Her er det bare at sidde i ro, når melding om åbning af Gøteborg station kommer flyver vi igen, 4kr 6 kr TA ser super interessant ud
Bracon
01.09.2022 kl 18:57
4042
Dette er en av aksjene jeg har vært borti som til de grader er robotstyrt. Håper det løser snart. Salg blir forflyttet om du legger inn ordre på kjøp. Kjøp er noen ganger 2 øre over salg, men får ikke kjøpt. At OB godtar dette er ubegripelig.
.
.
Redigert 01.09.2022 kl 19:02
Du må logge inn for å svare
Castornova
01.09.2022 kl 21:01
4003
Godt det ikke bare er meg som syns det er noe rart her. Jeg har stusset på både kjøp/salg og hvordan kursen beveger seg.
Bracon
06.09.2022 kl 09:47
3905
Ser ingen grunn for at denne skal ligge å dvale på dette nivået. Burde stått i 4,- for lenge siden.
der er vel næppe nogen der sælger på disse niveauer, vi venter på news om Gøteborg station og om greenlogix
Bracon
08.09.2022 kl 11:36
3701
Ser ut til at denne ikke skal oppover. Kommer den litt i blått så er det salg som kjører den rett i rødt igjen. Irriterende!
Bracon
09.09.2022 kl 09:45
3612
torsken skrevInnlegget er slettet
Neida, denne skal presses ned uansett. Må bare flire.
torsken
11.09.2022 kl 12:46
3517
torsken skrevInnlegget er slettet
Det er nok hovedsakelig Nordnet som har stått for dette nedslaget.
Hynion er fejlpriset, MCAP på 134mio NOK og netop modtaget 61,4mio SEK til bygning af 2 stationer i Sverige
Det er spørgsmål om tid før der sker noget her, antal tankninger er øget fra 18000 til 21700
https://www.hynion.com/
https://www.hynion.com/
Fjellheim
14.09.2022 kl 09:27
3012
Jeg ble litt nysgjerrig på dette selskapet. 61,4 mill fra Sverige og 120 mill fra EU. De har vel ca. 40 mill i kontanter fra før. Er ikke dette billig ?
Nu er det ikke Hynion der modtager alle 12,4 mio euro, det er en sammenslutning af forskellige selskaber.
men ingen tvivl om at Hynion er fejlpriset
men ingen tvivl om at Hynion er fejlpriset
Bullfight
14.09.2022 kl 11:32
2931
TS spørsmålet ditt går til de som selger, hvorfor kjøpte de ? Det er da nå festen begynner (:
Blygen
14.09.2022 kl 12:00
2907
Et tegn på at det satses litt på hydrogen, at dette segmentet blir viktig for verden nå og fremover
tekna
14.09.2022 kl 13:30
2825
Mye større kontrakt dette enn den forrige. Og gir mye større signaleffekt. Var vel litt slik sist også? Tok litt tid før folk startet med å kjøpe aksjen..
Bullfight
15.09.2022 kl 08:06
2727
HYN: DRIFTSRESULTAT -15,8M I 1H 2022 (-8,2)
15.9.2022 07:19 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Hynion fikk et driftsresultat på -15,8 millioner kroner i første halvår 2022, sammenlignet med -8,2 millioner kroner i første halvår 2021, ifølge selskapets halvårsrapport fremlagt torsdag.
Kontantbeholdningen ved utgangen av perioden var 21,1 millioner kroner, sammenlignet med 56,1 millioner kroner ved utgangen av første halvår 2021.
-Første halvår 2022 følger opp et vellykket 2021. Med overtakelsen av hydrogenstasjonen i Sandviken i februar ble Hynion den største operatøren i Norge/Sverige. Salg av hydrogen øker på Høvik og i løpet av første halvår ble det solgte hydrogenvolumet mer enn doblet sammenlignet med samme periode i fjor. Vi er glade for å observere et stadig økende antall drosjer som kjører på hydrogen. Stasjonene i Porsgrunn og Gøteborg lider under lange prosesser for godkjenning, men beveger seg stadig nærmere normal drift. Kapitalen som ble hentet inn ved notering på Euronext Growth har blitt brukt forsiktig gjennom en slank og effektiv organisasjon og stasjonsoppbygging. Med kunngjøringen om finansiering av to neste generasjons stasjoner fra den svenske regjeringen i juli, er Hynion i rute med planen for det første nettverket av stasjoner i Norge og Sverige, sier Ulf Hafseld, administrerende direktør i Hynion.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om
15.9.2022 07:19 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Hynion fikk et driftsresultat på -15,8 millioner kroner i første halvår 2022, sammenlignet med -8,2 millioner kroner i første halvår 2021, ifølge selskapets halvårsrapport fremlagt torsdag.
Kontantbeholdningen ved utgangen av perioden var 21,1 millioner kroner, sammenlignet med 56,1 millioner kroner ved utgangen av første halvår 2021.
-Første halvår 2022 følger opp et vellykket 2021. Med overtakelsen av hydrogenstasjonen i Sandviken i februar ble Hynion den største operatøren i Norge/Sverige. Salg av hydrogen øker på Høvik og i løpet av første halvår ble det solgte hydrogenvolumet mer enn doblet sammenlignet med samme periode i fjor. Vi er glade for å observere et stadig økende antall drosjer som kjører på hydrogen. Stasjonene i Porsgrunn og Gøteborg lider under lange prosesser for godkjenning, men beveger seg stadig nærmere normal drift. Kapitalen som ble hentet inn ved notering på Euronext Growth har blitt brukt forsiktig gjennom en slank og effektiv organisasjon og stasjonsoppbygging. Med kunngjøringen om finansiering av to neste generasjons stasjoner fra den svenske regjeringen i juli, er Hynion i rute med planen for det første nettverket av stasjoner i Norge og Sverige, sier Ulf Hafseld, administrerende direktør i Hynion.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger leveres av tredjeparter, uten deltakelse fra Nordnet. Les mer om
trani
15.09.2022 kl 09:55
2572
Godt med tyngdekraft fra rapporten.
Tror denne skal duppe under kr.2 fremover.
Tror denne skal duppe under kr.2 fremover.
Knfo
15.09.2022 kl 17:31
2501
Ingen overraskelse. Dobler salget av hydrogen, men dobler samtidig underskuddet. Dette sier det meste om Ulf Hafseld & Co. Alt denne mannen tar i går dit høna sparker til tross for sugerør ned i Enova sine støttepakker. Kontantbeholdningen er snart tapt, så her lukter det en snarlig emisjon.
Redigert 15.09.2022 kl 17:32
Du må logge inn for å svare
Det hele er ikke så ringe som det tager sig ud i halvårs rapporten
Hynion har fået vel i omegnen af 100mio kr i støtte
https://www.hynion.com/news/all-time-high-sales-of-hydrogen-at-h%C3%B8vik-fuelling-station
Hynion har fået vel i omegnen af 100mio kr i støtte
https://www.hynion.com/news/all-time-high-sales-of-hydrogen-at-h%C3%B8vik-fuelling-station
Redigert 16.09.2022 kl 08:31
Du må logge inn for å svare
zool
16.09.2022 kl 09:21
2396
torsken skrevInnlegget er slettet
Jeg kjenner litt til hydrogenindustrien i Norge som ekstern investor, så kan gi deg litt bakgrunn når det gjelder Hynion, dets historie og hvorfor jeg selv er inne i selskapet.
Knfo tenker nok på det vesle selskapet Hyop som Ulf Hafseld hadde på 2010-tallet. Det ble startet opp hydrogenstasjoner i Norge før 2010 men de store aktørene trakk seg etterhvert ut, da det var for tidlig. Ulf Hafseld sluttet i et av disse selskapene og startet Hyop for å holde hydrogenstasjonene i Norge i live inntil etterspørselen tok seg opp, mens det da kun var et fåtall hydrogenbiler på veiene.
På mange måter holdt Ulf Hafseld ideen om hydrogen som drivstoff i Norge i live på egen hånd på 2010-tallet, og jeg tror at endel av selskapene på børsen i dag ikke hadde eksistert om det ikke hadde vært for Hyop. Ulf Hafseld kan vel sies å være Norges grand-old-man når det gjelder hydrogen.
På slutten så kom det inn svenske investorer i Hyop. Hyop ble lagt ned og så ble Hynion startet av de samme svenske investorene, sammen med Ulf Hafseld og endel andre eksterne investorer som så en mulighet til å komme seg inn i en voksende del av hydrogenindustrien. Deretter gikk Hynion på børs.
Mens Hyop fokuserte på privatbilister i en liten del av Norge, så er det i dag tungtransporten som hydrogenstasjonene bygges ut for, spesielt hydrogenkorridoren Tyskland-Danmark-Sverige-Norge, hvor kommersielle aktører vil fylle på hydrogen mens de kjører denne ruten oppover og nedover 24/7. Jeg ser for meg at det er spesielt hydrogenstasjonene her hvor selskaper som Everfuel og Hynion kommer til å få større inntekter fra grunnet kontinuerlig tungtrafikk og derigjennom tanking av hydrogen. Inntil da så kommer offentlige institusjoner slik som EU, den svenske og den norske stat til å bidra med midler for at infrastrukturen blir bygget ut.
Presset på å få bygget ut denne infrastrukturen øker fram mot bensinbilene fases ut og blir forbudt å kjøpe. I mellomtiden har for eksempel Renova i Sverige testet ut elektriske kjøretøy og har besluttet at det ikke fungerer for dem, slik at de skal starte med hydrogenkjøretøy. Så vi ser at det finnes et marked for hydrogenkjøretøy innen tungtransport, såvel som andre områder slik som taxier hvor time-is-money og de må fylle på drivstoff raskt og ikke har tid til å vente.
Så er du investor i Hynion så vil det offentlige bidra til økt verdi på Hynion gjennom disse bidragene til utbygging av infrastruktur, du kan si at de sponser din investering. Mens du som investor nok kan måtte bli med på et par emisjoner når det gjelder selve driften, fram til Hynion går med overskudd noen år fram i tid. Utbytter fra disse hydrogenstasjonenes framtidige inntekter er gulroten som investor i Hynion.
Så får vi også se om det vesle vekstselskapet Hynion underveis blir snappet opp av en eller annen større aktør som tar over og bygger videre ut selv, før Hynion kommer fram til de store inntektene.
Knfo tenker nok på det vesle selskapet Hyop som Ulf Hafseld hadde på 2010-tallet. Det ble startet opp hydrogenstasjoner i Norge før 2010 men de store aktørene trakk seg etterhvert ut, da det var for tidlig. Ulf Hafseld sluttet i et av disse selskapene og startet Hyop for å holde hydrogenstasjonene i Norge i live inntil etterspørselen tok seg opp, mens det da kun var et fåtall hydrogenbiler på veiene.
På mange måter holdt Ulf Hafseld ideen om hydrogen som drivstoff i Norge i live på egen hånd på 2010-tallet, og jeg tror at endel av selskapene på børsen i dag ikke hadde eksistert om det ikke hadde vært for Hyop. Ulf Hafseld kan vel sies å være Norges grand-old-man når det gjelder hydrogen.
På slutten så kom det inn svenske investorer i Hyop. Hyop ble lagt ned og så ble Hynion startet av de samme svenske investorene, sammen med Ulf Hafseld og endel andre eksterne investorer som så en mulighet til å komme seg inn i en voksende del av hydrogenindustrien. Deretter gikk Hynion på børs.
Mens Hyop fokuserte på privatbilister i en liten del av Norge, så er det i dag tungtransporten som hydrogenstasjonene bygges ut for, spesielt hydrogenkorridoren Tyskland-Danmark-Sverige-Norge, hvor kommersielle aktører vil fylle på hydrogen mens de kjører denne ruten oppover og nedover 24/7. Jeg ser for meg at det er spesielt hydrogenstasjonene her hvor selskaper som Everfuel og Hynion kommer til å få større inntekter fra grunnet kontinuerlig tungtrafikk og derigjennom tanking av hydrogen. Inntil da så kommer offentlige institusjoner slik som EU, den svenske og den norske stat til å bidra med midler for at infrastrukturen blir bygget ut.
Presset på å få bygget ut denne infrastrukturen øker fram mot bensinbilene fases ut og blir forbudt å kjøpe. I mellomtiden har for eksempel Renova i Sverige testet ut elektriske kjøretøy og har besluttet at det ikke fungerer for dem, slik at de skal starte med hydrogenkjøretøy. Så vi ser at det finnes et marked for hydrogenkjøretøy innen tungtransport, såvel som andre områder slik som taxier hvor time-is-money og de må fylle på drivstoff raskt og ikke har tid til å vente.
Så er du investor i Hynion så vil det offentlige bidra til økt verdi på Hynion gjennom disse bidragene til utbygging av infrastruktur, du kan si at de sponser din investering. Mens du som investor nok kan måtte bli med på et par emisjoner når det gjelder selve driften, fram til Hynion går med overskudd noen år fram i tid. Utbytter fra disse hydrogenstasjonenes framtidige inntekter er gulroten som investor i Hynion.
Så får vi også se om det vesle vekstselskapet Hynion underveis blir snappet opp av en eller annen større aktør som tar over og bygger videre ut selv, før Hynion kommer fram til de store inntektene.
Redigert 16.09.2022 kl 09:23
Du må logge inn for å svare
Tak for en fin indføring i historien til Hynion!
-
«
- 1
- 2 »