BWLPG - Kursmål 245

omans
BWLPG 30.08.2022 kl 09:49 214550

DNB oppdatering etter rapporten:

We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).


Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).

Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.

1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.

09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.

04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP

31.5.24

BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
Redigert 31.05.2024 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
14.11.2023 kl 07:25 8286

Oslo (Infront TDN Direkt): BW LPG fikk en ebitda på 184 millioner dollar i tredje kvartal 2023, mot 182 millioner dollar i samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport tirsdag.

Det var på forhånd ventet en ebitda på 182 millioner dollar, ifølge snittet av estimater innhentet av Infront fra seks analytikere.

TCE-inntektene var 195 millioner dollar i kvartalet (131), mot ventet 223 millioner dollar. Driftsresultatet for kvartalet ble 128 millioner dollar (54), mot ventet 132 millioner dollar, mens resultat før skatt ble 122 millioner (47), mot ventet 131 millioner.

Styret har besluttet et kvartalsutbytte på 0,80 dollar pr aksje.
Mr Jinx
14.11.2023 kl 08:11 8136

Knallsterkt Q3. Og sterkere Q4 i vente. Selv om noen her forventet over 1 usd i utbytte, så er dette meget solide tall. ( "Knalltall" sier FA) Outlook, særlig Q4 bikker nok 1 usd i utbytte. Notering i US vil gi solid løft, slik det gjorde feks for "Flex" mfl. Må være optimist etter disse talla!
charlie1102
14.11.2023 kl 08:23 8144

Fixed 79% of our fleet at an average rate of 73000$ for 4Q. Veldig sterkt.
Løkkøye
14.11.2023 kl 08:29 8174

Ja, notering i US blir interessant og spennende, ser at man forventer å gjennomføre det i løpet av Q2 2024.
Da har amerikanerne sannsynligvis fått en sterk Q4 rapport med tilhørende utbytte «å tygge på».
Blir ikke forbauset om det blir gevinstsikring i dag, men tenker at det er i Q4 vi virkelig får glede av høyere rater, så blir sittende gjennom eventuell dipp nedover.
Redigert 14.11.2023 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
omans
14.11.2023 kl 08:30 8208

Det spørs, tall er svakere enn ventet selv om gode tall. Blir nok ingen halleluja dag kursmessig. Pga valutajusteringer bli utbyttet allikevel 20øre høyere enn q2.
Redigert 14.11.2023 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Frontman
14.11.2023 kl 08:40 8269

ex utbytte på fredag. Ville vel ikke solgt disse dager. Men du får sikkert rett. Så lenge markedet er knallsterktt og FFA følger på. Beholder jeg mine aksjer
The Godfather
14.11.2023 kl 09:02 8180

Fra Fearnley

BWLPG reported a strong earnings report, though, numbers were slightly below our (and CS’s) lofty expectations. EBITDA of USD 184m was below FS USD 195m estimate as TCE was 63k/d vs. Fsest. 65kk/d, though in-line with CS estimates. EPSadj. at 85c and DPS at 80c (100% of shipping earnings + upwards adj. of 2c) was also consequently slightly below expectations, though, the latter still implies a solid 21% annualized yield. Spot rates achieved for the quarter was USD 81.3k/d (or USD 73.5k incl. waiting times and FFAs), whilst TC rates was 42.9k/d, taking fleet wide TCE performance to USD 63.1k/d.


Most interesting however is looking at bookings and market commentary, where we note mgmt. outlook comments remain as bullish as previously. For 4q, BWLPG has 32% TC coverage and 19% for 2024 at rates of USD 38.5k/d and USD 41.3k/d, respectively. Notably, 2024 coverage is only up from 12% last report, though, BW also sits with 13% FFA coverage at a strong USD 59k/d – i.e., that’s 32% 2024 coverage at USD 48.5k/d.


However, focusing on 4q23 alone, the entire fleet is now 79% fixed at USD 73k/d (incl. 32% TC coverage at USD 73k/d), that should imply spot bookings of a whopping c. USD 90k/d. I.e., assuming no earnings from product services, 4q23 EPS should be around FS 1.00/sh (CS at 1.09). However, both current spot rates of USD 130k/d on the remaining open days and product services should come on top. Given fixing length and voyage durations, we wouldn’t be surprised if 1q24 spot bookings also remained higher than 3q. i.e., next 6mhts estimates are set to rise, we believe.
hogan
14.11.2023 kl 13:03 7823

I rapporten står det at nav på Bwlpg er 150 kr, altså ikke så billig lenger og med tanke på hvis krigen eskalerer og Iran blir involvert kan de true med å stenge Hormuz stredet eller stenge det dagår 25-30 % av lpg produksjonen bort, valgte å selge idag
Redigert 14.11.2023 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
omans
14.11.2023 kl 13:28 7795

Forventer ingen trenger å selge selv om det ikke hadde blitt halleljuja, dersom halleluja kunne en kanskje solgt, pga en evt overreaksjon til oppsiden. Har vært fett å sitte over ex utbytte dag siste 3 kvartaler, og virker som det kan vedvare i kvartalene fremover. Kan kanskje ikke vare "evig" men tipper ikke kursmål 210 blir satt nevneverdig ned.
Stockflow
14.11.2023 kl 14:55 7648

Var det noe i presentsjonen som ikke svarte til forventningene?
Samson Isberg
14.11.2023 kl 16:17 7531

Her kan man sannsyligvis sitte trykt i noen kvartaler til :-)

Subsequent Events
▪ BW Kyoto will be delivered to BW LPG in November 2023, following the declaration of an attractive
purchase option under the time charter agreement in Q1. The vessel will be on a 6-year time charter
starting in Q1 2024, securing a ROCE of ~18% over the time charter period
▪ Entered into an agreement to sell BW Princess with an estimated delivery in Q1 2024. The sale is
expected to generate approximately $64 million in liquidity and a net book gain of $20 million
▪ Sinogas is joining the BW LPG VLGC pool in Q4 with one LPG dual-fuel vessel. Following this addition,
our operated VLGC fleet comes up to 45 vessels
▪ MGCs Eco Sorcerer and Astor have joined our fleet in November under time charter contracts
4
Market Outlook
▪ We reiterate our positive view for 2023 and 2024, amid high volatility. Key underlying
drivers include:
▪ High oil price leading to increased oil and gas exploration conducive to
continued strong export growth from the US and steady growth from the Middle
East
▪ New PDH plants coming on stream in China
▪ Newbuilding deliveries to slow down after Q1 2024
▪ Shipyards booked until H1 2027
▪ Shipping inefficiencies including Panama Canal restrictions
▪ At the same time, we are mindful of the current uncertain macro-economic
environment, and how this can impact both investments in - and demand for LPG

▪ Spot rates during Q3 2023 were exceptionally strong, supported by growth
in North American LPG exports and higher demand in the Far East. Transit
restrictions at the Panama Canal has furthermore caused more ships to
ballast back to the US through the long way via Suez or Cape of Good
Hope compared to a year ago
▪ LPG inventories remain high in China but are trending downwards.
Average run rates at Chinese PDH plants are lower than three months
ago. 10 more PDH plants are scheduled to start up in the near term
▪ FFAs for the remainder of 2023 reflect continued high spot rates
▪ 32 out of 43 VLGC newbuildings have been delivered for 2023
▪ Q3 did not see as many newbuilding deliveries as expected in the last
update, and several scheduled deliveries have slipped into Q4
▪ Shipyards are for the most part booked until the first half of 2027

Q4 2023
▪ Fixed ~79% of our available fleet days at an
average rate of ~$73,000 per day5 , including the
impact from FFA and TC out
Guidance
2024 Charter portfolio
▪ 19% covered by TC out at $41,300 per day
▪ 13% covered by FFA hedges at $59,000 per day



charlie1102
14.11.2023 kl 16:22 7510

ex date er fredag, noen vet når payment date? Takk
UNIT
14.11.2023 kl 16:54 7567

15/12
Gull i pungen
14.11.2023 kl 18:04 7439

BW LPG Limited ("BW LPG", the "Company", OSE ticker code: "BWLPG.OL") provides the following key information relating to its cash dividend for Q3 2023.

Dividend amount: USD 0.80 or NOK 8.890 per share
Last day the stock is trading including the right to receive this dividend: 16 November 2023
Ex-date: 17 November 2023
Dividend payment date: 15 December 2023
Date of approval: 13 November 2023
Record date: 20 November 2023
Stockflow
14.11.2023 kl 18:50 7500

Solgte meg ut før rapporteringen i dag, men har lyst til å kjøpe meg inn før Ex-dag.. Så spørs det hvor mye kursen faller på Ex-dagen, eller rettere sagt hvor fort den er oppe igjen.. Etter siste ukers oppgang, gevinssikring nå så har jeg en følelse av at kursen ikke vil presses så mye opp før vi kommer over nyttår,,, mulig en feil antagelse, men… Så jeg er usikker på når tid man får den beste inngangen, før eller etter Ex-dag? Noen erfarne som kan forklare litt hadde vært fint😊
Gull i pungen
15.11.2023 kl 08:33 7275

DNB ute med Q3 results review i dag

BW LPG

Strong cash flow set to keep coming

We believe BW LPG represents a solid value proposition
amid a strong VLGC market, which is fuelling FFAs of
cUSD90k/day for 2024 and cUSD65k/day for 2025.
Hence, there is a theoretical potential to lock in c60% of
the market cap in cash flow by end-2025e, and nearterm we expect the Q3 run-rate dividend yield of ‘just’
22% to expand to >30% on delayed revenue recognition
and a vessel sale during Q4 and Q1. We reiterate our
BUY and have raised our target price to NOK212 (210).
The Godfather
15.11.2023 kl 08:47 7436

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets høyner kursmålet på BW LPG til 212 kroner pr aksje , fra tidligere 210 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering.

ABG Sundal Collier høyner sitt kursmål til 188 kroner pr aksje, fra 156 kroner, og gjentar kjøp, mens Fearnley Securities høyner sitt kursmål til 190 kroner pr aksje, fra 175 kroner, og gjentar kjøp.
Løkkøye
15.11.2023 kl 10:21 7333

Hørte på en shippinganalytiker nylig, vedkommende mente at NAV var en overvurdert faktor å ta hensyn til innen shipping.
Har grublet litt på dette og når jeg leser Gull i pungen sitt innlegg med kommentarene fra DNB så forstår jeg mer:

«there is a theoretical potential to lock in c60% of the market cap in cash flow by end-2025e».

Hva betyr vel stålverdiene når det er så gode muligheter for store inntekter.
Inntjening, Free cash flow og direkte avkastning, må være bedre faktorer å ta hensyn til.
Mr Jinx
15.11.2023 kl 11:13 7251

Vanskelig å spå. Men siste året har den hentet seg fort inn etter utbytte. Nå er det store forventninger til Q4 og det betyr jo en del. Selv blir jeg sittende, med påfyll, i allefall frem til sommeren
Lykke til.
Stockflow
15.11.2023 kl 20:50 6949

Kjøpte meg inn igjen i dag, tenker å sitte gjennom morgendagen før Ex-dag på fredag… Selge på fredag er vel det mange tenker, og derav går kurs ned…. Men som du sier så er jo forventningene store til Q4 (sikkert de neste mnd. også), tar en sjanse på at kursen er oppe på dagens nivå kort tid etter Ex-dag🤷‍♂️ Hvis ikke mye endrer seg globalt/geopolitisk, krig og fred og sånt, så kommer vel BW LPG til å ha gode tider fremover🤞
Mr Jinx
15.11.2023 kl 21:26 6910

Selge på Fredag er ikke noe sjakktrekk. Da er kursen justert ned tilsvarende utbytte. Slik utsiktene for BW nå er, tror jeg mange vil fylle på fra Fredag og utover. Å hente inn 8,89kr tror jeg kan gå kjapt! Men, det er og blir "tro"!
Stockflow
15.11.2023 kl 22:16 6936

Hvor lang tidshorisont har vanligvis disse meglerhusene med kursmålene sine, 6mnd-12mnd?
Stockflow
15.11.2023 kl 22:24 6986

Hvis 25%-30% av lpg produksjonen går bort, vil det ikke bli manko på lpg da slik at denne må fraktes fra andre steder? Mener du at frakten blir kortere og biilligere da?
The Godfather
16.11.2023 kl 09:42 6613

BWLPG/AGAS: SEB HØYNER KURSMÅL, SER RESTRIKSJONER I PANAMA TIL MIDTEN AV 2024

Oslo (Infront TDN Direkt): SEB høyner kursmålene på BW LPG og Avance Gas til henholdsvis 210 kroner pr aksje (tidligere 150) og 200 kroner pr aksje (130). En kjøpsanbefaling gjentas på begge, ifølge en oppdatering fra meglerhuset onsdag.

SEB peker på at restriksjoner i Panamakanalen støtter fraktratene, og meglerhuset venter at restriksjonene vil pågå til minst midten av 2024.

"Kombinert med positive utsikter og økte capex-budsjetter fra ledende midtstrømselskaper i USA, ser vårt tidligere rateestimat for konservativt ut", skriver meglerhuset.
Mr Jinx
16.11.2023 kl 12:33 6511

Tipper en del sitter og vurderer " hold eller selg"? Det gjelder undertegnede og. Men, jeg mistenker at denne er kjapt opp i morgen igjen. Mange vil inn tidlig og dermed begynner jakta på å ta inn 8,89 på kursen. Så jeg vurderer å sitte "stille i skipet". Alltid avveininger dette. Hvordan tenker folk mon tro?
Frontman
16.11.2023 kl 12:40 6534

Sitter til 230 minst. Mulig det blir ett utbytte til før vi er der.
Gull i pungen
16.11.2023 kl 14:21 6519

BW LPG says Panama Canal disruption is not all good news for VLGC owners

Bosses point out that extra costs for operators are not easily passed on to end users

https://www.tradewindsnews.com/gas/bw-lpg-says-panama-canal-disruption-is-not-all-good-news-for-vlgc-owners/2-1-1555178
Granly
16.11.2023 kl 16:16 6428

SEB ser Panamaskvis til midten av 2024 - høyner gasskursmål
SEB høyner kursmålene på BW LPG og Avance Gas til henholdsvis 210 kroner per aksje (fra tidligere 150 kroner) og 200 kroner per aksje (fra 130 kroner). En kjøpsanbefaling gjentas på begge, ifølge en oppdatering fra meglerhuset onsdag.
Mr Jinx
17.11.2023 kl 00:19 6213

Hva med em liten uformell gjet
tekonkurranse?
Når henter vi igjen utbytte og når en kurs på 163,50?

Jeg sier Onsdag kl 12
BIF78
17.11.2023 kl 06:57 6143

Tirsdag kl 14.35
Løkkøye
17.11.2023 kl 07:19 6129

Aksjen har gått mye i det siste, kanskje tid for en pustepause nå.
Du sier onsdag Mr Jinx, da satser jeg også på en denne ukedagen, nærmere bestemt onsdag 6. desember:)

Redigert 17.11.2023 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Gulltider
17.11.2023 kl 13:00 5829

Fasit blir mandag 20. november 👍💰
Stockflow
17.11.2023 kl 16:05 5619

Hadde jo vært gøy å bikka 162 i dag kl.16.20 :-)
Mr Jinx
17.11.2023 kl 16:51 5540

Sterk opphenting i dag! Hentet vel 6kr av de 8,90 den ble justert? NICE!
Stockflow
18.11.2023 kl 07:38 5323

Kom det fram noe nytt ifm. utbyttepolitikken i rapporteringen?
Mener jeg leste en plass at de endret på noe, som ikke var til fordel for oss aksjonærer??
Mr Jinx
18.11.2023 kl 13:02 5121

Er det noe her?

Highlights
▪ Strong Q3 performance with the highest historical daily TCE recorded
▪ Product Services generated a net accounting profit of ~$12 million for the quarter
▪ The dividend policy is revised to reflect the ‘core shipping’ nature of the company. The dividend payout
will be based on Shipping’s NPAT and company leverage, adjusted for Product Services’ performance
and anticipated cash and capital requirements
▪ Declared a Q3 cash dividend of $0.80 per share, representing a 103% quarterly shipping earnings payout
▪ The work towards the announced dual listing in the US is on plan, with an expected listing in Q2 2024
Stockflow
18.11.2023 kl 22:11 4895


Det kan se sånn ut ja,takk👍
For de som skjønner mer bedriftsøkonomi enn meg.
Direkte oversatt:
«Utbyttepolitikken er revidert for å gjenspeile selskapets "kjernefrakt". Utbytteutbetalingen
vil være basert på Shippings NPAT og selskapets innflytelse, justert for produkttjenesters ytelse
og forventet kontant- og kapitalbehov» Sitat slutt!

Kan ikke nok om dette til å skjønne forskjellen, men forsto på andre at utbytte vil antakelig bli noe redusert nå når beregningsgrunnlaget blir basert på noe annet,,, litt usikker selv🙄
Mr Jinx
18.11.2023 kl 22:52 4844

Det der virket "ullent". NPAT avgjør fortsatt utbytte.
Er ingen ekspert jeg heller, men vil jo tro at om de vil endre utbyttepolitikk, så er det en sak for "generalforsamlingen" o.l. ?