the total cost to around $4.5m.
“This means a lot of ships need to take longer routes from US, which is now the world’s biggest LNG exporter and by far the biggest LPG exporter, via Suez or Cape of Good Hope to the main end consumer markets in Asia,” he said on a subsequent LinkedIn post.
The executive, who is also chief executive of LPG carrier owner Avance Gas, said longer distances mean fewer ships available in the market.
The canal authority confirmed that the record was achieved at $3.9m for a northbound LPG carrier that is scheduled for a northbound transit from the Pacific to the Atlantic that will take place on 15 November.
“Auction prices are determined by market dynamics, serving as an invaluable tool to offer options to our customers who may otherwise not have secured reservations,” the authority said.
In October auctions, bids generally ranged from $100,000 to $800,000, with three surpassing $1m.
“Auction prices vary based on a multitude of factors,” the authority said. “These factors include internal considerations such as waiting times and queue lengths, as well as external elements like charter rates and bunker prices. Additionally, the specific preferences and needs of individual customers, which may not be fully captured by the route value model, can also influence auction outcomes.”
The previous record, set only last week, was $2.85m, as TradeWinds reported.
The new high follows measures that included a one-week shutdown of the booking system and the mounting restrictions on how many ships can pass through the canal.
This week, shipping agency Leth Agencies stopped publishing waiting times after the canal officials abruptly announced they would no longer accept vessels in the waterway without previous bookings.
“As long as only booked vessels are allowed to transit, we will not be publishing the waiting time, since waiting time only accounts for non-booked vessels,” said Leth Agencies in a report to clients.
“In other words, a vessel arriving at Panama will wait as long time as it takes for the vessel to secure a booking.”
On Friday, the agency’s report showed waits lasting up to 10 days. Earlier this year the queue had reached as high as 21 days, but many ships have already started avoiding the canal altogether rather than twiddle their thumbs off the Panamanian coast.
TradeWinds reported earlier on Wednesday that two LPG carriers turned around within miles of the canal over the weekend.
The Panama Canal has been beset by an annual rainy season that has been anything but. TradeWinds’ Green Seas newsletter has reported that last month had the lowest rainfall level for any October since records began, with two months to go before the annual dry season, as the effects of climate change impact the supply chain.
The dry spell has hammered water levels in Gatun Lake, a key source of water for the canal.
Panamanian authorities announced at the end of October that they would further ratchet down booking slots from the 32 vessels per day announced in June to 25 on 3 November, which fell to 25 on Sunday.
The number of booking slots falls to 18 on 1 February. In normal years, 36 ships travel through the canal each day.(Copyright)
Local agency stops tracking canal queues as reservation required
By Eric Priante Martin in Miami
A reservation to transit the Panama Canal has broken a new record amid a crisis that has led officials to turn away all ships without a pre-booked slot.
The situation comes as the Panama Canal Authority, which runs the century-old waterway, has taken increasingly drastic measures to confront a water level crisis that had already cut traffic flows.
A booking slot auctioned on Wednesday has fetched a record price of just under $4m, Flex LNG chief executive Oystein Kalleklev said on a conference call with analysts.
The executive, whose company owns a fleet of LNG carriers, said fees bring the total cost to around $4.5m.
“This means a lot of ships need to take longer routes from US, which is now the world’s biggest LNG exporter and by far the biggest LPG exporter, via Suez or Cape of Good Hope to the main end consumer markets in Asia,” he said on a subsequent LinkedIn post.
The executive, who is also chief executive of LPG carrier owner Avance Gas, said longer distances mean fewer ships available in the market.
The canal authority confirmed that the record was achieved at $3.9m for a northbound LPG carrier that is scheduled for a northbound transit from the Pacific to the Atlantic that will take place on 15 November.
“Auction prices are determined by market dynamics, serving as an invaluable tool to offer options to our customers who may otherwise not have secured reservations,” the authority said.
In October auctions, bids generally ranged from $100,000 to $800,000, with three surpassing $1m.
“Auction prices vary based on a multitude of factors,” the authority said. “These factors include internal considerations such as waiting times and queue lengths, as well as external elements like charter rates and bunker prices. Additionally, the specific preferences and needs of individual customers, which may not be fully captured by the route value model, can also influence auction outcomes.”
The previous record, set only last week, was $2.85m, as TradeWinds reported.
The new high follows measures that included a one-week shutdown of the booking system and the mounting restrictions on how many ships can pass through the canal.
This week, shipping agency Leth Agencies stopped publishing waiting times after the canal officials abruptly announced they would no longer accept vessels in the waterway without previous bookings.
“As long as only booked vessels are allowed to transit, we will not be publishing the waiting time, since waiting time only accounts for non-booked vessels,” said Leth Agencies in a report to clients.
“In other words, a vessel arriving at Panama will wait as long time as it takes for the vessel to secure a booking.”
On Friday, the agency’s report showed waits lasting up to 10 days. Earlier this year the queue had reached as high as 21 days, but many ships have already started avoiding the canal altogether rather than twiddle their thumbs off the Panamanian coast.
TradeWinds reported earlier on Wednesday that two LPG carriers turned around within miles of the canal over the weekend.
The Panama Canal has been beset by an annual rainy season that has been anything but. TradeWinds’ Green Seas newsletter has reported that last month had the lowest rainfall level for any October since records began, with two months to go before the annual dry season, as the effects of climate change impact the supply chain.
The dry spell has hammered water levels in Gatun Lake, a key source of water for the canal.
Panamanian authorities announced at the end of October that they would further ratchet down booking slots from the 32 vessels per day announced in June to 25 on 3 November, which fell to 25 on Sunday.
The number of booking slots falls to 18 on 1 February. In normal years, 36 ships travel through the canal each day.(Copyright)
Gentry
09.11.2023 kl 14:53
6179
Denne redusering av fart gjennom Panamakanalen, påvirker ikke fraktratene også, som en kompensasjon for lengere fraktvei osv. ?
Samson Isberg
09.11.2023 kl 16:34
6067
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
*Panama Canal Queue Jumper Pays Record $4 Million to Skip Line*
VLGC delays are rising, now 16 ships waiting @ a 6.7 day avg
Ie, VLGC Pyxis Pioneer from FE to USG made a 90°-turn at PanCan, now heading south WC SAm
Spot still at amazing levels ~$138k/d w FFAs still in contango
omans
09.11.2023 kl 20:05
5878
Ventetiden for å få i klartekst hva utbyttet for q3 blir på, føles lang. Så ser frem til tirsdag i neste uke og få fadtslått. Har vært snakk om mulig 10-12 kr.
omans
09.11.2023 kl 22:52
5796
Når q3 ventetiden føles lang, så er q4 en uendelighet til i d perdpektivet. Men spennende usikter tross noe turbulens. Ikke leng siden "sjokket" og noteringer nede på 113. 1mnd senere har en 173. Us notering venter så 2024 virker å bli bra. Men tar et step av gangen.
Samson Isberg
10.11.2023 kl 00:43
5718
DnB mener at Bwlpg skal betale ut 26 nok de neste 2 kvartalene . Om det blir 13 + 13 eller 10 + 16 , ja det må vi vente til 14.11,23 .
Penger på bok blir det i alle tilfeller .
Penger på bok blir det i alle tilfeller .
omans
10.11.2023 kl 07:41
5565
Hva DNB estimerer trenger jo ikke bli fasit. Men fint med oppløftende pekepinn. Kan huske på at de oppgir utbytte i us dollar og om q2 hadde blitt utbet med dagens kurs, ville d blitt nesten 5% høyere nå enn ved q2.
Om f.eks det blir 1usd nå, har man fort 11-12 kr nå (11,2 pr idag)
Om f.eks det blir 1usd nå, har man fort 11-12 kr nå (11,2 pr idag)
The Godfather
10.11.2023 kl 09:40
5457
Shipping Morning Report
LPG: Following a sharp increase in freight rates on the back of issues in the Panama Canal and strong USG exports, VLGC freight rates have stabilised at around USD 137k/d, rising 4% w/w yesterday. In the AG, there have already been reports of 4 confirmed fixtures for December – which is unusual as fixtures seldom is done this early there. This points to a continued strong market moving forward, and the Panama situation may lead to a theoretically longer position list in the East as more vessels will have to sail via Suez or the Cape. Hence, we may see freight rates in the East trading at a discount to the West going forward.
The momentum is also strong in the West, and the position list for December remains firm with only one available vessel in the first half and a handful for the entire month. As the market digest the Panama issues, we are now seeing that every vessel in the West is ballasting via Suez or the Cape.
LPG: Following a sharp increase in freight rates on the back of issues in the Panama Canal and strong USG exports, VLGC freight rates have stabilised at around USD 137k/d, rising 4% w/w yesterday. In the AG, there have already been reports of 4 confirmed fixtures for December – which is unusual as fixtures seldom is done this early there. This points to a continued strong market moving forward, and the Panama situation may lead to a theoretically longer position list in the East as more vessels will have to sail via Suez or the Cape. Hence, we may see freight rates in the East trading at a discount to the West going forward.
The momentum is also strong in the West, and the position list for December remains firm with only one available vessel in the first half and a handful for the entire month. As the market digest the Panama issues, we are now seeing that every vessel in the West is ballasting via Suez or the Cape.
Gull i pungen
12.11.2023 kl 20:29
4856
DNB Markets Q3 preview
Q3e EBITDA 4% above consensus
Ahead of the Q3 results (due before market open on 14 November), we expect BW LPG to
report a TCE income of USD234m, 3% above Bloomberg consensus, on an average rate of
USD64.7k/day. Our TCE income estimate also includes earnings from trading activity. This runs
down to our Q3e adj. EBITDA of USD188m, 4% above consensus. For Q4, we model USD85k/
day in sailed-in rates, and our USD239m EBITDA is 22% above Bloomberg consensus’
USD196m, which leaves upside potential to the Q4 guidance.
Q3e EBITDA 4% above consensus
Ahead of the Q3 results (due before market open on 14 November), we expect BW LPG to
report a TCE income of USD234m, 3% above Bloomberg consensus, on an average rate of
USD64.7k/day. Our TCE income estimate also includes earnings from trading activity. This runs
down to our Q3e adj. EBITDA of USD188m, 4% above consensus. For Q4, we model USD85k/
day in sailed-in rates, and our USD239m EBITDA is 22% above Bloomberg consensus’
USD196m, which leaves upside potential to the Q4 guidance.
Newbe75
13.11.2023 kl 08:24
4547
Har BW LPG mye båter i spotten eller er det meste bundet opp på kontrakter?
Frontman
13.11.2023 kl 08:55
4457
Mye fixed av det jeg forstår. Res imorgen er nok ihht til forventning og som guiding fra Q2
hogan
13.11.2023 kl 10:30
4412
DnB tipper snittrater på 64700 det er 4000 over q1 som hadde over 10 kr i utbytte, tror på det samme og en eps på 1;05-1,1 us så rundt 12 kr i utbytte håper jeg på. Og guiding q1 blir jo mye bedre med de ratene vi har hatt i det siste kan vi håpe på 75000 i snitt og litt info om nye årskontrakter rundt 55000. Eirik Havaldsen i Pareto sa at snitt på 80000 er ikke priset inn i aksjen så tror vi skal opp i morgen
nike
13.11.2023 kl 10:38
4440
Feil
Både DNB og Pareto opplyser at nesten alr er spot i BWLPG (og AGAS)
Både DNB og Pareto opplyser at nesten alr er spot i BWLPG (og AGAS)
Frontman
13.11.2023 kl 11:57
4463
Fantastisk det da. Snitt inntjening i Q2 var 52000 USD. Spotratene har vel ikke vært under 80000 USD i Q3?. Ser av pres fra Q2 så er 84% covered at 65000.
Basert på det, tipper jeg 1,1 USD per aksje i Q3 og 2 USD for Q4.
Så ser vi imorgen
Basert på det, tipper jeg 1,1 USD per aksje i Q3 og 2 USD for Q4.
Så ser vi imorgen
Frontman
13.11.2023 kl 11:58
4555
Mr Jinx skrev Sånn har jeg og forstått det. Q4 vil bli kruttsterkt!
Fantastisk det da. Snitt inntjening i Q2 var 52000 USD. Spotratene har vel ikke vært under 80000 USD i Q3?. Ser av pres fra Q2 så er 84% covered at 65000.
Basert på det, tipper jeg 1,1 USD per aksje i Q3 og 2 USD for Q4.
Så ser vi imorgen
Basert på det, tipper jeg 1,1 USD per aksje i Q3 og 2 USD for Q4.
Så ser vi imorgen
Gull i pungen
13.11.2023 kl 14:00
4502
Oslo (Infront TDN Direkt): Det er ganske bred oppgang på Oslo Børs mandag ledet an av oljerelaterte aksjer og flere shippingaksjer.
I shippingsektoren på Oslo Børs mandag har LPG-rederiene BW LPG og Avance Gas best utvikling. Førstnevnte legger frem kvartalsrapport tirsdag, der konsensus er ebitda på 182 millioner dollar og nettoresultat på 124 millioner dollar.
Pareto Securities' estimater på ebitda og resultat pr aksje ligger rundt fem prosent over konsensus. Meglerhuset venter en sterk guiding for fjerde kvartal 2023, og tror fokuset vil være på en sterk start i 2024. Pareto modellerer for tiden en spotsnittrate på 50.000 dollar pr dag i 2024.
Fearnley Securities har også tredjekvartalsestimater litt over konsensus, og ser en oppside i deres estimater for fjerde kvartal 2023 og første kvartal 2024. For fjerde kvartal antar Fearnley "konservativt" en spotsnittrate på 80.000 dollar pr dag gitt at rederne ofte dekker inn på vei opp og estimerer resultat pr aksje på 1,02 dollar, mot konsensus på 1,09 dollar.
BW LPG er opp 1,9 prosent til 167,80 kroner, mens Avance Gas er opp 2,9 prosent til 162,80 kroner.
I shippingsektoren på Oslo Børs mandag har LPG-rederiene BW LPG og Avance Gas best utvikling. Førstnevnte legger frem kvartalsrapport tirsdag, der konsensus er ebitda på 182 millioner dollar og nettoresultat på 124 millioner dollar.
Pareto Securities' estimater på ebitda og resultat pr aksje ligger rundt fem prosent over konsensus. Meglerhuset venter en sterk guiding for fjerde kvartal 2023, og tror fokuset vil være på en sterk start i 2024. Pareto modellerer for tiden en spotsnittrate på 50.000 dollar pr dag i 2024.
Fearnley Securities har også tredjekvartalsestimater litt over konsensus, og ser en oppside i deres estimater for fjerde kvartal 2023 og første kvartal 2024. For fjerde kvartal antar Fearnley "konservativt" en spotsnittrate på 80.000 dollar pr dag gitt at rederne ofte dekker inn på vei opp og estimerer resultat pr aksje på 1,02 dollar, mot konsensus på 1,09 dollar.
BW LPG er opp 1,9 prosent til 167,80 kroner, mens Avance Gas er opp 2,9 prosent til 162,80 kroner.
Samson Isberg
13.11.2023 kl 22:01
4147
Frontman er nok inne på noe ...I morgen får vi svaret .
https://www.bwlpg.com/investors/reports-presentations/#other_reports_and_presentations
Se side 11 i linken over.
Q3 2023
▪ Fixed ~84% of our available fleet days at an
average rate of ~$65,000 per day5 , including the
impact from FFA
Guidance
Charter portfolio
▪ 2023 is 34% covered by TC out at $38,200 per
day
▪ TC in book covered at $43 million profit
▪ 2023 is 9% covered by FFA hedges at $36,800
per day
https://www.bwlpg.com/investors/reports-presentations/#other_reports_and_presentations
Se side 11 i linken over.
Q3 2023
▪ Fixed ~84% of our available fleet days at an
average rate of ~$65,000 per day5 , including the
impact from FFA
Guidance
Charter portfolio
▪ 2023 is 34% covered by TC out at $38,200 per
day
▪ TC in book covered at $43 million profit
▪ 2023 is 9% covered by FFA hedges at $36,800
per day