QEC - Minister open to the LNG Quebec project! 🚀

MC Axel
QEC 31.08.2022 kl 13:09 114186

Now it turns out that parties in the current government say they will promote LNG if they are re-elected or have to form a new government!

QEC = 30 NOK (2008)

------

Minister Pierre Fitzgibbon is still open to the LNG Quebec project | Elections Quebec 2022
By Teilor Stone -August 31, 2022085

Minister Pierre Fitzgibbon is still open to the LNG project Quebec | Éelections Quebec 2022


The outgoing Minister of the Economy, Pierre Fitzgibbon

GNL Quebec's Énergie Saguenay project, which was believed to be dead and buried, is still arousing the interest of the outgoing government. Behind the scenes, the outgoing Minister of the Economy, Pierre Fitzgibbon, is keeping the door open, learned Radio-Canada.


According to our information, the CAQ government recently let the government know federal government that it was still open to carrying out the project.


Informal approaches, led by the office of Quebec Minister of the Economy Pierre Fitzgibbon, were reportedly made over the course of the two three months, according to three different sources in the federal government.

""""""
According to one of them, Fitzgibbon's cabinet would have let it be known that after the provincial elections, there would be a desire on the part of Quebec to reconsider and accelerate the project, if the Coalition avenir Quebec is re-elected. This is corroborated by other sources in Ottawa.
""""""""

https://thesaxon.org/minister-pierre-fitzgibbon-is-still-open-to-the-lng-quebec-project-elections-quebec-2022-2/31434/
risksøker
22.05.2023 kl 14:13 2513

Etter å ha lest gjennom referatet fra G7 møte er det i mitt hode helt klart at QEC får utvinne sin gas i Quebec;

n. In this context, we stress the important role that increased deliveries
of LNG can play, and acknowledge that investment in the sector can be appropriate in response
to the current crisis and to address potential gas market shortfalls provoked by the crisis. In the
exceptional circumstance of accelerating the phase out of our dependency on Russian energy,
17
publicly supported investment in the gas sector can be appropriate as a temporary response,
subject to clearly defined national circumstances, if implemented in a manner consistent with our
climate objectives without creating lock-in effects, for example by ensuring that projects are
integrated into national strategies for the development of low-carbon and renewable hydroge
Redigert 22.05.2023 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
hgsd33
22.05.2023 kl 14:13 2509

We also need some new gas power station, but they should be built in a way that they can run on green hydrogen later on as well. So it is an investment in the clean future as well," a German government official said.

https://uk.finance.yahoo.com/news/g7-brings-gas-investments-back-142502159.html
Fjellbris
22.05.2023 kl 13:57 2562

tynnidioten skrev Litt uvennlig tone ?
Litt substans i ditt svar hadde vært hyggelig, samt ikke minst begrunnelse for negativitet ovenfor QEC og det meste som andre bidragsytere poster om QEC her inne (ref. det meste kommenteres med negativ vinkling eller en setning, også som i ditt svar til meg nå).
Blir ellers håpløst og gir lite mening å diskutere en aksje på et børsforum, men selvfølgelig helt i orden at man ikke vil utdype sin agenda, kursmål og motiver for å poste som man gjør. Men, diskutere QEC videre med deg blir da helt verdiløst.
Redigert 22.05.2023 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
smoke
22.05.2023 kl 13:02 2708

Til og med fransk canadiere må betale for seg. Og ganske sikker på at det er noen av de som må gi seg hver eneste dag :)
googleearth11
22.05.2023 kl 12:42 2730

Problemet er bare at det dreier seg om fransk-canadiere... I alle andre caser ville saken vært opplagt.
googleearth11
22.05.2023 kl 12:40 2737

tynnidioten skrev Litt uvennlig tone ?
Hadde vært mer interessant om du svarte på innlegget.
tuja
22.05.2023 kl 12:32 2702

Snu eller gå konkurs. Valget burde være enkelt. Quebec har slunken statskasse, og en erstatning har de ikke penger til.
smoke
22.05.2023 kl 12:31 2710

Et visdomsord fra min bestefar.. Legger man hodet på stabben, må man regne med at det blir hugget av :)
SoLong
22.05.2023 kl 12:29 2699

Det virker som enhver artikkel om gas tas til inntekt for at Quebec skal snu?
Fjellbris
22.05.2023 kl 12:14 2702

Nei, og siden du sitter på 1,1 mill aksjer så må jo du også ha stor tro både på QEC fremover samt ikke minst Ellys kursmål kr 3? Ellers er det jo bare å selge seg ut, komme seg videre i livet og bli ferdig med QEC. Sliter med å forså hvor negativ vinklet du er til QEC, skjønner ikke at du ikke ser positive signaler og er optimist i et selskap du er såpass tungt investert i? Mulig du kjøpte på en av tidligere topper da (8-30) og kun nå er bitter på selskapet inkl. ledelse/MB? Uansett, lykke til😀
Redigert 22.05.2023 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
smoke
22.05.2023 kl 12:14 2700

5års trenden er litt fin, da ser du det godt. Og du ser hvor vi skal,samt hvor fort det kan komme dit ;)
smoke
22.05.2023 kl 11:53 2709

Er ikke helt enig. Ser ut som det fortsatt bare er maskiner som selger under 2, og den gnages opp ikke ned :)
tynnidioten
22.05.2023 kl 10:59 2751

Det er vel ingen fare så lenge Elly stadig gir oss forsikringer om at vi snart skal over 3.
Det virker som at du har tillit til han.
Redigert 22.05.2023 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
googleearth11
22.05.2023 kl 09:48 2901

Jeg er så enig, så enig. Jeg skulle bare ønske at det kom et tydelig signal DIREKTE fra Quebecs myndigheter. Det ville endret hele sitsen. En setning i q1-rapporten har tydeligvis ikke endret noe.
Fjellbris
21.05.2023 kl 19:42 3253

Takk igjen for flott link og info👍😀 Så mange positive signaler nå, samt hele Europa som må erstatte Russland som energi leverandør, og til og med forespørsel fra energi ministeren til QEC om pilot. Alle piller peker nå i rett retning for at Bill21 blir endret / QEC får pilot vs erstatning. Litt forundret over at markedet og analytikerne ikke leser / ser dette, og at QEC fortsatt omsettes under kr 2….
Redigert 21.05.2023 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
MC Axel
21.05.2023 kl 16:21 3276

Quebec/ Canada will have to help their allies with LNG and when Quebec directly calls out for Questerre Energy to apply a pilot drilling, then it is serious


G7 brings gas investments back in 'temporary' solution, to dismay of climate activists
Katya Golubkova and Andreas Rinke
Sat, May 20, 2023


DEFENDING THE STANCE

German government officials rejected that criticism, saying investments are needed to get away from Russian gas and find a replacement.

"We also need some new gas power station, but they should be built in a way that they can run on green hydrogen later on as well. So it is an investment in the clean future as well," a German government official said.

Japan considers LNG as a transition fuel towards a greener economy and Germany, once Moscow's top gas buyer, has had to increase its investment in gas infrastructure after Russia's invasion of Ukraine led to cuts in supplies.

"In the exceptional circumstance of accelerating the phase out of our dependency on Russian energy, publicly supported investment in the gas sector can be appropriate as a temporary response," Saturday's communique said.

Without clarifying what "temporary" meant, the document said such investments should be in line with climate objectives and integrated into the development of low-carbon and renewable hydrogen.


https://ca.news.yahoo.com/g7-brings-gas-investments-back-142502159.html
sigj2
23.04.2023 kl 08:27 4865

Det blir rettsak okke som my friend.
De kan da ikke snu 2 dager rett før de skal spasere inn i rettslokalene vettu.
Det nærmer seg dag for dag 💰🤑😁
MC Axel
23.04.2023 kl 02:08 4987

FINANCE OIL

Biden’s push to refill the nation’s oil reserve is in limbo as strategists warn of a ‘supercycle’ that could make crude too costlyRefilling the reserve now could be expensive because of high oil prices. But waiting could be risky if there's another oil price shock.

BY 

WILL DANIEL

April 22, 2023 5:00 AM EDT


https://fortune.com/2023/04/22/biden-strategic-oil-petroleum-reserve-refill/
MC Axel
21.04.2023 kl 07:43 5943


Mr. Binnion is active


THE WORLD’S PREMIER ANNUAL CROSS-SECTOR INDUSTRIAL TECHNOLOGY EVENT

April 17-19, 2023Global Industry Leaders MeetThe Calgary Petroleum Club

2023 ConvergX Global Congress will be hosted at this world-class facility offering access to Calgary’s best amenities and services.

THE WORLD’S PREMIER ANNUAL CROSS-SECTOR INDUSTRIAL TECHNOLOGY EVENT

Michael Binnion. Michael Binnion (Board Chair) is the President and founding shareholder of Questerre Energy, a public oil and gas production company ...

https://www.convergx.co/convergx-global-congress-2023-speaker-lineup/
Stock Walker
18.04.2023 kl 14:37 6298

Edward Greenspan sikter nok til Alberta gassen. Nederst på siden fremkommer det med liten skrift at artikkelen er sponset av Enbridge Inc.

Oversatt fra engelsk -Enbridge Inc. er et multinasjonalt rørlednings- og energiselskap med hovedkontor i Calgary, Alberta, Canada. Enbridge eier og driver rørledninger i hele Canada og USA, og transporterer råolje, naturgass og naturgassvæsker. Wikipedia
MC Axel
18.04.2023 kl 11:18 6436

NATURAL GAS NEWSTHE CANADIAN ADVANTAGE IN NATURAL GAS

[GGP]Apr 17, 2023 7:15:pm

SUMMARY

Our gas needs to be a bigger part of the national conversation of global LNG demand.

BY: EDWARD GREENSPAN


https://www.naturalgasworld.com/the-canadian-advantage-in-natural-gas-104721
MC Axel
14.04.2023 kl 20:56 7246

As I have said before, only Canada can ensure energy security in North America and help the EU, Japan and other allies.

Canada’s minister Steven Guilbeault: "We are very much aware that any new large investment in fossil fuels infrastructure will be with us for many, many years,” he said"

Canada ready to provide allies with critical minerals: minister

mmj/kb 14.04.2023, 13:21




Canada’s position is that phasing out coal is one of the most effective ways to fight climate change and there are a lot of alternatives to coal-fired electricity, Guilbeault said.

“So it’s a message that we are conveying to all of our peers whether it’s Japan, China or India... We are very much aware that any new large investment in fossil fuels infrastructure will be with us for many, many years,” he said. “It doesn’t mean that there won’t be any more fossil fuel investment. But they have to be very limited and we have to make sure they are in line with our climate change commitment, not just for 2030, but for 2050 to be net zero.”

source: REUTERS


https://tvpworld.com/69174642/canada-ready-to-provide-allies-with-critical-minerals-minister
The Observer
14.04.2023 kl 16:16 7580

Kun skumlesing, men dette er kun diplomatisk ullent.
"Lederne forpliktet seg også til å fortsette å samarbeide gjennom Canada-EU Working Group on Energy Transition and LNG som de annonserte i mars 2022. Denne arbeidsgruppen utvikler bærekraftige mellomlangsiktige løsninger på nøkkelressurser og energi som Canada kan levere til EU som f.eks. hydrogen og kritiske mineraler, samt den globale forsyningen av ressurser som LNG."
minsin
14.04.2023 kl 15:39 7650

hmm Her er hva Ursula og Trudeau offisielt mener

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_1486
"The Leaders also committed to continuing to collaborate through the Canada-EU Working Group on Energy Transition and LNG that they announced in March 2022"
Redigert 14.04.2023 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
minsin
14.04.2023 kl 15:20 7705

Vel --- alle selskap trenger nyheter sånn er det bare.
Jeg mener aksjen er kraftig underpriset allerede nå.... vi vet at selskaps verdien er under halvparten av bokførte verdi.
Eiendeler+ Egenkapitalen er i omr 250 mill cad , mens børsverdien ligger på rundt 110 mill cad.
I 2022 bygget de opp "egenkapital" basert på drift i str orden 20-25 mill cad netto, vi vet at produksjonen vil etter hvert øke og har vel ett mål mot 3000 boed i løpet av året.
I 2022 var produksjonen 1,714 boed- året 2023 starter med 2,023 boed og det er ventet en ytt ligere produksjons økning.
Muligens er snitt prod for året være oppmot 2,500 boed - i såfall vil produksjons økningen være på over 40 pst... fra 2022
Det er derfor ikke unaturlig å tro at vi vil slå fjoråret - med god margin.
Klarer selskapet å sitte igjen med 35-40 mill cad - har dette en verdi.. ( dette tilsv ca 35 pst av dagens selskapsverdi) og 4 kroningen vil god innen rekkevidde.
4 kr tilsvarer en børsverdi på ca 1,7 mrd som vil forsvare ett resultat på 250-300 mill helt greit.
Energiprisen vil kunne dra aksjen videre oppover- mener jeg regnet litt på at for hvert 10 dollar oljeprisen steg ville dette utgjøre ca 50-60 mill nok i bedring av resultatet.
Har selv tro at energi krisen fortsatt ligger forran oss , ikke bak oss

Ang mine uttalelser - så er det mht til QEC og Lowlands - jeg har tro på endring rundt dette , ting tar tid.
Dette er en prosess utenom mine kursmål- Lowlands internt har jeg satt på 4-6, mens questerre uten lowlands/redleaf har ett kursmål på 4-7.














Redigert 14.04.2023 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
The Observer
14.04.2023 kl 15:14 7730

Har Canada gitt en slik uttalelse? "Canadas innstilling til LNG som fremtidens energi kilde"
Peter Sellers
14.04.2023 kl 14:44 7798

@minsin, er det sånn at du er enig med meg at aksjen trenger positive nyheter for og ta av, hvis jeg forstår deg rett på ditt innlegg hvor jeg har lagt ved sitater?? Jeg kan dessverre ikke se at aksjen kan nå 5-7kr kun på økning i produksjon/inntekt ilp av 2023 hvor vi nå har ca 8mnd igjen uten Quebec (hadde vært fint om jeg tok feil) så for å få løftet så må det komme noe positive nyheter rundt Quebec syndromet!!

Aksjen beveger seg på mitt støttenivå 2,08-2,03 - selv om aksje interessen har avtatt noe , så tror jeg aksjen bryter opp fra dette nivået.
Nyhetsbildet fremover anser jeg som positivt - underliggende er bla erstatnings søksmålet og ikke minst verdens samfunnets(EU, G7 mfl) og Canadas innstilling til LNG som fremtidens energi kilde
.
I såfall kan nøkkelen være QECs Lowlands.
minsin
14.04.2023 kl 13:40 7892

Ja nå får vi svar på hva G7 landene tenker om LNG og fremtidens energi.

https://www.env.go.jp/en/earth/g7/2023_sapporo_emm/

Det virker som om næringslivet og de aller fleste landene mener LNG er løsningen frem til annen energi kilde er etablert.
Mye tyder på at LNG behovet vil øke drastisk de neste 20 årene..
Canada har ett enormt press på seg , svært mange land trenger snarlig LNG.
EU landene - spania , nederland , belgia mfl... kjøper fortsatt russisk gass - og er således med på å finansiere krigen
EU kjører nå ett løp for å stoppe russisk lng import helt... men de mangler alternativer.
Qatar avtalen er som en dråpe i havet... ca 3,9 pst av EUs importbehov.

I Juni-22 veddet jeg mot bill 21 - og trodde det var ca 10-20 pst sjanse for at denne ble endret- Jeg er stadig mer positiv og jeg tror nå det er det er 60 pst sjangse for endring. I såfall kan nøkkelen være QECs Lowlands.

Aksjen beveger seg på mitt støttenivå 2,08-2,03 - selv om aksje interessen har avtatt noe , så tror jeg aksjen bryter opp fra dette nivået.
Nyhetsbildet fremover anser jeg som positivt - underliggende er bla erstatnings søksmålet og ikke minst verdens samfunnets(EU, G7 mfl) og Canadas innstilling til LNG som fremtidens energi kilde.

QEC- spesifikt - Tipper det kommer noe nyheter rundt Utah og Red Leaf.MB var meget positiv til denne delen - nå må det nesten synliggjøres litt mere



Redigert 14.04.2023 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
MC Axel
14.04.2023 kl 13:27 3444

Unbelievable that some are so impatient, but it makes it possible for others to get into QEC cheaply
MC Axel
13.04.2023 kl 21:58 3801

This can only happen with the help of Canada


April 13, 20235:28 PM GMT+1Last Updated 3 hours ago

Japan is pushing G7 to step up gas investments - source


https://www.reuters.com/business/energy/japan-is-pushing-g7-step-up-gas-investments-source-2023-04-13/
MC Axel
11.04.2023 kl 01:47 4508

The wind of change???

This makes me think back to what Bjørn Inge Tonnessen said, "There is an opening"; "There are signs"; "The Quebec government... it could actually happen"

Bloomberg April 10, 2023


"""the Trans Mountain expansion has — at least temporarily — removed pipelines from the list of a concerns for an industry long hampered by limited shipping options."""

“Being able to send our barrels into more markets is a big opportunity for Canada,” Canadian Natural Resources Ltd. Chief Financial Officer Mark Stainthorpe said at the Bank of Montreal-Canadian Association of Petroleum Producers conference last week.




More broadly, the Trans Mountain startup takes pipelines out of the menu of major concerns for the time being and allows producers to think about new ways to improve their business, Canadian Association of Petroleum Producers President Lisa Baiton said in an interview.

“Egress has always been a challenge for Canada,” she said in an interview. “But people are moving away from broad-based discussions about egress challenges and being more thoughtful and strategic on how we can make Canada’s products competitive.”

Egress = Utgang (googletr.)


Read it all here:

https://www.worldoil.com/news/2023/4/10/trans-mountain-pipeline-expansion-to-boost-canadian-oil-production/

minsin
08.04.2023 kl 21:06 5427

Jupp, to poeng til deg :-)

Det som blir interessant å se frem til da er Qatars videre satsning i Canada.
Ser de vil bli godt representert under LNG 2023, Vancouver
Virker som om halve verdens fokus er rettet mot Canadas mulige energi leveringer til Europa.

Vil QatarEnergy & Qatargas kjøpe seg ytt ligere opp i Canada ?? også på land??
https://www.naturalgasintel.com/qatar-staking-out-eastern-canada-offshore-for-more-natural-gas-oil-prospects/

Qatar har en offensiv satsning mot vesten der de kjøper opp flyselskap , fotball klubber mm - handler vel først og fremst om å kjøpe seg vestens " good will"..
Penger har de nok av - de vet å gjøre ting til "business case" - om vi liker det eller ei

"Money talks" - heter det visst

Redigert 08.04.2023 kl 21:10 Du må logge inn for å svare