BWLPG - Kursmål 205
DNB oppdatering etter rapporten:
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
3. Desember 2024
Kursål tas ned etter fall i rater.
BW LPG: DNB kutter kursmålet til NOK 200 (205), gjentar kjøp. ABG kutter til NOK 144 (170), gjentar hold. Pareto kutter til NOK 150 (159), gjentar hold. Arctic gjentar kjøp med uendret kursmål NOK 210. Kepler kutter tio NOK 186 (218), gjentar kjøp.
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
3. Desember 2024
Kursål tas ned etter fall i rater.
BW LPG: DNB kutter kursmålet til NOK 200 (205), gjentar kjøp. ABG kutter til NOK 144 (170), gjentar hold. Pareto kutter til NOK 150 (159), gjentar hold. Arctic gjentar kjøp med uendret kursmål NOK 210. Kepler kutter tio NOK 186 (218), gjentar kjøp.
Redigert 05.12.2024 kl 11:10
Du må logge inn for å svare
Hellboy
26.02.2024 kl 17:08
7960
De hadde jo også noen ganske store inntekter i Q3 som blir bokført nå i Q4. Kan jo bli spennende å se hvordan de påvirker utbyttet ;)
ErikNordnet
26.02.2024 kl 19:55
7771
Pareto Securities-analytiker Eirik Haavaldsen lyfter frem BW lpg og Golden Ocean som selskap med mye potential mot Q4 rapportering
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/02/26/8102328/analytiker-disse-selskapene-blir-korsfestet-av-aksjemarkedet
Petter Haugen bull på alle segment unntatt container
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/02/26/8102328/analytiker-disse-selskapene-blir-korsfestet-av-aksjemarkedet
Petter Haugen bull på alle segment unntatt container
hogan
26.02.2024 kl 19:59
7782
Interessant, India blir nevnt om dagen som marked i stor vekst.
Det nye Kina, der er bwlpg dypt inne med investeringer, ikke bare i frakt,
Det nye Kina, der er bwlpg dypt inne med investeringer, ikke bare i frakt,
Mr Jinx
26.02.2024 kl 20:25
7851
India = vekst!
Ratene nå/futures ser ut til å ligge fra 60 til 67 000.
Ratene nå/futures ser ut til å ligge fra 60 til 67 000.
ErikNordnet
27.02.2024 kl 07:12
7564
Du har sett litt av samme trend i bulk shipping, med India sin ny aktör og större etterspørsel.
omans
27.02.2024 kl 10:54
7542
Ser forventningene til utbytte iflg det som ligger ute nå, er 1.16 doll, tilsvarende 12 NOK
Ser den selges ned igjen, så da er det vel noen som ikke ønsker utbyttet, og tror at kursen skal falle fremover.
Ser den selges ned igjen, så da er det vel noen som ikke ønsker utbyttet, og tror at kursen skal falle fremover.
Redigert 27.02.2024 kl 11:07
Du må logge inn for å svare
Skitur
27.02.2024 kl 11:50
7422
Når kursen kjøres så langt ned, blir oppturen desto større:-) skulle nesten tro den gikk eks utbytte i dag.
Redigert 27.02.2024 kl 11:57
Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
28.02.2024 kl 22:07
7037
Litt intressant å se at Dorian LPG handles på omtrent tre ganger kursen sammenlignet med BW lpg men utbyttet er omtrent det samme (kanskje til og med større for BW lpg i dette kvartalet).
Blir sannsynligvis bra med listing i USA for å få opp øyene for selskapet.
Blir sannsynligvis bra med listing i USA for å få opp øyene for selskapet.
omans
29.02.2024 kl 07:46
6725
Utbyttet i nedre del av skalaen, kanskje litt skuff mtp forventet noe høyere. EBITDA også under estimater, så da blir det trolig ikke noe halleluja dag idag. Sp.målet hvor langt ned idag ? Eller vil markedet fokusere litt på at resultatene var litt bedre enn ventet og at dobbeltnotering på Nyse er nært forestående ? (Tror d ikke, markedet pleier fokusere på d som skuffer noe)
Redigert 29.02.2024 kl 07:47
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
29.02.2024 kl 07:54
6682
BW LPG økte inntjeningen
Gassfraktrederiet BW LPG landet et resultat før skatt i fjerde kvartal i fjor på 171,5 millioner dollar, opp fra 96 millioner i samme kvartal året før.
Det går frem av selskapets siste kvartalsrapport.
Både inntektene fra shipping og produkter økte også kraftig i fjerde kvartal sammenlignet med samme året før
Gassfraktrederiet BW LPG landet et resultat før skatt i fjerde kvartal i fjor på 171,5 millioner dollar, opp fra 96 millioner i samme kvartal året før.
Det går frem av selskapets siste kvartalsrapport.
Både inntektene fra shipping og produkter økte også kraftig i fjerde kvartal sammenlignet med samme året før
ErikNordnet
29.02.2024 kl 07:58
6673
BW LPG økte inntjeningen
Gassfraktrederiet BW LPG landet et resultat før skatt i fjerde kvartal i fjor på 171,5 millioner dollar, opp fra 96 millioner i samme kvartal året før.
Det går frem av selskapets siste kvartalsrapport.
Både inntektene fra shipping og produkter økte også kraftig i fjerde kvartal sammenlignet med samme året før
https://e24.no/bors/nyheter/a/295931?pinnedEntry=295931
Utbyttet er vel sånn ca. 300% høyre per aksje sammenlignet med Okeanis og Golden Ocean.
Listing i USA i Q2
Gassfraktrederiet BW LPG landet et resultat før skatt i fjerde kvartal i fjor på 171,5 millioner dollar, opp fra 96 millioner i samme kvartal året før.
Det går frem av selskapets siste kvartalsrapport.
Både inntektene fra shipping og produkter økte også kraftig i fjerde kvartal sammenlignet med samme året før
https://e24.no/bors/nyheter/a/295931?pinnedEntry=295931
Utbyttet er vel sånn ca. 300% høyre per aksje sammenlignet med Okeanis og Golden Ocean.
Listing i USA i Q2
omans
29.02.2024 kl 08:00
6769
Som de skriver i FA så har januar pg februar vært med svake rater, men kan jo håpe at det bare er vanlige sesongvariasjoner og at det repeterer fjorårets mønster når de tok seg opp utover året. Må ha høyere rater og inntjening fremover om en skal opprettholde noe momentum i aksjen.
Snitt estimat for utbyttet nå lå på 1.16 usd mot 0.9usd annonsert idag, så kurs skal trolig ned tilsvarende utbyttet fremover (?) Spørs hva markedet fokuserer på...
Snitt estimat for utbyttet nå lå på 1.16 usd mot 0.9usd annonsert idag, så kurs skal trolig ned tilsvarende utbyttet fremover (?) Spørs hva markedet fokuserer på...
Redigert 29.02.2024 kl 08:04
Du må logge inn for å svare
omans
29.02.2024 kl 09:01
6564
10% ned fra åpning, markedet reagerte som ventet....
mye mer enn utbyttet radert bort allerede ila sekunder..men tar seg vel opp igjen, er jo bra generelt sett.
mye mer enn utbyttet radert bort allerede ila sekunder..men tar seg vel opp igjen, er jo bra generelt sett.
Redigert 29.02.2024 kl 09:03
Du må logge inn for å svare
hogan
29.02.2024 kl 09:25
6613
Med denne elendige guiding på q1 pluss usikkerhet med rater gir jeg knapt 100 kr for denne møkkaaksjen, stenger hormusstredet ned pga eskalering i midt østen og 30% av volumet bort, går den til 70 kr
Løkkøye
29.02.2024 kl 09:36
6695
Pareto framover utbytteratio på bare 78% av EPS som skuffende
Ja, det var jo en negativ overraskelse.
Håper at strategien er å ha de resterende prosenter på konto fram til noteringen i New York og påfølgende kvartalsutbytte der.
Blir spennende med dual-noteringen, BW vs Dorian.
Ja, det var jo en negativ overraskelse.
Håper at strategien er å ha de resterende prosenter på konto fram til noteringen i New York og påfølgende kvartalsutbytte der.
Blir spennende med dual-noteringen, BW vs Dorian.
omans
29.02.2024 kl 09:37
6819
Er lett å samle all negativitet en kan komme over, når utviklingen er som nå, men det har iallefall brutt ned teknisk, på en måte og støtte er på 115 i første omgang. Er nok sesongvariasjoner, se på 2020, de falt til 80 tallet i fjor høst men kurs har nå doblet seg. Om et halvt år kan det alt se så meget bedre ut her.
Redigert 29.02.2024 kl 09:38
Du må logge inn for å svare
omans
29.02.2024 kl 10:23
6669
Kanskje skal den ikke til 115, og at 121.8 holder for dagen, da kan man ha en fin reversal candlestick, om oppgang i morgen, for å se litt positivt på det.
ed: kom akkurat på at jeg obserververer kontur av en HS, noe som evt vil være ganske bearish. Men foreløpig ingen grunn til "panikk".
Venstre og høyre skulder ved 142, og hode-topp ved 172. Halslinje ved 115-121. Så 115 bør holde for ikke å initiere noe som kan være HS, da evt fallpotensiale til 70 kroner (som hogan skriver over her), men det er i teorien.
ed: kom akkurat på at jeg obserververer kontur av en HS, noe som evt vil være ganske bearish. Men foreløpig ingen grunn til "panikk".
Venstre og høyre skulder ved 142, og hode-topp ved 172. Halslinje ved 115-121. Så 115 bør holde for ikke å initiere noe som kan være HS, da evt fallpotensiale til 70 kroner (som hogan skriver over her), men det er i teorien.
Redigert 29.02.2024 kl 11:45
Du må logge inn for å svare
LeoMinor
29.02.2024 kl 11:49
6540
Får se om Sørensen & co får pratet kursen litt opp kl 13. Virker som en overreaksjon fra markedet (som vanlig) selv om utbyttet ikke svarte til forventningene. 90 cent er umusikalsk med en EPS på 1,14 dollar, lav gjeldsgrad og kassa full av penger.
omans
29.02.2024 kl 11:55
6555
kanskje de trenger noe ifm dobbeltnoteringa på Nyse som kommer i q2, koster jo litt sånt også som regel..
LeoMinor
29.02.2024 kl 12:50
6420
Likviditeten i selskapet er god, det var den også før Q4, så man skulle ikke tro at det var behov for å sette av noe ekstra til dobbeltnoteringen.
Hva kan en slik notering koste?
Hva kan en slik notering koste?
ErikNordnet
29.02.2024 kl 13:32
6417
*30 MUSD ekstra skal distribueres i Q2, ref. konferance call
*Farten på shipen skal reduseres grunnet miljøregulering
*Selskapet har en gjeldsgrad på kun 21%, utbyttegrad i Q4 basert på årsresultatet for 2023. Det er derfor Q4 utbyttet ikke var enn høyere på q4 resultatet
*Fokus på videre «shareholder return»
*Product services presterer bra
*Listing planlegges i USA
*Selskapet handles til rabatt mot Nav.
*Share buy-back i 2023 totalt om 50 MUSD. Selskapet kommer å vurdere nye share buy backs
*Farten på shipen skal reduseres grunnet miljøregulering
*Selskapet har en gjeldsgrad på kun 21%, utbyttegrad i Q4 basert på årsresultatet for 2023. Det er derfor Q4 utbyttet ikke var enn høyere på q4 resultatet
*Fokus på videre «shareholder return»
*Product services presterer bra
*Listing planlegges i USA
*Selskapet handles til rabatt mot Nav.
*Share buy-back i 2023 totalt om 50 MUSD. Selskapet kommer å vurdere nye share buy backs
omans
29.02.2024 kl 13:45
6752
Det var bare en tanke, siden det ikke er kommunisert noe om det er det vel "småpenger " i det store bildet.
Kan det være snakk om mellom 50 000 dollar og 75 000 dollar ? Så det er ikke noe for demk, selv om det hadde vært mye for meg :)
Kursen henter seg inn nå, og kan ha vært altfor stor overreaksjon.
Kan det være snakk om mellom 50 000 dollar og 75 000 dollar ? Så det er ikke noe for demk, selv om det hadde vært mye for meg :)
Kursen henter seg inn nå, og kan ha vært altfor stor overreaksjon.
Okris
29.02.2024 kl 15:30
6601
Se utsnitt fra dagens Q&A der det spørres om hvorfor de utbetalte "kun" $ 0,90. Jeg tenker de svarer dette godt ut og har en sunn og riktig tilnærming her hvor egentlig analytikerkorpset er de som ikke har lest seg skikkelig opp og foregriper begivenhetene basert på antakelser og ikke facts. Bidrar jo til største delen av dagens fall.
First of all, we do, of course, not like to disappoint the market, but the fact is that we have a dividend policy which aims for an annual payout ratio of 75% of our shipping segment's NPAT if the net leverage is between 20% and 30%. and 100% if it's below 20% net leverage. And we have a net leverage of 21% and consequently the board decided to pay out 98% of the impact for the year which generates a dividend yield of 28%.
So it's in accordance with our dividend policy where we have an aim for an annual payout ratio
First of all, we do, of course, not like to disappoint the market, but the fact is that we have a dividend policy which aims for an annual payout ratio of 75% of our shipping segment's NPAT if the net leverage is between 20% and 30%. and 100% if it's below 20% net leverage. And we have a net leverage of 21% and consequently the board decided to pay out 98% of the impact for the year which generates a dividend yield of 28%.
So it's in accordance with our dividend policy where we have an aim for an annual payout ratio
Superoptimist
29.02.2024 kl 16:23
6595
Merkelig dette. Spent på Poten snart. Dorian i kontrast til våre, i pluss!
Skitur
29.02.2024 kl 16:32
6580
Kan ikke huske en større nedgang med så høy omsetning. Noen andre her som kan bekrefte dette?
Ser at det ble omsatt 200 000 til 143.643 kl 16:31 Noen som kan forklare det?
Ser at det ble omsatt 200 000 til 143.643 kl 16:31 Noen som kan forklare det?
Redigert 29.02.2024 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
29.02.2024 kl 17:00
6847
Superoptimist skrev Merkelig dette. Spent på Poten snart. Dorian i kontrast til våre, i pluss!
Går den ikkje berre ned pga lågare utbytte enn forventa og dårleg guiding?
Superoptimist
29.02.2024 kl 17:12
6974
Om dette ikke skyldes realiteter, ja så er kapitalsterke gamblere ute og og holder helvete med oss andre!
omans
29.02.2024 kl 17:39
6985
Det vil komme oppdaterte kursmål fra hus i nermeste fremtid, kanskje i morgen allerede. Da vil man se om de nedjusterer, og evt hvor mye det er på estimater etc.
Slikt føyer seg evt inn i uklare formidlinger, siden de ved forrige kvartal formidlet noe annet på ett års sikt, siden de må justere det etter kun ett kvartal etterpå. Men gjenstår å se hva som kommer. Noe skuffet markedet, som utbytte og EBITDA, (svakere enn ventet) What goes up, must come down, som regel, men vet bare ikke varighet og høyder. 121.8 holdt idag, og 115 må holde lengre sikt, om det skal være god case fremover basert på kursmål over 200 etc...
Om husa ikke foretar seg noe i estimatene, var dette bare en vanlig dag på børsen for denne aksjen, kanskje markerer det starten på nye bull run, som det gjorde etter blokksalget fra oktober i fjor høst. Positivt at den stengte høyere enn den startet. Det ser fint ut på avstand med den store Common Doji.
Slikt føyer seg evt inn i uklare formidlinger, siden de ved forrige kvartal formidlet noe annet på ett års sikt, siden de må justere det etter kun ett kvartal etterpå. Men gjenstår å se hva som kommer. Noe skuffet markedet, som utbytte og EBITDA, (svakere enn ventet) What goes up, must come down, som regel, men vet bare ikke varighet og høyder. 121.8 holdt idag, og 115 må holde lengre sikt, om det skal være god case fremover basert på kursmål over 200 etc...
Om husa ikke foretar seg noe i estimatene, var dette bare en vanlig dag på børsen for denne aksjen, kanskje markerer det starten på nye bull run, som det gjorde etter blokksalget fra oktober i fjor høst. Positivt at den stengte høyere enn den startet. Det ser fint ut på avstand med den store Common Doji.
Redigert 29.02.2024 kl 18:02
Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
29.02.2024 kl 20:52
6875
Spridde skurer etter dagens Q4 presentasjon
Kepler Cheuvreux med oppdatert riktkurs på 267 NOK.
Kepler Cheuvreux med oppdatert riktkurs på 267 NOK.
omans
01.03.2024 kl 07:47
6556
DNB tar ned fra 204 til 196. Vet ikke hvor de tar tallet fra, 196, 199, 204 210 etc, kurser er ikke konstante men svinger hele tida. Tipper ikke en kurs kan gå til 196 og snu ned nøyaktig der...
Superoptimist
01.03.2024 kl 08:07
6636
KATASTROFE??????
Gassfraktrederiet BW LPG er torsdag ettermiddag ned 8,3 prosent på Oslo Børs.
Kursfallet kommer etter resultatfasiten torsdag morgen, der spesielt skipsdekning for første kvartal er i fokus.
SEB-analytiker Frederik Ness fremhever at driftsresultatet før av- og nedskrivninger (ebitda) for første kvartal ligger an til å komme inn under analytikerkorpsets nåværende forventinger.
BW LPG har booket 82 prosent av skipsdagene i første kvartal på 55.000 dollar per dag. Med dagens rater og justert for positiv IFRS-påvirkning, tror SEB at ebitda-fasiten vil lande på mellom 140 og 150 millioner dollar. Nåværende konsensusestimat er på 211 millioner dollar.
BW LPG har en markedsverdi på 17,3 milliarder kroner.
Gassfraktrederiet BW LPG er torsdag ettermiddag ned 8,3 prosent på Oslo Børs.
Kursfallet kommer etter resultatfasiten torsdag morgen, der spesielt skipsdekning for første kvartal er i fokus.
SEB-analytiker Frederik Ness fremhever at driftsresultatet før av- og nedskrivninger (ebitda) for første kvartal ligger an til å komme inn under analytikerkorpsets nåværende forventinger.
BW LPG har booket 82 prosent av skipsdagene i første kvartal på 55.000 dollar per dag. Med dagens rater og justert for positiv IFRS-påvirkning, tror SEB at ebitda-fasiten vil lande på mellom 140 og 150 millioner dollar. Nåværende konsensusestimat er på 211 millioner dollar.
BW LPG har en markedsverdi på 17,3 milliarder kroner.
okrister
01.03.2024 kl 08:09
6647
Spiller ingen rolle med 196 eller 204..
Det viktige her er at analysen og oppdateringen er superbull.
Implisert 60% økning fra sluttkurs i går og bør være rikelig for de fleste.
Gjentar SuperBull
Det viktige her er at analysen og oppdateringen er superbull.
Implisert 60% økning fra sluttkurs i går og bør være rikelig for de fleste.
Gjentar SuperBull
Redigert 01.03.2024 kl 08:10
Du må logge inn for å svare
omans
01.03.2024 kl 11:37
6401
Ikke alltid lett å spå, spesielt om fremtiden. Men ser lyst ut, og de har økt 2025 ebitda estimatet med 1%
Redigert 01.03.2024 kl 11:37
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
04.03.2024 kl 09:25
5864
BWLPG: KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
9:16
Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux nedjusterer sitt kursmål på BW LPG til 210 kroner, fra tidligere 267 kroner. Kjøpsanbefalingen gjentas.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
"Utsiktene for LPG-handelen er stabile, med vekst i amerikansk eksport, økende etterspørsel fra Kina/India og lavere flåtevekst. Svak arbitrasje har dempet asiatisk etterspørsel fra USA med lavere spotpriser, men med fallende amerikansk LPG-etterspørsel vil dette bedre seg", skriver meglerhuset.
"Vi gjentar kjøp med et lavere kursmål på 210 kroner (267 kroner), støttet av en gjennomsnittlig direkteavkastning på 26 prosent i løpet av årene 2024-26", legger meglerhuset til.
9:16
Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux nedjusterer sitt kursmål på BW LPG til 210 kroner, fra tidligere 267 kroner. Kjøpsanbefalingen gjentas.
Det fremgår av en oppdatering mandag.
"Utsiktene for LPG-handelen er stabile, med vekst i amerikansk eksport, økende etterspørsel fra Kina/India og lavere flåtevekst. Svak arbitrasje har dempet asiatisk etterspørsel fra USA med lavere spotpriser, men med fallende amerikansk LPG-etterspørsel vil dette bedre seg", skriver meglerhuset.
"Vi gjentar kjøp med et lavere kursmål på 210 kroner (267 kroner), støttet av en gjennomsnittlig direkteavkastning på 26 prosent i løpet av årene 2024-26", legger meglerhuset til.
Mr Jinx
04.03.2024 kl 11:05
5863
Ned på ink-dag. Er dette en ny tendens? Bare for 2 år siden gikk de fleste utb.aksjer opp på denne dagen. Mitt inntrykk i alle fall.
Skitur
04.03.2024 kl 11:30
6113
Ser at shorten har økt til 2 325 465 som er 1.65% Det er vel disse gutta som kjører kursen nå tipper jeg.
omans
04.03.2024 kl 12:20
11696
Ser SEB er bekymret for første kvartal, men hvorfor så kort horiisont. År over år blir det bra, det viser direkteavkastinga som overgår de fleste selskaper på børsen.
Løkkøye
04.03.2024 kl 12:30
11739
Tror at BW LPG aksjen vil ha godt av notering på børs i New York.
Ikke bare mulighet for bedre prising, men vil også få en større investorbase som kan bidra til mer langsiktighet og mer stabil prising.
Amerikanerne skal jo være på hugget etter aksjer med god direkteavkastning.
Og det kan jo forsterke seg ved rentekutt som ser ut til å ligge i løypa i løpet av sommeren.
Ikke bare mulighet for bedre prising, men vil også få en større investorbase som kan bidra til mer langsiktighet og mer stabil prising.
Amerikanerne skal jo være på hugget etter aksjer med god direkteavkastning.
Og det kan jo forsterke seg ved rentekutt som ser ut til å ligge i løypa i løpet av sommeren.
kodenavn
04.03.2024 kl 13:17
11724
Dividend amount: USD 0.90 or NOK 9.478 per share
Last day the stock is trading including the right to receive this dividend: 4 March 2024
Ex-date: 5 March 2024
Last day the stock is trading including the right to receive this dividend: 4 March 2024
Ex-date: 5 March 2024
sverre_stang
04.03.2024 kl 17:56
11690
Den handles vel minus 9.5 kr imorgen imorgen kl 0900. Så får vi se den videre utviklingen etterhvert.
Kanskje vi får grønne tall fra Poden idag?
Kanskje vi får grønne tall fra Poden idag?
Redigert 04.03.2024 kl 17:57
Du må logge inn for å svare
Skitur
04.03.2024 kl 18:22
11915
Ser at det har vert stort volum i aksjen de siste dagene. Kan årsaken til det være at shorten er økt til 2 325 462. Noen som har en forklaring her inne ?
omans
05.03.2024 kl 10:32
11599
Trøsten med denne utviklinga får være at det ikke kan fortsette sånn i uendelige, siden kvartalsvise utbytter vil fortsette og kursen vil måtte bli så lav dersom den skal falle eks utbytte for hvert kvartal, vil kursen gi snart direkteavkastning på 50%. Så antakelg begynner det å bli rette tidspkt for å reinsvestere utbytte på disse nivåene...
omans
05.03.2024 kl 10:36
11765
Ser her at man snakket om 50 kr utbytte for 2024, kan hende dette er nedjustert ja. Men rater og konjunktur kan fort svinge opp i andre halvår. Stadig noe man ikke ser komme...
Redigert 05.03.2024 kl 10:36
Du må logge inn for å svare
Kappa3278
05.03.2024 kl 15:55
11583
Fullstendig sammenbrudd i aksjekursen. Falt mye før resultat fremleggelsen , og forsetter reisen sørover med uforminsket styrke.
luffe968
05.03.2024 kl 18:04
11635
Hej Sverre, jeg tillader mig lige at henvende mig til dig, da du efterlader et indtryk af at vide en del om forsendelse - håber du kan læse lidt dansk :-). Et Lidt andet spørgsmål, hvis det er ok. Er blevet temmelig i tvivl, hvornår de forskellige forsendelsertyper har deres højsæsoner og lavsæson og hvad den umiddelbare udsigt er indenfor de næste 1-3 mdr. - jeg er kommet ind i danske d/s norden i 320, maerkb i 9700, dsdf i 212, avance i 118 og er nede 5-7 procent. Jeg må tilgi jeg har håbet jeg kunne swingtrade, men mennnnn. Kunne du hjælpe mig med at belyse hvornår de forskellige forsendelsestyper har deres typiske top og bund "rater", tænker på LPG (BW lpg, Avance), container (Maerskb og Mpcc), tank både crude (frontline, Torm, Hafnia og produkttank (D/s Norden ) og naturligvis dry bulk - på nettet kan jeg komme frem til følgende: - kan det godtages (cirka):
LPG (Liquid Petroleum Gas):
Højsæson: Typisk falder højsæsonen for LPG forsendelser sammen med vintermånederne, da der er en øget efterspørgsel efter opvarmning og energiforbrug. Dette kan variere afhængigt af regionen og klimaet.
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan opleves i sommermånederne, når opvarmningsbehovet er lavere.
Container:
Højsæson: Den typiske højsæson for containerfragt er omkring efteråret og frem mod jul på grund af den øgede efterspørgsel efter forbrugsvarer og julegaveindkøb.
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan ses i de tidlige forårsmåneder efter jul.
Tankbåde - Crude:
Højsæson: Olieproducenter kan øge produktionen i løbet af året, hvilket kan medføre en øget efterspørgsel efter crude oil tankning. Dette kan variere afhængigt af geopolitiske faktorer, som påvirker udbud og efterspørgsel.
Lavsæson: Perioder med lavere olieproduktion eller øget tilgængelighed af andre energikilder kan medføre lavere efterspørgsel og dermed lavere fragtrater.
Tankbåde - Produkttank:
Højsæson: Efterspørgslen efter produktfragt, såsom raffinerede olieprodukter, kan være højere i perioder med øget forbrug, hvilket kan omfatte sommermånederne (fx ferieperioder med øget kørsel) eller køligere måneder (hvor opvarmning er nødvendig).
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan ses i overgangsperioder mellem sæsoner, hvor forbruget typisk falder.
Dry Bulk:
Højsæson: Efterspørgslen efter dry bulk forsendelser kan stige i forbindelse med sæsonbestemt landbrugsproduktion, byggeri og industriaktivitet, hvilket typisk kan ske om foråret og efteråret.
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan opleves i de varmere sommermåneder eller i perioder med økonomisk nedgang. forhånd mange tusind tak.
LPG (Liquid Petroleum Gas):
Højsæson: Typisk falder højsæsonen for LPG forsendelser sammen med vintermånederne, da der er en øget efterspørgsel efter opvarmning og energiforbrug. Dette kan variere afhængigt af regionen og klimaet.
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan opleves i sommermånederne, når opvarmningsbehovet er lavere.
Container:
Højsæson: Den typiske højsæson for containerfragt er omkring efteråret og frem mod jul på grund af den øgede efterspørgsel efter forbrugsvarer og julegaveindkøb.
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan ses i de tidlige forårsmåneder efter jul.
Tankbåde - Crude:
Højsæson: Olieproducenter kan øge produktionen i løbet af året, hvilket kan medføre en øget efterspørgsel efter crude oil tankning. Dette kan variere afhængigt af geopolitiske faktorer, som påvirker udbud og efterspørgsel.
Lavsæson: Perioder med lavere olieproduktion eller øget tilgængelighed af andre energikilder kan medføre lavere efterspørgsel og dermed lavere fragtrater.
Tankbåde - Produkttank:
Højsæson: Efterspørgslen efter produktfragt, såsom raffinerede olieprodukter, kan være højere i perioder med øget forbrug, hvilket kan omfatte sommermånederne (fx ferieperioder med øget kørsel) eller køligere måneder (hvor opvarmning er nødvendig).
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan ses i overgangsperioder mellem sæsoner, hvor forbruget typisk falder.
Dry Bulk:
Højsæson: Efterspørgslen efter dry bulk forsendelser kan stige i forbindelse med sæsonbestemt landbrugsproduktion, byggeri og industriaktivitet, hvilket typisk kan ske om foråret og efteråret.
Lavsæson: Lavere efterspørgsel kan opleves i de varmere sommermåneder eller i perioder med økonomisk nedgang. forhånd mange tusind tak.