BWLPG - Kursmål 205

omans
BWLPG 30.08.2022 kl 09:49 239123

DNB oppdatering etter rapporten:

We find the company overly discounted, despite consistently delivering shareholder value with a constructive sector backdrop. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK110 (108).


Etter q4 rapport februar 2023
We reiterate our BUY and have raised our target to NOK141 (120).

Nytt mål den 20.4.23
We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK145 (141).
-------
Oppdater oktober 2023:
LPG-SHIPPING: Fearnley øker kursmålet i BW LPG til NOK 175 (150), gjentar kjøp.

1.nov 23
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer Avance Gas til en kjøpsanbefaling med et kursmål på 175 kroner pr aksje, som er opp fra tidligere 108 kroner. BW LPG er meglerhusets toppvalg og kursmålet høynes til 210 kroner pr aksje, fra 147 kroner, med en gjentatt kjøpsanbefaling.

09.1.24
BW LPG: Kepler øker kursmålet til NOK 267 (142), gjentar kjøp.

04.03
KEPLER CHEUVREUX NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 210 (267), GJENTAR KJØP

31.5.24

BW LPG: DNB øker kursmålet til NOK 241 (196), gjentar kjøp. Pareto øker til NOK 242 (165), gjentar kjøp. ABG nedgraderer aksjen fra kjøp til hold, øker dog kursmålet til NOK 226 (215). Kepler øker til NOK 245 (217), gjentar kjøp. Aksjen steg f.ø solide 10,9% i Oslo i går etter å ha levert knalltall i Q1 og steg ytterligere ca 8% i USA etter at Oslo Børs stengte.

3. Desember 2024
Kursål tas ned etter fall i rater.
BW LPG: DNB kutter kursmålet til NOK 200 (205), gjentar kjøp. ABG kutter til NOK 144 (170), gjentar hold. Pareto kutter til NOK 150 (159), gjentar hold. Arctic gjentar kjøp med uendret kursmål NOK 210. Kepler kutter tio NOK 186 (218), gjentar kjøp.
Redigert 05.12.2024 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
omans
17.12.2024 kl 13:35 6032

Ja, kunne vel vært greit om noen kunne fått satt i proppen nå. Siden fundamentalt er bra, er det mulighet for overreaksjon som pågår. Det begynner nok å svi, og krefter ønsker at flere skal kaste kortene og bli vippet av pinnen. Trenger en propp.

Det kan snu fort, som har gjort før. 1 mars kom kurs ned i 108, men 3mnd etterpå kom noteringer over 220. Skulle solgt på 220 og kjøpt nå. Men på toppen ser alt lyst ut og mot bunnen ser det mørkt ut.
Redigert 17.12.2024 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
17.12.2024 kl 17:05 5868

Ja hvem hadde trodd at denne aksjen skulle falle mer enn 55% på kort tid?
Superoptimist
17.12.2024 kl 17:37 5806

Det er nesten utrolig å følge med på dette segmentets utvikling på NYSE. Kan BWLPG`s notering på denne børsen være årsak til elendigheten vi opplever, idag igjen!
Løkkøye
17.12.2024 kl 19:49 5686

Ser ikke så gale ut i USA i kveld?
USD 10,31 for øyeblikket, vekslingskurs 11,21 = kr 115,50.
Altså over sluttkurs her hjemme (kr 113,70).
Snart slutt på nedsalg p.g.a skatteplanlegging, utbytte i romjulen med mulighet for kjøp av nye aksjer.
Kanskje vil BW Group også være på kjøperen etter hvert og fylle opp beholdningen siden de nå prosentvis har færre aksjer i selskapet i forhold til tidligere.
Sammen med rapporter om gode rater nå i slutten av året og også utsikter til et bra marked i januar synes jeg ikke at situasjonen er så svart som kursmassakren skulle tilsi.


Redigert 17.12.2024 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
17.12.2024 kl 20:47 5618

Futures for januar er på 55000, men det avhenger vel av mild vinter i usa..?
Løkkøye
17.12.2024 kl 21:11 5567

Jeg er ingen ekspert på dette, men tenker at futures må være grunnlaget for fraktkontraktene som avtales for utførelse i januar ( 55000!)
Mild vinter …, lite forbruk av propan til oppvarming i USA, mulighet for større arbitrasje og gode spotrater.
Blue Cow Group
17.12.2024 kl 21:16 5551

Jeg blir ikke helt klok på barchart sjøl som jeg nevnte i går (forgårs?), men mulig jeg har blingsa, nå står det futures des 24 56000, var bombesikker på at det var for januar sist jeg sjekka:
https://www.barchart.com/futures/quotes/JLPQ16/futures-prices
omans
18.12.2024 kl 09:34 5278

Den er grønn nå, kan håpe det er proppen.
cissa
18.12.2024 kl 11:54 5146

Tok et jafs av denne i dag. Blir neppe den festen det har vært, men nå virket den billig.
Skitur
18.12.2024 kl 12:17 5101

Håper at den nedturen er over for denne gang, så kan vi kjøpe mer neste fredag.
omans
18.12.2024 kl 16:33 5307

De har jo økt flåten bra, og syklusene kan svinge. Man vet ikke hvordan det kan bli f.eks. 2026-2027 og videre. Den kan komme tilbake, senere, selv om det prises inn svakere 2025.
Superoptimist
19.12.2024 kl 17:30 4935

For meg som gammel LPG tilhenger virker det som det er innlistingen på NYSE som er årsak til all denne elendigheten. Stemmer det? Segmentet har jo nesten kollapset!
sverre_stang
19.12.2024 kl 17:50 4904

Går en tilbake til 2023, så var kursen langt under 100, og ratene var vel ca samme nivå som nå, +/÷ 10 000. Og i AGAS lå kursen rundt 50 lappen.
Superoptimist
20.12.2024 kl 17:30 4563

Hei Sverre. Jeg skriver jo at jeg er "gammel" LPG tilhenger, og har således fremdeles masser av aksjer til rundt 50 lappen. Har vært forundret over stigningen i denne aksjen, men er enda mer forundret over det enorme fallet! Det har kommet etter listingen på NYSE børsen, og lurer defor på om den listingen var meget uheldig!!
Løkkøye
23.12.2024 kl 09:43 4105

Meldinger om kjøp av aksjer i BW LPG fra både CEO og CFO.
Tolker det slik at de mener at aksjen er billig og at det kan bunne ut på de nivåer vi er på.
Redigert 23.12.2024 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
omans
23.12.2024 kl 13:28 3955

Om ikke uheldig, så ganske unødvendig dersom det skulle være til hensikt å fronte selskapet til større marked og få større oppmerksomhet rundt omsetning og verdiskaping. Det var nok dårlig timing mhp at selve listingen også skapte forventning om videre dragning av kursen oppover, pga flere ville inn. En rekke av ting har skjedd etter det, samt at aksjen nok var litt "overhypet" på topp, med rater som snudde etter hvert etc. Høye fjell og dype daler, den som hadde hatt fasit ville blitt meget rik.
Superoptimist
23.12.2024 kl 17:47 3756

Ja omans. Det ver jo tydelig at "noen" sitter nærmere fasiten enn det mange andre av oss gjør!! En trist utvikling av børsene etter alle de år jeg har deltatt! Nå ser det ut til at "har" skjedd igjen, denne er nå opp nesten 6%!!
DividendYield
24.12.2024 kl 23:41 3162

Da har du kanskje lært? At neste gang kursen er på topp, alt er fryd og gammen, så selger du. Og motsatt når blodet renner i gatene, da er det kjøpstid.
Løkkøye
25.12.2024 kl 10:00 2987

BW LPG videre opp på børsen i New York i går til USD 11,03. Ca kr. 125,-
Også andre selskap innen shipping som Hafnia, Torm og Frontline videre oppover.
Kan se ut til at det negative sentimentet innen shipping kan ha snudd?
Later til å ha vært god timeing på insidekjøpene fra CEO og CFO, de kan ha truffet bunnen.
Ratene har steget de siste dagene/ ukene og er spådd å være solide også i januar.
Blir interessant å se hvordan gode rater slår ut i inntjeningen framover med de 12 nye skipene innlemmet i flåten.
Redigert 25.12.2024 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Skitur
26.12.2024 kl 15:43 2480

Ser den er opp 0,63% nå. så det lover godt for oss i morgen.
Capslock
31.12.2024 kl 09:54 1850

Nå er det vel ikke så mye gass som fraktes til USA med båter, det er vel heller fra ? Eller tar jeg feil ?
Lilleulv477
31.12.2024 kl 11:10 1766

Nei, men det går en del gass ifra USA.
Løkkøye
01.01.2025 kl 18:10 1503

Jørgen Lian i FA 31.des.:
«BW LPG – kursmål 200 kroner
Blant shippingsektorene er LPG-rederiene som gir mest for pengene om man ser verdsettelse og inntjening i historisk perspektiv. Skipsverdier generelt har kommet mye opp og reflekterer svært gode inntjeningsforventninger, men VLGC-ene skiller seg ut. Justert for en uforklarlig stor rabatt i BW LPG på over 30 prosent på stålverdiene, priser man inn beskjedne 28.000 dollar pr.dag i rater. Dette er under snittet for 2010–2019 som lå på 32.000 dollar og dagens ettårskontrakter på 40.000 dollar pr. dag.
Til sammenligning priser fortsatt Golden Ocean inn implisitt capesizerater på 23.000 dollar pr. dag mot historisk snitt på 16.000 dollar pr. dag. Flåteveksten i VLGC er begrenset de neste 18 månedene og amerikansk eksport er i ferd med å øke ytterligere. BW gir deg en billig kvalitetsaksje i et svært interessant segment»
Lilleulv477
02.01.2025 kl 13:39 1107

BW LPG has today issued 2,141,000 new BW LPG shares to Avance Gas as
part-consideration for the above vessel. Following the issuance of the new
shares, the total number of issued shares of BW LPG is 159,282,000, representing
a total share capital in the amount of USD 619,867,048. The new shares have been
legally and validly issued and are fully paid.

Following the above issuance, Avance Gas holds 19.282 million shares in BW LPG,
representing approximately 12.11% shareholding. Each tranche of the
consideration shares has a 40 calendar-day lockup period following the delivery
of each vessel and its issuance to Avance Gas.

The total consideration of the transaction was USD 1,050 million and settled
through a cash consideration of USD 585.4 million, novation of USD132 million
pertaining to two sale-leaseback vessels, and the issuance of 19.282 million new
BW LPG shares which was priced at USD 17.25 per share, representing a value of
USD 332.6 million. The liquidity upon completion of the transaction was
estimated to be USD 552 million as reported in Q3 earnings release. 14 vessels
remain unencumbered and can be financed in 2025.

With the completion of the transaction, BW LPG owns and operates a total of 53
VLGCs, of which 22 are LPG dual-fuel, solidifying BW LPG's position as the
world's largest owner and operator of VLGC, and that for the dual-fuel powered
VLGCs.

With the expanded fleet, BW LPG will maintain its balanced chartering strategy,
targeting a coverage of approximately 35-40% of its fleet capacity using time
charters and Freight Forward Agreements.

The current spot market is trading in the USD mid 40,000s per day and we
maintain a positive market outlook for 2025, although rate fluctuations are
expected. Over the last six months the normalized Panama Canal transit levels
have reduced sailing distances and put pressure on rates. Looking forward, we
see the market is supported by the strong underlying growth in LPG production
and exports from North America which are set to continue from second half of the
year and underpinned by export terminal expansion projects.

Mr. Kristian Sørensen, CEO of BW LPG, commented, "I am very pleased to announce
the successful closing of the transaction and the commencement of revenue
generation from our additional 12 VLGCs. I thank the Avance Gas team for
ensuring an efficient and seamless handover process. We have issued 15% more
shares to expand our owned fleet by 40% and through our enlarged fleet we are
enhancing our commercial scale and operational leverage.
theblueone
03.01.2025 kl 12:23 802

Kfr dagens innlegg på Nordnet: "Innen LPG-shipping har ratene holdt seg bedre enn fryktet, med spotrater for øko-skip som fortsatt ligger i intervallet 45.000-50.000 dollar pr dag, ifølge Pareto.

Propanlagre er nå høyere enn for et år siden, produksjonen er fortsatt solid på 2,7 millioner fat pr dag, og eksporten er sterk, ifølge meglerhuset.

Selv om arbitrasjen nå er under press – forblir VLGC-ratene solide og det bør være mer enn nok amerikansk LPG-produkter til eksport, bemerker Pareto.

"På nåværende verdsettelser finner vi LPG-shippingaksjene mer attraktive enn på lenge – vi forventer gode utbytter og timecharter-nyheter i nær fremtid. Med en pris/NAV på 0,72 ganger er det lite optimisme reflektert i aksjene – selv etter gårsdagens rally", skriver meglerhuset.
omans
I går kl 10:17 279

Blir fortsatt litt mye pump og dump, iom det har ikke skjedd noe større positiv momentum endrding. Ved 150 er det strong motstand ta-messig, kan bli litt bumpy mellom 110 og 150 i år kanskje.