BWLPG - Kursmål 245
DNB oppdatering etter rapporten:
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).
Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).
Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.
1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.
09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.
04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP
31.5.24
BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
Redigert 31.05.2024 kl 19:24
Du må logge inn for å svare
Mr Jinx
10.06.2024 kl 20:33
8629
Jeg og lurer på akkurat det.
Er det kursen på utbetalingsdagen som gjelder? På "record day" kanskje?
Sikkert noen her som vet det....
Er det kursen på utbetalingsdagen som gjelder? På "record day" kanskje?
Sikkert noen her som vet det....
Springer
10.06.2024 kl 20:26
8556
Enn så lenge virker det som at kursene i Oslo og NY fyker rundt uavhengig av hverandre. Får få som har mulighet til å handle på begge børsene?
invest1010
10.06.2024 kl 19:56
7612
LeoMinor skrev Ex-utbytte på NYSE i dag
Spørsmål; Årsaken til fallet er ex dag i USA? Men, siden utbytte har vært kjent lenge, og er "korrigert for" - er (var) ikke dette priset inn også i US? hvorfor/ hvorfor ikke?Et annet spml; er det kursen i USA som "styrer" kursen i Norge, eller omvendt?
LeoMinor
10.06.2024 kl 18:52
7695
Superoptimist skrev Ingen hyggelig dag på NY børsen. BWLPG nå ned nesten 8%%%%!
Ex-utbytte på NYSE i dag
sverre_stang
10.06.2024 kl 18:46
7668
Superoptimist skrev Ingen hyggelig dag på NY børsen. BWLPG nå ned nesten 8%%%%!
Hmm... Hos meg er den ned 3 31%- 19.03$
Det er også
Ex- dag.
Det er også
Ex- dag.
Redigert 10.06.2024 kl 18:51
Du må logge inn for å svare
Mollen
10.06.2024 kl 17:49
7734
Superoptimist skrev Ingen hyggelig dag på NY børsen. BWLPG nå ned nesten 8%%%%!
Fytti katta !
Løkkøye
09.06.2024 kl 16:17
7746
Rederne er nok i tvil om drivstoff og maskineri. I tillegg kommer mindre verftskapasitet i forhold til tidligere, færre fagarbeidere tilgjengelige for skipsverftene og høyere priser for nybygg.
Pålitelige kilder meldte at Kina i januar ferdigstillte 2 nye kullkraftverk i uka. Mulig at takten har gått ned siden i vinter, men hvorfor skulle den ha gjort det, kineserne kjører sitt eget løp. Kjenner til at Kina er store på solenergi, men at det vil være så enkelt for de «å bare trykke på solenergiknappen» for å omstille seg, nei det har jeg ikke noe tro på.
Pålitelige kilder meldte at Kina i januar ferdigstillte 2 nye kullkraftverk i uka. Mulig at takten har gått ned siden i vinter, men hvorfor skulle den ha gjort det, kineserne kjører sitt eget løp. Kjenner til at Kina er store på solenergi, men at det vil være så enkelt for de «å bare trykke på solenergiknappen» for å omstille seg, nei det har jeg ikke noe tro på.
Redigert 09.06.2024 kl 19:20
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
08.06.2024 kl 16:18
8158
Kina er samtidig som den største forbruker og produsent av kull også den største produsenten av grønn energi, spesiellt solenergi. Der driver de planøkonomi så det er ingen problem for de å gjøre et skifte nærmest over natta. At LPG er renere enn kull og olje gjør nok ikke at Kina vil ta en omvei innom gass når de først bestemmer seg for å gå vekk fra fossile energikilder, de er rigga for det grønne skiftet og sitter klare med knappen.
Men grunnen til at rederne kvier seg for å kjøpe nye skip er vel heller hva skipa skal gå på framfor hva de skal frakte, at det vil komme høyere avgift for "skittent" drevne fartøy, men ingen vet hva alternativet skal bli enda. Derfor kvier de seg for å bestille nye skip som går på gammalt drivstoff, og de føler seg heller ikke trygge på at hydrogen f.eks vil være framtidas løsning.
Jeg tror detta blir gull, rederne tvinger seg sjøl til å holde igjen nybygg pga usikkerhet og vi unngår dermed overhøy ordrebok av nye skip. I en "normal" situasjon ville nok nybygginga sett helt annerledes ut enn den gjør nå.
Men grunnen til at rederne kvier seg for å kjøpe nye skip er vel heller hva skipa skal gå på framfor hva de skal frakte, at det vil komme høyere avgift for "skittent" drevne fartøy, men ingen vet hva alternativet skal bli enda. Derfor kvier de seg for å bestille nye skip som går på gammalt drivstoff, og de føler seg heller ikke trygge på at hydrogen f.eks vil være framtidas løsning.
Jeg tror detta blir gull, rederne tvinger seg sjøl til å holde igjen nybygg pga usikkerhet og vi unngår dermed overhøy ordrebok av nye skip. I en "normal" situasjon ville nok nybygginga sett helt annerledes ut enn den gjør nå.
Løkkøye
08.06.2024 kl 11:11
8313
Nei, det høres ikke særlig realistisk ut med store forandringer på energisituasjonen innen 2030.
Som du skriver, hvor skal den alternative energien komme fra?
Man kan jo også snu det litt på hode:
Kina, som den største forurenseren, er i dag helt avhengig av kull som er den fossile energiformen som forurenser mest.
I motsatt ende er LPG:
"LPG is a clean energy source relative to other fossil fuels"
Dersom Kina vil forbedre klimaregnskapet sitt så må bruken av kull reduseres til fordel for andre energiformer.
Og der vil LPG være et av alternativene, og det vil sannsynligvis medføre mer behov for frakt i stedet for mindre
Som du skriver, hvor skal den alternative energien komme fra?
Man kan jo også snu det litt på hode:
Kina, som den største forurenseren, er i dag helt avhengig av kull som er den fossile energiformen som forurenser mest.
I motsatt ende er LPG:
"LPG is a clean energy source relative to other fossil fuels"
Dersom Kina vil forbedre klimaregnskapet sitt så må bruken av kull reduseres til fordel for andre energiformer.
Og der vil LPG være et av alternativene, og det vil sannsynligvis medføre mer behov for frakt i stedet for mindre
Mollen
07.06.2024 kl 09:58
8722
Ho ho ! Den mest tullete analysen eg har lest… Då spør eg berre… KOR skal den alternative energien komme frå og korleis skal den transporterast ??
Springer
06.06.2024 kl 20:33
9071
Det er jo nettopp derfor rederne er svært forsiktige med å kjøpe nytt. De regner med å holde fraktprisene godt oppe selvom det mot forventning skulle bli behov for MINDRE olje og gass i fremtiden. Hva Dorian derimot tenker på, det forstår vel ingen.
Vampyren
06.06.2024 kl 20:14
9023
Vil rammes knallhardt av det grønne skiftet
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/06/06/8139913/olje-og-gasstank-vil-rammes-knallhardt-av-det-gronne-skiftet
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/06/06/8139913/olje-og-gasstank-vil-rammes-knallhardt-av-det-gronne-skiftet
Samson Isberg
06.06.2024 kl 19:07
8983
Med en US$ til 10,56 til nok er den nå omsatt tilsvarende 218.60 nok.....
BW LPG
NYSE: BWLP
Oversikt
Sammenlign
Regnskapstall
Markedssammendrag
>
BW LPG
20,70 USD
−0,80 (3,72 %)i dag
6. juni, 13:01 EDT • Ansvarsfraskrivelse
https://www.google.com/finance/quote/BWLP:NYSE?sa=X&ved=2ahUKEwif4ImIu8eGAxWCEhAIHUUJGnwQ3ecFegQIVRAZ
BW LPG
NYSE: BWLP
Oversikt
Sammenlign
Regnskapstall
Markedssammendrag
>
BW LPG
20,70 USD
−0,80 (3,72 %)i dag
6. juni, 13:01 EDT • Ansvarsfraskrivelse
https://www.google.com/finance/quote/BWLP:NYSE?sa=X&ved=2ahUKEwif4ImIu8eGAxWCEhAIHUUJGnwQ3ecFegQIVRAZ
Blue Cow Group
06.06.2024 kl 17:33
9068
AGAS synker mer enn BW idag så det er ikke nødvendigvis selskapsrelatert tenker jeg.
omans
06.06.2024 kl 16:30
8892
Ja, noen må tenke her at kursen faller mer enn x utbytte imorgen, siden det selges ut dagen føre. Kursen svinger endel her, ikke lenge siden 110 kr forsåvidt. Blir vel en periode fremover uten de store oppside triggere sånn sett, men q2 avsluttes jo denne mnd.
Mollen
06.06.2024 kl 16:15
8939
Ja, enig i den… Blir interessant å se kursfallet i morgen når den går ex. utbytte… Da får vi fasiten på hvordan dette gikk…
Blue Cow Group
06.06.2024 kl 16:10
3805
Mollen skrev Denne fikk juling i dag… Hva skjer ?
Fristende å tenke det er fordi Dorian gjør en emisjon.. Ellers er jo gjerne tendenser selvforsterkende, nå har vi gått høyt og fort, når det først går litt tilbake da sitter sikkert mange tradere klar på salgsknappen og forsterker nedgangen.
Mollen
06.06.2024 kl 15:50
3640
Sydney skrev Det må vi vel klare å finne ut av ift volumet?
Denne fikk juling i dag… Hva skjer ?
Springer
02.06.2024 kl 23:25
4558
After hours i US trykker den over 235. Sannsynligvis små volum, og ikke helt til å stole på. Likevel sier det noe om hvilken vei nesa peker her! I løpet av neste uke tipper jeg den er ovr 235 i Oslo også.
Løkkøye
01.06.2024 kl 12:26
5281
Private investorer i USA slipper også unna med en langt lavere skattesats på utbytte enn det som Støre & Co har innført her hjemme.
Så for dem må 20% være enda mer attraktivt enn her i Norge.
Så for dem må 20% være enda mer attraktivt enn her i Norge.
Springer
01.06.2024 kl 11:52
5169
De har fått ferten av feite utbytter i US. Vi er rimelig blaserte her på berget som trekker på skuldrene av utbytter over 20% annualisert. Uansett vil tyngdekraften smitte over på OB også, det tar bare litt tid. Det blir uansett Gassfraktmandag over helga på OB.
omans
31.05.2024 kl 19:09
5591
Er nærmest arbitrasje muligheter om det går å kjøpe på OSE og selge på Nyse. Over 230Nok der nu.
Rui
31.05.2024 kl 13:58
5876
Pareto Securities høyner sitt kursmål til 242 kroner pr aksje, fra 165 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
"Shippingaksjer er på vei inn i et territorium ikke sett siden 2007-2008, men med VLGC-rater på 65.000 dollar pr dag tidlig i høysesongen, fortsetter vi å se positivt moment i estimatene", skriver meglerhuset, som peker på at BW LPG snart er brutto gjeldfri, som skaper rom for høyere utbyttebetalinger.
"Shippingaksjer er på vei inn i et territorium ikke sett siden 2007-2008, men med VLGC-rater på 65.000 dollar pr dag tidlig i høysesongen, fortsetter vi å se positivt moment i estimatene", skriver meglerhuset, som peker på at BW LPG snart er brutto gjeldfri, som skaper rom for høyere utbyttebetalinger.
Gull i pungen
31.05.2024 kl 13:49
5833
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier nedgraderer BW LPG til en holdanbefaling, med et kursmål på 226 kroner pr aksje, opp fra 215 kroner.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset fredag.
"Gitt høyere enn forventet produksjonsvekst av LPG i USA hittil i år og en lageroppbygging over normalen, ser vi mer oppside enn nedside til vårt rateestimat på 50.000 dollar pr dag for 2025, men etter en kursoppgang på 70 prosent over de siste to månedene er det begrenset oppside på kort sikt, og vi nedgraderer til hold", skriver analytiker Petter Haugen.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset fredag.
"Gitt høyere enn forventet produksjonsvekst av LPG i USA hittil i år og en lageroppbygging over normalen, ser vi mer oppside enn nedside til vårt rateestimat på 50.000 dollar pr dag for 2025, men etter en kursoppgang på 70 prosent over de siste to månedene er det begrenset oppside på kort sikt, og vi nedgraderer til hold", skriver analytiker Petter Haugen.
Rui
31.05.2024 kl 08:52
5860
Nytt kursmål fra DNB marked i dag:
BW LPG: Arbitrage suggests upside potential. Ample US inventories have supported the arbitrage, now implying cUSD110k/day, and with deliveries set to slow(28 vessels due until end-H1 2026 (40 in 2023)), we see solid VLGC earnings potential. Assuming shipping captures the entire arbitrage rate, we calculate an average Q3–Q4 dividend yield of ~25%, and still see multiples expansion potential with the peer group trading at a 1.3x P/NAV, which would imply a value of NOK250/ share for BW LPG. We reiterate our BUY, and have
raised our target price to NOK241 (199).
BW LPG: Arbitrage suggests upside potential. Ample US inventories have supported the arbitrage, now implying cUSD110k/day, and with deliveries set to slow(28 vessels due until end-H1 2026 (40 in 2023)), we see solid VLGC earnings potential. Assuming shipping captures the entire arbitrage rate, we calculate an average Q3–Q4 dividend yield of ~25%, and still see multiples expansion potential with the peer group trading at a 1.3x P/NAV, which would imply a value of NOK250/ share for BW LPG. We reiterate our BUY, and have
raised our target price to NOK241 (199).
Løkkøye
31.05.2024 kl 07:02
6010
Ikke lett å spå når toppen er nådd, eller nås.
For min del så er ordtaket « Cut losses and LET PROFIT RUN» aktuelt når det gjelder BW LPG.
Har troen på økende etterspørsel etter LPG i årene framover, bl.a. siden det skal være den fossile energiformen som har minst utslipp.
Jevn vekst vil gi jevnlige utbytter så får heller aksjekursen ta en tur sørover i perioder.
Tror forresten at noteringen i US på litt sikt vil stabilisere kursen mer slik at vi ikke ser så store utslag som vi gjorde i vinter.
Skulle oljeprisen falle dramatisk eller Kina invadere Taiwan, er nok på tide å revurdere strategien da.
For min del så er ordtaket « Cut losses and LET PROFIT RUN» aktuelt når det gjelder BW LPG.
Har troen på økende etterspørsel etter LPG i årene framover, bl.a. siden det skal være den fossile energiformen som har minst utslipp.
Jevn vekst vil gi jevnlige utbytter så får heller aksjekursen ta en tur sørover i perioder.
Tror forresten at noteringen i US på litt sikt vil stabilisere kursen mer slik at vi ikke ser så store utslag som vi gjorde i vinter.
Skulle oljeprisen falle dramatisk eller Kina invadere Taiwan, er nok på tide å revurdere strategien da.
Redigert 31.05.2024 kl 09:16
Du må logge inn for å svare
Hegu
31.05.2024 kl 06:13
6058
Kort video opdatering omkring regnskabet af Helge Larsen på Proinvestor.com : https://proinvestor.com/boards/120688/
Mr Jinx
31.05.2024 kl 01:18
6069
Spørsmålet nå er når toppen er nådd og om mange vil ta gevinst. Jeg aner ikke. Det er i alle fall mye optimisme der ute nå, ikke minst "over kjølen" med en voldsom økning av volum.( 1 mill!!)
Trendline
31.05.2024 kl 00:08
5981
God oppsummering, helt enig med deg, tror også det blir gode tider for BW-LPG.
Nå er det tid for å lukke øye👍
Nå er det tid for å lukke øye👍
Løkkøye
30.05.2024 kl 21:03
6144
Fantastisk med resultat over forventningene, bra utbytte og det samme med kursstigningen.
Bet også merke i fremtidsutsiktene; fremdeles god produksjon og etterspørsel og ikke så mange nybygg.
Kjekt å se at noteringen i US betaler seg.
USD 21,74 nå. Later til å bli en god dag i morgen også.
Bet også merke i fremtidsutsiktene; fremdeles god produksjon og etterspørsel og ikke så mange nybygg.
Kjekt å se at noteringen i US betaler seg.
USD 21,74 nå. Later til å bli en god dag i morgen også.
Mr Jinx
30.05.2024 kl 19:51
6258
US -volum 700 000!! Voldsom økning.
Nå får selskapet betalt for lanseringen. At de liker utbytte der borte er herved bekreftet.
Nå får selskapet betalt for lanseringen. At de liker utbytte der borte er herved bekreftet.
Springer
30.05.2024 kl 18:47
6349
Da rekker jeg akkurat å hive Hafnia utbyttet inn i BW for enda mere utbytte. Life is gooooood.
sverre_stang
30.05.2024 kl 17:43
6411
Superoptimist skrev Når kommer utbytte utbetalingen?
Shares registered with Euronext VPS Oslo Stock Exchange
===============================
Last trading day including the right to receive this dividend: 6 June 2024
Ex-date: 7 June 2024
Dividend payment date: On or about 28 June 2024
===============================
Last trading day including the right to receive this dividend: 6 June 2024
Ex-date: 7 June 2024
Dividend payment date: On or about 28 June 2024