BWLPG - Kursmål 245

omans
BWLPG 30.08.2022 kl 09:49 201122

DNB oppdatering etter rapporten:

We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).


Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).

Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.

1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.

09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.

04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP

31.5.24

BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.
Redigert 31.05.2024 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Vampyren
14.06.2024 kl 09:36 8145

Kraftig ratefall 😱

DNB
Shipping freight rate update

LPG: VLGC rates came in at USD52.4k/day, down from USD61.4k/day the day before (numbers out 17:00 CET).
Blue Cow Group
12.06.2024 kl 15:11 8692

"Dessuten omdirigeres skip fra Panama-kanalen, grunnet lav vannstand".

Stemmer dette lenger da?

-Under typical water level conditions, the Panama Canal has capacity for 34 to 38 daily transits,
As of 16 May, the number of daily transits in the Panamax locks increased from 17 to 24, and from 1 June the number of daily transits in the Neopanamax locks has increase from seven to eight. This new adjustment will raise the total number of vessel transits per day to 32.

https://www.rivieramm.com/news-content-hub/news-content-hub/panama-canal-increases-vessel-draft-81012
Mollen
12.06.2024 kl 12:38 8634

Når ser vi BWLPG tilbake i 222 kr tror dere ? Blir det i år eller var dette toppen ?
Redigert 12.06.2024 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Løkkøye
12.06.2024 kl 08:03 8795

Axel Styrman har hele 7 shippingselskaper på sin anbefalingsliste i FA i dag.
Deriblant BW LPG.
Det mest interessante kommer midt i artikkelen:
"Dessuten omdirigeres skip fra Panama-kanalen, grunnet lav vannstand".

Problemene med lav vannstand i kanalen begynte vel utpå høsten i fjor. Blir spennende å se hvordan dette vil utspille seg med tanke på ratene framover dersom vannstanden forblir lav også gjennom sommermånedene.
Redigert 12.06.2024 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
11.06.2024 kl 17:36 8965

Shippingnedturen kommer etter at Hamas i dag sier de godtar FNs resolusjon om våpenhvile på Gazastripen. Wall Street Journal peker på at en mulig våpenhvile mellom Israel og Hamas setter shippingaksjer under press.

Mr Jinx
11.06.2024 kl 01:44 9149

Takk. De viktige datoene står der. Dersom kursen omregnes på feks "record date" så er det jo greit. Men det vet jeg fortsatt ikke. Kommer kanskje på neste melding?
sverre_stang
10.06.2024 kl 23:54 9017

Dette finner du på vps kontoen din. Sjekk meldinger, for kurs og status.
Mr Jinx
10.06.2024 kl 22:23 8878

Spørsmålet var hvilken dag omregningen skjer.
Superoptimist
10.06.2024 kl 22:13 8847

Ja så nå ned mer enn 9 %%%%!!!
Mr Jinx
10.06.2024 kl 20:33 8147

Jeg og lurer på akkurat det.
Er det kursen på utbetalingsdagen som gjelder? På "record day" kanskje?
Sikkert noen her som vet det....
Springer
10.06.2024 kl 20:26 8075

Enn så lenge virker det som at kursene i Oslo og NY fyker rundt uavhengig av hverandre. Får få som har mulighet til å handle på begge børsene?
invest1010
10.06.2024 kl 19:56 7131

Spørsmål; Årsaken til fallet er ex dag i USA? Men, siden utbytte har vært kjent lenge, og er "korrigert for" - er (var) ikke dette priset inn også i US? hvorfor/ hvorfor ikke?Et annet spml; er det kursen i USA som "styrer" kursen i Norge, eller omvendt?
sverre_stang
10.06.2024 kl 18:46 7183

Hmm... Hos meg er den ned 3 31%- 19.03$

Det er også
Ex- dag.
Redigert 10.06.2024 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
10.06.2024 kl 17:45 7189

Ingen hyggelig dag på NY børsen. BWLPG nå ned nesten 8%%%%!
Skitur
10.06.2024 kl 14:03 7303

Er det noen som vet hva dollar kursen blir på utbyttet som kommer ?
Løkkøye
09.06.2024 kl 16:17 7256

Rederne er nok i tvil om drivstoff og maskineri. I tillegg kommer mindre verftskapasitet i forhold til tidligere, færre fagarbeidere tilgjengelige for skipsverftene og høyere priser for nybygg.
Pålitelige kilder meldte at Kina i januar ferdigstillte 2 nye kullkraftverk i uka. Mulig at takten har gått ned siden i vinter, men hvorfor skulle den ha gjort det, kineserne kjører sitt eget løp. Kjenner til at Kina er store på solenergi, men at det vil være så enkelt for de «å bare trykke på solenergiknappen» for å omstille seg, nei det har jeg ikke noe tro på.
Redigert 09.06.2024 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
08.06.2024 kl 16:18 7669

Kina er samtidig som den største forbruker og produsent av kull også den største produsenten av grønn energi, spesiellt solenergi. Der driver de planøkonomi så det er ingen problem for de å gjøre et skifte nærmest over natta. At LPG er renere enn kull og olje gjør nok ikke at Kina vil ta en omvei innom gass når de først bestemmer seg for å gå vekk fra fossile energikilder, de er rigga for det grønne skiftet og sitter klare med knappen.

Men grunnen til at rederne kvier seg for å kjøpe nye skip er vel heller hva skipa skal gå på framfor hva de skal frakte, at det vil komme høyere avgift for "skittent" drevne fartøy, men ingen vet hva alternativet skal bli enda. Derfor kvier de seg for å bestille nye skip som går på gammalt drivstoff, og de føler seg heller ikke trygge på at hydrogen f.eks vil være framtidas løsning.
Jeg tror detta blir gull, rederne tvinger seg sjøl til å holde igjen nybygg pga usikkerhet og vi unngår dermed overhøy ordrebok av nye skip. I en "normal" situasjon ville nok nybygginga sett helt annerledes ut enn den gjør nå.
Løkkøye
08.06.2024 kl 11:11 7822

Nei, det høres ikke særlig realistisk ut med store forandringer på energisituasjonen innen 2030.
Som du skriver, hvor skal den alternative energien komme fra?
Man kan jo også snu det litt på hode:
Kina, som den største forurenseren, er i dag helt avhengig av kull som er den fossile energiformen som forurenser mest.
I motsatt ende er LPG:
"LPG is a clean energy source relative to other fossil fuels"
Dersom Kina vil forbedre klimaregnskapet sitt så må bruken av kull reduseres til fordel for andre energiformer.
Og der vil LPG være et av alternativene, og det vil sannsynligvis medføre mer behov for frakt i stedet for mindre
Mollen
07.06.2024 kl 09:58 8231

Ho ho ! Den mest tullete analysen eg har lest… Då spør eg berre… KOR skal den alternative energien komme frå og korleis skal den transporterast ??
Springer
06.06.2024 kl 20:33 8578

Det er jo nettopp derfor rederne er svært forsiktige med å kjøpe nytt. De regner med å holde fraktprisene godt oppe selvom det mot forventning skulle bli behov for MINDRE olje og gass i fremtiden. Hva Dorian derimot tenker på, det forstår vel ingen.
Samson Isberg
06.06.2024 kl 19:07 8490

Med en US$ til 10,56 til nok er den nå omsatt tilsvarende 218.60 nok.....


BW LPG
NYSE: BWLP
Oversikt
Sammenlign
Regnskapstall
Markedssammendrag
>
BW LPG
20,70 USD
−0,80 (3,72 %)i dag
6. juni, 13:01 EDT • Ansvarsfraskrivelse

https://www.google.com/finance/quote/BWLP:NYSE?sa=X&ved=2ahUKEwif4ImIu8eGAxWCEhAIHUUJGnwQ3ecFegQIVRAZ
Blue Cow Group
06.06.2024 kl 17:33 8575

AGAS synker mer enn BW idag så det er ikke nødvendigvis selskapsrelatert tenker jeg.
omans
06.06.2024 kl 16:30 8399

Ja, noen må tenke her at kursen faller mer enn x utbytte imorgen, siden det selges ut dagen føre. Kursen svinger endel her, ikke lenge siden 110 kr forsåvidt. Blir vel en periode fremover uten de store oppside triggere sånn sett, men q2 avsluttes jo denne mnd.
Mollen
06.06.2024 kl 16:15 8446

Ja, enig i den… Blir interessant å se kursfallet i morgen når den går ex. utbytte… Da får vi fasiten på hvordan dette gikk…
Blue Cow Group
06.06.2024 kl 16:10 3638

Fristende å tenke det er fordi Dorian gjør en emisjon.. Ellers er jo gjerne tendenser selvforsterkende, nå har vi gått høyt og fort, når det først går litt tilbake da sitter sikkert mange tradere klar på salgsknappen og forsterker nedgangen.
Mollen
06.06.2024 kl 15:50 3475

Denne fikk juling i dag… Hva skjer ?
Springer
02.06.2024 kl 23:25 4399

After hours i US trykker den over 235. Sannsynligvis små volum, og ikke helt til å stole på. Likevel sier det noe om hvilken vei nesa peker her! I løpet av neste uke tipper jeg den er ovr 235 i Oslo også.
Løkkøye
01.06.2024 kl 12:26 5122

Private investorer i USA slipper også unna med en langt lavere skattesats på utbytte enn det som Støre & Co har innført her hjemme.
Så for dem må 20% være enda mer attraktivt enn her i Norge.
Springer
01.06.2024 kl 11:52 5010

De har fått ferten av feite utbytter i US. Vi er rimelig blaserte her på berget som trekker på skuldrene av utbytter over 20% annualisert. Uansett vil tyngdekraften smitte over på OB også, det tar bare litt tid. Det blir uansett Gassfraktmandag over helga på OB.
omans
31.05.2024 kl 19:09 5433

Er nærmest arbitrasje muligheter om det går å kjøpe på OSE og selge på Nyse. Over 230Nok der nu.
Kappa3278
31.05.2024 kl 18:19 5512

Går så det griner i USA, omsettes på 22,26, opp 2,79%
Rui
31.05.2024 kl 13:58 5719

Pareto Securities høyner sitt kursmål til 242 kroner pr aksje, fra 165 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
"Shippingaksjer er på vei inn i et territorium ikke sett siden 2007-2008, men med VLGC-rater på 65.000 dollar pr dag tidlig i høysesongen, fortsetter vi å se positivt moment i estimatene", skriver meglerhuset, som peker på at BW LPG snart er brutto gjeldfri, som skaper rom for høyere utbyttebetalinger.